بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 118
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
8- Scraper

scraper.jpg



---------------------------------------------------------------------------------------------
9- (Missionary (Boss

24358341167935864399.png


تحلیل این دو موجود (نظر شخصی):

1- با استناد بر LM این دو موجود فقط ظاهری شبیه به هم دارند و دو وجود مستقل هستند.
2- به نظر می‌رسد Missionary یک وجود حقیقی و یکی از اعضای فرقه است که به واسطه قدرت کلودیا، هدر او را در دنیای ذهنیش شبیه به یک هیولا می‌بیند.
3- Missionary به معنای مبلغ است. نام این موجود نشان دهنده این است که او عضوی از فرقه است.
4- Scraper به معنای خراشنده است. نام این موجود اشاره به سلاح‌ها و نوع حمله این موجود دارد.
5- به نظر می‌رسدScraperها نیز انسان‌های واقعی هستند که در کلیسا زندگی می‌کنند(از اعضای فرقه و از پیروان کلودیا هستند).
6- هدر این انسان‌ها را دشمنان خود می‌بیند. علت این قضیه را می‌توان تأثیر دنیای ذهنی کلودیا و یا حتی درک احساسات آلسا توسط هدر دانست.(آلسا احساس خوبی نسبت به اعضای فرقه نداشت.)
دقیقاً موافقم.
اولین بار هم تو کتابخانه‌ی کلیسا بود که وینسنت به هدر نظریه‌ی خطای بزرگ رو میگه. و برای اولین بار هم هست که یک هیولا رو در کنار یکی از شخصیت‌ها می‌بینیم که داره ازش دستور می‌گیره.
یه لحظه اجازه بدید ببینم:d
مگه کلودیا به هدر احتیاج نداره؟ پس مگه مرض داره که دستور قتلش رو صادر میکنه؟:-/:d

کلودیا این رو میدونست که هدر در اون لحظه اونقدر عصبانی و دیوانه شده که بتونه از پس این بدبخت بربیاد، درستم فهمیده بود این طور نیست؟:d در ضمن به نظرم در نسخه سوم چیزی به اسم مرگ هدر نداریم، در ادامه بحث موجودات بازی، بیشتر راجع به این موضوع حرف میزنیم.
از کجا معلوم کلودیا دستور کشتن رو به این موجود میده. شاید داره به هدر خط میده./:)
وی سایلنت هیل 2 کی جیمز رو زنده میکنه؟یا مثلا توی SH1 یا 4؟
در مورد اینها باید فلسفه ای وجود داشته باشه دیگه,درسته؟
هونطور که علی‌جان فرمود، بعداً بهش می‌رسیم. ولی علی‌الحساب، چون نه جیمز،‌نه هری و نه هنری هیچ‌کدوم مادر خدا یا همون مادر مقدس نبودند.
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
از کجا معلوم کلودیا دستور کشتن رو به این موجود میده. شاید داره به هدر خط میده./:)
الیته در مورد Missionary نکته مبهمی وجود داره اونم اینه که ایشون واقعا کی هستند.
و چرا کلودیا به این موجود دستور میده هدر را بکشه و (به قول آقا مسعود) شاید برعکس, چرا داره به هدر خط میده که این موجود رو بکشه...
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
بالاخره downpour رو تموم كردم!
از سازنده هاش ممنونم كه چنين سايلنت هيل اصيلی رو ساختن. نوآورانه و عالی بود و با كلی استراگ در مورد تمام شماره های سری. يعنی چی كه وسط هر سايلنت هيل يهو كله هرمی بياد؟ كله هرمی برای دنيای جيمز بود، آفرين به سازنده های داونپور كه عقلشون رسيد و اين كار رو نكردن و دنيای مورفی رو به بهترين شكل و با هيولای خودش ساختن.
يه بار ديگه هم می رمش كه اندينگ های ديگه بعلاوه آچيومنت های مونده اش رو بگيرم.
 

ASYLUM MANAGER

کاربر سایت
Mar 17, 2011
1,329
نام
Milad
هدر این انسان‌ها را دشمنان خود می‌بیند. علت این قضیه را می‌توان تأثیر دنیای ذهنی کلودیا و یا حتی درک احساسات آلسا توسط هدر دانست.(آلسا احساس خوبی نسبت به اعضای فرقه نداشت.)

ترسم از این بود که وقایع sh3 رو به کلودیا ربط ندی!! (هر چند نصفه و نیمه این کارو کردی :d)
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
دوستانی که هنوز در نظر سنجی شرکت نکردید,دارم بهتون اخطار میکنم!!!)x
به هدر رای بدید...یعنی چی آخه؟ فقط 6 تا رای داره هدر...عجب!!!:ranting:
:d
 

dr.ice

کاربر سایت
Dec 17, 2010
2,027
نام
میثم
اخر این DP رو نتونستیم هنوز بازی کنیم ...
همشم تقصیر این مبلاد :d نمیزاره یه ایکس شیت بخریم ...میگه ما فن های دو اتیشه ایم
 

