بهترین بازیهای سال 2015 از نگاه سایتها و مجلات

خوب اختراعم نکرده باشه ولی شما نمونه بیار قبل بتمن همچین سیستمی به کاملی که در این بازی بود در جای دیگه استفاده شده باشه؟ عین اون بحث که میگفتن قبل از این که اون سبک کاورگیری تو GEOW پیاده بشه تو بازی دیگه ای بوده که کلی هم بحث شد روش که Geow در هر صورت اون سبک کامل کرد بعد ها تو بازی های دیگه هم استفاده شد
من حرفی ندارم ولی شاکله حرف این دوستمون اینه که بتمن انقلاب کرد، من به شخصه بهینه کردن سیستم مبارزه the warriors رو انقلاب فرض نمیکنم این دوستمون هم در کمال متانت جواب میده ولی یک مقدار در جاهایی که لازم میبینه یک طرفه به قاضی میرهه مثلا داشتن لول دیزاین خوب میشه از ملزومات ولی داشتن سیستم مبارزه خوب در یک beat em up جزو ملزومات نیست و انقلاب محسوب میشه. ایشون ارزش بازی رو فقط در یک مکانیزم میبینه و به نظرش لول دیزاین، انکانتر دیزاین و pacing در جایگاه بعدی قرار قرار داره. این نظر شخصی و البته کاملا قابل دفاعی هستش ولی فکت نیست شاید یکی مثل من level designو pacing براش مهم تر باشه، ویچر 3 سیستم مبارزش در بهترین حالت معمولیه، حتی میشه گفت هیچکدوم از مکانیزم های ویچر 3 در کتگوری خودشون بهترین نیستند ولی بازی شاهکاره به خاطره عوامل دیگه ای غیر از سیستم مبارزه، کرفتینگ و....
نکته بعدی این که چند تا بازی بعد از فلان بازی کپی کردن نشونه برتری نیستش، چند تا شرکت بعد از demon souls از اون بازی کپی کردن؟ این یعنی ارزش بتمن از demon souls و Dark souls بیشتره؟
 
آخرین ویرایش:
الان ببینید کدوم بازی تو صنعت تاثیر گذاشته و کدوم بازی صرفا برای زمان خودش بود ، بتمن یک سیستم مبارزه انقلابی رو معرفی کرد به این صنعت که در بازی های دیگه هم مورد استفاده قرار گرفت ...هنوزم ازش به خوبی یاد میشه ... یکی از همین هایی که آنچارتد 2 رو بازی سال انتخاب کرده بود (Giantbomb) الان ادیتور ارشدش میگه ما اون موقع نمیتونستیم پیش بینی کنیم و بدون شک بتمن بازی بهتری هست ، گوش کنید.
این چیزی که شما ازش به اسم انقلاب یاد میکنی یکی از سیستم های پایه ای برای این تیپ بازیهای سوپر هیرویی که از Melee Combat استفاده میکنن بوده و خیلی قبل تر از بتمن توی Spider-Man های PS1 استفاده شده :



حالا طبق این حرف :

آنچارتد درواقع از توم ریدر الگو گرفت ولی کاملا با اون فرق داره ...آنچارتد یک بازی سینمتیک با یک عالمه ست پیس و لحظات QTE (نادی داگ استادانه پیاده کرده) هست ...
بازیی در این سطح "باید" لول دیزاین خوبی داشته باشه و این "انقلاب" به حساب نمیاد.

اگه انچارتد از مکانیزم های اینو و اون الگو گرفته پس در نتیجه انقلاب نکرده ، پس با این حساب بتمن هم نمی تونه انقلاب کرده باشه ؟! توی بزرگی بتمن های راکستدی هیچ شکی نیست ولی دیگه سعی نکنید هر بازی ای رو برای ترول کردن یه بازی دیگه بیشتر از چیزی که هست نشون بدید :دی

حسن ختام اینکه ظاهراً طبق یکی از قوانین معروف BC : ترول کردن بازیهای ناتی داگ از بین نمیره، فقط از بازی ای به بازی دیگه منتقل میشه.
 
