امتیاز های STARFIELD

پیش بینی شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic

  • +98

    رای‌ها: 10 2.8%
  • 95-98

    رای‌ها: 42 11.6%
  • 92-94

    رای‌ها: 124 34.3%
  • 90-91

    رای‌ها: 90 24.9%
  • 87-89

    رای‌ها: 71 19.7%
  • 84-86

    رای‌ها: 19 5.3%
  • 83-

    رای‌ها: 5 1.4%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    361
  • نظرسنجی بسته شده است .

Natural Killer

ناظم انجمن
1692284586133.jpeg

release date: September 6, 2023
Engine: Creation Engine 2
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Developer: Bethesda Game Studios
Genres: Action role-playing game


تاریخ و ساعت برداشته شدن امبارگوی نقد بازی

پنجشنبه ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت ایران





metacritic


Screenshot (2032).png
Screenshot (2031).png


opencritic


Screenshot (1908).png




 

Attachments

  • 1693510278170.jpeg
    1693510278170.jpeg
    1.8 MB · مشاهده: 969
  • F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    798.3 KB · مشاهده: 429
آخرین ویرایش:
نمیدونم ولی هرچی فکر میکنم به نظرم تنها مشکلی که سر راه استارفیلد قرار داره، منتشر نشدن رو PS5 و پلی استیشنه،

بازی حتما پتانسیل بزرگ شدن و کامیونیتی انبوه و عظیم رو داره، F4 من قشنگ یادمه، 2017 18، وسط بحث هایی شبیه الان (=>F76 گند زده بود، F4 زیر انتقاد در مورد سیستم نقش افرینی بود، رقبای گردن کلفتی داشت، متای 87 بت BGS رو شکسته بود) یادمه تو همین اوضاع، وقتی به شدت حالم گرفته شده بود که بتزدا از اون حالت بت، واقعا بت، تبدیل شده به پای ثابت ترول، اما از طرف دیگه، یادمه وقتی میدیدم این همه فن ارت از بازی میاد، این همه تو یوتوب به شکل باور نکردنی محتوا در مورد F4 وجود داره، از انواع و اقسام واکترو و ویدئو ماد و نقد و استریم و.... معمولا هم حقیقتا بیشتر رو PS4 و PC بودن، وان هم البته کم نبود ولی اون 2 تا مشخصا بیشتر بودن... یادمه به شدت خوشحال میشدم که حداقل معلومه بازی کامیونیتی عظیم خودش رو شکل داده، این خیالم رو راحت میکرد، والا همین ارتقا گرافیک و سیستم گان پلی F4 کافی بود تا بخش مهمی از کامیونیتی اسکایریم/فال‌اوت 3 رو به سمت خودش بکشونه و همین کافی بود که بازی "زنده" و پر طرفدار و پرفروش باقی بمونه،

یعنی همین که "کامیونیتی" عظیم خودش رو ساخت، چه از پیشینیانش، چه نسل جدید گیمر ها، و همراه خودش کرد، باعث شد BGS زنده بمونه، F76 حتی زنده بمونه، و مایکرو هم در نهایت بیاد بخره،

الان اما مهم ترین مشکل، عدم انتشار بازی رو PS5 و انحصاری کنسولی شدنه، ساده است، استارفیلد کاملا پتانسیل شکل دهی کامیونیتی، و زنده موندن رو داره، مثل بازی های قبلی BGS، تنها تفاوت چیه؟ این که بازی بخش بزرگی از کامیونیتی رو " الردی از دست داده است" یک شکاف بین کامیونیتی شکل گرفته...

این فکر کنم بزرگ ترین مشکله، وگرنه ساپورت مایکرو، گیم پس، کامیونیتی PC، اینا همچنان میتونند برای ترکوندن بازی، برای شکل دهی یک کامیونیتی عظیم، کافی باشند، اما هرچی باشه، از پتانسیل اصلی من فکر میکنم حداقل 30 درصد رو هوا بگم، عقبه، این پتاسنیل که باید همین الان اتوماتیک و سریع، تاثیر خودش رو توسط انتشار رو پلی استیشن، میگذاشت، الان قراره بره تو قطار تا حدی کند و کم سرعت (که شاید طبیعی هم باشه) رشد گیم پس، تا شاید مثلا تو 10 سال، نمیدونم خوش بینانه 5 سال، بتونه عدم انتشار رو پلی استیشن رو بزرگ شدن تدریجی، رو جبران کنه،

اما باز هم، تا وقتی که پلی استیشنی وجود داره، تا وقتی که استارفیلد انحصاری کنسولیه، شبیه غولی هست که 30 درصد قدرتش بسته و قفل شده... (شاید بگید ناتی داگ هم همینه، درسته، اما شرایط شکل گیری بازی ها هم متفاوته، TES VI شاید تا حدودی شرایطی شبیه ناتی داگ داشته باشه، بلاخره بازی رو هوا ساخته نمیشه که، شرایطی برای شکل گیری و الزاماتی داره... کسی که میسازه، کسی که سرمایه و مدیریت داره، این شرایط رو بیشتر از همه میدونه ومیشناسه)
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Amirbeta
اما باز هم، تا وقتی که پلی استیشنی وجود داره، تا وقتی که استارفیلد انحصاری کنسولیه، شبیه غولی هست که 30 درصد قدرتش بسته و قفل شده... (شاید بگید ناتی داگ هم همینه، درسته، اما شرایط شکل گیری بازی ها هم متفاوته، TES VI شاید تا حدودی شرایطی شبیه ناتی داگ داشته باشه، بلاخره بازی رو هوا ساخته نمیشه که، شرایطی برای شکل گیری و الزاماتی داره... کسی که میسازه، کسی که سرمایه و مدیریت داره، این شرایط رو بیشتر از همه میدونه ومیشناسه)
وقتی میگفتم ایکس باکس بیاد خودش استدیو فرست پارتی بسازه یا بخره و انحصاری تولید کنه و کاری به کار ناشر ها نداشته باشه دقیقا منظورم همچین روزی بود
اون زمان ایکس باکس پلیر ها میومدن ترول میکردن که فشاری شدید؟پول داریم میخریم اصلا از فردا میگردیم همه ناشر ها رو دونه دونه میخریم
فرق بازی های ناتی داگ با این بازی ها اینه که کامیونیتی که شکل گرفته از اولش همین بوده اگه انحصاری نبودن کامیونیتی بزرگ تری می داشتن ولی نکردن پس مهم نیست
ولی وقتی میری یه ناشر که کامیونیتیش قبلا روی چند پلتفرم بوده رو میخری و انحصاری میکنی باید انتظار همچین چیزی رو هم داشته باشی
 
نمیدونم ولی هرچی فکر میکنم به نظرم تنها مشکلی که سر راه استارفیلد قرار داره، منتشر نشدن رو PS5 و پلی استیشنه،

بازی حتما پتانسیل بزرگ شدن و کامیونیتی انبوه و عظیم رو داره، F4 من قشنگ یادمه، 2017 18، وسط بحث هایی شبیه الان (=>F76 گند زده بود، F4 زیر انتقاد در مورد سیستم نقش افرینی بود، رقبای گردن کلفتی داشت، متای 87 بت BGS رو شکسته بود) یادمه تو همین اوضاع، وقتی به شدت حالم گرفته شده بود که بتزدا از اون حالت بت، واقعا بت، تبدیل شده به پای ثابت ترول، اما از طرف دیگه، یادمه وقتی میدیدم این همه فن ارت از بازی میاد، این همه تو یوتوب به شکل باور نکردنی محتوا در مورد F4 وجود داره، از انواع و اقسام واکترو و ویدئو ماد و نقد و استریم و.... معمولا هم حقیقتا بیشتر رو PS4 و PC بودن، وان هم البته کم نبود ولی اون 2 تا مشخصا بیشتر بودن... یادمه به شدت خوشحال میشدم که حداقل معلومه بازی کامیونیتی عظیم خودش رو شکل داده، این خیالم رو راحت میکرد، والا همین ارتقا گرافیک و سیستم گان پلی F4 کافی بود تا بخش مهمی از کامیونیتی اسکایریم/فال‌اوت 3 رو به سمت خودش بکشونه و همین کافی بود که بازی "زنده" و پر طرفدار و پرفروش باقی بمونه،

یعنی همین که "کامیونیتی" عظیم خودش رو ساخت، چه از پیشینیانش، چه نسل جدید گیمر ها، و همراه خودش کرد، باعث شد BGS زنده بمونه، F76 حتی زنده بمونه، و مایکرو هم در نهایت بیاد بخره،

الان اما مهم ترین مشکل، عدم انتشار بازی رو PS5 و انحصاری کنسولی شدنه، ساده است، استارفیلد کاملا پتانسیل شکل دهی کامیونیتی، و زنده موندن رو داره، مثل بازی های قبلی BGS، تنها تفاوت چیه؟ این که بازی بخش بزرگی از کامیونیتی رو " الردی از دست داده است" یک شکاف بین کامیونیتی شکل گرفته...

این فکر کنم بزرگ ترین مشکله، وگرنه ساپورت مایکرو، گیم پس، کامیونیتی PC، اینا همچنان میتونند برای ترکوندن بازی، برای شکل دهی یک کامیونیتی عظیم، کافی باشند، اما هرچی باشه، از پتانسیل اصلی من فکر میکنم حداقل 30 درصد رو هوا بگم، عقبه، این پتاسنیل که باید همین الان اتوماتیک و سریع، تاثیر خودش رو توسط انتشار رو پلی استیشن، میگذاشت، الان قراره بره تو قطار تا حدی کند و کم سرعت (که شاید طبیعی هم باشه) رشد گیم پس، تا شاید مثلا تو 10 سال، نمیدونم خوش بینانه 5 سال، بتونه عدم انتشار رو پلی استیشن رو بزرگ شدن تدریجی، رو جبران کنه،

اما باز هم، تا وقتی که پلی استیشنی وجود داره، تا وقتی که استارفیلد انحصاری کنسولیه، شبیه غولی هست که 30 درصد قدرتش بسته و قفل شده... (شاید بگید ناتی داگ هم همینه، درسته، اما شرایط شکل گیری بازی ها هم متفاوته، TES VI شاید تا حدودی شرایطی شبیه ناتی داگ داشته باشه، بلاخره بازی رو هوا ساخته نمیشه که، شرایطی برای شکل گیری و الزاماتی داره... کسی که میسازه، کسی که سرمایه و مدیریت داره، این شرایط رو بیشتر از همه میدونه ومیشناسه)
بازی همین حالاش هم روی استیم پیک 230000 هزارتایی زد روی استیم با این که ارلی اکسس بود، قطعا بالاترین رکورد بازی هایBGS رو میزنه اونجا. از طرف دیگه بازی روی گیمپس هم میاد و قطعا شلوغ ترین بازی تاریخ بتسدا میشه. کامیونیتی BGS قطعا برای این بازی ایکس باکس یا PC تهیه میکنن
 
وقتی میگفتم ایکس باکس بیاد خودش استدیو فرست پارتی بسازه یا بخره و انحصاری تولید کنه و کاری به کار ناشر ها نداشته باشه دقیقا منظورم همچین روزی بود
اون زمان ایکس باکس پلیر ها میومدن ترول میکردن که فشاری شدید؟پول داریم میخریم اصلا از فردا میگردیم همه ناشر ها رو دونه دونه میخریم
فرق بازی های ناتی داگ با این بازی ها اینه که کامیونیتی که شکل گرفته از اولش همین بوده اگه انحصاری نبودن کامیونیتی بزرگ تری می داشتن ولی نکردن پس مهم نیست
ولی وقتی میری یه ناشر که کامیونیتیش قبلا روی چند پلتفرم بوده رو میخری و انحصاری میکنی باید انتظار همچین چیزی رو هم داشته باشی
خب ببین اخه اون ور قضیه هم هست، از طرفی ساپورت مایکرو قطعا تاثیر مثبت داشته، مگه میشه نداشته باشه؟ از این به بعد هم به مراتب بیشتر داره، میدونی شاید در مرحله ساخت بازی، این به نفع بازی باشه، این که بازی توسط سونی یا مایکرو ساپورت بشه، ساختش رو راحت میکنه، خروجی و ارزش رو بالا میبره،

اما از طرفی، در مرحله انتشار و رشد و شکل گیری کامیونیتی بازی، انحصاری تبدیل به سد راهی در برابر بازی میشه، واقعا هم فرقی نداره سونی یا مایکرو، یعنی بودنشون خوبه چون ساخت رو پیشرفت میده، اما لازمه اش که انحصاری شدنه بده چون کامیونیتی رو تحلیل میبره...
 
بازی همین حالاش هم روی استیم پیک 230000 هزارتایی زد روی استیم با این که ارلی اکسس بود، قطعا بالاترین رکورد بازی هایBGS رو میزنه اونجا. از طرف دیگه بازی روی گیمپس هم میاد و قطعا شلوغ ترین بازی تاریخ بتسدا میشه. کامیونیتی BGS قطعا برای این بازی ایکس باکس یا PC تهیه میکنن
درست میگی، قطعا ساپورت مایکرو هم رو این اتفاق تاثیر مثبت داشته، حتما رو TES VI تاثیر بیشتری هم داره، اما خب انحصاری شدن هم فکر کنم بدیهیه که جلو پتانسیل نهایی بازی رو میگیره، هرچند تکرار میکنم، شاید این بحث بیهوده باشه چون مهم اول از همه، ساخته شدن بازیه، و ساپورت مایکرو شاید از این نظر به هر حال حیاتی باشه... کمااینکه اگه مایکرو نمیخرید، بازی الان شاید انحصاری PS5 بود...
 
  • Like
Reactions: Starless
اوووه اینقدر حجم مکالمات زیاد بود صفحات رو اسکیپ کردم چتونه؟
الان مهمه یه بازی گوتی بشه یا نشه؟ ارزش افزوده ای برا شما ایجادمیشه؟
الان تو لیست نامزد بازی های سال ادوار گذشته اون همه بازی بودن بازی سال نشدن الان اونا رنگ گوتی هم ندیدن دلیل میشه بازی بد بوده باشه؟ دلیل میشه طرف از بازی لذت نبرده باشه؟
همین پارسال جا الدن گاد گوتی میشد نظرتون راجع بازی عوض میشد؟
نمی‌فهمم این همه بحث بخاطر یک نمره، یک جایزه
برای سازنده بازی هیچ چیز مهم تر نیست ولو میران فروش اون بازی و برای یک گیمر هم هیچ چیز مهم تر نیست ولو لذت بردن از بازی.
اگر به جای بازی از نمره و جوایز اون بازی / استودیو لذت میبرید، صد در صد بدونید گیمر نیستید. کسی هستید که فقط چند دست بازی می‌کنه.
بله استارفیلد بعنوان انتظار که ازش می‌رفت نتونست متا بالا۹۰ بگیره ولی مگه حالا این مهمه؟ مگه مهمه حالا اکس باکس تو کل عقبش گوتی نداشده باشه؟
مگه فقط گوتی کیفیت/بودجه/اسکیل بازی بعدی اون استویدو رو مشخص خواهد کرد ؟ خیر این طور نیست . بله گوتی و نمرات ارزش می‌بخشند اما تنها دلیل ارزش بخشیدن نیستند.
در نهایت...متاسفم از این که گیمر های امروزه که احتمال ۹۰ درصد هم همشون یا گیمر نسل هشتی یا گیمر نسل نهی هستن ، شدن یک مشت عدد پرست که حتی رحمت نمیدن بازی رو تجربه کنن یا اگه نمبتونن تجربه کنن یا نمیخوان تجربه کنن، میخوان راجع چیزی حرف بزنن حداقل پای تجربه چند نفر بشینن و با هم تبادل نظر دوستانه و سازنده بکنن.
نسل ۷ و سه سال اول نسل ۸ منشستتی پای صحبت ها (این فروم نمی‌گم چون اون موقع اینجا نبودم) حتی کلی چیز یاد میگرفتی. کلی احترام تو صحبت ها بود و فقط دعوا پلاستیک من چی داره نبود.
خلاصه که من فاتحه این صنعت و کامیونیتی چه ایران چه جهان را خواندم.
و السلام.
 
وقتی میگفتم ایکس باکس بیاد خودش استدیو فرست پارتی بسازه یا بخره و انحصاری تولید کنه و کاری به کار ناشر ها نداشته باشه دقیقا منظورم همچین روزی بود
اون زمان ایکس باکس پلیر ها میومدن ترول میکردن که فشاری شدید؟پول داریم میخریم اصلا از فردا میگردیم همه ناشر ها رو دونه دونه میخریم
فرق بازی های ناتی داگ با این بازی ها اینه که کامیونیتی که شکل گرفته از اولش همین بوده اگه انحصاری نبودن کامیونیتی بزرگ تری می داشتن ولی نکردن پس مهم نیست
ولی وقتی میری یه ناشر که کامیونیتیش قبلا روی چند پلتفرم بوده رو میخری و انحصاری میکنی باید انتظار همچین چیزی رو هم داشته باشی
داداش در مورد اسپایدر من چی سونی انحصاریش کرد
اتفاقا مایکروسافت کار خوبی می کنه با هزینه مشابه بانجی که سونی خرید یکی از ستون های صنعت، بتسدا رو گرفت
 
خب ببین اخه اون ور قضیه هم هست، از طرفی ساپورت مایکرو قطعا تاثیر مثبت داشته، مگه میشه نداشته باشه؟ از این به بعد هم به مراتب بیشتر داره، میدونی شاید در مرحله ساخت بازی، این به نفع بازی باشه، این که بازی توسط سونی یا مایکرو ساپورت بشه، ساختش رو راحت میکنه، خروجی و ارزش رو بالا میبره،

اما از طرفی، در مرحله انتشار و رشد و شکل گیری کامیونیتی بازی، انحصاری تبدیل به سد راهی در برابر بازی میشه، واقعا هم فرقی نداره سونی یا مایکرو، یعنی بودنشون خوبه چون ساخت رو پیشرفت میده، اما لازمه اش که انحصاری شدنه بده چون کامیونیتی رو تحلیل میبره...
متاسفانه دنیای واقعی همینطوره شرکت ها کم مونده شلوار هم رو بکشن پایین
صلح و اتحاد و کنار گذاشتن انحصاری فقط یه شعاره
یا کامیونیتی یا ساپورت توسط شرکت بزرگ
 
داداش در مورد اسپایدر من چی سونی انحصاریش کرد
اتفاقا مایکروسافت کار خوبی می کنه با هزینه مشابه بانجی که سونی خرید یکی از ستون های صنعت، بتسدا رو گرفت
داداش جوری نگو انگار این بازی کثیف رو سونی شروع کرده
مایکروسافت بتسدا رو خرید چندین ماه هیچ اتفاقی نیافتاد رفت اکتیویژن هم خرید بعد از اون دیگه سونی بانجی رو خرید
بعد انتظار داشتی چی بشه صبر کنه ایکس باکس بازار رو درو کنه؟
 
برادران xbox یه تیپ بهتون بدم .دیگه تلو رو ول کنید و از این گیر ها ندید.(البته اینو بگم که تلو ابر شاهکاره B-) )
Celebrate Pride, Uplift LGBTQIA+ Communities and Creators with Team Xbox
کسی زورش به اینا نمی رسه حتی پول دادن بهشون تا کم کاری xbox بخشیده شه :D .یه چیز دیگه پیدا کنید تنها راهو این نذارید که در آینده دیگه راهی ندارید:D.
Microsoft is donating a total of $170,000 to LGBTQIA+ nonprofits
Microsoft is continuing our long-standing support of LGBTQIA+ organizations. Together with our employees, Microsoft has donated over $8M to organizations that support LGBTQIA+ communities in the last year alone. To recognize the launch of our 2022 Pride campaign and products, we’re contributing an additional $170,000 to OutRight Action International, African Rainbow Family, National Center for Transgender Equality, Mermaids, Lavender Rights Project and Fulcrum UA to help in the fight for LGBTQIA+ equity and equality

یه خبری هم یه دوستی داد تو سرخط خبر هااگه اشتباه نکنم که ماکروسافت برای خلق چنین شخصیت هایی مشاوره می گیره از این جور سازمان ها. ولی چرا باید مشاوره گرفت رو من نمی دونم.
 
آخرین ویرایش:
داداش جوری نگو انگار این بازی کثیف رو سونی شروع کرده
مایکروسافت بتسدا رو خرید چندین ماه هیچ اتفاقی نیافتاد رفت اکتیویژن هم خرید بعد از اون دیگه سونی بانجی رو خرید
بعد انتظار داشتی چی بشه صبر کنه ایکس باکس بازار رو درو کنه؟
بنظرم اگه قراره باشه از کلمه کثیف استفاده بشه سونی شایسته تره......
 
داداش در مورد اسپایدر من چی سونی انحصاریش کرد
اتفاقا مایکروسافت کار خوبی می کنه با هزینه مشابه بانجی که سونی خرید یکی از ستون های صنعت، بتسدا رو گرفت
حالا داداش کاری با پستت ندارم ولی آماری که میدی درست نیس

اولا که اول مایکرو بتسدا رو خرید
دوما که هزینه مشابه نیس و هزینه خرید بتسدا تقریبا دوبرابر بانجی هست (حدود 4 میلیارد دلار فقط مونده تا بشه مشابه:D)
سوما بازیهای بانجی روی xb هم منتشر میشن و خواهند شد(همین ماراتن به عنوان مثال که معرفی شد) و مثه استارفیلد انحصاری نیس
چهارما همین اسپایدرمن رو هم اول به مایکرو پیشنهاد داده بودن برای ساختش ولی قبول نکرد مایکرو و رفتن سمت سونی.

شاید شما انتظار دارین سونی بشینه و کاری نکنه تا به هفت روش سامورایی مایکرو از خجالتش دربیاد.

.
 
حالا داداش کاری با پستت ندارم ولی آماری که میدی درست نیس

اولا که اول مایکرو بتسدا رو خرید
دوما که هزینه مشابه نیس و هزینه خرید بتسدا تقریبا دوبرابر بانجی هست (حدود 4 میلیارد دلار فقط مونده تا بشه مشابه:D)
سوما بازیهای بانجی روی xb هم منتشر میشن و خواهند شد(همین ماراتن به عنوان مثال که معرفی شد) و مثه استارفیلد انحصاری نیس
چهارما همین اسپایدرمن رو هم اول به مایکرو پیشنهاد داده بودن برای ساختش ولی قبول نکرد مایکرو و رفتن سمت سونی.

شاید شما انتظار دارین سونی بشینه و کاری نکنه تا به هفت روش سامورایی مایکرو از خجالتش دربیاد.

.
منم گفتم مایکرو خرید امار رو یادم رفته فکر میکردم مشابه بودن اما این بحث بکنار الان دقیقا سونی واسه شما چیکار داره میکنه از گرون کردن پلاس تا ریمستر بلاد بورن و هوریزون که میخواد فقط تیغتون بزنه در حالی که با یه اپدیت ساده ۶۰ فریم میشن
یا از شبیه ساز ps2 که داره روش کار میکنه تا از بازی های اون هم تیغتون بزنه
اگه همین مایکروسافت کاری نکنه صنعت گیم رو هم مثل سینما به گند میکشه
از سونی بت ساختین منی که زمان نسل ۷ عاشق ps3 بودم الان حتی ps5 مفت هم نمیخوام
 
حدس ام درست بود
87-88
اون عده که 90 به بالا رای داده بودن فازتون چی بوده دقیقا ! :D
هایپ تون چسبیده بود به سقف ! :))

تازه ی قسمتی هم باید کم میشد بابت پرفورمنس
درود بی پایان منتقد عَزَ و جَل گیم اسپات را که با لودر از رو بازی رد شد .:))

البته این مورد رو که تو نقد منفی در نظر گرفته قبول ندارم :

Underwhelming vision of space exploration and humanity's spacefaring future - چشم انداز غم انگیز از اکتشاف فضا و آینده فضایی بشریت !


یعنی منتقد گیم اسپات آینده فضایی بشریت و چشم اندازش رو در 100 سال آینده از الان دیده و میدونسته که غم انگیز نخواهد بود !
جمع کن بابا .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or