باز ما از MK در یک جا حرف زدیم به شما بر خورد عجب ها![]()
آره همین MKX و اعضای Ed Boon Realm هم سبک خوابیده (از کی تا حالا سبک فایتینگ با وجود غولی به اسم SF خوابیده؟) فایتینگ رو بیدار کنن
بعد چند نمونه از این انتظارات رو میگی؟ نت کد قشنگ؟ شخصیت هایی که طرفدارا میخواستن توی بازی باشه ولی نبود؟ داستان فلسفی؟ ساپورتی که به 4 ماه هم نکشید؟
جایزه حق اون Guilty Gear Xrd بود که سازنده هاش با طراحی که سر این بازی به خرج دادن نبوغ خودشونو نشون دادن و توی همه زمینه ها بهتر از MKX بود. ولی خب MK قشنگ تره چون فیالیتی داره![]()
آرکام نایت رو اگه بخواهیم تک تک اجزاش رو جداگونه بهشون نگاه کنیم، خیلی هم خوب به نظر میان. بزرگ تر، کاراکترهای بیشتر، داستان پر شاخ و برگ... ولی این روش درست بررسی یه بازی نیست. باید همه اجزاش رو کنار هم و تاثیری که روهم میذارن رو در نظر بگیریم. هر بازی که بزرگتر و به قولی open world میشه این ریسک رو داره که به روایت داستان و pacing کلی بازی ضربه بزنه. تو آرکام نایت و MGSV شاهد همچین چیزی هستیم.
شهر داره به فنا میره ولی ما میتونیم برای خودمون تو خیابون بچرخیم و مراحل فرعی انجام بدیم. catwoman توسط ریدلر گروگان گرفته شده و تهدید میکنه که اگه سریع چلنج هاش رو انجام ندیم اونو میکشه ولی ما میتونیم با خیال راحت به کارهای دیگمون برسیم، هروقت دلمون خواست بریم سراغش. و...
همه اینا pacing بازی رو خراب میکنن و باعث میشن داستان اون پیوستگی که باید داشته باشه رو از دست بده. شما پیوستگی داستان Arkham Asylum یا حتی City رو با این بازی مقایسه کنید!
نکته دیگه گیم پلی و مبارزاته. بهترین لحظات مبارزه بتمن تو مکان های indoor ـه، جاهایی که با دقت همه چیز دیزاین شده. اونجاست که میشه با استفاده از محیط و تمام گدجت های بتمن یکی یکی کلک دشمنا رو بکنی. این مراحل تو City و Asylum خیلی بیشتر و بهتر بودن در مقایسه با آرکام نایت. تو آرکام نایت همش باید روی پشت بوم و خیابون با یه سری سرباز بجنگی، فسلفشون برای بهتر کردن مبارزات هم اضافه کردن سربازهای بیشتر بود!
مراحل فرعی هم به غیر از 1-2 مورد بقیه چنگی به دل نمیزدن، رسما generic بودن مثل AC... تغییب ماشین از بالای برج ها، آزاد کردن محلات شهر (FFS تو همه بازی های open world این جور مراحل هست!) و ... راجب بتموبیل و تکراری بودنش هم لازم نیست چیزی بگم.
در نهایت به نظر من اصلا بازی نیازی به open world شدن نداشت.
یعنی این حرفت مثل این بود که بگی CoD امسال سبک FPS رومتحول کردبس چرا Mortal Kombat X هیچی نبرده ؟ما به یک جایزشم راضی بودیم
انصافا وقتی بخش Fighting صنعت گیم خوابیده بود, MKX خیلی از انتظارات را بر آورده کرد, انصافا یک جایزه تنها کمترین حق ـش بود .
باز ما از MK در یک جا حرف زدیم به شما بر خورد عجب ها
راستش الان اصلا روی مد بحث با شما دوست عزیز نیستم, شما هم قشنگ نیمه خالی لیوان رو می بینید, بعد بحث را شروع می کنید![]()
MKX خیلی زیاد نسبت به MK9 پیشرفت داشته همین الان هم همین Tekken, Killer Instincs و SF شما هم همین تبلیغ کاراکترا, خیلی از جزئیات گیم پلی را از MKX برداشتند, که البته برای پیشرفت صنعت فایتینگ گیمینگ این همکاری ـا نیاز هست .
