امتیازات PES 2016

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
y9teg9iiyu6o1818nldw.jpg



Publisher :
Konami

Developer :
PES Productions

Release Date :
September 15, 2015

Platform :
PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360




**********************************




 
آخرین ویرایش:
بالاخره معلوم شد این نقدا شامل نسخه ی PC هم میشه یا نه؟!

این نقد ها براساس نسحه PS4 انجام شده . الان رفتم گشتم نتونستم لینک خوبی هم برای کیفیت بازی روی PC پیدا کنم . اما امیدوارم مطابق نسخه های نسل هشتم کنسولی باشه
 
این نقد ها براساس نسحه PS4 انجام شده . الان رفتم گشتم نتونستم لینک خوبی هم برای کیفیت بازی روی PC پیدا کنم . اما امیدوارم مطابق نسخه های نسل هشتم کنسولی باشه
قبلا سازنده ها گفته بودن مشابه نسخه نسل 8 نیست ولی مطابق نسل 7 هم نیست , یه چیزی بین 7 و 8 ه
 
نمرات عالیه نسل قبل به خاطر ضعفی که PES داشت خیلی ها رو مثل من از فوتبال دور کرد چون ما ها سمت فیفا نمیریم ولی این نسل دوباره با قدرت آمده که دمشون گرم امیدوارم دوباره فوتبالی بشم
 
فیفا چندین ساله که پیشرفتش کم تر و کمتر میشه و امیدوارم از نظر فروش یه احساس خطری بکنن و شاید به خودشون اومدن. تیم سازنده PES از نسخه 2014 نشون داد میخوان بازی رو دگرگون کنن و یجورایی بازی رو از عوض میشه گفت ساختن. عناصر مختلفش نیمه کاره بودن ولی میشد پتانسیلی که تو تغییرات بود رو دیدو نسخه 2015 از بعضی جهات به شکل عجیبی پسرفت کرده بود و نا امید شده بودم ولی این نسخه و دموی اون مخصوصا نشون داد که همچنان بازی داره راه درست رو میره. یجورایی داره شبیه NBA 2K میشه که زد NBA Live رو نابود کرد. اگه همینجوری pes پیشرفت کنه و EA دست به کار نشه ممکنه سقوط فیفا رو شاهد باشیم.
قسمتی از نقدی که واسه pes 2014 نوشته بودم:
در کل می‌توان گفت PES 2014 چیزی است که باید در اوایل نسل می‌بود. اتفاقی که رخ نداد و اکنون در آستانه به پایان رسیدن نسل هفتم بازیهای رایانه‌ای و ورود به نسل هشتم رخ می‌دهد. کونامی سعی دارد تا از تجربیاتی تلخی که در این نسل به دست آورد و همچنین فرمولی که رقیب دیرینه اش در این نسل استفاده کرد، کمک گرفته و به روزهای اوجش برگردد. سری PES بعد از سالها مسیر درست خود را پیدا کرده است و در صورت ادامه دادن این مسیر می‌تواند همان بازی قدرتمندی باشد که همه انتظارش را دارند.
 
من کاری به نقاط مثبت نسخه جدید PES ندارم ولی تو بحث انیمیشن و فیزیک فیفا خیلی بهتره

فیفا 15 خیلی از نظر تعداد انیمیشن‌ها خوب شده بود، اما یه مشکلی که داشت پیوستگی انیمیشن‌ها بود. اون ترنزیشن بین انیمیشن‌ها خوب نبود. توی 16 خیلی خیلی بهتر شدن انیمیشن‌ها. اما در مجموع انیمیشن‌های PES16 توی دمو بهترن (به نظر من).
ولی فیزیک توپ و برخوردا کلاً توی PES بهتره و نزدیک هم نیست (باز هم به نظر من).
در کل شما 100 تا بازی با PES16 انجام بدید، همون کار رو هم با فیفا 16 انجام بدید، بازی‌های PES کاملاً متفاوت از هم هستن و هر بازی حس خودشو داره، ولی فیفا تا حد زیادی اسکریپت شدست و همه بازی‌ها و گل‌ها بعد از چند دست تکراری و مشابه می‌شن. بازم می‌گم فیفا 16 تو این موارد خیلی بهتر شده، اما هنوزم مثل PES نیست.


