امتیازات Horizon: Forbidden West

پیش‌بینی شما از میانگین امتیازات؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    260
  • نظرسنجی بسته شده است .
اگه قراره در آینده اینا همینطوری به دلایل مسخره نمره کم کنن سونی هم باید دو سه تا سایت امثال stevivor که برچسب فن بویی داره رو بیاره به بازی اونا ۶ بده دیگه بالای ۹۰ نمیشن به همین راحتی
 
یه چیز بگم یه ذره توقعتون بیاد پایین.مد ۶۰ فریمش ۱۰۸۰p هستش.یعنی انگار داری نسخه ps4 رو ۶۰ فریم بازی میکنی.همین خودش ۳ نمره کم میکنه.دلمو خوش کرده بودم که قرار بازی رو ۶۰ فریم برم،ولی از ویدیوها معلومه خیلی کیفیتش میاد پایین
 
یه چیز بگم یه ذره توقعتون بیاد پایین.مد ۶۰ فریمش ۱۰۸۰p هستش.یعنی انگار داری نسخه ps4 رو ۶۰ فریم بازی میکنی.همین خودش ۳ نمره کم میکنه.دلمو خوش کرده بودم که قرار بازی رو ۶۰ فریم برم،ولی از ویدیوها معلومه خیلی کیفیتش میاد پایین
مود 60 فریمش رو ps5 من یکجا خوندم 1800 p هست نه 1080


اینم ویدیو مقایسه کیفیت بازی تو همین ویدیو هم میزنه پرفورمانس مود 1800 رو ps5 هست. کلا همون رزولوشن مود به نظرم خیلی بهتره . بر عکس انچارتد لگسی که مود پرفورمانس تفاوت انچنانی از نظر بصری با رزولوشن نداشت ولی هورایزن تفاوتش قابل مشاهده هست
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Legioner 2
اگه نقد یوروگیمر و حرف های Chris Shilling رو مبنا قرار بدیم و فرض کنیم چرت نمیگن، کسایی که با بازی یخورده مشکل دارن مشکل شون از این جاها نشأت میگیره، دلیل نیست اینا بازی رو خراب کرده باشن (چون اصولا اصل بازی که مبارزه با ربات ها و محیط اوپن ورلد باشه رو همه بلااستثناء تعریف کردن ازش)، ولی حدس من اینه هر کدوم به یه نحوی باعث شده اون جور که باید تجربه کلی به یه چیز فراشاهکار تبدیل نشه و به جای کلی 10/10 داریم بیشتر 9/10 و 8/10 میگیریم (نمرات زرد که به کنار)

اولی داستان و شخصیت هاست. که حرفشون اینه که از بازی اول ضعیف تره
دومی همون جور که گیم اسپات گفته، تنوع و تعداد ابزار و اسلحه های Aloy یه ذره بیش از حده و عملا از یه ور دیگه بوم افتادن و نتیجه اش بازیکن Overwhelm میشه تو انتخاب ابزار درست (به نظر من تو هورایزن این قضیه اثرش بدتره چون مبارزات بازی دقیقا رو همین مبنای انتخاب ابزار و اسلحه و تله های درست پایه ریزی شده) اینو فقط گیم اسپات نگفته. یورو گیمر هم یکی از ایراداتش همین بوده
سومی هم چیزیه که من بهش میگم Skyrim Problem :D اکثر دشمنا و آیتم ها و بخش های گیم پلی خفن بازی همشون خارج از کوئست لاین اصلی بازی اند. سر همین مخصوصا اگه درگیر ساید کوئست ها شید، کوئست های اصلی اون قدره دیگه مزه نمیدن و جریان اصلی بازی ضربه میخوره در اثرش
چهارمی اینه که یه چند تا سیستم و مکانیک های جدید تو بازی هستن (مثل Item Stash و Food Foraging) که کلا تو جریان بازی اضافه اند و چیز معناداری به جریان گیم پلی بازی اضافه نمی کنن
پنجمی اینه که هر چند مبارزات نزدیک با دشمنای آدمیزادی بازی خیلی پیشرفت کرده، سیستم مخفی کاری بازی اون قدره پیشرفت نداشته و بعضا به خاطر یه سری رفتارهای عجیب هوش مصنوعی بدتر هم شده
و آخری هم که خیلی کسی جزو ایرادات بازی نیاورده ولی اشاره کردن، باگ های جزئیه که اکثرا اعتقاد دارن با یه پچ ساده حل میشه
مورد سوم دیقا به خاطر فیدبکیه که از شماره اول گرفتن، تقریبا کوفت هم ریوارد نمیدادن مراحل فرعی!
حالا اینجا ریواردینگش کردن، باز فحش خوردن:|

