بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
فرق سایلنت هیل و فاتال فرام در چیه ؟

به نظر من اگر قراره داستان دیگه ای هم از سایلنت هیل حتی به وسیله ی تیم سایلنت یا یه تیم ژاپنی ساخته بشه، باید دیگه از فرقه و والتیل و ساموئل و اینا بکشن بیرون :دی برن سراغ موضوعات دیگه ی سایلنت هیل! همون موضوعات دیگه ممکنه غنی ترش رو تو فرهنگ خودمون داشته باشیم :دی

ببین به قول Shibata کارگردان فاتال فریم, طبیعت ترس در یه بازی مثل سایلنت هیل با یه بازی مثل فاتال فریم فرق میکنه!:دی
Project Zero تماماََ بر پایه داستان های ارواح ترسناک ژاپنیه, ولی یه بازی مثل سایلنت هیل حقیقتاََ اینطور نیست! این موضوعی کاملاََ واضح هست.
تو هم که خب هدفت اینه که یه بازی بر اساس داستانهای ترسناک ایرانی بسازی, خب برو سراغ فاتال فریم دیگه! به جای داستانهای ترسناک ژاپنی از داستانهای ایرانی استفاده کن!:دی
 
فرق سایلنت هیل و فاتال فرام در چیه ؟

به نظر من اگر قراره داستان دیگه ای هم از سایلنت هیل حتی به وسیله ی تیم سایلنت یا یه تیم ژاپنی ساخته بشه، باید دیگه از فرقه و والتیل و ساموئل و اینا بکشن بیرون :دی برن سراغ موضوعات دیگه ی سایلنت هیل! همون موضوعات دیگه ممکنه غنی ترش رو تو فرهنگ خودمون داشته باشیم :دی

- - -ویرایش - - -



اجنه ی خونه ی مادربزرگ :دی مردگان شیطان آباد توی استاد فلان مثلا :دی خانه ی تسخیر شده :دی آبادی زیر شن رفته :دی
تو همون کرمان خودتون همون بیمارستانی که گفتی متروک مونده یه موضوع جالب می تونه باشه برای شروع :دی
توی شهر ما همون مدرسه ی متروکه که توش چند تا قتل اتفاق افتاده :دی
اگر قراره ربطیه ساموئل و بر و بچ نداشته باشه، به نظرم کاری که DP میخواست بکنه میتونه برای ادامه مناسب باشه. یعنی به خود شهر و اتفاقاتی که توش افتاده بپردازن.

این مواردی هم که گفتی همش مکان هست:d هسته اصلیش چی باشه؟ جن، پری، پیشوگ، کادالون، از ما بهتران، بی بختی؟:d خب کلیشه ای تر از این موضوعات پیدا نمیکنی:d خب مشکل اینجاست که عقایدمون جایی رو برای ترس نگذاشته و اصلا بهش بها داده نشده.

پ.ن: ارواح سرگردان رو یادم رفت
yahoo_4.gif
 
قبلاً هم یادمه یه بحث مشابه رو کردیم خیلی مفصل اون زمان توضیح دادم که چی شد درگیر این بازی شدم
ولی خلاصه اینکه من از رزیدنت اویل 3 به شماره اول بازی رسیدم ، یعنی بیس قضیه ترسش بود ولی بازی بعد از یک روز بعدهای عجیب و غریبی برام پیدا کرد ، شروع داستان بازی و شاهکار intro چیزی فراتر از ترس رو به وجود آورد یه حس بیقراری که نه تحملش رو داشتم نه میتونستم کنارش بگذارم ، اون موقع سال اول راهنمائی بودم یعنی تقریباً 13 سال پیش به همین خاطر زبانی بلد نبودم که اونقدر عمیق وارد داستان بشم ولی هر وقت کسی دور و برم بود ازش میخواستم دیالوگ ها رو ترجمه کنه و همین ترجمه های دست و پا شکسته و نقاط مبهم داستانی و سکانس های عجیب مثل سکانس بالای فانوس یا سکانس استفاده شدن فلاورس یه مخلوط اوهامی رو شکل داد که تاثیرش وحشتناک معتادکننده بود .

این دقیقا همون احساس من از تجربه ی اولیه ام بود، تحمل کردن اون اتمسفر واقعا طاقت فرسا بود،از طرفی یه التزام به آدم دست میداد ، یه جور کنجکاوی که هرچی پیش تر میرفتی ،شدت پیدا میکرد!