برتری فیفا تو موارد دیگست که هزار بار گفته شده :دی
 
فرض کن PES لیسانس هاش مثل فیفا کامل بود اونوقت نمراتش دیدن داشت در کل هیچ وقت فروشش به فیفا نمیرسه چون هایپی که فیفا و EA انجام میدن عمرا یک کمپانی ژاپنی مثل کونامی بتونه انجام بده
 
من کاری به نقاط مثبت نسخه جدید PES ندارم ولی تو بحث انیمیشن و فیزیک فیفا خیلی بهتره
بازی تو ضربات آزاد 30 فریم میشه این یعنی افتضاح.کلش 30 فریم بود عادت میکردیم ولی وقتی بازی رو 60 میکنی و یهو میره تو 30 فریم چاره ای جز حذف بازی ندارم:d
فیزیک هم باید برین پیش نیوتن تا بدونید فیزیک یعنی چی.طرز دویدن شوت زدن استپ کردن و پنالتی زدن خیلی غیر طبیعیه.یه جورای شبیه ورزش پاتیناژه
 
فیفا 15 خیلی از نظر تعداد انیمیشن‌ها خوب شده بود، اما یه مشکلی که داشت پیوستگی انیمیشن‌ها بود. اون ترنزیشن بین انیمیشن‌ها خوب نبود. توی 16 خیلی خیلی بهتر شدن انیمیشن‌ها. اما در مجموع انیمیشن‌های PES16 توی دمو بهترن (به نظر من).
ولی فیزیک توپ و برخوردا کلاً توی PES بهتره و نزدیک هم نیست (باز هم به نظر من).
در کل شما 100 تا بازی با PES16 انجام بدید، همون کار رو هم با فیفا 16 انجام بدید، بازی‌های PES کاملاً متفاوت از هم هستن و هر بازی حس خودشو داره، ولی فیفا تا حد زیادی اسکریپت شدست و همه بازی‌ها و گل‌ها بعد از چند دست تکراری و مشابه می‌شن. بازم می‌گم فیفا 16 تو این موارد خیلی بهتر شده، اما هنوزم مثل PES نیست.


برتری فیفا تو موارد دیگست که هزار بار گفته شده :دی

افشین در مورد فیزیک توپ و حالت اسکریپت بودن کاملا مخالفم . اول اینکه به طور دقیق فیزیک توپ از دید تو شامل چه مواردی میشه ؟

در مورد بحث توپ ، اون چیزی که برای من مهمه ، اثرپذیری توپ بر اساس کنش ما در بازیه و اینکه قشنگ احساس کنیم داریم با یک توپ با وزن مشخصی بازی کنیم . برای ارائه این احساس چند عامل تاثیر گذاره . عامل اول طبیعی بودن سیستم پاسکاریه ، سیستم پاسکاری باید طوری بشه که در اون قشنگ سنگینی و وزن توپ احساس کنیم . همین الان برو همزمان دمو فیفا 16 و PES 16 بازی کن . فیفا کاملا تونسته این حس با پایین آوردن دقت پاس ها و اثرپذیری بیشتر قدرت پاس در سرعتش ارائه بده اما سیستم پاسکاری PES 16 این تنوع به هیچ عنوان نداره و به قول خودت حالت پینگ پنگی به بازی میده و کوچکترین چالشی هم در زمان پاسکاری نداری . این حالت خطی از دید تو اسمش آزادی عمل و دوری از حالت اسکریپت بودنه ؟

بحث دوم اینه در گیم پلی بخش هایی مثل استپ توپ ، شوت و ... هم مهمه که در اون میتونی به شناخت بهتر طراحی فیزیک توپ برسی . مثلا در مورد استپ توپ PES دقیقا چه انیمیشن متنوع و چه فیزیکی دیدی که برتر از فیفا میدونی ؟ خواهش من اینه به زیبایی و ظاهر انیمیشن ها دقت نکنید ، تاثیر اونا در ریتم گیم پلی ببینید . توی فیفا 16 سیستم بسیار خوبی که اضافه شده اینه که اگر قدرت و جهت سانتر یا پاس های عمقی خوب تنظیم نکنی ، بازیکن در استپ توپ به مشکل میخوره و چنین چیزی با این دقت در نسخه های قبلی نبود . همه این عناصر کنار هم بذاری باعث میشه ، بازی برات قابل باور تر باشه . اما همین الان PES موجوده و میشه تجربش کرد ، در این موارد برای اینکه لطمه ای به ریتم روان گیم پلی نخوره ، هیچ چالشی سازنده در بازی ارائه نداده .

در مورد اون بحث اسکریپت بودن کاملا مخالفم . موضوع اینه تو یک سال نشستی فیفا 15 بازی کردی ، بعدش با اون پیش زمینه نشستی فیفا 16 بازی کردی و مطمئنا شکل بازیت تفاوت خاصی نمی کنه و البته شکل حمله و گل زدنت هم تفاوتی نکرده . اما با چند روز بازی کردن دمو PES 16 میای میگی در قیاس با فیفا ، احساس ازادی عمل و تنوع بیشتری در PES وجود داره .

