امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
Capture_2025_04_11_06_48_30_424.png Capture_2025_04_11_06_35_01_811.png Capture_2025_04_11_06_34_53_441.png
Shank 2 2012

نکات مثبت: آرت استایل جذاب؛ کشت‌وکشتار در حمام خون؛ باس‌فایت‌های جالب؛ سختی متعادل؛ بخش Survival Mode
نکات منفی: خیلی کوتاه؛ تارگت‌گیری مشکل‌دار موس در حین اجرای حمله؛ تعلل در تغییر سلاح!

Score: 7

شروع و پایان بازی: 22 فروردین 1404​
 
آخرین ویرایش:
uncharted 4
در مورد بازی هر ان چه بوده گفته شده و دیگه نیازی به تعریف و تمجید نیست
چیزی که در مورد ناتی داگ دوست دارم توجه به ریزترین جزییات تو بازیه و من واقعا عاشق این وسواس تو ساختن جزییات اینا هستم.
9.5/10
البته اینکه ایتم ها مخفی فقط برق می زنن و حضور فیزیکی ندارن در محیط ادم یاد RE 3 PS1 می ندازه
حالا کی ریزبین تره :D
 
البته اینکه ایتم ها مخفی فقط برق می زنن و حضور فیزیکی ندارن در محیط ادم یاد RE 3 PS1 می ندازه
حالا کی ریزبین تره :D
صدرصد شما ریزبین تری .
صحبت میکنم تو نسخه بعدی بخش کنترل کیفیت رو بدن به شما:D
 
Capture_2025_04_14_10_49_28_386.png Capture_2025_04_14_11_00_53_573.png Capture_2025_04_14_10_59_00_359.png

The Happyhills Homicide 2: Out For Blood 2025

نکات مثبت: ارائه داستان جذاب و پوشش حفره‌های روایی باقی‌مانده از سرگذشت قاتل؛ ایجاد کمی تنوع در گیم پلی؛ ترکیب جالب طنز و اسلشر؛ موسیقی متن خوب اما تکراری!
نکات منفی: بسیار کوتاه (کوتاه‌تر از بازی اول)؛ باگ حذف کامل سیو پس از خروج از بازی؛ دوری از ارائه موقعیت‌های چالش‌برانگیز در گیم پلی

Score: 6.5

شروع و پایان بازی: 25 فروردین 1403


مینی‌ریویو بازی اول: امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC
 
capsule_616x353.jpg
عنوان :تیلو پارت تو ریمَستِرد

پورت و بهینه سازی

من که گرافیک ضعیفی (۱۶۵۰) داشتم، انتظار داشتم بتونم در حد ps4 اجراش کنم، هرچی باشه اون کنسول واقعا فسیله و گرافیکش حتی از ۱۰۵۰ هم مقداری ضعیف تره. ولی با شروع متوجه شدم که نه؛ گویا با وجود مدت زمان زیاد ساخت، نتونستن زیاد بهینه اش کنن. اول خیلی شاکی شدم ولی بعد ب این نکته توجه کردم که ناتی داگ انجین خاصی داره که از اول برا پلی استیشن توسعه پیدا کرده، و احتمالا بواسطه همین انجین بوده که تونستن اون بهینه سازی عجیب غریب رو برا این بازی رو ps4 داشته باشن. یادمون نره اجرا شدن این بازی با اون کیفیت (معادل ستینگ High پورت pc) روی ps4 معجزه بود. پس مقداری از شکایتم کم شد و گفتم شاید واقعا نتونستن نه این که اهمیت ندن (البته این مساله بشدت تکنیکاله و من نمیتونم قطعی نظر بدم) زیاد بهینه ش کنن.
خب دیگه زیادی طولانی شد این بخش، نمرم به بهینه سازی ۷/۱۰ هست، صرفا خوب. گرافیک پیشنهادی برا تجربه عالی ۳۰۶۰ rtx یا معادلش هست.

