بهترین بازیهای سال 2015 از نگاه سایتها و مجلات

:))
آره همین MKX و اعضای Ed Boon Realm هم سبک خوابیده (از کی تا حالا سبک فایتینگ با وجود غولی به اسم SF خوابیده؟) فایتینگ رو بیدار کنن:))
بعد چند نمونه از این انتظارات رو میگی؟ نت کد قشنگ؟ شخصیت هایی که طرفدارا میخواستن توی بازی باشه ولی نبود؟ داستان فلسفی؟ ساپورتی که به 4 ماه هم نکشید؟

جایزه حق اون Guilty Gear Xrd بود که سازنده هاش با طراحی که سر این بازی به خرج دادن نبوغ خودشونو نشون دادن و توی همه زمینه ها بهتر از MKX بود. ولی خب MK قشنگ تره چون فیالیتی داره :lol:
باز ما از MK در یک جا حرف زدیم به شما بر خورد عجب ها :|
راستش الان اصلا روی مد بحث با شما دوست عزیز نیستم, شما هم قشنگ نیمه خالی لیوان رو می بینید, بعد بحث را شروع می کنید :)
MKX خیلی زیاد نسبت به MK9 پیشرفت داشته همین الان هم همین Tekken, Killer Instincs و SF شما هم همین تبلیغ کاراکترا, خیلی از جزئیات گیم پلی را از MKX برداشتند, که البته برای پیشرفت صنعت فایتینگ گیمینگ این همکاری ـا نیاز هست .
 
آرکام نایت رو اگه بخواهیم تک تک اجزاش رو جداگونه بهشون نگاه کنیم، خیلی هم خوب به نظر میان. بزرگ تر، کاراکترهای بیشتر، داستان پر شاخ و برگ... ولی این روش درست بررسی یه بازی نیست. باید همه اجزاش رو کنار هم و تاثیری که روهم میذارن رو در نظر بگیریم. هر بازی که بزرگتر و به قولی open world میشه این ریسک رو داره که به روایت داستان و pacing کلی بازی ضربه بزنه. تو آرکام نایت و MGSV شاهد همچین چیزی هستیم.

شهر داره به فنا میره ولی ما میتونیم برای خودمون تو خیابون بچرخیم و مراحل فرعی انجام بدیم. catwoman توسط ریدلر گروگان گرفته شده و تهدید میکنه که اگه سریع چلنج هاش رو انجام ندیم اونو میکشه ولی ما میتونیم با خیال راحت به کارهای دیگمون برسیم، هروقت دلمون خواست بریم سراغش. و...

همه اینا pacing بازی رو خراب میکنن و باعث میشن داستان اون پیوستگی که باید داشته باشه رو از دست بده. شما پیوستگی داستان Arkham Asylum یا حتی City رو با این بازی مقایسه کنید!

نکته دیگه گیم پلی و مبارزاته. بهترین لحظات مبارزه بتمن تو مکان های indoor ـه، جاهایی که با دقت همه چیز دیزاین شده. اونجاست که میشه با استفاده از محیط و تمام گدجت های بتمن یکی یکی کلک دشمنا رو بکنی. این مراحل تو City و Asylum خیلی بیشتر و بهتر بودن در مقایسه با آرکام نایت. تو آرکام نایت همش باید روی پشت بوم و خیابون با یه سری سرباز بجنگی، فسلفشون برای بهتر کردن مبارزات هم اضافه کردن سربازهای بیشتر بود!
مراحل فرعی هم به غیر از 1-2 مورد بقیه چنگی به دل نمیزدن، رسما generic بودن مثل AC... تغییب ماشین از بالای برج ها، آزاد کردن محلات شهر (FFS تو همه بازی های open world این جور مراحل هست!) و ... راجب بتموبیل و تکراری بودنش هم لازم نیست چیزی بگم.