P.O.P

کاربر سایت
May 15, 2008
714
نام
Davood
دوستانی که هنوز در نظر سنجی شرکت نکردید,دارم بهتون اخطار میکنم!!!)x
به هدر رای بدید...یعنی چی آخه؟ فقط 6 تا رای داره هدر...عجب!!!:ranting:
:d
امیدوارم این رای که من دادم همونی باشه که از صندوق بیرون میاد...!
همشم تقصیر این مبلاد
yahoo_4.gif
نمیزاره یه ایکس شیت بخریم ...میگه ما فن های دو اتیشه ایم
شیت باکس!
بعدشم میگن رو کنسول فریم ریتش مشکل داره خدا بخواد میاد واسه pc من دلم روشنه!
بذار فروششو رو کنسول بکنه ...
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
به هدر رای بدید...یعنی چی آخه؟ فقط 6 تا رای داره هدر...عجب!!!:ranting:
اتفاقا نکته ی عجیبه نظرسنجی برای من چیز دیگست من پیش بینی میکردم که جیمز پا به پای هری پیش بره با حداقل اختلافشون خیلی کم باشه ، الان این اختلاف به نظرم عجیبه !
من رایم رو میفروشم به بالاترین قیمت !
شرمنده ی روی ماهه هری و جیمز و ph هم هستیم ولی زندگی خرج داره !
:d
پاینده باشید!
......................
همین جاها بودا. همیشه دم دست بود. الان که لازمش دارم نیست.
yahoo_45.gif
گیر دادیا دو روزه میخوای گردن ما رو مورد عنایت قرار بدی، برادر رای خودمه میخوام بفروشم!
چاقوتم دیشب پیشم جا گذاشتی قایم کردم نتونی گردن ملت رو به فنا بدی به این راحتی!
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
اخر این DP رو نتونستیم هنوز بازی کنیم ...
همشم تقصیر این مبلاد :d نمیزاره یه ایکس شیت بخریم ...میگه ما فن های دو اتیشه ایم
اعتراف می‌کنم بنده رو هم میلادخان فریب داد. :> میثم جان یه روز که اومد پیشت یه معجون زمان بهش بده بره پیش PH:d
اتفاقا نکته ی عجیبه نظرسنجی برای من چیز دیگست من پیش بینی میکردم که جیمز پا به پای هری پیش بره با حداقل اختلافشون خیلی کم باشه ، الان این اختلاف به نظرم عجیبه !
از برکات جناب آتارسه!:))
من رایم رو میفروشم به بالاترین قیمت !
شرمنده ی روی ماهه هری و جیمز و ph هم هستیم ولی زندگی خرج داره !
:d
پاینده باشید!
ای خدا! باز گمش کردم.
همین جاها بودا. همیشه دم دست بود. الان که لازمش دارم نیست.:-w
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
امیدوارم این رای که من دادم همونی باشه که از صندوق بیرون میاد...!

شیت باکس!
بعدشم میگن رو کنسول فریم ریتش مشکل داره خدا بخواد میاد واسه pc من دلم روشنه!
بذار فروششو رو کنسول بکنه ...
افت فريم چندانی نداره، اون افت فريمی كه می گن دليلش مشكل فنی نيست، بخاطر سيوهای اتوماتيك مكرر بازیه. داريد می دويد بازی خودش سيو می كنه و درست مثل بعضی بازی های PC نظير مكس پين كه می شد هر جا سيو كرد موقع سيو تيك می زنه، همين.
برای PC فكر نكنم بياد چون تجربه نشون داده نسخه PC سايلنت هيل رو PC نمرات بدی می گيره.
 

P.O.P

کاربر سایت
May 15, 2008
714
نام
Davood
برای PC فكر نكنم بياد چون تجربه نشون داده نسخه PC سايلنت هيل رو PC نمرات بدی می گيره.
... نگو . من اتفاقا بر عکس فکر میکنم. البته اولش فکر می کردم نسخه ی pc تایید شده و با تاخیر میاد !!!
به SM" و ریشه ها نگاه نکن اونا چون واسه ps2 & psp بودن واسه همین تکسچرهاشون کیفیت پایینی داشت و شاید بشه گفت عرضه شون واسه پی سی بصرفه نبود ولی این مثل بازگشت به خانه میمونه از رو نسخه ی 360 زیاد سخت نیست پورتش کنن فقط منتظرن فروش کنسولی رو بکنه !
البته نظر شخصی منه
حالا فردا نمیاد واسه پی سی ضایع میشم!
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
معلوم نيست شايدم بياد ولی هر سايلنت هيلی كه روی PC پورت شده بلا استثنا نمرات پايين تر نسبت به نسخه های كنسولی گرفته (وسطای صفحه رو ببين) :
Silent Hill - Wikipedia, the free encyclopedia
ضمنا شترد مموريز نسخه ویی كه نسخه اصلی شترد مموريز محسوب می شد به هيچ وجه گرافيكش پايين نبود و پتانسيل عرضه روی PC رو هم داشت. در حال حاضرم من به شدت تو كف همين نسخه وییش هستم.
===
هنوز تو كف پايان داون پورم خدایی خيلی قشنگ بود. دم سازنده هاش گرم خيلی حيفه بازی به اين خوبی متا زير 70 بياره:( يعنی اصل سايلنت هيل بود...كونامی خيلی راحت می تونست يه هوم كامينگ2 با مبارزات بدور از سايلنت هيل و دوربين باز متفاوت با سايلنت هيل و شخصيت و داستان آبكی كه يه شخصيت در حد خودم توش باشه و يهو بره تو دنيای جيمز و كله هرمی بده بيرون و متای بالای 75 ـش رو تضمين كنه ولی نكرد...واقعا كونامی رو دوست دارم. چه حالی كردم وقتی همون گيم پلی قديمی رو ديدم و همون المان های قديمی رو.
 

