امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
Indiana Jones And The Great Circle

1000035527.jpg

داستان : بعد از دزدیده شدن مومیایی گربه توسط فرد غول پیکر مرموز ، ایندیانا به دنبال کشف راز پشت پرده این سرقت ، وارد سفری حماسی به دور کره زمین می رود . در این سفر زنی ژورنالیست به نام جینا لومباردی هم او را همراهی می کند .

با نسخه جدیدی از شخصیت نوستالژی ایندیانا جونز طرف هستیم . من با فیلم هاش کلی خاطره دارم . سنگ بنای ژانر ماجراجویی- باستان شناسی هست .

داستان فوق العاده خوب و جذاب . لوکیشن های مختلف اعم از واتیکان ، مصر ، هیمالیا، شانگهای ، سوکوتای تایلند .

محیط ها عالی طراحی شده با جزئیات خوب .
موسیقی عالی و حماسی . روند داستان بازیباز تا انتها مجاب به ادامه دادن می کند .

گیم پلی خوب فقط کاش اینقدر بازی اجبار به مخفی کاری نداشت ، اونم مخفی کاری سطحی . زمان های کوتاه اسلحه گرم وارد گیم پلی می شود و چون استدیو ماشین گیمز استاد FPS هست اون صحنه ها عالی هست . کاش شوتر نقش پر رنگ تری در گیم پلی می داشت .
من مشکلی با اول شخص بودن نداشتم . مشکلم استفاده زیاد از سلاح های سرد و اجبار به مخفی کاری افراطی هست .

حس اکتشاف و ماموریت های اصلی و فرعی و دست نوشته خیلی با کیفیت طراحی شده اند .

گرافیک بازی فوق العاده . چهره ها طبیعی . نورپردازی عالی . حس نازی ستیزی خوب پیاده شده که استدیو ماشین گیمز در این مورد خبره هست . طراحی مراحل خوب . استفاده کاربردی از شلاق و پیاده سازی خوب پلتفرمینگ .

خلاصه بازی با کیفیتی هست و در زمانی که از تجربه نسخه جدید تومب رایدر و آنچارتد محروم هستیم ، این بازی غنیمته

اجرا و بهینه سازی بازی خوبه فقط کاش اجبار به داشتن ری تریسینگ برای اجرا شدن نداشت تا بازیبازهای بیشتری این عنوان تجربه می کردند .

اگر عاشق ژانر ماجراجویی هستید این عنوان برای شما هست فقط با نگرش آنچارتدی سراغش نروید چون اکشن کمرنگ . بیشتری کاوش و سکانس های اندک بلاک باستری سینمایی دارد.

من در حدود ۱۲ ساعت تمام کردم .

هوش مصنوعی دشمنان : 7 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 8 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 7 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 10 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
اتمسفر و جو بازی : 10 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 9 از 10



نمره کل : 8.5 از 10
 
آخرین ویرایش:
Call od Duty Black Ops 6

این تریارک کلا سینگل نسازه بهتره. معلوم نیست با چی طرفیم. آخه این همه مخفی کاری و هک و این چرت و پرتها چیه؟ مگه دارم اسپلینترسل بازی میکنم؟ فقط چندتا مرحله تک و توک حس کالاف میداد.
بعد میخوام بدونم اون مرحله که
باید با زامبی ها بجنگیم ایده کدوم احمقی بوده :|
در کل تجربه خیلی مزخرفی بود و حیف وقتم که حروم دانلود کردن این بازی شد.

امتیاز: ۶
 
Call od Duty Black Ops 6

این تریارک کلا سینگل نسازه بهتره. معلوم نیست با چی طرفیم. آخه این همه مخفی کاری و هک و این چرت و پرتها چیه؟ مگه دارم اسپلینترسل بازی میکنم؟ فقط چندتا مرحله تک و توک حس کالاف میداد.
بعد میخوام بدونم اون مرحله که
باید با زامبی ها بجنگیم ایده کدوم احمقی بوده :|
در کل تجربه خیلی مزخرفی بود و حیف وقتم که حروم دانلود کردن این بازی شد.

امتیاز: ۶
کمپین کار Raven بود.
اتفاقا قبل از اینکه منتشر بشه همه هایپ بودن که بالاخره این استودیو برگشته به کمپین ساختن.
ولی خب نه در آخر اون سطح انتظاری که ازش میرفت و ملت براش هایپ بودن رو برآورده نکردن.

ضعیفترین قسمتش داستانش بود که خیلی به کلیت بازی لطمه زد وگرنه نکات مثبت خیلی خوبی داشت.
مثل طراحی مراحل خوب و متنوع بودن ماموریتها.
 
