بحث و تبادل نظر در مورد سری Total War

  • Thread starter Thread starter Hassan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
ای بابا!! یعنی تو بازی آنلاین روم نمیشه توی Map بازی کرد؟ من واقعا تا الان نمی دونستم :( شرمنده همگی

درود
حقیقتش من تو شبکه که با دوستانم به صورت آنلاین بازی کردم (البته فقط ورژن اولی) نقشه ی کلی نداشت و فقط می شد نیرو انتخاب کرد و تو یک منطقه ی جنگی نبرد کرد... در واقع مثل همون COSTUM BATTLE که تو خود بازی تکنفره هست و می تونی خودت برا کامپیوتر تیم برداری و بازی کنی... تا اونجا که من می دونم امکانش نیست:( :( :(
منم وقتی فهمیدم بد جوری ناراحت شدم اخه خیلی حال میده اگه بشه با چند تا انسان واقعی رو کره ی زمین نبرد کرد اینجوری نبرد ها و جنگ هایی که میشه هوشمندانه انجام میشه...
بدبختی اینجاس که امکان چنین چیزی واقعا نیست که بشه رو نقشه ی اصلی بازی کرد... مثلا اگه یکی بخواد وسط بازی بره تکلیف بقیه چی میشه!!! یه جوری با عقل جور در نمیاد مگر عقل سازنده ها برسه کاری کنن یا تکنولوژی پیشرفت کنه:cheesygri
تنها چیزی که به مغز من میاد تازه اونم با حساب جوانب دیگه فرضا کسی قطع بشه کامپیوتر جاش بازی کنه!! که اینم بقیه جوانب رو بسنجی باز زیاد جور در نمیاد....
به هر حال امیدوارم یه روزی امکانش برسه که رو نقشه ی اصلی بشه بازی کرد
 
نوشته شده توسط king_yazdgerd3:
عزیز چرا ناراحت میشی من گفتم فعلا چند تا از این پست های الکی بدم تا منم چند روز بازی بکنم بعد بحث های حرفه ای تری بکنیم.... بالاخره گفتم فعلا یه جوری دفع الوقت کنم حداقل تاپیک نخوابه...:p
خوب اگر قضیه اینه که پس هیچی :surrender:ولی شما گفتی که مودهای Close Combat رو بازی کردی ،این یعنی اینکه با مودها نا آشنا نیستی. خوشبختانه خارجی ها همهء کارهاشون حساب کتاب داره ،حتی برای چیزهای غیر رسمی مانند مودها هم استاندارد کاری رو رعایت می کنن. برای همین اطلاعات اولیهء بازی رو در سایت یا فروم می ذارن. تنها کاری که ما باید بکنیم ،اینه که پیداشون کنیم و بخونیمشون;)
 
من civilization رو که آنلاین بازی می کنم وقتی 8 نفر انتخاب میشیم و نقشه ای رو انتخاب می کنیم و بازی می کنیم اگر کسی به هر دلیلی مثلا قطعی شبکه خارج بشه حکومتش همون جا که هست باقی میمونه و یه جورایی قفل میشه و فقط همون منطقه باقی میمونه. تا یه زمانی همین شکل هست بعدش بقیه می تونن تصرفش کنن که این بستگی به تنظیمات داره. البته برای من تا حالا پیش نیومده کسی قطع بشه معمولا خودم قطع می شدم ;) فکر می کنم اگر چنین منطقی برای TW هم وجود داشت بد نبود. به هر حال من فکر می کردم چون strategy map که در TW هست شبیه CIV احتمالا همون شکل بشه بازی کرد.
پس میشه نتیجه گرفت توی این جور بازی ها CIV حرف اول رو در آنلاین میزنه چون بقیه فقط جنگه :(