در نهایت به نظر من اصلا بازی نیازی به open world شدن نداشت.
در رابطه اون مراحل ریدلر,ایرادی که می گیرید یک جورایی اشتباه هست.همون اولین باری که نشون می ده کت وومن رو گروگان گرفته با وجود این که می تونید برید توی شهر هر کاری می خواید انجام بدید اما در نهایت برای ادامه داستان اصلی بازی مجبور می شید برید سراغ کت وومن
از این جور ایراد ها می شه از همه ی بازی ها گرفت,شما می تونید چند ساعت یک جا وایستید اما نباید انتظار داشته باشید شخصیت منفی بازی هم نقشش رو پیش ببره,بالاخره بازی هست نه واقعیت!
در رابطه با ماموریت های فرعی هم هر چند ضعیف بود اما باز از ماموریت های AC بهتر بود و روی داستان تمرکز داشت تا تنوع و جذابیت
 
آخرین ویرایش:
بس چرا Mortal Kombat X هیچی نبرده ؟ :| ما به یک جایزشم راضی بودیم :|:|:|
انصافا وقتی بخش Fighting صنعت گیم خوابیده بود, MKX خیلی از انتظارات را بر آورده کرد, انصافا یک جایزه تنها کمترین حق ـش بود .
یعنی این حرفت مثل این بود که بگی CoD امسال سبک FPS رو‌متحول کرد :))
باز ما از MK در یک جا حرف زدیم به شما بر خورد عجب ها :|
راستش الان اصلا روی مد بحث با شما دوست عزیز نیستم, شما هم قشنگ نیمه خالی لیوان رو می بینید, بعد بحث را شروع می کنید :)
MKX خیلی زیاد نسبت به MK9 پیشرفت داشته همین الان هم همین Tekken, Killer Instincs و SF شما هم همین تبلیغ کاراکترا, خیلی از جزئیات گیم پلی را از MKX برداشتند, که البته برای پیشرفت صنعت فایتینگ گیمینگ این همکاری ـا نیاز هست .

میشه دو مورد از این جزییات گیم پلی که SF از MK برداشته رو‌نام ببری؟
 
آخرین ویرایش:
باز ما از MK در یک جا حرف زدیم به شما بر خورد عجب ها :|
راستش الان اصلا روی مد بحث با شما دوست عزیز نیستم, شما هم قشنگ نیمه خالی لیوان رو می بینید, بعد بحث را شروع می کنید :)
MKX خیلی زیاد نسبت به MK9 پیشرفت داشته همین الان هم همین Tekken, Killer Instincs و SF شما هم همین تبلیغ کاراکترا, خیلی از جزئیات گیم پلی را از MKX برداشتند, که البته برای پیشرفت صنعت فایتینگ گیمینگ این همکاری ـا نیاز هست .


KI بحثش جداس ، چون بر اساس الهام از SF و MK ساخته شده ولی با اینحال انقد متفاوت و بالغ عمل کرد که نتیجه ی کار یه چیز متفاوت و منحصر به فرد باشه . ولی شما بی زحمت از اون تبلیغ کرکتر ها و جزییات گیم پلی ای که SF V از MK X ورداشته نام ببر شاید ما توی گمراهی باشیم ؟!
 
آرکام نایت رو اگه بخواهیم تک تک اجزاش رو جداگونه بهشون نگاه کنیم، خیلی هم خوب به نظر میان. بزرگ تر، کاراکترهای بیشتر، داستان پر شاخ و برگ... ولی این روش درست بررسی یه بازی نیست. باید همه اجزاش رو کنار هم و تاثیری که روهم میذارن رو در نظر بگیریم. هر بازی که بزرگتر و به قولی open world میشه این ریسک رو داره که به روایت داستان و pacing کلی بازی ضربه بزنه. تو آرکام نایت و MGSV شاهد همچین چیزی هستیم.

شهر داره به فنا میره ولی ما میتونیم برای خودمون تو خیابون بچرخیم و مراحل فرعی انجام بدیم. catwoman توسط ریدلر گروگان گرفته شده و تهدید میکنه که اگه سریع چلنج هاش رو انجام ندیم اونو میکشه ولی ما میتونیم با خیال راحت به کارهای دیگمون برسیم، هروقت دلمون خواست بریم سراغش. و...

همه اینا pacing بازی رو خراب میکنن و باعث میشن داستان اون پیوستگی که باید داشته باشه رو از دست بده. شما پیوستگی داستان Arkham Asylum یا حتی City رو با این بازی مقایسه کنید!

