امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
چی نداشت ؟؟؟ منتقدا حرف زیاد میزنن منتقده از gtav به خاطر توهین به زنا 2 نمره کم کرده دیگه شما چی میخوای

بله چنتا منتقد خاص اره اما متای gta 5 شد 96 اگه درست بگم بحث میانگین هست بیش از 90 درصد منتقدا معتقد هستن گیم پلی بقیه کاراکترها افتضاح هست حتی منتقدهای ایرانی
 

paradaimix

Dancing for Dessert Studio
کاربر فعال
Oct 7, 2012
2,254
Rambo_The_Video_Game.jpg


"دوستان به نظرتون بازی چه جوری هست؟" این سوالی هست که خیلی از دوستان برای پاسخ دادنش بلافاصله به سایتهایی مثل GameCritics یا GameRankings مراجعه میکنند و بر اساس امتیاز متا، سرگرم کنندگی بازی رو تعیین میکنند. حال اینکه، که با یک عدد تنها نمیشه به عمق مقصود نویسنده پی برد. قطعا همه ما به این سایت ها دسترسی داریم و منظور کسی که این سوال رو میپرسه چیز دیگه ای غیر از متاست و اون میزان سرگرم کنندگی هست. این بازی سرتاپا مشکل هست، از گرافیک بسیار معمولی و مدل افتضاح صورت سیلوستر استالونه و سینماتک های تاریخ گذشته گرفته تا صدا گذاری مضحک و اسلحه های پلاستیکی که هیچ تفاوتی رو بین Desert Eagle و یه MG سنگین قائل نشده (جز نواخت تیر) و بسیاری مشکلات ریز و درشت دیگه، ولی هیچ کدوم از اینها باعث نمیشه که از گیم پلی کوتاه 2.5 ساعته بازی لذت نبرد. با ورود به منوی بازی و شنیدن آهنگ فوق العاده فیلم اصلی اثر Jerry Goldsmith (لینک دانلودش در پایین قرار داده شده) قطعا همه طرفداران فیلم های رمبو از جمله خودم رو شدیدا به وجد می آره. انتخاب Teyon در سبک بازی به عنوان اکشن ریلی (که امروز دیگه بازی خوبی در این سبک وجود نداره) بسیار هوشمندانه صورت گرفته که اگر غیر از این بود شاید چیزی درحد فاجعه بود. این بازی شدیدا به افرادی توصیه میشه که با فیلم های رمبو خاطره دارند یا از گیم پلی بازی هایی مثل "The House of the Dead"یا "VCop 2" لذت می بردند.

+: نوستالژیک، سیلوستر استالونه، اکشن ریلی، استفاده از آهنگ و صداهای فیلم اصلی، درخت مهارت، صحنه های QTE (هر چند که جذابیتش رو از دست خواهد داد.)، چک پوینت های محدود
-: گرافیک بسیار معمولی و گاهی زننده به همراه سینماتک های تاریخ مصرف گذشته، اسلحه های پلاستیکی که به هیچ عنوان حس اسلحه رو به آدم منتقل نمیکنه، صداگذاری افتضاح و در کل همه چیز غیر از نکات مثبت

6.5/10

Theme from Rambo By Jerry Goldsmith
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,379
نام
Majid
3.jpg


Crysis 3

گرافیک: 10/10
گیم پلی: 7.5/10
داستان: 7/10
صداگذاری و موسیقی: 8/10

در کل: 8/10


نکات مثبت:


  1. گرافیک خارق العاده و غیر قابل وصف
  2. جلوه های ویژه بصری فوق العاده
  3. گیم پلی روون و خوب
نکات منفی:
  1. شلوغ بودن محیط
  2. افت کیفیت مراحل و ... نسبت به نسخه های قبل
  3. تنوع نداشتن در اسلحه ها و اضافه نشدن اسلحه خاصی نسبت به نسخه قبل (اسلحه های انسانی نه فضایی)

توضیحات:

گرافیک گرافیک گرافیک !
اولین چیزیه که شمارو توی بازی متحیر میکنه! همونطور که کرایتک از سابقش پیداست همیشه در گرافیک پیشرو بوده و وقتی یک بازی رو عرضه میکرده گرافیکش تا چند سال گرافیک بقیه بازی هارو تو جیبش میزاشته! حتی همین کرایسیس نسخه اول که مال چندین سال پیش هست هنوز با بازی های امروزی مقایسه میشه و میتونه برتری خودشو ثابت کنه!
اما گیم پلی! گیم پلی خوب بود اما واقعا پیشرفت چندانی نسبت به نسخه قبلی نکرده بود و همین باعث تکراری شدن میشد!
اسلحه خاصی به بازی اضافه نشده بود غیر از اسلحه های فضایی و تیر کمون! البته استفاده تیر کمون لذت بخش بود اما زیادی کارو راحت میکرد!
مراحل میتونست زیباتر ساخته بشه و بنظرم زیاد ایده آل نبود!

محیط شلوغی که داشت کلا منو خیلی اذیت میکرد! یکی از دلایل مهمش همینه! اینقدر محیط شلوغ بود و علف زیاد توی محیط جنگلی بود که دشمن بینش پیدا نمیشد و همین منو خیلی اذیت میکرد! حالا توی محیط جنگلی هم نه توی محیط های دیگه داخلی هم خیلی محیط شلوغ بود و واقعا منو اذیت میکرد بخاطر همین گرافیکش توی محیط های شلوغ زیاد بهم نمیچسبید ولی وقتی به یک جسم نزدیک میشدم غرق در گرافیک بازی میشدم!

چهره ها فوق العاده کار شده بود! وقتی چهره کسی نزدیک دوربین میشد رسما داشتم از حال میرفتم :D Fraps هم اجرا بود 200 تا عکس از اون صحنه ها برداشتم و هر دفعه کف میکنم وقتی نگاه میکنم! قطعا هیچ بازیی تاحالا با این همه جزئیات نتونسته صورت رو نشون بده حتی BF4 !!!
محیط های جنگلی فوق العاده هست! و خیلی طبیعی کار شده که تا الان ندیدم بازیی بتونه بهش نزدیک بشه!

این همه تعریف از بازی کردم که 90% ـش مربوط میشد به گرافیک بازی!
واقعا کرایتک اگه همینطور پیش بره رسما بطرف نابودی کشیده میشه! داره کم کم با اهمیت دادن بیش از حد به گرافیک گیم پلی و ... رو فراموش میکنه و کم کم همونطور که میبینید متای بازی هاش میاد پایین! آخرین بازی هاییم که متاشون بشدت پایین اومده بود همین Crysis 3 و RYSE بود!

در کل بازی خیلی دیگه Sci-fi شده بود و از این حالت زیاد خوشم نیومد و Crysis 2 رو خیلی بیشتر از این میپسنیدم اما بازم مثل همیشه به کرایسیسو خیلی علاقه دارم و این بازی هم خیلی سرگرمم کرد اما اگه محیطش مثل کرایسیس 2 یا وارهد و 1 میبود خیلی بیشتر دوست داشتم تا اینکه یک محیط شلوغ جنگلی رو ببینم و یا توی فضا محیط تیره و تاریک!

ارزش یک بار تموم کردن رو داره :)
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
logo_mgr.png

Metal Gear Rising: Revengeance = 9.0 / 10
بعد از مدتها یه بازیه اکشن درست و درمون جاپونی اومد :D
من تا حالا سری Metal Gear Solid رو بازی نکردم ولی خیلی لذت بردم از این نسخه فرعی از این سری.
شخصیت Raiden خیلی به دلم نشست. یه کاراکتر که از لحاظ ظاهری جذاب هست، ولی خیلی خشنه لامصب :D

گیم پلی بازی مهمترین بخش اون هست. بسیار سریع، اکشن و پر زد و خورد. ممکنه خیلیها بگن کوتاه بودن بازی ضعف هست ولی به نظرم اصلا این طور نیست.
بازی توی اوج تموم میشه و این مخاطب رو تشنه نگه میداره که باز بره سراغش. بخصوص اینکه تو حالت Hard بازی بسیار سخت و چالش برانگیز هست.

