بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    62

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

در ژاپن دهه ۱۹۶۰، نوجوانی به نام شیمیزو هیناکو در شهر کوچک و دورافتاده ابیسوگااوکا زندگی می‌کند، شهری که در گذرگاهی کوهستانی پنهان شده است. زندگی او چیزی جز روزمرگی‌های یک نوجوان معمولی نیست و روزهایش بدون اتفاقی ویژه سپری می‌شود.
تا آنکه مهی غلیظ بر ابیسوگااوکا فرومی‌نشیند و همه آنچه هیناکو می‌شناسد، در هم فرو می‌پاشد. خانه‌ای که زمانی برایش آشنا بود، حال به مکانی پر از تهدیدی ناشناخته تبدیل شده، خیابان‌های شهر خالی از سکنه‌اند، و آنچه در دل این مه می‌خزد، چیزی جز وحشتی ناملموس نیست.
اکنون، هیناکو باید از میان مسیرهای پیچ‌درپیچ ابیسوگااوکا عبور کند، معماها را حل کرده و برای زنده ماندن بجنگد. تلاشی برای رسیدن به تصمیمی که گریز از آن ممکن نیست. تلاشی برای پایان دادن به چیزی که باید نابود شود.
آیا او زیبایی و ظرافت را برمی‌گزیند؟ یا مسیرش او را به ورطه جنون و وحشت خواهد کشاند؟
داستانی از تصمیم‌هایی ناممکن، از زیبایی در دل وحشت، و وحشتی که از زیبایی زاده می‌شود.
======
شخصیت ها
Shimizu Hinako (شیمیزو هیناکو)
shimizu_hinako-.png
شخصیت اصلی بازی.
دختری نوجوان که زیر فشار انتظارات دوستان، خانواده و جامعه گرفتار شده است. او در کودکی شاد و پرانرژی بود، اما با گذر زمان به فردی آرام و محتاط‌تر تبدیل شده و اکنون به‌ندرت لبخند می‌زند.
======​
  1. نویسنده این اثر ریوکیشی۰۷ است، نویسنده‌ی نام‌آشنای رمان‌های تصویری ژاپنی که آثارش اغلب بر محور معماهای قتل، وحشت روان‌شناختی و عناصر فراطبیعی می‌چرخند.
  2. Kera طراحی موجودات و شخصیت‌های بازی را بر عهده داشته است.
  3. محل وقوع داستان، شهر خیالی ابیسوگااوکا (Ebisugaoka)، برگرفته از مکانی واقعی به نام کانایاما (Kanayama) در شهر گرو، واقع در استان گیفو (Gifu) است.
  4. دنیای دیگر در این بازی با نام معبد تاریک (Dark Shrine) شناخته می‌شود.
  5. موسیقی متن بازی توسط تیمی متشکل از دو آهنگساز ساخته شده است. موسیقی دنیای مه‌آلود (Fog World) توسط آکیرا یامائوکا، آهنگساز قدیمی این مجموعه، ساخته شده است، در حالی که کنسوکه ایناگه، کهنه‌کار صنعت موسیقی، مسئول موسیقی دنیای دیگر (Otherworld) است. علاوه بر این، آهنگسازان dai و xaki، که در دیگر آثار ریوکیشی۰۷ نیز نقش داشته‌اند، در برخی صحنه‌های خاص همکاری کرده‌اند.
  6. Silent Hill f نخستین بازی در این مجموعه است که در ژاپن رتبه‌بندی CERO:Z (مخصوص افراد ۱۸ سال به بالا) را دریافت کرده است.
=======
Staff Comments
ریوکیشی۰۷ - نویسنده‌ داستان:
«تا به امروز، هنوز احساسی را که هنگام نخستین مواجهه‌ام با جو خفقان‌آور و سرکوبگر سایلنت هیل داشتم، به خاطر می‌آورم. این حس همچنان مرا عمیقاً تسخیر کرده و به‌شدت مجذوبم می‌کند. افتخار بزرگی است که در مجموعه‌ای دخیل باشم که این‌همه خاطره از آن دارم. من تمام تلاش و توانم را در این داستان به کار گرفته‌ام، آن‌قدر که حتی اگر این آخرین چیزی باشد که می‌نویسم، برایم اهمیتی ندارد. برای من، مجموعه‌ی سایلنت هیل تنها یک مجموعه‌ی داستانی نیست؛ بلکه رسانه‌ای است—راهی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده برای کاوش و تجربه‌ی قلب و ذهن انسان. امیدوارم که بازیکنان نیز بتوانند آن را به همین شکل درک و تحسین کنند. و به تمامی دوستانمان در آن سوی مرزها، امیدوارم از تجربه‌ی سایلنت هیل در فضایی متفاوت، جایی همچون ژاپن، لذت ببرید.»