DOOM: The Dark Ages
10/9
اگه از اون قدیمیا باشی که با DOOM بزرگ شدی، میدونی این سری همیشه یه معنی خاص داشته: خشم، سرعت، و کشتار بی‌وقفه! ولی DOOM: The Dark Ages یه چیز دیگه‌ست. این یکی، یه سفر شلوغ و تاریک به قلب یه جهنم قرون‌وسطاییه که با هر لحظه‌ش می‌خواد بزنه تو صورتت و بگه: اینو نگاه کن، قشنگه، ولی زنده نمی‌مونی!

اولین باری که رفتم تو محیط بازی، یه قلعه‌ی ویرونه زیر یه آسمون ترک‌خورده دیدم و ناخودآگاه دستم رفت رو کلید اسکرین‌شات. آخه کی می‌تونه بی‌خیال اون همه جزئیات بشه؟ باتلاق‌هایی که بوی مرگ میدن، مجسمه‌هایی که انگار زنده‌اند، حتی نور کم‌رنگ مهتابی که از پشت سنگا رد می‌شه… همه‌چی یه حس زنده بودن ترسناک داره.
من خودم شدیدا اهل گشت‌وگذارم تو بازی، و اینجا واقعاً برام بهشت بود (یا شاید جهنم، ولی از نوع لذت‌بخشش!)
یه چیزی بگم اگه قراره قلبت تند بزنه، این بازی دقیقاً همینه. Slayer حالا یه سپر خفن داره که هم می‌تونی پرت کنی مثل بومرنگ، هم باهاش از لای دشمن رد شی مثل تانک! تازه اون اره‌برقی هم برگشته، ولی با یه دیزاین دوزخی‌تر.

و مهم‌تر از همه: یه اژدها داری! من اولین بار که صداش زدم، چند ثانیه فقط خندیدم و گفتم: «دِ آخه این چیه دیگه!» ولی خب، بعدش دیدم چقدر حس قدرت میده. مخصوصاً وقتی با حرکات پارکور ترکیبش می‌کنی، انگار وسط یه رقص جنگی وحشی افتادی.
من واقعا نمیدونم میک گوردون چی خورده بود موقع ساختن این آهنگا، ولی انگار صدای خود جهنم رو ضبط کرده. همون گیتارهای خشن، کُرهای آخرالزمانی، ریتمی که با تپش قلبت یکی می‌شه… همه‌چی طوریه که احساس می‌کنی خودت شدی Slayer.
حتی چند بار شده هدفون گذاشتم فقط آهنگا رو گوش بدم. اعتیادآوره!

تا قبل از این، کسی از DOOM انتظار داستان نداشت. ولی این‌بار، با اینکه بازی خیلی اهل پرحرفی نیست، یه حس حماسی و مرموز قشنگی داره. مثلاً یه‌جا یه فلاش‌بک گرفتم که نشون می‌داد Slayer کی بوده... همونجا یه لحظه زدم Pause و فقط نگاش کردم. یه غم خاصی پشت اون ماسک هست که قبل از این هیچ‌وقت حسش نکرده بودم.
 
آخرین ویرایش:
Doom The Dark Ages

1000035903.jpg

داستان : شاهزاده جهنم به نام ازراک به سرزمین انسان ها (سنتنیال ها) حمله کرده تا قلب آرجنت بدست بیاورد که نیروی عظیم جادویی دارد . در این بین دووم اسلیر به اسارت مایکرها درآمده . مایکرها او را برای حفاظت از انسان ها می فرستند اما ...

باز هم دووم و باز سلاخی و خون

گیم پلی سریع و فوق العاده خشن دووم نیاز به تعریف نداره اما در این شماره شاهد خلاقیتی هستیم . آن هم یک سپر فوق العاده کارآمد که از گاد ۲۰۱۸ و کاپیتان آمریکا الهام گرفته و به مبارزات عمق تازه ای بخشیده .

سیستم ارتقا مهارت ها و سلاح ها عالی . سیستم پاداش و ایجاد اشتیاق برای گشتن در نقشه عالیه .

نقشه سه بعدی کارآمد . محیط نسبتا باز شده و می تونید کاوش کنید .

کات سین های سینمایی باکیفیت که بازیباز بیشتر در جریان داستان غرق می کنه . برخلاف دووم های قبلی ، این شماره داستان خوبی داره .

موسیقی متال و افکت خون و تخریب پذیری بالای محیط و فینیشرها همه زیبا و چشم نواز هستند .

تایم بازی خیلی خوبه و اصلا کم نیست . ۲۲ چپتر که من در حدود ۱۵ ساعت به اتمام رساندم .