باز ما از MK در یک جا حرف زدیم به شما بر خورد عجب ها
راستش الان اصلا روی مد بحث با شما دوست عزیز نیستم, شما هم قشنگ نیمه خالی لیوان رو می بینید, بعد بحث را شروع می کنید![]()
MKX خیلی زیاد نسبت به MK9 پیشرفت داشته همین الان هم همین Tekken, Killer Instincs و SF شما هم همین تبلیغ کاراکترا, خیلی از جزئیات گیم پلی را از MKX برداشتند, که البته برای پیشرفت صنعت فایتینگ گیمینگ این همکاری ـا نیاز هست .
آرکام نایت رو اگه بخواهیم تک تک اجزاش رو جداگونه بهشون نگاه کنیم، خیلی هم خوب به نظر میان. بزرگ تر، کاراکترهای بیشتر، داستان پر شاخ و برگ... ولی این روش درست بررسی یه بازی نیست. باید همه اجزاش رو کنار هم و تاثیری که روهم میذارن رو در نظر بگیریم. هر بازی که بزرگتر و به قولی open world میشه این ریسک رو داره که به روایت داستان و pacing کلی بازی ضربه بزنه. تو آرکام نایت و MGSV شاهد همچین چیزی هستیم.
شهر داره به فنا میره ولی ما میتونیم برای خودمون تو خیابون بچرخیم و مراحل فرعی انجام بدیم. catwoman توسط ریدلر گروگان گرفته شده و تهدید میکنه که اگه سریع چلنج هاش رو انجام ندیم اونو میکشه ولی ما میتونیم با خیال راحت به کارهای دیگمون برسیم، هروقت دلمون خواست بریم سراغش. و...
همه اینا pacing بازی رو خراب میکنن و باعث میشن داستان اون پیوستگی که باید داشته باشه رو از دست بده. شما پیوستگی داستان Arkham Asylum یا حتی City رو با این بازی مقایسه کنید!
نکته دیگه گیم پلی و مبارزاته. بهترین لحظات مبارزه بتمن تو مکان های indoor ـه، جاهایی که با دقت همه چیز دیزاین شده. اونجاست که میشه با استفاده از محیط و تمام گدجت های بتمن یکی یکی کلک دشمنا رو بکنی. این مراحل تو City و Asylum خیلی بیشتر و بهتر بودن در مقایسه با آرکام نایت. تو آرکام نایت همش باید روی پشت بوم و خیابون با یه سری سرباز بجنگی، فسلفشون برای بهتر کردن مبارزات هم اضافه کردن سربازهای بیشتر بود!
مراحل فرعی هم به غیر از 1-2 مورد بقیه چنگی به دل نمیزدن، رسما generic بودن مثل AC... تغییب ماشین از بالای برج ها، آزاد کردن محلات شهر (FFS تو همه بازی های open world این جور مراحل هست!) و ... راجب بتموبیل و تکراری بودنش هم لازم نیست چیزی بگم.
در نهایت به نظر من اصلا بازی نیازی به open world شدن نداشت.
یعنی این حرفت مثل این بود که بگی CoD امسال سبک FPS رومتحول کرد
میشه دو مورد از این جزییات گیم پلی که SF از MK برداشته رونام ببری؟
متاسفانه با تمام احترامیکه برای شما عزیزان قائلم از دادن جواب خودداری می کنم, چون این روزا اصلا حوصله بحث ندارم !KI بحثش جداس ، چون بر اساس الهام از SF و MK ساخته شده ولی با اینحال انقد متفاوت و بالغ عمل کرد که نتیجه ی کار یه چیز متفاوت و منحصر به فرد باشه . ولی شما بی زحمت از اون تبلیغ کرکتر ها و جزییات گیم پلی ای که SF V از MK X ورداشته نام ببر شاید ما توی گمراهی باشیم ؟!