این خود خاص پنداری بعضی دوستان رو نمیدونم از کجا نشات میگیره ...

من دو ساعت بازی کردم ..گفتم این اشغال چی چی بود این همه سر صدا کرده بود ...

باید بگم دوست عزیز مشکل از تویه .. نه از بازی و جامعه گیمیری ...
 
من حرفی ندارم ولی شاکله حرف این دوستمون اینه که بتمن انقلاب کرد، من به شخصه بهینه کردن سیستم مبارزه the warriors رو انقلاب فرض نمیکنم این دوستمون هم در کمال متانت جواب میده ولی یک مقدار در جاهایی که لازم میبینه یک طرفه به قاضی میرهه مثلا داشتن لول دیزاین خوب میشه از ملزومات ولی داشتن سیستم مبارزه خوب در یک beat em up جزو ملزومات نیست و انقلاب محسوب میشه. ایشون ارزش بازی رو فقط در یک مکانیزم میبینه و به نظرش لول دیزاین، انکانتر دیزاین و pacing در جایگاه بعدی قرار قرار داره. این نظر شخصی و البته کاملا قابل دفاعی هستش ولی فکت نیست شاید یکی مثل من level designو pacing براش مهم تر باشه، ویچر 3 سیستم مبارزش در بهترین حالت معمولیه ولی قرار گرفتتش در کناره بقیه عوامل باعث میشه تبدیل به یک شاهکار بشه.
نکته بعدی این که چند تا بازی بعد از فلان بازی کپی کردن نشونه برتری نیستش، چند تا شرکت بعد از demon souls از اون بازی کپی کردن؟ این یعنی ارزش بتمن از demon souls و Dark souls بیشتره؟


Now that's what i call a good counter argument ...

مثل این که فعلا تو این ثرد هستیم :D
ممنونم بابت نظرتون. به نکته خیلی خوبی اشاره کردین ، به نظرم ما ابتدا بیاییم خود "انقلاب" رو از دیدگاه شخصی تعریف کنیم بعد ببینیم میتونیم به نتیجه برسیم یا نه.
من بشخصه میگم که لول دیزاین خوب جزء ملزومات هر بازیی هست ، لول دیزاین به اون سطح کمال رسیده ، بازی های قدیمی هستن که لول دیزاین رو به خوبی به کمال رسوندن و حالا نوبت به Execuation خوب رسیده ، من میگم آنچارتد این اگزکیوشن رو عالی رفته ولی در لول دیزاین چیز نویی ارائه نکرده که باید منصف باشیم نمیشه هم ارائه کرد از نظر من ...چون به کمال رسیده. همین طور پیسینگ. تو اینا دیگه نمیشه انقلاب کرد از نظر من. خوشحال میشم نظر شما رو هم در این دو زمینه بدونم.
درعوض من فکر می کنم در زمینه خود گیم پلی هنوز جا داریم برا انقلاب ...بتمن این کارو کرد ...بتمن یه مکانیزم جدید آورد ، دوستمون هم اشاره به اسپایدرمن داشتن که اون فقط میلی بود فک کنم (melee) ، اگه اشتباه میکنم تصحیح کنید، ما سیستم مبارزه به این شکل تو beat'em up نداشتیم که الان تو بازیای دیگه به کار گرفته میشه ...بازم اگه اشتباه میکنم تصحیح بفرمایید ، نام بازی رو بگید. ولی بازم حتی اگه بوده باشه ، که باید بازی کنم تا نظر بدم، بعید میدونم به خوبی و کاملی بتمن باشه. منتظر نظر شما هستم.
نه کپی کردن نشونه برتری نیست ، بهبود دادن نشونه برتریه ... نمیدونم .... من دیمن سلز نزدم ، اگه دارک سلز دیمن سلز رو تکمیل کرده باشه با اختلاف خیلی زیاد، میشه گفت دارک سلز انقلاب کرده ...اگه نه همون بوده که خب انقلاب به نام دیمن ثبت باید بشه.
در رابطه با برتری بتمن نسبت به آنچارتد هم بحث بنده همین بود، کلاس درسی واسه سازنده های دیگه نبوده وگرنه ما میدیدم تاثیرشو (گیم پلی) .....این "برتری" هم باید تو Context صحبت من دیده بشه، اینجا منظور من از برتری ، برتری گیم به گیم نیست، چون اینا اصلا ژانرشون یکی نیست، برتری از لحاظ اهمیت و تاثیر تو صنعت گیم هست. (گیم پلی)
 