من فقط چند مورد میگم که کاملا روی مدرکه و کسی که تجربش از هر دو بازی فراتر از دمو باشه و حداقل نسخه های 15 هر دو بازی به میزان قابل قبول تجربه کرده باشه بهش رسیده

1- در زمینه سیستم دفاعی اتفاقا این فیفاس که همه چیز به گیمر سپرده . توی PES حتی اگر اصول اولیه دفاع کردن بلد هم نباشی ، گاهی اوقات هوش مصنوعی مدافعین راحت کار پوشش انجام میدن بدون اینکه خودت کار خاصی انجام داده باشی . تو اسم اینو چی میذاری ؟ آزادی و ارائه همه چیز به گیمر یا ارائه حس اسکریت مانند به بازی ؟ یا توی PES هنوزم مثل 10 سال قبل با دو دکمه میتونی کاملا کار دفاع انجام بدی در حالی در یک شبیه ساز مدرن ، باید عناصر دفاعی طوری تنظیم بشه که گیمر قشنگ احساس کنه با هوش و مهارت خودش داره دفاع می بنده نه اینکه دکمه مربع بگیری و بدون هیج کار پوششی ، پرسینگ انجام بدی همزمان هم دکمه X بگیری و خیلی شیک بازیکنت بره برات توپو هم بگیره . چیزی که با Tactical Defending در فیفا وجود داره دقیقا اینه تاثیر گیمر در بازی افزایش پیدا کرده و حس خطی بودن گیم پلی از بازی دور شده

2-
دقیقا در تقابل با Tactical Defending که از سال 2012 بوجود اومد ، بخش تهاجمی فیفا هم متحول شد . به همون میزان که تو در دفاع ازادی عمل داری ، در حمله هم آزادی عمل بدست آوردی چون میدونی حریفت نمیتونه با گرفتن دو تا دکمه راحت دفاع ببنده و هوش مصنوعی هم بهش باج نمیده . این باعث میشه مهارت گیمر بیاد وسط و تو برای یک دفاع قوی و یک حمله مناسب ، کاملا خودت جای طرف مقابل بذاری و تک تک حرکاتش پیشبینی کنی . از نظر من این حس آزادی عمل در گیم پلی فیفا فوق العادس . من یک ماه پیش در تاپیک PES گفتم ، نه توقع دارم انیمیشن به بازی اضافه بشه نه فیزیک توپ ارتقا پیدا کنه و نه مواردی از این دست که هیچدوم بیس گیم پلی تغییر نمیده . توقع من اینه گیم پلی حالت بازتری پیدا کنه و مهارت گیمر در پیشبرد بازی بیشتر به چشم میاد . اولین گام برای تحقق این موضوع هم منقرض کردن سیستم منسوخ شده دفاعیه که با یکی دو دکمه همه کارو میتونی انجام بدی . اتفاقا دقیقا این عناصره که بهت حس خطی بودن در گیم پلی میده و در تضاد با آزادی عمل قرار داره .

PES 16 بازی بسیار خوبیه در این شکی نیست ، اما من خواهشی که از تو و تمامی دوستان دیگه دارم اینه زمانی بیان مقایسه تحلیلی انجام بدن که در مورد PES هم مثل FIFA به شناخت دقیق رسیده باشن . به ولله با تجربه یه نسخه دمو درست نیست بیایم در این حد مقایسه بین دو بازی انجام بدیم . خواهش من از تمامی دوستان اینه ، دو ماه ، فقط دو ماه PES 16 تهیه کنن و بصورت آنلاین برن ، در این دو ماه مطمئنا متوجه نکات مثبت بازی در قیاس با FIFA 16 میشن اما از اون سمت مطمئنا متوجه میشن تجربه نسخه دمو برای قضاوت نهایی بین دو بازی کافی نبوده و متوجه میشید خیلی از این پیش زمینه هایی که در بازی داشتید در زمان تجربه آنلاین و بازی با گیمرهای حرفهPES تغییر پیدا می کنه . به نظر من اینکه بیایم با تجربه یک نسخه دمو به این نتیجه برسیم یک بازی تنوع بیشتری داره و در قیاس با رقیبش آزادی عمل بیشتری در گل زدن میده واقعا اشتباهه
 
