دوستان من قبلا با تبیان کار کردم و واقعا اخیرا" یکسری محدودیت های جدید اعمال شده مثل استفاده از DNS اختصاصی شرکت و...
از طرفی هم به هیچ عنوان نمیشه به پینگ زیر 100 (خوشبینانه ترین حالت برای این دیتا سنتر) فکر کرد.
چند وقت پیش بنده برای سرور یکی از مشتریهام رفتم و از شرکت faraso.org سرور لینوکس با هارد ssd تهیه کردم.چیزی که برام جالب بود پینگ با 8.8.8.8 زیر 90ms بود همیشه و با آی پی آمریکا (دورترین نتقطه تا ایران) هم همیشه زیر 250ms بود که واقعا" عالی بود به نظر من.یعنی تو این مدتی که سرور های مختلق تست کردم بهترین پینگ رو از این شرکت گرفتم و نوع محاسبه ترافیکشونم خوبه و 1 به 1 هست
اما چیزی که مهمه اینه که تغریبا" همه کسانی که توی کار کاهش پینگ هستند روش مناسبی برای share کردن ارائه نمیدن.یکسری میان و از طریق local p*r*o*x*y میان و سرویس رو Share میکنن که در این حالت اصلا کاهش پینگی اطفاق نمیفته!میتونید با یه نرم افزار تست پینگ روی گوشیتون چک کنید بعد share شدن
یا مثلا" میان و از تب sharing داخل ویندوز اسفاده میکنن که بازم به نظرم روش اصولی نیست.
یکی از اشتباهات بزرگ این دوستانی که مثلا" سرور کانفیگ میکنن اینه که ساختار مناسبی پیاده سازی نمیکنن!مثلا برای بعضی بازیا نیاز داریم یکسری پورت های خاص باز باشه اما چون اکثرا از میکروتیک استفاده میکنن و دانشی هم در این باره اصلا ندارن طبق آموزش داخل نت میان و راحت میذارن روی masquerade و هیچ دانشی هم راجب NAT ندارن!
یا مثلا در سرور لینوکس فراسو باز هم نمیشه با یه pptp اومد و اونچیزی که یه گیمر کنسول نیاز داره رو پیاده سازی کرد
به نظر من بهترین کار استفاده از سیستم عامل k*e*r*i*o هست.برخلاف چیزی که جا افتاده و معمولا ازش سو استفاده میکنن این سیستم عامل یه فایروال خیلی خوبه و کامل میشه توام قوانینی که مد نظره رو پیاده سازی کرد
اما در کل 2 راه میمونه:
1. استفاده از سرور برای pptp: که تو این حالت بهترین حالتی که ازش میشه استفاده کرد اینه که از مودم های استفاده کنیم که بشه از فریمورهای 3rd party مثل dd-wrt استفاده کرد که قابلیت این رو دارن که تنظیمات مربوط به کانکشن رو روی خود مودم اعمال کرد و در این حالت مطمئن هستید که 100% دارید از مزایای کاهش پینگ استفاده کرد
2.استفاده از k*e*r*i*o: که تو این حالت باید با bridge کردن کانکشن با کارت شبکه سرویس رو به طور کامل share کرد
جناب kari_kator عزیز شما علاوه بر سرور مورد نظر که برای کاهش پینگ تهیه میکنید نیاز به یک سرور جدا هم دارید برای راه انداختن اکانتیگ که بتونید کاربرای خودتون رو از نظر حجمی یا زمانی کنترل کنید مگر اینکه سرورتون لینوکس باشه که هر دو بر روی یک سرور راه اندازی بشند
در مورد مصرف هم توجه داشته باشید که مثلا کاربر شما 1 گیگابایت دانلود انجام میده در واقع سرور شما 2 گیگابایت مصرف کرده.محاسبه به این شکله:
1 گیگابایت دانلود کاربر= 1 گیگابایت دانلود برای سرور از ادرس مورد نظر کاربر + 1 گیگابایت آپلود همان فایل به آدرس مقصد (رایانه یا کنسول کاربر)