آخه این قضیه عکس هم علت داره ! :دی کلا از اونجایی که فمنیست می باشم :p روی هر کاوری بازی که عکس یه دختر یا زن بود فورا بازی رو می خریدم :دی هدر رو که دیدم کلا یه جوری شدم چون مثه شخصیت های مونث بازی های دیگه نبود خیلی واقعیتر میزد ! توی همون مغازه ی بازی فروشی هم بود که یه پسری تقریب 24-25 ساله اومد تو و به فروشنده گفت سایلنت هیل 3 اومده؟ فروشنده هم گفت آره میگن ادامه ی داستانه یکه و خیلی باحاله منم سال دوم راهنمایی بودم اون زمان :دی داشتم به حرفاشون گوش میدادم پسره که سی دی رو از روی قفسه برداشت (قدش هم بلند بود :دی ) من پریدم سی دی رو از دستش قاپ زدم :دی به فروشنده گفتم همینو میخوام که قشنگ یادمه فروشندهه یه پوزخندی زد که تو رو چه به این بازی و این حرفا :دی منم یه نگاه اینجوری بهش کردم :> و بازی رو گرفتم :دی دفعه ی بعد هم یادمه رفتمه باز سر همین مغازه تا شماره ی 4 رو بگیرم :دی که فروشنده گفت قبلی رو تموم کردی منم گفتم چرا که نه >:) همه ی کسایی که تو مغازه بودن کف بر شدن :دی

حق داشتن! زمانی که من sh3 رو بازی کردم،دیگه مردی شده بودم واسه خودم :d با این حال زمان تنهایی و شب ها تعطیل میکردم پروژه رو :-s

====================================================================================
در مورد ساختن بازی توسط هموطنان عزیز :d چرا که نه؟! منتها قبلش بیان یه بازی عامه پسند بسازن که مورد توجه قرار بگیره(از نظر سطح کیفی و خلاقیت) بعد برن سراغ سبکی که مخاطبانش فوق العاده خاص هستن.
و در نهایت چیزی به جز یه کپی تمیز! بدست نمیاد. چرا که نه؟!!!:d
 
هدفتون از بازی کردنِ سایلنت هیل (برای دفعاتِ ابتدایی) چی بود؟؟؟
والله من دو تا مقاله یکی در مورد سایلنت هیل 1و2و3 ودومی در مورد نقد سایلنت هیل 4 تو کلیک نوشته بود ،کنجکاو شدم تجربه اش کنم ( جالب اینجا چون عکس والتر را زده بودن من فکر میکردم شخصیت اصلی بازیه :d )
سلام
نظرتون درباره اینکه شماره‌ای از سایلنت هیل توسط یک تیم ایرانی ساخته بشه چیه؟
به نظر من ایرانی ها در زمینه ی کمدی بیشتر استعداد دارن :d
ولی ر زمینه ی ترسناک زیاد جالب نیست و آخرین فیلم ترسناک خوبشون شب بیست ونهم بود ( که تازه اون هم بیشتر جزو ژانر تریلر حساب میشه )
 
سلام
نظرتون درباره اینکه شماره‌ای از سایلنت هیل توسط یک تیم ایرانی ساخته بشه چیه؟

اهم اهم:-b
مخالفم. ایرانی ها نمیتوانند یک سایلنت هیل خوب بسازند.
تنها کسایی که منطق و مفهوم سایلنت هیلو به طور کامل درک میکنن و میدونن چجوری یه سایلنت هیل درست و حسابی بسازن همون تیم سایلنت خدا بیامرز بودن.
اصن بدون اونا مزه نمیده[-(
 
آتوسا هم که به فراموشی سپرده شد :دی هییییییییییی روزگار :دی

شما که از بزرگان سایت و استاد هستید.:d
من این جا که گفتم.
اتوسا هم یک داستان ترسناک درباره این شماره بنویسه
اخه من داستان های شما رو توی یک تایبیک بود درباره داستان هایی که خودمان می نوشتیم درباره سایلنت هیل خوندم. واقعا داستان های عالی بود. برای همین شماره گفتم نویسنده داستان. :)

- - -ویرایش - - -

اگر قراره ربطیه ساموئل و بر و بچ نداشته باشه، به نظرم کاری که DP میخواست بکنه میتونه برای ادامه مناسب باشه. یعنی به خود شهر و اتفاقاتی که توش افتاده بپردازن.