داستان:

خب این قسمت گل مجلسه! مناقشه انگیز ترین داستان تو تاریخ ویدیو گیم. نمیخوام تکرار مکررات کنم چون بازی چند سال ازش میگذره، فقط میرم سر اصل مطلب؛ این بازی شاید بزرگترین مثال Ludonarrative dissonance باشه، یا همون تناقض گیمپلی و درون مایه، محتوی راجع به اینه که اون آدمی که شما راحت «دشمن» خطاب میکنی و میکشیش، خودش زندگی شخصی، تاریخچه، خانواده و... داره. علاوه بر این درون مایه ضد خشونت و انتقام جویی است. اما خب همه اینا در قالب بیست ساعت گیمپلی آدم کشی رونمایی میشه!! بنظرم یخرده بی انصافیه اینو بعنوان ایراد بگیم و نمره ازش کم کنیم چون خیلی از بازی ها مصداق این تناقض هستن، مشکل دیگه یه سری جزئیات داستانی بنظرم زورچپون شده بود و طبیعی نبود، مثلا ترنس بودن اون دختر Scar خب میتونستن بگن این برا فرار از ازدواج زوری کله اش رو تراشیده، واقعا چه نیازی به تغییر هویت جنسی بود! یا اینکه تو یکی از فلش بک ها نشون میده مارلین (رئیس فایرفلای ها تو بازی قبل) خیلی دلواپس جون الی هست و ناراحته که قراره تو جراحی بمیره، این فک کنم با اون کاراکتر سرسختی که ازش دیدیم تناقض داشت و بازم حس Force feed بودن میداد این سکانس. اما بزرگ ترین ایرادم با پایان بود، خب نویسندگان عزیزی که تصمیم گرفتید اون قشر گیمر بی مغز که بویی از همدلی نبرده رو به چالش بکشید، دیگه کارتون رو کامل و درست انجام بدید و جا نزنید! کاملا واضحه که گناه جوئل و الی تو این داستان سنگین تر از ابی بود. ابی هم جنایت کمتری انجام داد و هم زودتر آدم شد و به خودش اومد، الی هم به کاراکترش نمیخوره که سوپر احمق و انتقام جو باشه، پس چرا بعد از رودررویی تو سالن سینما و بعد سکانس زندگی با دینا (که میتونست یه پایان پرفکت برا این نسخه باشه) باز تصمیم گرفت بره سراغ انتقام؟ بنظرم کل قسمت سانتا باربارا از نظر داستانی اضافی بود، یا میتونستن اون قسمت رو بذارن ولی حداقل اون دعوای احمقانه آخر کار رو دیگه نذارن. بنظرم پایانی که میتونست واقعا شاهکار و هنری باشه یمقدار خراب شد سر کش دادن علکی، اگه اون سکانس های زندگی با دینا و PTSD که الی گرفته میشد پایان این نسخه، و اون تیکه بعدی رو میذاشتن مقدمه پارت 3 باز قابل قبول تر بود در کل نمره ام به داستان 8.5 هست ولی باز بخاطر جسارت و رادیکال بودن نویسنده ها میگم 9/10

گیمپلی، لول دیزاین، گرافیک، انیمیشن ها و...

انقد ناتی داگ استانداردش بالاست و همیشه تو این زمینه ها عالی هست که دیگه نیازی به زیاده گویی نمیبینم، تو تاپیک خودش هم گفتم این بازی بهترین کامبت سوم شخص رو داره تو هم سبک های خودش، این داینامیک بودن کامبت بین شلیک کردن و melee بی نظیر و لذت بخشه، لول دیزاین که با اولویت مخفی کاری طراحی شده عالیه، حس Survival، اینکه هدف فقط زنده در رفتنه نه کشتن همه انمی ها فوق العادست.
و یه عنصر واجب تو همه این موارد این انیمیشن های خیلی عالی و روون بازی هست، اسپرینت کردن، سینه خیز شدن، پریدن از موانع و رد شدن از مکانای تنگ، همگی بشدت عالی و واقعگراست. طراحی محیط هم که باز با محوریت واقعگرایی هرچه بیشتر هست واقعا یونیکه و چیزی هست که علاوه بر داستان و شخصیت پردازی، اون طعم واقعگرایی رو به سری لست آف عاس میده و از resident evil متمایزش میکنه.

10/10

نمره کلی:
9.5/10


 
1000032878.jpg
Turbo overkill
چند سالیه به لطف عرضه موفق دوم بازار به اصطلاح بومر شوتر ها داغ شده توربو اورکیل هم یه بومر شوتر فست پیس و با گیم پلی اعتیاد آوره، تنوع اسلحه ها پاور آپ ها و طراحی مراحل و موزیک معرکه اش باعث شده بتونم بی نهایت لذت ببرم به شخصه به همه پیشنهادش می دم
9.5/10
 
indiana jones and the great circle

امتیاز: ۱٠
یه تجربه بی نهایت لذت بخش که قابل وصف کردن نیست. یادم نمیاد آخرین بار از کدوم بازی تا این حد لذت بردم. یه ادونچر ساده ولی در عین حال به شدت لذت بخش. بدون بولش.ت هایی مثل skill tree و مپ شلوغ و سرگیجه آور. همه چیز به شدت ساده ست ولی در عین حال به شکل هنرمندانه ایی کار شده. واقعا دنیای گیم به همچین بازیهایی نیاز داره. بازیهایی که ساده ان ولی عمق دارن. یه داستان غنی که تو دنیاش غرق میشی. یه گیم پلی ساده بدون بکش بکش ولی به شدت سرگرم کننده. پازلهایی که با حل کردن شون لذت میبری. در کنار تمام این موارد یه گرافیک فک انداز رو هم اضافه کنید تا یه تجربه بی نقص براتون رقم بخوره.

نکات مثبت:
گرافیک فوق العاده فنی و هنری
داستان فوق العاده عالی
گیم پلی به شدت لذت بخش، ساده و سرگرم کننده
پازلهای عالی که سرگیجه آور نیستن

نکات منفی:
ندارد
 
908298-summer-game-fest-ubisoft-devoile-prince-of-persia-the-lost-crown-le-retour-inattendu-de...jpg

Prince of Persia: The Lost Crown

در لحظه‌ای که Prince of Persia: The Lost Crown روی صفحه‌نمایش جان می‌گیرد، انگار دریچه‌ای به سوی ایران باستان گشوده می‌شود؛ جایی که اسطوره‌ها نفس می‌کشند، ستون‌های تخت‌جمشید هنوز در برابر باد و باران سر خم نکرده‌اند، و روح یک جنگجوی در وجود سارگون، قهرمان تازه این حماسه، زبانه می‌کشد. این بازی، ساخته دستان هنرمند Ubisoft Montpellier، نه فقط یک بازگشت به ریشه‌های سری Prince of Persia است، بلکه یک بازآفرینی عاشقانه است که قلب هر گیمری را، از کهنه‌کار تا تازه‌کار، به تسخیر درمی‌آورد.
سارگون، با چشمان پر از آتش و شمشیری که انگار ادامه دستانش است، تو را به رقصی دعوت می‌کند که زمان در آن معنا ندارد. گیم‌پلی بازی یک شعر بی‌وزن است: پلتفرمینگ چنان دقیق که هر پرش و چرخش حس پرواز می‌دهد، مبارزات چنان روان که انگار خودت شمشیر می‌چرخانی، و معماها چنان هوشمندانه که مغزت را نوازش می‌کنند، نه آزار. هر ضربه‌ای که به دشمن می‌زنی، هر دیواری که از آن بالا می‌روی، انگار بخشی از یک آیین باستانی است. سیستم مبارزه، با آن کمبوهای خلاقانه و انیمیشن‌های سیال، تو را به یک پهلوان شاهنامه بدل می‌کند که دشمنانش را با ظرافت یک شاعر از پای درمی‌آورد.
از جهان بازی بگویم، که انگار نقاشی‌ای از کمال‌الدین بهزاد است که جان گرفته. کوه قاف، این سرزمین خیالی، با معابد مرمرین، جنگل‌های مه‌آلود، و غارهایی که رازهای هزارساله در سینه دارند، چنان زنده است که می‌توانی نسیم خنکش را روی پوستت حس کنی. رنگ‌ها، از آبی فیروزه‌ای گنبدها تا طلایی غروب‌های بی‌انتها، چشم را می‌نوازند و روح را جلا می‌دهند. و موسیقی... موسیقی این بازی! تلفیقی از ناله‌های عود، ضربان دف، و آواهای مدرن که انگار از دل تاریخ به امروز رسیده. وقتی در اوج یک مبارزه، صدای سازهای سنتی درهم می‌آمیزد، انگار خون داریوش در رگ‌هایت جریان پیدا می‌کند.
داستان بازی، اگرچه در ظاهر قصه‌ای ساده از نجات و فداکاری است، در عمق خود لایه‌هایی از انسانیت را پنهان کرده. سارگون فقط یک قهرمان نیست؛ او جوانی است که با تردیدها، امیدها، و آرزوهایش دست‌وپنجه نرم می‌کند. رابطه‌اش با دیگر شخصیت‌ها، از رفاقت‌های گرم تا کشمکش‌های درونی، چنان با ظرافت نوشته شده که گاهی فراموش می‌کنی این یک بازی است، نه یک رمان. لحظه‌هایی هست که مکث می‌کنی، کنترلر را زمین می‌گذاری، و به سارگون خیره می‌شوی، انگار می‌خواهی بگویی: می‌فهممت، رفیق.
Prince of Persia: The Lost Crown یک معجزه است؛ اثری که نشان می‌دهد چطور می‌توان با احترام به گذشته، آینده را ساخت. این بازی نه فقط برای طرفداران قدیمی سری، بلکه برای هر کسی که دلش برای یک ماجراجویی پرشور، یک داستان پرمعنا، و یک دنیای پرجلال تنگ شده، ساخته شده. مثل شرابی است که هرچه از عمرش می‌گذرد، طعمش عمیق‌تر می‌شود. من قول می‌دهم، وقتی موسیقی پایان بازی در گوشتان طنین می‌اندازد، قلبتان مالامال از عشق به این شاهکار خواهد بود.
 
