بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 118
آخرین ویرایش:

shm744

کاربر سایت
May 8, 2008
391
نام
شهام سمیع عادل
کلیف بلزینسکی، یکی از مدیران بلند پایه ی پیشین اپیک گیمز و خالق سری Gears of War، اگرچه این روزها از حواشی فاصله گرفته و به دنبال ساخت بازی خودش رفته اما پس از جدایی اش از اپیک، خواهان بسیاری داشت.

یکی از علاقه مندان به همکاری با وی، هیدئو کوجیما، کارگردان شهیر ژاپنی است. کوجیما و دل تورو، دو سال پیش کار روی پروژه سایلنت هیلز را آغاز کردند و دمویی تحت نام PT نیز از آن عنوان به نمایش درآمد، اما اگر بلزینسکی علاقه نشان می داد، احتمالا تیم ساخت این بازی پر ستاره تر هم می شد.

بلزینسکی چندی پیش در توییتر خود نوشت که یک بار کوجیما به وی درخواست داده تا روی سایلنت هیل جدیدی کار کنند اما پیشنهاد وی را رد کرده. با وجود اینکه از پیشنهاد وی شگفت زده بوده، اما می دانسته که دخالت اش در این پروژه، سبب نابودی سایلنت هیل می شود.

در نهایت البته پروژه ی کوجیما نابود شد، بدون حضور کلیف بلزینسکی. هیدئو کوجیما پس از اتمام ساخت Metal Gear Solid V: The Phantom Pain از کونامی خارج شد و پروژه سایلنت هیلز نیز ناتمام باقی ماند.
 

shm744

کاربر سایت
May 8, 2008
391
نام
شهام سمیع عادل
بررسی بازی Layers of Fear با الهام از سایلنت هیل
برگرفته از دیجیاتو


در همایش E3 سال گذشته بود که کمپانی سونی برای اولین بار از بازی جدیدی به نام پروژه P.T. رونمایی کرد و اعلام نمود که دارندگان کنسول نسل هشتمی سونی می توانند دموی آزمایشی آن را به رایگان دریافت کنند. چند روز بعد از انتشار دموی آزمایشی، مشخص شد پروژه P.T. در واقع بازی جدید هیدئو کوجیما است که با همکاری گیرمو دل تورو (کارگردان شهیر هالیوودی) و نورمن ریداس (بازیگر سریال The Walking Dead) ساخته می شود.
پروژه P.T. قرار بود به عنوان دنباله ای بر سری بازی سایلنت هیل ساخته شود و کمپانی کونامی، ناشر بازی، نام سایلنت هیلز را بر آن نهاده بود. با این حال، مشکلات حقوقی به وجود آمده میان هیدئو کوجیما و کمپانی ژاپنی کونامی، سبب شد تا سایلنت هیلز هیچگاه به مرحله تولید نرسد و یکی از تراژیک ترین وقایع صنعت گیم در چند سال اخیر، رقم بخورد.
برای آن دسته از افرادی که موفق به تجربه نسخه بتای سایلنت هیلز نشدند باید گفت که به نظر می رسید این عنوان، می توانست فصلی جدید در حیات بازی های ویدیویی پیرو ژانر وحشت باز کند و المان ها و مکانیک های استفاده شده در آن، بسیار پیشرفته تر از سایر عناوین ترسناک چند سال اخیر می نمودند.
در هر حال، بازی مورد بحث هیچگاه ساخته نشد و گیمرها نیز واکنشی تند نسبت به این موضوع نشان دادند، اما میراث سایلنت هیلز همچنان باقی مانده و استودیوهای بازیسازی دیگر در تلاش اند تا با الهام از آن، تجربه ای فراموش نشدنی برای دوست داران این ژانر منحصر به فرد فراهم آورند.


