امتیاز های STARFIELD

پیش بینی شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic

  • +98

    رای‌ها: 10 2.8%
  • 95-98

    رای‌ها: 42 11.6%
  • 92-94

    رای‌ها: 124 34.3%
  • 90-91

    رای‌ها: 90 24.9%
  • 87-89

    رای‌ها: 71 19.7%
  • 84-86

    رای‌ها: 19 5.3%
  • 83-

    رای‌ها: 5 1.4%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    361
  • نظرسنجی بسته شده است .

Natural Killer

ناظم انجمن
1692284586133.jpeg

release date: September 6, 2023
Engine: Creation Engine 2
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Developer: Bethesda Game Studios
Genres: Action role-playing game


تاریخ و ساعت برداشته شدن امبارگوی نقد بازی

پنجشنبه ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت ایران





metacritic


Screenshot (2032).png
Screenshot (2031).png


opencritic


Screenshot (1908).png




 

Attachments

  • 1693510278170.jpeg
    1693510278170.jpeg
    1.8 MB · مشاهده: 972
  • F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    798.3 KB · مشاهده: 432
آخرین ویرایش:
Starfield campaign takes 11 hours.

Not a speed run
Or even skipping dialogues or anything.

For context, The same channel's full playthrough of
Final Fantasy 16 on PS5 is 30 hours long (Main story)

---

زیر 25 ساعت با گرافیک فنی پشم ریزون به درد ما نمیخوره داش
نسل 9 هنوز برای جعبه شروع نشده و نخواهد شد!
کی بازی بستزدا بازی میکنه برای کمپین خالی ؟

The Starfield length is around 30-40 hours for the main story, based on our time with the game for our Starfield review. With faction stories, side quests, and exploration, Starfield can take well over 100 hours to beat in its entirety.
100 ساعت هم میگن راحت میشه 400 ساعت درآورد داستان دیگه نداشتی چون game length دیگه این یکی دیگه محدوده بتسزداست .
 
رفقا یک نکته دیگر که فراموش کرده بودم بگویم موضوع ۸ میلیارد هزینه مایکروسافت هست.دقت کنید مایکروسافت ماشین یا خانه نخریده است که کل این ۸ میلیارد رو پای استارفیلد می زنید و پرونده رو می بندید.

این ادعای خود اسپنسره. گفت 7 میلیاد دادیم زنی مکس رو خریدیم که Starfield انحصاری PS5 نشه. عینن همینو گفت.
 
این ادعای خود اسپنسره. گفت 7 میلیاد دادیم زنی مکس رو خریدیم که Starfield انحصاری PS5 نشه. عینن همینو گفت.
۷ میلیارد دادیم تا استارفیلد انحصاری نشه با ۷ میلیارد دادن استارفیلد خریدن یکیه؟
سن یه سری از کاربرا از تاد هاوارد بیشتره ولی بعضی وقتها کامنتی میزارید حس میکنم اکانتتون هک شده.
دیروزم یه کاربر قدیمی و با سابقه سایت در توجیه کامنت اشتباه خودش میگه که pc یعنی personal computer
 
حتما شما هم انتظار داری همه npc های بازی ها بشن صورت هاشون مثل بازی سینمایی با کات سین های پریرندر شده ؟ شما نمیدونی بدون این سیاست بتسددا است چون فردا با ماد اینجور میشن:

q0RCKOg.jpg

یا مثل این:

Screenshot_2023-09-02-00-32-09-696_ir.nasim - Copy.jpg

=))
 
این ادعای خود اسپنسره. گفت 7 میلیاد دادیم زنی مکس رو خریدیم که Starfield انحصاری PS5 نشه. عینن همینو گفت.
“When we acquired ZeniMax one of the impetus for that is that Sony had done a deal for Deathloop and Ghostwire... to pay Bethesda to not ship those games on Xbox,” said Spencer. “So the discussion about Starfield when we heard that Starfield was potentially also going to end up skipping Xbox, we can’t be in a position as a third-place console where we fall further behind on our content ownership so we’ve had to secure content to remain viable in the business.”

حرف اسپنسر اینه که پیامبر جیم رایان راه افتاده بود گله ای بازی های Zenimax رو‌ انحصاری می کرد و‌ استارفیلد هم می خواست انحصاری کنه اما ما چون سوم بازاریم نمی تونیم بزاریم فاصلمون با این انحصاری کردن ها از این بیشتر بشه پس زنیمکس رو‌ خریدیم.
هیچ وقت نگفت زنیمکس رو صرفا به خاطر این که استارفیلد رو جیم رایان می خواست انحصاری کنه خریدیمش.

به طور کل اگر جیم رایان جای این که راه بیفته دونه دونه بازی های زنیمکس رو‌ انحصاری کنه و استادیو هاش رو گس ساز کنه رویه قبلی رو‌ ادامه می داد یا به همون یکی دوتا عنوان انحصاری کردند اکتفا می کرد شما الان نیاز نبود استارفیلد رو از روی تویچ و یوتوب دنبال کنید.
 
حتما شما هم انتظار داری همه npc های بازی ها بشن صورت هاشون مثل بازی سینمایی با کات سین های پریرندر شده ؟ شما نمیدونی بدون این سیاست بتسددا است چون فردا با ماد اینجور میشن:

View attachment 307152

یا مثل این:

View attachment 307151

=))
NPC هاشون با ماد!

photo_2023-09-02_16-08-49.jpg

NPC هامون در حالت بیرون از کات سین!

سازنده تر زده، ماد ساز باید جبران کنه؟
 
از اونجایی نصف منتقد ها امتیازاتشون هیچ جوره قابل قبول نیست بقیه منتقد های خوب هم مثل ign و gamespot و ............. عدم بهینه بودن یا مشکلات روز اول رو هم لحاظ می کنن درحالی که نهایتا بعد 1 یا 2 ماه فیکس میشن
منم همیشه متای یه بازی رو 20 یا 30 درصد بیشتر حساب می کنم همین الان این بازی با این جهان بزرگ و جزئیات باور نکردنی و گرافیک فک بر انداز که متاش 87 شده واسه من بالای 95 ه
 
نمیدونم ولی هرچی فکر میکنم به نظرم تنها مشکلی که سر راه استارفیلد قرار داره، منتشر نشدن رو PS5 و پلی استیشنه،

بازی حتما پتانسیل بزرگ شدن و کامیونیتی انبوه و عظیم رو داره، F4 من قشنگ یادمه، 2017 18، وسط بحث هایی شبیه الان (=>F76 گند زده بود، F4 زیر انتقاد در مورد سیستم نقش افرینی بود، رقبای گردن کلفتی داشت، متای 87 بت BGS رو شکسته بود) یادمه تو همین اوضاع، وقتی به شدت حالم گرفته شده بود که بتزدا از اون حالت بت، واقعا بت، تبدیل شده به پای ثابت ترول، اما از طرف دیگه، یادمه وقتی میدیدم این همه فن ارت از بازی میاد، این همه تو یوتوب به شکل باور نکردنی محتوا در مورد F4 وجود داره، از انواع و اقسام واکترو و ویدئو ماد و نقد و استریم و.... معمولا هم حقیقتا بیشتر رو PS4 و PC بودن، وان هم البته کم نبود ولی اون 2 تا مشخصا بیشتر بودن... یادمه به شدت خوشحال میشدم که حداقل معلومه بازی کامیونیتی عظیم خودش رو شکل داده، این خیالم رو راحت میکرد، والا همین ارتقا گرافیک و سیستم گان پلی F4 کافی بود تا بخش مهمی از کامیونیتی اسکایریم/فال‌اوت 3 رو به سمت خودش بکشونه و همین کافی بود که بازی "زنده" و پر طرفدار و پرفروش باقی بمونه،

یعنی همین که "کامیونیتی" عظیم خودش رو ساخت، چه از پیشینیانش، چه نسل جدید گیمر ها، و همراه خودش کرد، باعث شد BGS زنده بمونه، F76 حتی زنده بمونه، و مایکرو هم در نهایت بیاد بخره،

الان اما مهم ترین مشکل، عدم انتشار بازی رو PS5 و انحصاری کنسولی شدنه، ساده است، استارفیلد کاملا پتانسیل شکل دهی کامیونیتی، و زنده موندن رو داره، مثل بازی های قبلی BGS، تنها تفاوت چیه؟ این که بازی بخش بزرگی از کامیونیتی رو " الردی از دست داده است" یک شکاف بین کامیونیتی شکل گرفته...

این فکر کنم بزرگ ترین مشکله، وگرنه ساپورت مایکرو، گیم پس، کامیونیتی PC، اینا همچنان میتونند برای ترکوندن بازی، برای شکل دهی یک کامیونیتی عظیم، کافی باشند، اما هرچی باشه، از پتانسیل اصلی من فکر میکنم حداقل 30 درصد رو هوا بگم، عقبه، این پتاسنیل که باید همین الان اتوماتیک و سریع، تاثیر خودش رو توسط انتشار رو پلی استیشن، میگذاشت، الان قراره بره تو قطار تا حدی کند و کم سرعت (که شاید طبیعی هم باشه) رشد گیم پس، تا شاید مثلا تو 10 سال، نمیدونم خوش بینانه 5 سال، بتونه عدم انتشار رو پلی استیشن رو بزرگ شدن تدریجی، رو جبران کنه،

