بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست.
به روز میشود...

wire.png

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
re.jpg

جیمز ساندرلند پس از دریافت نامه‌ای از همسرش، مری شپرد-ساندرلند، عازم شهر سایلنت هیل می‌شود. مری سه سال پیش بر اثر بیماری لاعلاجی درگذشته بود. در نامه ادعا شده بود که مری در «مکان مخصوصشان» در انتظار اوست. این موضوع جیمز را دچار سردرگمی می‌کند، زیرا به باور او، کل شهر برای آن‌ها «مکان مخصوص» محسوب می‌شد. با وجود تردید در اصالت نامه و اینکه آیا واقعاً توسط مری نوشته شده است یا خیر، جیمز تصمیم می‌گیرد به جستجوی او در شهر بپردازد. پس از خروج از Observation Deck و طی مسیری طولانی، جیمز به گورستانی می‌رسد. در آنجا با زنی جوان و مضطرب به نام آنجلا اوروسکو مواجه می‌شود که او نیز در جستجوی مادرش است. جیمز از آنجلا درخواست راهنمایی می‌کند و آنجلا مسیری را به او نشان می‌دهد؛ با این حال، به جیمز هشدار می‌دهد که شهر ممکن است خطرناک باشد. جیمز با بی‌اعتنایی به هشدارهای او، میگوید که خطرات شهر برایش اهمیتی ندارد و مصمم به یافتن فرد گمشده‌اش است. پیش از آنکه جیمز به مسیر خود ادامه دهد، هر دو برای یکدیگر آرزوی موفقیت می‌کنند.

way.jpg

هنگامی که جیمز به سایلنت هیل می‌رسد، متوجه دگرگونی شهر نسبت به آخرین بازدیدشان در چند سال گذشته می‌شود. علاوه بر مه غلیظ و مرموزی که تمام شهر را فرا گرفته، سایلنت هیل به شهری متروکه و رو به زوال تبدیل شده است. موجودات مبهم و انسان‌نما در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و هر لحظه امکان حمله آن‌ها به جیمز وجود دارد. جیمز در حین کاوش در شهر متروکه، یک دستگاه پخش موسیقی خراب را تعمیر می‌کند که خاطرات او و مری از بازدیدشان از پارک رزواتر را زنده می‌کند. با تعیین پارک به عنوان «مکان مخصوصشان»، جیمز به سمت آنجا حرکت می‌کند، اما متوجه می‌شود که مسیر منتهی به پارک مسدود شده است. در هنگام عبور از مجتمع آپارتمانی وودساید، جیمز با دختربچه‌ای مواجه می‌شود که مانع پیشروی او می‌شود و سپس با مردی چاق به نام ادی دامبروفسکی روبرو می‌گردد که از مشاهده جسدی دچار وحشت شده است. جیمز به او توصیه می‌کند که شهر را ترک کند. جیمز چندین بار با موجودی با کلاهی هرمی شکل مواجه می‌شود. سپس از طریق دری وارد آپارتمان بلو کریک می‌شود و در اینجا برای اولین بار وارد دنیایی دیگر می‌گردد. در یکی از اتاق‌ها، جیمز آنجلا را در حالی که افسرده در مقابل یک آینه بزرگ ایستاده و چاقویی در دست دارد، می‌یابد. به نظر می‌رسد که او به خودکشی فکر می‌کند. جیمز تلاش می‌کند تا آنجلا را از این کار منصرف کرده و راه دیگری را به او نشان دهد، اما آنجلا معتقد است که هر دوی آن‌ها مستحق مرگ هستند. هنگامی که جیمز اظهار می‌دارد که او مانند آنجلا نیست، آنجلا از او می‌پرسد که آیا از مرگ می‌ترسد، اما بلافاصله عذرخواهی می‌کند. جیمز با نشان دادن عکس مری، از آنجلا می‌پرسد که آیا او را دیده است یا خیر. پس از آنکه جیمز به او اطلاع می‌دهد که مری سه سال پیش درگذشته است، آنجلا دچار ناراحتی و آشفتگی می‌شود و اظهار می‌دارد که می‌خواهد به جستجوی مادرش ادامه دهد. آنجلا از جیمز درخواست می‌کند که چاقویش را از او بگیرد، زیرا از کاری که ممکن است انجام دهد، هراس دارد. با این حال، به طور ناخواسته، هنگامی که جیمز برای گرفتن چاقو تلاش می‌کند، آنجلا واکنشی از روی ترس نشان داده و او را تهدید می‌کند و در حالی که وحشت‌زده شده است، از آنجا می‌گریزد. در نهایت، جیمز موفق به خروج از آپارتمان شده و دوباره وارد شهر می‌شود. تغییرات اعمال شده برای رسمی‌تر شدن متن: استفاده از افعال و عبارات رسمی‌تر: به جای «وقتی جیمز به سایلنت هیل می‌رسد» از «هنگامی که جیمز به سایلنت هیل می‌رسد»، به جای «متوجه می‌شود» از «متوجه دگرگونی ... می‌شود»، به جای «روبرو می‌شود» از «مواجه می‌شود» و به جای «می‌گوید» از «اظهار می‌دارد» استفاده شده است. استفاده از واژگان ادبی‌تر: به جای «مه مرموزی که همه جا را پوشانده» از «مه غلیظ و مرموزی که تمام شهر را فرا گرفته»، به جای «خالی از سکنه شده و در حال پوسیدن است» از «به شهری متروکه و رو به زوال تبدیل شده است» و به جای «پرسه می‌زنند» از «در خیابان‌ها پرسه می‌زنند» استفاده شده است.

