Even if it will likely not live up to nine years' worth of bottled-up expectations for everyone, The Last Guardian was honestly worth the wait for me, and I expect that most Fumito Ueda/Team Ico fans will agree. The journey is a special and unique one, and very much worth taking for any and all PS4 owners.
مهم اینه که این بازی و فاینال که طرافدارا سال ها منظرشون بودن با وجود پروسه ساخت طولانی و تاخیر و... سربلند بیرون اومدن و متاهای خیلی خوبی هم گرفتن (83 و 84)
موفقیتی که خیلی از بازی ها با وجود تبلیغات فراوون و... به هیچ وجه نصیبشون نشد امیدوارم تو فروش هم موفق باشه
الان به روزایی فکر کنید که تو هرکنفرانس و رویدادی منتظر یه کلمه از زبون سازنده و یوشیدا و... بودید که بازی در چه وضعیتیه پس برید حالشو ببرید این بازی قطعا هنر خالصه باز دم سونی گرم که تا مرحله انتشارش پیش رفت![]()
اخه مسله اینه که حقش این متا هم نیست ... رسما یه عده حالا هر دلیلی که تو ذهنشون داشتن برای بازی شمشیر رو از رو بستن.پست های اخر و خوندم فکر کردم زرد شدهخوبه که
وقتی فلان بازی مدعی میشه 85/4 یا 77 و این وسط tlg بشه 83 عالی محسوب میشه
با 60 ریویو شده 83 دیگه فکر نکنم پایین تر از 82 بیاد.. ممکنه بالاتر بره و به 84 هم برسه
![]()
باید با این موضوع که همه گیمر ها صرفا به محتوا دقت نمیکنند کنار بیایم.. منتقد ها هم گیمر هستند دیگه.. وقتی طرف عادت داره هر سال شوتر های تکراری بازی کنه باید هم دیدش نسبت به tlg به صورت تکنیکال باشه نه هنری.. اینم یک نمونه:اخه مسله اینه که حقش این متا هم نیست ... رسما یه عده حالا هر دلیلی که تو ذهنشون داشتن برای بازی شمشیر رو از رو بستن.
اره اگه همه یا اکثریت سایت ها نمره متوسط میدادن به راحتی میشد پذیرفت که بازی ایرادای غیر قابل انکار داره .. ولی وقتی اکثریت ازش تعریق میکنن و این نمره های خوب رو دادن .. که از غذا اکثریتشونم سایت و مجلات معتبر هستن .. و از اون طرف (اونهایی که متاشون زرده) فقط ign معتبره و سه تاشون شناخته شده است .. مثل گیم رولوشن و chat code central و بقیه .....؟؟؟
اخرین نقدا هم
Atomix : 88
Digital chumps: 90
البته از یک طرف هم شاید همین منتقد ها باعث بشند مکانیزم های گیم پلی و کیفیت اجرایی این بازی های خاص هم پیشرفت کنه و در واقع بدون ایراد بشنداین جاست که میگن حق به حق دار میرسه
![]()
بازی مطابق با نقد ها دقیقا همون چیزیه که فن ها این همه سال انتظارش رو میکشد ... این تاریخ مصرف گذشته بودن گیم پلی هم مشخصه چه طیفی بودن ... اتفاقا اگه واقعا بازی به اون المان هایی که ما تو ico و soc داشتیم وفادار مونده باشه .. یعنی دقیقا باید دست مریزاد گفت به ueda چون دقیقا میدونه فن هاش چی میخوان و بازی برای فن هاش ساخته نه جلب گیمر های جدید و این چیزا که کپکام و اسکوار به خاطرش گند زدن به فرانچایز هاشون. من نمیدونم باید از نظر اینها چی کار میکردن ..بازی رو tps میکردن یا اکشن تامب رایدری بهش اضافه میکردن یا مثل کارای ناتی سینماتیکش میکردن ؟ یا اکشن rpg از توش در میوردن یا قابلیت های لول اپ و کسب اسکیل ؟؟ من نمیدونمباید با این موضوع که همه گیمر ها صرفا به محتوا دقت نمیکنند کنار بیایم.. منتقد ها هم گیمر هستند دیگه.. وقتی طرف عادت داره هر سال شوتر های تکراری بازی کنه باید هم دیدش نسبت به tlg به صورت تکنیکال باشه نه هنری.. اینم یک نمونه:
GamingTrend
Dec 5, 2016
60
The Last Guardian’s story is moving and beautifully told, but the poor execution of its dated mechanics hold it back from the greatness of its predecessors
---
والا witcher3 هم اوایل یا قبل از اپدیت های حجیمش افت فریم به خصوصی داشت.. تا جایی که خودم بیخیالش شدم و صبر کردم تا اپدیت بشه.. نمیدونم چرا اون جا ها این منتقدین ارفاق میدادن؟شاید دلیلش اینه که اون بازی یک اکشن ادونچر با +100 ساعت گیم پلی بوده و در واقع منتقد چون با اساس بازی اشنا بوده رو خیلی از مسائل چشم پوشی کرده.
ولی TLG نه و کاملا قضیش با همه بازی ها فرق داره. منتقد و گیمری که با سبک بازی های یودا اشنا نباشه قبل اینکه تحت تاثیر محتوا قرار بگیره افت فریم به چشمش میاد. نمیدونم دوربین بازی را با استاندارد های ذهنش مقایسه میکنه.. و این یعنی خطر برای صنعت به نظر من.. همین ها باعث میشند جلوی بازی های خلاقانه گرفته بشه و خیلی از ایده ها هیچ وقت عملی نشند. همه که یودا نیستند و علم و هنر یودا را ندارند. و البته همه ساپرت سونی هم ندارند
البته از یک طرف هم شاید همین منتقد ها باعث بشند مکانیزم های گیم پلی و کیفیت اجرایی این بازی های خاص هم پیشرفت کنه و در واقع بدون ایراد بشنداین جاست که میگن حق به حق دار میرسه
![]()
بحث هم دقیقا همینه اگه این مشکلات انقدر حاد بود برای همه صدق میکرد نه فقط برای 7-8 تاشون ... که بیان اینطور وحشیانه بازی رو تخریب کنن و اصلا توجهی به باقی مسایل بازی نکنن.دقیقا یکی از مهمترین دلایل نقد بازیها و امتیاز دادن بهشون همینه
هرچقدرم بازیهای اودا هنری و فلسفی و ..... باشه اگر منتقد فقط از دید هنری و فلسفی بازی رو نقد کنه باز هم در آینده مشکلات نکنیکی و ..... سرجاشون خواهد موند ولی اگه اینها هم گوشزد بشه و ازش نمره کسر بشه تو بازیهای بعدی این مشکل هم رفع میشه
البته اینکه مثلا یکی برای این مشکلات 2 نمره کسر می کنه یکی 5 نمره برا اینه که بارم بندی استانداردی وجود نداره متاسفانه و همین باعث دلخوری میشه ، ولی صرف اشاره کردن به این مساله و امتیاز کسر کردن به این دلیل هم خودش خوبه و به نفع سازنده در آیندس.
.
اصلا وضع فریم TW3 مثل این بازی نبودباید با این موضوع که همه گیمر ها صرفا به محتوا دقت نمیکنند کنار بیایم.. منتقد ها هم گیمر هستند دیگه.. وقتی طرف عادت داره هر سال شوتر های تکراری بازی کنه باید هم دیدش نسبت به tlg به صورت تکنیکال باشه نه هنری.. اینم یک نمونه:
GamingTrend
Dec 5, 2016
60
The Last Guardian’s story is moving and beautifully told, but the poor execution of its dated mechanics hold it back from the greatness of its predecessors
---
والا witcher3 هم اوایل یا قبل از اپدیت های حجیمش افت فریم به خصوصی داشت.. تا جایی که خودم بیخیالش شدم و صبر کردم تا اپدیت بشه.. نمیدونم چرا اون جا ها این منتقدین ارفاق میدادن؟شاید دلیلش اینه که اون بازی یک اکشن ادونچر با +100 ساعت گیم پلی بوده و در واقع منتقد چون با اساس بازی اشنا بوده رو خیلی از مسائل چشم پوشی کرده.
ولی TLG نه و کاملا قضیش با همه بازی ها فرق داره. منتقد و گیمری که با سبک بازی های یودا اشنا نباشه قبل اینکه تحت تاثیر محتوا قرار بگیره افت فریم به چشمش میاد. نمیدونم دوربین بازی را با استاندارد های ذهنش مقایسه میکنه.. و این یعنی خطر برای صنعت به نظر من.. همین ها باعث میشند جلوی بازی های خلاقانه گرفته بشه و خیلی از ایده ها هیچ وقت عملی نشند. همه که یودا نیستند و علم و هنر یودا را ندارند. و البته همه ساپرت سونی هم ندارند
البته از یک طرف هم شاید همین منتقد ها باعث بشند مکانیزم های گیم پلی و کیفیت اجرایی این بازی های خاص هم پیشرفت کنه و در واقع بدون ایراد بشنداین جاست که میگن حق به حق دار میرسه
![]()