دوست داشتم نظر این دو دانشمند بزرگوار رو در مورد جوایز سال ۲۰۱۲ هم بدونم و همچنین در مبحث انقلاب در بازی های اون سال ... امیدوارم منت گذاشته و جواب این سوال منو بدن
 
این که بیایم بگیم تو فلان بازی ازادی عمل نداری پس بازی بدرد نمیخوره خیلی خنده داره هدف از بازی کردن لذت بردن و سرگرم شدنه حالا هیچ کجا قانون نگذاشتن که فقط باید از ازادی عمل در محیط لذت ببری خودتون هم میدونید که یکی از لذت بخش ترین قسمت های بازی ها در کنار گیم پلی و لذت شکست دادن حریف .صحنه های سینماتیکیه که گیمر رو به وجد میاره درست مثل کاری که ناتی داگ بطور بی نقصی اون رو توی بازی هاش پیاده میکنه پس اینکه بگیم فلام بازی سطحش پایینه چون که سعی میکنه گیمر رو فقط با صحنه های سینماتیک وادار به ادامه ی بازی کنه حرف کاملا اشتباهیه
 
درعوض من فکر می کنم در زمینه خود گیم پلی هنوز جا داریم برا انقلاب ...بتمن این کارو کرد ...بتمن یه مکانیزم جدید آورد ، دوستمون هم اشاره به اسپایدرمن داشتن که اون فقط میلی بود فک کنم (melee) ، اگه اشتباه میکنم تصحیح کنید، ما سیستم مبارزه به این شکل تو beat'em up نداشتیم که الان تو بازیای دیگه به کار گرفته میشه ...بازم اگه اشتباه میکنم تصحیح بفرمایید ، نام بازی رو بگید. ولی بازم حتی اگه بوده باشه ، که باید بازی کنم تا نظر بدم، بعید میدونم به خوبی و کاملی بتمن باشه. منتظر نظر شما هستم.

نمی دونم منظور دیگه ای داشتی یا اشتباه بیان کردی ولی Melee سبک بازی نیست ، که بخواهیم بگیم این سیستم توی میلی بود ولی توی Beat em Up نبود :دی کلاً به این سیستم مبارزات از نزدیک میگن Melee Combat :دی بتمن ، اسپایدر من و ... همگی از همین سیستم استفاده میکنن که به مرور زمان و با بهبود سخت افزار کامل تر شده :دی اینکه میگید اسپایدر من فقط melee بوده ولی بتمن نیست یه چیز بی معنیه ! اگه بتمن مبارزاتش Melee نیست پس چیه ؟ شوتر ؟ :دی
 
آقا دوربین مخفیه یا شوخیه؟زیر سوال بردن دوتا از بهترین بازی نسل؟به شخصه the last of us و unchartedرو نزدیک به 20 بار بازی کردم ولی هنوز برام تازگی دارن.این دو تا بازی زمان خودشون انقلابی بودن.الان که سال 2015 هستیم هنوز رو دست انیمیشنهای the last of us بازی دیگه ای نیامده.این قدر انیمیشنهای این بازی طبیعی بود.این تازه یک موردش از انقلابش بود.
 
