بهترین بازیهای سال 2015 از نگاه سایتها و مجلات

من نمیدونم بعضیا با ادم دعوا دارن.ادم میاد یه حرفه اشتباهیم میزنه طرف مقابل عوض اینکه طرفو توجیه بکنه منقلب میشه.اینکه نشد بحث کردن عزیز.من نظرمو گفتم دوسداشتم نظرتونو بشنوم.ولی خب شما منقلب شدی.فقط یه سوال داشتم.بنظرت چرا کوجیما فصل دو رو اینجوری کرد؟برای پاسخ دادن اینو در نظر داشته باش که کوجیما یه سازنده ای هستش که راجعبه همچی انتقاد میکنه و البته شوخی.از شوخی با طرفداران ایکس باکس بگیر تا مبحث زبان که بازیم راجعبه زبان هستش.من قصد طرفداری از این بازیو ندارم ولی اینکه بعضیا میگن منتقدا هاپ زده شده بودن اینجوری نمره دادن.....اگه واقعا منتقدا جوگیرن باید متارو تخته کنن.اگه کوجیمارو میشناختی انقدر راحت نمیگفتی فصل دو چیبود.بنظر من من فصل دو انتقاد اساسی به صنعت گیم بود.ای کاش فصل 3 بود بهت ثابت میکردم.متال طرفداراش میدونن هیچوقت وابسته به گوتی نبوده و نیست.مهم میراث بازیه که تا ابد میمونه.

کسی با شما دعوا نداره یه ادعایی کردی منم ازت توضیح خواستم.لازم هم نیست اینقدر گارد بگیری و از حرفی که خودت زدی تفره بری.
یه جوریم حرف میزنی انگار فقط خودت و سه چهار نفر دیگه فن متال گیر هستین و شمارهای قبلیشو بازی کردین.
آها پس اینکه ۸۰٪ مراحل فصل دوم تکراری بودن برای انتقاد به صنعت گیم بوده. با این اوصاف حتما وجود میکروترنزکشن تو بازی هم برای انتقاد به وجود میکروترنزکشن تو بازیهای دیگه بوده و همه هم ۱۰ سال دیگه این نکات ظریفو متوجه میشن.
الان خود کوجیما هم بیاد بگه ما به خاطر فشار های ناشر مجبور شدیم بازیو نصفه نیمه جمع کنیم یه عده میگن نه کوجیما اگه خوشو خوب میشناخت میفهمید که یه منظوری پشت این عملش بوده.
متا هم از آسمون نازل نمیشه. همین الان ویتچر متاش ۹۲ هست و متال گیر ۹۳ ولی مشخصه که اکثریت کدومو بازی بهتری میدونن. منتقدا هم مثل بقیه انسانن و ممکنه جوگیر بشن.
یه جوری هم میگی اگه کوجیمارو میشناختی انگار چند جلسه نقدو بررسی خصوصی با کوجیما داشتی. خلاصه اینکه اگه دلیلی برا حرفت که ده سال دیگه همه میفهمن فصل دو چی بود داری که توضیح بده ما هم یه چیزی یاد بگیریم. اگرم نداری که هیچی. نیازی نیست وانمود کنی که من منقلب شدم یا با کسی دعوا دارم.
 
کسی با شما دعوا نداره یه ادعایی کردی منم ازت توضیح خواستم.لازم هم نیست اینقدر گارد بگیری و از حرفی که خودت زدی تفره بری.
یه جوریم حرف میزنی انگار فقط خودت و سه چهار نفر دیگه فن متال گیر هستین و شمارهای قبلیشو بازی کردین.
آها پس اینکه ۸۰٪ مراحل فصل دوم تکراری بودن برای انتقاد به صنعت گیم بوده. با این اوصاف حتما وجود میکروترنزکشن تو بازی هم برای انتقاد به وجود میکروترنزکشن تو بازیهای دیگه بوده و همه هم ۱۰ سال دیگه این نکات ظریفو متوجه میشن.
الان خود کوجیما هم بیاد بگه ما به خاطر فشار های ناشر مجبور شدیم بازیو نصفه نیمه جمع کنیم یه عده میگن نه کوجیما اگه خوشو خوب میشناخت میفهمید که یه منظوری پشت این عملش بوده.
متا هم از آسمون نازل نمیشه. همین الان ویتچر متاش ۹۲ هست و متال گیر ۹۳ ولی مشخصه که اکثریت کدومو بازی بهتری میدونن. منتقدا هم مثل بقیه انسانن و ممکنه جوگیر بشن.
یه جوری هم میگی اگه کوجیمارو میشناختی انگار چند جلسه نقدو بررسی خصوصی با کوجیما داشتی. خلاصه اینکه اگه دلیلی برا حرفت که ده سال دیگه همه میفهمن فصل دو چی بود داری که توضیح بده ما هم یه چیزی یاد بگیریم. اگرم نداری که هیچی. نیازی نیست وانمود کنی که من منقلب شدم یا با کسی دعوا دارم.