Bloober Team یکی از همین استودیوهای خلاق به شمار می رود که سعی داشته با الهام گیری (و نه تقلید صرف) از پروژه سایلنت هیلز، عنوان خود را چند درجه ارتقا دهد. Blooper Team اخیرا ساخت بازی Layers of Fear را به پایان رسانده است؛ عنوانی که از چند ماه پیش به صورت «پیش از موعد – Earley Access» روی پلتفرم استیم قرار گرفت و روز گذشته، نسخه کامل آن برای سه پلتفرم پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شد.
داستان Layers of Fear روایت ذهن آشوب زده نقاشی کمال گراست که با شکنجه روحی و روانی خود، در پی آن است که شاهکاری بی بدیل فراهم آورد. شاهکاری که اگر تکمیل شود، وی را از نقاشان مطرح متمایز کرده و سبب می گردد تا از وسواس فکری خود رهایی یابد. از داستان Layers of Fear می توان به عنوان اقتباسی فوق العاده از کتاب «تصویر دوریان گری» نوشته اسکار وایلد یاد کرد که دقیقا به مثابه آن، مخاطب را به اعماق ذهن پروتاگونیست می برد و افکار و عقاید وی را مورد کنکاش قرار می دهد.



نتیجه نهایی الهام از یکی از بزرگترین آثار ادبی کلاسیک جهان، برخلاف تصور به بهترین شکل ممکن درآمده است. Layers of Fear به شکلی اعجاب انگیز نوعی حس همذاب پنداری ناب میان گیمر و شخصیت اصلی فراهم ما آورد. ترکیب بازی با عناصر کلیدی ژانر وحشت، شاهکاری فراموش نشدنی پدید آورده که تجربه آن برای تمام دوست داران این ژانر، امری حیاتی برشمرده می شود.
گیم پلی Layers of Fear از سبکی نسبتا نوین در میان بازی های ویدیویی بهره می برد که از آن می توان به نام اول شخص اتمسفریک یاد کرد. اگر عناوینی از قبیل P.T. یا بازی مستقل Gone Home را تجربه کرده باشید، آشنایی کامل با این سبک خواهید داشت. در اصل همان طور که از نام سبک مذکور نیز پیداست، گیمر آزادی عمل چندانی در گیم پلی ندارد و صرفا با راه رفتن در محیط، تجربیات شنیداری و دیداری مد نظر سازندگان را کسب می کند.



پایبندی به سبک اول شخص اتمسفریک بدون شک یکی از نقاط قوت Layers of Fear است. در واقع تیم Blooper به جای آنکه همه چیز را از نو ابداع کند، تلاش داشته تا از عناصر موفقیت آمیز و تضمین شده بازی های دیگر قرض گرفته و کالکشنی از بهترین المان های موجود را در قالب گیم پلی 5 ساعته بازی در اختیار مخاطب بگذارد.
اگرچه گیم پلی Layers of Fear اندکی کوتاه است و می توان در یک بار بازی به اتمامش رساند اما سازندگان از تک تک لحظات آن به خوبی استفاده کرده اند و گیمر هیچگاه در آسایش نیست. برخلاف بسیاری از عناوین امروزی، گیم پلی Layers of Fear به صورت مداوم، نوعی احساس تنش و اضطراب به مخاطب القا می کند که شاید نزدیک ترین مورد به آن، بازی Amnesia: The Dark Descent از استودیوی سوئدی Frictional Games باشد.



Layers of Fear عجله ای برای تحت تاثیر قرار گیمر ندارد و به وی اجازه می دهد تا وارد دنیای هنری و در عین حال رعب انگیز بازی شود. هرچه در بازی پیش می روید، متوجه خواهید شد که سازندگان حقه های رعب آور بیشتری به کار می بندند که حتی تصور آن ها هم از ذهن مخاطب خارج است.
گیم پلی بازی دقیقا مانند P.T. در ساختمانی بزرگ و ویکتوریایی می گذرد و گیمر تنها موظف است تا از میان اتاق های مختلف عبور کند. البته همین المان ساده، بستری جالب توجه برای فریب دادن گیمر فراهم آورده؛ مثلا بسیاری از درها، به اتاق هایی تکراری منتهی می شوند و یا گیمر را در لوپی بی پایان از راهروهای باریک قرار می دهند.