Kera - طراح موجودات و شخصیت‌ها:
«من عاشق مجموعه سایلنت هیل هستم و این سری تأثیر بزرگی بر من داشته است. به‌ویژه، همیشه سایلنت هیل ۲ را به خاطر می‌آورم—پیام‌های روی دیوارها، موسیقی، و طراحی هیولاها. بنابراین، وقتی نوبت به سایلنت هیل f رسید و قرار شد فضای بازی را به ژاپن منتقل کنیم، باید چیزی خلق می‌کردیم که اندکی متفاوت به نظر برسد، و من واقعاً باید درباره‌ی چگونگی انتقال آن احساس فکر می‌کردم. طراحی هیولاها سخت‌ترین بخش کار بود. من باید همه‌ی آنچه پیش‌تر در سایلنت هیل آمده بود را در نظر می‌گرفتم و راهی می‌یافتم تا این بازی را به مسیری متفاوت ببرم، بدون اینکه جوهره‌ی سایلنت هیل را از دست بدهد. شاید این بار با همان مناظر خون‌آلود و زنگ‌زده روبه‌رو نباشید، اما صمیمانه امیدوارم از دیدگاه ما و جهانی که خلق کرده‌ایم، لذت ببرید.»

=======​
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: 25 سپتامبر 2025
پلتفرم‌ها: PC. PS5. Xbox Series X/S
سیستم مورد نیاز:
system.jpg

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,614
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 181
آخرین ویرایش:
راستی یه مارمولکم تو یک داشتیم:d

lizard.gif
البته این یکی از Boss ها بود، وگرنه پروانه رو هم میتونیم بگیم، ... .
 
تمام این موجودات تصاویری هستن که از دید کاراکتر میبینیم و در نتیجه ما نمی تونیم این موجودات رو تعریف کنیم.همان طور که میدونید شخصیت های موجود در بازی وارد جوی خود ساخته میشن و اتفاقاتی رو که براشون میفته رو شاید اشخاص دیگه (موجود در بازی)نبینن یا طور دیگه ای استنباط کنن...پس ما نمیتونیم بگیم موجودی که دیدیم حتما کرمه یا حتما سوسکه...