خوب:
1. گیم پلی عالی و پر از لحظات اکشن
2. میان پرده های باکیفیت
3.صداگذاریه قوی
4. پورت عالی از کنسول به PC

بد:
1. مشکلات کوچک در کنترل دوربین
2. سختیه نامتعادل
 

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,751
نام
علی
crysis 3
این بازی رو سال قبل چند بار رو 360 بازی کردم ولی خب سیستم جدید باعث شده برا تست کاراییش پیش از هر عنوانی ابتدا سراغ این بازی برم!
واقعا گرافیک فنی بازی حیرت انگیزه و گاهی وقتها هاج و واج مبهوت عظمت جلوه های بصری بازی میشم!
سوای گرافیکش به نظرم گیم پلی این بازی به لطف نانو و قابلیتهاش ارزشمندش کرده هر چند که برخی ضعفهاش از جمله طراحی مرحله و هوش مصنوعی و...باعث میشه که این بازی به پای شماره های قبلی نرسه! این نکته رو هم بگم که scar که به نوعی سلاح اصلی سری کرایسیس محسوب میشه یکی از محبوبترین اسلحه های من هست که تو این بازی همیشه در کنارم بوده :d
نمره ی کل : 8
------------------------------
metro:ll
این بازی هم دلیل تجربه ی دوبارش مشابه دلیل تجربه ی کرایسیس بود!:d
البته شاید گرافیک فنیش به پای بازی چوات یرلی و کرایتک نرسه ولی خب بازی سیستم خوری هست که دلیل اصلیش فک کنم انجین غیر بهینه بازی باشه هر چند که رو بالاترین سطح جزئیات فک کنم بالای 50-60 فریم گرفتم :d
این بازی هم بزرگترین نکته ی جذابش برای من قصه و فضا سازی کم نظیرش هست که عالی کار شده! گیم پلی نرم و رونتر از نسخه ی قبلی هست ولی خب هوش مصنوعی گاهی وقتها ناامید کننده میشه ولی در کل یک بازی فوق العاده هست!
نمره ی کل :9
---------------------
battlefield 4
با بازخوردهای نسبتا منفی که از کمپین این بازی شنیده بودم با یک دید ناامیدوارانه سمتش رفتم ولی در کمال تعجب نهایت لذت رو بردم! صدا گذاری بی نظیر و یک گیم پلی و روند سریع و آتشین چند ساعت رو خوش گذروند به ما! از یک بازی شوتر نظامی هم جز داستان کلیشه ای انتظار نمیره!
به هر حال باید بیش از هر چیزی به گرافیک بازی اشاره کنم که خارق العادست! البته کمی پایینتر از کرایسیس 3 هست ولی گاهی وقتها گرافیک بالا نفس ها رو بند میاره! هر چند که برخی مواقع احساس میکنید بافتها کیفیت لازم رو نداره!
ولی صداگذاری انصافا اغراق نیست بگیم بهترین صداگذاری تاریخ بازی های رایانه ای هستش:d
ولی امان از دست این داستان های تکراری.......
نمره ی کل: 8.5
-----------------------------
assassins creed 4
این رو 6-7 ساعته شروع به بازی کردنش کردم و برای من که از اساسین 3 با اون همه ایرادات خیلی خوشم اومده بود این بازی مثل یک افشره ی خیلی خیلی شیرینه!
توضیحات رو بعدا می دم فقط بگم وقتی که دارم بازیش میکنم فقط دوست دارم پاش بشینم و ادامش بدم و وقتی هم که بازیش نمیکنم و خونه نیستم فقط دوست دارم بیام خونه و ادامش بدم! البته ایراداتی هم داره و به موقع گفته میشه ولی تا اینجا که نزدیک به 9.5 بوده برام!
---------------
پ ن : بزرگترین ایراد تمامی بازی های مذکور هوش مصنوعی اون ها بوده که گاهی در دشمنها گاهی در npc ها و گاهی هم در شخصیتهای همراه مشاهده میشه که تجریه ی اکمل از یک بازی رو کمی لکه دار میکنه!
نسل جدید و سخت افزار های قدرتمند خیلی چیزها با خودشون به همراه دارن ولی ای کاش در کنار این ها هوش مصنوعی بازی ها هم کمی رو به جلو باشه!
 

