بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 118
آخرین ویرایش:

oxford

کاربر سایت
May 11, 2009
246
نام
حمید
آره داداش بازی توپیه،تراویس دنبال آلسا هست که تو این ساختمون پیداش میکنی
همون اهنگ اولش مری الیزابت تمام وجود منو توی سایلنت هیل میبره،آخرای بازی با یه کاراکتره دوست داشتنی آشنای دیگه برخورد میکنیD:
دمت گرم حاجی. یه ذره رفتم راجه بش خوندم.چیزایی دسنگیرم شده.ولی خداییش بازیش خیلی فازه.

سلام

اینجا باید بحث کنیم ببینیم درستی یعنی چه؟!:)

نه حمیدجان روی PSP فقط همون نسخه‌ها هستند.
چاکرم داداش.لامصب ما هنوز تو کف این شماره 3 موندیم.فرصتم نمیشه بازی کنیم.

ممنون داداش !
از جواب میدونی قضی اش طولانی شد !
اوریجین رو برای PSP جور کردم !
SHATTERED MEMORIES رو برا WII !
هردو رو میزنم به رگ !
راستی داداش گفتی 1 و SH مثل همن ؟ کدوم رو بازی کنم ؟ یا هردو تجربه ی متفاوتی از 1 هستن ؟
داداش چرا اسم از هوم کامینگ نیاوردی ؟ اینقدر بده ؟
====================================
به هرحال ممنون از پاسخ گویی خیلی حال میکنم با این تاپیک !
ولی بعضی موقع هام حال نمیکنم !
راستی بالاخره میتونیم بین بچه ها پز بدم بگم SILENT HILL فنم یا نه داداش !؟
^_^
داداش یه چیزی بکم.البته با اجازهی اساتید اینجا.
اول اینکه خوب جایی اومدی حاجی.من خودمم اولش بیغه بیغ بودم.اما لامصب بجه های اینحا خیلی بامرامن.حسابی بهت حال میدنو
دوم اینکه من به نظرم شما سایلنت هیل اوریج رو بازی کن.سگش میارزه به اون شتردمموریز.

---------- نوشته در 11:33 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:29 AM ارسال شده بود ----------

حاجی من یه نظر داشتم.چی شد که از سایلنت هیل خوشتون اومد؟
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
@oxford
ممنون داداش !
بچه ها اینجا اره خدایی همه آدم رو تجویل میگیرن و جوابت رو میدن !
خیلی خوشم اومد !
ولی در مورد سوالت داداش :
حاجی من یه نظر داشتم.چی شد که از سایلنت هیل خوشتون اومد؟
دبستان بودم بازی ترسناک میترسیدم بازی کنم حتی از دشمن های پرنس 1 هم میترسیدم !
خالم و خواهرم همیشه سایلنت هیل بازی میکردن یادم نیست کدومش بود !
من بالش میذاشتم رو سرم از ترس اون ها همیشه کاغذ داشتن پوستر ها پازل ها بعضی حرف ها و .... رو روش مینوشتن دارم همشون رو براتون عکس میزارم ولی خیلی بد خطن !
دیگه همیشه این تو خاطره ام موند !
و بعد رسیدیم نسل جدید تا الان که کالکشن سایلنت هیل اومد دیگه گفتم وقتشه ! زدم تو کارش !
اول 3 رو جون زیاد شنیده بودن الان هم اینجام بعد از امتحان ها همشون رو برم اگر خدا بخواد !
همین بود !
راستی اساتید و داداش ها جوابم رو ندادین ؟
سایلنت هیل 3 وینمسنت چه کاره بود ؟
چرا کلودیا کشتش اصلا مرد ؟
اون انسان بود ؟ رفتارش اصلا بالانس نبود ! مغلوم نبود طرف کیه ؟
یکم توضیح میدید ؟راستی بچه ها هتر خدایی کی بود ؟
من نفهمیدم دقیق چرا پس بعضی جاها اشاره شد بهش به Cheryl ؟
راستی بچه ها کلودیا با هتر رابطه ای داشتن از قبل ؟
یا ریشه ای ؟
 

