بهترین بازیهای سال 2015 از نگاه سایتها و مجلات

فرهود خیلی راحت میتونست به اون یکی دو نفر بگه سالهای قبل چرا این بحثا نبود. نه اینکه بگه تو تعداد جایزه های تلو این چیزا مهم نبود. فقط فقط یه بازی رو هدف میگیری مطمعن باش اینجوری میشه. امثال حمید و... هم که شرایطشون مشخص دیگه مخاطب نباید شد. میگه ۲۰۱۳ رو مثال زد و درست ترین حرف ممکن رو زد =))
 
امسال صد در صد حق ویچره که بازی سال بشه این بازی واقعا عالی بود و هیچی کم نداشت قشنگ معلومه سازنده هاش تمام توانشونو گذاشتن روی ساخت بازی از اون طرف یه چیزی که اذیتم میکنه اینه که خیلیا در حق بلادبورن کم لطفی میکنن این بازی به نظر من بعد از ویچر بهترین بزای امسال بوده ولی هیچکس تحویلش نمیگیره




شما هم نمیدونم دلیل این همه تنفرت از سونی چیه اگه حرفت درست باشه پس این همه سایت و مجله ای که TLOU رو به عنوان بهترین بازی انتخاب کردن همه فن سونی بودن:|

یه نکته ای رو عرض کنم خدمتتون، این که بازی X از بازی Y مثلا 80 تا بیشتر جایزه میبره دال بر برتری نیست ، این زمان هست که مشخص میکنه اون بازی واقعا عیارش چقدر بوده ...جوایز و اینها میان و میرن ... الان من تقریبا مطمئنم بازی محبوب امسالم یعنی ویچر3 رسما درو میکنه و تا حدی مطمئنم در طول زمان هم به خوبی دووم میاره ولی با قطعیت نمیشه گفت ، همینطور بلادبرن هم شاید الان حتی کمتر از فال اوت 4 جایزه ببره ولی چند سال بعد بیایید ببینید کدوم بازی نقش بیشتری تو صنعت داشته ، کدوم بازی بهتر دووم آورده ... مهم نیست خلاصه الان کسی تحویلش بگیره یا نه....کدوم بازی بیشتر ببره کدوم بازی کمتر ...

نمونه سال 2009 :

Uncharted 2: Among Thieves - 111

The Critics' Picks - 73

The Readers' Picks - 38


Batman: Arkham Asylum - 30

The Critics' Picks - 29

The Readers' Picks - 1

الان ببینید کدوم بازی تو صنعت تاثیر گذاشته و کدوم بازی صرفا برای زمان خودش بود ، بتمن یک سیستم مبارزه انقلابی رو معرفی کرد به این صنعت که در بازی های دیگه هم مورد استفاده قرار گرفت ...هنوزم ازش به خوبی یاد میشه ... یکی از همین هایی که آنچارتد 2 رو بازی سال انتخاب کرده بود (Giantbomb) الان ادیتور ارشدش میگه ما اون موقع نمیتونستیم پیش بینی کنیم و بدون شک بتمن بازی بهتری هست ، گوش کنید :

audio_2015-12-11_19-42-41

خلاصه زمان تعیین کنندس، یه جورایی مثل اسکاره ...

یا اصلا جالب تر ازون :

The Elder Scrolls V: Skyrim - 226 (including Awards 2012)

The Critics' Picks - 163

The Readers' Picks - 63


Portal 2 - 58

The Critics' Picks - 53

The Readers' Picks - 5


Batman: Arkham City - 40

The Critics' Picks - 36

The Readers' Picks - 4


Uncharted 3: Drake's Deception - 20

The Critics' Picks - 16

The Readers' Picks - 4


The Legend of Zelda: Skyward Sword - 18 (including Awards 2012)

The Critics' Picks - 12

The Readers' Picks - 6


Battlefield 3 - 8

Deus Ex: Human Revolution - 6

Dark Souls - 5


دارک سلز 5 تا !!!!!!!!!!!! 5!!!!!!!!!! ولی الان از خیلی از همینایی که بازیای دیگه رو انتخاب کردن سئوال کنین حتما میگن دارک سلز شگفتی بوده ولی اون زمان کسی بها نداده ....

خلاصه ... جوایز و اینها دال بر برتری نیستن....صرفا یه جنبه تبلیغاتی دارن برای اون بازی و رو فروشش تاثیر میزاره ... همین.
 