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
1389894890_octodad.jpg


پلتفرم: PC
مثبت = فیزیک خوب - صداپیشگی عالی - ایده ای بامزه - طراحی جالب
منفی = کنترل سرسام آور و بسیار مشکل مخصوصا در یک سری Object ها که به حد اعلا میرسه - لگ شدید در برخی مرحله ها
گرافیک: 8
گیم پلی: 6
صداگذاری: 9

امتیاز کلی: 6.5
Ocdodad یک بازی جالب و بی همتا هستش که تجربه مخصوص خودش رو داره ولی به حدی کنترل شخصیت اصلی از مرحله فروشگاه به بعد عذاب آور میشه
که عملا در نقاطی حتی به خاطر خستگی بازی رو میشه به راحتی کنار گذاشت.
(اولین بازی هستش توی عمرم که در اون گیم پد رو به ماوس ترجیح میدم)

 

slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
Ocdodad یک بازی جالب و بی همتا هستش که تجربه مخصوص خودش رو داره ولی به حدی کنترل شخصیت اصلی از مرحله فروشگاه به بعد عذاب آور میشه
که عملا در نقاطی حتی به خاطر خستگی بازی رو میشه به راحتی کنار گذاشت.
(اولین بازی هستش توی عمرم که در اون گیم پد رو به ماوس ترجیح میدم)

این بخش که بازی بعد از فروشگاه به شدت تو مخی میشه رو تایید می کنم! صرفاً فکر می کردم چون فروشگاه اوایلبازی هنوز دستم راه نیوفتادم، اما بعد دیدم واقعاً هر مرحله عصبی تر میشه :|
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
05244963907745147534.png

"Don't you dare call me that... Eu sunt DRACUL!"

شاید خیلی از ماها موقع دیدن نمرات، واقعا ناامید شدیم و محتوای نقدها بازی رو به شدت منفی دیده بودن و اون رو یه دنباله ضعیف دونسته بودن ولی با تموم کردن بازی، یه بار دیگه بهم ثابت شد متا همچنان مرجع درستی نیست و نظر واقعی رو، خود بازیکن صادر میکنه.

خب طبق معمول از گرافیک شروع میکنیم،

در یه کلام فوق العاده. دقیقا همون چیزی که از استودیو Mercury Steam انتظار داشتیم و اونا هم به خوبی به این موضوع واقف بودن و این مورد را تمام و کمال به ما رسوندن. از جلوه های ویژه منحصر به فرد گرفته تا دورنماهای فوق العاده زیبا و رمزآلود، که با پدیده Motion Blur و مه ترکیب شده و معجونی فوق العاده خوشمزه رو به بازیکن میده.

شاید توی نقدها دیده باشین که خیلی از منتقد ها، طراحی محیط شهری رو ضعیف دونسته بودن ولی باید بگم اینطور نیست. شهر دقیقا همون محیطی رو داره که "باید" داشته باشه نه اینکه "میتونست" داشته باشه. توی بازی اشاره میشه که شهر در واقع روی فوندانسیون قلعه دراکولا ساخته شده و به همین دلیل وقتی از اقصی نقاط بازی به اطراف خیره میشین، میتونین لا به لای ساختمونای بلند که ظاهر شوم و سیاهی به خودشون گرفتن، قسمت هایی از قلعه اصلی رو هم مشاهده کنین که به زیبایی با طراحی شهری مدرن در هم آمیخته.

نورپردازی بازی همچنان یکی از ویژگی های خیره کننده بازی هست که بدون شک ممکنه با عنوان Alan Wake توی این حیطه برابری کنه. بافت های قوی به همراه طراحی های بی نظیر چهره ها، باعث میشه این عنوان در زمینه گرافیکی و طراحی همچنان یکی از بهترین های این نسل باشه که فقط از دستان پر قدرت MS بر میاد.