نکته دیگه گیم پلی و مبارزاته. بهترین لحظات مبارزه بتمن تو مکان های indoor ـه، جاهایی که با دقت همه چیز دیزاین شده. اونجاست که میشه با استفاده از محیط و تمام گدجت های بتمن یکی یکی کلک دشمنا رو بکنی. این مراحل تو City و Asylum خیلی بیشتر و بهتر بودن در مقایسه با آرکام نایت. تو آرکام نایت همش باید روی پشت بوم و خیابون با یه سری سرباز بجنگی، فسلفشون برای بهتر کردن مبارزات هم اضافه کردن سربازهای بیشتر بود!
مراحل فرعی هم به غیر از 1-2 مورد بقیه چنگی به دل نمیزدن، رسما generic بودن مثل AC... تغییب ماشین از بالای برج ها، آزاد کردن محلات شهر (FFS تو همه بازی های open world این جور مراحل هست!) و ... راجب بتموبیل و تکراری بودنش هم لازم نیست چیزی بگم.

در نهایت به نظر من اصلا بازی نیازی به open world شدن نداشت.

اگه بخوایم اینجوری به قضیه کنیم توی آرکهام سیتی هم همین مشکلات وجود داشت...
انجام مراحل فرعی اونم در حالی که ممکنه هر لحظه بمیریم!

در مورد بت موبیل میشه بیشتر توضیح بدی مشکلش چی بود؟
برای رفت و آمد که بشد کار آمد بود
چلنج ها و پازل های خیلی عالی براش طراحی شده بود بعلاوه ی همه اینها ایده کلی کمبت بازی که اتک داج هست به خوبی روش پیاده شده بود به مرور زمان و با آپگرید ها میتونست خیلی لذت بخش تر هم بشه درست مثل سیستم کمبت خود بتمن

در مورد استلث سکشن ها هم باید بگم توی این سری بهتر شده بود
شما توجه کنین اضافه شدن کلاسای جدید سربازا به این بخش متفاوت کرده بود بخشو شما باید تارگتهاتونو به ترتیب خاصی انتخاب میکردین بعلاوه گجتهای بیشتر و ونتج پوینت های بیشتری هم وجود داشت تا شما نهایت استفاده کنین

تنوع مراحل فرعیم که عالی بود هرکودوم خاص بودن نسبت به هم...
ریدلرهاهم نسبت به نسخه های قبلی خیلی نوع های مختلفی داشتن و هرکودوم یونیک بودن تقریبا

در کل اگه بخوایم از این قبیل اشکالات بگیریم به کل سری وارد هست! :دی
 
یعنی این حرفت مثل این بود که بگی CoD امسال سبک FPS رو‌متحول کرد :))


میشه دو مورد از این جزییات گیم پلی که SF از MK برداشته رو‌نام ببری؟

KI بحثش جداس ، چون بر اساس الهام از SF و MK ساخته شده ولی با اینحال انقد متفاوت و بالغ عمل کرد که نتیجه ی کار یه چیز متفاوت و منحصر به فرد باشه . ولی شما بی زحمت از اون تبلیغ کرکتر ها و جزییات گیم پلی ای که SF V از MK X ورداشته نام ببر شاید ما توی گمراهی باشیم ؟!
متاسفانه با تمام احترامیکه برای شما عزیزان قائلم از دادن جواب خودداری می کنم, چون این روزا اصلا حوصله بحث ندارم !
 
متاسفانه با تمام احترامیکه برای شما عزیزان قائلم از دادن جواب خودداری می کنم, چون این روزا اصلا حوصله بحث ندارم !
البته در هر صورت به جوابی هم نمیرسی. برای اتمام حجت:

http://www.eventhubs.com/news/2015/apr/17/boon-doesnt-recall-discussion-mcfarlane-where-spawn-was-offered-nrs-variations-were-inspired-street-fighter-alpha-3/

خود Ed Boon گفته مکانیزم گیم پلی اصلی MKX رو از روی SF Alpha 3 برداشتن. بعد SF V بیاد از بازی که خودش از شماره های قبلیش برداشته، چیزی قرض بگیره؟ اساسا و تاریخاً امکان پذیر نیست.
 