Capture_2025_04_24_23_58_26_303.png Capture_2025_04_25_00_04_06_750.png
Crysis 2 - 2011

نکات مثبت: گرافیک چشم‌نواز (با تشکر از موتور آندرریت CryEngine 3)؛ طراحی بی‌نظیر چهره کاراکترها؛ سیستم شوتینگ عالی (بهتر از بازی اول)؛ موسیقی متن حماسی (مناسب با فضای بازی)؛ اسلحه‌های متنوع؛ قابلیت‌های کارآمد نانوسوئیت

نکات منفی: هوش مصنوعی جلبک‌طور نیروهای انسانی؛ آسان‌بودن بازی در درجه نرمال (به‌واسطه قابلیت‌های خدایی نانوسوئیت)؛ حذف تعداد کمی از قابلیت‌های بازی اول (عدم استفاده از سلاح‌های بیگانگان)؛ داستان پاره‌وپوره

شروع بازی: 5 اردیبهشت 1404
پایان بازی: 9 اردیبهشت 1404


پ.ن: کرایسیس 2 بهترین بازی از این مجموعه است؛ اون مواردی که من در کرایسیس 1 حال نمی‌کردم رو کنار گذاشت؛ چه خوب شد که استودیو Crytek گیم پلی بازی رو خطی کرد!

Score: 8.5
 
View attachment 377071View attachment 377072
Crysis 2 - 2011

نکات مثبت: گرافیک چشم‌نواز (با تشکر از موتور آندرریت CryEngine 3)؛ طراحی بی‌نظیر چهره کاراکترها؛ سیستم شوتینگ عالی (بهتر از بازی اول)؛ موسیقی متن حماسی (مناسب با فضای بازی)؛ اسلحه‌های متنوع؛ قابلیت‌های کارآمد نانوسوئیت

نکات منفی: هوش مصنوعی جلبک‌طور نیروهای انسانی؛ آسان‌بودن بازی در درجه نرمال (به‌واسطه قابلیت‌های خدایی نانوسوئیت)؛ حذف تعداد کمی از قابلیت‌های بازی اول (عدم استفاده از سلاح‌های بیگانگان)؛ داستان پاره‌وپوره

شروع بازی: 5 اردیبهشت 1404
پایان بازی: 9 اردیبهشت 1404


پ.ن: کرایسیس 2 بهترین بازی از این مجموعه است؛ اون مواردی که من در کرایسیس 1 حال نمی‌کردم رو کنار گذاشت؛ چه خوب شد که استودیو Crytek گیم پلی بازی رو خطی کرد!