البته بازم متوجه نشدم هدف اقا مسعود از طرح این مبحث چی هست :-/
 
سلام
خب باقی حیوانات تکلیف‌شون مشخصه. اما بحث اصلی اینه که قضیه خرگوش چیه. چرا خرگوش؟ بازم میگم قبلاً در این رابطه بحث شده و دلایل زیادی گفته شده اما هیچ کدوم برای من به شخصه کاملاً قانع کننده نبوده. مثلاً این نوشته رو ببینید. این رو هم قبلاً خودم نوشته بودم. هر دو رو نقل قول می‌کنم.
خرگوشهای سایلنت هیل نمادی از شهر هستن....اگه توجه کرده باشین پای این خرگوشها حتی به بیرون از سایلنت هیل هم رسیده....ما یکی از اونها رو توی خونه آیلین گالوین (گلوین) میبینیم و میشه نتیجه گرفت که این خرگوشها سوغاتیهای سایلنت هیل هستن....ولی براساس Lost Memories این خرگوشها در Other World معنا و حقیقت پیدا میکنن....یعنی وقتی که دنیای سایلنت هیل عوض میشه یه طورایی این خرگوشها وجودیت پیدا میکنن....بعد از زخمی شدن آیلین ما خرگوش اتاقشو میبینیم که به ما اشاره کرده طوری که انگار میخواد بگه نفر بعدی تو هستی...پس میشه نتیجه گرفت که این خرگوشها با ریشه و کنه شهر سایلنت هیل ارتباط نزدیکی دارن...
خرگوش توي فرهنگ ايران كهن نماد زيركي و فراست و البته كمي غفلت، توي فرهنگ غرب نماد شهوت(مثل P.L.A.Y.B.O.Y) و معمولا حيواناتي مثل مار، خرگوش و خرس که غيب مي‌شن و بعد دوباره سروكله‌شون پيدا مي‌شه، نماد زندگي دوباره هستن. مثل ماه كه يه مدت تو آسمون نيست ولي هميشه دوباره بر‌ميگرده. اما بايد ببينيم اين جانور توي فرهنگ سازنده‌هاي بازي چه معني مي‌ده (يعني ژاپن)
مردم ژاپن خرگوش رو موجودی مشکوک و غیر قابل اعتماد می دونن معتقدن متولدان سال گربه و خرگوش شادترین آدم ها و خوش ذوق، اهل معاشرت، عاقل،‌صبور و کمی بلند پروازهستن که هنگام برخورد با باقي افراد رفتاري شرافتمندانه دارن و در كل همراهان خوبی هستن.اما به قولي « گل بی خار کجاست »؟
اتفاقاً متولدان سال خرگوش انسانی هایی سطحی هستن و این بدان معناست که ویژگی های خوب اونها هم ظاهری و سطحی است.
حتماً اصطلاح «دو-دره بودن» رو شنيدين. ميگيم طرف دو-در كرد. اين اصطلاح در واقع اشاره به لونه خرگوش صحرايي داره كه براي خونش حداقل دو تا در تعبيه مي‌كنه تا در موقع لزوم فلنگ رو ببنده
البته بازم متوجه نشدم هدف اقا مسعود از طرح این مبحث چی هست
خب هدفم مشخصه. می‌خوام درباره حضور این عروسک‌ها توی شهر به یه نتیجه‌‌ی درست و حسابی برسیم.
 
آخرین ویرایش:
با سلام عزیزان گلم
ببینید ، کلا تمامی موجودات سری به خصوص از شماره یک تا سوم ، منشاء میگیرن از کتاب کمدی الاهی دانته ، فصله جهنم (اینفرنو) ، میدونم که خوب این کتاب شعر الاهی رو میشناسید ولی بازم میگم تا جو تکمیل بشه.
دانته الگواری نویسنده کتاب کمدی الاهی دانته رو در سه فصل نقل میکنه: اینفرنو (جهنم)، پورتاگوری ( برزخ ) و پارادایس (فردوس یا بهشت).
فصل اول حضور دانته در بستر گناهان و تاوان او در مقابل عمل هست، در این فصل نویسنده به شکلی کامل تصویری از اهریمنهای جهنمی رو ترسیم میکنه که تا به امروز سر منشاء اصلی تصور از جهنم در مسیحیت بوده.
ارجاع میدم به (کنستانتین ) که یک نقل به تصویر از ترسیم نویسنده کمدی الاهی دانته داشته و موجودات اهریمنی رو با اون شمایل به تصویر میکشه.
سایلنت هیل 1 و در بدو ورود ، پرده ای نمایش داده میشه که به شکلی کامل کپی از یکی از اهریمنهای کتاب هست.
در مورد خرگوش هم باید ناول رو در گیم بوی ادونس برید تا داستان کامل تری گیرتون بیاد!
خرگوش ، اسباب بازی محبوب 2 قلو هایی هست که دالیا بزرگ کرده. ;)
 