موسیقی بازی تلفیقی از موسیقی کُر و آرومی که ( از نوع موسیقی که معمولا توی کلیساها پخش میشه) خارج از مبارزات و هنگام جستجو و گشت و گذار شهر و موسیقی تند و هیجانی که موقع مبارزات در پس زمینه پخش میشه و در این حیطه هم همچنان عالی کار شده.

و اما گیم پلی که به جرات میتونم بگم این بازی رو تبدیل به رقیبی برای مدعیان این سبک تبدیل میکنه. مبارزات کاملا نسبت به نسخه اول ارتقا داشته و اشکالات اون رو برطرف کرده. از حرکات مختلف گرفته به همراه وجود 2 قدرت Chaos و Void که این بار به شکل 2 سلاح به بازی برگشتن طیف وسیعی از حرکاتی رو در اختیار بازیکن میذاره که میتونی با شخصی سازی کردنشون، دست به خلق کمبوهای زیادی بزنه و بازی رو لذت بخش کنه. یکی از مشکلاتی که از نظر من شماره اول داشت، دیده نشدن قدرت سلاح ها بود که توی این نسخه برطرف شده و شما میتونین حرکاتی رو که میخرین، پس از استفاده و 100% کردن، به اون سلاحتون تزریق کنین و لول اون رو ارتقا بدین که این ارتقا علاوه بر قدرت در عمل، به شکل افکت هایی پر رنگ در ظاهر سلاح، به چشم میاد. علاوه بر این از پلتفرمینگ سخت و انعطاف ناپذیر شماره اول خبری نیست و به جای اون عنصر سرعت رو شاهد هستیم که این بخش رو سرعت میبخشه و وجود قابلیت های متنوعی چون Mist، که علاوه بر پلتفرمینگ، توی مبارزات هم تاثیر به خصوصی داره، بازی رو بیش از پیش متنوع کرده.
دشمن های متنوع و بهتر از اون، باس فایت های زیاد و عالی که به عقیده من مورد دوم یه نکته قوی و مثبت برای بازی به حساب میاد، به این بخش کمک شایانی کرده و بی نقص ترین و متنوع ترین گیم پلی رو شاهد هستیم.

و اما تنها دلیل کسر نمرات شاید داستان اون بوده باشه.

متاسفانه باید بگم داستان در این زمینه واقعا جای کار داشت. روایت داستان به قدری کند پیش میره که ممکنه فکر کنین هدف اصلیتون از بازی چیه و چی میخوایین. متاسفانه این مشکل که باید همون اوایل بازی باید برطرف بشه، تا 5 ساعت اول همچنان ادامه داره و نکته خاصی رو توی بازی مشاهده نمیکنید. بعد از اون، داستان کم کم به خودش شکل میگیره و هدف براتون مشخص میشه. شخصیت های مختلفی به داستان تزریق میشن و تازه اون موقع هست که جذب اونا و همچنین داستان بازی میشین. با پیشروی توی بازی، داستان کم کم اوج میگیره و درست در یک نقطه، به زیبایی خودش رو نشون میده تمام نکات ریز و درشت برای بازیکن روشن میشه. اگر به طور کلی به داستان نگاه کنیم، با یه داستان متوسط و متمایل به خوب روبرو هستیم که اوایل چندان خودش رو نشون نمیده و روایت ضعیفی داره. در نهایت هم یک پایان Cliffhanger، باعث به فکر فرو بردن بازیکن میشه که از نظر من وجود 1 یا حتی 2 DLC برای روشن کردن اخرین نکات مبهم بازی الزامیه تا بتونه داستان رو از متوسط به سمت خوب و حتی عالی سوق بده.


در نهایت باید حرفی که همیشه میزنم رو تکرار کنم،
به هیچ وجه به نمرات و منتقدها که بازی رو با بیرحمی نقد کردن و کوبیدن، نگاه نکنین و با یه دید مثبت سراغ بازی برید و نکات مثبت و منفی اون رو از دیدگاه خودتون ببینید نه از نگاه منتقدها. CLOS 2 یک پایان عالی بر این 3گانه فوق العاده بود.