نمی دونم منظور دیگه ای داشتی یا اشتباه بیان کردی ولی Melee سبک بازی نیست ، که بخواهیم بگیم این سیستم توی میلی بود ولی توی Beat em Up نبود :دی کلاً به این سیستم مبارزات از نزدیک میگن Melee Combat :دی بتمن ، اسپایدر من و ... همگی از همین سیستم استفاده میکنن که به مرور زمان و با بهبود سخت افزار کامل تر شده :دی اینکه میگید اسپایدر من فقط melee بوده ولی بتمن نیست یه چیز بی معنیه ! اگه بتمن مبارزاتش Melee نیست پس چیه ؟ شوتر ؟ :دی

من اینقد سطحم پایینه؟ :D
نه بابا منظورم سبک نبود :D ...
منظورم این بود که فقط میلی هست تو مکانیزم گیم پلیش یعنی Counter و اینها نداره...درسته؟ اگه بیشتر راجب اسپایدرمن توضیح بدی ممنون میشم، بازی کردم ولی اصلا یادم نمیاد ...فقط یادمه تار میزدم :D الان هم حوصله سرچ کردن یوتیوب و تریلر دیدن ندارم.

- - -ویرایش - - -

این که بیایم بگیم تو فلان بازی ازادی عمل نداری پس بازی بدرد نمیخوره خیلی خنده داره هدف از بازی کردن لذت بردن و سرگرم شدنه حالا هیچ کجا قانون نگذاشتن که فقط باید از ازادی عمل در محیط لذت ببری خودتون هم میدونید که یکی از لذت بخش ترین قسمت های بازی ها در کنار گیم پلی و لذت شکست دادن حریف .صحنه های سینماتیکیه که گیمر رو به وجد میاره درست مثل کاری که ناتی داگ بطور بی نقصی اون رو توی بازی هاش پیاده میکنه پس اینکه بگیم فلام بازی سطحش پایینه چون که سعی میکنه گیمر رو فقط با صحنه های سینماتیک وادار به ادامه ی بازی کنه حرف کاملا اشتباهیه

صد در صد همینطوره ، ویدیو گیم یک تجربه شخصی هست و نمیشه برا همه نسخه پیچید ... هدف نهایی لذت بردن هست، هیچ وقت نزارید نظر افراد روی تجربه شخصیتون تاثیر بزاره ... مس افکت 2 بهترین بازی من هست، خیلیا گفتن آی این بازی آر پی جی نیست و اینا و منم بحث کردم...و نتیجش این شد که بیشتر از بازی خودم فهمیدم ولی کماکان بهترین بازیمه. هدف از انجمن و بحث رو بزارید یادگیری نه این که صرفا به دنبال برتری باشید و اینها ... من خوشحال میشم طرفم مقابلم رو آگاه کنم و خوشحال میشم اونم منو آگاه کنه ..تبادل معلومات.
 
من اینقد سطحم پایینه؟ :D
نه بابا منظورم سبک نبود :D ...
منظورم این بود که فقط میلی هست تو مکانیزم گیم پلیش یعنی Counter و اینها نداره...درسته؟ اگه بیشتر راجب اسپایدرمن توضیح بدی ممنون میشم، بازی کردم ولی اصلا یادم نمیاد ...فقط یادمه تار میزدم :D الان هم حوصله سرچ کردن یوتیوب و تریلر دیدن ندارم.


نه تار نبود با همین مشت و لگد بود ، تار هم اکثر جاها برای کانتر استفاده میشد . سیستم گیم پلی بتمن هم مشابه همون اسپایدرمن هاست ولی خب پیشرفته تر (که خب با پیشرفت نسل و بهبود سخت افزار یه امر طبیعیه) :دی صرفاً خواستم اشاره کنم این سیستم توسط بتمن خلق نشده فقط بهتر شده :دی اونجا هم مبارزه به سبک معمول و مشت و لگد بوده و موقع حمله ی دشمن همون علامت خطر میومده و باقی ماجرا :دی حالا توی اسپایدر من همونطور که عکسشم گذاشتم اون علامت خطر موقع حمله ی طرف مقابل روی سر اسپایدی میومد (و فک کنم هنوزم به همون شکله) توی بتمن این علامتو بردن روی سر اون دشمن هایی که قراره ضربه بزنن :دی
بخوام این قضیه رو بسطش بدم و باز کنم توی خیلی از سبک های دیگه میشه قبل از بتمن نمونه هاش رو دید ! به عنوان مثال توی سبک HnS هم همچین سیستمی با کمی تفاوت داریم که سازنده میاد روی دشمن حالت های خاصی موقع حمله قرار میده (یه نور تند و خاص ، یا یه حالت اسلو شروع کردن حرکت یا یه نشونه و علامت) که پلیر متوجه حمله کردن حریف بشه و از کانتر استفاده کنه یا مانع حمله ی حریف بشه :دی
خلاصه ی حرف اینکه این سیستم مربوط به خیلی وقت پیشه و توی سبک ها و سیستم های مشابه به مرور کامل شده تا نهایت رسیده به بتمن و اینجوری نبوده که توی راکستدی یهو شب بخوابن و صبح پاشن و این سیستمو پایه گذاری کنن ! این قضیه هم اصلاً عیب یا کمبود نیست و الان عموماً بازیسازها همینکارو میکنن (حتی ND) :دی خیلی کم پیش این وسط یه مکانیزم جدید خلق بشه و خیلی کمتر از اون ، پیش میاد که اون سیستم موفق بشه و جا بیوفته.
 