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
@oxford
ممنون داداش !
بچه ها اینجا اره خدایی همه آدم رو تجویل میگیرن و جوابت رو میدن !
خیلی خوشم اومد !
ولی در مورد سوالت داداش :

دبستان بودم بازی ترسناک میترسیدم بازی کنم حتی از دشمن های پرنس 1 هم میترسیدم !
خالم و خواهرم همیشه سایلنت هیل بازی میکردن یادم نیست کدومش بود !
من بالش میذاشتم رو سرم از ترس اون ها همیشه کاغذ داشتن پوستر ها پازل ها بعضی حرف ها و .... رو روش مینوشتن دارم همشون رو براتون عکس میزارم ولی خیلی بد خطن !
دیگه همیشه این تو خاطره ام موند !
و بعد رسیدیم نسل جدید تا الان که کالکشن سایلنت هیل اومد دیگه گفتم وقتشه ! زدم تو کارش !
اول 3 رو جون زیاد شنیده بودن الان هم اینجام بعد از امتحان ها همشون رو برم اگر خدا بخواد !
همین بود !
راستی اساتید و داداش ها جوابم رو ندادین ؟

درود بردیا جان

به اجازه ی بزرگان تاپیک به سوالات تا جایی که بتونم پاسخ میدم

سایلنت هیل 3 وینمسنت چه کاره بود ؟

وینسنت یه کشیشی بود که یه جورایی عضو فرقه ی order هم به حساب میومد ولی تفکراتش با کلودیا فرق داشت! وینسنت فرصت طلب بود و می خواست از اتفاقاتی که افتاده سو استفاده کنه

چرا کلودیا کشتش اصلا مرد ؟

کلودیا کشتش چون متوجه شده بود که می خواد جلوی به دنیا اومدن god رو بگیره و همچنین کلودیا فکر می کرد که وینسنت در حقیقت یه فرد با ایمان نیست بلکه کسیه که تنها به خودش و منافعش فکر می کنه بنابراین به عنوان یه کافر ( البته فکر می کنم) به قتل رسوندن

اون انسان بود ؟ رفتارش اصلا بالانس نبود ! مغلوم نبود طرف کیه ؟

کی انسان بود دقیقا ؟ :D اگه منظورت وینسنته که بله انسانِ فوق العاده مورمازی بود :D

یکم توضیح میدید ؟راستی بچه ها هتر خدایی کی بود ؟

هدر، دخترِ هری میسون بود. هری میسون نقش اول سایلنت هیل اوروجینال بود! که توی اولین نسخه ی بازی نشون میده که دخترش رو توی سایلنت هیل گم می کنه! زمانی اونو پیدا می کنه که با آلسا در یک کالبد شدن و نوزادی رو متولد کردن! نوزاد، در حقیقت نیمی آلسا و نیمی شریل بوده! هری نوزاد رو با خودش از اونجا می بره تا از دست فرقه در امان باشه! اسمش رو هم میزاره هدر ( این هدر همون شریل هست ولی انگار یه بار دیگه متولد شده! در اصل باید 24 ساله باشه ولی 17 ساله س !) اگر گیج شدی بگو تا بازم برات توضیح بدم ;)

من نفهمیدم دقیق چرا پس بعضی جاها اشاره شد بهش به Cheryl ؟

به همون دلیل بالا :D

راستی بچه ها کلودیا با هتر رابطه ای داشتن از قبل ؟

کلودیا و هدر با هم رابطه ای نداشتن! به نظر میاد که کلودیا و آلسا با هم رابطه داشتن. یعنی دوستِ فوق العاده صمیمی بودن! از اونجایی که کلودیا دختر لئونارد و آلسا دختر دالیا بوده! و به خاطر همکاری نزدیک لئونارد و دالیا! آلسا و کلودیا هم با هم توی کلیسا آشنا می شن و دوستای صمیمی هستن و از اونجا که نیمی از روح آلسا درون هدر نفوذ کرده! کلودیا سعی کرد آلسای خفته ی درون هدر رو بیدار کنه!