بنظر من اگه به خود شهر ببردازند بهتره. بنظر من هم در باره سامويل این ها به اندازه کافی کار شده. مگر به خواهند نسخه ادامه دار از شماره اصلی داستان یعنی ادامه شماره 3 بدن که باید به بیشتر به فرقه این ها اهمیت بدن. ولی باز هم بنظر من شهر درگیری خودش رو داره.:d

- - -ویرایش - - -

اهم اهم:-b
مخالفم. ایرانی ها نمیتوانند یک سایلنت هیل خوب بسازند.
تنها کسایی که منطق و مفهوم سایلنت هیلو به طور کامل درک میکنن و میدونن چجوری یه سایلنت هیل درست و حسابی بسازن همون تیم سایلنت خدا بیامرز بودن.
اصن بدون اونا مزه نمیده[-(

تیم سایلنت هیل که نظیر نداره. اون ها حکم بدر مادر سایلنت هیل رو دارن.:d
بنظرم می تونیم از نسخه های اوروبایی بهتر بسازیم.
 
هدفتون از بازی کردنِ سایلنت هیل (برای دفعاتِ ابتدایی) چی بود؟؟؟
یادمه سال 1999 یا 2000 بود که سایلنت هیل 1 تازه تو کلوپ اومده بود!آقا هر کی بازی میکرد دیگه بیشتر از اون در 3 قفل دار نمیرفت...ما هم که بچه بودیم میترسیدیم...خلاصه اول اویل 3 رو رفتم بعد اویل 2 و بعد جرات پیدا کردمسایلنت هیل 2 رو بازی کنم و بعد هم یک!دیگه بعدش 3 و 4!!!
لامصب بعد از اکشن شدن اویل تنها دل خوشیم سایلنت هیل بود.ما عادت داشتیم چند نفره بازی هارو تموم میکردیم!

سلام
نظرتون درباره اینکه شماره‌ای از سایلنت هیل توسط یک تیم ایرانی ساخته بشه چیه؟
خوبه ولی متاسفانه هیچگاه ندیدم که در این سی و اندی سال کسی تو ایران روی یه پروژه وسواس زیادی به خرج بده،همه ره یک شبه رو میخواند!عادت کردیم دست خودمونم نیست....وگرنه حتما کسانی که شاهنامه رو نوشتند توانایی ساخت سایلنت هیل و ... رو هم دارند.
در ضمن بها هم بهش نمیدهند!!!
یه نگاه به فیلمها و سریالها بندازین!پر از سوتی های ریز و درشته،تو بعضی فیلمها که واقعا به شعور ادم توهین میشه!البته به نظر من اکثرا!!!
حالا یه فیلم مثل جدایی چقدر سیستم بهش بها داد،اصلا چقدر از ما قبل از وقتی اسکار و گلدن رو گرفت نگاش کردیم؟
وقتی هم مخاطب و هم سازنده به ساخت داستانها و فیلمهای آبکی یا به قول خود سینماگرها فیلمفارسی علاقه دارند هرگز توانایی ساخت همون سایلنت هیل اروپایی هم نیست!
اما اگه بسازند فک کن با کاراکتر بری قهوه خونه!:d
گشت ارشاد بیاد دنبالت!خداییش از پیرامیدم وحشتناکتره!!!:d
در مورد مذهب هم که نمیشه ساخت،در مورد چی میخواد عقاید پیچیده رو بسازیم؟
کاراکترها با حجاب!!!
خیابونها پر از دست انداز و چاله چوله!نیاز به تخریب نداره که!
عجب چیزی بشه !
کاملا مخالفم!
 
من اولین بار واسه اینکه رزیدنت اویل رو دوست داشتم طرف سایلنت هیل رفتم
اونم واسه اینکه ببینم رقبامون چطورن!
کلا 2 و 4 رو بیشتر از بقیه دوست داشتم
و از همه بیشتر 2رو
به نظرم یه انقلاب تو بازیا بود
گرافیکش هنوزم حرف داره
ئاستانش فوق العاده بود واسه اون دوران و هنوز...
اوایل عرضه کنسول قرن یعنی پی اس تو بود و ما تو کف همین شماره دو سایلنت بودیم
یادمه همش دموهاشو میدیدم
آخه داشتم واسه کنکور میخوندم کنسول مونسول جمع بود فقط با دریم کست روزی نیم ساعت کد ورونیکا میزدم واسه انگیزه!!!!
اون زمان کونامی منو جون به لب کرد با متال گیر 2 و سایلنت هیل 2
از اون ور کپ کام با دویل می کرای و اونیموشا...
 