بس چرا Mortal Kombat X هیچی نبرده ؟ :| ما به یک جایزشم راضی بودیم :|:|:|
انصافا وقتی بخش Fighting صنعت گیم خوابیده بود, MKX خیلی از انتظارات را بر آورده کرد, انصافا یک جایزه تنها کمترین حق ـش بود .
سلام
الان کلی‌ جایزه مونده
احتمال اینکه شما هم GOTY ببرید هست
ولی‌ احتمالش کمه :(
Super Smash Bros. for Wii U

4d66337fbdf4.png
 
آخرین ویرایش:
البته در هر صورت به جوابی هم نمیرسی. برای اتمام حجت:

http://www.eventhubs.com/news/2015/apr/17/boon-doesnt-recall-discussion-mcfarlane-where-spawn-was-offered-nrs-variations-were-inspired-street-fighter-alpha-3/

خود Ed Boon گفته مکانیزم گیم پلی اصلی MKX رو از روی SF Alpha 3 برداشتن. بعد SF V بیاد از بازی که خودش از شماره های قبلیش برداشته، چیزی قرض بگیره؟ اساسا و تاریخاً امکان پذیر نیست.
البته خود Ono قبلا خیلی از Story Mode بازی های NRS تعریف کرده و گفته:
they did such a good job with their Story mode and some of the other features that I feel like they kind of beat me

در مورد ساپورت هم که تو پست قبلی گفتی چطور ساپورت بازی 4 ماهه ؟ الان 8 ماه از عرضه ی بازی گذشته و هنوز برای بازی DLC و پج میاد.
 
Gameblog (FR) : The Witcher 3: Wild Hunt

Gameblog Readers' Choice (FR) : The Witcher 3: Wild Hunt

Mashable (US) : Until Dawn


سایت GOTY گفت PC GAMER رو ثبت نمیکنه چون فقط از بین بازیهای PC انتخاب میکنن

پ.ن:حالا یه سوالی مطرحه.مثلا اگه سایتی مثل گ.ی.م.ف.ا بیاد با اون کاربرای حرفه ایش:d امسال readers choice رو برگزار کنه و در کنار readers choice سایت IGN با بیش از چند میلیون کاربر ثبت بشه اینجوری که WTF در WTF میشه:|:|:|:dبنظرم باید سایتها و مجلات رو ارزش یابی تا از بین یه تعداد سایت و مجله مشخص GOTY انتخاب بشه کاری که سایت metacritic انجام داده حداقل یه معیاری میشه واسش قائل شد.اینجوری بخواد پیش بره 4سال دیگه یهو دیدیم روزنامه ک.ی.ه.ا.ن هم readers choice برگزار کرد و تو سایت GOTY ثبت شد:d

به عبارت ساده تر اینجوری میشه : gamefa readers choice = IGN readers choice = GameSpot readers choice = keyhan readers choice :wow::d
این قضیه کلا اونقدرا چیز رسمی و مهمی نیست که کسی بخواد اونکارارو براش بکنه.
تعداد گوتی یه بازی نه باعث میشه کسی که یه بازیو دوست نداره امتحانش کنه نه فکر میکنم رو فروش تاثیر زیادی داشته باشه. چون اکثر بازیا چند ماه قبل از اعلام گوتی فروششونو کردن و تاثیر امتیاز ها که چند روز بعد از عرضه بازی میان خیلی بیشتره.
این داستان به نظر من بیشتر جنبه سرگرمی و رقابت "سالم" بین طرفدارهارو داره تا یه چیز جدی مثل میانگین review score که حتی پابلیشر ها بر اساسش به دیولوپر پاداش میدن. (که البته اونم مشکلات خودشو داره)
همین الانم خیلی از این سایتایی که تو این آمارا در نظر گرفته میشن اعتبارشون در حد همون کیهانه :d
 
پ.ن:حالا یه سوالی مطرحه.مثلا اگه سایتی مثل گ.ی.م.ف.ا بیاد با اون کاربرای حرفه ایش:d امسال readers choice رو برگزار کنه و در کنار readers choice سایت IGN با بیش از چند میلیون کاربر ثبت بشه اینجوری که WTF در WTF میشه:|:|:|:dبنظرم باید سایتها و مجلات رو ارزش یابی تا از بین یه تعداد سایت و مجله مشخص GOTY انتخاب بشه کاری که سایت metacritic انجام داده حداقل یه معیاری میشه واسش قائل شد.اینجوری بخواد پیش بره 4سال دیگه یهو دیدیم روزنامه ک.ی.ه.ا.ن هم readers choice برگزار کرد و تو سایت GOTY ثبت شد:d

به عبارت ساده تر اینجوری میشه : gamefa readers choice = IGN readers choice = GameSpot readers choice = keyhan readers choice :wow::d

والله ما هم اونروز همینو گفتیم که ....ولی شونصد نفر ریختن تو تاپیک چنان کوبیدن و بحث رو بردن سمت چیزای دیگه که اصلا توش گم شد.:d

الانم جالب رای بازی مثل pcgamer با اون همه ادیتور خوب حساب نمیشه ولی مثلا MWEB GameZone Readers' Choice (ZA) :dاونم reader choice اش حساب میشه(وزن و ضریب و اینا بماند):d



.
 