در مورد هزینه هم من برای شما همین سرور لینوکس با هارد ssd فراسو رو مثال میزنم که پینگ خیلی خوبی هم داره و میتونید اکانتینگ رو هم روی همون سرور انجام بدید و نیازی به سرور اضافه ندارید
سرور پایه + 30 گیگابایت پهنای باند اولیه: 75000 تومان
ترافیک مازاد= به ازای هر گیگابایت 1620 تومان هست که شما در ماه اگه بخواین 100 گیگابایت ترافیک مازاد هم تهیه کنید میشه 162000 تومان
حال 130 گیگابایت سرورتون ترافیک داره اما با توجه به نوع مصرفی که عرض کردم در واقع شما 65 گیگابایت با هزینه 237000 تومان دارید که به ازای هر گیگابایت مصرفی برای کاربر میشه 3646 تومان
نکته جالبی که فروشندگان کاهش پینگ برای کاربر پسند بودن استفاده میکنن اینه که قیمت کمتری بدن.مثلا به ازای 1 گیگ 2 هزار تومان و داخل حساب کاربری این هم این 1 گیگابایت رو برای کاربر ثبت میکنن اما داخل سرور اکانتینگ میان و نرخ محاسبه رو 2 الی 3 برابر لحاظ میکنن اینطوره که کاربر با استفاده 500 مگ میبینه که اعتبارش تموم شده و این مشیه سود آوری برای فروشنده و از اونجایی که اکثرا فقط ظاهر قضیه رو میبینیم قیمت کم فروشنده است.
------------
به طور شک میگم که هیچ کدوم از فروشندگان سرویس کاهش پینگ دانشی در مورد مسائل شبکه ندارند و فقط با پیاده سازی یه فیلم آموزشی به ما سرویس تحویل میدندبدون اینکه مدیریت خاصی بر روی پورت ها یا مسائل دیگه بتونن داشته باشند.این مورد برای مصرف عادی کاربران کامپیوتر خوبه اما کنسول گیمر ها نمیتونن به خوبی استفاده کنن
از طرفی هم به هیچ عنوان نمیشه به پینگ زیر 100 (خوشبینانه ترین حالت برای این دیتا سنتر) فکر کرد.
چند وقت پیش بنده برای سرور یکی از مشتریهام رفتم و از شرکت faraso.org سرور لینوکس با هارد ssd تهیه کردم.چیزی که برام جالب بود پینگ با 8.8.8.8 زیر 90ms بود همیشه و با آی پی آمریکا (دورترین نتقطه تا ایران) هم همیشه زیر 250ms بود که واقعا" عالی بود به نظر من.یعنی تو این مدتی که سرور های مختلق تست کردم بهترین پینگ رو از این شرکت گرفتم و نوع محاسبه ترافیکشونم خوبه و 1 به 1 هست
اما چیزی که مهمه اینه که تغریبا" همه کسانی که توی کار کاهش پینگ هستند روش مناسبی برای share کردن ارائه نمیدن.یکسری میان و از طریق local p*r*o*x*y میان و سرویس رو Share میکنن که در این حالت اصلا کاهش پینگی اطفاق نمیفته!میتونید با یه نرم افزار تست پینگ روی گوشیتون چک کنید بعد share شدن
یا مثلا" میان و از تب sharing داخل ویندوز اسفاده میکنن که بازم به نظرم روش اصولی نیست.
یکی از اشتباهات بزرگ این دوستانی که مثلا" سرور کانفیگ میکنن اینه که ساختار مناسبی پیاده سازی نمیکنن!مثلا برای بعضی بازیا نیاز داریم یکسری پورت های خاص باز باشه اما چون اکثرا از میکروتیک استفاده میکنن و دانشی هم در این باره اصلا ندارن طبق آموزش داخل نت میان و راحت میذارن روی masquerade و هیچ دانشی هم راجب NAT ندارن!
یا مثلا در سرور لینوکس فراسو باز هم نمیشه با یه pptp اومد و اونچیزی که یه گیمر کنسول نیاز داره رو پیاده سازی کرد
به نظر من بهترین کار استفاده از سیستم عامل k*e*r*i*o هست.برخلاف چیزی که جا افتاده و معمولا ازش سو استفاده میکنن این سیستم عامل یه فایروال خیلی خوبه و کامل میشه توام قوانینی که مد نظره رو پیاده سازی کرد
اما در کل 2 راه میمونه:
1. استفاده از سرور برای pptp: که تو این حالت بهترین حالتی که ازش میشه استفاده کرد اینه که از مودم های استفاده کنیم که بشه از فریمورهای 3rd party مثل dd-wrt استفاده کرد که قابلیت این رو دارن که تنظیمات مربوط به کانکشن رو روی خود مودم اعمال کرد و در این حالت مطمئن هستید که 100% دارید از مزایای کاهش پینگ استفاده کرد
2.استفاده از k*e*r*i*o: که تو این حالت باید با bridge کردن کانکشن با کارت شبکه سرویس رو به طور کامل share کرد
جناب kari_kator عزیز شما علاوه بر سرور مورد نظر که برای کاهش پینگ تهیه میکنید نیاز به یک سرور جدا هم دارید برای راه انداختن اکانتیگ که بتونید کاربرای خودتون رو از نظر حجمی یا زمانی کنترل کنید مگر اینکه سرورتون لینوکس باشه که هر دو بر روی یک سرور راه اندازی بشند
در مورد مصرف هم توجه داشته باشید که مثلا کاربر شما 1 گیگابایت دانلود انجام میده در واقع سرور شما 2 گیگابایت مصرف کرده.محاسبه به این شکله:
1 گیگابایت دانلود کاربر= 1 گیگابایت دانلود برای سرور از ادرس مورد نظر کاربر + 1 گیگابایت آپلود همان فایل به آدرس مقصد (رایانه یا کنسول کاربر)
در مورد هزینه هم من برای شما همین سرور لینوکس با هارد ssd فراسو رو مثال میزنم که پینگ خیلی خوبی هم داره و میتونید اکانتینگ رو هم روی همون سرور انجام بدید و نیازی به سرور اضافه ندارید
سرور پایه + 30 گیگابایت پهنای باند اولیه: 75000 تومان
ترافیک مازاد= به ازای هر گیگابایت 1620 تومان هست که شما در ماه اگه بخواین 100 گیگابایت ترافیک مازاد هم تهیه کنید میشه 162000 تومان
حال 130 گیگابایت سرورتون ترافیک داره اما با توجه به نوع مصرفی که عرض کردم در واقع شما 65 گیگابایت با هزینه 237000 تومان دارید که به ازای هر گیگابایت مصرفی برای کاربر میشه 3646 تومان
نکته جالبی که فروشندگان کاهش پینگ برای کاربر پسند بودن استفاده میکنن اینه که قیمت کمتری بدن.مثلا به ازای 1 گیگ 2 هزار تومان و داخل حساب کاربری این هم این 1 گیگابایت رو برای کاربر ثبت میکنن اما داخل سرور اکانتینگ میان و نرخ محاسبه رو 2 الی 3 برابر لحاظ میکنن اینطوره که کاربر با استفاده 500 مگ میبینه که اعتبارش تموم شده و این مشیه سود آوری برای فروشنده و از اونجایی که اکثرا فقط ظاهر قضیه رو میبینیم قیمت کم فروشنده است.
------------
به طور شک میگم که هیچ کدوم از فروشندگان سرویس کاهش پینگ دانشی در مورد مسائل شبکه ندارند و فقط با پیاده سازی یه فیلم آموزشی به ما سرویس تحویل میدندبدون اینکه مدیریت خاصی بر روی پورت ها یا مسائل دیگه بتونن داشته باشند.این مورد برای مصرف عادی کاربران کامپیوتر خوبه اما کنسول گیمر ها نمیتونن به خوبی استفاده کنن