کاراکترها با حجاب!!!
خیابونها پر از دست انداز و چاله چوله!نیاز به تخریب نداره که!
عجب چیزی بشه !
قرار نیست حتماً بازی تو ایران باشه که :d
به نظرم سوال مسعود رو باید از چند نظر بررسی کرد :
اول اینکه نویسنده های ایرانی توان ساخت و پرداخت یه داستان سطح بالا در حد شماره های اولیه رو دارند ؟ چون به کمتر از این راضی نمیشیم .
فکر میکنم که اینطور باشه ، فکر میکنم این توانائی وجود داشته باشه که ادامه داستان شماره اول و سوم توسط کسائی که شناخت کافی از بازی دارن نوشته بشه .
البته در مورد ساخت دنباله ای نامرتبط با شماره های اول و سوم من نظرم اینه که بعیده ایرنیها بتونن .
از لحاظ فنی تیمهای ایرنی در سطحی هستند که بتونن داستان بالا رو به خوبی پیاده سازی بکنند ؟
توی ابعاد بزرگ و ساخت بازیهای بلند بعیده حالا حالاها به سطحی برسیم که بتونیم از لحاظ تکنیکی فنهای سری رو راضی به نشستن پای یه بازی ایرانی بکنیم .
بستر مناسب برای ساخت بازی توسط یه تیم ایرانی موجوده ؟
به خاطر تمام خط قرمزها و سختگیریهائی که در مورد سری توی کشور وجود داره حمایتی از ساخت سایلنت هیل توسط یه تیم وطنی و در داخل کشور صورت نخواهد گرفت مطمئناً ، بعید هم نیست که اصلاً قصد جلوگیری از ساخت هم داشته باشن ، حالا اگر بازی توسط یه تیم وطنی در خارج کشور ساخته بشه موضوع فرق میکنه که فکر نمیکنم تیمی با قدرت در خارج از کشور داشته باشیم .

در کل من هم خیلی به این قضیه خوشبین نیستم .

پ.ن : حالا مسعود بگو بینم خبریه آیا ؟
 
قرار نیست حتماً بازی تو ایران باشه که :d
به نظرم سوال مسعود رو باید از چند نظر بررسی کرد :
اول اینکه نویسنده های ایرانی توان ساخت و پرداخت یه داستان سطح بالا در حد شماره های اولیه رو دارند ؟ چون به کمتر از این راضی نمیشیم .
فکر میکنم که اینطور باشه ، فکر میکنم این توانائی وجود داشته باشه که ادامه داستان شماره اول و سوم توسط کسائی که شناخت کافی از بازی دارن نوشته بشه .
البته در مورد ساخت دنباله ای نامرتبط با شماره های اول و سوم من نظرم اینه که بعیده ایرنیها بتونن .
از لحاظ فنی تیمهای ایرنی در سطحی هستند که بتونن داستان بالا رو به خوبی پیاده سازی بکنند ؟
توی ابعاد بزرگ و ساخت بازیهای بلند بعیده حالا حالاها به سطحی برسیم که بتونیم از لحاظ تکنیکی فنهای سری رو راضی به نشستن پای یه بازی ایرانی بکنیم .
بستر مناسب برای ساخت بازی توسط یه تیم ایرانی موجوده ؟
به خاطر تمام خط قرمزها و سختگیریهائی که در مورد سری توی کشور وجود داره حمایتی از ساخت سایلنت هیل توسط یه تیم وطنی و در داخل کشور صورت نخواهد گرفت مطمئناً ، بعید هم نیست که اصلاً قصد جلوگیری از ساخت هم داشته باشن ، حالا اگر بازی توسط یه تیم وطنی در خارج کشور ساخته بشه موضوع فرق میکنه که فکر نمیکنم تیمی با قدرت در خارج از کشور داشته باشیم .

در کل من هم خیلی به این قضیه خوشبین نیستم .