حالا هرچقدم هسته ی گیم پلی خوب شده باشه و کم نقص باشه اما همون کریر مود فیفا باعث میشه واقعا نشه رفت طرف پس:d مگه میشه بازییرو که حتی لیگ دسته دو و سه خیلی کشورارم داره و اونقد تو زمینه لایسانس عالی و کم نقص عمل میکنه و هر سال داره کاملترم میشه ول کرد و اومد سراغ بازیی که کلا یک یا دوتا لیگو اونم نصفه و نیمه لایسانس کرده در کل بنظرم الان برا بازی انلاین باید پس و انتخاب کرد چون گیم پلی واقا بهتری داره حوادث تو بازی خیلی اتفاقین صحنه ها و گلایی که زده میشه واقا اتفاقی و تصادفین و از پیش تایین شده نیستن همه ی اینا باعث میشه تو انلاین رفت سراغ پس اما تو بازیه سینگل واقا نمیشه اینکارو کرد و اونهمه مود خفن و لایسانسا باقی چیزارو ول کرد رفت سراغ یه بازی کاملا نصفه و نیمه و ناقص البته مستر لیگ پس هم ملومه پیشرفت کرده اما خوب کریر مود فیفا واقا یه دنیای دیگست و دیوونه کنند ینی همون بخش استعدادیابی فیفا و کشف کردن یه سری ستاره ها که بعدا میان و تو دنیای واقعیم ستاره میشن خودش میرزه به کل لحظات پس بازی کردن:d در کل از پیشرفت پس به شدت استقبال میشه چون باعث میشه تیم فیفا بخودش بیاد فیفا بعد از 12 تو سراشیبی قرار گرفت و دیگه نخواست خیلی تغییرات ایجاد کنه درسته بازی به شدت شبیه ساز تر شده اما این شبیه سازی به قیمت اسکریپ تر شدن و قابل پیش بینی بودن بازیا و در نهایت گرفتن لذت شده چیزی که پس کاملا بر عکسشو انجام داده و جواب گرفته فیفا تو نسخه ی بعدی مثل پس نیاز به انقلاب داره حداقل نقدا و بازخورد مردم داره اینو میگه
پ ن: این قسمت ویرایشگر سایت بعضی وقتا ادمو باردار میکنه:|
 
آخرین ویرایش:
افشین در مورد فیزیک توپ و حالت اسکریپت بودن کاملا مخالفم . اول اینکه به طور دقیق فیزیک توپ از دید تو شامل چه مواردی میشه ؟

در مورد بحث توپ ، اون چیزی که برای من مهمه ، اثرپذیری توپ بر اساس کنش ما در بازیه و اینکه قشنگ احساس کنیم داریم با یک توپ با وزن مشخصی بازی کنیم . برای ارائه این احساس چند عامل تاثیر گذاره . عامل اول طبیعی بودن سیستم پاسکاریه ، سیستم پاسکاری باید طوری بشه که در اون قشنگ سنگینی و وزن توپ احساس کنیم . همین الان برو همزمان دمو فیفا 16 و PES 16 بازی کن . فیفا کاملا تونسته این حس با پایین آوردن دقت پاس ها و اثرپذیری بیشتر قدرت پاس در سرعتش ارائه بده اما سیستم پاسکاری PES 16 این تنوع به هیچ عنوان نداره و به قول خودت حالت پینگ پنگی به بازی میده و کوچکترین چالشی هم در زمان پاسکاری نداری . این حالت خطی از دید تو اسمش آزادی عمل و دوری از حالت اسکریپت بودنه ؟

بحث دوم اینه در گیم پلی بخش هایی مثل استپ توپ ، شوت و ... هم مهمه که در اون میتونی به شناخت بهتر طراحی فیزیک توپ برسی . مثلا در مورد استپ توپ PES دقیقا چه انیمیشن متنوع و چه فیزیکی دیدی که برتر از فیفا میدونی ؟ خواهش من اینه به زیبایی و ظاهر انیمیشن ها دقت نکنید ، تاثیر اونا در ریتم گیم پلی ببینید . توی فیفا 16 سیستم بسیار خوبی که اضافه شده اینه که اگر قدرت و جهت سانتر یا پاس های عمقی خوب تنظیم نکنی ، بازیکن در استپ توپ به مشکل میخوره و چنین چیزی با این دقت در نسخه های قبلی نبود . همه این عناصر کنار هم بذاری باعث میشه ، بازی برات قابل باور تر باشه . اما همین الان PES موجوده و میشه تجربش کرد ، در این موارد برای اینکه لطمه ای به ریتم روان گیم پلی نخوره ، هیچ چالشی سازنده در بازی ارائه نداده .

