اگه نقد یوروگیمر و حرف های Chris Shilling رو مبنا قرار بدیم و فرض کنیم چرت نمیگن، کسایی که با بازی یخورده مشکل دارن مشکل شون از این جاها نشأت میگیره، دلیل نیست اینا بازی رو خراب کرده باشن (چون اصولا اصل بازی که مبارزه با ربات ها و محیط اوپن ورلد باشه رو همه بلااستثناء تعریف کردن ازش)، ولی حدس من اینه هر کدوم به یه نحوی باعث شده اون جور که باید تجربه کلی به یه چیز فراشاهکار تبدیل نشه و به جای کلی 10/10 داریم بیشتر 9/10 و 8/10 میگیریم (نمرات زرد که به کنار)
اولی داستان و شخصیت هاست. که حرفشون اینه که از بازی اول ضعیف تره
دومی همون جور که گیم اسپات گفته، تنوع و تعداد ابزار و اسلحه های Aloy یه ذره بیش از حده و عملا از یه ور دیگه بوم افتادن و نتیجه اش بازیکن Overwhelm میشه تو انتخاب ابزار درست (به نظر من تو هورایزن این قضیه اثرش بدتره چون مبارزات بازی دقیقا رو همین مبنای انتخاب ابزار و اسلحه و تله های درست پایه ریزی شده) اینو فقط گیم اسپات نگفته. یورو گیمر هم یکی از ایراداتش همین بوده
سومی هم چیزیه که من بهش میگم Skyrim Problem

اکثر دشمنا و آیتم ها و بخش های گیم پلی خفن بازی همشون خارج از کوئست لاین اصلی بازی اند. سر همین مخصوصا اگه درگیر ساید کوئست ها شید، کوئست های اصلی اون قدره دیگه مزه نمیدن و جریان اصلی بازی ضربه میخوره در اثرش
چهارمی اینه که یه چند تا سیستم و مکانیک های جدید تو بازی هستن (مثل Item Stash و Food Foraging) که کلا تو جریان بازی اضافه اند و چیز معناداری به جریان گیم پلی بازی اضافه نمی کنن
پنجمی اینه که هر چند مبارزات نزدیک با دشمنای آدمیزادی بازی خیلی پیشرفت کرده، سیستم مخفی کاری بازی اون قدره پیشرفت نداشته و بعضا به خاطر یه سری رفتارهای عجیب هوش مصنوعی بدتر هم شده
و آخری هم که خیلی کسی جزو ایرادات بازی نیاورده ولی اشاره کردن، باگ های جزئیه که اکثرا اعتقاد دارن با یه پچ ساده حل میشه