البته در هر صورت به جوابی هم نمیرسی. برای اتمام حجت:متاسفانه با تمام احترامیکه برای شما عزیزان قائلم از دادن جواب خودداری می کنم, چون این روزا اصلا حوصله بحث ندارم !
سلامبس چرا Mortal Kombat X هیچی نبرده ؟ما به یک جایزشم راضی بودیم
انصافا وقتی بخش Fighting صنعت گیم خوابیده بود, MKX خیلی از انتظارات را بر آورده کرد, انصافا یک جایزه تنها کمترین حق ـش بود .
البته خود Ono قبلا خیلی از Story Mode بازی های NRS تعریف کرده و گفته:البته در هر صورت به جوابی هم نمیرسی. برای اتمام حجت:
http://www.eventhubs.com/news/2015/apr/17/boon-doesnt-recall-discussion-mcfarlane-where-spawn-was-offered-nrs-variations-were-inspired-street-fighter-alpha-3/
خود Ed Boon گفته مکانیزم گیم پلی اصلی MKX رو از روی SF Alpha 3 برداشتن. بعد SF V بیاد از بازی که خودش از شماره های قبلیش برداشته، چیزی قرض بگیره؟ اساسا و تاریخاً امکان پذیر نیست.
they did such a good job with their Story mode and some of the other features that I feel like they kind of beat me
این قضیه کلا اونقدرا چیز رسمی و مهمی نیست که کسی بخواد اونکارارو براش بکنه.Gameblog (FR) : The Witcher 3: Wild Hunt
Gameblog Readers' Choice (FR) : The Witcher 3: Wild Hunt
Mashable (US) : Until Dawn
سایت GOTY گفت PC GAMER رو ثبت نمیکنه چون فقط از بین بازیهای PC انتخاب میکنن
پ.ن:حالا یه سوالی مطرحه.مثلا اگه سایتی مثل گ.ی.م.ف.ا بیاد با اون کاربرای حرفه ایش:d امسال readers choice رو برگزار کنه و در کنار readers choice سایت IGN با بیش از چند میلیون کاربر ثبت بشه اینجوری که WTF در WTF میشه:dبنظرم باید سایتها و مجلات رو ارزش یابی تا از بین یه تعداد سایت و مجله مشخص GOTY انتخاب بشه کاری که سایت metacritic انجام داده حداقل یه معیاری میشه واسش قائل شد.اینجوری بخواد پیش بره 4سال دیگه یهو دیدیم روزنامه ک.ی.ه.ا.ن هم readers choice برگزار کرد و تو سایت GOTY ثبت شد:d
به عبارت ساده تر اینجوری میشه : gamefa readers choice = IGN readers choice = GameSpot readers choice = keyhan readers choice:d
پ.ن:حالا یه سوالی مطرحه.مثلا اگه سایتی مثل گ.ی.م.ف.ا بیاد با اون کاربرای حرفه ایش:d امسال readers choice رو برگزار کنه و در کنار readers choice سایت IGN با بیش از چند میلیون کاربر ثبت بشه اینجوری که WTF در WTF میشه:dبنظرم باید سایتها و مجلات رو ارزش یابی تا از بین یه تعداد سایت و مجله مشخص GOTY انتخاب بشه کاری که سایت metacritic انجام داده حداقل یه معیاری میشه واسش قائل شد.اینجوری بخواد پیش بره 4سال دیگه یهو دیدیم روزنامه ک.ی.ه.ا.ن هم readers choice برگزار کرد و تو سایت GOTY ثبت شد:d
به عبارت ساده تر اینجوری میشه : gamefa readers choice = IGN readers choice = GameSpot readers choice = keyhan readers choice:d
البته خود Ono قبلا خیلی از Story Mode بازی های NRS تعریف کرده و گفته:
در مورد ساپورت هم که تو پست قبلی گفتی چطور ساپورت بازی 4 ماهه ؟ الان 8 ماه از عرضه ی بازی گذشته و هنوز برای بازی DLC و پج میاد.