اول چند نفر اومدن گفتن چون ویچر 3 جایزه فلان سایت رو گرفته همه اینها کشکه، بعد یه دوست عزیز دیگه اومد گفت کسی سال 2013 این حرف رو نمیزد که اتفاقا درست ترین حرف ممکن رو زده، حالا چون کسی که این حرف رو زده آواتار B:I بدبخت بیچاره فلک زده بی دفاع رو داشته، افتادن به جون این بازی که بی شک شاهکاره محضه و یه نقطه عطف تو صنعت بازی، به جای اینکه به چنین بازی هایی افتخار کنیم بخاطر تعصب افتادیم به جونشون ....

خجالت داره، فقط همین به ذهنم میرسه واقعا اینکارها از یه انسان بالغ بعیده از بایوشاک بکشید بیرون، درست نیست بخاطر تعصب رو یه بازی، بازی هایی که اثبات شدن رو تخریب کنید، با این کارها فقط باعث میشید که خیلی های دیگه نسبت به همون بازی متنفر بشند، همین میشه که بحث overrated پیش میاد، به خاطر احترام به بازی خودتون بیخیال بشید...

اتفاقا تاپیکش موجوده .. دوستان شما کم نبودن که کل جوایز tlou رو زیر سوال ببرن و گوگول مگول بودن سایت ها رو از همون موقع پیش کشیدین ...

ولی الان بعد دو سال چرا ۲۰۱۳ ... چرا کسی به ۲۰۱۲ اشاره نمیکنه .... چرا کسی نمیگه یه مشت سایت گوگول مگول واکینگ دد رو برنده کردن ...

دلیلش اینه جورنی هر چقدر هم شاهکار باشه ,انحصاریه ... همون طور که سال ۲۰۱۳ به دلتون مونده با انحصاری های معنویش ...
 
کلا این جوایز و بازی سال شدن فقط حکم کل کل داره همین نه بیشتر و نه کمتر، لزومی نداره هر بازی که بیشترین جایزه رو گرفت از بازی دیگه برتر باشه ، شما الان بیاید مثلا، MGS و WITCHER در نظر بگیر هیچکدوم سبکشون اصلا به هم ربطی نداره که بخواد اون از اون یکی برتر باشه
نظرات خیلی از این سایت ها هم ی موقعی که به عنوان بعضی دوستان امتیازات پایین میدادن میشد درپیت و...
به قول دوستمون کسی نمیتونه از تاثیر گزاری سبک مبارزاتی که BATMAN arkham asylum گذاشت بگذره تو خیلی بازی ها ازش استفاده کردن ..
بلاخره هر سایتم نظر شخصی خودش داره وخیلی سایت ها پیش میاد که اصلا به بازی هایی که هایپ زیاد و اصطلاحا aaa بودن بازی سالشون انتخاب نکردن
حالا این وسط بنده خدا کوجیما معلوم نیست
چرا انقدر انتی پیدا کرده یک ip با این کیفیت و متایی که برای همه ارزش داشته بالای 90 نگه داشته ، همه هم تا قبل از اومدن mgs v انتظارش میکشیدن و اخرین اثر کوجیما و... میگفتن
حالا معلوم نیست پنبه کی زده که شمشیر از رو بستن براش
شما که بازیتون داره بازی سال میشه حالا مثلا بگین سوزش و.. چیزی از کوجیما کم میشه!!

همون 2008 هم که MGS 4 اومد که همونم بهترین تجربه خیلیاس بازی سال نشد ولی اینجوری هم سبک بازی نبود که بازی ما فلانه سوزش داره واسه کوجیما!
 
آخرین ویرایش:
الان ببینید کدوم بازی تو صنعت تاثیر گذاشته و کدوم بازی صرفا برای زمان خودش بود ، بتمن یک سیستم مبارزه انقلابی رو معرفی کرد به این صنعت که در بازی های دیگه هم مورد استفاده قرار گرفت ...هنوزم ازش به خوبی یاد میشه ... یکی از همین هایی که آنچارتد 2 رو بازی سال انتخاب کرده بود (Giantbomb) الان ادیتور ارشدش میگه ما اون موقع نمیتونستیم پیش بینی کنیم و بدون شک بتمن بازی بهتری هست