مایکروترنزکشن *
ویچر *

_______________________________________________________________________________________

PC GAMER
[h=1]Game of the Year 2015 — Metal Gear Solid V: The Phantom Pain[/h]
fq0y40mgxk816am7pqjn.jpg


this is a new era of Metal Gear, one where the focus lies on user-generated stories by throwing together systems in two massive open worlds. Its suite of toys starts big then just expands over the course of many sidequests, offering players more and more options with which to mess with enemies

Kojima Productions retained the series’ detail and sense of humour but found more ways to convey that with unscripted moments

One of the best stealth games I’ve ever played.

Metal Gear Solid V is a rich, complex web of interlinking systems tied to slick, responsive controls.

t's an amazing world to manipulate, and filled with so many toys that every visit promises something new. It's both an expertly crafted stealth game and a fun, satisfying action game—rewarding both the meticulous and the frivolous with an expanding, upgradeable set of toys that make both styles equally gratifying.

One of my favourite feelings in gaming is when I realise that I’m not a slave to the game’s logic, but my own

TLDR : Because of Gameplay

Congrats to MGS fans
Game of the Year 2015 — Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - PC Gamer
 
PC GAMER
Game of the Year 2015 — Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

fq0y40mgxk816am7pqjn.jpg


this is a new era of Metal Gear, one where the focus lies on user-generated stories by throwing together systems in two massive open worlds. Its suite of toys starts big then just expands over the course of many sidequests, offering players more and more options with which to mess with enemies

Kojima Productions retained the series’ detail and sense of humour but found more ways to convey that with unscripted moments

One of the best stealth games I’ve ever played.

Metal Gear Solid V is a rich, complex web of interlinking systems tied to slick, responsive controls.

t's an amazing world to manipulate, and filled with so many toys that every visit promises something new. It's both an expertly crafted stealth game and a fun, satisfying action game—rewarding both the meticulous and the frivolous with an expanding, upgradeable set of toys that make both styles equally gratifying.

One of my favourite feelings in gaming is when I realise that I’m not a slave to the game’s logic, but my own

TLDR : Because of Gameplay

Congrats to MGS fans
Game of the Year 2015 — Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - PC Gamer

مرسی بابت این پست واقعا........
میگم کم دیدن یا ایراد گرفتن از همه Metal Gear Solid ها از قدیم عادت همه بوده.....چند سال بعد همه شروع میکنن از نسخه های قبلی به خوشی یاد کردن.....
یادمه خیلی ها سر MGS2 نغ نغ میکردن، بعد دو سال بعد بهترین بازی عمرشون بود....MGS3 هم همینطور.....MGS4 هم تازه دارم میبینم کسایی که اون موقع هی ایراد از بازی میگرفتن دارن ارزش واقعیشو درک میکنن توی صنعت....
 
این مشکل سایت هاست که بتمن رو انتخاب نمی کنن نه بازی!!

مغز من بخار کرد از این تحلیل! از این به بعد هر بازیی امتیاز پایین گرفت همین ترفند رو بکار ببره حله! برم به سازنده های tony Hawk 5 بگم که مشکل از بازی شما نیست، مشکل از سایت هاس.
 
مغز من بخار کرد از این تحلیل! از این به بعد هر بازیی امتیاز پایین گرفت همین ترفند رو بکار ببره حله! برم به سازنده های tony Hawk 5 بگم که مشکل از بازی شما نیست، مشکل از سایت هاس.
لول:-j
الان اکثر بازی های شاخ امسال متای ۸۷ و حتی پایین تر گرفته بعد تو میای میگی بتمن امتیازش پایین بوده، بابا به خدا مجبور نیستین پست بدین!!!!
 
