امتیازات The Last Guardian

پیش بینی میانگین امتیازات


  • مجموع رای دهنده‌ها
    137
  • نظرسنجی بسته شده است .
من الان رسیدم خونه و امتیازات رو که دیدم اینجوری :دی شدم!:دی دم اودا گرم که سربلندمون کرد و بازم یه بازی خیلی خوب، متفاوت و جذاب رو تقدیم جامعه گیمرها کرد. این نسل خیلی از شوترها و بازی های اکشن هم نتونستن به این نمرات برسن و حتی اگه این 4 و 6 هایی که گرفته و با توجه به میانگین دور از انصاف هم به نظر میرسن نبودن میتونست خیلی بالاتر هم باشه. اما به هر صورت متای 83 همینطور که از اسمش هم برمیاد خیلی نمره خوبی هست و نشون دهنده عملکرد فوقالعاده این بازیه. یه Art Game با این پروسه ساخت که میتونه خیلی هم سلیقه ای باشه و مسلما هر کسی ایدش رو نمیپسنده، بتونه به این نمره برسه خیلی جای حرف داره.

در ضمن دوستان دلواپس و معترض هم نمره بد TLG رو به متای +90 باقی بازی های این نسل ببخشن.
 
Gaming Age 9.1/10
Even if it will likely not live up to nine years' worth of bottled-up expectations for everyone, The Last Guardian was honestly worth the wait for me, and I expect that most Fumito Ueda/Team Ico fans will agree. The journey is a special and unique one, and very much worth taking for any and all PS4 owners.
 
این بازی بلایی سرش اومد که بر سر بیاند تو سولز اومد! منتقدین دوسدته شدن خیلیا باهاش حال کردن بعضیا هم نه. اصولا مشکل منتقدین این نسل گویا بازی کردن عناوین متفاوت هست. هنوز هضم و درک یه بازی جدید با سبکی و روایتی متفاوت برای خیلی از منقدین سخته و یجورایی گیج میزنن سر این موضوع!!
 
مهم اینه که این بازی و فاینال که طرافدارا سال ها منظرشون بودن با وجود پروسه ساخت طولانی و تاخیر و... سربلند بیرون اومدن و متاهای خیلی خوبی هم گرفتن (83 و 84)
موفقیتی که خیلی از بازی ها با وجود تبلیغات فراوون و... به هیچ وجه نصیبشون نشد امیدوارم تو فروش هم موفق باشه

الان به روزایی فکر کنید که تو هرکنفرانس و رویدادی منتظر یه کلمه از زبون سازنده و یوشیدا و... بودید که بازی در چه وضعیتیه پس برید حالشو ببرید این بازی قطعا هنر خالصه باز دم سونی گرم که تا مرحله انتشارش پیش رفت:D

دقیقن باهات موافقم بازیهایی مانند Order و یا Mafia و ... با اون همه تبلیغ و هایپی که پیش از عرضه راه انداختن یه عنوان متوسط رو به ضعیف از آب در اومدن

هنوز یادم نرفته وقتی ابتدای کنفرانس سونی در E3 2015 یوشیدا اومد رو سن و TLG نمایش داده شد از شدت خوشحالی میخواستم گریه کنم ساعت 5:30 صبح و اون لحظه همیشه تو خاطرم میمونه و جدا از لمس هنر Ueda به احترام همون روزها هم شده نباید این بازی که کم تر از شاهکار نیست رو حتی یک درصد در خریدش شک کرد

همین که بازی ما فنهاش رو سرافکنده نکرد خودش خیلی هست یادتون که نرفته چقدرا میومدن تا همین چند وقت پیش بازی رو ترول میکردن و میگفتن با سر میره تو دیوار و بچه بازیه و ... این متای عالی(نمیگم شاهکار) پاسخ دندون شکنی به همون افراد هست

مطمینم همین مشکلاتم به خاطر پروسه طولانی مدت ساخت بازی هست که گزارش شده ، اگر حافظه تاریخی ضعیفی نداشته باشید این بازی یک عنوان در آستانه کنسل شدن بود حتی Ueda از تیم ایکو جدا شده بود و به کارهای دیگش میپرداخت کماکان و تنها با پشتیبانی و درخواست پی در پی طرفدارانش بود که هم اودا برگشت و روی بازی تمرکز کرد و هم کل استودیوهای سونی برای سرعت دادن به زمان ساخت بازی به استاد کمک کردن تا بازی از نو گرداوری بشه
 
پست های اخر و خوندم فکر کردم زرد شده:D خوبه که:D وقتی فلان بازی مدعی میشه 85/4 یا 77 و این وسط tlg بشه 83 عالی محسوب میشه:D با 60 ریویو شده 83 دیگه فکر نکنم پایین تر از 82 بیاد.. ممکنه بالاتر بره و به 84 هم برسه:D
اخه مسله اینه که حقش این متا هم نیست ... رسما یه عده حالا هر دلیلی که تو ذهنشون داشتن برای بازی شمشیر رو از رو بستن.
اره اگه همه یا اکثریت سایت ها نمره متوسط میدادن به راحتی میشد پذیرفت که بازی ایرادای غیر قابل انکار داره .. ولی وقتی اکثریت ازش تعریق میکنن و این نمره های خوب رو دادن .. که از غذا اکثریتشونم سایت و مجلات معتبر هستن .. و از اون طرف (اونهایی که متاشون زرده) فقط ign معتبره و سه تاشون شناخته شده است .. مثل گیم رولوشن و chat code central و بقیه .....؟؟؟
اخرین نقدا هم

Atomix : 88
Digital chumps: 90
 
اخه مسله اینه که حقش این متا هم نیست ... رسما یه عده حالا هر دلیلی که تو ذهنشون داشتن برای بازی شمشیر رو از رو بستن.
اره اگه همه یا اکثریت سایت ها نمره متوسط میدادن به راحتی میشد پذیرفت که بازی ایرادای غیر قابل انکار داره .. ولی وقتی اکثریت ازش تعریق میکنن و این نمره های خوب رو دادن .. که از غذا اکثریتشونم سایت و مجلات معتبر هستن .. و از اون طرف (اونهایی که متاشون زرده) فقط ign معتبره و سه تاشون شناخته شده است .. مثل گیم رولوشن و chat code central و بقیه .....؟؟؟
اخرین نقدا هم

Atomix : 88
Digital chumps: 90
باید با این موضوع که همه گیمر ها صرفا به محتوا دقت نمیکنند کنار بیایم.. منتقد ها هم گیمر هستند دیگه.. وقتی طرف عادت داره هر سال شوتر های تکراری بازی کنه باید هم دیدش نسبت به tlg به صورت تکنیکال باشه نه هنری.. اینم یک نمونه:
GamingTrend
Dec 5, 2016
60
The Last Guardian’s story is moving and beautifully told, but the poor execution of its dated mechanics hold it back from the greatness of its predecessors
---
والا witcher3 هم اوایل یا قبل از اپدیت های حجیمش افت فریم به خصوصی داشت.. تا جایی که خودم بیخیالش شدم و صبر کردم تا اپدیت بشه.. نمیدونم چرا اون جا ها این منتقدین ارفاق میدادن؟:D شاید دلیلش اینه که اون بازی یک اکشن ادونچر با +100 ساعت گیم پلی بوده و در واقع منتقد چون با اساس بازی اشنا بوده رو خیلی از مسائل چشم پوشی کرده.
ولی TLG نه و کاملا قضیش با همه بازی ها فرق داره. منتقد و گیمری که با سبک بازی های یودا اشنا نباشه قبل اینکه تحت تاثیر محتوا قرار بگیره افت فریم به چشمش میاد. نمیدونم دوربین بازی را با استاندارد های ذهنش مقایسه میکنه.. و این یعنی خطر برای صنعت به نظر من.. همین ها باعث میشند جلوی بازی های خلاقانه گرفته بشه و خیلی از ایده ها هیچ وقت عملی نشند. همه که یودا نیستند و علم و هنر یودا را ندارند. و البته همه ساپرت سونی هم ندارند:D
البته از یک طرف هم شاید همین منتقد ها باعث بشند مکانیزم های گیم پلی و کیفیت اجرایی این بازی های خاص هم پیشرفت کنه و در واقع بدون ایراد بشند:D این جاست که میگن حق به حق دار میرسه:D
 
:D
البته از یک طرف هم شاید همین منتقد ها باعث بشند مکانیزم های گیم پلی و کیفیت اجرایی این بازی های خاص هم پیشرفت کنه و در واقع بدون ایراد بشند:D این جاست که میگن حق به حق دار میرسه:D

دقیقا یکی از مهمترین دلایل نقد بازیها و امتیاز دادن بهشون همینه
هرچقدرم بازیهای اودا هنری و فلسفی و ..... باشه اگر منتقد فقط از دید هنری و فلسفی بازی رو نقد کنه باز هم در آینده مشکلات نکنیکی و ..... سرجاشون خواهد موند ولی اگه اینها هم گوشزد بشه و ازش نمره کسر بشه تو بازیهای بعدی این مشکل هم رفع میشه

البته اینکه مثلا یکی برای این مشکلات 2 نمره کسر می کنه یکی 5 نمره برا اینه که بارم بندی استانداردی وجود نداره متاسفانه و همین باعث دلخوری میشه ، ولی صرف اشاره کردن به این مساله و امتیاز کسر کردن به این دلیل هم خودش خوبه و به نفع سازنده در آیندس.

.
 
جا داره یادی از دوستانی بکنیم که سر یه بازی که اسمشو نمیارم گیر دادن به متای 85 اش و گفتن بازی اپیک فیل شده و بدرد نمیخوره و خاک تو سر سازندش!
الان دقیقا چطوری متای 83 براشون عزیز شده نمیدونم!کمی دوری از تعصب کورکورانه و فن بوی بودن بد نیست
من قبلا گفتم بازم میگم که به هیچ عنوان نمرات و متا مهم نیست و نظر شخصی و تجربه شما از بازی حرف اول رو میزنه!
بازی Beyond Two Souls با متای 77 از خیلی بازیا با متای بالای 90 واسه من و خیلی افراد بهتر بود
طبیعتا این بازی هم با توجه به پیشینه سازندش بازی عالی هستش و من حتما تجربش میکنم
 
باید با این موضوع که همه گیمر ها صرفا به محتوا دقت نمیکنند کنار بیایم.. منتقد ها هم گیمر هستند دیگه.. وقتی طرف عادت داره هر سال شوتر های تکراری بازی کنه باید هم دیدش نسبت به tlg به صورت تکنیکال باشه نه هنری.. اینم یک نمونه:
GamingTrend
Dec 5, 2016
60
The Last Guardian’s story is moving and beautifully told, but the poor execution of its dated mechanics hold it back from the greatness of its predecessors
---
والا witcher3 هم اوایل یا قبل از اپدیت های حجیمش افت فریم به خصوصی داشت.. تا جایی که خودم بیخیالش شدم و صبر کردم تا اپدیت بشه.. نمیدونم چرا اون جا ها این منتقدین ارفاق میدادن؟:D شاید دلیلش اینه که اون بازی یک اکشن ادونچر با +100 ساعت گیم پلی بوده و در واقع منتقد چون با اساس بازی اشنا بوده رو خیلی از مسائل چشم پوشی کرده.
ولی TLG نه و کاملا قضیش با همه بازی ها فرق داره. منتقد و گیمری که با سبک بازی های یودا اشنا نباشه قبل اینکه تحت تاثیر محتوا قرار بگیره افت فریم به چشمش میاد. نمیدونم دوربین بازی را با استاندارد های ذهنش مقایسه میکنه.. و این یعنی خطر برای صنعت به نظر من.. همین ها باعث میشند جلوی بازی های خلاقانه گرفته بشه و خیلی از ایده ها هیچ وقت عملی نشند. همه که یودا نیستند و علم و هنر یودا را ندارند. و البته همه ساپرت سونی هم ندارند:D
البته از یک طرف هم شاید همین منتقد ها باعث بشند مکانیزم های گیم پلی و کیفیت اجرایی این بازی های خاص هم پیشرفت کنه و در واقع بدون ایراد بشند:D این جاست که میگن حق به حق دار میرسه:D
بازی مطابق با نقد ها دقیقا همون چیزیه که فن ها این همه سال انتظارش رو میکشد ... این تاریخ مصرف گذشته بودن گیم پلی هم مشخصه چه طیفی بودن ... اتفاقا اگه واقعا بازی به اون المان هایی که ما تو ico و soc داشتیم وفادار مونده باشه .. یعنی دقیقا باید دست مریزاد گفت به ueda چون دقیقا میدونه فن هاش چی میخوان و بازی برای فن هاش ساخته نه جلب گیمر های جدید و این چیزا که کپکام و اسکوار به خاطرش گند زدن به فرانچایز هاشون. من نمیدونم باید از نظر اینها چی کار میکردن ..بازی رو tps میکردن یا اکشن تامب رایدری بهش اضافه میکردن یا مثل کارای ناتی سینماتیکش میکردن ؟ یا اکشن rpg از توش در میوردن یا قابلیت های لول اپ و کسب اسکیل ؟؟ من نمیدونم
حالا برگردیم در مکتب بازی سنتریسم .... بعضی از همون دوستانی که تو یه تاپیک دیگه حرف از خلاقیت در این صنعت و هنر بازی سازی و کم شدن بازی هنری و خلاقانه میزدن , دارن اینجا هم هیت میورزن ... دست مریزاد .
 
آخرین ویرایش:
دقیقا یکی از مهمترین دلایل نقد بازیها و امتیاز دادن بهشون همینه
هرچقدرم بازیهای اودا هنری و فلسفی و ..... باشه اگر منتقد فقط از دید هنری و فلسفی بازی رو نقد کنه باز هم در آینده مشکلات نکنیکی و ..... سرجاشون خواهد موند ولی اگه اینها هم گوشزد بشه و ازش نمره کسر بشه تو بازیهای بعدی این مشکل هم رفع میشه

البته اینکه مثلا یکی برای این مشکلات 2 نمره کسر می کنه یکی 5 نمره برا اینه که بارم بندی استانداردی وجود نداره متاسفانه و همین باعث دلخوری میشه ، ولی صرف اشاره کردن به این مساله و امتیاز کسر کردن به این دلیل هم خودش خوبه و به نفع سازنده در آیندس.

.
بحث هم دقیقا همینه اگه این مشکلات انقدر حاد بود برای همه صدق میکرد نه فقط برای 7-8 تاشون ... که بیان اینطور وحشیانه بازی رو تخریب کنن و اصلا توجهی به باقی مسایل بازی نکنن.
بازی مشکلات داره ... برای کسایی که خیلی حساسیت دارن .. در حد یکی دو نمره چیزی که تو میانگین واکثریت نقد ها میبینیم .. نه 5-6 نمره ... این یعنی بستن چشم به روی همه خوبی های بازی و فقط دیدن نکات منفیش
 
باید با این موضوع که همه گیمر ها صرفا به محتوا دقت نمیکنند کنار بیایم.. منتقد ها هم گیمر هستند دیگه.. وقتی طرف عادت داره هر سال شوتر های تکراری بازی کنه باید هم دیدش نسبت به tlg به صورت تکنیکال باشه نه هنری.. اینم یک نمونه:
GamingTrend
Dec 5, 2016
60
The Last Guardian’s story is moving and beautifully told, but the poor execution of its dated mechanics hold it back from the greatness of its predecessors
---
والا witcher3 هم اوایل یا قبل از اپدیت های حجیمش افت فریم به خصوصی داشت.. تا جایی که خودم بیخیالش شدم و صبر کردم تا اپدیت بشه.. نمیدونم چرا اون جا ها این منتقدین ارفاق میدادن؟:D شاید دلیلش اینه که اون بازی یک اکشن ادونچر با +100 ساعت گیم پلی بوده و در واقع منتقد چون با اساس بازی اشنا بوده رو خیلی از مسائل چشم پوشی کرده.
ولی TLG نه و کاملا قضیش با همه بازی ها فرق داره. منتقد و گیمری که با سبک بازی های یودا اشنا نباشه قبل اینکه تحت تاثیر محتوا قرار بگیره افت فریم به چشمش میاد. نمیدونم دوربین بازی را با استاندارد های ذهنش مقایسه میکنه.. و این یعنی خطر برای صنعت به نظر من.. همین ها باعث میشند جلوی بازی های خلاقانه گرفته بشه و خیلی از ایده ها هیچ وقت عملی نشند. همه که یودا نیستند و علم و هنر یودا را ندارند. و البته همه ساپرت سونی هم ندارند:D
البته از یک طرف هم شاید همین منتقد ها باعث بشند مکانیزم های گیم پلی و کیفیت اجرایی این بازی های خاص هم پیشرفت کنه و در واقع بدون ایراد بشند:D این جاست که میگن حق به حق دار میرسه:D
اصلا وضع فریم TW3 مثل این بازی نبود :D حتی همون اوایل هم که مشکلات داشت بازم خیلی بهتر از وضعیت فعلی TLG بود. بعدش اون سایت هایی که ایراد از بخش تکنیکی گرفتن بیشتر روی دوربین تاکید داشتن تا فریم، یعنی حتی همین افت فریم ها رو هم بعضی ها نادیده گرفتن :D یه نکته دیگه هم اینکه خیلی از سایت های که نمره زرد دادن از گیم پلی ایراد گرفتن، اینجا یه سری از دوستان فکر کنم نقدها رو کامل نخوندن (شاید به خاطر اسپویل) و حس میکنن بیشتر به خاطر افت فریم چند تا سایت امتیاز 6 دادن که مشخصا قضیه اینجوری نیست. البته اینم هست که ایراد گرفتن از گیم پلی دلیل نمیشه که واقعا اون بخش مشکل داشته باشه، صرفا نظر اون سایت ها بوده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or