هاهاها، بتمن انقلاب کرد ولی Uncharted 2 نکرد. اولین باره من همچین جمله ای می شنوم. Uncharted 2 ـی که مرحله قطارش و دهکده نپال یکی از بهترین level design های تاریخ بازیسازی رو داره. بازی که بعد از عرضه ـش روزی نبود یه استودیو مصاحبه نکنه بگه ما میخوایم بازیمون مثل Uncharted 2 از آب دربیاد. بازی که نه حتی از لحاظ دیزاین بلکه نحوه ساختش هم تاثیر زیادی روی دیگر استودیوهای بازیسازی داشت. (motion capture همزمان با ضبط صدا رو این بازی به اون صورت که الان میبینیم، جا انداخت) بازی که سری Tomb Raider رو به کل کنار زد و TR که خودش یه زمان صاحب سبک بود، شد دنباله روی U2.

اما بیاید همه اینا رو نادیده بگیریم، چون بتمن سیستم مبارزات خیلی خوبی داشت، قطعا بازی بهتریه. 8-|
 
lol

تلاشت برای ترول کردن TLoU تحسین برانگیزه.

انصافا من یک کلمه از TLOU چیزی توی این پست نوشتم؟:))

من هردوتا بازی رو دوست دارم.دوتاشون هم جایگاه متفاوتی توی ذهنم دارن و تاثیر گذاری متفاوتی هم روم داشتن.گرچه Overall بایوشاک بیشتر روم اثرگذار بوده ولی هیچ نکته ای از TLOU رو زیر سوال نبردم و به نظرم یک بازی کامل هستش.دفاع کردن از Bioshock به معنی ترول TLOU هستش؟

من نوشتم گرافیک و گیم پلی TLOU متوسطه؟
 
هاهاها، بتمن انقلاب کرد ولی Uncharted 2 نکرد. اولین باره من همچین جمله ای می شنوم. Uncharted 2 ـی که مرحله قطارش و دهکده نپال یکی از بهترین level design های تاریخ بازیسازی رو داره. بازی که بعد از عرضه ـش روزی نبود یه استودیو مصاحبه نکنه بگه ما میخوایم بازیمون مثل Uncharted 2 از آب دربیاد. بازی که نه حتی از لحاظ دیزاین بلکه نحوه ساختش هم تاثیر زیادی روی دیگر استودیوهای بازیسازی داشت. (motion capture همزمان با ضبط صدا رو این بازی به اون صورت که الان میبینیم، جا انداخت) بازی که سری Tomb Raider رو به کل کنار زد و TR که خودش یه زمان صاحب سبک بود، شد دنباله روی U2.

اما بیاید همه اینا رو نادیده بگیریم، چون بتمن سیستم مبارزات خیلی خوبی داشت، قطعا بازی بهتریه. 8-|

ممنون میشم لیستی از اون "استدیوها" رو ارائه کنین که میخواستن بازیشون مثل آنچارتد 2 بشه .... چون تا اونجایی که من اطلاع دارم فقط توم ریدر ریبوت خواست مثل اون باشه که تا حدی شد و توم ریدر 2015 برگشت به ریشه هاش و خیلی محبوب تر و بهتر شده ...درواقع یه جورایی از آنچارتد فاصله گرفت و بهتر شد.
فناوری ها در انحصار یک استدیو نیستن دوست عزیز ، 2009 و 2007 هم بازی های دیگه ای هم سطح آنچارتد از لحاظ فناوری بودن یکیش همین بتمن.
آنچارتد درواقع از توم ریدر الگو گرفت ولی کاملا با اون فرق داره ...آنچارتد یک بازی سینمتیک با یک عالمه ست پیس و لحظات QTE (نادی داگ استادانه پیاده کرده) هست ...
بازیی در این سطح "باید" لول دیزاین خوبی داشته باشه و این "انقلاب" به حساب نمیاد. انقلاب یعنی یک نوآوری خلق یک مکانیزم و مکانیک جدید، یک ایده نو در طراحی، که در آینده سایر سازنده ها ازش الگو بگیرن .... بتمن اولین بازیی بود که این سیستم مبارزه رو پیاده کرد و بارها در بازی های دیگه پیاده شد، آنچارتد چه مکانیزم یا مکانیکی تو گیم پلی پیاده کرد که تو سایر بازی ها میبینیم؟ ! یا حتی همون لول دیزاینش چه مولفه نویی داشت؟ ست پیس و QTE انقلاب نیستن.
درضمن من اعتقادم نسب به سری آنچارتد سرجاشه و هنوزم معتقدم کسی به پای نادی داگ تو خلق این تجربه های سینمتیک نمیرسه، این استدیو هم جزء استدیوهای محبوب من هست (بیشتر به خاطر کرش و ثبات کیفیت بازیاش) ولی هیچ وقت نباید چیزی رو بیشتر ازون چه که هست نشون میدیم.
 