سری دووم جز پرچمداران و باکیفیت ترین ها در ژانر FPS هست . بازی روان و عالی اجرا شد .

تنوع سلاح ها عالی و دشمنان هم تنوع خوبی دارند . غیر از سپر ، سیستم اژدها سواری و ربات سواری (شبیه ربات های Pacific Rim) هم اضافه شده که با محیط های متنوع از حیث ظاهری ، مانع از یکنواختی بازی می شوند . طراحی محیطی قرون وسطی -اساطیری خیلی به اتمسفر بازی نشسته و حس عالی انتقال می دهد .

پیشنهاد می شود .

هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 10 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 9 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
اتمسفر و جو بازی : 9 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 9 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 8 از 10



نمره کل : 9 از 10
 
Doom The Dark Ages

خب بالاخره بعد از بیشتر از ۱۵ ساعت روی درجه سختی ultra violence بازی تمام شد. رفت کنار دو نسخه قبلی و این سه گانه شد یکی از بهترین سه گانه های تاریخ شوتر. شاید بهترین حتی. نقطه قوت بازی مثل همیشه لوپ گیم پلی بازی هست. توی مپ های بزرگتر، با تعداد دشمنای بیشتر که به اندازه قبل سریع هستند ولی دوم اسلیر سنگین تر و کندتره. کلا گیم پلی بازی مبتنی بر parry هست و بعد از اون استفاده از سلاح، پرتاب شیلد، شارژ کردن دشمنا با شیلد و در نهایت بلاک کردن. استفاده از melee هم برای تموم کردن کار دشمنا و گاهی برای دمیج زیاد زدن بهشون هم کاربرد داره. همه قسمت های گیم پلی توی روند بازی موثرن و آپگریدهای خیلی جذابی هم داره بازی. توی روند کمپین حتی تا مرحله یکی مونده به آخر شما دارین آپریگد میشین و قابلیت یا سلاح جدید بدست میارین‌. هوش مصنوعی دشمنا عالیه و یک لحظه هم هیجان مبارزات کم نمیشه. موسیقی بازی شاهکاره و برخلاف نسخه های قبلی داستان و روایتش یک سر و گردن بهتر شده. تنوع دشمنا، سلاح ها و مپ ها هم تو بالاترین سطح ممکنه. بنظرم این نسخه حماسی ترین نسخه بین این سه گانه اس. دوم اسلیر ابهت خاصی داره و کلا بازی سعی میکنه هی زیر بغلتون هندونه بزاره و بگه شما خفن ترینین. مراحل mech سواری بازی فوق العاده جذاب و حماسین. کلا دیدن مبارزه atlanها و titanها خیلی لذت بخشه. مراحل اژدها سواری در حد traversal محیط هست و اونقدر تاثیری توی کلیت لوپ گیم پلی نداره. البته وجودش باعث شده بازی حماسی تر بشه. از لحاظ گرافیک فنی هم با یک بازی فوق بهینه نسل ۹یی طرفیم که برخلاف ۹۰ درصد بازیای امروزی هیچ خبری از استاتر توش نیست و تا خرتناق RT هم داره. همه چیز تو بالاترین سطح کیفی و فریم ریت و روونی عالی.

نقاط ضعف هم بازی اونقدر چیز خاصی نداره. شاید بشه گفت تنظیمات درجه سختی بازی روی حالت های پیش فرض نیاز به بالانس داره و باید سخت تر شه و تنظیمات و میکس صدای موسیقی که باید دستی خودتون درستش کنین و احتمالا با پچ برطرف میشه. بجز اینا بنظرم بازی میاز به مودهای فرعی مثل نسخه های قبل داره که بعد از اتمام کمپین دلیلی داشته باشین بازیو ادامه بدین. جای این مدها خالیه. البته ارزش تکرار بازی زیاده چون تنظیمات زیادی برای گیم پلی داره و میتونین بازیو زیر و رو کنید.

در کل مثل دو نسخه قبل تجربه بینظیریه. برای من سخته بین این دو نسخه انتخاب کنم کدوم بهتره. هرکدوم یه طعم متفاوتی داره. سخته انتخاب بینشون. اگه doom 1 و ۲ کلاسیک رو دوست داشتین، بعید میدونم عاشق این نشین.

10/10
 
خیلی برام عجیبه هنوز هستن کسایی که میگن گیمینگ مرده و بازیای جدید ضعیف هستن و ...
3 تا بازی آخری که بازی کردم هر سه شاهکار بودن!

---
Kingdom Come: Deliverance II:
1748098309937.png

قبل از هر چیزی یکم زیبایی ببینید: (کیفیت رو خیلی آوردم پایین تا بشه آپلود کرد و قابل قیاس با اصلش نیست)

View attachment 2025-04-08 00-16-37(2).mp4
این بازی نزدیک ترین تجربه ای هست که میشه به سفر به طبیعت تو دنیای مجازی داشت! حتی از RDR هم بنظرم قوی تر هست در این زمینه.
هدستو میذاری، سوار اسب میشی و با کم ترین سرعت ممکن شروع میکنی به قدم زدن و از صدای باد و پرنده ها همراه با تماشای Trosky Castle در دور دست لذت میبری.
اینکه میدونی این محیطا و قلعه هارو بر اساس ورژن واقعیش ساختن باز Immersion رو خیلی میبره بالاتر و انگار با ماشین زمان برگشتی به اون دوران.

بازی از نظر داستان و روایت رفت جز بهترین بازیایی که بازی کردم، خط اصلی داستان به قدری جذاب و پرکشش هست که تا لحظه آخر نگهت میداره و حتی از نیمه دوم بهتر هم میشه.
کوئست های فرعی دوست داشتنی و جالبی هم داره، کمی تو این قضیه ممکنه افت کنه بعضی جاها اما بنظرم در خط اصلی داستان باز جبرانش میکنه.

همینطور هرچقد از شخصیت پردازی قوی بازی بگم کم گفتم، تا دلت بخواد شخصیتای دوس داشتنی و به یادموندنی داره، از کاترین گرفته تا ژیژکا و وان برگاو باهوش و Dry Devil روانی. تقریبا هیچ شخصیت مقوایی تو خط داستانی مشاهده نکردم.

از نظر گرافیک بنظرم تر و تمیز ترین و واقع گرایانه ترین بازی اپن ورد این نسل بوده بدون هیچ شکی! همینطور از نظر بهینه سازی هم شاهکار خالص هست.
من معمولا خیلی به گرافیک اهمیت نمیدم اما اینکه بعد 100 ساعت هنوز محو منظره ها میشی و هی دوست داری از اینور اونور عکس و فیلم بگیری قطعا خیلی رو تجربه تاثیر داره.

یه سری مشکلات داره مثل قیافه های تکراری که باعث گیج شدن آدم میشه یا لاین های تکراری، که خب از استودیو با این سایز طبیعیه.
شاید بزرگترین مشکلش برام تعداد کم انتخابای خیلی مهم که به تردیدت بندازه باشه.

در نهایت میدونی با RPG شاهکار طرفی وقتی میبینی +120 ساعت Playtime داری اما پلی ترو اصلی 90 ساعت ثبت شده :دی (30 ساعت به امتحان و آزمایش چیزای مختلف خارج از سیو گذشته از بس که دستت بازه هر کاری میخوای بکنی :دی)

نمره: 9.5/10

----

Split Fiction:
1748119101210.png

نمیتونم بگم بهترین Co-op تاریخ چون نوستالژی Portal 2 و Left 4 Dead 2 خیلی قویه و نمیذازه اما Split fiction قطعا بهترین Couch Co-op عمرمه!

بازی اول شروع میشه میگی خب این اکشن شدنش جالبه اما به هوشمندانه بودن it takes two نمیرسه بعد هرچی میری جلوتر میبینی هی داره خلاقانه تر میشه و وقتی به مرحله آخر میرسی مطمئن میشی سازنده های بازی از بهترین ساقی قاره اروپا مواد میگرفتن :>
اصلا اواخر بازی رو با هیچ متنی نمیشه وصف کرد واسه کسی که بازی نکرده.

فضاسازی ها و گرافیک هنری رو هم انتظار نداشتم تا این حد خوب باشه، احتمالا متنوع ترین گیمپلی تاریخ رو هم داشته باشه بین بازیای خطی!

تنها ایرادی که میتونم بگیرم کاتسینا با اینکه بعضی جاها خیلی احساسی و قشنگ میشن بعضی جاها یه خرده Corny میشن و دیالوگا سطحی میشه همینطور ویلن اصلی بنظرم بازی خوبی نداشت.

نمره: 9.6/10

---
The Last of Us Part II:
1748119198832.png

یکی از متفاوت ترین روایت های داستانی صنعت گیمینگ و حتی کل مدیا.
کمتر کسی جرئت میکنه داستان شخصیت تازه منفور شده داستان رو بندازه رو دوش پلیر و مجبورش کنه تا آخر اون رو تحمل کنه! آیا کار کرد؟ واسه خیلیا آره واسه خیلیا نه اما واسه اونایی که کار کرد (از جمله من) تجربه بشدت جدید و خفنی رو ارائه کرد.
اینجور ریسکا چیزیه که صنعت خیلی بهش نیاز داره و خوشحالم که هنوز یک استودیو بزرگ هست که از این ریسکا انجام بده، آره ناتی داگ میتونست یک داستان کیوت واسه الی و جول بنویسه با یک هپی اندینگ و بدون حاشیه بفروشه اما آیا در نهایت همچین عنوان موندگاری میشد؟

کستینگ و پرفورمنس های فوق العاده، کاتسینای معرکه، داستان یه سری جاها از دور میوفتاد و کند میشد اما جبران میکرد در نهایت.

اون فضای دارک و افسرده که بار بشدت سنگینی رو میندازه رو دوش پلیر و مجبورش میکنه تا بیشتر با وضعیت الی و ابی رابطه بگیره.
همینطور بهترین گیمپلی سوم شخص شوتر بدون هیچ شکی.

تنها مشکلاتی که میتونم بگم با بازی دارم یکی یه سری از قسمتای داستانه که بنظرم غیر منطقی بود (خیلی تو تاپیکش در موردش بحث شده و جواب ها هم قانعم نکرده)
همینطور این سیستم لول دیزاین ناتی داگی، اشاره به دور دست و حرکت به اون سمت همراه کمک به کامپنین برا پریدن روی نردبون و ... بشدت کلیشه ای شده و از زمان آنچارتد 1 داره میلکش میکنه و باید یکم تنوع بده :دی.

واسه کساییم که مثل من قدیم رو PS4 تموم کردن پیشنهاد میکنم دوباره تجربه کنید، من دفعه دوم خیلی بیشتر مفهوم و هدف داستان رو درک کردم و بیشتر لذت بردم ازش.

نمره: 9.5/10
 
آخرین ویرایش:
عرضم به خدمتتون که برگشتم بعد مدتها به این تاپیک برای 4 تا بازی دیگه که تو این 6 ماه بازی کردیم نمره بدیم.:>

outlaws.jpg
Star Wars Outlaws
ایشون موقع عرضه به جز کیلو کیلو باگ مشکلات اساسی دیگه هم داشتن مثلا عدم امکان اسلحه بزرگ برای طولانی مدت تا مخفی کاری اجباری اکثر بازی خوشبختانه با چند ماه تاخیر رفتم سراغش به مراتب تجربه بهتری بود.
بنظرم بازی اون حس استار وارزی رو خیلی خوب در آورده و طراحی پر جزئیات و 1 به 1 تاتوئین از روی کتاب استار وارز و اینکه میتونید لوکیشنهای استار وارز مثل خونه لوک اسکای واکر رو با پای خودتون برید ببینید برای هر طرفدار استار وارزی قطعا جذاب. البته اینم اضافه کنم که در نهایت خیلی دلیل اینکه بازی اپن ورلد هست رو اصلا نفهمیدم چون به معنای واقعی کلمه حتی فتح پایگاه هم نداره فقط باید سوار موتور بشید برید ماموریت خطی بعدی و یکی از pointless ترین اپن ورلدها رو داره بازی. داستان رو من کمابیش لذت بردم به این دلیل که ما جهان استار وارز رو از دید آدمهایی که تو این کهکشان زندگی میکنن تجربه میکنیم نه جدای و دارک ساید و ... کاراکترهای بازی هم بدک نیستند اگرچه طراحی چهره همشون بشدت مکانیکی و افتضاح. گیم پلی بازی هم ساده استاندارد ولی کاملا سرگرم کننده هست و مراحل خطی بازی تا حد زیادی یادآور آنچارتد به علت استفاده گسترده از پلتفرمینگ. در کل برای طرفدارهای استار وارز اثر سرگرم کننده ای هست قطعا.
امتیاز: 8/10
-------------------------
resistance.jpg
Terminator Resistance
اگر Love Letter قرار بود تجسم پیدا کنه این بازیه.:D یه بازی که اگر هر موضوع معمولی داشت یه شوتر درجه 2 نسل هفتی بود اما به خاطر فهم درست سازنده از جهان ترمیناتور و فن واقعی بودنشون، با اثری روبرو شدم به شخصه که چندین ماه از تموم کردنش برام گذشته و هنوز تو فکرش هستم! اتمسفر صداگذاری و اون درماندگی آدمها رو خیلی عالی به تصویر میکشه و داستان جذاب و خوش روایتش باعث میشه شما به کل فراموش کنید دارید یک گیمپلی خشک و منسوخ رو بازی میکنید، علاوه بر اینکه داستان عملا اون چیزی که همیشه بعد ترمیناتور یک و دو باید به طرفدارها میدادن و ندادن و به اعتقاد من الان میتونیم سگانه ترمیناتور را 2 فیلم جیمز کامرون + این بازی بدونیم.
امتیاز: 9/10
-------------------------
heavy rain.jpg
Heavy Rain
من این اثر را روی PS3 نصفه نیمه بازی کردم و 3-4 ماه پیش فرصتی دیدم برگشتم سراغش و من شرمنده همه طرفدارهای این بازی هستیم ولی این اثر پر از ایراده.:D
اول از یک سری چیزهایی که به شدت خوشم اومد شروع کنم مثلا فهم سازنده از انگیزه و روان قاتلهای زنجیره‌ای واقعا عالیه و چون خودم گه گاهی میخونم در موردشون از این مورد و اینکه سر سری از روش رد نشدن و بهش پرداختن خیلی خوشم اومد؛ اتمسفر بازی مثال زدنی هست و بازی که قاتل راه انداخته واقعا از نظر پلات هوشمندانه هست.
اما بازی بنظرم از نظر کنترل، UI و پلات هول مشکلات اساسی داره، برای مثال مثلا 4 تا آپشن دیالوگ هست که باید یکی رو انتخاب کنی ولی این آپشنها دور سر کاراکتر میچرخن و مدام چشمک میزنن و تو هم میپیچن همزمان یه زمان 3-4 ثانیه‌ای هم بیشتر نداری برای انتخابشون و این بشدت این سکانسها رو آزار دهنده میکنه، من متوجه هستم که سازنده میخواد حس روانی داخل کاراکتر رو منتقل کنه اما قرار نیست با UI داغون اعصاب پلیر رو بهم بریزه.
از پلات هولهایی هم که مثلا بلافاصله تو ذهنم رفت و موند، میتونم به سکانسی اشاره کنم که پلیس برای اتان کمین کرده و مدیسون با موتور میاد اونجا پارک میکنه و آخرش از دست پلیس فرار میکنن، اما نیم ساعت بعد مدیسون داره با همون موتور ول میچرخه دوباره، تو هیچ عالمی پلیس وسیله نقلیه مجرم رو در محل ول نمیکنه بره، و برام عجیب هست که چیزهای به این پیش پا افتادگی رو تو یه اثر جنایی اشتباه میکنن!
امتیاز: 6/10
-------------------------
ac shadows.jpg
Assassin's Creed Shadows
بالاخره آساسین و ژاپن! برای طرفدارهای سری مخصوصا کسایی مثل من که از قسمت یک پا سری بوده ژاپن همیشه یکی از لوکیشنهایی بوده که دلمون میخواسته ببینیم، و بعد از کلی انتظار بالاخره گرفتیم! بازی از نظر طراحی و اون "حس" ژاپن واقعا عالی عمل کرده و یکی از خیره کننده ترین محیط های اپن ورلد تاریخ رو به بازی داده با سیستم پیشرفته آب و هوایی بازی مخصوصا اون بادهای شدید که بعد 100 ساعت هنوز ببینم خیره زیبایی های فنی و هنریش میشم! گیمپلی بازی بنظرم تو سری RPG به پختگی رسیده و به اون چیزی که باید تبدیل شده، و 2 کاراکتر بازی تفاوتهای شدیدی که دارن باعث شده انعطاف پذیری گیمپلی و تاکتیک پذیریش مخصوصا روی درجه سختی بالا کامل به چشم بیاد.
اگرچه بخش پارکور با وجود انیمیشنهای به اصطلاح fancy جدیدی که طراحی کردن با وجود نوع طراحی مپ عملا وجود نداره و شما فرصتهای زیادی برای دیدن ندارید و با اینکه از زمان اریجینز پارکور نقش ضعیفی تو سری داشته اما اینجا شاهد کمترین حضورش تو یک بازی از این فرنچایز هستیم.
داستان بازی هم با اینکه نقاط قوت خودش رو داره عملا و به وضوح نیمه کاره هست و براساس شایعات یوبیسافت استودیو رو مجبور کرده از سر و تهش بزنن تا بازی زودتر عرضه بشه، و از اونجایی که احتمالا قراره تو قالب Expansion به ملت بفروشن اینکار یک نوع دزدی محسوب میشه.
نمره: 8/10
 
Call of Duty Modern Warfare 2 2022

1000036518.jpg

داستان : درباره گوست و گروهش که تحت فرمان کاپیتان شفرد به دنبال مبادلات سلاح های ممنوعه بین ۳پاه ق...د...س و روسیه هستند .

داستان بازی ۳۰یا۳۰ هست . کشش خوبی داره .
ماموریت ها بسیار متنوع از اکشن تا مخفی کاری و عامل نفوذی بودن .

ضرباهنگ پیشروی داستان عالی .

گرافیک خوب . شوتینگ اسلحه ها و کاورگیری کاربردی . تنوع سلاح بالا با جزئیات دقیق . ماموریت Dark water و Alone خیلی خوب بودند .

بعضی ماموریت ها واقعا سخت و نفس‌گیر. یک ماموریت داره که یک سکانس اش یادآور ماموریت چرنوبیل در کالاف مدرن ۱ سال ۲۰۰۷ هست .

کلا سری مدرن وارفر که ۳ گانه اش ریبوت شد ، به سه گانه زیبا و خاطره انگیز اصلی با اون شخصیت پردازی قوی و درام نمی رسند ولی خب تجربه اشون خالی از لطف نیست .

مدت زمان گیم پلی برای من ۷ ساعت بود .

بازی p2p کرک شده و اجرا خوبی نداره . تکسچرها دیر لود می شوند . دوبار سیستم ریست شد و یک بار کرش کرد .

Stable نیست در کل . تصمیم با شماست .

هوش مصنوعی دشمنان : 7 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 5 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 9 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
اتمسفر و جو بازی : 8 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 7 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 7 از 10



نمره کل : 7.5 از 10
 
capsule_616x353.jpg

Call of Duty Modern Warfare II (2022)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

خیلی وقت بود میخواستم سیستم رو خالی کنم که مدرن وارفر 1 رو شروع کنم بعد 2 رو برم. اول تو تخفیفات سال گذشته سعی کردم بگیرم ولی دیدم برای 5-6 ساعت گیم پلی نمیصرفه (بخصوص وقتی ادم تخفیف عناوین EA رو میدید، دیگه سمت شرکت دیگه ای نمیرفت :D)
خلاصه خوشبختانه بازی چند روز پیش، نسخه ی دوم ریبوت مدرن وارفر کرک شد و حجم بشدت خوبی هم داشت و بلافاصله منی که آخرین بار، پارسال Cold War رو رفته بودم و نسخ یه شوتر با کیفیت بودم، درنگ نکردم و بازی رو شروع کردم.

بازی برای من بدون مشکل بود تقریبا جز مرحله ی Ghost Team که از اواسطش، وقتی میمردم حدود 30-40 ثانیه طول میکشید تا بازی لود شه مجدد.

--------------------------------------------------------------------

اوایل هنوز به بازی عادت نکرده بودم، دوربین بازی حس اینو میداد که قشنگ تو حلق پلیره، سرچ هم کردم ولی دیدم راه حل درست حسابی نداره.
کمی گذشت تا تونستم عادت کنم. کم کم با داستان اخت شدم و رفته رفته برام جذابیت لازم رو پیدا کرد.

از اواسط بازی بود که طراحی مراحل و هم پیشروی داستان خیلی بهتر شد و یه جاهایی آدم رو میخکوب میکرد.
صحنه های سینماتیک بازی با وجود اینکه CGI بود، ولی لذت و هیجان کافی رو منتقل میکرد. شوتینگ اسلحه ها، تنوع سلاح ها و صداگذاری ها همه واقعا درجه 1.
گرافیک بازی در اکثر مراحل بسیار قابل قبول بود.

نمیشه گفت داستان به اندازه سری اول خوب بود، ولی راضی کننده بود و تو طول بازی، پلیر رو همراه خودش میکرد.

بعضی مراحل و بعضی قسمت ها تونستند به شدت برام ماندگار بشن. بازی رو رو حالت Veteran تموم کردم که میتونم بگم تو هر مرحله چالش هایی برام وجود داشت.



بصورت خلاصه، گرافیک خوب، صداگذاری عالی، شخصیت ها خوب، داستان خوب، طراحی مراحل بعضی جاها واقعا عالی در اکثر مواقع خوب.
بنظرم نکته منفی قابل اشاره، هوش مصنوعی و سایر اعضای تیم بودند که تو نبرد ها واقعا تعطیل بودند که البته از قدیم الایام این مشکل رو COD من یادمه داشته
مشکل دیگه هم اینکه بعضی جاها مراحل دچار شلختگی میشه، بخصوص تو بتل های بزرگتر تو فضاهای باز. بخوام بیشتر توضیح بدم، یعنی انگار یه فضای بزرگ رو در نظر گرفتند، یه چند دسته دشمن ول دادن تو اون قسمت
یا علی برو بجنگ باهاشون. من به این میگم شلختگی، کالاف های قدیم این موضوع رو داشتند، ولی در عین اینکه دشمن ها زیاد بودند، فضا بزرگ بود، ولی شما حس نمیکردی الابختکی داری بازی میکنی
یه ترتیب و شیوه ی درست و اصولی باید برای حل مرحله انجام میدادی.

نمیدونم تونستم درست توضیح بدم یا نه :D به بزرگی خودتون عذر مرا بپذیرید.


در کل عنوانی هست که شاید بعدها بازم به سراغش بیام.

Score: 8.25 / 10​
 
آخرین ویرایش:
View attachment 381545

Call of Duty Modern Warfare II (2022)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

خیلی وقت بود میخواستم سیستم رو خالی کنم که مدرن وارفر 1 رو شروع کنم بعد 2 رو برم. اول تو تخفیفات سال گذشته سعی کردم بگیرم ولی دیدم برای 5-6 ساعت گیم پلی نمیصرفه (بخصوص وقتی ادم تخفیف عناوین EA رو میدید، دیگه سمت شرکت دیگه ای نمیرفت :D)
خلاصه خوشبختانه بازی چند روز پیش، نسخه ی دوم ریبوت مدرن وارفر کرک شد و حجم بشدت خوبی هم داشت و بلافاصله منی که آخرین بار، پارسال Cold War رو رفته بودم و نسخ یه شوتر با کیفیت بودم، درنگ نکردم و بازی رو شروع کردم.

بازی برای من بدون مشکل بود تقریبا جز مرحله ی Ghost Team که از اواسطش، وقتی میمردم حدود 30-40 ثانیه طول میکشید تا بازی لود شه مجدد.

--------------------------------------------------------------------

اوایل هنوز به بازی عادت نکرده بودم، دوربین بازی حس اینو میداد که قشنگ تو حلق پلیره، سرچ هم کردم ولی دیدم راه حل درست حسابی نداره.
کمی گذشت تا تونستم عادت کنم. کم کم با داستان اخت شدم و رفته رفته برام جذابیت لازم رو پیدا کرد.

از اواسط بازی بود که طراحی مراحل و هم پیشروی داستان خیلی بهتر شد و یه جاهایی آدم رو میخکوب میکرد.
صحنه های سینماتیک بازی با وجود اینکه CGI بود، ولی لذت و هیجان کافی رو منتقل میکرد. شوتینگ اسلحه ها، تنوع سلاح ها و صداگذاری ها همه واقعا درجه 1.
گرافیک بازی در اکثر مراحل بسیار قابل قبول بود.

نمیشه گفت داستان به اندازه سری اول خوب بود، ولی راضی کننده بود و تو طول بازی، پلیر رو همراه خودش میکرد.

بعضی مراحل و بعضی قسمت ها تونستند به شدت برام ماندگار بشن. بازی رو رو حالت Veteran تموم کردم که میتونم بگم تو هر مرحله چالش هایی برام وجود داشت.


در کل عنوانی هست که شاید بعدها بازم به سراغش بیام.

بصورت خلاصه، گرافیک خوب، صداگذاری عالی، شخصیت ها خوب، داستان خوب، طراحی مراحل بعضی جاها واقعا عالی در اکثر مواقع خوب.
بنظرم نکته منفی قابل اشاره، هوش مصنوعی و سایر اعضای تیم بودند که تو نبرد ها واقعا تعطیل بودند که البته از قدیم الایام این مشکل رو COD من یادمه داشته




Score: 8.25 / 10​
۸.۲۵؟اون ۲۵ صدم دیگه چیه؟ :D
 
داستان شماره ۳ ریبوت مدرن وارفر چیه ؟ نمرش پایینه

بخش داستانیش چرا تر زده ؟ makarov
من همیشه نقد های IGN رو ملاک قرار میدادم و میدم، دیدم به نسخه ی سومش 4 داده :))
در کل هم این یکی دو سال که از انتشارش میگذره خیلی بازخورد خوبی نشنیدم گرفته باشه.
 
Hellblade: Senua's Sacrifice

به علت فتیش شمشیر :D همیشه دوست داشتم این عنوان رو تجربه کنم که خب بالاخره قسمت شد.
داستان بازی فوق العاده ست. به علت تجربه گاد آف وار و آشنایی پیدا کردن با اساطیر نورث، تونستم قشنگ با داستان ارتباط بگیرم.
گرافیک بازی بعد این همه سال هنوزم چشم نوازه. کامبت بازی در عین ساده گی لذت بخش هست. در کل تجربه لذت بخشی بود.

نکات مثبت:
پازلهای لذت بخش
کامبت سیستم خوب
گرافیک خوب
داستان غنی

نکات منفی:
کات سینهای غیرقابل اسکیپ
جریان بازی با کات سینهای زیاد دائم کند میشه
بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک عنوان خیلی بزرگ رو داره، ولی از این پتانسیل استفاده نشده.

امتیاز: ۸
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or