در مورد اون بحث اسکریپت بودن کاملا مخالفم . موضوع اینه تو یک سال نشستی فیفا 15 بازی کردی ، بعدش با اون پیش زمینه نشستی فیفا 16 بازی کردی و مطمئنا شکل بازیت تفاوت خاصی نمی کنه و البته شکل حمله و گل زدنت هم تفاوتی نکرده . اما با چند روز بازی کردن دمو PES 16 میای میگی در قیاس با فیفا ، احساس ازادی عمل و تنوع بیشتری در PES وجود داره .

من فقط چند مورد میگم که کاملا روی مدرکه و کسی که تجربش از هر دو بازی فراتر از دمو باشه و حداقل نسخه های 15 هر دو بازی به میزان قابل قبول تجربه کرده باشه بهش رسیده

1- در زمینه سیستم دفاعی اتفاقا این فیفاس که همه چیز به گیمر سپرده . توی PES حتی اگر اصول اولیه دفاع کردن بلد هم نباشی ، گاهی اوقات هوش مصنوعی مدافعین راحت کار پوشش انجام میدن بدون اینکه خودت کار خاصی انجام داده باشی . تو اسم اینو چی میذاری ؟ آزادی و ارائه همه چیز به گیمر یا ارائه حس اسکریت مانند به بازی ؟ یا توی PES هنوزم مثل 10 سال قبل با دو دکمه میتونی کاملا کار دفاع انجام بدی در حالی در یک شبیه ساز مدرن ، باید عناصر دفاعی طوری تنظیم بشه که گیمر قشنگ احساس کنه با هوش و مهارت خودش داره دفاع می بنده نه اینکه دکمه مربع بگیری و بدون هیج کار پوششی ، پرسینگ انجام بدی همزمان هم دکمه X بگیری و خیلی شیک بازیکنت بره برات توپو هم بگیره . چیزی که با Tactical Defending در فیفا وجود داره دقیقا اینه تاثیر گیمر در بازی افزایش پیدا کرده و حس خطی بودن گیم پلی از بازی دور شده

2-
دقیقا در تقابل با Tactical Defending که از سال 2012 بوجود اومد ، بخش تهاجمی فیفا هم متحول شد . به همون میزان که تو در دفاع ازادی عمل داری ، در حمله هم آزادی عمل بدست آوردی چون میدونی حریفت نمیتونه با گرفتن دو تا دکمه راحت دفاع ببنده و هوش مصنوعی هم بهش باج نمیده . این باعث میشه مهارت گیمر بیاد وسط و تو برای یک دفاع قوی و یک حمله مناسب ، کاملا خودت جای طرف مقابل بذاری و تک تک حرکاتش پیشبینی کنی . از نظر من این حس آزادی عمل در گیم پلی فیفا فوق العادس . من یک ماه پیش در تاپیک PES گفتم ، نه توقع دارم انیمیشن به بازی اضافه بشه نه فیزیک توپ ارتقا پیدا کنه و نه مواردی از این دست که هیچدوم بیس گیم پلی تغییر نمیده . توقع من اینه گیم پلی حالت بازتری پیدا کنه و مهارت گیمر در پیشبرد بازی بیشتر به چشم میاد . اولین گام برای تحقق این موضوع هم منقرض کردن سیستم منسوخ شده دفاعیه که با یکی دو دکمه همه کارو میتونی انجام بدی . اتفاقا دقیقا این عناصره که بهت حس خطی بودن در گیم پلی میده و در تضاد با آزادی عمل قرار داره .

PES 16 بازی بسیار خوبیه در این شکی نیست ، اما من خواهشی که از تو و تمامی دوستان دیگه دارم اینه زمانی بیان مقایسه تحلیلی انجام بدن که در مورد PES هم مثل FIFA به شناخت دقیق رسیده باشن . به ولله با تجربه یه نسخه دمو درست نیست بیایم در این حد مقایسه بین دو بازی انجام بدیم . خواهش من از تمامی دوستان اینه ، دو ماه ، فقط دو ماه PES 16 تهیه کنن و بصورت آنلاین برن ، در این دو ماه مطمئنا متوجه نکات مثبت بازی در قیاس با FIFA 16 میشن اما از اون سمت مطمئنا متوجه میشن تجربه نسخه دمو برای قضاوت نهایی بین دو بازی کافی نبوده و متوجه میشید خیلی از این پیش زمینه هایی که در بازی داشتید در زمان تجربه آنلاین و بازی با گیمرهای حرفهPES تغییر پیدا می کنه . به نظر من اینکه بیایم با تجربه یک نسخه دمو به این نتیجه برسیم یک بازی تنوع بیشتری داره و در قیاس با رقیبش آزادی عمل بیشتری در گل زدن میده واقعا اشتباهه

کاملا موافقم ، ضمنا ازادی عملی که دریبل زدن تو fifa هست خیلی بیشتر و گسترده تره ...
 