هاهاها، بتمن انقلاب کرد ولی Uncharted 2 نکرد. اولین باره من همچین جمله ای می شنوم. Uncharted 2 ـی که مرحله قطارش و دهکده نپال یکی از بهترین level design های تاریخ بازیسازی رو داره. بازی که بعد از عرضه ـش روزی نبود یه استودیو مصاحبه نکنه بگه ما میخوایم بازیمون مثل Uncharted 2 از آب دربیاد. بازی که نه حتی از لحاظ دیزاین بلکه نحوه ساختش هم تاثیر زیادی روی دیگر استودیوهای بازیسازی داشت. (motion capture همزمان با ضبط صدا رو این بازی به اون صورت که الان میبینیم، جا انداخت) بازی که سری Tomb Raider رو به کل کنار زد و TR که خودش یه زمان صاحب سبک بود، شد دنباله روی U2.

اما بیاید همه اینا رو نادیده بگیریم، چون بتمن سیستم مبارزات خیلی خوبی داشت، قطعا بازی بهتریه. 8-|


تازه از این به بعد باید منتظر ابراز ندامت و اشتباهات منتقد ها هم باشیم، مثلا امکان داره ده سال دیگه منتقد IGN بیاد بگه ببخشید 10 سال پیش ما فلان بازی رو گوتی کردیم اشتباه کردیم :دی
بیچاره اونایی که الان از انتخاب بتمن پشیمون شدن :دی
 
Bio:Inf غیر از داستانش که تازه اونم به عقیده من همه پسند نیست، گیم پلی و گرافیکش با ارفاق متوسط بود! دیگه این رو نمیشه کتمان کرد!:دی در مجموع هم نسبت به TLoU اصلا بازی بهتری نیست.

ضمن اینکه مثلا وقتی من میگم داستان Bio فلسفی هست و همه خوششون نمیاد منظورم این نیست که برای لذت بردنش باید چشم بصیرت داشت یا عوام قادر به درک این مخلوق استثنایی نیستن. منظورم ساده ترین از این حرف هاست. هر اثری وقتی پیچیده میشه مخاطبش ریزش میکنه و اصولا کسایی میرن سمتش که به این مدل چیزها علاقه دارن. B:I گیم پلی خاصی نداره. بازم میگم غیر از داستان همه چیزش با ارفاق متوسطه. داستانش هم برای کسی که اساسا به کانسپت های فلسفی و پیچیده علاقه داره جذابه وگرنه همونطور که قبلا هم گفتم اصلا سر در نمیارن چی به چی بوده. این هم نقطه قوته و هم ضعف.

ضمن اینکه اگه Plot و Setting رو در نظر بگیریم، از بعد روایت یا کلا Narrative Design به نظر من TLoU یه سر و گردن بالاتر از Bio:Inf هست. روایت سینمایی TLoU جزو چیزهایی هست که کمتر تو این صنعت دیده میشه. و شاید، شاید فقط توسط خود دوباره تکرار بشه.
با نظر اولت پل زدی که این نظر رو بدی :d یعنی انگار دوتا آدم متفاوت این نظر ها رو دادن
 
فناوری ها در انحصار یک استدیو نیستن دوست عزیز ، 2009 و 2007 هم بازی های دیگه ای هم سطح آنچارتد از لحاظ فناوری بودن یکیش همین بتمن.
آنچارتد درواقع از توم ریدر الگو گرفت ولی کاملا با اون فرق داره ...آنچارتد یک بازی سینمتیک با یک عالمه ست پیس و لحظات QTE (نادی داگ استادانه پیاده کرده) هست ...
بازیی در این سطح "باید" لول دیزاین خوبی داشته باشه و این "انقلاب" به حساب نمیاد. انقلاب یعنی یک نوآوری خلق یک مکانیزم و مکانیک جدید، یک ایده نو در طراحی، که در آینده سایر سازنده ها ازش الگو بگیرن .... بتمن اولین بازیی بود که این سیستم مبارزه رو پیاده کرد و بارها در بازی های دیگه پیاده شد، آنچارتد چه مکانیزم یا مکانیکی تو گیم پلی پیاده کرد که تو سایر بازی ها میبینیم؟ ! یا حتی همون لول دیزاینش چه مولفه نویی داشت؟ ست پیس و QTE انقلاب نیستن.