با سلام عزیزان گلم
ببینید ، کلا تمامی موجودات سری به خصوص از شماره یک تا سوم ، منشاء میگیرن از کتاب کمدی الاهی دانته ، فصله جهنم (اینفرنو) ، میدونم که خوب این کتاب شعر الاهی رو میشناسید ولی بازم میگم تا جو تکمیل بشه.
دانته الگواری نویسنده کتاب کمدی الاهی دانته رو در سه فصل نقل میکنه: اینفرنو (جهنم)، پورتاگوری ( برزخ ) و پارادایس (فردوس یا بهشت).
فصل اول حضور دانته در بستر گناهان و تاوان او در مقابل عمل هست، در این فصل نویسنده به شکلی کامل تصویری از اهریمنهای جهنمی رو ترسیم میکنه که تا به امروز سر منشاء اصلی تصور از جهنم در مسیحیت بوده.
ارجاع میدم به (کنستانتین ) که یک نقل به تصویر از ترسیم نویسنده کمدی الاهی دانته داشته و موجودات اهریمنی رو با اون شمایل به تصویر میکشه.
سایلنت هیل 1 و در بدو ورود ، پرده ای نمایش داده میشه که به شکلی کامل کپی از یکی از اهریمنهای کتاب هست.
در مورد خرگوش هم باید ناول رو در گیم بوی ادونس برید تا داستان کامل تری گیرتون بیاد!
خرگوش ، اسباب بازی محبوب 2 قلو هایی هست که دالیا بزرگ کرده. ;)


تاسی گرفتن اروپاییان از دانته و اثارش تا حدی قابل پذیرش هست اما همان طور که خود شما اشاره کردی(چند پست قبل) سبک و سیاق SH منتصب به شرق و ژاپن هست و ترسیم این دنیا(SH)بر گرفته از همین تفکراته
از بحث خارج نشیم ;;)
پس تو اطاق ایلین بود این خرگوشه =d> ...حافظه دیگه یاری نمیکنه...فکر میکردم تو شهر بازی SH3 دیدمش...احتمالا روحش بوده :blink1:
 
تاسی گرفتن اروپاییان از دانته و اثارش تا حدی قابل پذیرش هست اما همان طور که خود شما اشاره کردی(چند پست قبل) سبک و سیاق SH منتصب به شرق و ژاپن هست و ترسیم این دنیا(SH)بر گرفته از همین تفکراته
از بحث خارج نشیم ;;)
پس تو اطاق ایلین بود این خرگوشه =d> ...حافظه دیگه یاری نمیکنه...فکر میکردم تو شهر بازی SH3 دیدمش...احتمالا روحش بوده :blink1:
نه عزیزم، ببین، ما خرگوش رو چندجا میبینیم :
1. داخل شهربازی ( SH3 )
2. داخل اتاق آیلین ( SH4 )
3. داخل شهر، بیرون از پنجره رو باید نیگا کنین تا ببینیدیش ( SH4 )
4. داخل هتل ( SH HC )
و جاهای دیگه که یادم نمیاد.
 
نه عزیزم، ببین، ما خرگوش رو چندجا میبینیم :
1. داخل شهربازی ( SH3 )
2. داخل اتاق آیلین ( SH4 )
3. داخل شهر، بیرون از پنجره رو باید نیگا کنین تا ببینیدیش ( SH4 )
4. داخل هتل ( SH HC )
و جاهای دیگه که یادم نمیاد.

یه خورده دقت کنین ....
ما خرگوش رو در سایلنت هیل 1 اصلا نمی بینیم
در سایلنت هیل 2 هم فکر نمی کنم خرگوشی وجود داشته باشه ...
از سایلنت هیل 3 به بعد هست که خرگوش وجودش علنی می شه پس شاید بتونیم وجود خرگوش رو یه جوری به هدر نسبت بدیم . شاید خرگوش در کودکی بازیچه هدر بوده ؟!!!
 