شاید در نوشتار، چنین المان هایی چندان جالب به نظر نرسند اما زمانی که گیم پلی تنش زای Layers of Fear را تجربه کنید، به اوج هنر سازندگان آن پی خواهید برد. یکی از نکات قابل توجه بازی، تغییر ساختار محیط با حرکت دادن دوربین از سوی گیمر است؛ این بدان معناست که در پاره ای از اوقات، گیمر با چرخاندن دوربین متوجه می شود اجزای دیواره های پشتی وی تغییر کرده اند و حتی مسیرهای جدیدی برای حرکت در لوکیشن باز شده اند.
به بیان دیگر، جزییات موجود در محیط، نقشی کلیدی در روایت داستان ایفا می کنند و تاثیری مهم در ایجاد حس ترس در گیمر دارند. در طول گیم پلی، ساختار محیط در کنار افکت های شنیداری، همواره نوعی حس ناامنی به گیمر القا می کنند که حقیقتا باید سازندگان را بابت چنین دستاوردی ستود. نباید فراموش کرد که فیلم ها و بازی های امروزی، دیگر مثل سابق در ایجاد چنین حسی موفق نیستند و Layers of Fear نیز عنوانی نیست که دائما مشابه آن را تجربه کنیم.



صداگذاری هم جز بخش هایی از Layers of Fear به شمار می رود که اشاره به آن الزامی است. طبق معمول تمام عناوین مشابه، می توان انتظار داشت که در تمام بخش های گیم پلی، اصواتی تنش زا مانند صدای لولای درهای مختلف و گام برداشتن روی زمین به گوش برسد. این اصوات به نوبه خود تاثیری شگرف در پیشبرد گیم پلی دارند و گاه تن و بدن گیمر را تا اعماق وجود به لرزه در می آورند.
در همین حال، شخصیت اصلی بازی با نوعی صدای ناموزون گام بر میدارد و نشان می دهد وی پیش از این، سانحه ای را پشت سر گذاشته که به مصدومیت یکی از پاهایش منجر شده است. دوربین بازی نیز با اندکی زاویه به سمت راست حرکت می کند تا تجربه ای مشابه لنگ زدن کاراکتر برای گیمر پدید آید؛ نکته ای که چندان مهم به نظر نمی رسد اما واقعا در گیم پلی تاثیر می گذارد و البته، نمونه آن هیچگاه در هیچ بازی دیگری مشاهده نشده است.

جمع بندی



برای جمع بندی نهایی بدون تعارف باید گفت که Layers of Fear در اکثر اوقات، هویتی مستقل برای خود ندارد و صرفا به جمع آوری المان های عناوین مشابه و عرضه آن ها در محیطی کاملا متفاوت پرداخته است. اما این مسئله لزوما اتفاقی فاجعه بار نبوده و دلیلی موجه برای زیر سوال بردن تمام ظرفیت های بازی
Layers of Fear عنوانی بسیار ارزشمند است که تجربه ای کاملا متفاوت از ژانر وحشت ارائه می دهد و بعید به نظر می رسد عنوانی شبیه به آن را قبلا تجربه کرده باشید. Layers of Fear به خوبی می داند که چطور ذهن مخاطب را درگیر کند و چطور وی را به بازی و گاه سخره بگیرد. در نهایت حرفی برای گفتن باقی نمی ماند جز اینکه Layers of Fear همان چیزیست که طرفداران ژانر وحشت و عنوان P.T. به دنبال آن بودند.