آخرین ویرایش:
افشین در مورد فیزیک توپ و حالت اسکریپت بودن کاملا مخالفم . اول اینکه به طور دقیق فیزیک توپ از دید تو شامل چه مواردی میشه ؟

در مورد بحث توپ ، اون چیزی که برای من مهمه ، اثرپذیری توپ بر اساس کنش ما در بازیه و اینکه قشنگ احساس کنیم داریم با یک توپ با وزن مشخصی بازی کنیم . برای ارائه این احساس چند عامل تاثیر گذاره . عامل اول طبیعی بودن سیستم پاسکاریه ، سیستم پاسکاری باید طوری بشه که در اون قشنگ سنگینی و وزن توپ احساس کنیم . همین الان برو همزمان دمو فیفا 16 و PES 16 بازی کن . فیفا کاملا تونسته این حس با پایین آوردن دقت پاس ها و اثرپذیری بیشتر قدرت پاس در سرعتش ارائه بده اما سیستم پاسکاری PES 16 این تنوع به هیچ عنوان نداره و به قول خودت حالت پینگ پنگی به بازی میده و کوچکترین چالشی هم در زمان پاسکاری نداری . این حالت خطی از دید تو اسمش آزادی عمل و دوری از حالت اسکریپت بودنه ؟

بحث دوم اینه در گیم پلی بخش هایی مثل استپ توپ ، شوت و ... هم مهمه که در اون میتونی به شناخت بهتر طراحی فیزیک توپ برسی . مثلا در مورد استپ توپ PES دقیقا چه انیمیشن متنوع و چه فیزیکی دیدی که برتر از فیفا میدونی ؟ خواهش من اینه به زیبایی و ظاهر انیمیشن ها دقت نکنید ، تاثیر اونا در ریتم گیم پلی ببینید . توی فیفا 16 سیستم بسیار خوبی که اضافه شده اینه که اگر قدرت و جهت سانتر یا پاس های عمقی خوب تنظیم نکنی ، بازیکن در استپ توپ به مشکل میخوره و چنین چیزی با این دقت در نسخه های قبلی نبود . همه این عناصر کنار هم بذاری باعث میشه ، بازی برات قابل باور تر باشه . اما همین الان PES موجوده و میشه تجربش کرد ، در این موارد برای اینکه لطمه ای به ریتم روان گیم پلی نخوره ، هیچ چالشی سازنده در بازی ارائه نداده .

در مورد اون بحث اسکریپت بودن کاملا مخالفم . موضوع اینه تو یک سال نشستی فیفا 15 بازی کردی ، بعدش با اون پیش زمینه نشستی فیفا 16 بازی کردی و مطمئنا شکل بازیت تفاوت خاصی نمی کنه و البته شکل حمله و گل زدنت هم تفاوتی نکرده . اما با چند روز بازی کردن دمو PES 16 میای میگی در قیاس با فیفا ، احساس ازادی عمل و تنوع بیشتری در PES وجود داره .

من فقط چند مورد میگم که کاملا روی مدرکه و کسی که تجربش از هر دو بازی فراتر از دمو باشه و حداقل نسخه های 15 هر دو بازی به میزان قابل قبول تجربه کرده باشه بهش رسیده

1- در زمینه سیستم دفاعی اتفاقا این فیفاس که همه چیز به گیمر سپرده . توی PES حتی اگر اصول اولیه دفاع کردن بلد هم نباشی ، گاهی اوقات هوش مصنوعی مدافعین راحت کار پوشش انجام میدن بدون اینکه خودت کار خاصی انجام داده باشی . تو اسم اینو چی میذاری ؟ آزادی و ارائه همه چیز به گیمر یا ارائه حس اسکریت مانند به بازی ؟ یا توی PES هنوزم مثل 10 سال قبل با دو دکمه میتونی کاملا کار دفاع انجام بدی در حالی در یک شبیه ساز مدرن ، باید عناصر دفاعی طوری تنظیم بشه که گیمر قشنگ احساس کنه با هوش و مهارت خودش داره دفاع می بنده نه اینکه دکمه مربع بگیری و بدون هیج کار پوششی ، پرسینگ انجام بدی همزمان هم دکمه X بگیری و خیلی شیک بازیکنت بره برات توپو هم بگیره . چیزی که با Tactical Defending در فیفا وجود داره دقیقا اینه تاثیر گیمر در بازی افزایش پیدا کرده و حس خطی بودن گیم پلی از بازی دور شده