دوست داشتم نظر این دو دانشمند بزرگوار رو در مورد جوایز سال ۲۰۱۲ هم بدونم و همچنین در مبحث انقلاب در بازی های اون سال ... امیدوارم منت گذاشته و جواب این سوال منو بدن


Sarcasm? :D

حالا، 2012 سال خاصی نبود ... من از واکینگ دد خیلی لذت بردم ولی خب ...همچین گیم نبود :D .... ولی تازگی داشت ... من بشخصه دوست دارم صنعت گیم تو گیم پلی و داستان پیشرفت کنه ... نادی داگ رو به خاطر داستانش دوست دارم ولی خب فقط تو این خلاصه نمیشه ....لول دیزاین ، پیسینگ و همینطور گیم پلی همگی عالین ، و واکینگ دد هم روح تازه ای از لحاظ قدرت داستان بخشید ولی میتونست با اضافه کردن پازل های درست و حسابی گیم پلی خوبی هم داشته باشه.

جرنی یک اثر منحصر به فرد هست ...یه هنر... جرنی نشون داد که پتانسیل گیم فراتر از هر میدیم دیگه هست ...ازون بازیاس که میشه تو بحث "گیم بهترین مدیدیم است" آورد :D ...آیا این انقلابه یه نه؟ تو تعریف من نه، چون من میگم انقلاب باید سرایت کنه به بازیای دیگه ...صنعتو ببره جلو .... بازی منحصر به فردی هست ...لنگه نداره ... و این اصلا ارزشش کمتر از "انقلاب" نیس. خیلی پیام ها رو میرسونه. و ما نیاز داریم به این بازیا.

فارکرای 3 هم دیگه فرنچایز رو تکمیل کرد و من واقعا لذت بردم ازین بازی

مس افکت 3 گند زد با اون اندینگ ...کلا اذیت کرد

بردرلندز دو رو من اونموقع نپسندیدم ولی الان که کوآپ میزنم با دوستم میفهمم چه جواهریه ....دیس آنرد یه گیم پلی فوق العاده تمیز و استلث ... عجب گیمی بود واقعا.

بازیای دیگه هم هست نمیرم سراغشون، ولی ویچر 2 بازی سالم بود....ولی الان میگم دیس آنرد (تاثیر زمان!) ... البته جرنی رو نزدم ولی به احتمال قوی اگه میزدم (همه چی دست به دست هم داد نشد :( ) بازی سالم میشد.

- - -ویرایش - - -

نه تار نبود با همین مشت و لگد بود ، تار هم اکثر جاها برای کانتر استفاده میشد . سیستم گیم پلی بتمن هم مشابه همون اسپایدرمن هاست ولی خب پیشرفته تر (که خب با پیشرفت نسل و بهبود سخت افزار یه امر طبیعیه) :دی صرفاً خواستم اشاره کنم این سیستم توسط بتمن خلق نشده فقط بهتر شده :دی اونجا هم مبارزه به سبک معمول و مشت و لگد بوده و موقع حمله ی دشمن همون علامت خطر میومده و باقی ماجرا :دی حالا توی اسپایدر من همونطور که عکسشم گذاشتم اون علامت خطر موقع حمله ی طرف مقابل روی سر اسپایدی میومد (و فک کنم هنوزم به همون شکله) توی بتمن این علامتو بردن روی سر اون دشمن هایی که قراره ضربه بزنن :دی
بخوام این قضیه رو بسطش بدم و باز کنم توی خیلی از سبک های دیگه میشه قبل از بتمن نمونه هاش رو دید ! به عنوان مثال توی سبک HnS هم همچین سیستمی با کمی تفاوت داریم که سازنده میاد روی دشمن حالت های خاصی موقع حمله قرار میده (یه نور تند و خاص ، یا یه حالت اسلو شروع کردن حرکت یا یه نشونه و علامت) که پلیر متوجه حمله کردن حریف بشه و از کانتر استفاده کنه یا مانع حمله ی حریف بشه :دی
خلاصه ی حرف اینکه این سیستم مربوط به خیلی وقت پیشه و توی سبک ها و سیستم های مشابه به مرور کامل شده تا نهایت رسیده به بتمن و اینجوری نبوده که توی راکستدی یهو شب بخوابن و صبح پاشن و این سیستمو پایه گذاری کنن ! این قضیه هم اصلاً عیب یا کمبود نیست و الان عموماً بازیسازها همینکارو میکنن (حتی ND) :دی خیلی کم پیش این وسط یه مکانیزم جدید خلق بشه و خیلی کمتر از اون ، پیش میاد که اون سیستم موفق بشه و جا بیوفته.

ممنونم. آره قبول دارم. ولی قبول داری که خود همین به تکامل رسوندن یک سیستم یک مکانیزم طوری که حس تازگی رو القا کنه و ریزنکاتی داشته باشه که خودشو متمایز کنه از بازی های دیگه ، میتونه یه انقلاب به حساب بیاد؟ ببین من ازین جهت میگم "انقلاب" هست که نشت پیدا کرد تو بازی های آتی ....این خیلی مهمه .... این سرایت پیدا کردن ، مثلا تو سال 2015 شما نقد مدمکس رو میخونی بعد میبینی منتقد اشاره میکنه به بتمن (نه به اسپایدر نه به بازیه دیگه ای) ، این نشون میده بتمن به تکامل و اوج رسوند حالا بازیای دیگه سعی میکنن مثل اون شن. امیدوارم تونسته باشم منظورمو منتقل کنم.
 
تاپیک بهترین بازی سال 2015 : بحث از جایی که حقه مسلمه ویچر 3 گوتی شدن میرسه به مقایسه ویچر و متال گیر بعد یهو شیفت میشه به سال 2013 و مقایسه بایوشاک و تلو اول بایوشاک کلا زیر سوال میره و میشه یه بازی داغون با گرافیک مقوا و سیستم گیم پلی بزن برو که فقط فلسفه داره حالا این فلسفهه ملوم نی چیه ها فقط برا اینکه نشون بدیم یچیزی از بایوشاک فهمیدیم و هیترش نیسیم میگیم فلسفه داره بعد ازونور تلو ترول میشه تو جواب اون ترول بایوشاک بعدشم میرسه به انچارتد 2 و مقایسش با بتمنا راکستدی و در نهایت زیر سوال رفتن کل بتمنا این وسطم انچ 2 میشه تاثیرگزار ترین بازیه تاریخ :-oمگه میشه اخه :dینی فقط تو بی سی همچین تاپیکی میشه دید فوق العادس:)) طبق معمولم دلیل اینهمه بحث اینه که برای تعریف از بازی مورد علاقت اول باید از سونی فنا اجازه بگیری و قانعشون کنی
پ ن: از بلاد که بخاری بلند نمیشه تو تعداد گوتیا برای رقابت با ویچر اما کاش انحصاری معنوی امسال ینی فنتوم پین تعداد گوتیاش بیشتر بشه یکم دوستان به ارامش برسن...
پ ن 2: بازیسنتر اسیلوم
خسته نباشی واقعا تونستی بحث متال گیر و ویچر رو به سونی و مایکرو ربط بدی که ترولتو انجام بدی :bighug:بلاد احتیاج نداره بخار ازش بلند شه همون وجودش کفایت میکنه شما بخار میخوای برو هیلو 5 و ایضا 4ش رو ببین که بخارش همرو رو ذوب کرد ;) همچین از تعداد گوتی میگه هر کی ندونه انگار سال های قبل مایکروسافت درو کرده گوتی ها رو :)) تو کف اعتماد به نفسم فقط :))
 
Now that's what i call a good counter argument ...

مثل این که فعلا تو این ثرد هستیم :D
ممنونم بابت نظرتون. به نکته خیلی خوبی اشاره کردین ، به نظرم ما ابتدا بیاییم خود "انقلاب" رو از دیدگاه شخصی تعریف کنیم بعد ببینیم میتونیم به نتیجه برسیم یا نه.
من بشخصه میگم که لول دیزاین خوب جزء ملزومات هر بازیی هست ، لول دیزاین به اون سطح کمال رسیده ، بازی های قدیمی هستن که لول دیزاین رو به خوبی به کمال رسوندن و حالا نوبت به Execuation خوب رسیده ، من میگم آنچارتد این اگزکیوشن رو عالی رفته ولی در لول دیزاین چیز نویی ارائه نکرده که باید منصف باشیم نمیشه هم ارائه کرد از نظر من ...چون به کمال رسیده. همین طور پیسینگ. تو اینا دیگه نمیشه انقلاب کرد از نظر من. خوشحال میشم نظر شما رو هم در این دو زمینه بدونم.
درعوض من فکر می کنم در زمینه خود گیم پلی هنوز جا داریم برا انقلاب ...بتمن این کارو کرد ...بتمن یه مکانیزم جدید آورد ، دوستمون هم اشاره به اسپایدرمن داشتن که اون فقط میلی بود فک کنم (melee) ، اگه اشتباه میکنم تصحیح کنید، ما سیستم مبارزه به این شکل تو beat'em up نداشتیم که الان تو بازیای دیگه به کار گرفته میشه ...بازم اگه اشتباه میکنم تصحیح بفرمایید ، نام بازی رو بگید. ولی بازم حتی اگه بوده باشه ، که باید بازی کنم تا نظر بدم، بعید میدونم به خوبی و کاملی بتمن باشه. منتظر نظر شما هستم.
نه کپی کردن نشونه برتری نیست ، بهبود دادن نشونه برتریه ... نمیدونم .... من دیمن سلز نزدم ، اگه دارک سلز دیمن سلز رو تکمیل کرده باشه با اختلاف خیلی زیاد، میشه گفت دارک سلز انقلاب کرده ...اگه نه همون بوده که خب انقلاب به نام دیمن ثبت باید بشه.
در رابطه با برتری بتمن نسبت به آنچارتد هم بحث بنده همین بود، کلاس درسی واسه سازنده های دیگه نبوده وگرنه ما میدیدم تاثیرشو (گیم پلی) .....این "برتری" هم باید تو Context صحبت من دیده بشه، اینجا منظور من از برتری ، برتری گیم به گیم نیست، چون اینا اصلا ژانرشون یکی نیست، برتری از لحاظ اهمیت و تاثیر تو صنعت گیم هست. (گیم پلی)
خب نظر من راجع به انقلاب با نظر شما فرق داره.من بعد از gta 3 دیگه منتظر انقلاب نیستم،یعنی الان به مرحله ای توی این صنعت رسیدیم که فقط میشه بهینه کرد همه چیز رو.شاید اگر این دیدگاه رو نداشتم الان vanquish رو انقلاب حساب میکردم و یا demon souls رو خیلی بالاتر از بتمن های راک استیدی.
در مورد مقایسه 2 بازی هم باز شما داری بحث رو میکشونی به سمت کلاس درس برای سازنده های دیگه و مبناش رو هم بر این اصل گذاشتی چند تا بازی شبیه انچارتد هستند و چند تا بازی شبیه بتمن. ولی به این نکته توجه نمیکنی دلیل اینکه ما کلونهای انچارتدی کمتر داریم شاید به خاطر اینه که واقعا کار سختیه و کمتر شرکتی هم از لحاظ تلنت و سرمایه ای میتونه سراغش بره.
من نمیخوام مقایسه کنم این 2 تا بازی رو چون اصلا قابله مقایسه نیستند. ولی همونقدر که به نظر شما سیستم مبارزه بتمن کلاس درس هستش برای دولوپر ها همون قدر هم playable cutscenes که ناتی داگ سر و شکل داد( و شما اصلا قبولش نداری) کلاس درس هستش. به نظر من هیچ ایرادی نداره که یکی اصلا سبک سینماتیک رو دوست نداشته باشه و ارزشی براش نداشته باشه ولی این دلیل نمیشه که فکر کنیم کار راحتیه
ادیت: در ضمن بازی the warriors فکر میکنم سیستم کانتر رو داشت همینطور اسسین کربد قبل از بتمن
 