مغز من بخار کرد از این تحلیل! از این به بعد هر بازیی امتیاز پایین گرفت همین ترفند رو بکار ببره حله! برم به سازنده های tony Hawk 5 بگم که مشکل از بازی شما نیست، مشکل از سایت هاس.
چرا دنبال اين هستين كه اخرش يه بحث تندي شكل بگيره؟! نظر ايشونه اگه اشتباهِ درست و منطقي بدون مسخره كردن يا توهين مشكل رو حل كنين نه يه بحث الكي ديگه راه بندازين دوباره تايپك رو داغون كنين :| نصف تايپك ها سر اين جور حرف ها به گند كشيده شده نميدونم مشكل ما چيه كه ميخوايم با زور و مسخره كردن طرف رو قانع كنيم(البته اگه شما اصلا همچين هدفي داشته باشي :/ )
 
چرا دنبال اين هستين كه اخرش يه بحث تندي شكل بگيره؟! نظر ايشونه اگه اشتباهِ درست و منطقي بدون مسخره كردن يا توهين مشكل رو حل كنين نه يه بحث الكي ديگه راه بندازين دوباره تايپك رو داغون كنين :| نصف تايپك ها سر اين جور حرف ها به گند كشيده شده نميدونم مشكل ما چيه كه ميخوايم با زور و مسخره كردن طرف رو قانع كنيم(البته اگه شما اصلا همچين هدفي داشته باشي :/ )
من نمی خوام دعوا بشه، ولی از بس دیدم به زور یه عده می خوان این بازی رو مظلوم جلوه بدن که حقش خورده شده ها...عالم و آدم مشکلات بازی رو گفتن و در کل پس روی داشته نسبت به شماره قبلش ولی این دوستان ول کن نیستن. دیگه تهش رسیدیم به اینکه اشکال از کسانی هست که بازی رو عالی نمی دونن نه از بازی! واقعا کسی که این بازی رو در حد بازی سال بدونه معلومه هیچ بازی شاخی رو امسال نکرده.
 
من نمی خوام دعوا بشه، ولی از بس دیدم به زور یه عده می خوان این بازی رو مظلوم جلوه بدن که حقش خورده شده ها...عالم و آدم مشکلات بازی رو گفتن و در کل پس روی داشته نسبت به شماره قبلش ولی این دوستان ول کن نیستن. دیگه تهش رسیدیم به اینکه اشکال از کسانی هست که بازی رو عالی نمی دونن نه از بازی! واقعا کسی که این بازی رو در حد بازی سال بدونه معلومه هیچ بازی شاخی رو امسال نکرده.
بتمن واقعا مظلوم واقع شده! اگر بلاهایی که سره نسخه ی PC اومد وجود نداشت اونقدر جو منفی علیهش ایجاد نمشید...نمیگم بهترین بازی سال هست ولی اصلا بازی بدی نبود و نسبت به نسخه های قبلش کاملا پیشرفت کرده بود.در ضمن کسی نمیتونه بگه چه بازی امسال شاخ بوده چه بازی شاخ نبوده چون سلیقه ها متفاوته.نمیدونم کی گفته هر کی یه حرفی بزنه از خودش FACT هست :دی ممکنه واسه ی یکی بهترین بازی امسال NFS بوده باشه!
به هر حال به نظر با این بازی های بی خودی که امسال عرضه شدن و ایرادات جور واجور, بتمن "هم" حق نامزد شدن بهرین بازی سال رو داشت.(اونقدری که متال گیر از نظر داستانی و پایانی مغز منو سرویس کرد هیچ بازی دیگه ای نکرد...بگذریم از اینکه گیم پلیش فوق العاده بود)
-------------
پ ن :من RPG بازی نیستم ولی امسال از فقر بازی توی سبک های دیگه RPG ها رو هم بازی کردم...اون حسی که بلادبورن بهم القا کرد رو نه فال اوت نه متال گیر و نه ویچر بهم نداد! بعدشم ویچر موفق تر از باقی بود!
------------
پ ن 2:خیلی از بچه های اینجا "جو گیرن" . منتظرن ببینن متا و گوتی چی میگه و خودشون واقعا بازی نکردن خیلی بازی هارو یا اصلا عشق کال او دیوتی هستن!(و میکوبوننش انگار کلاس داره) حالا همه فال اوت باز شدن واسه ما...
 