پ.ن : حالا مسعود بگو بینم خبریه آیا ؟

درسته اشکان جان ولی وقتی یه تیم ایرانی بسازه مگه میتونه کاراکتر بی حجاب بزاری؟
اصا بر فرض محال که بسازه!کی تو بحر یه بازی داخلی میره؟
اصلا بودجش چطور تامین میشه؟
وقتی سایلنت هیل با قیمت حداقل 50 دلار فروخته میشه اونم تو n تا کشور!اونوقت تو ایران کسی حاظره بر فرض دلار 1000 تومنی بیاد و یه بازی رو 50 هزار تومن بخره؟
پس صرفه اقتصادی نداره!
یه بازی مثل سایلنت هیل در سطح جهانی که طرفدارها رو هم بتونه ارضا کنه حداقل 5 میلیون دلار بودجش بدون تبلیغاته!
چیزی حدود 15 میلیارد تومن!!!
حالا فرض هم بگیر که چنین پولی هم تامین بشه!!!
10 میلیاردش میره تو جیب دلال ها!
4 هم میره تو جیب مدیر اصلی!
باقی هم اگه چیزی موند بازی رو میسازند!
راستی خودتون مالیات ایناش رو حساب بکنید!
حالا فرض هم کنیم که اینها هم حل بشه!کو کارگردان و فیلمنامه نویسش؟
کو برنامه نویس و مدلرش؟
آقا اصلا نمیشه!!!
یه عکس تمام رخ از مجسمه هدر منتشر شده.



پ.ن: با این که چهره ش زیاد شبیه خودش نیست, ولی به دلم نشست:d
پ.ن: بقیه عکس ها رو میتونید از این سایت ببینیدGecco(ゲッコウ) - フィギュア通販:豆魚雷本店

چرا چهرش اینطوریه؟خود هدر یه چیز دیگست؟
ولی کاش میشد خرید!
سایزش چقدریه؟
 
سلام
چندتا موضوع هست که می‌خوام تا وقت هست باید توضیح بدم
1- سال قبل حول و حوش همین ایام برخی از دوستان پیامی دریافت کردند که حاوی نظرسنجی پیرامون گردهمایی بود. یادتونه؟
فقط خواهشاً در این مورد بحث راه نندازین که کی بوده و کی نبوده.:d
شاید پیش خودتون گفتید یه موضوع سرکاری بوده. باید زودتر درباره‌ش شفاف‌سازی می‌کردیم اما حالا این کار رو می‌کنیم.
یکی از آرزوهای قدیمی اشکان، ایجاد یک سایت فارسی برای سری سایلنت هیل بود. حدود 2 سال پیش ایده‌ش رو به من گفت ولی من تقریباً با تبر زدمش. اما کم‌کم نظرم عوض شد تا اینکه اواخر سال 1390 یک کاربر تازه‌وارد انجمن پیامی به امیر داد که توش ادعا کرده بود که می‌خواد پشتیبانی همچین سایتی رو به عهده بگیره. مذاکراتی رد و بدل شد و در آخر اشکان پیشنهاد داد از ساکنان با سابقه‌تر تاپیک پرس‌وجو کنیم که آیا حاضرن در این زمینه به ما کمک کنند یا نه. بعد قرار شد این موضوع از طریق یه گرد‌همایی اینترنتی اعلام بشه اما تا ما بجنبیم، سایت سایلنت هیل فارسی توسط اشخاصی دیگه راه‌اندازی شد. و ما ماندیم ناکام.:((
داستان اون گردهمایی این بود.
ادامه دارد...
====================================================================
راستی نظرسنجی چی شد؟
 