--------------------
در حقیقت همونطوری که گفتم هدری نیمی آلسا و نیمی شریل هست!

امیدوارم قانع شده باشی :D
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
@ دویل گرل عزیز !
ممنون از پاسخ گویی !
گرفتم موضوع چیه !
ولی یک سوال :
از دست کدوم فرقه نجات میده هری اون دختره رو ؟
و تو بازی که کردیم منظورم نسخه ی 3 در اصل هتر کدوم شخصیتش رو داشت ؟
خودش هم خبر داشت ؟ که نصف شده وجودش ؟
===================================
ولی به هرحال ممنون !
بخاطر شماره 3 هم شده ! شماره 1 رو میرم بعدش هم دوباره 3 !
ممنون !
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,553
و تو بازی که کردیم منظورم نسخه ی 3 در اصل هتر کدوم شخصیتش رو داشت ؟
خاطرات هر دو نیمه ی خودش رو داشت.(بعضی جاها به خاطرات شریل اشاره میکنه،بعضی جاها هم خاطرات آلسا رو بروز میده.)
ولی از اینکه از پیوند دو نفر تشکیل شده بی خبر بود
ولی به هرحال ممنون !
بخاطر شماره 3 هم شده ! شماره 1 رو میرم بعدش هم دوباره 3 !
ممنون !
سری سایلنت هیل رو به این ترتیب بازی کنی بهتره:
SH 1
SH 3
SH 2
SH 4
(تنها دلیل آوردن 4 قبل از 2 ماجرای والتر سالیوان بود که به صورت گذرا تو یکی از مجلات بازی بهش اشاره میشه+فرانک،ارتباط داستانی چندانی ندارن:D)
پ.ن:دوستان شرمنده Original Memories دیر شده،این سایتی که من عکسها رو ازش قرار میدادم،مسخره بازی در آورده تو عکساش:|(مثلا رو داگلاس ذره بین و پیپ فتوشاپ کرده،یا دیالوگ های کل تیکه تو ماشین رو به سبک Warcraft زیرنویس کرده:|)
اگر مشکلی ندارین با اینجور شوخی ها،بگین تا همون رو قرار بدم.اگر هم نه،صبر کنین من یه منبع دیگه پیدا کنم،با فوقش خودم SH 3 رو بگیرم و ازش عکس برداری کنم.
ممنون:)
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
درود
احوال دوستان؟:d
آقا من چقدر این دیالوگ جیمز رو دوست دارم:((هر دفعه سایلنت هیل 2 رو بازی میکنم, حتماََ این دیالوگ رو گوش میدم, با اون آهنگ فوق العاده ای که پخش میشه...:((

"یه نامه به دستم رسید.
روی پاکت اسم "مری" نوشته شده بود.
اسم همسرم...
مزخرفه, غیر ممکنه حقیقت داشته باشه...
به این علت هست که من همیشه این حرف رو به خودم میزنم...
یه آدم مرده نمیتونه نامه بنویسه.
مری سه سال پیش به خاطر اون بیماری لعنتی فوت کرد.
خب پس برای چی من دنبالش میگردم
مکان مخصوص ما...
منظورش چی میتونه باشه.
این شهر مکان مخصوصمونه.
یا منظورش پارک کنار دریاچه ست.
ما یه روز کامل رو اونجا گذروندیم.
فقط ما دو نفر, به آب خیره شده بودیم.
ممکنه مری واقعاََ اونجا باشه.
اون واقعاََ زندست...منتظر منه..."