یه خورده دقت کنین ....
ما خرگوش رو در سایلنت هیل 1 اصلا نمی بینیم
در سایلنت هیل 2 هم فکر نمی کنم خرگوشی وجود داشته باشه ...
از سایلنت هیل 3 به بعد هست که خرگوش وجودش علنی می شه پس شاید بتونیم وجود خرگوش
خوب من هم که اسم سایلنت هیل 1 و 2 رو نیاوردم، چرا میزنی ؟:d
از سایلنت هیل 3 به بعد هست که خرگوش وجودش علنی می شه پس شاید بتونیم وجود خرگوش رو یه جوری به هدر نسبت بدیم . شاید خرگوش در کودکی بازیچه هدر بوده ؟!!!
نه، امکان نداره، در این صورت تکلیف هنری که هیچ ارتباطی به هدر و آلسا و ... نداره چی میشه ؟ چرا خرگوش در SH4 هم وجود داره ؟ به نظر من میتونه در سایلنت هیل 4 بازیچه ی والتر و یا آیلین باشه و در SH3 بازیچه ی Heather.
 
با سلام
نظر شما درست اما شما از کجا می دونی هنری هیچ ارتباطی به آلسا یا هدر نداره؟؟!!!
خرگوش تو اتاق آیلین انگشتش رو به سمت هنری بلند کرده بود به اون اشاره می کرد
 
با سلام
نظر شما درست اما شما از کجا می دونی هنری هیچ ارتباطی به آلسا یا هدر نداره؟؟!!!
یعنی اگه ارتباطی داشت داخل بازی حتی یه کلمه هم نمیگفتن درباره ی این موضوع ؟ یا داخل LM ؟ یا ... ؟
خرگوش تو اتاق آیلین انگشتش رو به سمت هنری بلند کرده بود به اون اشاره می کرد
ها ایکه الا وگفتی چه ربطی وداشت ؟:d
یعنی چون خرگوش به هنری اشاره کرده بود، دلیل بر ارتباط هنری با آلسا یا هدر میشه ؟
 
یعنی اگه ارتباطی داشت داخل بازی حتی یه کلمه هم نمیگفتن درباره ی این موضوع ؟ یا داخل LM ؟ یا ... ؟


یعنی چون خرگوش به هنری اشاره کرده بود، دلیل بر ارتباط هنری با آلسا یا هدر میشه ؟

شاید می خواستن ما یه کم فکرمون مشغول شه یا مثلا می خوان تو شماره های بعدی بهش اشاره کنن مگر نه برای چی اصلا هنری رو مطرح کردن اصلا هنری تو سری سایلنت هیل به چه دردی می خورده ها؟؟!!! حتما یه ارتباطی داره /:)b-)


خب پس چرا خرگوشه به هنری اشاره می کرده ؟؟؟؟
 
یا مثلا می خوان تو شماره های بعدی بهش اشاره کنن
تیم سازنده عوض شده، داستان این سری ها هم تموم شده به حساب میان.
مگر نه برای چی اصلا هنری رو مطرح کردن اصلا هنری تو سری سایلنت هیل به چه دردی می خورده ها؟؟!!! حتما یه ارتباطی داره /:)b-)
هنری هم یه نفر مثل بقیه ی کرکترهاست، کرکترهای دیگه رو واسه چی مطرح کردن ؟ جیمز واسه چی مطرح شده ؟


خب پس چرا خرگوشه به هنری اشاره می کرده ؟؟؟؟
واسه اینکه نفر بعدی هنری بوده و شاید هم به عنوان یه اخطار به هنری.
 
خوب من هم که اسم سایلنت هیل 1 و 2 رو نیاوردم، چرا میزنی ؟:d
قربونت برم من گفتم به حرف من دقت کنین نه چیز دیگه . اشتباه برداشت نکن