2-
دقیقا در تقابل با Tactical Defending که از سال 2012 بوجود اومد ، بخش تهاجمی فیفا هم متحول شد . به همون میزان که تو در دفاع ازادی عمل داری ، در حمله هم آزادی عمل بدست آوردی چون میدونی حریفت نمیتونه با گرفتن دو تا دکمه راحت دفاع ببنده و هوش مصنوعی هم بهش باج نمیده . این باعث میشه مهارت گیمر بیاد وسط و تو برای یک دفاع قوی و یک حمله مناسب ، کاملا خودت جای طرف مقابل بذاری و تک تک حرکاتش پیشبینی کنی . از نظر من این حس آزادی عمل در گیم پلی فیفا فوق العادس . من یک ماه پیش در تاپیک PES گفتم ، نه توقع دارم انیمیشن به بازی اضافه بشه نه فیزیک توپ ارتقا پیدا کنه و نه مواردی از این دست که هیچدوم بیس گیم پلی تغییر نمیده . توقع من اینه گیم پلی حالت بازتری پیدا کنه و مهارت گیمر در پیشبرد بازی بیشتر به چشم میاد . اولین گام برای تحقق این موضوع هم منقرض کردن سیستم منسوخ شده دفاعیه که با یکی دو دکمه همه کارو میتونی انجام بدی . اتفاقا دقیقا این عناصره که بهت حس خطی بودن در گیم پلی میده و در تضاد با آزادی عمل قرار داره .

PES 16 بازی بسیار خوبیه در این شکی نیست ، اما من خواهشی که از تو و تمامی دوستان دیگه دارم اینه زمانی بیان مقایسه تحلیلی انجام بدن که در مورد PES هم مثل FIFA به شناخت دقیق رسیده باشن . به ولله با تجربه یه نسخه دمو درست نیست بیایم در این حد مقایسه بین دو بازی انجام بدیم . خواهش من از تمامی دوستان اینه ، دو ماه ، فقط دو ماه PES 16 تهیه کنن و بصورت آنلاین برن ، در این دو ماه مطمئنا متوجه نکات مثبت بازی در قیاس با FIFA 16 میشن اما از اون سمت مطمئنا متوجه میشن تجربه نسخه دمو برای قضاوت نهایی بین دو بازی کافی نبوده و متوجه میشید خیلی از این پیش زمینه هایی که در بازی داشتید در زمان تجربه آنلاین و بازی با گیمرهای حرفهPES تغییر پیدا می کنه . به نظر من اینکه بیایم با تجربه یک نسخه دمو به این نتیجه برسیم یک بازی تنوع بیشتری داره و در قیاس با رقیبش آزادی عمل بیشتری در گل زدن میده واقعا اشتباهه


سینا خودت توی PSN هستی و می‌دونی نزدیک به 4 ماهه اصلاً فیفا 15 بازی نکردم، به جز همون سری که با خودت پروکلاب زدیم. پس این " عادت داشتن به 15 " عملاً درست نیست، تازه من ماهه گذشته PES15 رو داشتم و بیشتر اون رو بازی می‌کردم. برای مقایسه نسخه‌های جدید هم فعلاً تنها چیزی که در اختیارم هست همین دو دمو هست و نظرم رو بر پایه این دو تا دمو می‌‌دم. حالا اگه تو بازی نهایی که عرضه می‌شه تفاوت عظیمی وجود داشته باشه مساله فرق می‌کنه. نظر من برا اساس چیزی هست که تا حالا دیدم.

توی فیفا بزرگترین معضل گیر کردن توی انیمیشن‌هایی هست که قابل کنسل شدن نیستن. همین مساله هست که باعث می‌شه توی خیلی از موقعیت‌ها هر کاری هم که بکنید نشه یه سناریوی متفاوت ایجاد کرد. این اتفاقات بارها و بارها و بارها توی بازی‌ها میوفته. توی فیفا (حداقل توی 50-60 بازی‌ای که با دمو کردم و تنها راهی که برای مقایسه این بازی‌ها دارم فعلا)، خیلی مواقع شما پیشاپیش می‌دونید دو ثانیه بعد چه اتفاقی میوفته، برای دو بازیکن با هم برخورد می‌کنند، توپ میره لب و خط و هر کی بدوئه سمت توپ، همراه توپ میره بیرون و ...! همین اتفاق صد بار برای من تو جاهای مختلف بازی تکرار شده و غیر قابل اجتناب هست. حالا این یه مورد بود، خیلی مواقع انیمیشن‌های تعاملی فیفا این مشکل اسکریپ شده بودن رو دارن و بشدت به آزادی عمل بازی لطمه می‌زنه و بازی رو خیلی تکراری می‌کنه.