برگرفته از دیجیاتو
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
بررسی بازی Layers of Fear با الهام از سایلنت هیل
هیچ چیز اونجایی که قبلش بوده نیست. :-s
===================
البته کمی دیر شده و برای اکثر دوستان هم نیازی نیست ولی همینجوری یه معرفی گزینه‌های نظرسنجی بریم.:d
cybil.jpg
kaufmann.jpg
lisa.jpg
:x:x:x:x:x:x:x:x
angela.jpg
eddie.jpg
laura.jpg
unknown-person.png
unknown-person.png
douglas.jpg
eileen.jpg
cynthia.jpg
unknown-person.png
elle_holloway.jpg
judge_holloway.jpg
michelle.jpg
postman.jpg
unknown_man.jpg
kids.jpg
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
یادواره‌ی سایلنت هیل

سلام
mister69m.gif
به یاد والتیل...
valtiel.jpg
---------------------------------------------------------------
valtiel_by_fanat08-d3j5v78.jpg
valtiel_fron_silent_hill_by_punkguta-d1x56dj.jpg
valtiel_by_badbats-d6obzy2.jpg
valves____by_bluedemon00-d4j7huc.png
valtiel_by_fanat08-d3gpwyl.jpg
valtiel_by_fleaoncrack.jpg
sh3___valtiel_by_arok318.jpg
valtiel_by_darthcaedus.jpg
balkan_church_by_darthcaedus.png
valtiel_by_arumise-d3colxm.jpg
valtiel_is_spooky.jpg
valtiel_by_cyabicobalamin.png
valtiel_by_georgetremarco.jpg
valtiel_doodles_by_tehcheychibi-d38wqpw.png
valtiel_by_ethicallychallenged.jpg
valtiel_by_darthwalo.jpg
valtiel_by_mister69m-d61jlor.jpg
60f636dea2e349d73a50c04071324bb2-d37ix4h.jpg
alter_trap_by_wogue.jpg
valtiel_by_valvaleicia-d9iynal.png
the_attendant_of_god_by_jhocorrea-d5u10kz.jpg
valtiel__s_a_beautiful_rose_by_bippie.jpg
suit__by_tehcheychibi-d34l4j4.png
heather__s_ladder_by_johannesviii-d4bzrt3.jpg
valtiel_valentine_by_creepycheesecookie-d9q8ilb.png
------------------------------------------------------------------
با تقدیر از خالق این اثر
the_god__s_attendant_by_realdaguru.jpg

و با قدردانی از خالق این اثر
valtiel_character_guide_by_eudorra.jpg
------------------------------------------------------------------
اثر برگزیده‌ی خودم.
valtiel___heather_by_greenstuff_alex.png
 
آخرین ویرایش:

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
اکیرا یامائوکا و ماساهیرو ایتو چند هفته پیش مصاحبه داشتند. من یه قسمت هاییش رو ترجمه کردم. مصاحبه کامل رو میتونید از اینجا بخونید:
Interview with Akira Yamaoka (Amazing Stories)
Interview with Masahiro Ito (Silent Hill Paradise)

آکیرا یامائوکا گفته در حال حاضر داره برای موسیقی یک بازی آنلاین به اسم Let It Die کار میکنه که قراره در سال 2016 عرضه بشه. همچنین بر روی موسیقی فیلم sandman به کارگردانی Dario Argento هم کار میکنه. گفته همه آهنگ های سایلنت هیل رو دوست داره اما Theme of Laura از سایلنت هیل 2 رو بیشتر دوست داره و اینکه فن های بازی هم از این آهنگ خیلی خوششون میاد باعث میشه که علاقش به آهنگ بیشتر بشه. از بازی Heavy Rain لذت برده و دیوید کیج رو هم دوست داره. از فن ها که توی این مدت حمایتش کردند تشکر کرده و گفته از اجرای زنده آهنگ های سایلنت هیل با مری الیزابت و دیگر اعضای بند سایلنت هیل لذت میبره, آهنگهای زیادی که مردم عاشقش هستند و ما هم عاشق اجرا کردنش هستیم.