البته خود Ono قبلا خیلی از Story Mode بازی های NRS تعریف کرده و گفته:


در مورد ساپورت هم که تو پست قبلی گفتی چطور ساپورت بازی 4 ماهه ؟ الان 8 ماه از عرضه ی بازی گذشته و هنوز برای بازی DLC و پج میاد.

آخه Story رو توی فایتینگ میخوام چیکار؟:d اصن Story Mode به خودی خود خوب باشه هم فرقی توی قطع بودن آب داستان MKX نمیکنه. حالا خودت بازی میکنی میفهمی:d تعریف کردن Ono از بخش استوری شامل گیم پلی که اصلی ترین بخش هست نمیشه;)
احیانا خبر داری این پچ ها چیکار کردن یا باز کنم مبحث رو؟:d بازی رو که خدا رو شکر تست نشده میدن تو بازار چون اصولا بازی های NRS نه بتا تست دارن نه عرضه روی آرکید. وقتی بازی رو میدن بیرون دست پلیرها و ملت میوفتن توش، تازه وخامت اوضاع مشخص میشه. البته پچ اصولا برای درست کردن بازی هست ولی خوبه در مورد فایتینگ، NRS یاد بگیره اول بازیشون تست کنه و بعدا مجبور نشه یه سری از کمبوهای شخصیت ها رو حذف کنه تا بازی رو بالانس کنه. حرف از بالانس شد، دار و دسته اد بون کاملا اوضاعشون مشخصه و نیازی نیست در مورد بالانس بودن بازی هاشون صحبت کنم چون شاهکار بالانس بودن یعنی MK9 همچنان خاطرات خوبی توی ذهن بازیکنان گذاشته:d حتی پچ ها رو هم تست نمیکنن و بعدا مجبور میشن پچ رو هم حذف کنن و گندش رو بالا میارن. پچ ها هم که حجمشون کمتر از 15 گیگ نیست :lol:
در مورد DLC هم منظورت چیزهایی مثل Easy Fatality و Skip Fight که نیس؟ DLC ها هم منظورت DLC کاستوم هاست؟ با این حساب بیشترین ساپورت رو Tecmo Koei از DOA5 میکنه:d پچ هم که تا اینجایی من شمارش زدم نزدیک 100 گیگ پچ دادن و به زور بازی رو درست کردن و از افتضاح نسخه PC هم که به کل حرفی ازش نزنم بهتره.
منظور من از ساپورت یعنی نت کد درست و حسابی و قابل بازی که خب MKX نداره و NRS ذره ای هم اهمیت نمیده که نت کد درست باشه یا نه. این موضوع از زمان MK9 و IGAU صادق بوده و از بازی به بازی دیگه منتقل میشه.
فایتینگ بدون آنلاین درست و حسابی = یه فایتینگ مرده #فکت
حالا یه روزی روزگاری اگه تونستین آنلاین بازی کنین به این موضوع هم میرسین:d بازم میگم نریمان تو هنوز بازی رو انجام ندادی:d وقتی رفتی سراغش و داستانش رو دیدی، وقتی رفتی سراغ آنلاینش و اگر کار کرد و در مرحله بعد اگه پلیری پیدا شد، خبرم کن:d
 
موضوع Goty و جوایز اینقدری که دوستان میگن هم ساده و صرفا جهت فان و اینا نیست :دی وقتی سازنده یه مدت بعد از عرضه بازی (یا توی نسخه های ریمستر)، روی کاور بازی یا توی سایتش با فونت بزرگ می نویسه که بازی فلان قدر جایزه گرفته یعنی اینکه اهمیت داره.

the-last-of-us-remastered-box-art.jpg


bcv7xwz1sgkoov8b3rnb.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or