در مورد فیزیک توپ و برخوردها هم معضل اصلی من با فیفا همخونی نداشتن انیمیشن‌ها با واکنش توپ هست. خیلی پاس‌ها توی فیفا انیمیشنی دارن که احساس می‌کنید الان باید توپ با سرعت معمولی حرکت کنه اما می‌بینید خیلی خیلی سریع حرکت می‌کنه. یا موقع سانتر بازیکن پای خودشو کاملاً عقب میاره و با سرعت به توپ ضربه می‌زنه و به طبع باید یه سانتر سرعتی رو شاهد باشیم، اما می‌بینی که توپ خیلی خیلی کم جون سانتر می‌شه. چیزی که حس سنگینی توپ رو برای من انتقال می‌ده همین مساله هست که فیفا توی این مورد هنوز جای کار داره (با این که توی 16 خیلی بهتر از 15 شده). شوت‌ها هم کم و بیش ازین مشکل رنج می‌برن اما توی 16 عالی شدن و مشکلی باهاشون ندارم اصلاً و کاملاً راضیم. انیمیشن استپ کردن توپ‌ها و نحوه حرکت توپ بعد از هـــد زدن و ... هم نظر کاملاً شخصی من اینه که PES به واقعیت بیشتر نزدیک هست و بارها شده که توپ با سرعت بیشتر برای بازیکن ارسال کردم و در نتیجه انیمیشن استپ، نحوه حرکت توپ بعد از استپ و ... تغییر کرده.

توی فیزیک برخوردها هم صحنه‌هایی که تا حالا دیدم، PES به مراتب بهتر به نظر میاد، البته جفتشون برخوردای عجیب غریب دارن و هنوز به تکامل نرسیدن ولی انیمشین‌ها PES رو خیلی ترجیح می‌دم.

اما در مورد دفاع، من تا حدی موافقم باهات. این که دفاع کردن منحصر به 2 دکمه نباشه و آزادی عمل بیشتری برای دفاع کردن داشته باشی بهتره، ولی به شرط این که بالانس حمله و دفاع به هم نخوره. فیفا سیستم پیشرفته‌تری توی دفاع داره (یکی از نقاط قوتش توی گیم‌پلی مقابل PES)، اما همون دفاع تاکتیکی تا حد زیادی بالانس گیم‌پلی رو به هم ریخته. درسته یه علتش اینه که مدت‌ها عادت داشتیم به سیستم قدیمی و طول کشید که عادت کنیم، اما بعد از 4 سال هنوزم اختیار عمل تا حد زیادی در دست حمله کننده هست (تازه فیفا 15 که عملاً همش حمله بود رو فاکتور گرفتم). حالا ممکنه تو (چون باهات بازی کردم) یا چند نفر دیگه به حدی حرفه‌ای تمرین کرده باشید که بتونید با سیستم جدید دفاع هم تا حد زیادی جلوی حریف رو بگیرید، ولی کسی که برای اولین بار شروع کنه به بازی کردن خیلی خیلی بیشتر از حمله باید روی دفاع تمرکز کنه. با توجه به اینکه توی نصف مدت زمان بازی هم باید 100% متمرکز باشید برای دفاع کردن، خیلی وقتا جنبه فان بودنِ بازی رو می‌گیره (نظر شخصی). فیفا سیستم دفاعی کاملتری داره ولی تا زمانی که نتونن یه مقدار این قسمت رو بالانس‌تر کنن بازم نمی‌شه گفت عالی و بی‌نقصه. این آزادی عمل بیشتر توی دفاع باعث متنوع‌تر شدن بازی شده، اما اون بخشایی که توی انیمیشن‌های از پیش مشخص شده قرار می‌گیرید خیلی بیشتر "برای من" تاثیر داره.

خلاصه اینا نظر شخصی من هست و ممکنه تو باهاش مخالف باشی، ولی من بعد از 50-60 بازی دموها، نظرم اینه که PES توی گیم‌پلی بهتر، روون‌تر و جذاب‌تر هست. اختلاف نجومی یا ... نیست که بگم حرفم فکته، ممکنه بیشتر مطابق سلیقه من باشه، ولی لذتی که من از PES16 می‌برم بیشتر از Fifa16 هست. اینم بگم که هر دو تا بازی رو هم می‌خرم و قصدمم تغییر عقیده کسی نیست، فقط چیزایی که تجربه کردم رو گفتم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or