====================
ماساهیرو ایتو هم در مصاحبه با Silent Hill Paradise گفته که بین سال های 2008 تا 2010 که در SCE بوده, بر روی یه بازی Russian retro Sci-Fi horror action کار میکرده اما این بازی هیچ وقت منتشر نمیشه. گفته اگر بهش پیشنهاد بشه که بر روی یه قسمت جدید از سایلنت هیل کار کنه, قبول میکنه. اولین هیولایی هم که برای سایلنت هیل طراحی کرده child monster بوده که در آمریکا شمالی به اسم Grey child شناخته میشه. اضافه کرده بعضی از هیولاها رو هم به درخواست کیچرو تویوما طراحی کرده مثل "child" و "incubus". همه ی هیولاهای سایلنت هیل 1 رو هم خودش به تنهایی طراحی نکرده بلکه Naoko Sato و Keiichiro Toyama هم در طراحی هیولاها نقش داشتند. همونطور که میدونید ایتو بر روی دوتا کومیک از سایلنت هیل به اسم های Double Under Dusk و Cage of Cradle کار کرده و گفته اگر بهش پیشنهاد بشه که بر روی یک کومیک دیگه از سایلنت هیل کار کنه قبول میکنه.
 

shm744

کاربر سایت
May 8, 2008
391
نام
شهام سمیع عادل
به نقل از دیجیاتو :

هیدئو کوجیما و گیرمو دل تورو (کارگردان شهیر هالیوودی) خود را آماده کرده بودند تا با پروژه سایلنت هیلز، که با نام P.T. نیز شناخته می شود، تحولی چشمگیر در بازی های ویدیویی پیرو ژانر وحشت پدید آورند. اما تنها مدت کوتاهی پس از معرفی سایلنت هیلز در همایش E3 2015، کمپانی کونامی ساخت آن را لغو کرد و اندکی بعد نیز کوجیما برای همیشه از کونامی جدا شد.
اما جدایی کوجیما از کونامی چندان به ضرر این بازیساز افسانه ای نبود. وی حالا قراردادی جدید با سونی دارد و اولین بازی مستقل خود را به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد کرد. در حالی که هنوز مشخص نیست کوجیما چه اهدافی برای بازی جدید خود دارد، اما بسیاری معتقدند که ممکن است عنوان جدید، خط مشی پروژه سایلنت هیلز را دنبال کند.
کوجیما و دل تورو اخیرا در طی همایش DICE Summit به یکدیگر پیوسته اند و به سخنرانی درباره برنامه های خود در قبال سایلنت هیلز پرداخته اند. به گفته کوجیما، دموی آزمایشی P.T. که برای پلی استیشن 4 عرضه شد، قرار بود گیمرها را فریب دهد و انتظار نمی رفت که توسعه بازی از سوی وی و دل تورو به این زودی فاش شود. در واقع بازی نهایی چیزی کاملا متفاوت با دموی P.T. بوده است.
کوجیما توضیح می دهد که هنگام ساخت دموی P.T. تصمیم بر آن شد تا از تکنولوژی های ارزان قیمت استفاده شود. تیم توسعه دمو انتظار داشت که حل معمای نهایی بازی از سوی مردم، چیزی در حدود 10 روز به طول بیانجامد اما ظرف سه روز، معمای آخر حل شد و مشخص گشت که بازی در واقع همان سایلنت هیلز است و مسئولیت ساخت آن به کوجیما سپرده شده.