آخرین ویرایش:
کجا بتمن نسبت به قبل پسرفت داشت؟ اتفاقا مبارزات تن به تن خیلی روون تر شده بودن. داستان هم خیلی خوب بود.
تنها ایراد بازی به نظر من زیاد بودن بخشهای بت موبیل بود.

اکثر کسایی که مخالف بتمن هستن پی سی بازن. دلیلشم کاملا مشخص و قابل درکه.
ولی دلیل نمیشه به خاطر پورت بد پی سی کیفیت کل بازی زیر سوال بره.
 
منم این همه تنفر نسبت به Arkham Knight رو نمیتونم درک کنم! :دی
گیم پلی بازی فوق العاده بود. خود هسته گیم پلی واقعاً ایراد خاصی نداشت و بهبودهایی هم نسبت به قبل داشت که بازی رو لذت بخش تر میکرد. فقط بت موبیل بود که خیلی ها ازش ناراضی بودن. هرچند من از اون هم لذت بردم و با اینکه اوایل کنترلش برام راحت نبود، ولی بعد از یه مدت بدجوری عاشقش شدم! به نظرم خیلی خوب تونسته بودن وسیله ای رو طراحی کنن که هم نقش یه ماشین رو داره، هم نقش یه وسیله جنگی با قدرت مانور بالا.
بخش های جانبی و متنوع خوبی هم توی بازی وجود داشت:
مثل بخش مربوط به Azrael، از کنترل خود کاراکتر تا قسمت نهایی.
یا بخش های خلاقانه ای مثل مبارزه با Johnny Charisma و همین طور صحنه ای که Hush رو می بینیم و سورپرایز جالبی داره.
همین طور اتمسفری که این بخش داشت، به قدری عالی بود که توی کمتر بازی مشابهی دیدمش. (بازی هایی مثل Bloodborne کلاً خدای اتمسفر هستن و منظورم مقایسه با اونا نیست. :دی)
بازی تنوع خیلی خوبی داشت و لیست خیلی جالبی از دشمن های اصلی و فرعی بتمن توی اون وجود داشت که اکثر علاقمندهای بتمن رو ارضا میکرد. از دشمن های معروف تر مثل Scarecrow, Penguin, Two Face و Poison Ivy تا کاراکترهایی مثل Man-Bat (با اون شروع غافلگیرکننده)، Professor Pyg (که جزو جالب ترین قسمت های بازی بود) و حتی یکی مثل Deacon Blackfire که من اصلاً نمیشناختمش!
این وسط اوج کار به Joker مربوط میشد. خودم تا قبل از تجربه بازی خیلی نگران بودم که سراغ کارهای کلیشه ای مثل زنده کردن Joker برن، ولی اینا تونستن Joker رو به شکلی وارد بازی کنن که نه تنها زیاد کلیشه ای نباشه، که تبدیل به یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی بشه. تک تک صحبت ها و حرکاتش شاهکار بود و چیزهایی که میگفت و واکنش هایی که نسبت به موارد مختلف نشون میداد، واقعاً دیدنی بودن.
از اون طرف Arkham Knight اصلاً جالب نبود. گذشته از اینکه خیلی ها حدس میزدن Robin باشه، شخصیت پردازیش هم زیاد خوب نبود و خیلی سریع از یه کاراکتر خشمگین که هی داد و فریاد میکنه تغییر جهت داد و آروم شد.
در مورد گرافیک، صداگذاری و موسیقی هم واقعاً هیچ نکته منفی ای توی بازی ندیدم و همه این موارد عالی بودن. گرافیک فنی عالی بود و یکی از بهترین های نسل. گرافیک هنری هم غوغا میکرد و واقعاً بازی از نظر هنری محشر بود. صداگذاری ها در بهترین حد ممکن بودن و به جز صداهای محبوب قبلی، کسی مثل جان نوبل هم در نقش Scarecrow ترکونده بود. همین طور موسیقی ها که خیلی به جو و اتمسفر بازی میخوردن و کیفیت بالایی داشتن.
در مجموع به عنوان کسی که از نوزادی (!) عاشق بتمن بوده و باهاش حال میکرده، خیلی از Arkham Knight خوشم اومد. نه بازی رو در حد Arkham City میدونم و نه از GOTY نشدنش تعجب میکنم، ولی از اون طرف این کوبونده شدن ها و صحبت در مورد بازی به شکلی که انگار با یه اثر متوسط طرف هستیم برام عجیبه. :دی
 
من نمیام هی یکی یکی quote کنم. کسی (حداقل من یکی) نگفت بتمن داغونه جمش کنید بره به درد لا جرز نمی خوره. این قضیه شده مورد فن بوی هایی که فکر می کنن اگر بازی مورد علاقه شون نامزد بهترین بازی نشده پس حتما توطئه در کار بوده و منظور اینه که می خوان بگن بازی مضخرف بوده.
 