10 / 8.5
 
آخرین ویرایش:

YOMIEL

کاربر سایت
Jul 1, 2012
235
papo & yo
عالی!
خیلی عالی بود!
بازی که فراموش شدست ولی واقعا داستان زیبایی داره!
گرافیک:9 بره بازی indie خوبه(گرافیک هنریش خوبه!)
داستان:9.5 خیلی ایده تکی داشت
گیمپلی:6 خیلی خسته کننده میشد بعضی جا ها و به دویدن و پریدن و حل معما های ساده خلاصه میشه
صدا:8.5
ارزش تکرار:دفه اول خیلی حال داد ولی دفه های بعد خسته شدم!5
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,303
نام
بابک
assassin's creed libration HD
نکته مثبت : گرافیک خیلی خوب برای یه بازی پورت شده.
نکات منفی: همه چیز غیر از بالایی:d جدا وقتی یاد اساسین کرید2 یا brotherhood با اون محیط های اروپایی و مرموز میافتم بعد اینو (و نسخه 3-4) رو میبینم کلا از این سری ناامید میشم
6/10
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
logo_mgr.png

تا حالا شده یه H&S رو به امید قصابی کردن همه چیز اجرا کرده باشین و بعد به خاطر تکّه‌های کمِ جسد‌های دشمنا از بازی ناامید شده باشین؟ اگر جوابتون مثبت هست پس دقیقاً کسی‌ هستین که این بازی براش ساخته شده.

شعار Plantium Games تو MGR در یه جمله خلاصه می‌شه : "هر چه کوچکتر،بهتر!" و گیمپلی بازی هم دقیقاً بر این اساس هست،میخواین دشمنارو بکشین؟ تکه تکشون کنین.میخواین آپگرید‌های بهتری داشته باشین؟ دشمنارو تکه تکه کنین،میخواین زنده بمونین؟ دشمنارو تکه تکه کنین،برای پیشروی در بازی هم طبیعتاً باید دشمنارو تکه تکه کنین،که البته به خاطر Cyborg بودن دشمنا این تکه تکه کردن زیاد باعث به وجود اومدن استخر‌های خون نمی‌شه و خشونت مورد انتظار رو نداره،ولی‌ در هر صورت باعث فروکش کردن نیاز به تکه تکه کردن در گیمر می‌شه،حداقل تا وقتی‌ که دشمن بعدی رو ببینین.البته همونطور که انتظار میره این سلاخی کردن تروریست‌های بی‌ رحم و ظالم (!) با یه سلاح به وقوع نمی‌پیونده و Raiden علاوه بر شمشیر خودش دسترسی به سه سلاح سرد و دو سلاح گرم و چندین نوع نارنجک داره که باعث به وجود اومدن کمبو‌های مختلف میشن،مثلا میتونین اول به دشمنا شک الکتریکی‌ وارد کنین بعد تبدیلشون کنین به 90 قسمت نامساوی، یا این کار رو بعد فرستادنشون به هوا انجام بدین.

البته محدودیت سلاح‌ها و تمرکز شدید گیمپلی رو این نوع مبارزه می‌تونست یکمی بازی رو تکراری کنه که Plantium این مشکل رو هم حل کرده و با قرار دادن چهار ساعت گیمپلی مفید در یک بازی 25 گیگابایتی به هیچ وجه اجازه نداده که بازیکن خسته بشه،و حتا قبل اینکه بازیکن به یه سری المان گیمپلی عادت کنه بازی تموم می‌شه.وجود باس‌های متعدد که تعدادشون بیشتر از دشمن‌های معمولی‌ هست هم به این کمک می‌کنه، به طوری که تا وقتی‌ بازی احساس می‌کنه بازیکن در حال خسته شدن هست و به فکر بستن بازی،یه باس از ناکجا آباد ظاهر می‌کنه و میندازه جون پلیر تا توسط سلاح‌های سرد و گرم بازیکن تکه تکه بشه.

مشکل دیگه گیمپلی بازی عدم وجود مراحل پلتفرمر هست که البته با توجه به اتوماتیک بودن همه چیز در زمان وقوع اتفاقات بازی زیادم عجیب نیست، ولی‌ جا خالی‌ دادن از موشک‌ها یا پریدن از رو جعبه‌های در حال سقوط به ماگما می‌تونست جالب باشه که متاسفانه این‌ها همشون خلاصه شدن تو یه حالت به اسم Ninja Run که به صورت اتوماتیک همه این کارارو انجام میده براتون.