wood.jpg

در ادامه مسیر، جیمز بار دیگر با دختربچه مواجه می‌شود که در حال زمزمه عباراتی نامفهوم و نشستن بر روی دیوار است. او رفتاری خصمانه نسبت به جیمز از خود نشان می‌دهد و میگوید که «تو هرگز مری را دوست نداشتی». این سخن موجب سردرگمی جیمز می‌شود، اما پیش از آنکه فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر از او فراهم شود، دختربچه از سمت دیگر دیوار می‌پرد و از دیدرس خارج می‌شود. با رسیدن به پارک رزواتر، جیمز با شخصیتی به نام ماریا روبرو می‌گردد که شباهت‌های ظاهری بسیاری به همسرش دارد، اما رفتاری کاملاً متفاوت از مری از خود بروز می‌دهد. ماریا پیشنهاد می‌کند که در جستجوی مکان‌هایی که احتمالاً «مکان مخصوص» آن‌ها بوده است، به جیمز یاری رساند. از آنجا که مسیر منتهی به مقصد آن‌ها به دلیل فروریختن جاده مسدود شده است، آن‌ها ناگزیر به عبور از یک کلوپ شبانه می‌شوند. در آنجا، جیمز از ماریا می‌پرسد که آیا تصور حضور همسرش در شهر ناشی از جنون است؟ اما ماریا دیدگاهی امیدوارانه نسبت به این موضوع ابراز می‌دارد و جیمز را به نوشیدن ترغیب می‌کند، که با امتناع جیمز روبرو می‌شود. ماریا، او را به باغی در همان نزدیکی هدایت می‌کند، اما همچنان هیچ اثری از مری یافت نمی‌شود. جیمز از عدم پیشرفت در جستجو و تردید در مورد وضعیت روانی خود ابراز ناامیدی می‌کند، اما ماریا او را تسلی می‌دهد و پیشنهاد می‌دهد که به جستجوی مکان‌های دیگر ادامه دهند.

night.jpg

ناگهان، صدایی جیغ از یک تئاتر محلی به گوش می‌رسد. جیمز تصمیم می‌گیرد تا به بررسی آنجا بپردازد، اما ماریا ترجیح می‌دهد که در بیرون منتظر او بماند. در داخل تئاتر، جیمز با دختربچه و ادی مواجه می‌شود. دختربچه که ترسیده است، پنهان می‌شود. جیمز با ادی به گفتگو می‌پردازد و ادی نام دختر کوچک، لورا، را فاش می‌کند. جیمز به جستجوی او می‌پردازد. در بیرون از تئاتر، ماریا، لورا را مشاهده می‌کند که به سمت بیمارستان بروکهاون در حرکت است. سپس، هر دو به دنبال او می‌روند. در حین کاوش در بیمارستان، ماریا دچار کسالت می‌شود و به طور موقت در یکی از اتاق‌ها به استراحت می‌پردازد، در حالی که جیمز به جستجوی لورا ادامه می‌دهد و او را تا طبقه سوم تعقیب می‌کند، اما با دری بسته روبرو می‌شود. سرانجام، جیمز لورا را پیدا می‌کند و از او در مورد نحوه آشنایی‌اش با مری سؤال می‌کند. لورا پاسخ می‌دهد که او را از یک سال پیش می‌شناخته است. جیمز به دلیل تناقض آشکار بین باور خود و اظهارات لورا، دچار خشم می‌شود. لورا ناراحت شده و قصد فرار می‌کند، اما جیمز که نگران امنیت اوست، مانع این کار می‌شود. با این حال، لورا به بهانه وجود نامه مری در اتاقی، جیمز را در آنجا حبس می‌کند. در همان لحظه، هیولایی که از سقف آویزان است، وارد اتاق شده و به جیمز حمله می‌کند. جیمز موفق به کشتن آن موجود می‌شود، اما اندکی بعد توسط موجود دیگری ربوده می‌شود.

trap.jpg

جیمز به دنیای دیگر بیمارستان منتقل می‌شود. در آنجا، به اتاق ماریا بازمی‌گردد، اما اثری از او نمی‌یابد. سرانجام، او را در زیرزمین بیمارستان پیدا می‌کند. با این حال، ماریا دچار خشم می‌شود و ادعا می‌کند که جیمز او را ترک کرده و به نظر نمی‌رسد که به زنده بودن او اهمیتی بدهد. او جیمز را متهم می‌کند که تنها به همسر درگذشته‌اش اهمیت می‌دهد. پس از آرام شدن ماریا، آن‌ها به جستجوی خود برای یافتن لورا ادامه می‌دهند. در حین کاوش در زیرزمین، ماریا احساس ناراحتی و اضطراب می‌کند، اما جیمز او را تسلی می‌دهد و سپس وارد راهرویی می‌شوند. ناگهان، موجود کله‌هرمی بار دیگر ظاهر شده و آن‌ها را تعقیب می‌کند. جیمز از ماریا پیشی گرفته و به یک آسانسور می‌رسد. علی‌رغم تلاش‌های جیمز برای باز نگه داشتن درب آسانسور، ماریا قادر به ورود به آن نمی‌شود و توسط موجود کله‌هرمی کشته می‌شود. جیمز، که از فقدان ماریا اندوهگین و تنها شده است، تصمیم می‌گیرد تمرکز خود را بر یافتن لورا، که از بیمارستان گریخته است، معطوف کند. هوا تاریک شده است. جیمز از بیمارستان خارج شده و به دنبال لورا می‌رود، اما او را نمی‌یابد. در پارک رزواتر، با آنجلا روبرو می‌شود که از این تصور که مادرش دیگر در شهر نیست و تمایلی به دیدن او ندارد، دچار ناامیدی شده است. جیمز از او می‌پرسد که آیا دختر کوچکی را دیده است یا خیر. با این حال، آنجلا با شنیدن این سؤال، گویی خاطره‌ای ناخوشایند را به یاد آورده باشد، از آنجا دور شده و جیمز را بار دیگر تنها می‌گذارد. با یافتن یک سرنخ، جیمز به انجمن تاریخی شهر رفته و از آنجا به زندان تولوکا منتقل می‌شود. در آنجا، با ادی مواجه می‌شود که به نظر می‌رسد دچار جنون شده است. او ظاهراً از کشتن لذت می‌برد و سپس از آنجا می‌رود. با کاوش بیشتر در زندان، جیمز به یک هزارتو وارد می‌شود.