"Uncharted 2 was the game that changed everything, redefining the third-person genre, setting new standards in technology, production values, characterisation and gameplay"
"Uncharted 2 revolutionised third-person action games by being able to stage action on moving objects. In the sequel, these objects now obey the game's laws of physics, allowing for moving platforms on the ocean and containers rattling around the interior of the cargo plane"


این فقط توصیف‌های یکی از nتا سایتی هست که درباره عظمت Uncharted 2 و انقلابی که کرد، حرف زدن. Digital Foundry.

پ.ن: منطق شما اینه که Batman سیستم مبارزات جدید تعریف کرد تا بازی مثل MadMax ازش استفاده کنه. ولی انقلاب U2 رو نادیده می‌گیرید چون کمتر بازی عیناً ازش کپی‌برداری کرد. در صورتی که U2 سطح جدیدی از طراحی مرحله رو به وجود آورد. اون انیمیشن‌های Nate هنوز هم که هنوزه جزو بهترین‌هاست. هنوز هم بازی کردن U2 از بازی کردن کلی بازی دیگه، حس تازه‌تری رو منتقل می‌کنه.
اینکه شما انقلاب رو چی معنا بکنی، نظر خودته. ولی چیزی از انقلابی بودن U2 کم نمی‌کنه.
 
آخرین ویرایش:
ممنون میشم لیستی از اون "استدیوها" رو ارائه کنین که میخواستن بازیشون مثل آنچارتد 2 بشه .... چون تا اونجایی که من اطلاع دارم فقط توم ریدر ریبوت خواست مثل اون باشه که تا حدی شد و توم ریدر 2015 برگشت به ریشه هاش و خیلی محبوب تر و بهتر شده ...درواقع یه جورایی از آنچارتد فاصله گرفت و بهتر شد.

اول اینکه پست من رو درست بخونید لطفا، کلمات من رو هم تحریف نکنید. من نگفتم استودیوها میخوان بازیشون مثل Uncharted 2 بشه. منظور الهام گیری از بازی بود نه اینکه همه بخوان یه بازی دقیقا شبیه Uncharted 2 درست کنن.

اون زمان پر از این مصاحبه ها بود:

Uncharted 2 the "pinnacle of its genre" • Eurogamer.net
http://www.thesixthaxis.com/2010/07/21/infamous-2-must-compete-with-uncharted-2/
Next Splinter Cell to be influenced by Uncharted 2 � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
Fable III Is Inspired by Uncharted 2 and Heavy Rain, Developer Says
Sonic Boom Is Influenced by Uncharted, According to Developer
https://www.vg247.com/2013/08/29/the-order-1886-inspired-by-uncharted-2/

فناوری ها در انحصار یک استدیو نیستن دوست عزیز ، 2009 و 2007 هم بازی های دیگه ای هم سطح آنچارتد از لحاظ فناوری بودن یکیش همین بتمن.

این جمله هیچ مفهومی نداره متاسفانه. من مثال واضح زدم که فلان تکنیک بازیسازی با Uncharted 2 وارد صنعت شد. شما هم اگه مشابهش رو سراغ داری مثال بزن نه اینکه یه حرف کلی رو همینجوری روی هوا بزنید.

آنچارتد درواقع از توم ریدر الگو گرفت ولی کاملا با اون فرق داره ...آنچارتد یک بازی سینمتیک با یک عالمه ست پیس و لحظات QTE (نادی داگ استادانه پیاده کرده) هست ...

Uncharted 2 هیچ QTE نداشت. احتمالا شما یا بازی نکردی یا همینجوری ته ذهنت یه چیزی بوده، باورتون شده. U2 فراتر از یه بازی سینماتیک بود، جدا از level design خارق العاده، بالانس بین ست پیس ها و این که کجا encounter و combat داشته باشی و بعدش به گیمر reward بدی و آزادش بذاری که محیط رو explore کنه، کجا پلتفرمینگ داشته باشی و غیره. اینا همگی استادانه کنار هم قرار گرفته بود.