قسمت دیگه بازی‌QTEها هستن که بیشتر در مبارزه با فایت‌ها و به طور جزئی تر جلو دشمن‌های معمولی‌ رخ میدن،خلاصه میشن تو یه سری دکمه زنی‌ خاصّ که هیچگونه چالشی ندارن و فقط به عنوان یه مینی کات سین وسط مبارزه هستن که البته کاملا هم به جا اتفاق میفتن و معمولان مبارزات رو زیبا تر می‌کنن.

به طور کلی‌ گیمپلی MGR چیزی هست که از یه بزن بزن کلاسیک انتظار دارین،ارگان‌های دشمنا،کاتانا و باس‌های زیاد! با وجود داشتن مشکل‌هایی‌ مثل گیمپلی کوتاه و عدم تغییر زیاد در مبارزات بازی،گیمپلی بازی بسیار سرگرم کننده و قابل قبول طراحی شده.



گرافیک دقیقاً همون چیزی هست که باید از یه H&S انتظار داشت،نه اون قدر سنگین که افت فریم‌های متعدد باعث عذاب آور شدن بشن و نه اون قدر بد که جزئیات ناقص و ضعیف باعث عذاب آور شدن بشن.گرافیک بازی در یک کلام خوب هست،نه بیشتر و نه کمتر.جزئیات بدن ‌Cyborg ها و‌Metal gearها بسیار خوب طراحی شدن و حس زنده بودن رو دارن ولی‌ در عوض انفجار‌ها خیلی‌ مصنوعی هستن و طراحی بافت‌های محیط اطراف و آتش می‌تونست خیلی‌ بهتر بشه.که البته روان بودن بیش از حد بازی و عدم وجود افت فریم می‌تونه دلیل قانع کننده‌ای برای نادیده گرفتن این مشکلات باشه.

فیزیک بازی با اینکه خیلی‌ خوب طراحی شده و تکه تکه کردن دشمنا در هر مرحله از بازی لذت بخش می‌باشد ولی‌ دارای یه سری مشکلات کوچیک مثل جدا شدن تکه‌های اشتباه و یا عدم کار کرد سیستم Cut loose هست که باعث میشن نشه به بازی لقب دارنده بهترین فیزیک رو داد.

نور پردازی به طور کلی‌ خوب هست ولی‌ به دلیل عدم وجود صحنه‌هایی‌ که نور پردازی نقش مهمی‌ درشون بازی کنه زیاد به چشم نمیاد و بیشتر به عنوان یه ساپورت فاکتور برای افکت‌های دیگر گرافیکی هست تا اینکه خودش به تنهایی قسمتی‌ از زیبایی‌ بازی رو به دوش بکشه.
کات سین‌های بازی چیزی هستن که باید باشن،زیبا،زیاد،طولانی‌! هم به عنوان ستون‌های اصلی‌ داستان رو جلو میبرن و هم به عنوان یه استراحت کوتاه از خسته شدن بیش از حد بازیکن جلوگیری می‌کنن. طراحی کات سین‌ها هم خوب و قابل قبول هست،با اینکه با‌Cut های SC قابل مقایسه نیستن ولی‌ در نوع خود زیبا میباشند.

گرافیک بازی با وجود اینکه در هیچ قسمتی‌ به طور عالی‌ عمل نمی‌کنه (فیزیک شاید)ولی‌ در همه قسمت‌ها نمره قابل قبولی میگیره و ابدا چیزی نیست که باعث لذت نبردن از بازی بشه.



موسیقی بازی خلاصه می‌شه تو موسیقی‌های مهیج هنگام مبارزه و موسیقی نظامی موقع‌ای که مبارزه نمی‌کنین،البته در طول بازی یا در حال مبارزه هستین یا در حال حرف زدن در مورد جزئیات داستان،به همین دلیل هم زیاد متوجه این موسیقی پشت زمینه دوم نمیشوید.