---------------------------------
من یه نکته ای رو هم می خواستم به کامبیز عزیز بگم. من فکر می کنم ما خودمون هم کمی تنبلی می کنیم. الان من نوعی باید این همه فروم و آموزش رو مطالعه کنم. از روی همین منابع آنلاینی که موجود هست با یه تیم چند نفره میشه یک مود (نه در حد EB) نسبتا متوسط رو آماده کرد. منتهی همون چیزی که قبل تر گفتم. عدم دسترسی همگانی به اینترنت پرسرعت و سواد پایین زبان انگلیسی باعث شده ما کم بیاریم. در اینکه سیستم داخل کشور مشکل داره شکی نیست ولی خدایی چقدر سعی کردیم مصرف کننده محض نباشیم؟ شما هستی که در مود ساختن با گروه های خارجی همکاری می کنی. خود من تا حدودی سعی کردم اما فعلا فقط در مرحله آموزشم. کمی همت کافیه تا بتونیم از این مصرف کنندگی صرف بیرون بیاییم. باور کنید خیلی ساده است. دیگه چاه جمکران که جلوی من نوعی رو برای مطالعه این فروم ها نگرفته! گرفته؟ :p
خود تو کامبیز جان بهتر می دونی بچه های خارجی که مودساز هستند همه افراد تحصیلکرده ایند که انگیزه مالی ندارند (اصلا مود فروشی نیست) پس ایراد از خودمون هم هست :blushing:

نکته: این خارج از بحث نبود! می خوام تلنگری باشه که بدونیم درسته مود ساختن کار آسونی نیست اما با کمی مطالعه و وقت و حوصله میشه شروع کرد.
 
درود دوستان
اگر می شد در نقشه ی اصلی آنلاین بازی که که بسیار خوب بود ولی فکر می کنم شیوه ی turn-base
مانع این کار می شود ، زیرا زمان زیادی می برد. ولی کامپیوتر بسیار سریع کارهای مربوط به دیگر کشورها را انجام می دهد. ولی برای ما در هر turn حداقل1 دقیقه زمان لازم است(حد اقل ). بهرحال اگر مودی برای روم بسیازند که بشوند نقشه ی اصلی را آنلاین بازی کرد بسیار خوب است.
-------------------------------------------------------------------------------------------
ولی افسوس که نسخه بعدی total war همچون rome:total war مربوط به دنیای باستان نیست، شاید بهتر بود که پس از ساخت medieval 2 دوباره به گذشته بپردازند.
 
برای ما در هر turn حداقل1 دقیقه زمان لازم است(حد اقل )
:wow: یک دقیقه زیاده نیست؟
همانطور که گفتم من CIV رو آنلاین بازی می کنم و اونم یک بازی trunbase هست. , و همانطور که گفتم مثل strategy map همین TW خودمون

شاید بهتر بود که پس از ساخت medieval 2 دوباره به گذشته بپردازند.
اتفاقا به نظر منم خیلی جالب بود همانطور که مدیوال 2 رو در ادامه ورژن قبلی اون ساختم روم2 رو هم می ساختن. منم خیلی موافق این قضیه بودم اما گویا در خارج طرفداران قرون وسطی بیشتر هستند. TW:EMPIRE مربوط به دوران عثمانی است.

به هر حال ما که از بازی آنلاین TW نا امید شدیم :(
 
آخرین ویرایش:
درود
راستی مدیوال 2 یک ایراد بسیار بزرگ دیگر هم دارد و آن اینکه در rome:total war حداکثر تعداد هر واحد نظامی تا 240 نفر بود و با 20 واحد می شد یک ارتش 5 هزار نفری تهیه کرد که خیلی طبیعی می شد.
ولی در مدیوال 2 به جاب اینکه تعداد نفرات واحدها زیاد شود، کاهش یافته است و حداکثر تعداد واحد ها 150 نفر است.

راستی empire:total war کی می آید؟ بسیار خوب است زیرا نبردهای دریایی هم دارد
 
Emipre حالاحالاها کار داره خودشون فقط گفتن 2008 حالا کی معلوم نیست من که بعید می دونم تا 7-8 ماه آینده چیزی ازش در بیاد.