Score: 8.5
بالاخره یک بازی جون دار AAA رفتی
 
Silent_Hill_2_remake_cover.jpg

واقعا بعد از رزیدنت ایول ۳ نمسیس، هیچ بازی نتونسته بود منو به معنای واقعی کلمه بترسونه، تا وقتی که رفتم سراغ بازی ریمیک سایلنت هیل ۲ ، بازی از همه لحاظ عالیه و شدیدا لذت بردم اما به همون اندازه شدیدا هم اذیت شدم، وقتی میگم اذیت شدم یعنی واقعا در خیلی از بخش ها شدت ترس علی رغم لذت بخش بودن، اذیت کننده بود طوری که بعضی قسمت های محیط رو با همزمان هدف گیری راه می رفتم:D به عنوان یک گیم دولوپر که خودم هم با آنریل کار میکنم از اینکه دیدم اینقدر خوب از قدرت آنریل انجین استفاده کردند برام جالب بود، مبارزات و گان پلی بازی دست کمی از ریمیک های رزیدنت ایول نداشت و در این زمینه هم عالی عمل کردند، توی بخش داستانی و صدا هم که دیگه نیازی به تعریف و تمجید نیست، در مورد کات سین ها ، چقدر خوب موشن کپچر صورت انجام دادند، یعنی احساسات جیمز توی صورتش واقعا شاهکار بود، طراحی هوش مصنوعی دشمنان هم خیلی عالی بود، این مانکن های لعنتی خودشون ور یه گوشه مخفی میکردند و به محض اینکه نزدیک میشدی تریگرشون فعال میشد حمله میکردند ، این همه تعریف کردم حالا نقطه ضعفشم بگم ، که به نظرم تنها نقطه ضعف بازی یک سری باگ ریز و عحیب بود، مثلا موقع برداشتن ایتم راحت نمی تونستی بعضی وقتها بعضی آیتم رو برداری، باید جلو و عقب میرفتی تا آیتم رو برداری یه موقع هایی اصلا نمیشد!



نهایتا به طور خلاصه:


مثبت:

- گیم پلی بسیار جذاب
- صدا گذاری و موزیک محشر
- روایت داستانی بی نظیر
- حس ترس بسیار بسیار بسیار بالا
- پازل های عالی
- کات سین های به شدت سینمایی


منفی:

- چند باگ ریز و جزئی ( قابل صرف نظر)



امتیاز : 10 / 10
 
آخرین ویرایش:
Quiet Place The Road Ahead

1000034530.png

داستان : بعد سقوط یک شهاب سنگ ، موجودی نابینا و خونخوار پا به زمین گذاشته و حیات بشریت را تهدید می کند .

اگر سری فیلم های مکان آرام دیده باشید با دنیای آخر زمانی آن آشنایی دارید .

موجودی فرازمینی و نابینا که از روی صدا شکار خود را پیدا می کند و در کسری از ثانیه می کشد .

اتمسفر بازی عالیه . داستان ساده و مسیر بازی سر راست .

پازل ها دلنشین

استرس بازی فوق العاده زیاده . دختر Alex که هدایتش می کنیم آسم داره . استرس نزدیک شدن موجود ، بلند کردن اشیا سنگین ، گرد و خاک و دویدن باعث سرفه و حمله آسم می شود و به مرگ ختم می شود بماند که سطح زمین اگر چاله آب و برگ خشک ، شن و ماسه و یا علف بلند داشته باشد ، صدای زیاد ایجاد کرده و الفاتحه .

گرافیک بازی قابل قبوله . گیم پلی متنوع و دلنشینی داره .

در مبحث صداگذاری عالی عمل کرده و تجربه با هدست پیشنهاد می شود .

مدت زمان بازی حدود ۷ ساعته .

بهینه سازی و اجرای بازی خوبه بدون باگ . بازی در درجات سختی بالا واقعا چالشیه .

به عاشق ترس و هیجان پیشنهاد می شود .


هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 9 از 10
گیم پلی : 8 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 8 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
اتمسفر و جو بازی : 9 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 7 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 7 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 8 از 10



نمره کل : 8 از 10

@Rohshen
@tokio_hotel
 
آخرین ویرایش:
1000033098.jpg
Alien: Isolation
فک کنم من این گیمو از یازده سال پیش که تازه منتشر شده بودم تا به به الان قصد داشتم بازی کنم و این هفته بالاخره قسمت شد که بتونم تمامش کنم. گیم بر اساس فیلم اول فرانچیز alien ساخته شده و بیشتر به ژانر وحشت و ترس این نسخه وفادار تره تا اکشن نسخه دوم، گرافیک محیط،نور پردازی، هوش مصنوعی alien هنوز که هنوزه بعد از 11 سال خیره کننده اس ولی متاسفانه گیم ایرادات بزرگی هم داره، طراحی محیط تکراری و فعالیت های مثه از نقطه a به b برو سوییچ فعال کن خسته کننده و چند باره می شه و به نظرم تقریبا 30 40 % گیم اضافی بود غیر از اون اگه واقعا فن alien هستید و تجربه ترس و بقا رو دوست دارید پیشنهادش می دم.
7/10
 
۱۹ نوامبر ۱۹۹۸، شرکتی نو ظهور به نام Valve اولین بازی خود را منتشر کرد. بازی که ژانر شوتر اول شخص را برای همیشه دستخوش تغییر کرد.