من نمیدونم چجوریاست دقیقا، ولی به نظرم ایراد بیخودیه!
مورد دوم هم باز مخالفم، اینکه سلاح های مختلف در اختیارت بزارن تا تنوع مبارزات و سبک بازی کردنت بیشتر بشه نمیتونه چیز بدی باشه ها:دی

1 جزو شک های خودم هست چون میستری اصلی بازی مشخص شده، اینکه چقدر بتونند خوب در بیارن برام سواله:دی
بقیش رو ایده ای ندارم:-"
 
یه چیز بگم یه ذره توقعتون بیاد پایین.مد ۶۰ فریمش ۱۰۸۰p هستش.یعنی انگار داری نسخه ps4 رو ۶۰ فریم بازی میکنی.همین خودش ۳ نمره کم میکنه.دلمو خوش کرده بودم که قرار بازی رو ۶۰ فریم برم،ولی از ویدیوها معلومه خیلی کیفیتش میاد پایین
1800p هست نه 1080p
 
من واقعا به کسایی که می‌تونن فقط لذت ببرن از بازی‌ها حسودیم می‌شه!‌ :دی اصلا کاری به این بازی و متاش هم ندارم، اما من به شخصه نمی‌تونم از بازی‌های جهان بازِ سونی فقط لذت ببرم. به نظرم سونی یکم زیاد تو این سبک داره محافظه‌کارانه جلو می‌ره. من در حالی که از بازی‌هایی مثل سوشیما و هورایزن و اسپایدرمن خیلی لذت بردم، فکر می‌کنم همشون کلی جای پیشرفت دارن و حقیقتا دوست داشتم یکم از حاشیه امنشون بیان بیرون و باعث بشن حتی از قبل هم بیشتر ازشون لذت ببرم. اصلا دوست داشتم انقدر رگباری جهان باز نسازن و الان هم دوست دارم حداقل اون ولورین جهان باز نباشه، ولی خب دنیا دور خواسته‌های من نمی‌چرخه! :D

راجع به هورایزن هم باید بگم با نسخه‌ قبل اونقدر که ازش تعریف می‌شد حال نکردم، و الان هم انگار کم و بیش با تجربه مشابهی طرفم (که خیلی خوبه، ولی دوست داشتم فراتر از خیلی خوب باشه! :دی)، اما انگار طرفدارای نسخه قبل قراره باهاش حسابی عشق کنن و خب تبریک بهشون.
 
یه چیز بگم یه ذره توقعتون بیاد پایین.مد ۶۰ فریمش ۱۰۸۰p هستش.یعنی انگار داری نسخه ps4 رو ۶۰ فریم بازی میکنی.همین خودش ۳ نمره کم میکنه.دلمو خوش کرده بودم که قرار بازی رو ۶۰ فریم برم،ولی از ویدیوها معلومه خیلی کیفیتش میاد پایین

♦️خلاصه مقایسه نسخه PS5/PS4

♦️نسخه PS4 به صورت 1080p و با نرخ 30 فریم اجرا میشه

♦️نسخه PS4 Pro به صورت 1800p و 30 فریم اجرا میشه

🔻نسخه PS5 در مد Resolution به صورت 4K و نرخ 30 فریم اجرا خواهد شد

♦️نسخه PS5 در مد Performance به صورت 1800p و نرخ فریم 60 اجرا خواهد شد

♦️لود تایم PS5 : حدود 13 ثانیه

♦️لود تایم PS4 : حدود 65 الی 80 ثانیه

♦️بازی فاقد قابلیت Ray-Tracing هست

♦️تراکم پوشش گیاهی و کیفیت تکسچر در نسخه PS5 بهتره و نرخ فریم در هر دو نسخه پایداره



مود ۶۰ فریم پی اس ۵ 1800p هست مالک.
که با آپ اسکیل به 4k فرق خاصی با 4k native نداره و به چشم نمیاد
 
Gamespot: Too much to keep track of, such that you can ignore a lot of weapons, gear, and skills
من کاری به امتیازها ندارم نسخه قبلی برام یه بازی خیلی خوب بود شاهکاری که بعضیها ازش ساخته بودن نبود ولی یه بازی خیلی خوب بود. الانم بنظر میرسه با یه بازی خیلی خوب یا حتی عالی (یک درجه از شاهکار کمتر) طرفیم و برای من جای خوشحالی داره یه بازی عالی دیگه در دسترسه و میشه بازی کرد.
فقط نمیفهمم از کی تاحالا زیاد بودن محتوای بازی نکته منفی حساب میشه؟
یعنی واقعا گیم اسپات چک نمیکنه ببینه منتقدش اصلا توانایی بازیکردن و در نتیجه صلاحیت نقد رو دارن یا نه؟ نمیشه که هرکسی که حلقه انداخت تو بینیش یا موهاشو ابی رنگ کرد بشه منتقد. این که منتقد آزاده در نقد بله من هم موافقم ولی بشرطی که اگر ایراد میگیره واقعا ایراد باشه نه اینکه نقطه قوت بازی رو منفی ببینه.
نقد بازی تو این قسمت به این بود که مثلا 20 نوع تیر تیرکمون وجود داره که به هیچ دردی نمیخوره و عملا همه دشمن ها رو با دو سه نوع تیر میشه از پا درآورد. یعنی بیس حمله دشمن ها تو طول بازی تغییری نمیکنه و این لزوم ایجاد نمیکنه که مجبور شی راه های مختلف برای زدنشون انتخاب کنی.
 
من واقعا به کسایی که می‌تونن فقط لذت ببرن از بازی‌ها حسودیم می‌شه!‌ :D اصلا کاری به این بازی و متاش هم ندارم، اما من به شخصه نمی‌تونم از بازی‌های جهان بازِ سونی فقط لذت ببرم. به نظرم سونی یکم زیاد تو این سبک داره محافظه‌کارانه جلو می‌ره. من در حالی که از بازی‌هایی مثل سوشیما و هورایزن و اسپایدرمن خیلی لذت بردم، فکر می‌کنم همشون کلی جای پیشرفت دارن و حقیقتا دوست داشتم یکم از حاشیه امنشون بیان بیرون و باعث بشن حتی از قبل هم بیشتر ازشون لذت ببرم. اصلا دوست داشتم انقدر رگباری جهان باز نسازن و الان هم دوست دارم حداقل اون ولورین جهان باز نباشه، ولی خب دنیا دور خواسته‌های من نمی‌چرخه! :D

راجع به هورایزن هم باید بگم با نسخه‌ قبل اونقدر که ازش تعریف می‌شد حال نکردم، و الان هم انگار کم و بیش با تجربه مشابهی طرفم (که خیلی خوبه، ولی دوست داشتم فراتر از خیلی خوب باشه! :D)، اما انگار طرفدارای نسخه قبل قراره باهاش حسابی عشق کنن و خب تبریک بهشون.

من تنها مشکلم با Horizon ستینگش بوده همیشه. خیلی سعی کردم اما اصلا و ابدا ارتباط نمیگیرم با جهانش و وقایعش.. و واقعا دردناکه برام که از تجربه لذت چنین بازی خوش ساختی محروم هستم.
در نهایت امیدوارم سایرین، اوج لذت رو ببرن ازش..
 
مود 60 فریمش رو ps5 من یکجا خوندم 1800 p هست نه 1080


اینم ویدیو مقایسه کیفیت بازی تو همین ویدیو هم میزنه پرفورمانس مود 1800 رو ps5 هست. کلا همون رزولوشن مود به نظرم خیلی بهتره . بر عکس انچارتد لگسی که مود پرفورمانس تفاوت انچنانی از نظر بصری با رزولوشن نداشت ولی هورایزن تفاوتش قابل مشاهده هست
آره چک کردم ۱۸۰۰ بودش.ولی کیفیتش عجیب به ۱۰۸۰ میخوره
IMG_20220214_144640.jpg
 
مورد دوم هم باز مخالفم، اینکه سلاح های مختلف در اختیارت بزارن تا تنوع مبارزات و سبک بازی کردنت بیشتر بشه نمیتونه چیز بدی باشه ها:D

من حرفم اینه که "لزوما" چیز بدی نیست
نه این که نمیتونه چیز بدی باشه. اگه تعداد آپشن های بازیکن با یه روند سریعی طی بازی زیاد شه میتونه یه دسته ای بازیکن ها رو اذیت و گیج کنه که کنترل بازی به صورت کامل دستش نیست و داره هی یه چیزی از دستش در میره. واسه همه بازی ها این قضیه هست و اصن دقیقا عامل کلیدی ایه که یه بازی استراتژیک خوب رو از یه بازی استراتژیک معمولی جدا می کنه
مثال های دیگه هم هست تو این قضیه که دنباله ها ضربه خوردن سر اضافه کردن آپشن های زیادی (زنوبلید 2، AC: Vallhalaو...)
یا حتی تو موردی مثل Hades به صورت برعکس کمتر کردن سلاح های بازی نسبت به Bastion به نفع بازی و تکرارپذیری اش تموم شده (تنوع اسلحه های بی مورد Bastion هنوزم یکی از ایرادای اون بازیه)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or