بازیی در این سطح "باید" لول دیزاین خوبی داشته باشه و این "انقلاب" به حساب نمیاد. انقلاب یعنی یک نوآوری خلق یک مکانیزم و مکانیک جدید، یک ایده نو در طراحی، که در آینده سایر سازنده ها ازش الگو بگیرن .... بتمن اولین بازیی بود که این سیستم مبارزه رو پیاده کرد و بارها در بازی های دیگه پیاده شد، آنچارتد چه مکانیزم یا مکانیکی تو گیم پلی پیاده کرد که تو سایر بازی ها میبینیم؟ ! یا حتی همون لول دیزاینش چه مولفه نویی داشت؟ ست پیس و QTE انقلاب نیستن.

عجب! ضمنا ممنون که معنی انقلاب و نوآوری رو هم آموزش دادید. همه اون لینک هایی هم که من بالا گذاشتم و + خیلی موارد دیگه سازنده ها از U2 الهام گرفتن، حساب نیست. چون فقط از انقلاب میشه الگو گرفت. کیفیت argument هاتون در خیلی پایینه متاسفانه.
 
اول TLOU و بعدش U2
همه چیز مشخصه به وضوح ، نیازی به بحث نیست
محفلی شده دوستان حرفای دلشون رو بریزن بیرون ، بگذارید راحت باشن :دی
 
"Uncharted 2 was the game that changed everything, redefining the third-person genre, setting new standards in technology, production values, characterisation and gameplay"
"Uncharted 2 revolutionised third-person action games by being able to stage action on moving objects. In the sequel, these objects now obey the game's laws of physics, allowing for moving platforms on the ocean and containers rattling around the interior of the cargo plane"


این فقط توصیف‌های یکی از nتا سایتی هست که درباره عظمت Uncharted 2 و انقلابی که کرد، حرف زدن. Digital Foundry.

پ.ن: منطق شما اینه که Batman سیستم مبارزات جدید تعریف کرد تا بازی مثل MadMax ازش استفاده کنه. ولی انقلاب U2 رو نادیده می‌گیرید چون کمتر بازی عیناً ازش کپی‌برداری کرد. در صورتی که U2 سطح جدیدی از طراحی مرحله رو به وجود آورد. اون انیمیشن‌های Nate هنوز هم که هنوزه جزو بهترین‌هاست. هنوز هم بازی کردن U2 از بازی کردن کلی بازی دیگه، حس تازه‌تری رو منتقل می‌کنه.
اینکه شما انقلاب رو چی معنا بکنی، نظر خودته. ولی چیزی از انقلابی بودن U2 کم نمی‌کنه.
کاری به Uncharted ندارم ولی سیستم مبارزات بتمن ساخته شده که بازی مثل مدمکس استفاده کنه ؟:-/
ترول کردن هم انگار وارد فاز جدیدی شده
دوستان از متد های جدیدی استفاده میکنن o:-)
 
اینکه بیان توی یه همچین تاپیکی عمق بازی مثل آنچارتد دو رو زیر سوال ببرن واقعا خنده دار هست...
همین پیاده سازی که ازش حرف میزنین(پیسینگ) بازی یکی از مهمترین المان ها توی بازی هاست در حاله حاضر که اون زمان ناتی داگ تونست یه بازی با ضرب آهنگ فوق العاده رو تحویل بده و روی همون بیس تیلو ساخته شد.
اینکه بعد از یه ست پیس فوق العاده هیجان انگیز ضرب آهنگ بازی رو کم کنی و فاز بازی رو به اکسپلوریشن و مینی گیم توی یه دهکده ی کوچیک تغییر بدی و دوباره با ضرب آهنگ درست هیجان رو به بازی برگردونی...
اپنینگ دیوانه کننده فلش بک و دوباره رسیدن به همون نقطه از بازی ...
این نوع روایت کار هر استدیویی نیست .همین اردر سعی کرده بود از همین متد استفاده کنه ولی دیدیم چقدر ضعیف در اومد

پ.ن:اشتباه برداشت نشه من خودم بتمن بهترین بازی نسل پیش برام هست و یکی از فن های سر سخت سری هستم و منکر دیزاین فوق العاده ی آرکهام اسایلم نمیشم.فقط خواستم بگم زیر سوال بردن عمق گیم پلی و روایت UC2 رو زیر سوال بردن خنده دار هست واقعا.
 