به سختی می‌توان در سال ۲۰۲۵ بازی پیدا کرد، که بیش از ۲۶ سال از انتشار آن بگذرد، و مثل Half Life هنوز هم قابل بازی باشد، حتی با وجود گرافیک منسوخ شده و مشکلات فنی متعدد هنگام اجرا روی سیستم های جدید.

داستان با دانشمندی به اسم گوردون فریمن که در حال رفتن به بخش تحقیقات موسسه Black Mesa است، شروع می‌شود. اما به یک باره همه چیز در طی یک آزمایش به هم می‌ریزد و آزمایش به یک فاجعه تمام عیار تبدیل میشود. موجودات فضایی اکثر افراد داخل بخش تحقیقات را کشته اند. تنها چند دانشمند و تعدادی از نگهبانان زنده ماندند. از این نقطه به بعد هدف تنها یک چیز است، زنده ماندن و خارج شدن از این جهنم!

بازی فاقد میان پرده یا Cutscene و لودینگ به شکل سنتی آن، که یک صفحه مخصوص در حین لودینگ نمایش داده می‌شود، است. بلکه داستان در دل خود گیمپلی تعریف می‌شود، و لودینگ نیز در حین بازی و هنگام جا به جایی میان مکان های مختلف صورت میگیرد.

بازی ساختار فصلی یا Chapters، مرحله ای یا Levels را دنبال نمیکند، بلکه بازی بسته به پیشرفت شما از مکانی به مکان دیگر، با اسمی جدید، آن بخش را معرفی میکند.

لباس مخصوص ضد اشعات HEV Suit، قابلیتی که از ابتدا تا انتهای بازی با شما است، و درست قبل از شروع آزمایش آنرا به تن میکنید. شما یک میزانِ جان، و یک میزانِ آرمور دارید. در مکان های مخصوص روی دیوار ها Charger Station، میتوان میزان جان و آرمور را بازگردانی کرد. اما هر یک از این Station ها، ظرفیت مشخصی دارند و پس از استفاده به یک میزان مشخصی به اتمام می‌رسند.

تا به اینجای کار متوجه می‌شوید که در گیمپلی با اثری بی رقیب در زمان خود و حتی تا به الان مواجه هستیم که این ویژگی برای تنوع محیط، سلاح ها و دشمن ها نیز صدق میکند، و تا آخر بازی این روند را به خوبی را دنبال میکند. هر چه جلو تر میروید و در بازی پیشروی میکنید، بازی شما را به حال خود رها نمیکند و دائما در حال معرفی ویژگی ها، دشمن ها و مکان های جدید است. بازی دارای ۱۹ تایپ دشمن، ۱۴ اسلحه و ۱۹ مپ مختلف است! در هر بخش از بازی تعادلی از معرفی نوع جدید دشمن و اسلحه به چشم میخورد، که گیمپلی را به یک طلای نایاب تبدیل کرده است. محیط ها، توأم با تنوع، متفاوت و منحصر به فرد نسبت به یکدیگر طراحی شده اند.

ایستگاه های جان، آرمور، مهمات و ... در سر تا سر بازی به خوبی پخش شده است، و هنگامی که بازیکن بیشترین نیاز به آنها را دارد، آنها را درست به موقع پیدا میکند که شایان ذکر است که این لوت ها، در مکان های غیر منطقی، مثل وسط میدان نبرد با دشمنان قرار داده نشده است که خود تاثیر مثبت بسزایی در گیمپلی گذاشته است.

بررسی هوش مصنوعی، صدا، صدا گذاری و گرافیک، شاید الان که نزدیک به ۲۶ سال از انتشار آن میگذر، زیاد منطقی به نظر نرسد. اما در زمان خود هوش مصنوعی قوی ارائه میکرد، به طوری که در درگیری هایی که با اعضای ارتش انجام میشود، آنها شما را دوره کرده و اگر فرار کنید به دنبال شما نارنجک پرتاب میکنند! که برای زمان خود بسیار تحسین برانگیز است. همین رویه نیز برای صدا و گرافیک بازی هم صدق میکند که در مقایسه با بازی های هم نسل خودش نیز سربلند بیرون می آید.

زمان به باگ ها و مشکلات میرسد، باگ هایی که شاید در نگاه اول ناچیز به نظر برسند و اکثرا تجربه بازی را به هم نزنند و Game Breaking نباشند، که تقریبا هم همین طور است، اما در جاهایی بازی را از ریتم خود می اندازد، و کمی اعصاب خرد کن میشود. مثلا استفاده از آسانسور ها، معماهایی که به اشیاء محیطی مثل جعبه نیاز دارند و بالا رفتن از نردبان ها.

گوردون فریمن، شخصیت اصلی بازی که جزو محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی ها است، در طول بازی، هیچ حرفی نمیزند، که او را در کنار دیگر شخصیت های محبوب بی کلام دنیای بازی ها قرار می‌دهد.
دیگر کاراکتر ها که مدل های آنها از ۱۰ تجاوز نمیکند، سراسر بازی کپی شدند که برای بازی ای در سال ۱۹۹۸، نمی‌توان زیاد به آن خورده گرفت.

half life در یک کلام انقلابی، لذت بخش و یک شوتر اول شخص تقریبا همه چیز تمام است.

۱۰


(اگه که خیلی نقد خوبی نبود و ایراد زیاد داشت، معذرت میخوام. اولین نقدی بود که مینویسم. خیلی خوشحال میشم اگه مشکلاتش رو بهم بگید)
 
Indiana Jones And The Great Circle

1000035527.jpg

داستان : بعد از دزدیده شدن مومیایی گربه توسط فرد غول پیکر مرموز ، ایندیانا به دنبال کشف راز پشت پرده این سرقت ، وارد سفری حماسی به دور کره زمین می رود . در این سفر زنی ژورنالیست به نام جینا لومباردی هم او را همراهی می کند .

با نسخه جدیدی از شخصیت نوستالژی ایندیانا جونز طرف هستیم . من با فیلم هاش کلی خاطره دارم . سنگ بنای ژانر ماجراجویی- باستان شناسی هست .

داستان فوق العاده خوب و جذاب . لوکیشن های مختلف اعم از واتیکان ، مصر ، هیمالیا، شانگهای ، سوکوتای تایلند .

محیط ها عالی طراحی شده با جزئیات خوب .
موسیقی عالی و حماسی . روند داستان بازیباز تا انتها مجاب به ادامه دادن می کند .

گیم پلی خوب فقط کاش اینقدر بازی اجبار به مخفی کاری نداشت ، اونم مخفی کاری سطحی . زمان های کوتاه اسلحه گرم وارد گیم پلی می شود و چون استدیو ماشین گیمز استاد FPS هست اون صحنه ها عالی هست . کاش شوتر نقش پر رنگ تری در گیم پلی می داشت .
من مشکلی با اول شخص بودن نداشتم . مشکلم استفاده زیاد از سلاح های سرد و اجبار به مخفی کاری افراطی هست .

حس اکتشاف و ماموریت های اصلی و فرعی و دست نوشته خیلی با کیفیت طراحی شده اند .

گرافیک بازی فوق العاده . چهره ها طبیعی . نورپردازی عالی . حس نازی ستیزی خوب پیاده شده که استدیو ماشین گیمز در این مورد خبره هست . طراحی مراحل خوب . استفاده کاربردی از شلاق و پیاده سازی خوب پلتفرمینگ .

خلاصه بازی با کیفیتی هست و در زمانی که از تجربه نسخه جدید تومب رایدر و آنچارتد محروم هستیم ، این بازی غنیمته

اجرا و بهینه سازی بازی خوبه فقط کاش اجبار به داشتن ری تریسینگ برای اجرا شدن نداشت تا بازیبازهای بیشتری این عنوان تجربه می کردند .

اگر عاشق ژانر ماجراجویی هستید این عنوان برای شما هست فقط با نگرش آنچارتدی سراغش نروید چون اکشن کمرنگ . بیشتری کاوش و سکانس های اندک بلاک باستری سینمایی دارد.

من در حدود ۱۲ ساعت تمام کردم .

هوش مصنوعی دشمنان : 7 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 8 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 7 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 10 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
اتمسفر و جو بازی : 10 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 9 از 10



نمره کل : 8.5 از 10
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or