پ.ن:دوستان شرمنده Original Memories دیر شده،این سایتی که من عکسها رو ازش قرار میدادم،مسخره بازی در آورده تو عکساش:|(مثلا رو داگلاس ذره بین و پیپ فتوشاپ کرده،یا دیالوگ های کل تیکه تو ماشین رو به سبک Warcraft زیرنویس کرده:|)
اگر مشکلی ندارین با اینجور شوخی ها،بگین تا همون رو قرار بدم.اگر هم نه،صبر کنین من یه منبع دیگه پیدا کنم،با فوقش خودم SH 3 رو بگیرم و ازش عکس برداری کنم.
ممنون:)
دشمنت شرمنده آریا جان
به نظرم اگر مقداری طنز هم باشه بد نیست! حالا این نظره منه, ببینیم بقیه بچه ها چی میگند!:d
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
درود بر همه

آقا من چقدر این دیالوگ جیمز رو دوست دارم:((هر دفعه سایلنت هیل 2 رو بازی میکنم, حتماََ این دیالوگ رو گوش میدم, با اون آهنگ فوق العاده ای که پخش میشه...:((

من آهنگش رو دوست دارم، و برای اولین بار هم تحت تأثیر قرار گرفتم ولی از دفعات بعد فقط به خباثت و بد ذاتی جیمز فکر می‌کردم :d

خوب ببینیم دیگه چه خبره:

من گفتم که کوجیما می‌تونه سایلنت هیل بسازه؟ مدرک دارید؟ خوب دارید قاعدتاً پس پشت همین تریبون میگم من اشتباه کردم:d

44511352249411902349.png

من با واژه "Zombie" مشکل دارم! هر چند به کوجیما اعتماد کامل دارم ولی بعد از این جمله دیگه به عنوان یک سایلنت هیل ساز خوب بهش اعتماد ندارم!

خلاصه The Last Of Us و The Evil Within این چند وقته به شدت رو افکار استاد تأثیر گذاشتند، ببینیم چی میشه!:d

-----------------------------

نظرتون راجع به تغییر نظر سنجی چیه دوستان؟ موافقید یا مخالف؟
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
درود بر همه

من آهنگش رو دوست دارم، و برای اولین بار هم تحت تأثیر قرار گرفتم ولی از دفعات بعد فقط به خباثت و بد ذاتی جیمز فکر می‌کردم :d
درود بر خودت:d
کلاََ آهنگش رو عشقه!:dبعدشم این بنده خدا جیمز رو دیگه ولش کن!:d سایلنت هیل بلایی به سرش اورد که دیگه از این غلطا نکنه!:d
من گفتم که کوجیما می‌تونه سایلنت هیل بسازه؟ مدرک دارید؟ خوب دارید قاعدتاً پس پشت همین تریبون میگم من اشتباه کردم:d
آقا من هم مثل علی از پشت همین تریبون اعلام میکنم که اشتباه فکر میکردم!:| خدا بخیر کنه!:| برو همون متال گیر(ت) رو بساز! سایلنت هیل نمیخوایم!:|/:):d
نظرتون راجع به تغییر نظر سنجی چیه دوستان؟ موافقید یا مخالف؟
من که موافقم عوض بشه!
نظرم رو هم قبلاََ گفتم!یه چیزی توی این مایه ها بذارید!:arrowd:
آیا کوجیما میتواند سایلنت هیل را به روزهای اوجش بازگرداند؟
:d
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
درود بر خودت:d
کلاََ آهنگش رو عشقه!:dبعدشم این بنده خدا جیمز رو دیگه ولش کن!:d سایلنت هیل بلایی به سرش اورد که دیگه از این غلطا نکنه!:d
والا دست خودم نیست! من اینجور آدم احساساتی‌ای هستم:d


من که موافقم عوض بشه!
نظرم رو هم قبلاََ گفتم!یه چیزی توی این مایه ها بذارید!:arrowd:
آیا کوجیما میتواند سایلنت هیل را به روزهای اوجش بازگرداند؟
:d
الآن که استاد افکارمون رو بهم ریخته دیگه نمیشه همچین نظرسنجی‌ای رو داشته باشیم:d البته باز هم چیزی از ارزش‌های کوجیما کم نمیشه ولی خیلی رو جو هستند استاد گرامی:d هنوز هم بر سر حرفم هستم و فکر می‌کنم کوجیما بهترین گزینه برای ساخت نسخه جدید سایلنت هیله ولی به شرط اینکه دید منطقی نسبت به این سری داشته باشه.