Sarcasm? :D

حالا، 2012 سال خاصی نبود ... من از واکینگ دد خیلی لذت بردم ولی خب ...همچین گیم نبود :D .... ولی تازگی داشت ... من بشخصه دوست دارم صنعت گیم تو گیم پلی و داستان پیشرفت کنه ... نادی داگ رو به خاطر داستانش دوست دارم ولی خب فقط تو این خلاصه نمیشه ....لول دیزاین ، پیسینگ و همینطور گیم پلی همگی عالین ، و واکینگ دد هم روح تازه ای از لحاظ قدرت داستان بخشید ولی میتونست با اضافه کردن پازل های درست و حسابی گیم پلی خوبی هم داشته باشه.

جرنی یک اثر منحصر به فرد هست ...یه هنر... جرنی نشون داد که پتانسیل گیم فراتر از هر میدیم دیگه هست ...ازون بازیاس که میشه تو بحث "گیم بهترین مدیدیم است" آورد :D ...آیا این انقلابه یه نه؟ تو تعریف من نه، چون من میگم انقلاب باید سرایت کنه به بازیای دیگه ...صنعتو ببره جلو .... بازی منحصر به فردی هست ...لنگه نداره ... و این اصلا ارزشش کمتر از "انقلاب" نیس. خیلی پیام ها رو میرسونه. و ما نیاز داریم به این بازیا.

فارکرای 3 هم دیگه فرنچایز رو تکمیل کرد و من واقعا لذت بردم ازین بازی

مس افکت 3 گند زد با اون اندینگ ...کلا اذیت کرد

بردرلندز دو رو من اونموقع نپسندیدم ولی الان که کوآپ میزنم با دوستم میفهمم چه جواهریه ....دیس آنرد یه گیم پلی فوق العاده تمیز و استلث ... عجب گیمی بود واقعا.

بازیای دیگه هم هست نمیرم سراغشون، ولی ویچر 2 بازی سالم بود....ولی الان میگم دیس آنرد (تاثیر زمان!) ... البته جرنی رو نزدم ولی به احتمال قوی اگه میزدم (همه چی دست به دست هم داد نشد :( ) بازی سالم میشد.

- - -ویرایش - - -



ممنونم. آره قبول دارم. ولی قبول داری که خود همین به تکامل رسوندن یک سیستم یک مکانیزم طوری که حس تازگی رو القا کنه و ریزنکاتی داشته باشه که خودشو متمایز کنه از بازی های دیگه ، میتونه یه انقلاب به حساب بیاد؟ ببین من ازین جهت میگم "انقلاب" هست که نشت پیدا کرد تو بازی های آتی ....این خیلی مهمه .... این سرایت پیدا کردن ، مثلا تو سال 2015 شما نقد مدمکس رو میخونی بعد میبینی منتقد اشاره میکنه به بتمن (نه به اسپایدر نه به بازیه دیگه ای) ، این نشون میده بتمن به تکامل و اوج رسوند حالا بازیای دیگه سعی میکنن مثل اون شن. امیدوارم تونسته باشم منظورمو منتقل کنم.
scsc.gif
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or