"Uncharted 2 was the game that changed everything, redefining the third-person genre, setting new standards in technology, production values, characterisation and gameplay"
"Uncharted 2 revolutionised third-person action games by being able to stage action on moving objects. In the sequel, these objects now obey the game's laws of physics, allowing for moving platforms on the ocean and containers rattling around the interior of the cargo plane"


این فقط توصیف‌های یکی از nتا سایتی هست که درباره عظمت Uncharted 2 و انقلابی که کرد، حرف زدن. Digital Foundry.

پ.ن: منطق شما اینه که Batman سیستم مبارزات جدید تعریف کرد تا بازی مثل MadMax ازش استفاده کنه. ولی انقلاب U2 رو نادیده می‌گیرید چون کمتر بازی عیناً ازش کپی‌برداری کرد. در صورتی که U2 سطح جدیدی از طراحی مرحله رو به وجود آورد. هنوز هم بازی کردن U2 از بازی کردن کلی بازی دیگه، حس تازه‌تری رو منتقل می‌کنه.

اوه چند نفر ب ی نفر :D

خب اول از شما شروع کنیم دوست عزیز.

اول من ی نکته ای رو بگم ، تازه از بالا بهم گفتن ....لغت "سینمتیک " یا همون سینماتیک ....توهین نیست .... و اصلا هم نکته منفی نیست ... خواهشا هر کسی همچین فکری میکنه یه تجدیدنظر بکنه . من خودم از طرفداران این مدل بازیام.

خب چرا از دیجیتال فَوندری نقل قول گرفتین ؟ دیجیتال بخشش کاملا مشخصه ...اسمشم روشه .... درپایان یه تعریف کلی از بازی هم میکنه ، ولی بحث تخصصیش دست منتقد هست . به هر حال :
تاریخ انتشار مطلب شما :
By Richard Leadbetter Published 05/11/2011


حالا آخرین صحبت های منتقد و ادیتور ارشد یوروگیمر

تاریخ انتشار : By Oli Welsh Published 09/10/2015

البته من در بالا فایل صوتی هم از یک ادیتور ارشد دیگه دادم ، جف گرتسمن، کافیه یه جستجوی کنید و اعتبارشون رو بسنجید. به هر حال به صحبت های این منتقد دقت کنید :

بحث سینمتیک بودن بازی و منم اشاره کردم فوق العادست درین زمینه :

rewrote the rules of cinematic action gaming to such an extent that competitors were left scrambling for the reboot button

و حالا بحث های بعدی، "انقلاب" این نیست (انقلاب هم منظور گیم پلی هست، این از اول هم مشخص بود) سردبیر کیوان و تمامی دوستان دیگر :

They also have personality and humanity, embodied in their wisecracking everyman hero, the perfectly imperfect Nathan Drake. But their limitations are pretty clear, too. Naughty Dog's devotion to a very cinematic ideal of a playable action movie is so total that the games can be guilty of railroading the player - and its refinement of gameplay consists mostly of smoothing off rough edges until few distinguishing marks remain. In Uncharted, what matters is the image, not what you do to make it. As Simon Parkin wrote in his review of Uncharted 3: Drake's Deception: "Your freedom of choice risks ruining the shot."

بازی اول که خود سازنده هم قبول نداره بهترین اثرش نبوده و ایرادات متنوع :
Drake's Fortune misses its most important beat: pacing. Eight years on, and now sitting in the long shadow of its two extravagant successors, this is a frequently boring, painfully repetitive game. The combat in the new remaster has been updated to bring it in line with the later games, but it's still the worst iteration of a cover-shooting system that has never been distinguished. And the game is not just carpeted but wallpapered with it: endless, tedious hours of halting shooting galleries, populated with shy dimwits, soundtracked by thin pops and rattles, and interrupted not nearly often enough by puzzles, clambers or story developments. If you're going to present your players with a script to follow, as the Uncharted games do, you had better make sure the script has rhythm, shape, variety. For all its confident strut, Drake's Fortune just doesn't have the beats. With a better structure, its almost Aristotelian unity of action, time and place - the game takes place on two nearby islands and most of it happens over the course of a single day and night, ending at dawn - might have acquired a welcome intensity. As it is, it just feels thinly spread, and the fantastical denouement is an undercooked cliché.
Naughty Dog's Arne Meyer recently told me that the internal view of Drake's Fortune is that it's "not our best work". That's honest, but it's not surprising - because when you play Uncharted 2: Among Thieves, you can see the studio knew exactly where it had gone wrong.