آخرین ویرایش:
سلام
چندتا موضوع هست که می‌خوام تا وقت هست باید توضیح بدم
1- سال قبل حول و حوش همین ایام برخی از دوستان پیامی دریافت کردند که حاوی نظرسنجی پیرامون گردهمایی بود. یادتونه؟
فقط خواهشاً در این مورد بحث راه نندازین که کی بوده و کی نبوده.:d
شاید پیش خودتون گفتید یه موضوع سرکاری بوده. باید زودتر درباره‌ش شفاف‌سازی می‌کردیم اما حالا این کار رو می‌کنیم.
یکی از آرزوهای قدیمی اشکان، ایجاد یک سایت فارسی برای سری سایلنت هیل بود. حدود 2 سال پیش ایده‌ش رو به من گفت ولی من تقریباً با تبر زدمش. اما کم‌کم نظرم عوض شد تا اینکه اواخر سال 1390 یک کاربر تازه‌وارد انجمن پیامی به امیر داد که توش ادعا کرده بود که می‌خواد پشتیبانی همچین سایتی رو به عهده بگیره. مذاکراتی رد و بدل شد و در آخر اشکان پیشنهاد داد از ساکنان با سابقه‌تر تاپیک پرس‌وجو کنیم که آیا حاضرن در این زمینه به ما کمک کنند یا نه. بعد قرار شد این موضوع از طریق یه گرد‌همایی اینترنتی اعلام بشه اما تا ما بجنبیم، سایت سایلنت هیل فارسی توسط اشخاصی دیگه راه‌اندازی شد. و ما ماندیم ناکام.:((
داستان اون گردهمایی این بود.
ادامه دارد...
====================================================================
راستی نظرسنجی چی شد؟

شانس دیگه مسعود جان. ;)
فکر کنم اگه یک سال زودتر دست بکار می شدید همون موقعی که همه دوستان هر روز این جا جمع می شدند.{هی چه روز هایی بود:d} حتما سایت رو می ساختی.
 
والله من دو تا مقاله یکی در مورد سایلنت هیل 1و2و3 ودومی در مورد نقد سایلنت هیل 4 تو کلیک نوشته بود ،کنجکاو شدم تجربه اش کنم ( جالب اینجا چون عکس والتر را زده بودن من فکر میکردم شخصیت اصلی بازیه :d )
احتمالا اون زمان که مقاله چاپ شده، بازی درلیست خاکستری! نبوده :d

یادمه سال 1999 یا 2000 بود که سایلنت هیل 1 تازه تو کلوپ اومده بود!آقا هر کی بازی میکرد دیگه بیشتر از اون در 3 قفل دار نمیرفت...ما هم که بچه بودیم میترسیدیم...خلاصه اول اویل 3 رو رفتم بعد اویل 2 و بعد جرات پیدا کردمسایلنت هیل 2 رو بازی کنم و بعد هم یک!دیگه بعدش 3 و 4!!!
لامصب بعد از اکشن شدن اویل تنها دل خوشیم سایلنت هیل بود.ما عادت داشتیم چند نفره بازی هارو تموم میکردیم!

اون وقت دوستان گیر میدن که برای سایلنت هیل، نباید بخش چند نفره بذارن، آقا همه این بازیو گروهی میرفتن:d


من اولین بار واسه اینکه رزیدنت اویل رو دوست داشتم طرف سایلنت هیل رفتم
اونم واسه اینکه ببینم رقبامون چطورن!
کلا 2 و 4 رو بیشتر از بقیه دوست داشتم
و از همه بیشتر 2رو
به نظرم یه انقلاب تو بازیا بود
گرافیکش هنوزم حرف داره
ئاستانش فوق العاده بود واسه اون دوران و هنوز...
اوایل عرضه کنسول قرن یعنی پی اس تو بود و ما تو کف همین شماره دو سایلنت بودیم
یادمه همش دموهاشو میدیدم
آخه داشتم واسه کنکور میخوندم کنسول مونسول جمع بود فقط با دریم کست روزی نیم ساعت کد ورونیکا میزدم واسه انگیزه!!!!
اون زمان کونامی منو جون به لب کرد با متال گیر 2 و سایلنت هیل 2
از اون ور کپ کام با دویل می کرای و اونیموشا...

به نظرم شما از بازیِ SH vs RE به شدت حمایت میکنید :d
============================================================================
msbazicenter@

در مورد زدن سایت،همون موقع که گفتی هم احساس خوبی نداشتم،در واقع زیاد خوشبین نبودم-نه از اینکه نتونیم سایت احداث کنیم-بیشتر به این دلیل که اگه ما سایتی در زمینه ی سایلنت هیل راه بندازیم،فکر نمیکنم بازدیدکنندگانش فراتر از اعضای انجمن خودمون

برن و دلایل مختلفی هم وجود داره که قابل بحث هستش،به نظرم اگه بتونیم انجمن خودمون رو جهانی کنیم! بهتره ...

راستی نظرسنجی چی شد؟

نظرسنجی درباره ی ترسناک ترین لوکیشن داشتیم؟ یا.... آرامبخش ترین لوکیشن!!! :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or