اما باز هم، تا وقتی که پلی استیشنی وجود داره، تا وقتی که استارفیلد انحصاری کنسولیه، شبیه غولی هست که 30 درصد قدرتش بسته و قفل شده... (شاید بگید ناتی داگ هم همینه، درسته، اما شرایط شکل گیری بازی ها هم متفاوته، TES VI شاید تا حدودی شرایطی شبیه ناتی داگ داشته باشه، بلاخره بازی رو هوا ساخته نمیشه که، شرایطی برای شکل گیری و الزاماتی داره... کسی که میسازه، کسی که سرمایه و مدیریت داره، این شرایط رو بیشتر از همه میدونه ومیشناسه)
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Amirbeta
اما باز هم، تا وقتی که پلی استیشنی وجود داره، تا وقتی که استارفیلد انحصاری کنسولیه، شبیه غولی هست که 30 درصد قدرتش بسته و قفل شده... (شاید بگید ناتی داگ هم همینه، درسته، اما شرایط شکل گیری بازی ها هم متفاوته، TES VI شاید تا حدودی شرایطی شبیه ناتی داگ داشته باشه، بلاخره بازی رو هوا ساخته نمیشه که، شرایطی برای شکل گیری و الزاماتی داره... کسی که میسازه، کسی که سرمایه و مدیریت داره، این شرایط رو بیشتر از همه میدونه ومیشناسه)
وقتی میگفتم ایکس باکس بیاد خودش استدیو فرست پارتی بسازه یا بخره و انحصاری تولید کنه و کاری به کار ناشر ها نداشته باشه دقیقا منظورم همچین روزی بود
اون زمان ایکس باکس پلیر ها میومدن ترول میکردن که فشاری شدید؟پول داریم میخریم اصلا از فردا میگردیم همه ناشر ها رو دونه دونه میخریم
فرق بازی های ناتی داگ با این بازی ها اینه که کامیونیتی که شکل گرفته از اولش همین بوده اگه انحصاری نبودن کامیونیتی بزرگ تری می داشتن ولی نکردن پس مهم نیست
ولی وقتی میری یه ناشر که کامیونیتیش قبلا روی چند پلتفرم بوده رو میخری و انحصاری میکنی باید انتظار همچین چیزی رو هم داشته باشی
 
نمیدونم ولی هرچی فکر میکنم به نظرم تنها مشکلی که سر راه استارفیلد قرار داره، منتشر نشدن رو PS5 و پلی استیشنه،

بازی حتما پتانسیل بزرگ شدن و کامیونیتی انبوه و عظیم رو داره، F4 من قشنگ یادمه، 2017 18، وسط بحث هایی شبیه الان (=>F76 گند زده بود، F4 زیر انتقاد در مورد سیستم نقش افرینی بود، رقبای گردن کلفتی داشت، متای 87 بت BGS رو شکسته بود) یادمه تو همین اوضاع، وقتی به شدت حالم گرفته شده بود که بتزدا از اون حالت بت، واقعا بت، تبدیل شده به پای ثابت ترول، اما از طرف دیگه، یادمه وقتی میدیدم این همه فن ارت از بازی میاد، این همه تو یوتوب به شکل باور نکردنی محتوا در مورد F4 وجود داره، از انواع و اقسام واکترو و ویدئو ماد و نقد و استریم و.... معمولا هم حقیقتا بیشتر رو PS4 و PC بودن، وان هم البته کم نبود ولی اون 2 تا مشخصا بیشتر بودن... یادمه به شدت خوشحال میشدم که حداقل معلومه بازی کامیونیتی عظیم خودش رو شکل داده، این خیالم رو راحت میکرد، والا همین ارتقا گرافیک و سیستم گان پلی F4 کافی بود تا بخش مهمی از کامیونیتی اسکایریم/فال‌اوت 3 رو به سمت خودش بکشونه و همین کافی بود که بازی "زنده" و پر طرفدار و پرفروش باقی بمونه،

یعنی همین که "کامیونیتی" عظیم خودش رو ساخت، چه از پیشینیانش، چه نسل جدید گیمر ها، و همراه خودش کرد، باعث شد BGS زنده بمونه، F76 حتی زنده بمونه، و مایکرو هم در نهایت بیاد بخره،

الان اما مهم ترین مشکل، عدم انتشار بازی رو PS5 و انحصاری کنسولی شدنه، ساده است، استارفیلد کاملا پتانسیل شکل دهی کامیونیتی، و زنده موندن رو داره، مثل بازی های قبلی BGS، تنها تفاوت چیه؟ این که بازی بخش بزرگی از کامیونیتی رو " الردی از دست داده است" یک شکاف بین کامیونیتی شکل گرفته...

این فکر کنم بزرگ ترین مشکله، وگرنه ساپورت مایکرو، گیم پس، کامیونیتی PC، اینا همچنان میتونند برای ترکوندن بازی، برای شکل دهی یک کامیونیتی عظیم، کافی باشند، اما هرچی باشه، از پتانسیل اصلی من فکر میکنم حداقل 30 درصد رو هوا بگم، عقبه، این پتاسنیل که باید همین الان اتوماتیک و سریع، تاثیر خودش رو توسط انتشار رو پلی استیشن، میگذاشت، الان قراره بره تو قطار تا حدی کند و کم سرعت (که شاید طبیعی هم باشه) رشد گیم پس، تا شاید مثلا تو 10 سال، نمیدونم خوش بینانه 5 سال، بتونه عدم انتشار رو پلی استیشن رو بزرگ شدن تدریجی، رو جبران کنه،

اما باز هم، تا وقتی که پلی استیشنی وجود داره، تا وقتی که استارفیلد انحصاری کنسولیه، شبیه غولی هست که 30 درصد قدرتش بسته و قفل شده... (شاید بگید ناتی داگ هم همینه، درسته، اما شرایط شکل گیری بازی ها هم متفاوته، TES VI شاید تا حدودی شرایطی شبیه ناتی داگ داشته باشه، بلاخره بازی رو هوا ساخته نمیشه که، شرایطی برای شکل گیری و الزاماتی داره... کسی که میسازه، کسی که سرمایه و مدیریت داره، این شرایط رو بیشتر از همه میدونه ومیشناسه)
بازی همین حالاش هم روی استیم پیک 230000 هزارتایی زد روی استیم با این که ارلی اکسس بود، قطعا بالاترین رکورد بازی هایBGS رو میزنه اونجا. از طرف دیگه بازی روی گیمپس هم میاد و قطعا شلوغ ترین بازی تاریخ بتسدا میشه. کامیونیتی BGS قطعا برای این بازی ایکس باکس یا PC تهیه میکنن
 
وقتی میگفتم ایکس باکس بیاد خودش استدیو فرست پارتی بسازه یا بخره و انحصاری تولید کنه و کاری به کار ناشر ها نداشته باشه دقیقا منظورم همچین روزی بود
اون زمان ایکس باکس پلیر ها میومدن ترول میکردن که فشاری شدید؟پول داریم میخریم اصلا از فردا میگردیم همه ناشر ها رو دونه دونه میخریم
فرق بازی های ناتی داگ با این بازی ها اینه که کامیونیتی که شکل گرفته از اولش همین بوده اگه انحصاری نبودن کامیونیتی بزرگ تری می داشتن ولی نکردن پس مهم نیست
ولی وقتی میری یه ناشر که کامیونیتیش قبلا روی چند پلتفرم بوده رو میخری و انحصاری میکنی باید انتظار همچین چیزی رو هم داشته باشی
خب ببین اخه اون ور قضیه هم هست، از طرفی ساپورت مایکرو قطعا تاثیر مثبت داشته، مگه میشه نداشته باشه؟ از این به بعد هم به مراتب بیشتر داره، میدونی شاید در مرحله ساخت بازی، این به نفع بازی باشه، این که بازی توسط سونی یا مایکرو ساپورت بشه، ساختش رو راحت میکنه، خروجی و ارزش رو بالا میبره،

اما از طرفی، در مرحله انتشار و رشد و شکل گیری کامیونیتی بازی، انحصاری تبدیل به سد راهی در برابر بازی میشه، واقعا هم فرقی نداره سونی یا مایکرو، یعنی بودنشون خوبه چون ساخت رو پیشرفت میده، اما لازمه اش که انحصاری شدنه بده چون کامیونیتی رو تحلیل میبره...
 
بازی همین حالاش هم روی استیم پیک 230000 هزارتایی زد روی استیم با این که ارلی اکسس بود، قطعا بالاترین رکورد بازی هایBGS رو میزنه اونجا. از طرف دیگه بازی روی گیمپس هم میاد و قطعا شلوغ ترین بازی تاریخ بتسدا میشه. کامیونیتی BGS قطعا برای این بازی ایکس باکس یا PC تهیه میکنن
درست میگی، قطعا ساپورت مایکرو هم رو این اتفاق تاثیر مثبت داشته، حتما رو TES VI تاثیر بیشتری هم داره، اما خب انحصاری شدن هم فکر کنم بدیهیه که جلو پتانسیل نهایی بازی رو میگیره، هرچند تکرار میکنم، شاید این بحث بیهوده باشه چون مهم اول از همه، ساخته شدن بازیه، و ساپورت مایکرو شاید از این نظر به هر حال حیاتی باشه... کمااینکه اگه مایکرو نمیخرید، بازی الان شاید انحصاری PS5 بود...
 
  • Like
Reactions: Starless

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or