angela.jpg
در داخل آنجا، جیمز از قتل پدر آنجلا، مردی مست و خشن که او را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده، مطلع می‌گردد. موجودی غریب در آن مکان حضور دارد که آنجلا او را «پدر» خطاب می‌کند و از جیمز استدعا می‌نماید که به او اطمینان دهد که «همه چیز خوب خواهد بود». جیمز که دچار سردرگمی شده است، با موجودی به نام «Abstract Daddy» که نمادی از پدر آنجلا است، به مبارزه می‌پردازد. او آن موجود را از پای درمی‌آورد و آنجلا ضربه نهایی را وارد می‌کند. جیمز تلاش می‌کند تا آنجلا را آرام کند، اما او خشمگین شده و ادعا می‌کند که مردانی مانند او صرفاً در پی «یک چیز» هستند. جیمز در پاسخ اظهار می‌دارد که او فقط در جستجوی همسرش است. آنجلا او را متهم می‌کند که دیگر تمایلی به حضور همسرش در کنار خود نداشته و احتمالاً پیش از این زن دیگری را یافته بوده است. جیمز با خشم این اتهامات را رد می‌کند. با مشاهده واکنش جیمز، آنجلا برای ادامه جستجوی خود آنجا را ترک می‌کند. در اعماق هزارتو، جیمز با ماریا مواجه می‌شود که به طرز معجزه‌آسایی زنده است و در یک سلول زندانی شده است. با این حال، او رفتاری غیرعادی از خود بروز می‌دهد و به دلیلی نامشخص، به نظر می‌رسد که خاطرات همسر جیمز را به یاد می‌آورد. ماریا ادعا می‌کند که آن‌ها صرفاً در زیرزمین بیمارستان از یکدیگر جدا شده‌اند و او کشته نشده است. او خطاب به جیمز می‌گوید: «تو همیشه فراموشکار بودی و به من گفته بودی که همه چیز را برداشتی، اما نواری را که با هم ضبط کردیم، فراموش کردی که برداری.» جیمز از این اظهارات کاملاً دچار سردرگمی می‌شود، اما به ماریا قول می‌دهد که راهی برای رسیدن به آن سوی سلول پیدا کند. با این وجود، پس از رسیدن به آن طرف سلول، جیمز با جسد بی‌جان ماریا مواجه می‌شود که به طرز مرموزی جان سپرده و بر روی پوست او ضایعاتی مشاهده می‌شود.

maria.jpg
جیمز به راه خود ادامه میدهد و در نهایت با ادی روبرو می‌شود که در طول زندگی‌اش از طرف دیگران مورد تمسخر قرار میگرفته و حال دچار فروپاشی روانی شده است. او جیمز را متهم می‌کند که از اولین برخوردشان او رامسخره میکرده است و سپس به انبار گوشت فرار می‌کند جایی که با خوشحالی اعتراف می‌کند قبل از ورود به شهر, یک قلدر را مجروح کرده و سگش را کشته است. جیمز مجبور می‌شود برای دفاع از خود ادی را بکشد سپس از آنجا بیرون می‌رود و با قایقی که در کنار دریاچه تولوکا قرار دارد به سمت هتل لیک ویو میرود. در آنجا لورا راملاقات می‌کند و از او کمک می‌خواهد تا مری را پیدا کند.جیمز به مسیر خود ادامه می‌دهد و در نهایت با ادی مواجه می‌گردد که در طول زندگی‌اش همواره مورد تمسخر دیگران قرار داشته و اکنون دچار فروپاشی روانی شده است. ادی، جیمز را متهم می‌کند که از اولین ملاقاتشان او را مورد تمسخر قرار می‌داده و سپس به انبار گوشت می‌گریزد؛ جایی که با خشنودی اعتراف می‌کند که پیش از ورود به شهر، فردی زورگو را مجروح و سگ او را به قتل رسانده است. جیمز برای دفاع از خود ناگزیر به کشتن ادی می‌شود. پس از آن، جیمز از آن مکان خارج شده و با قایقی که در کنار دریاچه تولوکا قرار دارد، به سمت هتل لیک ویو حرکت می‌کند. در آنجا، او با لورا ملاقات کرده و از او درخواست کمک برای یافتن مری می‌نماید.

edd.jpg

لورا نامه‌ای را به او می‌دهد که از پرستار مراقب‌شان، راشل، دزدیده است. مری در نامه نوشته که اگر اوضاع به گونه ای دیگر بود دوست داشت تا او را به فرزند خواندگی بگیرد او و تبریک تولد ۸ سالگی نوشته است, همچنین از او میخواسته تا با جیمز مهربانت برخورد کند ، با ادعای لورا مبنی بر اینکه او هفته گذشته ۸ ساله شده است، ارائه می‌دهد.جیمز امیدوار است که مری هنوز زنده باشد زیرا این با باور دیرینه‌اش درمورد مرگ مری در 3سال پیش مغایرت دارد. علاوه بر این، لورا فاش می‌کند که مری نامه‌ای برای جیمز نوشته بود که او آن را نگه داشته است.لورا میگوید که در ابتدا قصد پنهان کردن آن را داشته است اما حالا تصمیم گرفته است که طبق خواسته‌ مری عمل کند و آن را به جیمز بدهد.لورا پاکت نامه را به جیمز میدهد اما متوجه می‌شود که نامه‌ای در آن نیست.لورا از ترس اینکه ممکن است آن را انداخته باشد، از آنجا میرود تا اطراف را جستجو کند. درهمین حال، جیمز متوجه می‌شود که نوار تعطیلات آن‌ها در بخش کارمندان در طبقه اول نگهداری می‌شود. با بازیابی نوار و دسترسی به اتاقی که زمانی با مری در آنجا تعطیلات را سپری میکردند، جیمز نوار را پخش می‌کند. در آن آخرین لحظات شادی که با مری داشتن پخش میشود, ناگهان تصویری اتاقی نشان داده میشود که در آن مری خوابیده است, جیمز بر بالای سر او میرود و با بالش او را خفه میکند و در اینجا فیلم یه پایان میرسد. جیمز بی‌صدا می‌نشیند و او با حقیقت روبرو می‌شود. کمی بعد، لورا جیمز را پیدا می‌کند که تصمیم می‌گیرد حقیقت را به او بگوید. لورا دلشکسته و عصبانی می‌شود و با گریه از اتاق خارج می‌شود.

lakev.jpg

هتل حال به مکانی سوخته و زنگ زده تبدیل میشود. جیمز همچنان بر روی مبل نشسته که ناگهان صدای مری به طور ناواضحی از رادیو پخش می‌شود که از او می‌خواهد پیدایش کند. جیمز دوباره به جستجو میپردازد و با آنجلا که بر روی راه پله که در حال سوختن است روبرو میشود. آنجلا ابتدا او را با مادرش اشتباه می‌گیرد اما متوجه می‌شود و عذرخواهی میکند. او از جیمز تشکر می‌کند که قبلاً نجاتش داده است، اما آرزو می‌کند که کاش هرگز این کار را نمی‌کرد و او را به حال خود رها می‌کرد. آنجلا از او می‌خواهد که چاقویش را پس بدهد اما جیمز امتناع می‌کند. آنجلا از او می‌پرسد که آیا آن را برای خودش نگه داشته است، اما او پاسخ نمی‌دهد. وقتی آنجلا از پله‌ها بالا می‌رود، جیمز می‌گوید این اتاق مثل جهنم داغ است، که آنجلا پاسخ می‌دهد برای او«همیشه اینطور بوده است».جیمز که نمی‌تواند بیشتر به او کمک کند، آنجا را ترک می‌کند. در لابی، او ماریا را پیدا می‌کند که دوباره زنده شده است و این بار توسط دو کله هرمی کشته می‌شود. جیمز متوجه می‌شود که آن‌ها در نتیجه میل او به مجازات ایجاد شده‌اند، اما از آنجاییکه دیگر به آن‌ها نیازی ندارد، 2کله هرمی پس از ضعیف شدن کافی توسط جیمز، خودکشی می‌کنند. جیمز به یک راهرو هدایت می‌شود، در آنجا مکالمه ای بین او و زمانی که مری زنده بود پخش میشود. جیمز برای او گل آورده است، اما مری آن‌ها را رد میکند و با عصبانیت بر سر جیمز فریاد میزند و میگوید آنقدر منزجر کننده است که لیاقت آن‌ گلهای زیبا را ندارد و از جیمز میخواهد که از اتاق بیرون برود اما کمی بعد با التماس می‌خواهد که او را ترک نکند.

در نهایت جیمز از طریق راهرو و چندین راه پله به پشت بام می‌رسد و درآنجا با یک چهره آشنا روبرو می‌شود که منتظر اوست.

شخصیت ها

james_sunderland.png
mary_shepherd_sunderland.png
maria.png
angela_orosco.png
laura.png
eddie_dombrowski.png
پس از دریافت نامه‌ای از همسرش که سه سال پیش فوت کرده است، جیمز به مکانی می‌آید که خاطرات بسیاری را در آن با هم داشتند: سایلنت هیل، به امید اینکه برای آخرین بار او را ببیند.​
همسر مهربان و دوست‌داشتنی جیمز که سه سال پیش بر اثر بیماری نامعلومی درگذشت.​
این زن زیبا می‌تواند دوقلوی مری باشد. صورتش، صدایش...با این حال، تیپ و شخصیتش کاملاً متفاوت است. چطور ممکن است؟​
زنی جوان که به دنبال مادرش در سایلنت هیل است. او آشکارا از این مکان می‌ترسد.​
دختربچه ای که ظاهراً با مری دوست است. اگرچه لورا، مانند جیمز، به دنبال مری در سایلنت هیل است، اما به دلایلی از او بسیار بدش می‌آید.​
ادی انسانی ساده و بی‌آزار به نظر می‌رسد، اما در درون از آسیب دیدن می‌ترسد. دلیل سفر او به سایلنت هیل مشخص نیست.​
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
سلام
دوستان من فقط نظر دادم.

این درست نیست که 10 نفره باهام ضدیت میکنین.خوب نظره دیگه.یکی دوست داره سایلنت هیل رو هم اکشن بازی کنه.

چه اشکالی داره این بازی هم فروشگاه اسلحه داشته باشه؟چه اشکالی داره بجای معماهای خسته کننده و بعضا مسخره یکمی بزن بکشش بیشتر بشه؟مثلا یجورایی Beat 'em up یا Shoot 'em up بشه.

انقدر دلم میخواست اون موجودات شبه آدم مسخره تو سایلنت هیل 4 رو که از دیوار در میومدن رو تیکه پاره کنم که نگین!

میدونم طعنه میزنین به نظراتم ولی من دوست دارم سایلنت هیل رو اینطوری ببینم.
آخه نمیشه که بشه. بنده به شخصه ازت پوزش میخوام اگه ناراحت شدی. البته شما نظرت رو گفتی دوستان هم نظرشون رو. :)
من فک میکردم فقط خودمم که ترسوام نگو پدر محترم از من بدتره.دودقیقه اومد پیشم نشست ببینه چی بازی میکنم.سایلنت هیل 2 بود اونم همین اوایلش.رنگش شد گچ دیوار.خو پدر من جنبه نداری نشین!والا:|
شانس آوردی مثل اخوی اسماعیل جان نبودند که هم دیسک بازی رو بشکنند هم از خجالت خود بازی‌کننده در بیان:punish:
دوستانی که با هم دعوا دارن برن تو PM یا لااقل پروفایل انقد همو بزنن ، انفد همو بزنن تا مثل این چیه...کشتی کج یکی کلا ناک اوت شه!!!اینجا یه مکان فرهنگیه(اوهو!)گیس و گیس کشی که نداریم.همو دوست داشته باشید.به هم عشق بورزید این دوروز دنیا(یکی منو خفه کنه لدفا!)بیاید جلو اصن روبوسی کنید بره پی کارش!

در اجرای اون پیشنهاد آخری ایشون لطفاً حدود رو رعایت بفرمایید:))

پ.ن:جان من به COD توهین نکنین:دی
خیالت تخت اینجا تقریباً همه کال‌آف باز هستند.
خوب همینه میگم رو اعصابه دیگه!

کلی بشین بازی رو تموم کن آخرشم بشقاب پرنده تحویل بگیر.بیکار نیستن ملت که بشینن 3-4 بار یه بازی که هم طولانیه هم سخته رو تموم کنند.

من دوست داشتم هموون پایان منطقی رو داشته باشم باید چی کار میکردم؟کدوم قسمت این بازی رو پایانش تاثیر داره؟
من تازه به این نتیجه رسیدم این 40-30 بازی که بازی رو انجام دادم از روی بیکاری بوده;)
راستی
شما هم دست گذاشتی رو یه شماره از بازی که کمترین مقبولیت رو بین ما ها داره.:d
پیشنهاد می کنم اول بگید کدوم شماره‌های بازی رو بازی کردید.
 
خوب همینه میگم رو اعصابه دیگه!

کلی بشین بازی رو تموم کن آخرشم بشقاب پرنده تحویل بگیر.بیکار نیستن ملت که بشینن 3-4 بار یه بازی که هم طولانیه هم سخته رو تموم کنند.

من دوست داشتم هموون پایان منطقی رو داشته باشم باید چی کار میکردم؟کدوم قسمت این بازی رو پایانش تاثیر داره؟

راستش با خوندن نوشته های شما اگه دروغ نگفته باشم ، یه خورده داغ کردم ...
رفتم یه دوش گرفتم و اومدم تا جواب های شما رو در چند جمله بگم ...
دوست خوب من ...
طبق گفته های شما ، نوشته هاتون نقد بازی بود و خواستین این بازی رو نقد کنید باید در جوابتون بگم شما به هیچ وجه نمی تونید این بازی رو نقد کنید . کسی می تونه نقد راجع به یه مطلب بنویسه که نسبت بهش شناخت داشته باشه اونم نه در حد شناخت معمولی بلکه در حد کامل نسبت به مسئله شناخت داشته باشه و کامل بتونه تمام جوانب مسئله ارو بسنجه ...
پس گفته های شمارو می زارم به حساب نظر شخصی .
اما ...
شما اگه می خواهید نظر شخصی بدید لطفا جوری نظر بدید که به بقیه دوستان بر نخوره ...
شما شاید زیاد در جریان نباشید اما نزدیک به هشت ساله این تاپیک داره درمورد این بازی و مسائل مربوط به اون بحث می کنه و به نتایج قابل قبولی هم رسیده . بی برو برگرد تمام بچه های فعال تاپیک در حال حاضر نسبت به این بازی یه جور احساس مالکیت می کنن . یه جور اعتقاد بهش پیدا کردن و یه جور این بازی ملکه ذهنشون شده . این درست نیست که شما بهشون بی احترامی کنین و بدون مقدمه شروع کنین به زیر سئوال بردن تمامی داشته ها و خاطرات بچه ها ...
کار شما تو این چند تا پستی که گذاشتین درست مثل اینه که چند تا محقق نشسته باشن روی یه مسئله علمی وقت گذاشته باشن و کلی تحقیق کرده باشن و به نتایج کامل با اسناد و مدارک رسیده باشن یهو شما بیایین تو جمعشون و بگین : « عجب موضوع چرتی رو دارین بررسی می کنین !!!! » ...
این یعنی چی ؟ یعنی اینکه حاصل تلاش 8 ساله این محققارو بدون اینکه ازش اطلاعی داشته باشین زیر سئوال بردین . یه بار دیگه در یه جای دیگه این مسئله ارو گفته بودم . کسی که می خواد سایلنت هیل رو درک کنه باید اونو زندگی کنه نه بازی کنه . اینطور که برداشت کردم شما حتی بازی هم نکردین ( حالا هی بیایین بگین من خودم سایلنت هیل رو بازی کردم !!!! )
شما اگه سایلنت هیل رو بازی می کردین مطمئن باشین حداقل علت وجود داشتن خیلی از مسائل رو و ربطشون رو به هم می فهمیدین و نیازی به ذکر این مطالب نبود . بازی سایلنت هیل ، بازی نیست که بکش برو جلو !!!! بلکه بازی هست که وقتی از یه در وارد می شی می گی یعنی چی می شه ؟!!! و وقتی از در خارج می شی می گی چی شد ؟!!!
نه اینکه از اول بازی بشینی دوساعته بری تا آخرش بگی : اه !!!! این چه بازی بود چرا اینطوری تموم شد !!!!
به نظر من شما اگه می خوای تو این تاپیک مطلب بنویسی سعی کن به شخصیت و اعتبار و اعتقادات بچه های تاپیک احترام بزاری تا بچه های دیگه هم بتونن احترام و حرمت شمارو که تازه وارد هستین نگه دارن ...
به هرحال من که خودم به شخصه نزدیک 12 ساله با سایلنت هیل زندگی کردم با نوشته های شما فوق العاده ناراحت شدم و یه جورایی داغ کردم چه برسه به اساتید تاپیک مثل اشکان و امیر و علی دل شکسته و مسعود و خدا بیامرز NEMESIS کبیر ...
موفق باشی دوست گرامی ...
 
سلام

آخه نمیشه که بشه. بنده به شخصه ازت پوزش میخوام اگه ناراحت شدی. البته شما نظرت رو گفتی دوستان هم نظرشون رو. :)

شانس آوردی مثل اخوی اسماعیل جان نبودند که هم دیسک بازی رو بشکنند هم از خجالت خود بازی‌کننده در بیان:punish:


در اجرای اون پیشنهاد آخری ایشون لطفاً حدود رو رعایت بفرمایید:))


خیالت تخت اینجا تقریباً همه کال‌آف باز هستند.

من تازه به این نتیجه رسیدم این 40-30 بازی که بازی رو انجام دادم از روی بیکاری بوده;)
راستی
شما هم دست گذاشتی رو یه شماره از بازی که کمترین مقبولیت رو بین ما ها داره.:d
پیشنهاد می کنم اول بگید کدوم شماره‌های بازی رو بازی کردید.

من 1 رو خیلی وقت پیش بازی کردم 4 رو هم همون سال 2004 و آخریش هم Homecoming بود که تموم کردم.
 
سلام
چه برسه به اساتید تاپیک مثل اشکان و امیر و علی دل شکسته و مسعود و خدا بیامرز NEMESIS کبیر ...
شهام‌جان لطف داری اما همه ما می دونیم شما از ارکان این تاپیک بودی و هستی. :)
============================================================
کسی از این علی صلح و صفا خبر نداره؟:(
 
راستش با خوندن نوشته های شما اگه دروغ نگفته باشم ، یه خورده داغ کردم ...
رفتم یه دوش گرفتم و اومدم تا جواب های شما رو در چند جمله بگم ...
دوست خوب من ...
طبق گفته های شما ، نوشته هاتون نقد بازی بود و خواستین این بازی رو نقد کنید باید در جوابتون بگم شما به هیچ وجه نمی تونید این بازی رو نقد کنید . کسی می تونه نقد راجع به یه مطلب بنویسه که نسبت بهش شناخت داشته باشه اونم نه در حد شناخت معمولی بلکه در حد کامل نسبت به مسئله شناخت داشته باشه و کامل بتونه تمام جوانب مسئله ارو بسنجه ...
پس گفته های شمارو می زارم به حساب نظر شخصی .
اما ...
شما اگه می خواهید نظر شخصی بدید لطفا جوری نظر بدید که به بقیه دوستان بر نخوره ...
شما شاید زیاد در جریان نباشید اما نزدیک به هشت ساله این تاپیک داره درمورد این بازی و مسائل مربوط به اون بحث می کنه و به نتایج قابل قبولی هم رسیده . بی برو برگرد تمام بچه های فعال تاپیک در حال حاضر نسبت به این بازی یه جور احساس مالکیت می کنن . یه جور اعتقاد بهش پیدا کردن و یه جور این بازی ملکه ذهنشون شده . این درست نیست که شما بهشون بی احترامی کنین و بدون مقدمه شروع کنین به زیر سئوال بردن تمامی داشته ها و خاطرات بچه ها ...
کار شما تو این چند تا پستی که گذاشتین درست مثل اینه که چند تا محقق نشسته باشن روی یه مسئله علمی وقت گذاشته باشن و کلی تحقیق کرده باشن و به نتایج کامل با اسناد و مدارک رسیده باشن یهو شما بیایین تو جمعشون و بگین : « عجب موضوع چرتی رو دارین بررسی می کنین !!!! » ...
این یعنی چی ؟ یعنی اینکه حاصل تلاش 8 ساله این محققارو بدون اینکه ازش اطلاعی داشته باشین زیر سئوال بردین . یه بار دیگه در یه جای دیگه این مسئله ارو گفته بودم . کسی که می خواد سایلنت هیل رو درک کنه باید اونو زندگی کنه نه بازی کنه . اینطور که برداشت کردم شما حتی بازی هم نکردین ( حالا هی بیایین بگین من خودم سایلنت هیل رو بازی کردم !!!! )
شما اگه سایلنت هیل رو بازی می کردین مطمئن باشین حداقل علت وجود داشتن خیلی از مسائل رو و ربطشون رو به هم می فهمیدین و نیازی به ذکر این مطالب نبود . بازی سایلنت هیل ، بازی نیست که بکش برو جلو !!!! بلکه بازی هست که وقتی از یه در وارد می شی می گی یعنی چی می شه ؟!!! و وقتی از در خارج می شی می گی چی شد ؟!!!
نه اینکه از اول بازی بشینی دوساعته بری تا آخرش بگی : اه !!!! این چه بازی بود چرا اینطوری تموم شد !!!!
به نظر من شما اگه می خوای تو این تاپیک مطلب بنویسی سعی کن به شخصیت و اعتبار و اعتقادات بچه های تاپیک احترام بزاری تا بچه های دیگه هم بتونن احترام و حرمت شمارو که تازه وارد هستین نگه دارن ...
به هرحال من که خودم به شخصه نزدیک 12 ساله با سایلنت هیل زندگی کردم با نوشته های شما فوق العاده ناراحت شدم و یه جورایی داغ کردم چه برسه به اساتید تاپیک مثل اشکان و امیر و علی دل شکسته و مسعود و خدا بیامرز NEMESIS کبیر ...
موفق باشی دوست گرامی ...

یا ابلفضل.ببین چند نفر شاکی شدند ها!

من والا بی احترام نکردم اگر خوب به پستام نگاه کنید.

من 3 نسخه از SH رو بازی کردم ولی همچین تو بازی فرو نرفتم فقط تموم کردم گذاشتم کنار حالا شما باور نمیکنی منم سعی نمیکنم که بهت ثابت کنم.

من فقط میخوام این بازی یکم اکشن تر و هیجانی تر بشه.شما احیانا صاحب داستان بازی هستید؟یا از کارکنان konami هستین که اینطوری از این بازی دفاع میکنین؟هر کسی حق داره نظر بده.چون شما خیلی طرفدار این بازی هستین نظرات من براتون توهین آمیز تلقی میشه.

من الان جونم برای رزیدنت ایول در میره اما این نسخه ی 6 ش گند زد خودمم قبول دارم.هر سایتی هم میری کلی بد و رد پشت سر این بازی و سازنده هاش میگن.من الان باید بگم که حق ندارین چیزی در مورد RE بگین چون من طرفدارشم؟این منطقیه؟

شما هر وقت خودت یه داستان نوشتی بازیش درست شد بعد بیا بگو فلانی حق نداری اظهار نظر کنی.بازی برای همست منم جزو این همه هستم.بازی میکنم و حق دارم نظر بدم.

عجب گیری کردیما.نظر من حالا شخصیه،فنیه و .... در هر صورت نظره.

منم 16 ساله با رزیدنت ایول زندگی میکنم اما اگر کسی ضدش حرف بزنه ناراحت نمیشم چون تو نسخه های آخر ضعیف کار کرده و نقد در موردش هم صحیحه!

شما هم پیروز باشید....
 
متاسفانه شما خودتون رو به بیراهه می زنین دوست گرامی ...
حرف من یه جمله است . به اعتقادات و تفکرات بچه ها احترام بزار .... همین و بس ....
علت اینکه با بازی کردن سه نسخه اول بازی ، تو بازی فرو نرفتی هم فقط اینه که اونرو سعی کردی با رزیدنت مقایسه کنی ...
ما هم مثل شما 17 ساله با رزیدنت رشد کردیم اما چیزی که در سایلنت هیل دیدیم رو هیچوقت با رزیدنت مقایسه نکردیم ...
 
سلام
یا ابلفضل.ببین چند نفر شاکی شدند ها!
خب همونطور که شما نظرتون رو گفتید اجازه بدید ما هم نظرمون رو بگیم. :)
ماها از کارکنان کونامی نیستیم بلکه از اونها شاکی هستیم. چرا که تو چند شماره اخیر خرابکاری‌های زیادی رو به بار آوردند. )x
اتفاقاً دوستان اینجا داستان‌های خوبی بر اساس سری سایلنت هیل نوشتد که تو همین انجمن موجوده.
کسی از شما شاکی نشده. ما فقط حرف‌مون اینه که دلایلی که به نشانه‌ی ضعف بازی ذکر کردید با اصل بازی در تضاد هستند. و ما هم داریم سعی می کنیم دلایل‌مون رو بگیم. پیشنهاد می‌کنم حتماً شماره 2 و 3 بازی رو حداقل 3 بار بازی کنی. از تک‌تک سکانس‌ها و یادداشت ها هم نگذری.
 
یه سوال:
بهترین پلتفرم برای SH 2 چیه؟
نسخه PC کچلم کرد:دی

اگه میخوای ناخنهات هم ترک نخوره! بیخیال نسخه ی پی سی شو :d به نظر من هم PS2،،، خب هر چی باشه پورت اختصاصی هستش و.... اونطور که دوستان میگن یه تغییراتی (سوای گرافیک!) توی نسخه ی HD صورت گرفته!

شما هم دست گذاشتی رو یه شماره از بازی که کمترین مقبولیت رو بین ما ها داره.:d

مسعود جان بهتر بود میگفتی مقبولیتی نداره! و میگفتی که هر گردی گردو نیست:d (اشاره به اینکه! Home Coming ساخته ی سازنده ی اصلی نیست.)

پ.ن:جان من به COD توهین نکنین:biggrin1:

:yes:

خیالت تخت اینجا تقریباً همه کال‌آف باز هستند.

باز توی جمع ما رو انگشت نما کردی؟ /:)
-----------------------------------------------
دوستان یه سری صندوق توی شهر وجود داره(دان پور) که رمزی هستن،داخلشون چیز با ارزشی هست یا بی تفاوت از کنارشون عبور کنم؟ یا اصلا بیخیال بازی بشم برم کال اف...... :d
 
سلام

خب همونطور که شما نظرتون رو گفتید اجازه بدید ما هم نظرمون رو بگیم. :)
ماها از کارکنان کونامی نیستیم بلکه از اونها شاکی هستیم. چرا که تو چند شماره اخیر خرابکاری‌های زیادی رو به بار آوردند. )x
اتفاقاً دوستان اینجا داستان‌های خوبی بر اساس سری سایلنت هیل نوشتد که تو همین انجمن موجوده.
کسی از شما شاکی نشده. ما فقط حرف‌مون اینه که دلایلی که به نشانه‌ی ضعف بازی ذکر کردید با اصل بازی در تضاد هستند. و ما هم داریم سعی می کنیم دلایل‌مون رو بگیم. پیشنهاد می‌کنم حتماً شماره 2 و 3 بازی رو حداقل 3 بار بازی کنی. از تک‌تک سکانس‌ها و یادداشت ها هم نگذری.

سلام

بجان خودم معلومه همه شاکی شدین حداقل دوست خوبمون shm744 که به وضوح ثابت کرد که ناراحته از دستم.

منم هیچ قصدی ندارم که بخوام یه بازی رو تخریب کنم و رو اعصاب طرفداراش را برم.من همیشه میخوام هر چیزی بهترین و کامل ترین باشه.SH هم از این قاعده مستثنی نیست.

من بخوام SH اکشن و خونین و هیجانی ببینم دقیقا باید کی رو ببینم؟هر کسی علایقی داره دیگه.

خداییش الان چند نفر ضد من نظر میده؟یکم هم دوستی خوبه.منم میخوام تو این تاپیک باشم در مورد این بازی نظر بدم و از دانسته های شما بهره مند بشم.

حالا اگر فکر میکنین من ناراحتتون میکنم دیگه تو این تاپیک نمیام.

ولی اصلا خوب نیست که همه با نظر ینفر ضدیت کنند.
 
آخرین ویرایش:
دوست من این همون دلیلیه که شما رو تو بازی سایلنت هیل به اشتباه انداخته ...
اکشن !!! شما دوست دارین سایلنت هیل رو اکشن ببینید .
مطمئن باشید این دید شما تو خیلی از بازی هایی هم که می رید طرفش ممکنه همین باشه .
بعنوان مثال می گم ( نه اینکه شما حتما اینطوری هستین ) دوست دارین فوتبال رو هم که بازی می کنین اکشن باشه یا سوپر ماریو هم اکشن باشه ( که البته کمی هست ) ...
قرار نیست تمام بازی های ساخته شده اکشن صرف باشن که ...
سایلنت هیل بر اساس گیم پلی ساخته نشده که انتظار اکشن ازش داشته باشین . وقتی بر اساس اکشن پایه ریزی نشده پس نمی تونین انتظار داشته باشین با یه مسلسل شش لول برید توی شهر ...
اکشن بازی در همون سطح محیط پردازی ساخته شده و نباید انتظار بیش از حد از اون داشت ...
این هم بر می گرده به بازی هایی که از این سبک بازی کردین ( نمونه بارزش همون RE ... )
 
What the hell?:|
اون همه سلاح فوق خفن کشکن آیا؟/:):biggrin1:(UFO Gun,Heather/S*xy Beam,Chainsaw,Circular Chainsaw)
پ.ن:جان من به COD توهین نکنین:biggrin1:
این یه جورایی .... پیاز داغ قضیه س ..... توهین؟من؟قیافم به این حرفا میخوره؟ ..... حالا جواب شمارو من چه طوری بدم؟دوستان یکی بیاد کمک ! به قرعان ! :|
شانس آوردی مثل اخوی اسماعیل جان نبودند که هم دیسک بازی رو بشکنند هم از خجالت خود بازی‌کننده در بیان:punish:
پدر ترسوی من جراتشو ندارن.من برای خودم قلمروی دارم ......:p
تنها شانسی که من آوردم اینه که مادر محترمه این بازی رو کشف نکردن هنوز!وگرنه باید خیلی شیک و مجلسی با دنیای گیم کُلُهُم ! خداحافظی کنم!
در اجرای اون پیشنهاد آخری ایشون لطفاً حدود رو رعایت بفرمایید:))
بلی!یادم نبود .......خانوما بیان با من روبوسی کنن آقایون با این آقاهه که اسمشو نمیدونیم همشم داره سیاه نمایی میکنه:p
بچه ها اصلا حوصله ندارم به من بپرید و تخریب کنید و اینحرفا!جدا حوصلشو ندارم.فقط خواستم یچیزی رو جدی یاد آور بشم.همه که مثل هم نیستن.شما به جای اینکه حمله کنید به بنده خدا ، فقط بشنوید اگرم مخالفید یبار گفتن کافیه.حرفتونو بزنید و بعدش سکوت کنید.شما از عقایدتون دفاع کردید ولی کسی که نمیخواد یا نمیتونه قبول کنه اون دیگه مسئولیتش با خودشه.میتونه با آرزوی سایلنت هیل اکشن زندگی کنه یا حتی ممکنه (با این وضعیتی که داره پیش میره) یروزی این فانتزیش به واقعیت بپیونده!فقط خواهشا جو این تایپکو (که همیشه به دوستانه بودنش تایپک بقلی غبطه میخوره:p) خرابش نکنید

+بله؟؟از پشت صحنه میگن.......بله؟!!!!!!من؟؟!!!!!!
من چی؟!!!آخه ..... گوش کنید من ...... به خدا...... عه! یقه رو ول کن
میدونم میدونم!اصن به من چه!!!ادامه بدید:p
 
آخرین ویرایش:
من دیگه موندم چی بگم.فقط نمیدونم چرا با اکشن شدن این بازی مخالفین؟؟!!

شاید با این کار بتونه طرفدارای بیشتری رو بسمت خودش بکشه.

خسته کنندست واسم که همش بدنبال حل معما باشم تو این بازی.

شما 3 نسخه اول RE رو توجه کنی خیلی معما و نکته داره و شاید میشه گفت از معدود عیوب 3 نسخه اول این بازی هست این معماها!که از قسمت 4 به بعد تقریبا کامل حذف شدند و بنظر من خیلی هم عالی شد!

علاقه دارم در مورد این بازی بحث کنم و از فلسفه ی درونی و نهفته و مخوف این بازی سر در بیارم ولی خوب خیلی زمان میبره و گیج کنندست.
 
درود بر همه

@ghargharak

دوست خوبم، این چند صفحه از تاپیک رو مطالعه کردم و نظرات شما رو خوندم. شما تصور کن فردی که کلاً با سری سایلنت هیل آشنایی نداشته باشه و پست‌های این چند صفحه رو بخونه به چه نحوی قضاوت میکنه؟ من اصلاً راجع به اینکه بحث فنی بوده یا نه کاری ندارم فقط می‌خوام بگم نظر شخصی شما به نحویه که نمیشه باهاش به توافق رسید.

دوست عزیز شما به سبک بازی دقت کردید؟ فرض میکنیم شما هیچ نسخه‌ای از این سری رو تجربه نکردید. سبک این بازی Survival Horror هست. خوب بهتره یه مروری به تعریف این سبک داشته باشیم:

Survival horror is a subgenre of action-adventure video games inspired by horror fiction. Although combat can be a part of the gameplay, the player is made to feel less powerful than in typical action games, because of limited ammunition, health, speed, or other limitations. The player is also challenged to find items that unlock the path to new areas, and solve puzzles at certain locations. Games make use of strong horror themes,and the player is often challenged to navigate dark maze-like environments, and react to unexpected attacks from enemies.

منبع: ویکی پدیا

قسمت‌های قرمز رنگ رو با دقت بیشتری مطالعه کنید، مبارزات می‌توانند بخشی از گیم پلی باشند. به بازیکنان این طور القا میشه که قدرت کمتری رو نسبت به بازی‌های اکشن رایج دارند. بازیکن‌ها برای پیدا کردن آیتم‌ها به چالش کشیده میشن مثلاً به واسطه حل معماه‌های مختلف. بازیکن اغلب مجبور به حرکت در لوکیشن‌های تو در تو و تاریک و عکس العمل در برابر دشمنان غیر قابل انتظار است.

دوست خوبم، حالا که با هم سبک بازی رو مرور کردیم حالا من یک سؤال از شما دارم. آیا وجود فروشگاه اسلحه در بازی‌ای به سبک سایلنت هیل منطقی به نظر میرسه؟

مثال خوبی زدی. بازی RE6. شما که اخبار این بازی رو مرور کردی به نظرت علت شکست بازی چی بوده؟ چیزی به غیر از دور شدن از اصالت؟ چیزی غیر از دور شدن از انتظارات؟ چه چیز باعث شد RE 6 و حتی نسخه ORC موفقیت زیادی بدست نیارند؟

جواب سؤال‌ها یک چیزه و اون هم خارج شدن از سبکه بازیه. مطمئناً بدعت‌های سازندگان بازی، سری RE رو از راهش دور کرد. هیچ کدام از طرفدارها توقع شوتر و اکشن محض شدن از سری RE رو ندارن.

سری سایلنت هیل بر پایه یک داستان قویه و هیچ ادعایی در گیم پلی نداره. چیزی که باعث موفقیت و محبوبیت این سری شده درون مایه و داستان فلسفی و روانشناسانشه. هر چیزی باید سر جایش خودش باشه دوست خوبم. مطمئناً در دست گرفتن یک m4 و را رفتن در خیابان‌های سایلنت هیل و قتل عام کردن مخلقوقات به هیچ عنوان مطلوب سازنده‌های نبوده چون در این صورت هیچ وقت به هدفشون نمیرسیدند. هدف سازنده‌ها همراهی مخاطب با شخصیت داستان در شرایط سخته، اینکه شما در سخت‌ترین شرایط با کرکتر بازی احساس همدردی کنید نه اینکه اون رو شبیه یک قهرمان یا ماشین کشتار جمعی ببینید که توانایی پودر کردن دشمناش رو داره!

پایان‌های متفاوت هم در راستای تحقق روایت داستان غنی هست. یعنی اینکه با توجه به عملکرد شما نتیجه نهایی تفاوت خواهد داشت. بگذریم از پایان‌های فانی که برای شادی مخاطب تو بازی گنجانده شده.

خوب به این موضوعات و نظر شخصی خودت فکر کن (منصفانه)، به هر نتیجه‌ای رسیده برای همه اعضای این تاپیک قابل احترامه. اگر دوست داشتی بحث منطقی راجع به بازی داشته باشیم بسمه ا... . برای آشنایی بیشتر با سری هم خدا رو شکر تو این فروم مطالب و مقالات زیادی وجود داره که حاصل زحمات دوستان خوبمونه، می‌تونید ازشون استفاده کنید. امیدوارم لحظات خوبی رو با هم تو این تاپیک داشته باشیم.

@shm744

شهام جان از کی تا حالا مقام شاگردی اینقدر بالا شده؟ شما استاد بنده‌ای و لا ریب فیه :d

دوستان بیخیال شما راست میگین من اصلا SH بازی نکردم،اصلا هم به نظراتم توجه نکنین.شما درست میگین.

بحث بی فایدست:|

موفق و موید باشید ولی در آخر دوستانه پیشنهاد میکنم سمت سری سایلنت هیل نرید چون ابتدایی ترین هدف بازی سرگرم شدن و لذت بردن از بازی هست. به شخصه وقتی نتونم با یک بازی ارتباط برقرار کنم (به زبان خودمونی باهاش حال نکنم:d)سراغش نمیرم چون باهاش سرگرم نمیشم و ازش لذت نمی‌برم هر چند مورد تأیید افراد زیادی باشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or