ASYLUM MANAGER

کاربر سایت
Mar 17, 2011
1,329
نام
Milad
همشم تقصیر این مبلاد :d نمیزاره یه ایکس شیت بخریم ...میگه ما فن های دو اتیشه ایم

اعتراف می‌کنم بنده رو هم میلادخان فریب داد. :> میثم جان یه روز که اومد پیشت یه معجون زمان بهش بده بره پیش

:sad: من واقعا پشیمونم! میدونم هیچ سودی هم نداره :no:

هنوز تو كف پايان داون پورم خدایی خيلی قشنگ بود. دم سازنده هاش گرم خيلی حيفه بازی به اين خوبی متا زير 70 بياره:( يعنی اصل سايلنت هيل بود

ما گفتیم DP میاد،همه میگن اَه اَه چه بازی بدی!! . . . دیگه نمیخریدیم. . . بر عکس شد حالا :-??
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
علی در مورد مرگ صحبت کردی,من رو یاده یه چیزی انداختی...:d
توی سایلنت هیل 3 ولتیل هدر رو زنده میکنه چون هدر مادر خداست, ,ولی توی سایلنت هیل 2 کی جیمز رو زنده میکنه؟یا مثلا توی SH1 یا 4؟
در مورد اینها باید فلسفه ای وجود داشته باشه دیگه,درسته؟

نه باو، دیگه خیلی پی فلسفه و این جور چیزا رو میگیری! زنده شدن دوباره هری، جیمز، هنری، تراویس و مورفی از همون قاعده‌ای پیروی میکنه که تو تمامی بازی‌ها می‌بینیم، چون بازی به موقع Save میشه پس ما بعد از مرگ کرکتر دوباره شاهد زنده بودنش میشیم:d. البته در مورد هری هم میشه بیشتر بحث کرد، مخصوصاً با وجود یکی از پایان‌های عجیب نسخه اول که هری رو مرده می‌بینیم! احتمال میدم هری هم در طول بازی چیزی به نام مرگ رو تجربه نمی‌کنه!

سلام
از کجا معلوم کلودیا دستور کشتن رو به این موجود میده. شاید داره به هدر خط میده./:)
الیته در مورد Missionary نکته مبهمی وجود داره اونم اینه که ایشون واقعا کی هستند.
و چرا کلودیا به این موجود دستور میده هدر را بکشه و (به قول آقا مسعود) شاید برعکس, چرا داره به هدر خط میده که این موجود رو بکشه...
چه اهمیتی داره؟ یه بنده خدایی که مأموریت کلودیا رو انجام داده!
به نظر من خون به جیگر شدن هدر جزو خواسته‌های کلویا بوده، فلسفه کشتن هری هم همین بوده، کلودیا می‌خواسته حس خشم و انزجار رو در هدر تقویت کنه.


ترسم از این بود که وقایع sh3 رو به کلودیا ربط ندی!! (هر چند نصفه و نیمه این کارو کردی :d)

ترس نداره میلاد جان، اصلاً پشت تمامی قضایای سایلنت هیل کلودیا ایستاده، خیالت راحت شد؟:d

آخی ... زنده یاد لیان بزرگ هم از این گیرا زیاد می‌داد به من:(

من رایم رو میفروشم به بالاترین قیمت !
شرمنده ی روی ماهه هری و جیمز و ph هم هستیم ولی زندگی خرج داره !
:d
کسی خریدار رأی شما نیست، هدر شخصیتیه که با رأی سالم پیروز میشه، شک نکن:d

برای PC فكر نكنم بياد چون تجربه نشون داده نسخه PC سايلنت هيل رو PC نمرات بدی می گيره.

اگر برای PC عرضه بشه و یک پورت ساده کنسولی نباشه، اتفاقاً تجربه این بازی روی PC خیلی جالب از آب درمیاد، تصور کنید این بازی با DX11 رو 1080p به همراه AA X8 چه شود! امیدوارم هر چه زودتر این مسئولین کونامی هدایت بشند.

ما گفتیم DP میاد،همه میگن اَه اَه چه بازی بدی!! . . . دیگه نمیخریدیم. . . بر عکس شد حالا :-??

میلاد جان غصه نخور موهات می‌ریزه، میخوای همینجا بازی رو برات چنان ترول کنم که خود سازنده‌ها برام دست بزنند؟:d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر