این قضیه چیزی نیست که برای همه شرایط یکسانی داشته باشه، یکی ممکنه با فریم 20 هیچ مشکلی نداشته باشه ولی برای یکی دیگه این قضیه خیلی به چشم بیادSoC و ICO و مخصوصا SoC به قدری افت فریم داشت که بعضی وقت ها کلا گم میکردی حرکت دوربین رو اما لطمه ای هم به تجربه بازی نزد!
در کل اینکه بازی یه سری مشکلات افت فریم داره (و با پچ میشه حلش کرد، اگه بکنن!) غیرقابل قبوله و نباید میشد اما خوب اینکه به خاطر افت فریم نمیشه از بازی یودا که بعد از 9 سال با هزار دردسر و مشقت بالاخره ریلیز زده و به دست طرفداران رسیده، لذت برد، اصلا درست نیست.
مشکل دوربین هم از امضای هر دو تا بازی قبلیه. وقتی سوار اسب میدویدی یا از کلوسوس ها بالا میرفتی واقعا کلنجار رفتن با دوربین خودت شاهکاری بود واسه خودش.
نمیخوام بگم این بازی استثناست نه، اما اگه یکم شرایط 9 سال پیش رو در نظر بگیریم و با 2 بازی قبلی یودا اشنا باشیم، میشه خیلی راحت از این مشکلات چشم پوشی کرد و بیشتر رفت به سمت نقد محتویات بازی که تمرکز اصلی داره روشون و نقد بخش تکنیکی رو به دیجیتال فاندری بسپاریم. هر چی بایشه این نه یه بازی شوتره نه ریسینگ که بگیم افت فریم کلا مانع انجام یه سری کارها میشه.
میشه چندتا از مشکلات تکنیکی SotC رو بگی تا مستفیض بشیم؟؟متای بازی به نظرم خوبه. هیچ ایدهای نداشتم که اوضاعش چطور میشه، ولی تست اول رو با موفقیت گذروند. امیدوارم تو فروش هم اوضاعش خوب باشه تا این همه سال تلاش تا حدی جبران بشه که با توجه به پیش فروش های خوبش امکانش هست.
بعید میدونم یه بارم بازیهای فوق رو بازی کرده باشی! وگرنه Shadow of the Clossus حداقل پر از مشکلات تکنیکی بود. ICO هم با اینکه اوضاعش از SotC بهتر بود، ولی اونم خالی از ضعفهای تکنیکی نبود.
نسخه ps2 افت فریم های وحشتناک شدیدی داشت بعضی مواقع حتی تا 15 فریم هم پایین میومد ! من ico رو بازی نکردم ولی توی sotc کنترل دوربینش خیلی بد بودمیشه چندتا از مشکلات تکنیکی SotC رو بگی تا مستفیض بشیم؟؟
میدونم که بازیش نکردی، یا شاید سنت قد نده بازیش کرده باشی، اما حداقل برو نقدای SotC رو بخون تا روشن بشی که بازی واقعا عاری از مشکلات تکنیکی بود.
The most beautiful and touching friendship this year, in spite of somewhat unstable game mechanics.
Even if The Last Guardian can sometimes get straight to our hearts, we cannot turn a blind eye to the frustrating gameplay. Its narrative fails to truly immerse the player, as the game mechanics lack to convey emphasis and empathy.
The Last Guardian offers some nice puzzles. However the gameplay mechanics are too outdated. Therefore, the game is not as good as it could have been.
The Last Guardian’s story is moving and beautifully told, but the poor execution of its dated mechanics hold it back from the greatness of its predecessors.
While some parts of its narrative had me emotionally invested in the relationship between boy and beast, constantly fighting against the game’s broken mechanics left me unimpressed.
افت فریم و مشکلات دوربین دوتا از نقاط ضعف SotC بود که با وجود نقاط مثبتش کاملا قابل چشمپوشی بود. اتفاقا من نسخه PS3 رو بازی کردم که مشکلات کمتری داشت، ولی شما اصلا هیچکدوم رو بازی نکردی که میگی بازی هیچ مشکل تکنیکی نداشته.میشه چندتا از مشکلات تکنیکی SotC رو بگی تا مستفیض بشیم؟؟
میدونم که بازیش نکردی، یا شاید سنت قد نده بازیش کرده باشی، اما حداقل برو نقدای SotC رو بخون تا روشن بشی که بازی واقعا عاری از مشکلات تکنیکی بود.
The game makes such an exceptional visual effort, in fact, that it's a disappointment that the technical execution is less than perfect. This is primarily due to an uneven frame rate, which is reasonably smooth while you're exploring the land but can dip dangerously low when a battle heats up--the worst time for it to happen. The camera can also be a bit erratic while you're climbing around the back of a colossus, though you can hold down L1 to center the camera on the monster, which helps to mitigate this problem
کسانی که 10 سال اشتیاق این بازی را داشتند از مشکلات تکنیکی چه باک
به قول خواجه شیراز که :
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم
سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
کعبه اون تجربهای که اودا برامون ساخته،بیابون اون مسیر رسیدن بهش و خار مغیلان هم 4تا افت فریم و مشکل دوربینه
الان موقع رلیس بازی و شرایط داغه و ایرادات توی چشم،چند سال دیگه که بهترین بازی های نسل رو میخوان انتخاب کنن خیلی از این مشکلات تکنیکی یادشون نمیاد اما فرم و روایت و محتوای بازی همیشه تو خاطر میمونه.
البته من زورم این نیست که شما هم با من هم نظر باشین و مشکلات تکنیکی رو در نظر نگیرین و اینا،اما میدونم خیلی ها با من همنظرن،این پست برا اوناست.
دقیقا منم حرفم همینه. یکی از دوستان به نمره ign اشاره کرده و گفته که 98 درصد نمره هاش درسته، ولی هر از گاهی هم نمره پرت مثل این داره !! خب این یعنی چی !!!این چکیده یه تعداد از نقدهایی هست که نشون میدن نمرات پایین بازی صرفا بخاطر مشکلات تکنیکی نبوده. در مورد مشکلات تکنیکی و اینکه یه سری میگن باید در مورد این بازی متفاوت برخورد بشه هم جای تعجب داره! یعنی رسما بازی ای که ما دوست داریم موفق بشه رو بدون در نظر گرفتن مشکلاتش نقد کنند؟ شمایی که قرار بازی رو تجربه کنی، این نقدها برای خود شما هست داره نشون میده بازی فلان مشکل رو داره!
نمرات پایین بازی؟ بازی الان میانگین 83 دراه که یعنی خیلی خوب! و حتی وقتی به شرایط این بازی یه نیم نگاه داریم میشه گفت شاهکار کرده. من خودم شدیدا منتظر اپیک فیل شدنش بودم. اینکه حالا خیلی ها نمره 89 به پایین رو فیل و امتیاز بد میدونن مشکل خودشونه.این چکیده یه تعداد از نقدهایی هست که نشون میدن نمرات پایین بازی صرفا بخاطر مشکلات تکنیکی نبوده. در مورد مشکلات تکنیکی و اینکه یه سری میگن باید در مورد این بازی متفاوت برخورد بشه هم جای تعجب داره! یعنی رسما بازی ای که ما دوست داریم موفق بشه رو بدون در نظر گرفتن مشکلاتش نقد کنند؟ شمایی که قرار بازی رو تجربه کنی، این نقدها برای خود شما هست داره نشون میده بازی فلان مشکل رو داره!
شما هم کل پست منو ول کردی فقط همون یه قسمت رو خوندی.نمرات پایین بازی؟ بازی الان میانگین 83 دراه که یعنی خیلی خوب! و حتی وقتی به شرایط این بازی یه نیم نگاه داریم میشه گفت شاهکار کرده. من خودم شدیدا منتظر اپیک فیل شدنش بودم. اینکه حالا خیلی ها نمره 89 به پایین رو فیل و امتیاز بد میدونن مشکل خودشونه.![]()
بازخورد های بسیار بسیار فوق العاده گرفته. شخصا اصلا انتظار نداشتم بعد این همه حاشیه که تو ساختش بوجود اومد تا این حد بتونه موفق عمل کنه. باید سازندش رو تحسین کرد.