امتیازات The Last Guardian

پیش بینی میانگین امتیازات


  • مجموع رای دهنده‌ها
    137
  • نظرسنجی بسته شده است .
کسانی که 10 سال اشتیاق این بازی را داشتند از مشکلات تکنیکی چه باک :D

به قول خواجه شیراز که :

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم
سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور :D

کعبه اون تجربه‌‌ای که اودا برامون ساخته،بیابون اون مسیر رسیدن بهش و خار مغیلان هم 4تا افت فریم و مشکل دوربینه :D

الان موقع رلیس بازی و شرایط داغه و ایرادات توی چشم،چند سال دیگه که بهترین بازی های نسل رو میخوان انتخاب کنن خیلی از این مشکلات تکنیکی یادشون نمیاد اما فرم و روایت و محتوای بازی همیشه تو خاطر میمونه.

البته من زورم این نیست که شما هم با من هم نظر باشین و مشکلات تکنیکی رو در نظر نگیرین و اینا،اما میدونم خیلی ها با من هم‌نظرن،این پست برا اوناست.
من الان ویدئو تست فریم DF رو نگاه کردم، روی PS4 معمولی وضع فریم خیلی خرابه :دی خیلی مواقع زیر 25 هست و بعضی جاها چند ثانیه پشت سر هم روی 20 و 21 میره که به نظرم اصلا خوب نیست. روی PS4 Pro و حالت 1080P اکثر مواقع 30 فریم هست که بهترین تجربه رو رقم میزنه. در کل افت فریم رو تجربه بازی تاثیر بدی میزاره، اگه میتونستن رزولوشن رو کمتر کنن تا فریم بهتر بشه نتیجه کار خیلی جالب تر میشد. ولی الان هر کی رو PS4 Pro بازی کنه حداقل مشکل افت فریم رو نداره :دی
 
من الان ویدئو تست فریم DF رو نگاه کردم، روی PS4 معمولی وضع فریم خیلی خرابه :D خیلی مواقع زیر 25 هست و بعضی جاها چند ثانیه پشت سر هم روی 20 و 21 میره که به نظرم اصلا خوب نیست. روی PS4 Pro و حالت 1080P اکثر مواقع 30 فریم هست که بهترین تجربه رو رقم میزنه. در کل افت فریم رو تجربه بازی تاثیر بدی میزاره، اگه میتونستن رزولوشن رو کمتر کنن تا فریم بهتر بشه نتیجه کار خیلی جالب تر میشد. ولی الان هر کی رو PS4 Pro بازی کنه حداقل مشکل افت فریم رو نداره :D

من نمیدونم تمام بازی فریم اینطوریه یا نه(چون تا به حال DF رو چک نکردم نمیدونم ترتیب کارش چطوریه)،یا اینکه فقط قسمتی رو که افت فریم داره کپچر میکنن،اما اگر مورد دوم باشه دارک سولز هم تو بلایت تاون فریم 20 خوب بود که ... :دی که الان میدونیم دارک سولز چه جایگاهی داره تو دنیای ویدئوی گیم.
 
من نمیدونم تمام بازی فریم اینطوریه یا نه(چون تا به حال DF رو چک نکردم نمیدونم ترتیب کارش چطوریه)،یا اینکه فقط قسمتی رو که افت فریم داره کپچر میکنن،اما اگر مورد دوم باشه دارک سولز هم تو بلایت تاون فریم 20 خوب بود که ... :D که الان میدونیم دارک سولز چه جایگاهی داره تو دنیای ویدئوی گیم.
بخش های مختلفی از بازی رو نشون میده و فریم رو تست میکنه، یعنی اینکه به نظر میاد تو اکثر بخش های بازی افت فریم وجود داشته باشه. حداقل تو اون ویدئویی که من دیدم محیط ها متفاوتی رو تست کرده بود. مشکل هم این بود که یه سری جاها کلا اون بخشی که نشون میداد فریم خیلی وقت ها زیر 25 بود.
 
این که منو کوت کردی جوگیری بعد از خوندن پستم بود ها؟اگه بود که خیلی به وجد میام :D

بعد از سه روز که رسید دستت،به شکوفه‌ها به باران برسان سلام ما را :D

من که حالاها نمیتونم...
آره،حالت شاعرانه اش را نوشتی،منم شاعرانه شدم،دیگر پول و این چیزها را گذاشتم کنار @-)
حس می کنم مثل بازی های قبلی Team Ico یک تجربه خیلی خاص است که برای رسیدن بهش باید عذاب بکشی،که یکجورایی خاص ترش می کند
بخش های مختلفی از بازی رو نشون میده و فریم رو تست میکنه، یعنی اینکه به نظر میاد تو اکثر بخش های بازی افت فریم وجود داشته باشه. حداقل تو اون ویدئویی که من دیدم محیط ها متفاوتی رو تست کرده بود. مشکل هم این بود که یه سری جاها کلا اون بخشی که نشون میداد فریم زیر 25 بود.
فقط خواستم بگم من WoW را که یکی از تجربه های خاص برای من در زمان خودش بود،اوایل با پینگ ۱۰۰۰ بازی می کردم ولی با این حال خیلی لذت می بردم،می دانم بهانه ای نیست ولی برای بعضی از گیم ها گاهی این چیزها به چشم نمی آید
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: S0lid Snake
این عنوان از اون دست بازی هاست که با هدف فروش و درامد زایی ساخته نشده.
کاملا مشخصه. از مراحل ساخت بگیر تا بازی های قبلی سازنده.
تنها چیزی که باعث ساخت این بازی شده "هنر و عشق سازنده" . فکر کنم همه مطمئن باشند که یودا همین الان چشم به نمرات و فروش ندوخته. بلکه منتظر تا طرفدار ها این عنوان را تجربه کنند و انرژی مد نظرش تولید/پخش شه.. این بازی ساخته شده تا دنیاش تجربه بشه. حرف هاش زده بشه. از این نظر تو رده عناوینی مثل دارک سولز قرار میگیره و حتی سلیقه ای تر هم میشه چون اینجا دیگه از اکشن خفن سولزبورن ها خبری نیست. پس فکر نمیکنم نقد هاش به صورت جدی مهم باشه. شوق و ذوق طرفدار هاش تو همین تاپیک و جاهای دیگه این 10 سال حتی قبل از تجربه این موضوع را اثبات میکنه.
خلاصه که فاز این بازی فرق داره. امتیازات به معنای واقعی براش مهم نیستند.
---
اما در هر صورت. وقتی یک گیم منتشر میشه خب همه جوره "نقد" میشه. تو این مسئله استثنایی وجود نداره. تمام فاکتور هاش هم نقد میشند. این موضوع برای کسی که نمیدونه با چی طرفه خب مهمه. واقعا مهمه.
ولی دسته اصلی مخاطب های بازی.. میشند همون طرفدار های عاشق که 2 سال پیش فکرشم نمیکردند الان تو تاپیک امتیازات این بازی باشند. این ها لذتشون را میبرند. و یکی از بهترین بازی های عمرشون میشه.. شک نکنید:D

کسانی هم که به نقد ها توجه میکنند.. به فرض اینکه از این سبک خوششون بیاد و بازی را به هر صورت تهیه کنند.. احتمال زیاد بعد از تجربه میشند جز دسته "عاشق" ها و یادشون میره که تو نقد های تکنیکی چی خوندند:D
 
من نمیدونم تمام بازی فریم اینطوریه یا نه(چون تا به حال DF رو چک نکردم نمیدونم ترتیب کارش چطوریه)،یا اینکه فقط قسمتی رو که افت فریم داره کپچر میکنن،اما اگر مورد دوم باشه دارک سولز هم تو بلایت تاون فریم 20 خوب بود که ... :D که الان میدونیم دارک سولز چه جایگاهی داره تو دنیای ویدئوی گیم.

مشکلات کنترل و دوربین هست که خیلی رو اعصاب و مثلا با پچ و اینا هم حل نمیشه.... .

البته بازم اینا برا ماها که سالها دنبال بازی بودیم مهم نیس ولی خداییش یه ایراد غیر قابل انکار و ای کاش اودا به این مسایل هم توجه می کرد

ولی بهرحال ما که برا تجربش لحظه شماری می کنیم

.
 
ign (سایت اصلی) نمره هاش همیشه برام مهمترین بوده و متاسفانه به بازی 7 داده !!! کمه آقا کمه.
کاری با حرفای فنای محترم سونی که حرف از نفهم بودن منتقدا میزنن ندارم، یا اینکه منتقدا نتونستن به اعماق بازی برن و مکاشفه های معنایی انجام بدن، اما یادمون نره هم ico و هم SotC نمرهاشون بالای 90 بود و در واقع هیچ مشکلی نداشتن (نه هنری و نه تکنیکی) و منم به شخصه عاشق هردوشون بودم.
دارم میگم میانگین 83 برای Ueda کمه، و این منو نگران میکنه.
 
دوستان چرا اینقدر قضیه رو پیچیده میکنین:D همه چیز بازی اوکی هست و فقط مشکلات تکنیکی داره که با پچ قابل رفع شدنه. گیم پلی و طراحی و اتمسفر همه در بهترین حالت خودشونن و امضای Ueda پای بازیه:D
خوشبختانه تیم سازنده تونسته به وظیفه خودش خوب عمل کنه و توی بخشی که تخصص داشته، موفق باشه.
هر چند مشکلات تکنیکی برای این بازی با وجود پروسه ساخت طولانی و پیشرفت تکنولوژی و پشتیبانی سونی و ...، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

پ.ن: این مشکل دوربین هم ظاهرا یکی از امضاهای Ueda هست :D
 
خدا رو شکر که بازی موفق شد و این خیلی مهمه.
خب گویا اصلی ترین مشکل همین مشکلات تکنیکی هست که اگه این ها نبودن قطعا با متایی بالای ۹۰ مواجه میشدیم.
به هر حال روند ساخت بازی با کلی مشکل و چالش مواجه بوده و همین که بازی به سرانجام رسید خیلی ارزشمنده.
 
Ign که به همه بازی ها کشکی نمره بالا میده اینجا7 دادهالبته بیشتر مشکلش با بازی همون اشکالات تکنیکیه جالبه گیم اسپات کم میده میگن نه چرا اونجا کم داده ign کم میده میگن نه ign چرا اینجوری داده
 
متای بازی به نظرم خوبه. هیچ ایده‌ای نداشتم که اوضاعش چطور می‌شه، ولی تست اول رو با موفقیت گذروند. امیدوارم تو فروش هم اوضاعش خوب باشه تا این همه سال تلاش تا حدی جبران بشه که با توجه به پیش فروش های خوبش امکانش هست.

ign (سایت اصلی) نمره هاش همیشه برام مهمترین بوده و متاسفانه به بازی 7 داده !!! کمه آقا کمه.
کاری با حرفای فنای محترم سونی که حرف از نفهم بودن منتقدا میزنن ندارم، یا اینکه منتقدا نتونستن به اعماق بازی برن و مکاشفه های معنایی انجام بدن، اما یادمون نره هم ico و هم SotC نمرهاشون بالای 90 بود و در واقع هیچ مشکلی نداشتن (نه هنری و نه تکنیکی) و منم به شخصه عاشق هردوشون بودم.
دارم میگم میانگین 83 برای Ueda کمه، و این منو نگران میکنه.
بعید می‌دونم یه بارم بازی‌های فوق رو بازی کرده باشی! وگرنه Shadow of the Clossus حداقل پر از مشکلات تکنیکی بود. ICO هم با اینکه اوضاعش از SotC بهتر بود، ولی اونم خالی از ضعف‌های تکنیکی نبود.
 
Ign که به همه بازی ها کشکی نمره بالا میده اینجا7 دادهالبته بیشتر مشکلش با بازی همون اشکالات تکنیکیه جالبه گیم اسپات کم میده میگن نه چرا اونجا کم داده ign کم میده میگن نه ign چرا اینجوری داده
Ign کی الکی نمره بالا داده .. اتفاقا ign یکی از معدود ترین سایت هاییه که نمراتش اکثرا معقوله و ۹۸ درصد مواقع نمراتش در سطح ارزش خود بازیه ... حالا با یه نمره که بی اعتبار نمیشه . خوب ۲ درصدم عوامل جانبی باعث میشه نمرات پرت بده .. مثل گرایشات فمینیستی منتقدش که روی نمره و نقدش تاثیر گذاشت ... یا الان
 
من الان ویدئو تست فریم DF رو نگاه کردم، روی PS4 معمولی وضع فریم خیلی خرابه :D خیلی مواقع زیر 25 هست و بعضی جاها چند ثانیه پشت سر هم روی 20 و 21 میره که به نظرم اصلا خوب نیست. روی PS4 Pro و حالت 1080P اکثر مواقع 30 فریم هست که بهترین تجربه رو رقم میزنه. در کل افت فریم رو تجربه بازی تاثیر بدی میزاره، اگه میتونستن رزولوشن رو کمتر کنن تا فریم بهتر بشه نتیجه کار خیلی جالب تر میشد. ولی الان هر کی رو PS4 Pro بازی کنه حداقل مشکل افت فریم رو نداره :D
SoC و ICO و مخصوصا SoC به قدری افت فریم داشت که بعضی وقت ها کلا گم میکردی حرکت دوربین رو اما لطمه ای هم به تجربه بازی نزد!

در کل اینکه بازی یه سری مشکلات افت فریم داره (و با پچ میشه حلش کرد، اگه بکنن!) غیرقابل قبوله و نباید میشد اما خوب اینکه به خاطر افت فریم نمیشه از بازی یودا که بعد از 9 سال با هزار دردسر و مشقت بالاخره ریلیز زده و به دست طرفداران رسیده، لذت برد، اصلا درست نیست.

مشکل دوربین هم از امضای هر دو تا بازی قبلیه. وقتی سوار اسب میدویدی یا از کلوسوس ها بالا میرفتی واقعا کلنجار رفتن با دوربین خودت شاهکاری بود واسه خودش.

نمیخوام بگم این بازی استثناست نه، اما اگه یکم شرایط 9 سال پیش رو در نظر بگیریم و با 2 بازی قبلی یودا اشنا باشیم، میشه خیلی راحت از این مشکلات چشم پوشی کرد و بیشتر رفت به سمت نقد محتویات بازی که تمرکز اصلی داره روشون و نقد بخش تکنیکی رو به دیجیتال فاندری بسپاریم. هر چی بایشه این نه یه بازی شوتره نه ریسینگ که بگیم افت فریم کلا مانع انجام یه سری کارها میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or