ایرادی که به مدیوال گرفتین به نظرم طبیعیه. در روم نبرد بین امپراطوری ها بود. درست که هر تمدن از چند ایالت کوچک شروع می شد اما رسم جنگیدن باستان همین گونه بود. شما ببین در تاریخ هرودت و غیره با وجود اغراق های زیاد سپاه ایران رو تا یک میلیون هم گفته اند. به نظر من غلط اما این هم هست که می گویند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ;)
در دوران قرون وسطی وسیع ترین کشورها شاید به اندازه یک سوم از امپراطوری ایران ساسانی یا اشکانی هم نبودند.
اما در مدیوال 2 وقتی موضوع جنگ های صلیبی می شود دیگر چیزی به نام امپراطوری وجود ندارد حکومت ترکها و مصری ها و مورها در بین مسلمانان از یک طرف و جهان مسیحی هم با کشورهای کوچک اروپایی. در واقع به نظر من حق داشته اند. شما تصور کن مثلا فرانسه ای که در همان دوران قرون وسطی وسعت کشورش کم و بیش همین اندازه فعلی بود نهایتا چقدر می توانست سپاه جمع کند؟
و نکته دیگه هم اینکه به خاطر پیشرفت ادوات جنگی دیگر تعداد نفرات عنصر اول تعیین کننده در پیروزی یک جنگ نبود.
به نظر من این اتفاق متناسب با واقعیت تاریخی بود.
 
من یه توضیحی رو یادم رفت بگم CIV تا ورژن 3 اصلا حالت شبکه ای نداشت و برخی ایراداتی رو برای بازی آنلاین داشت اما نسخه 4 اون در واقع یک گیم آنلاین هست که امکان بازی تکی رو هم داره! به نظرم TW هم باید یه اصلاح اساسی بشه تا برخی محدودیت ها برداشته بشه. مثلا امکان پیش بینی یک جنگ در بخش strategy map در حالت آنلاین امکان ناپذیر و باید حذف شه. خلاصه اینکه به نظرم TW کلا بازی آنلاینی نیست. این چیزی بود که AOE هم تا قبل از ورژن 3 هم همین مشکلات رو داشت اما در ورژن 3 کاملا برای شبکه آماده شد.
البته این نظر منه اگه بچه ها ایرادی می بینن بگن
 
درود دوستان:happy:
این Empire:TW رو ول کنین ،چون به این زودی ها آماده نمی شه. افزون بر این من چیز امیدوار کننده ای دربارهء Multiplayerش نشنیدم. حرفه ای های توتال وار ،بر این باورند که مانند سری های گذشته ،تنها مودها می تونن این بازی رو به معنای واقعی وبازی کنن !

از اونجا که cyrusempire دربارهء Close Combat پرسیده بود ،و با اینکه من بهش گفتم که این بازی بدردت نمی خوره ولی ظاهرا نپذیرفته;) من برای اینکه کمی بیشتر با این بازی آشنا بشه و البته دوستان هم یک نمونه AAR رو دیده باشن ،من لینک AAR تنها نبرد تک ام رو اینجا می گذارم : Panzer Truppen Scenarios : Pzt_Kami Vs Pzt_Wruff

راستی cyrusempire ،سایتی که تو امضات گذاشتی رو سر زدم ،خیلی جالب بود:yes: تنها نمی دونم کتابه رو چجوری می تونم گیر بیارم:p
 
روم نبرد بین امپراطوری ها بود. درست که هر تمدن از چند ایالت کوچک شروع می شد اما رسم جنگیدن باستان همین گونه بود. شما ببین در تاریخ هرودت و غیره با وجود اغراق های زیاد سپاه ایران رو تا یک میلیون هم گفته اند. به نظر من غلط اما این هم هست که می گویند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ;)
در دوران قرون وسطی وسیع ترین کشورها شاید به اندازه یک سوم از امپراطوری ایران ساسانی یا اشکانی هم نبودند.
اما در مدیوال 2 وقتی موضوع جنگ های صلیبی می شود دیگر چیزی به نام امپراطوری وجود ندارد حکومت ترکها و مصری ها و مورها در بین مسلمانان از یک طرف و جهان مسیحی هم با کشورهای کوچک اروپایی. در واقع به نظر من حق داشته اند. شما تصور کن مثلا فرانسه ای که در همان دوران قرون وسطی وسعت کشورش کم و بیش همین اندازه فعلی بود نهایتا چقدر می توانست سپاه جمع کند؟

درود
آخر عزیز من
کل یک ارتش 2400 نفر بشود غیر طبیعی نیست؟ در زمان امپراتوری ساسانیان انوشیروان ساسانی با 200 هزار سرباز به سوریه در روم حمله ور شد، خوب کل ارتش روم توتال وار 5000 نفر بشود زیاد نیست، ولی ما همان را خوب می دانستیم، ولی در مدیوال بسیار کم می شود و بیشتر به جنگ های قبیله ای شباهت دارد. زیرا سربازان یک جبهه ی بسیار کوچک را تشکیل می دهند، در ضمن کشورهای بزرگی چون امپراتوری روم مقدس، فرانسه، امپراتوری اتریش مجارستان، انگلستان، مغول ها، تیموریان، ارتش های بسیار بزرگی را برای جنگ براه انداختند، حتی اگر کمی جمعیت کشورهای اروپایی را در نظر بگیریم، مغول ها بسیار پرجمعیت بودند. هرچند که آنها در بازی ارتش بسیار بزرگی دارند ولی چون این ارتش به 10 یا 12 قسمت تقسیم شده است نمی توان آنها را یک ارتش واحد نامید.
حال اگر مودرها بتواننید تعداد نفرات واحد ها را در حالت medium به 200 برسانند، در حالت huge هر واحد 600 سرباز خواهد داشت که بسیار خوب است. و می شود با 20 واحد یک ارتش 12 هزار نفری تشکیل داد. یا اگر بتوانند تعداد واحد ها را در هر ارتش از 20 به 60 برسانند که بسیار خوبتر می شود.

و نکته دیگه هم اینکه به خاطر پیشرفت ادوات جنگی دیگر تعداد نفرات عنصر اول تعیین کننده در پیروزی یک جنگ نبود.

اگر سال 1300 به بعد را در نظر بگیریم چرا. ولی این بازی از سال 1080 شروع می شود که تنها اندکی پیش از آن وایکینگها با ارتش های پرشمار و کشتی های دراز و براق خود اروپا را به وحشت می انداختند.
اما این هم هست که می گویند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ;)

آخر پژوهش گران پژوهش های بسیاری در این زمینه انجام داده اند و روشن است که ارتش خشیارشا ی فاتح بین 80 تا 100 هزار نفر بوده است.
دوم این که یونانیان قدرتی نبودند و احتیاجی نبود خشیارشا با 1 ملیون نفر از داردانل بگذرد و به یونان در آید.
سوم اینکه هدف خشیارشا حکومت آتن بود و بسیاری از کشورها چون مقدونیه و تسالی تحت الحمایه ی ایران بودند.

------------------------------------------------------------------------------------

rise of persia 2.1 را دانلود کردم مود بسیار خوبیست آن را امتحان کنید.
بدرود.
 
آخرین ویرایش:
من هم با خسرو پرویز موافقم...
نیرو ها بسیار کم... به نظر من تعداد نیرو ها در باید در حالت منظمی باشه مثلا من نمی دونم 54 تا سوار یا 80 پیاده یعنی چی... مثلا بهتر نیست اولا اینکه منظمش کنن؟ مثلا 50 سوار و 100 پیاده...
دوم اینکه طبق گفتار خسرو باید تعداد خیلی بیشتر بشه ... مثلا هر ارتش بتونه حداقل 50 واحد برداره و هر واحد بین 100 تا 600 نفر قابل تغییر باشن...
من 2-3 روزی هم هست بازی رایز اف پرشیا رو انجام می دم.. به نظر من یه مشکلی که داره برای پارسی ها ارابه جنگی نزاشته.. به نظر من باید یه واحد ارابه ی داس دار حداقل برای فرمانده ها می زاشت...
بدرود
 
با شما صد در صد موافقم ایراد آن اینست که برای بابلی ها ارابه جنگی ( بدون داس) گذاشته حتی برای هندیان !!!!!!!! ولی برای هخامنشیان نگذاشته. این در صورتی است که این ارابه ها از موثرترین سلاح های هحامنشیان بودند.
20 واحد برای یک ارتش بسیار کم است
 
آخرین ویرایش:
بابا من که نگفتم 200هزار تا سرباز بذارن!!!! آخه فکر موتور گرافیکی برنامه رو هم بکنین! می دونین هدایت 200 هزار آبجکت یعنی چه! منظور من تناسب بود نه واقعیت. در دوران باستان لشکرکشی ها با تعداد بسیار بیشتری به نسبت دوران وسطی بود. و دلایلش رو هم عرض کردم. ارتش داریوش یا خشایارشا هم درست که یک میلیون نبوده اما هشتاد هزار نفر هم نبوده. کشوری که یک سر آن هند و سر دیگر آن مصر است آیا منطقی که با هشتاد هزار نفر حمله بکنه؟ مسلما هیچ محققی نیست که دقیقا بگوید مثلا سپاه انوشیران 200 هزار نفر بوده یا سپاه داریوش 100 هزار نفر بلکه بر اساس برخی منابع دیگر است که حدود یک سپاه را تعیین می کنند. به همین دلیل است که کسی یک میلیون هرودت را باور نمی کند. یکی از آن منابع وسعت امپراطوری است. وسعت امپراطوری هخامنشی به مراتب بیش از ساسانی و اشکانی بوده.
در اروپا هم وایکینگها اصلا جمعیت زیادی نداشتند. درست که با تعداد زیادی بودند اما خواستگاه آنها سرزمین های اسکاندیناوی فعلی اصلا توانایی پرورش سپاه زیاد را نداشت. اصولا جنگهای غرب و شرق تفاوت های فراوانی داشتند. من پیشنهاد می کنم کتاب تاریخی ارتش های ایران رو که کامبیز معرفی کرده بود مطالعه کنید.
اما در مدیوال و در قرون وسطی، کشورهای اروپایی همگی بازمانده هایی از روم غربی بودند که هر کدام به اندازه یک ایالت بودند. این طبیعی است که مثلا فرانسه که وسعت آن استان خراسان فعلی است سپاه آن بسیار کمتر از دوران باستانی باشد که امپراطوری روم غربی تمام جنوب و غرب اروپا رو در اختیار خودش داشت. کشورهایی هم که گفتی وقتی ارتش بزرگی داشتند که همگی در قالب جنگهای صلیبی نیروی واحدی رو به اورشلیم اعزام کردند نه به تنهایی. حکایت مغول ها هم به کل با اینها متفاوت است.
مسلما انتقاداتی هست اما محدودیت های گرافیکی رو هم در نظر بگیرین. به نظر من کاملا طبیعی که نهایتا تا 3000 نفر رو بیشتر نشه انتخاب کرد. فکر کارت گرافیک ها رو هم بکنید!

اما خدمت کامبیز عزیز هم بگم AAR خیلی جالب بود. کم کم داره خوشم میاد (حالا کجاشو دیدی من خیلی پر رو تر از این حرفام):cheesygri درباره کتاب هم پ.خ می ذارم برات.
 
آخرین ویرایش:
در زمینه ی گرافیک با شما موافقم به موتور گرافیکی فشار میاد...
اما هنوز عقیده دارم نیرو ها کم هستن... با توجه به اینکه همیشه باید تعدادی نیرو پراکنده باشن به طور متوسط همیشه باید 1 تا 4 واحد سرباز در هر شهر قرار داشته باشن. در صورتی که ما 10 شهر داشته باشیم باید 20 تا 50 واحد رو فقط برای شهر ها و امنیت و شورش احتمالی و غیره بزاریم...
بنابراین زمانی که بخوایم به یک ارتش خارجی حمله کنیم حداقل باید 10 تا واحد داشته باشیم که اگر نیرو ها رو به طور متوسط 100 تا جساب کنیم (در بیشترین حالت) فقط می شود 1000 نفر... در حالی که خود من با در بعضی مواقع با 2 تا واحد سوار و 1 واحد پیاده ( جمعا 200 تفر) یک شهر و در واقع یک ایالت رو اشغال می کنم.. کجا رو دیدید با 200 نفر یک ایالت اشغال کنن؟؟؟
برا همین عقیده دارم تعداد نیرو ها باید بیشتر بشه
======================
در زمینه ی رایز آف پرشیا یه چیز جالب دیگه هم هست اینه که میشه تو پادگان ها نیرو های بومی همون مناطقه رو ساخت (چون من فقط 2 تا روم اولی رو بازی کردم) این برام جالب بود...
البته مشکل دیگه ای که به نظر من رایز آف پرشیا داره علاوه بر ارابه های جنگی مشکل سرباز...
برای مثال صرف نظر از گارد ژنرال ها، ما 3 واحد سوار داریم که هر 3 واحد عملا نیروی تیر انداز هستن یعنی ما نیروی شمشیر زن یا نیزه دار نداریم و این من رو واقعا اذیت می کنه...
نیروی پیاده هم صرف نظر از 2 واحد به نسبت جالب بقیه جالب نیست... می تونستن نیرو های بیشتری قرار بدن... گارد جاویدان خودش انواع مختلف داشته...
در هر صورت با توجه به اینکه rise of persa یک تنها یک پچ حساب میشه گفت تا حدی موفقیت آمیز بوده به نظر من فقط ارابه ها رو می زاشتن به عنوان یک پچ توش نقصی نبود...
 
منم با چیزایی که در مورد نیروها گفتین موافقم. یعنی با استدلالی که کردین. اما فکر می کنم بزرگترین ایراد درباره درآمدزایی هست. چیزی که در مدیوال 2 تقریبا حل شده اما در روم به شدت باقیه. مخصوصا من که معمولا با تعداد زیادی نیرو می جنگم گاهی به شدت به مشکل بر میخورم این مشکل اینقدر بوده که بعضی وقتا (البته خیلی کم اینو جدی میگم) دست به رمز بردیم :blushing: من تا حالا در مدیوال مشکل درآمدزایی نداشتم اما در روم همیشه این مشکل پیش میومد برام حتی وقتی با تعداد کم می جنگیدم.
---------------------------------------------------
ROP رو بارها گفته شده که هنوز کار داره. با اومدن مودی مثل EB انتظارها زیاد شده. شما اگر نگاهی به بقیه مودها داشته باشین می بینین که خیلی تغییرات وسیع نبوده. همین ROP یکی از بزرگترین نقاط قوتش تغییر نقشه است. چیزی که در مودهای بسیار بسیار کمی بوده. با این وجود از نظر یونیت ها واقعا نقصان داره که به مرور زمان حل میشه. من احساس می کنم کمی عجله کردن. با این حال من شخصا هنوز ROP رو خیلی بازی نکردم چون بعد از مدتی کرش شد و دیگه نتونستم ادامه بدم همون موقع هم EB اومد که من دیگه کلا از ROP رو بیخیال شدم البته الان یه hotfix اومده که ظاهرا ایرادها رو برطرف می کنه. تو خود سایت ROP هست. من پیشنهاد می کنم حتما این hotfix رو دانلود کنین چون دیر یا زود به اون مشکل من بر می خورین.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or