آرکام نایت رو اگه بخواهیم تک تک اجزاش رو جداگونه بهشون نگاه کنیم، خیلی هم خوب به نظر میان. بزرگ تر، کاراکترهای بیشتر، داستان پر شاخ و برگ... ولی این روش درست بررسی یه بازی نیست. باید همه اجزاش رو کنار هم و تاثیری که روهم میذارن رو در نظر بگیریم. هر بازی که بزرگتر و به قولی open world میشه این ریسک رو داره که به روایت داستان و pacing کلی بازی ضربه بزنه. تو آرکام نایت و MGSV شاهد همچین چیزی هستیم.

شهر داره به فنا میره ولی ما میتونیم برای خودمون تو خیابون بچرخیم و مراحل فرعی انجام بدیم. catwoman توسط ریدلر گروگان گرفته شده و تهدید میکنه که اگه سریع چلنج هاش رو انجام ندیم اونو میکشه ولی ما میتونیم با خیال راحت به کارهای دیگمون برسیم، هروقت دلمون خواست بریم سراغش. و...

همه اینا pacing بازی رو خراب میکنن و باعث میشن داستان اون پیوستگی که باید داشته باشه رو از دست بده. شما پیوستگی داستان Arkham Asylum یا حتی City رو با این بازی مقایسه کنید!

نکته دیگه گیم پلی و مبارزاته. بهترین لحظات مبارزه بتمن تو مکان های indoor ـه، جاهایی که با دقت همه چیز دیزاین شده. اونجاست که میشه با استفاده از محیط و تمام گدجت های بتمن یکی یکی کلک دشمنا رو بکنی. این مراحل تو City و Asylum خیلی بیشتر و بهتر بودن در مقایسه با آرکام نایت. تو آرکام نایت همش باید روی پشت بوم و خیابون با یه سری سرباز بجنگی، فسلفشون برای بهتر کردن مبارزات هم اضافه کردن سربازهای بیشتر بود!
مراحل فرعی هم به غیر از 1-2 مورد بقیه چنگی به دل نمیزدن، رسما generic بودن مثل AC... تغییب ماشین از بالای برج ها، آزاد کردن محلات شهر (FFS تو همه بازی های open world این جور مراحل هست!) و ... راجب بتموبیل و تکراری بودنش هم لازم نیست چیزی بگم.

در نهایت به نظر من اصلا بازی نیازی به open world شدن نداشت.
 
بس چرا Mortal Kombat X هیچی نبرده ؟ :| ما به یک جایزشم راضی بودیم :|:|:|
انصافا وقتی بخش Fighting صنعت گیم خوابیده بود, MKX خیلی از انتظارات را بر آورده کرد, انصافا یک جایزه تنها کمترین حق ـش بود .
 
بس چرا Mortal Kombat X هیچی نبرده ؟ :| ما به یک جایزشم راضی بودیم :|:|:|
انصافا وقتی بخش Fighting صنعت گیم خوابیده بود, MKX خیلی از انتظارات را بر آورده کرد, انصافا یک جایزه تنها کمترین حق ـش بود .
:))
آره همین MKX و اعضای Ed Boon Realm هم سبک خوابیده (از کی تا حالا سبک فایتینگ با وجود غولی به اسم SF خوابیده؟) فایتینگ رو بیدار کنن:))
بعد چند نمونه از این انتظارات رو میگی؟ نت کد قشنگ؟ شخصیت هایی که طرفدارا میخواستن توی بازی باشه ولی نبود؟ داستان فلسفی؟ ساپورتی که به 4 ماه هم نکشید؟

جایزه حق اون Guilty Gear Xrd بود که سازنده هاش با طراحی که سر این بازی به خرج دادن نبوغ خودشونو نشون دادن و توی همه زمینه ها بهتر از MKX بود. ولی خب MK قشنگ تره چون فیالیتی داره :lol:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or