نسخه دوم :



Uncharted's platforming action is extremely simple and rarely challenging: spot the path, push towards it, press X and Drake's magnetic grip will find its hold. It's barely gameplay,

It's barely gameplay !!!!!!

حالا نکات مثبتش که فراوانه من نمیرم تو بحث نکات مثبتش و به عنوان نمونه ی تیکه از نقد میارم ، چون بحث انقلاب گیم پلی هست میخوام موضع خودم رو اثبات کنم ، میگم که خلاصه متهم به ترول و این حرفا نکنید. Uncharted 2 swings you from scene to perfectly modulated scene of exploration, gentle puzzle solving, dialogue and combat, each element rarely outstaying its welcome, and then punches through a series of memorably outrageous set-pieces.

ست پیس که در بالا اشاره کردم ، ولی اره QTE رو اشتباه کردم (با دلست قاطی کردم) ، ممنونم بابت تصحیح.
ادامه میدیم :

And if Drake's Fortune is too formulaic in its climactic reach for the fantastical, then Among Thieves is too wild. A game that has established itself, right from its opening moments, as simultaneously preposterous and grounded - larger than life, but still lifelike - veers, at journey's end, into tacky 1990s video game cheese. Suddenly you find yourself battling blue-skinned supermen and shooting exploding goo. The human antagonist, a bloodthirsty Baltic mercenary, hardly helps anchor this climax: he's a forgettably one-dimensional, snarling cliché, a refugee from a much cheaper and less polished production.

اینا انقلاب نیستن ...

Among Thieves is a thing of pure momentum; breathless, often breathtaking. But its makers didn't think enough about where that momentum was carrying it, or why. Next time, they might have thought about that a little too much.

مخصوصا با این جمله که دیگه رسما "انقلاب" نابود میشه :

It was beautiful and exciting, sure, but was it really a video game? Didn't you just press forward and fire? Where was the player in all this?

بازم ؟ باشه :

And yet none of these stick in the memory in quite the way Among Thieves' high points do, for a simple reason: there are actually too many of them. Beyond that, the designers are sometimes so concerned with constructing the perfect action sequence that they leave the player behind. At those moments, Uncharted's famously seamless flow disintegrates and the game snags on a juddering series of pernickety fail states. Cut! That was out of frame, a fraction of a second off. Do it again.

برا اطمینان ادامه بدیم :

That balancing act isn't going to get any easier. Uncharted's filmic ambitions are constantly pulling it in opposite directions: towards ever more extravagant spectacle on the one hand, and some semblance of character-driven drama on the other. And both of these seem to pull the series away from its gameplay - which is approachable, slender, simple to the point of being dull, as if trying not to get in the way. It makes for a contrast with The Last of Us, which in its gritty survival scenario found something it could hitch both substantive gameplay and

میبینید ....با دلست مقایسه میکنه ، میگه که تو دلست دیگه این کمبود گیم پلی احساس نمیشه ! منتقد از کمبود گیم پلی تو آنچارتد صحبت میکنه اونوقت شما بحث انقلاب رو میارید وسط ؟! این انقلاب نیست.
درضمن اون چند مصاحبه ای هم که سردبیر محترم اوردن ...نتیجه ای نداشتن ، نه اسپلینتر سل شبیه آنچارتده نه فیبل نه هیچ بازی دیگه ای جز توم ریدر.
درضمن دوباره ، من هیچ وقت روایت و توانایی نادی داگ درین زمینه رو زیرسئوال نبردم ، فقط بحث گیم پلی بود ، به اندازه کافی هم مدرک آوردم و دیگه "ترول" تلقی بشه مشکل از خود طرف هست ...
منبع صحبت ها :
http://www.eurogamer.net/articles/2015-10-09-uncharted-remastered-revisited-reassessed


اگه پاسخ سازنده ای بعد این مطلب من بود ادامه میدم، اگر نه ، موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or