من این همه رو زیر سر شینجی میکامی می‌دونم و با شوری که این بشر به پا کرده، به قول فامیل دور افق‌های روشنی رو در برابر سبک Survival Horror می‌بینم:d امیدوارم نسل بعد نسخه جدیدی از بازی ببینیم که درخور نام این سری باشه.

حالا جدای از این حرف‌ها امیر و من همیشه پایه این نظرسنجی بودیم و هستیم، ببینیم بچه‌های دیگه نظرشون چیه، نظرتون چیه بچه‌ها؟!:d
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
حالا جدای از این حرف‌ها امیر و من همیشه پایه این نظرسنجی بودیم و هستیم، ببینیم بچه‌های دیگه نظرشون چیه، نظرتون چیه بچه‌ها؟!:d
من هم موافقم علي جان.در مورد كوجيما كافي تنها يك نسخه از سري متال گير بازي كرده باشيم تا به اوج خلاقيت اين استاد در داستان سرايي و گيم پلي بازي پي ببريم مطمئنم اگه كوجيما بازي رو بسازه از لحاظ داستان سرايي در سطح نسخه هايه كلاسيك سايلنت هيل خواهد بود حتي كوجيما ميتونه يه گيم پلي عالي برايه سايلنت هيل طراحي كنه.
در مورد منطق سايلنت هيلي هم كوجيما آدم بي منطقي نيست حتي اگه موجوداتي شبيه به زامبي رو هم در سايلنت هيل قرار بده باز ميتونه استدلال منطقي خوبي برايه اثبات وجودشون بياره هر چند كه در سري سايلنت هيل هم موجودات شبيه به زامبي داشتيم حتي در همون نسخه اول بازي.
مهم القاي حس ترس روانشناسانه در بازي هست نه صرفا دشمني به شباهت زامبي.:d
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
فرض کنید در قسمت بعدی سایلنت هیل یه سری موجوداتی وجود دارند که شبیه سرباز هستند, اسلحه دستشون هست, کاور میگیرند, نارنجک پرتاب میکنند و ....
بعدش هم سازنده ها میاند و استدلال منطقی هم برای اثبات وجودشون قرار میدند!
یه چیزی در میارند شبیه رزیدنت اویل 5, 6...
اون موقعه دیگه فاتحه سایلنت هیل رو باید خوند!:d
 
آخرین ویرایش:

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
فرض کنید در قسمت بعدی سایلنت هیل یه سری موجوداتی وجود دارند که شبیه سرباز هستند, اسلحه دستشون هست, کاور میگیرند, نارنجک پرتاب میکنند و ....
بعدش هم سازنده ها میاند و استدلال منطقی هم برای اثبات وجودشون قرار میدند!
یه چیزی در میارند شبیه رزیدنت اویل 5, 6...
اون موقعه دیگه فاتحه سایلنت هیل رو باید خوند!:d
البته زامبي داريم تا زامبي هنوز كه هنوز زامبي هايي اويل هايه كلاسيك ترسناك هستن ولي زامبي هايي كه تو re5,6 بود بيشتر خنده دار بودن تا اينكه حس ترس رو القا كنن.:d
البته كوجيما هم منظورش دقيقا ساخت يك سايلنت هيل نبوده ومثل اينكه پا رو فراتر گذاشته وميخواد خودش يك بازي survival horror رو خلق كنه مثل اينكه ميخواد وارد رقابت با بازي هايه the last of us ,the evil within بشه كه ما هم از اين حركت انقلابي كوجيما به شدت خرسند هستيم.:d
 

PS1FOREVER

کاربر سایت
May 22, 2010
210
نام
بهنام محمدی
سلام خدمت دوستان عزیزم:)
یک وقتی شد که کمی در این شهر آشوب دوباره قدمی بزنم:)
خیلی دلم تنگ شده بود!:-*
دیدم نظرسنجی هست درباره کدام بهتر است..........;)
من هم نظر خودم رو میگم :
به نظر بنده کاملترین نسخه ، نسخه دوم بازی هست ، ترکیبی هوشمندانه از یک بازی ، یک داستان منشور وار و یک فیلم سینمایی پرکشش!
شروع بازی با من هنری در آینه شروع میشه و به خوبی هدف رو تعیین میکنه (این تو هستی هنری؟)
روایت بازی از کشش درونی افراد برای فرافکنی از نبودنهاست............جایی که هنری با دروغ خود روبرو میشود و در رسیدن به رستگاری از خود شناسی به تعالی گرایی تلاشی انسان وار مینماید ، سرنوشتی که گویا هیچ وقت نمیتوان آن را تغییر داد
شماتیکهای زمان حال برای توضیح حضور یک پروردگار در شکلهای مختلف با نشان دادن اینکه بهتری وجود ندارد به خوبی تاثیر میگذارد و باور میکنید (چقدر ضعیف هستیم!)
نسخه دوم تنها قسمت باری است که نه ابر قهرمان دارد نه یک ترسو که از حالتهای هیستریک بترسد!
تمام بار روایی بر عهده خود شهر است که سعی میکند روابط بین گمشدگان را بیان کند نه فقط داستان مثلا هنری را!
در شروع و پایان دو مسیر طولانی هست که باید برای رسیدن به هدف طی کنید ، از ناامیدی در ابتدا تا امیدی برای رسیدن در انتها...................
سخن گناهانی که توبه هم نجاتی برایشان نیست!
بار فنی بازی هم حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد..........باید این بازی را در زمان خودش تجربه میکردید!
موسیقی و صداپیشگی هم اغراقی ندارد و باورمان میشود که ( اینجا شهر آشوب است )
وقتی خوب نگاه میکنم میبینم در قسمتهای بعدی ادای روشنفکری و نماد زدگی بیش از حد در ساختار ، رفتن به سمت ابر ماوراء و گسستن روایت مفهومی شماره های قبلی چیزی جز این برای مخاطب واقعی سری باقی نگذاشته :
(شاید شماره بعدی بهتر بود..............):(
 

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
استاد انقدری که قیافشون مهربونه و به دل آدم میشینه :D هر چی بسازن به اندازه ی افتضاحی نیست که غربی ها سر این بازی آوردن :D
به هر حال کوجیما سنسی جان بنواز که نواختن بسی زیباست و کلا ما سعی می کنیم با ریتمش برقصیم :D
من موافقم با این نظر سنجی ! حتی اگر هم به روزهای اوجش برنگرده سایلنت هیل به هر حال بهتر از این بازی های اخیری که میشه که تحت عنوان سایلنت هیل اومدن بیرون :D
 

sad but true

Beckon the sick winds of pestilence
کاربر سایت
Apr 29, 2007
696
نام
آرش
من فکر میکنم کوجیما میتونه سایلنت هیل رو به دوران اوجش برگردونه با دلیل:

یکی اینکه ژاپنی (دلیل لازم)
غربی‌ها هر مدل رقص باله بلد بودن رو این ip درآوردن :d دیگه وقتشه یه ژاپنی وارد گود بشه !

دومی باس فایت با Sorrow در MGS3 (دلیل کافی)
عمق این بخش از MGS3 به حدی بود که نمیشه راحت در موردش حرف زد، باید چند تا چاه‌کن بیاری اونا یکم بیشتر حفرش کنن تا همه‌ چی معلوم شه :d چند تا روش برای تموم کردن او مرحله که هرکدوم فوق‌العاده بودن. تمام کسایی که از اول بازی کشتی بر میگردن تا عذابت بدن و کلی ریزه کار‌های دیگه نشون میده که کوجیما با مقوله ترس و این حرفا غریبه نیست و پتانسیل انجام این کار رو داره :d

اگه اون بالایی‌ها قانع‌تون نکرد شخصیت‌پردازی سایکو مانتیس رو هم همین جا خاطر نشان میشم :>
نگران شامورتی‌های هر دفعه شم. فکر کنم هیچگاه در زندگیش جدی نبوده این شخص. در تمامی بازی‌هاش ایستر اگی، میمونی، کمد لباس با عکس‌های نودیتی :-" چیزی بوده :d سیرکی هم که قبل از معرفی هر عنوان به راه میندازه دیگه جای خود داره #-o
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر