امتیاز های STARFIELD

پیش بینی شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic

  • +98

    رای‌ها: 10 2.8%
  • 95-98

    رای‌ها: 42 11.6%
  • 92-94

    رای‌ها: 124 34.3%
  • 90-91

    رای‌ها: 90 24.9%
  • 87-89

    رای‌ها: 71 19.7%
  • 84-86

    رای‌ها: 19 5.3%
  • 83-

    رای‌ها: 5 1.4%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    361
  • نظرسنجی بسته شده است .

Natural Killer

ناظم انجمن
1692284586133.jpeg

release date: September 6, 2023
Engine: Creation Engine 2
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Developer: Bethesda Game Studios
Genres: Action role-playing game


تاریخ و ساعت برداشته شدن امبارگوی نقد بازی

پنجشنبه ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت ایران





metacritic


Screenshot (2032).png
Screenshot (2031).png


opencritic


Screenshot (1908).png




 

Attachments

  • 1693510278170.jpeg
    1693510278170.jpeg
    1.8 MB · مشاهده: 969
  • F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    798.3 KB · مشاهده: 429
آخرین ویرایش:
دیگه حکایت مثل چون قافیه تنگ آید... شاعر......
رو بعضیا زنده کردن:دی

همینکه برای توجیه متای بازی( اصلا نمرات بدم نیستن) که صرفا 8میلیارد داده شده که انحصاری ps5 نشه و مهم ترین بازی مایکی تو نسل 9 بوده! میاید بتسدا رو با استدیو های درجه 2 سونی یا بازی که با یک دهم بودجه استارفیلدم ساخته نشده و حتی استدیوشم برا سونی نیست، مقایسه می کنید، بیانگر خیلی حرفا هست!
.
.

ما با اسم بتسدا سروکار داریم، هر استدیویی نیست، راکستارم بیاد متای gta6 از 97-96 برسه 87 کاملا حقشه با اوالانچ و یوبیسافت مقایسه بشه!

چیزی که واضحه ولی خیلی ها نمی خوان قبول کنن، اصلی ترین مشکل بتسدا الان خوده تادهاوارده! استدیو نیاز به یک یا چند کریتیو دایرکتور جوون خلاق داره!

صنعت ویدیوگیم مثل سینما نیست که صرفا بتونی با پرش به موضوعات مختلف داستانی و ژانری و تجربیات تو فیلم سازی تا اخر عمر بهترین خروجی رو تحویل بدی، تو ویدیو گیم تا زمانی چهره برجسته هستی که ایده جدید داشته باشی، برا همینه هرکسی میاموتو نمی تونه باشه!
دقیقا همین مشکل رو اسکوئرم داره، افرادی که چند دهه قبل شاید شاهکار میساختن، ولی الان حرفی واسه گفتن ندارن، شاید اینا در نهایت بتونن بازی خیلی خوب تحویل بدن ولی اون چیزی که باعث تحول صنعت بشه دیگه از اینا در نمیاد! با این روند الدر 6 هم همین خواهد بود، می دونم خیلی ها همین استایل بازی رو دوس دارند، کاملا محترم! ولی با این مسیر تکراری هر روز از بزرگی اسم بتسدا کمتر میشه!
 
DF فقط نسل ۸ مرجعیت داشت اونم زمانی که هنوز کنسول های میان نسلی نیامده بود :D فکر کنم نصف صفحات تاپیک مقایسه گرافیکی از این منبع بود ، الان دیگه خیلی وقته مرجعیت ندارع چون ... :D
مرجعیت یه رسانه به عملکرد اش وابسته است :-bd
وقتی df صرفا بر اساس تجربه چند ساعت ابتدایی بازی فکت صادر می کنه که بازی بدون باگ و مشکل نداره ( در همین چند ساعت ابتدایی هم صد ها باگ وجود داره ) طبیعیه که اعتبار خودش از دست میده
الان مرجعیت با یوتیوبر های که حداقل 100 ساعت بازی تجربه کردن و صد ها ویدیو از باگ های عجیب و غریب بازی منتشر کردن :-bd
 
رفقا نقد Digital Foundry هم منتشر شده است.
Starfield: the Creation Engine evolves to deliver massive ambition, scale and scope

البته دوستان این منبع رو قبول ندارند و فقط فلان سایت گمنام از کشور «چلغوزستان و تونبانبگونا» که گفته است بازی مشکلات اساسی دارد و ۷ فریم اجرا می شود معتبر است.

DF فقط نسل ۸ مرجعیت داشت اونم زمانی که هنوز کنسول های میان نسلی نیامده بود :D فکر کنم نصف صفحات تاپیک مقایسه گرافیکی از این منبع بود ، الان دیگه خیلی وقته مرجعیت ندارع چون ... :D

مضحک ترین چیزی که تو این تاپیک دیدم همینه. بازی از لحاظ باگ و مشکلات فنی جزو بهینه ترین های امساله. و ۱۰۰ درصد بهتر بازیهای قبلی بتسدا. هرچی رو ایراد بگیرن این یه مورد واقعا مشکلی نداره. بازخورد بچه های همینجا هم تو تاپیک بازی مشخصه.
بازی استارفید که اخیرا در سال 2023 منتشر شده فقط بر روی کنسول هدف فقط 30 فریم بر ثانیه اجرا میشه.

• هوش مصنوعی قدیمی
• بدون گزینه های دسترسی
• رندرینگ آب قدیمی و بصورت flat است.
• لودینگ های مکرر و طولانی،
• استاتر
• رابط کاربری ناشیانه
• بدون بهبودهای گرافیکی نکست جن (به عنوان مثال حتی رفلکشن ها SSR هم نیستن و همه کیوب مپ)
• بدون هیچ ویژگی های ری تریسینگ
•بدون حالت پرفورمنس برای دسترسی‌ به ۶۰ فریم و بالاتر در کنسولها
• گیم پلی سگمنت شده
• هر چقدر بیشتر در بازی وقت صرف کنید لودینگ ها طولانی تر میشن.
• بازی تنظیمات پیک برایتنس نداره.
• بازی دارای اسلایدر Fov نیست.
• بخصوص محیط بیرون شهری pop-in بخصوص در خصوص صخره ها وجود داره.

بسیاری از موارد بالا در ویدیوی Tech Review چنل دیجیتال فاندری و ویدیوی Performance Review چنل IGN هم بهش اشاره شده



منظورتون از سایت گمنام کشور چلغوزستان منتقد IGN ـه؟ یا چون به بزرگترین بازی تاریخ مایکروسافت 7 داد دیگه داداشیتون نیست؟ 😂
 
این مثال مثل این میمونه که بگیم پشمک حاج عبدالله تو تبریز بیشتر از مک دونالد میفروشه ، در نتیجه بصورت کلی پشمک حاج عبدالله موفق تر از مک دونالد هست
خیر این مثال نشون میده گیمر جماعت متا به چپشونم نیست و دنبال علاقشون میرن،
تازه این برای نسخه ی ارلی اکسسه چند روز دیگه این مقایسه برای استارفیلد کسر شأن به حساب میاد
 
مضحک ترین چیزی که تو این تاپیک دیدم همینه. بازی از لحاظ باگ و مشکلات فنی جزو بهینه ترین های امساله. و ۱۰۰ درصد بهتر بازیهای قبلی بتسدا. هرچی رو ایراد بگیرن این یه مورد واقعا مشکلی نداره. بازخورد بچه های همینجا هم تو تاپیک بازی مشخصه.
 
بازی بدون باگ



باگ کمک می کنه به immersive شدن بازی های bestheda باید بابتش نمره اضافه می کردن ، 100 کلیپ از انواغ اقسام استریمر ها هست بعد بعضی ها هنوز ادعا میکنن بازی پالیش
عزیز اون اولی که فرستادی باگ نیست fetch quest هست که توی F4 و اسکایریمم بوده که جاهای تکراری با کارهای تکراری رو برای فکشن های مختلف باید انجام بدی واسه پول و xp. حداقل قبل ترول تحقیقاتتون رو بکنید که گل به خودی نشه یوقت. باقی کلیپ هم shroud از کمبود باگ شاکیه

بازی با این مقیاس طبیعتا باگ داخلش هست نمیشه انتظار داشت بازی 100% پالیش باشه اما همینکه باگ game breaking کم رویت شده یعنی کیفیت کار بالاست
 
عزیز اون اولی که فرستادی باگ نیست fetch quest هست که توی F4 و اسکایریمم بوده که جاهای تکراری با کارهای تکراری رو برای فکشن های مختلف باید انجام بدی واسه پول و xp. حداقل قبل ترول تحقیقاتتون رو بکنید که گل به خودی نشه یوقت. باقی کلیپ هم shroud از کمبود باگ شاکیه

بازی با این مقیاس طبیعتا باگ داخلش هست نمیشه انتظار داشت بازی 100% پالیش باشه اما همینکه باگ game breaking کم رویت شده یعنی کیفیت کار بالاست
شرمنده بالای 100 تا کلیپه وقت ندارم برم کل استریم ببنیم در کل مشت نمونه خرواره همین moonmoon بالای 10 تا کلیپ باگ داره . فکر کن بعد یکسال پالیش وضعیت بازی اینه پارسال چه اشغالی بود ، AI بازی رسما تو دیواره از باگ اینا رد شده تو چشمای کارکتر زل میزنن تا بکشییشون ، گل به خودی ؟ شما خیلی خوبی هرکی از بازی ایراد می گره حتما فن طرف مقابل ؟ عزیز من آخرین کنسول که داشتم بالای 10 سال پیش بود ، وقتی کسی می آید بازیشو پروموت میکنه انواع اقسام حرف های عجیب غریب می زنه که همش دروغه حقشو کوبیده بشه حالا می خواد بازی xbox باشه یا بازی ps5 مثل ff16 باشه که اونم تو تاپیک امتیازاتش گفتم گذشته از سن من فن بودن

======

بعضی ها میان این استدیو رو با فرام مقایسش میکنن فرق میدونی چیه؟ میازاکی رو سالی یه بار میبینی اونم تو TGA چند تا جمله میگه خداحافظ تا سال بعد ولی تاد فقط استاد دری وری گفتن هفته ای یه بار هم یه ویدیو 30 دقیقه ای میده بیرون که ما این کارو کردیم اون کار کردیم و... اسپنسر براش نوشابه می کنه و فرقش تو اینه اگه انقدر هایپ الکی نمیکرد اینطوری نمیشد . 20 صفحه اول تاپیک رو بخون کامل متوجه میشی؟ من قطعا استارفیلد بازی می کنم بعد 5-6 ماه که بچه های ماد ساز بازی فیکس کردن .

حقیقت متاسفانه تلخه من یه روزی فقط اسم بیلیزاد کافی بود تا بازی پیش خرید کنم الان شده کارخونه زباله سازی . Bioware هم همینطور چیز عجیبی نیست ، این استدیو هم گیر کرده تو 10 سال پیش متاسفانه اون استدیو مرده .
 
آخرین ویرایش:
البته این مورد رو که تو نقد منفی در نظر گرفته قبول ندارم :

Underwhelming vision of space exploration and humanity's spacefaring future - چشم انداز غم انگیز از اکتشاف فضا و آینده فضایی بشریت !


یعنی منتقد گیم اسپات آینده فضایی بشریت و چشم اندازش رو در 100 سال آینده از الان دیده و میدونسته که غم انگیز نخواهد بود !
جمع کن بابا .
Underwhelming اصلا به معنی غم انگیز نیست، معنی درستش fail to impress هست که یعنی چشم انداز بازی از ستینگی که توش هست اونقدر wow و fleshed out نبوده. تو نقد هم اشاره می‌کنه.

the game's imagination rarely extends beyond the sci-fi archetypes we've seen many a time. It doesn't have much to say about humanity leaving Earth behind and doesn't really reckon with the realities that dictate the world--our world--that inspires its very premise. In the periphery, you can learn about how life is sustainable across the galaxy or tease out lore on how governments and religions evolved, but Starfield struggles to integrate that into its core ethos. I didn't come in expecting something poetic like the Carl Sagan books I read growing up, awe-inspiring like The Outer Wilds, or as intricate as the sci-fi lore built over the course of the Mass Effect trilogy. But I did want something more than the pared-down Bethesda template transposed over a space setting.
 

تو محبوبیت آثار بتسدا شکی نیست
ولی چجوری بازی ای که دو سال قبل ریلیز شده و ملت رو کنسول عنشو دراوردن باید تعداد پلیرش برابر با یه بازی کاملا تازه و مورد انتظار بشه
جالبه چند نفر هم این مغلطه واضحت ر لایک کردن
یذره فک کنید 😁
 
تو محبوبیت آثار بتسدا شکی نیست
ولی چجوری بازی ای که دو سال قبل ریلیز شده و ملت رو کنسول عنشو دراوردن باید تعداد پلیرش برابر با یه بازی کاملا تازه و مورد انتظار بشه
جالبه چند نفر هم این مغلطه واضحت ر لایک کردن
یذره فک کنید 😁
اَه مچمُ گرفتی🤣
اولا اون آمار بالاترین پیک تعداد بازیکن از زمان ریلیز بازی رو نشون میده نه تعداد پلیر الانشون یعنی بهترین عملکرد مد نظره،
دوما چند درصد از پلیرای pc پلی استیشن دارن که عنشو دراورده باشن؟
اگه آمار داری بفرما بگو،
سوما این آماره ارلی اکسسه دو روز دیگه همین مقایسه شوخیشم زشت میشه😂
 
خط اصلی داستانی با وجود این که اکثرش هم فچ کوئسته و فیلره از بازی های خطی کوتاه تره:

View attachment 307205
چطور بخش داستانی یه بازی اپن ورد ٬ RPG قرن با ۱۰۰۰+ سیاره که کلی هزینه شده براش از TLOU2 خطی و one and done بدردنخور کمتره :(
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or