تو سایلنت هیل 3 ما برای اولین بار خرگوش رو توی Lake Side Amusement Park می بینیم در صورتی که می دونیم هدر برای اولین باره که خودش رو توی این قسمت از سایلنت هیل می بینه. این قسمت از شهر یه مکان تفریحیه یعنی همون شهر بازی . ما خوب می دونیم که تو سایلنت هیل 1 هری با سیبل توی شهربازی درگیر شدن درحالی که ما اونجا اثری از خرگوش نمی بینیم . پس در اون زمان ما نمی تونیم بگیم خرگوشی وجود داشته . در سایلنت هیل 2 درسته که جیمز هیچ دیداری از شهربازی نمی کنه اما در طول مسیرش از کنار شهر بازی عبور می کنه چون شهر بازی تو خیابان sandford قرار داره و جیمز هم در شهر حضور داشته هم در هتل رو به دریاچه که مابین این دو قسمت شهر ، خیابان sandford و شهربازیه . البته شاید بگید جیمز از شهر با قایق به سمت هتل رفته ولی خوب محدوده هتل همون حدود شهر بازیه . ما هیچ جای بازی سایلنت هیل 2 با خرگوش مواجه نمی شیم . پس به طور قطع می تونیم بگیم قضیه خرگوش از سایلنت هیل 3 پایه گذاری شده .
درضمن باید توجه کنیم که در سایلنت هیل 4 خرگوش وجود داشته اما هیچوقت نمی تونید ثابت کنید که وقایع سایلنت هیل 4 پیش از سایلنت هیل 3 اتفاق افتاده . صد البته داستان سایلنت هیل 4 از 3 مجزاست اما حتما ارتباطی با وقایع سایلنت هیل 3 داشته ...
به هرحال خرگوش نماد ترس در عین مظلومیته . شما در یک شب تاریک وقتی یه خرگوش بی گناه رو می بینید که لبهای آلوده به خون داره جذب بی گناهی و معصومیتش می شید یا از خون آلود بودنش می ترسید ؟
به نظر من خرگوش نماد ترس اما ترس در عین مظلومیت ...
 
  • Like
Reactions: Kiti Neko
قربونت برم من گفتم به حرف من دقت کنین نه چیز دیگه . اشتباه برداشت نکن

تو سایلنت هیل 3 ما برای اولین بار خرگوش رو توی Lake Side Amusement Park می بینیم در صورتی که می دونیم هدر برای اولین باره که خودش رو توی این قسمت از سایلنت هیل می بینه. این قسمت از شهر یه مکان تفریحیه یعنی همون شهر بازی . ما خوب می دونیم که تو سایلنت هیل 1 هری با سیبل توی شهربازی درگیر شدن درحالی که ما اونجا اثری از خرگوش نمی بینیم . پس در اون زمان ما نمی تونیم بگیم خرگوشی وجود داشته . در سایلنت هیل 2 درسته که جیمز هیچ دیداری از شهربازی نمی کنه اما در طول مسیرش از کنار شهر بازی عبور می کنه چون شهر بازی تو خیابان sandford قرار داره و جیمز هم در شهر حضور داشته هم در هتل رو به دریاچه که مابین این دو قسمت شهر ، خیابان sandford و شهربازیه . البته شاید بگید جیمز از شهر با قایق به سمت هتل رفته ولی خوب محدوده هتل همون حدود شهر بازیه . ما هیچ جای بازی سایلنت هیل 2 با خرگوش مواجه نمی شیم . پس به طور قطع می تونیم بگیم قضیه خرگوش از سایلنت هیل 3 پایه گذاری شده .
درضمن باید توجه کنیم که در سایلنت هیل 4 خرگوش وجود داشته اما هیچوقت نمی تونید ثابت کنید که وقایع سایلنت هیل 4 پیش از سایلنت هیل 3 اتفاق افتاده . صد البته داستان سایلنت هیل 4 از 3 مجزاست اما حتما ارتباطی با وقایع سایلنت هیل 3 داشته ...
به هرحال خرگوش نماد ترس در عین مظلومیته . شما در یک شب تاریک وقتی یه خرگوش بی گناه رو می بینید که لبهای آلوده به خون داره جذب بی گناهی و معصومیتش می شید یا از خون آلود بودنش می ترسید ؟
به نظر من خرگوش نماد ترس اما ترس در عین مظلومیت ...
ببخشید، اشتباه برداشت کردم.:-*
و اما در مورد توضیحاتت باید بگم 90% موافقم، مرسی بابت توضیحاتت.
 
من از خرگوش موجود در بازی این طور برداشت میکنم:یک ضمیر پاک و دور از گناهی که تحت تاثیر عوامل و امیالی(خواه غریزی-خواه خارجی)شیطانی قرار گرفته و معصومیت خودش رو زیر سوال برده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or