دل تورو و کوجیما می گویند که برنامه ها و ایده هایی فوق العاده برای بازی داشتند که می توانست به تولید محصولی بی نظیر منجر گردد. در هر حال، همانطور که همه انتظار داشتند، سایلنت هیلز پروژه ای جاه طلبانه بود که می توانست تاثیر زیادی در آینده صنعت بازی های ویدیویی بگذارد. بنابراین اگرچه حقوق سری بازی سایلنت هیل در اختیار کمپانی کونامی است، اما آیا بازی جدید کوجیما شباهتی به P.T. خواهد داشت یا خیر؟
هنوز برای پاسخ به این سوال زود است اما کوجیما چندی پیش به همراهی مارک سرنی، معمار و طراح کنسول پلی استیشن 4، به توری در دور دنیا رفت تا آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی استودیوهای بازیسازی را مورد بررسی قرار دهد. وی در این سفر از استودیوی لندن سونی نیز دیدن کرد و با تکنولوژی واقعیت مجازی آن آشنا شد.
مدتی کوتاه بعد از پایان این تور دو هفته ای بود که اعلام شد کوجیما یک بار دیگر با نورمن ریداس (بازیگر سریال The Walking Dead و پروتاگونیست پروژه سایلنت هیلز) دیدار کرده است. دل تورو هم چند روز پیش در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های صنعت بازی اعلام نمود که هرکاری که کوجیما از او بخواهد را انجام خواهد داد.
بدیهی است که هنوز هیچ چیز به صورت رسمی تایید یا تکذیب نشده است اما شواهد حاکی از آن اند که بازی جدید کوجیما، حداقل نیم نگاهی به ژانر وحشت خواهد داشت و شاید ایده های پروژه سایلنت هیلز در قالب جدیدی پیاده سازی و عرضه شوند. در هر حال، تنها زمان است که به این مسئله پاسخ می دهد و باید دید که کوجیما در آینده چه سخنانی در رابطه با بازی جدیدش به زبان خواهد آورد.


به نقل از دیجیاتو :
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
من هنوزم با سایلنت هیل اول شخص مشکل دارم. شاید درصد کمی از بازی اول شخص باشه (مثل نسخه 4) مشکلی نداشته باشه ولی کل بازی بخواد اینجوری باشه خیلی خیلی بد هست.
========================

در مورد نظر سنجی هم به نظر من فقط باید شخصیت جدید باشه. چون شخصیتهای قدیمی یجورایی تموم شدن و دیگه ادامه دادنشون یا اونا و خاطراتشون رو از بین میبره یا تبدیلشون میکنه به ابرقهرمان :|
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
من هنوزم با سایلنت هیل اول شخص مشکل دارم. شاید درصد کمی از بازی اول شخص باشه (مثل نسخه 4) مشکلی نداشته باشه ولی کل بازی بخواد اینجوری باشه خیلی خیلی بد هست.
انصافاً چه استفاده خوشگلی هم از اول شخص کرده بودن تو SH4
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
یه سوال دارم ازتون، به عنوان یه sh فن براتون مهمه که کوجیما ایده‌هاش رو کجا میبره و چیکار باهاشون میکنه؟ کنجکاوی من واسه پروژه pt و کوجیما و دل تورو و ایده ها و خفنیتشون وقتی از کونامی حذف شدن تموم شد، چیزی که مشخصه اینی که پروژه بعدی کوجیما SH نیست و همین کافیه که به درد من نخوره...
سوالو واقعاً دارما، بگید که شماها هنوز دنبال یه آی پی جدید تو ژانر وحشت میگردید یا نه؟
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
یه سوال دارم ازتون، به عنوان یه sh فن براتون مهمه که کوجیما ایده‌هاش رو کجا میبره و چیکار باهاشون میکنه؟ کنجکاوی من واسه پروژه pt و کوجیما و دل تورو و ایده ها و خفنیتشون وقتی از کونامی حذف شدن تموم شد، چیزی که مشخصه اینی که پروژه بعدی کوجیما SH نیست و همین کافیه که به درد من نخوره...
سوالو واقعاً دارما، بگید که شماها هنوز دنبال یه آی پی جدید تو ژانر وحشت میگردید یا نه؟

کونامی اصلا برام مهم نیست. ولی بازی باید سایلنت هیل باشه. از همون اول که اسمش نمایش داده میشه تا آخرش که پایان های مختلف رو تجربه میکنیم. در غیر این صورت برام به عنوان یه بازی ترسناک ارزش داره و بس.
ژانر وحشت هم مثل بقیه ژانرها به IP جدید نیاز داره و همین الان هم کم IP جدید برای این ژانر تولید نمیشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر