امتیازات REDFALL

پیش بینی شما از متاکریتیک بازی؟

  • +90

    رای‌ها: 5 2.4%
  • 85-89

    رای‌ها: 11 5.3%
  • 80-84

    رای‌ها: 57 27.3%
  • 75-79

    رای‌ها: 70 33.5%
  • 70-74

    رای‌ها: 45 21.5%
  • 65-69

    رای‌ها: 11 5.3%
  • -65

    رای‌ها: 10 4.8%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    209
  • نظرسنجی بسته شده است .
به همون د

نمیدونستم ارزش IP ردفال 7 میلیارد ـه !!!

View attachment 291854

View attachment 291855

View attachment 291857

View attachment 291860

وقتی سونی حاضر میشه یـ همچین چیزایی با این همه دبدبه و کبکبه لانچ کنه یـ کوچولو فقط یـ کوچولو احتمال بدید ماکرو هم از این شیطنتا بکنه
اون پورت لست و دی ال سی رو خیلی خوب اومدی
کار به جایی رسیده که مجبورین دست ببرین یا به ناشر ترد پارتی(forspoken)یا درمورد پورت یه بازیه شاهکار حرف بزنید
اون دیزگان هم حداقل متاش بیشتر این بولشتی هست که تحویل ملت دادن و هنوز هم داره پلی میشه و به حدی موفق بوده که به تنهایی نه به واسطه یه سرویس اشتراکی و ثروت تموم نشدنیه یه کمپانی تونسته برگ سبز بازی بعدی و بودجه کافی برا افزایش تعداد نیروهاش رو بگیره
 
+++

ولی در خصوص Redfall یه سوال اساسی ذهن منو پر کرده، آیا بتزدا چند سال پیش هم چنین بازی فاجعه باری رو منتشر میکرد؟ چرا الان راضی شدن بازی با این کیفیت پایین بیاد بیرون؟ مسلما اینکه بگیم متوجه نبودن کیفیت بازی چیه درست نیست. اینکه نمیتونستن تاخیر بدن هم همینطور. ساده ترین جواب ترسناک ترین هم هست، براشون سر سوزنی اهمیت نداشته و صرفا میخواستن یه چیزی به اسم بازی AAA داشته باشن که دی وان رو گیم پس میاد. به نظر من این جواب خیلی تامل برانگیزه، چون مارو به سمت یه سوال دیگه میبره، آیا قراره داستان Redfall باز هم تکرار بشه؟ بازی های بعدی اینا چی؟ اگه آماده نباشن، کیفیتشون پایین باشه، یا هر چیز دیگه ای که باعث بشه به استانداردهای لازم نرسن، بازی کنسل میشه، وقت برای اصلاح بهش میدن، یا نه، حتما باید تحت هر شرایطی بیاد بیرون تا صرفا گیم پس یه عنوان جدید داشته باشه؟ به این سوال باید حسابی فکر بشه، بدور از تعصب و فن بازی البته. وگرنه نتیجه واضحه و ماقبل بحث کردن.
ماکان روزی که فیل اسپنسر گفت بازی‌های فرست پارتی قراره دی وان بیان رو گیم پس اکثرا نفهمیدن قراره چه اتفاقی بی افته و متوجه نبودن xbox قراره تو چاهی گرفتار بشه که دیگه در اومدن از اون چاه شاید غیر ممکن باشه.
خودت رو داخل یه تیم بازیساز در نظر بگیر که ماه تا ماه داری یه حقوق ثابت میگیری و مسئولیت خیلی مهمی داری و به فروش بازی هم امیدی نداری چون قراره ثمره کارت دی وان بیاد رو سرویس ماکروسافت و عده کمی حاضرن ۷۰ دلار بدن برای یک بازی فقط که قراره دی وان بیاد رو گیم پس.
خود شما باشی چقدر حاضری زحمت بکشی و از تفریحات و وقت خانواده و سلامتیت بزنی که یه کار خیلی خوب تحویل بدی؟
من اگه باشم به پشمهام هم نیست و یه چیز معمولی تحویل میدم که نگن کاری نکردی .
ماکروسافت راهش رو از روش سنتی جدا کرده
بازیهای مجانی که فروش درون برنامه ایی دارن اینقدر سود زیاد دادن که ماکروسافت رو به طمع انداخت و ماکرو حاضر شد پلتفرم‌های خودش رو فدای این قضیه کنه و سرمایه گذاری بسیار زیادی کنه رو این قضیه که معلوم نیست آخر و عاقبتش چی میشه ولی قطعا برای من که بازیهای داستان محور و سینگل از اهمیت بسیاری برام برخورداره اصلا و ابدا چیز خوبی نیست و شاید برای همیشه مجبور بشم پلتفرم‌های ماکروسافت رو بزارم کنار و هیچوقت سمتشون نرم.
 
بحث این نیس که بعد از معرفی کنسل می کرد براشون بد میشد، باید حتی قبل از معرفی بازی، کنسل می کرد یا پروژه رو ریبوت می کردن تهش امسال با cg معرفی میشد!میرفت کنار سایر بازی ها! ردفال درسته ساختش قبل از خریده شدن شروع شده بود، ولی خوب این مایکی بود بازیو معرفی کرد، بی سروصدا راحت کنسل می کرد!

دیگه وقتی یکی مثل گیب میاد بازی هایی که گلد شدن رو هم کنسل می کنه:D کنسلی این بازی اواسط ساخت، و قبل معرفی کاره بسیار ساده ای می تونست باشه!
ببین منظور منم کنسل کردن قبل از معرفی بازی هست. واقعا چطور میگی مایکروسافت میتونست راحت و بی سروصدا کنسل کنه؟ اون موقع چون کسی بازی رو ندیده بود و بعد از کنسلی خبرش قطعا میومد که بازی ومپایر استودیو Arcane توسط مایکروسافت کنسل شد! فقط تصور کن چه حملاتی میشد به مایکروسافت! بازی هم که منتشر شده مشخص شده خانه از پایبست ویران است و شک نکن مثلا حداقل دو سال باید تاخیر میدادن و نهایت یکم اوضاعش بهتر از الان میشد و باز ملت انتظارشون از بازی بالاتر میرفت نسبت به تاخیر بازی و باز مورد حمله قرار میگرفتن...
 
چرا پای DESTINY 2 بدبخت رو کشیدین وسط :)) این بازی همین الانش فقط روی استیم 107 هزارتا پلیر همزمان داره فقط روی استیم دیگه رو کنسولا بماند دلیله اینی هم که لایتفال نمره بد گرفته داستانش هست وگرنه تا جایی که میدونم بازی همه جوره پیشرفت داشته دیگه از این حرکتا نزنین خواهشا:D
https://steamdb.info/charts/
Screenshot 2023-05-02 220902.png
 
آخرین ویرایش:
به همون د

نمیدونستم ارزش IP ردفال 7 میلیارد ـه !!!

View attachment 291854

View attachment 291855

View attachment 291857

View attachment 291860

وقتی سونی حاضر میشه یـ همچین چیزایی با این همه دبدبه و کبکبه لانچ کنه یـ کوچولو فقط یـ کوچولو احتمال بدید ماکرو هم از این شیطنتا بکنه
یکیش dlc یه مولتی پلیر موفقه ،یکیش نسخه PC یه ای پی بشدت بزرگ و موفقه ،یکیش هم بازی اصلا شک دارم دابل A هم باشه. فقط دیزگان بازی بزرگ به حساب میاد که البته در برابر بلاک باسترهای اصلی سونی متوسط به حساب میاد ولی همین بشدت از نظر گیمرها محبوبه..
تلاش خوبی بود
 
ماکان روزی که فیل اسپنسر گفت بازی‌های فرست پارتی قراره دی وان بیان رو گیم پس اکثرا نفهمیدن قراره چه اتفاقی بی افته و متوجه نبودن xbox قراره تو چاهی گرفتار بشه که دیگه در اومدن از اون چاه شاید غیر ممکن باشه.
خودت رو داخل یه تیم بازیساز در نظر بگیر که ماه تا ماه داری یه حقوق ثابت میگیری و مسئولیت خیلی مهمی داری و به فروش بازی هم امیدی نداری چون قراره ثمره کارت دی وان بیاد رو سرویس ماکروسافت و عده کمی حاضرن ۷۰ دلار بدن برای یک بازی فقط که قراره دی وان بیاد رو گیم پس.
خود شما باشی چقدر حاضری زحمت بکشی و از تفریحات و وقت خانواده و سلامتیت بزنی که یه کار خیلی خوب تحویل بدی؟
من اگه باشم به پشمهام هم نیست و یه چیز معمولی تحویل میدم که نگن کاری نکردی .
ماکروسافت راهش رو از روش سنتی جدا کرده
بازیهای مجانی که فروش درون برنامه ایی دارن اینقدر سود زیاد دادن که ماکروسافت رو به طمع انداخت و ماکرو حاضر شد پلتفرم‌های خودش رو فدای این قضیه کنه و سرمایه گذاری بسیار زیادی کنه رو این قضیه که معلوم نیست آخر و عاقبتش چی میشه ولی قطعا برای من که بازیهای داستان محور و سینگل از اهمیت بسیاری برام برخورداره اصلا و ابدا چیز خوبی نیست و شاید برای همیشه مجبور بشم پلتفرم‌های ماکروسافت رو بزارم کنار و هیچوقت سمتشون نرم.
چون اینجا تاپیک امتیازات ردفال هست و قاعدتا در حیطه ردفال حرف زدی باید بگم اتفاقا عرضه بازیهای آرکین روی گیمپس بسیار اتفاق خوب و خوشی هست، میلیون ها پلیر بیشتری جذب بازیهای آرکین می شوند. این رو خود هاروی اسمیت اقرار کرد
اصولا ناشر باید نگرانی مالی داشته باشه نه سازنده، سازنده باید امیدوار باشه بازیش محبوب بشه و همه درموردش حرف بزنن تا برای بازی‌های بعدیش بودجه بیشتری بگیره.
زیاد با منطق جور درنمیاد
و این که ما کیفیت بازیهای 70 دلاری بدون گیمپسی هم دیدیم.
 
به همون د

نمیدونستم ارزش IP ردفال 7 میلیارد ـه !!!

View attachment 291854

View attachment 291855

View attachment 291857

View attachment 291860

وقتی سونی حاضر میشه یـ همچین چیزایی با این همه دبدبه و کبکبه لانچ کنه یـ کوچولو فقط یـ کوچولو احتمال بدید ماکرو هم از این شیطنتا بکنه
اینایی که لیست کردی رو کسی ماله نمیکشه حقیقتا. یعنی بد بودن وضعیت لانچ دیزگان، یا دستینی و پورت تلو حقیقتا همه قبول دارن. عین جنابعالی ۲۴/۷ اینجا کسی بهونه تراشی نمیکنه حقیقتا. یکی‌از دور ببینه فکر میکنه سخنگوی مایکروسافت داره اینجا پست میده.
کار به جایی رسیده که آنقدر desperate شدی اومدی پورت پیسی، دی ال سی رو لیست میکنی برا من. خیلی هم علاقه داری به متا:


اینا فقط چند نمونه تولیدی استودیوهای پلی استیشنه تو این چند سال. ولی خب همگی میشن سینما زده و سوم شخص که فقط برا فصل جوایز ساخته شدن. ارزش ردفال ۷ بیلیونه؟ جدی خودتو چرا می‌زنی اون راه؟ ۲ ساله زیر دست مایکروسافت رفتن و یکی از فاجعه ترین لانچ های تاریخ رو داره تجربه میکنه ردفال. ولی خب بتزدا مستقله دیگه.مایکروسافت چیکاره اس این وسط؟ حتی ساده ترین استاندارد های روز رو نداره این بازی بعد ملت میگن مایکروسافت چیکار میتونست بکنه؟ یکی هم مثل خودت اومده میگه بازی برا مایکروسافت مهم نیست!!! ۷ بیلیون دادن ناشر رو خریدن که ارکین جزو ایناس ولی خب مهم نیست دیگه براشون
 
به همون د

نمیدونستم ارزش IP ردفال 7 میلیارد ـه !!!

View attachment 291854

View attachment 291855

View attachment 291857

View attachment 291860

وقتی سونی حاضر میشه یـ همچین چیزایی با این همه دبدبه و کبکبه لانچ کنه یـ کوچولو فقط یـ کوچولو احتمال بدید ماکرو هم از این شیطنتا بکنه
بی‌طرف فروم، پای DLC یه بازی بسیار پرمخاطب‌تر از نماد 500 میلیون دلاری مایکروسافت که یک سوم دستینی هم پلیر نداره رو کشیده وسط! ترول از این بدتر که دستینی به عنوان یه IP جدید هر 3 ماه داره سیزن میگیره (برخلاف سیزنای 6 ماهه هیلو) و متاش با هیلوی 500 میلیون دلاری و پرمدعای مایکروسافت یکیه؟ ترول از این بدتر که برخلاف وعده دروغین ساپورت 10 ساله به نحو احسنت که رسیده به ریلیز 6 ماهه سیزن هاش، بانجی داره هر ساله کلی کانتنت رایگان و پولی برای دستینی میده و کیفیتش همه جوره از وضعیت هیلو بالاتره؟
ترول از این بدتر که متای دیزگان و Destruction AllStars و یدونه DLC از بازی تماماً نسل نهمی مایکروسافت که توسط استودیو مشهوری همچون ارکین ساخته شده بیشتره؟
بابت تلو هم شما اگه جراتشو داری برو متای نسخه اصلی، متای نسخه ریمستر و متای نسخه ریمیک PS5 رو بیار! در قدرت این IP همین بس که نسخه اولو 3 بار ریلیز کردن هر 3بارش متاش از بازی جدید مایکروسافت بالاتر بوده!
این وسط اشاره به Destruction AllStars عملاً فرقی با انتحاری نداره! بازی دسته چندم سونی که خود فناشم گردن نمیگیرنش که استودیوش در مقایسه با ارکین عملاً هیچه، متاش از ردفال بیشتره!متای دیزگان طبق همین عکس 11 تا بیشتره که این یعنی جلو بازی جدید مایکروسافت یه شاهکار به حساب میاد! :))
البته که ما میدونیم شما هیچ وابستگی به Xbox و مایکروسافت نداری! اینو هممون میدونیم! این که 1 تنه داری متای بازیایی رو وسط میشکی که تک تکش انتحاری برای خود شماست اصلا معلوم نیست که سعی داری به هر چیزی چنگ بندازی تا گندکاری ردفالو توجیه کنی!
احتمالا در ادامه چون میبینی متا انتحاری بوده و خودتون ترول شدید و دیگه جوابی ندارید دست به حذف پست بقیه میزنی.
 
آخرین ویرایش:
ماکان روزی که فیل اسپنسر گفت بازی‌های فرست پارتی قراره دی وان بیان رو گیم پس اکثرا نفهمیدن قراره چه اتفاقی بی افته و متوجه نبودن xbox قراره تو چاهی گرفتار بشه که دیگه در اومدن از اون چاه شاید غیر ممکن باشه.
خودت رو داخل یه تیم بازیساز در نظر بگیر که ماه تا ماه داری یه حقوق ثابت میگیری و مسئولیت خیلی مهمی داری و به فروش بازی هم امیدی نداری چون قراره ثمره کارت دی وان بیاد رو سرویس ماکروسافت و عده کمی حاضرن ۷۰ دلار بدن برای یک بازی فقط که قراره دی وان بیاد رو گیم پس.
خود شما باشی چقدر حاضری زحمت بکشی و از تفریحات و وقت خانواده و سلامتیت بزنی که یه کار خیلی خوب تحویل بدی؟
من اگه باشم به پشمهام هم نیست و یه چیز معمولی تحویل میدم که نگن کاری نکردی .
ماکروسافت راهش رو از روش سنتی جدا کرده
بازیهای مجانی که فروش درون برنامه ایی دارن اینقدر سود زیاد دادن که ماکروسافت رو به طمع انداخت و ماکرو حاضر شد پلتفرم‌های خودش رو فدای این قضیه کنه و سرمایه گذاری بسیار زیادی کنه رو این قضیه که معلوم نیست آخر و عاقبتش چی میشه ولی قطعا برای من که بازیهای داستان محور و سینگل از اهمیت بسیاری برام برخورداره اصلا و ابدا چیز خوبی نیست و شاید برای همیشه مجبور بشم پلتفرم‌های ماکروسافت رو بزارم کنار و هیچوقت سمتشون نرم.
Forza horizon 4,5
Halo infinite
Psychonauts 2
Grounded
Gears tactics
و چنتا بازی دیگه دی وان رو گیم پس منتشر شدن که هیچکدوم مشکل فنی نداشتن
با یه بازی لایو سرویس کنسل شده واسه کل یه کمپانی نسخه نپیچید
 
ببین منظور منم کنسل کردن قبل از معرفی بازی هست. واقعا چطور میگی مایکروسافت میتونست راحت و بی سروصدا کنسل کنه؟ اون موقع چون کسی بازی رو ندیده بود و بعد از کنسلی خبرش قطعا میومد که بازی ومپایر استودیو Arcane توسط مایکروسافت کنسل شد! فقط تصور کن چه حملاتی میشد به مایکروسافت! بازی هم که منتشر شده مشخص شده خانه از پایبست ویران است و شک نکن مثلا حداقل دو سال باید تاخیر میدادن و نهایت یکم اوضاعش بهتر از الان میشد و باز ملت انتظارشون از بازی بالاتر میرفت نسبت به تاخیر بازی و باز مورد حمله قرار میگرفتن...
سونی هم برداشت بازی سانتا مونیکا رو کنسل کرد نسل پیش، دومین استودیو مهم سونی، و دیدیم چه افرادی از استودیو رفتن ... میشه گفت اون موقع قشنگ فاتحه ی سانتا رو میشد خوند از اسم ها و افرادی که خارج شدن از استودیو بعد ده سال و سه گانه GOW رو تحویل داده بودن
نتیجه بعدش چی بود؟ ساخت یکی از بهترین بازی های نسل ، به شدت محبوب تر شدن GOW و ...

اینجا آیا نمیشد مدیریت درست کرد و اگر بازی واقعا مشکل داره و درست جمع و جور نمیشه، چنین بازیی که معرفی هم نشده رو کنسل کرد؟

برای نرفتن افراد از استودیو، مثل قرارداد سونی و بانجی، نمیشد آپشن های تشویقی گذاشت؟

الان حالا که رد فال گذشت(گذشت که نه، احتمالا چندماهی سر ساپورت و فیکس بازی حداقل گیر هستند) ، بازیه بعدی این استودیو رو میشه تضمین کرد که بتونه موفقیتی حالا مثل GOW بعد اون داستان ها نه، ولی موفقیت بزرگ و قابل قبولی بیاره که کنسل نشدن این بازی به فال نیک گرفته بشه؟

کلا Xbox برنامه ریزی چندان خوبی نداشته، و خدا میدونه از کی میتونه روی ریل بیفته
خیلی وقته استودیوهای زیادی خریده، و باید تا الان پروژه هاشون دیگه آماده میشد که حداقل تاخیر زدن یک بازی اونقدر براشون وجهه بدی پیدا نمیکرد
ببینیم از استارفیلد به بعد درست میشه اوضاع یا نه!

در مورد اینکه این بازی مربوط به قبل از خریده و فللن و بیسار ، خواهشا استایل مملکت خودمون بهانه نیارید دیگه! که هرچی میشه میگن کم کاری ایجاد شده به خاطر رئیس قبلیه...

کل نسل قبل بهانه "وضعیت به خاطر دان متریک هست" پا بر جا بود، و این نسل بهانه استودیوها از قبل خرید داشتن میساختن و ...
یه عالمه استودیو هم قبل تر خریداری شدن خو...

اولین بازی نسل فعلی که معرفی شد Hellblade 2 بود، و ما یک سوم یا بیشتر این نسل رو رفتیم و هنوز این بازی منتشر نشده!
و حس میکنم بازی اونقدر هم تو همه ابعاد بازی بزرگتری نشده باشه که انقدر وقت گرفته باشه!(شاید اشتباه کنم البته ... ولی این وسط یه عالمه IP جدید، بازی های بزرگ در ابعاد بزرگ معرفی و منتشر شدن رفتن! ...نگفتم بازی بدیه ها، 4 روز دیگه نگید بازی رو کوبوندن! :دی )
 
الان فالوت 76 رو هم بخاطر گیم پس دادن؟ اینا میخواستن یه بازی کواپ رو جریان روز بدن که خب مشخصا اینکاره نبودن. تاخیر هم بنظرم فقط رو مشکلات فنی بازی اثر میذاشت نه رو هسته گیم پلی بازی.

Fallout76 یه اسپین آف برای یه IP خیلی بزرگ بود، و علی رغم مشکلات فنی و گیم پلیی، باز به خاطر همین فن بیس بزرگ فروش خوبی کرد و حتا اگه درست بازی رو بشناسید میدونید سر فقط استیکرهاش چقدر تونست درآمد زایی کنه. حماسه استیکرهای 18 دلاری رو اکثرا یادشونه.

اما Redfall یه IP تازه است. اینکه چرا این بازی رو ساختن احتمالا به مایکروسافت ربط نداره و قبل خرید اینا پروسه ساختش استارت خورده، یحتمل هم میخواستن از سبک نیش خودشون فاصله بگیرن و یه چیز پرطرفدار تر و در نتیجه پرفروش تر بسازن که چون تجربه نداشتن از پس کار هم بر نیومدن، اما نکته یه چیز دیگه است، وقتی تو پروسه اینترنال تست متوجه میشن بازی چقدر از نظر کیفیت فنی و کلا گیم پلی ضعیفه، به هیچ عنوان استانداردهای آرکین رو نداره و قشنگ به پرستیژ سازنده و ناشر گند میزنه، چرا باز مصرانه بازی رو منتشر کردن حاضر نشدن دستکم با چند ماه تاخیر بازی باکیفیت و کمتر آشغالی رو بدن بیرون؟ جواب خیلی ساده است:

اول از همه میدونستن این بازی با حتا 6 ماه تاخیر هم خیلی بهتر نمیشه و ذاتن بازی ضعیفیه. دوم اینکه گیم پس نیاز به بازی AAA داره و بالاخره باید یه چیزی بدن بیرون. این ضعف بزرگ سرویسی مثل گیم پسه، ذاتن مارکتینگش بر مبنا کمیته نه کیفیت. باید مدام تعداد بازی هایی که تو سرویس هست یا قراره اضافه بشه رو تو رسانه ها بولد کنن، هر 3 ماه یبار یه AAA، دی وان، فولان، بهمان، خیلی دنبال این نیستن که بگن چندتا بازی با کیفیت بالا داره رو این سرویس میاد. منظورم بلاک باسترهای بزرگ و پرخرج باکیفیته نه بازی های ایندی و یا AA های جمع و جور. توجیه پشتش هم به نظر من خطرناک ترین چیز ممکنه است، پلیر یه پول کمی داده برای اشتراک و داره یه بازی رو دی وان رو سرویس دنلد میکنه بازی میکنه. این بخشی هست که میگن و بولد میشه و بخشی که نمیگن و درش مستتره این یکی جمله است: پس حق نداره خیلی نسبت به کیفیت بازی ها انتظار داشته باشه، چون بازی رو نخریده و دی وان داره رو سرویس بازی میکنه.
 
اول از همه میدونستن این بازی با حتا 6 ماه تاخیر هم خیلی بهتر نمیشه و ذاتن بازی ضعیفیه. دوم اینکه گیم پس نیاز به بازی AAA داره و بالاخره باید یه چیزی بدن بیرون. این ضعف بزرگ سرویسی مثل گیم پسه، ذاتن مارکتینگش بر مبنا کمیته نه کیفیت. باید مدام تعداد بازی هایی که تو سرویس هست یا قراره اضافه بشه رو تو رسانه ها بولد کنن، هر 3 ماه یبار یه AAA، دی وان، فولان، بهمان، خیلی دنبال این نیستن که بگن چندتا بازی با کیفیت بالا داره رو این سرویس میاد. منظورم بلاک باسترهای بزرگ و پرخرج باکیفیته نه بازی های ایندی و یا AA های جمع و جور. توجیه پشتش هم به نظر من خطرناک ترین چیز ممکنه است، پلیر یه پول کمی داده برای اشتراک و داره یه بازی رو دی وان رو سرویس دنلد میکنه بازی میکنه. این بخشی هست که میگن و بولد میشه و بخشی که نمیگن و درش مستتره این یکی جمله است: پس حق نداره خیلی نسبت به کیفیت بازی ها انتظار داشته باشه، چون بازی رو نخریده و دی وان داره رو سرویس بازی میکنه.
نکته ای که فراموش شد در مورد گیمپس: اول باید پلتفرم به فروش رود تا گیمپس رشد کند، گیمپس بر بستر یک پلتفرم است.

سوال اصلی: پلتفرم چگونه به فروش می‌رود؟ کمیت یا کیفیت؟
 
ماکان روزی که فیل اسپنسر گفت بازی‌های فرست پارتی قراره دی وان بیان رو گیم پس اکثرا نفهمیدن قراره چه اتفاقی بی افته و متوجه نبودن xbox قراره تو چاهی گرفتار بشه که دیگه در اومدن از اون چاه شاید غیر ممکن باشه.
خودت رو داخل یه تیم بازیساز در نظر بگیر که ماه تا ماه داری یه حقوق ثابت میگیری و مسئولیت خیلی مهمی داری و به فروش بازی هم امیدی نداری چون قراره ثمره کارت دی وان بیاد رو سرویس ماکروسافت و عده کمی حاضرن ۷۰ دلار بدن برای یک بازی فقط که قراره دی وان بیاد رو گیم پس.
خود شما باشی چقدر حاضری زحمت بکشی و از تفریحات و وقت خانواده و سلامتیت بزنی که یه کار خیلی خوب تحویل بدی؟
من اگه باشم به پشمهام هم نیست و یه چیز معمولی تحویل میدم که نگن کاری نکردی .
ماکروسافت راهش رو از روش سنتی جدا کرده
بازیهای مجانی که فروش درون برنامه ایی دارن اینقدر سود زیاد دادن که ماکروسافت رو به طمع انداخت و ماکرو حاضر شد پلتفرم‌های خودش رو فدای این قضیه کنه و سرمایه گذاری بسیار زیادی کنه رو این قضیه که معلوم نیست آخر و عاقبتش چی میشه ولی قطعا برای من که بازیهای داستان محور و سینگل از اهمیت بسیاری برام برخورداره اصلا و ابدا چیز خوبی نیست و شاید برای همیشه مجبور بشم پلتفرم‌های ماکروسافت رو بزارم کنار و هیچوقت سمتشون نرم.

دقیقا نکته همینجاست. شاید تحلیل فلسفی این داستان ها یه مقدار پیچیده باشه اما تحلیل ریاضیش برعکس خیلی ساده است. یکی یه سرویسی راه انداخته که ذاتن نیازمند یه سرمایه گزاری بسیار بزرگ برای آوردن یه تعداد زیادی بازی بزرگ و کوچیکه. این حجم از سرمایه گزاری ایجاب میکنه برای سود دهی، در یک زمان مشخص به یه تعداد یوزر خیلی بالا و جدی برسن. که یعنی مثلا برای رسیدن به تارگت نهایی باید سالی 30% (مثلا) رشد مشترک داشته باشن، اما تو همین سال های اول تارگتشون فیل میشه و به این عدد نمیرسن، که یعنی برگشت مالی و رسیدن به سوددهی هم عقب میفته. حالا با این تفاسیر آیا باز حاضرن بازی های خیلی بزرگ و پرخرج و بزرگ بسازن بزارن تو سرویس؟ یا برعکس مجبور میشن این ضرر عملیاتی در سرمایه گزاری رو با کاهش هزینه ها جبران کنن، مثلا بازی ها جمع و جور تر باشن و بیشتر برن سمت چیزهایی که زودتر به سوددهی برسه، مثل بازی های سرویس محور زیاد؟

من قبلا هم گفتم، با توجه به مدل بیزنسی که مایکروسافت داره، یعنی همین سرویس اشتراکی گیم پس، دیگه فروش یه بازی ملاک درستی برای سنجش موفقیت بازی هاش نیست، چون بازی رو بدنه اصلی مخاطبین که یحتمل گیم پس هم دارن (مثل اینجانب) دیگه نمیخرن. با همین منطق میزان پلیر هم دیگه حائز اهمیت نیست، چون باز به فاکتور خاصی اشاره نداره و صرفا میگه چند نفر از این مشترکین حاضر شدن علی رغم مجانی بودن بازی دنلدش کنن و از این زاویه نگاه کنید بعضا عددها فاجعه آمیز به نظر میرسن. تنها چیزی که نشون دهنده میزان موفقیت بازی های انحصاری مایکروسافته میزان رشد مشترکین سرویس گیم پسه. یعنی چی؟

یعنی مایکروسافت میاد تحلیل میکنه میگه فولان بازی، یه میزان فروش احتمالی داره، و اگه من اون بازی رو انحصاری سرویس خودم بکنم، احتمالا یه درصدی به تعداد مشترکین جدیدم اضافه میشه، یعنی طرف به جای خرید بازی میاد عضو سرویس من میشه و چون احتمالا بازی های دیگه ای رو هم میره، برای من به شکل غیر مستقیم باز هم درآمد زایی میکنه. در نتیجه با جمع کردن این اعداد پیش بینی میکنه در سال جدید که X تا بازی تازه به سرویس اضافه میشن، Y% رشد داشته باشن. اما آمارها دارن نشون میدن رشد گیم پس اندازه پیش بینی های مایکروسافت نبوده. پس اینجا باید دیگه مطمعن شد که بازی های انحصاریش اصلا موفق عمل نکردن. وگرنه وضع سرویس بهتر از این میبود.

وقتی عملکرد بازی های انحصاری یا کلا بازی هایی که بابتشون باجت هنگفت گذاشتی و آوردی رو گیم پس (که به قول دوستان کم از انحصاری هم نداره:D) در حد مورد انتظار نبوده، آیا بازم حاضر میشی برای ساخت بازی های جدید باجت های سنگین بزاری یا این بودجه فقط صرف یه سری IP خاص فقط میشه که صرفا محض پرستیژ ساخته میشن و فن بیس دارن؟ این میشه ریاضی مساله که خیلی ساده است و نتیجه اش واضحه.
 
آخرین ویرایش:
به همون د

نمیدونستم ارزش IP ردفال 7 میلیارد ـه !!!

View attachment 291854

View attachment 291855

View attachment 291857

View attachment 291860

وقتی سونی حاضر میشه یـ همچین چیزایی با این همه دبدبه و کبکبه لانچ کنه یـ کوچولو فقط یـ کوچولو احتمال بدید ماکرو هم از این شیطنتا بکنه
خداروشکر بی طرفی اینطوری میکنی اگر بی طرف نبودی دیگه چی میکردی !
من مطمینم زلدا هم بدی دست فیل اسپنسر به لیگ زرد میرسونش ...





حالا خیلی از موضوع تاپیک دور نشیم ... ریزشیِ

View attachment 291840



حجمش زیاده صبر کنید ...

چرا پای DESTINY 2 بدبخت رو کشیدین وسط :)) این بازی همین الانش فقط روی استیم 107 هزارتا پلیر همزمان داره فقط روی استیم دیگه رو کنسولا بماند دلیله اینی هم که لایتفال نمره بد گرفته داستانش هست وگرنه تا جایی که میدونم بازی همه جوره پیشرفت داشته دیگه از این حرکتا نزنین خواهشا:D
https://steamdb.info/charts/
View attachment 291871
شاهکار قرن بازی 500میلیونی که قرار بود ۱۰ سال ساپورت شه ٬ Halo infinite ٬ چرا تو لیست نیست ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or