اما موسیقی‌های که در طول باس فایت‌ها پخش میشن واقعا زیبا هستن و دقیقاً حس یک مبارزه مهیج و خطرناک رو به بازیکن القا می‌کنن و به نظرم در این مورد MGR قابل مقایسه با DMC هست.

صداگذاری شخصیت‌ها و مخصوصا کاراکتر‌های منفی‌ به خوبی‌ انجام شده و هر شخصیت با توجه به نقش خودش در بازی و حالات روحی‌ خودش طرز بیان منحصر به فردی داره،تنها مشکل من در این قسمت صدا گذاری خود شخصیت Raiden بود که به نظرم در بعضی‌ جاها خیلی‌ مصنوعی میشد و در بعضی‌ جاها خیلی‌ زیبا! البته این شاید به دلیل عدم پایداری شخصیتی Raiden بوده باشه که اگر اینطوری بوده باشه به نظرم باز زیاد خوب انجام نشده و لحن Jack در بعضی‌ جاها به هیچوجه احساساتشو بیان نمی‌کنه.


و اما داستان
معمولا از بازی‌هایی‌ که در ارتباط با بازی‌های داستان محور دیگه‌ای هستن انتظار میره که از نظر داستانی در حد سری اصلی‌ و یا حتا بهتر باشن،از MGR هم این انتظار میرفت که دارای داستان سنگینی‌ باشه به طوری که بازیکن رو به فکر ببره،و همین‌جا میگم که اصلا اینطور نیست،داستان خوب هست ولی‌ چیزی نیست که باعث بشه روز‌ها در موردش فکر کنین.

هیچگونه‌Plot twistای یا یه چیزی مثل این تو بازی نیست،میرین تو،همرو میکشین،میاین بیرون،تموم.همه اتفاقات بازی قابل پیشبینی‌ هستن و حتا تبدیل شدن Raiden به خود واقعیش هم قابل پیشبینی‌ هست.البته این موضوع باعث این نمی‌شه که از داستان لذت نبرین،طوری هست که میدونین قرار هست چی‌ بشه ولی‌ بازم منتظر میمونین تا اون اتفاق بیفته و از اون اتفاق لذت میبرین،دقیقاً مثل دیدن چند باره یه فیلم خوب.

ضرباهنگ داستان بسیار بالا هست،اتفاقات مهم در یک بازه کوتاه رخ میدن و قبل اینکه بازیکن یه اتفاق رو هضم کنه اتفاق تعیین کننده مهم دیگه‌ای رخ میده،این موضوع با گیمپلی سریع و کشت و کشتار بازی هماهنگی‌ کامل داره ولی‌ با منطق انسانی‌ هماهنگی‌ کامل نداره :D به راحتی‌ میتوانستن با اضافه کردن یک سری اتفاق جانبی هم گیمپلی بازی رو طولانی‌ تر کنن هم داستان بازی رو اثر گذار تر که البته در اون صورت نیاز به تجدید نظر کلی‌ در مکانیسم گیمپلی میشد.
و اما نکته‌ای که شدیدا به هدر رفته شخصیت پردازی کاراکتر‌ها هستن،به نظرم شخصیت پردازی کاراکتر‌ها در حدی خوب هست که میشود باهاشون یه بازی پنجاه ساعته ساخت و باز هم از پتانسیل کامل آنها استفاده نکرد،کاراکتر‌ها یکی‌ پس از دیگری ظاهر میشن و به تیغ کشیده میشن و فرصت نمی‌کنن که اثری در داستان داشته باشن،در واقع همه کاراکتر‌های منفی‌ بازی(جز شخصیت اصلی‌) فقط هستن که کشته بشن و جز کشته شدن نقش اساسی‌ دیگه‌ای بازی نمی‌کنن.
داستان بازی پتانسیل خیلی‌ بالایی داره ولی‌ عدم استفاده مناسب ازش باعث شده که فقط با یه داستان خوب طرف باشیم و نه با یه داستان عالی‌،چیزی که به نظرم خیلی‌ راحت می‌تونست باشه.


به طور کلی‌ MGR چیزی هست که می‌شه از یک H&S خوب انتظار داشت،چیز جدیدی به ژانر اضافه نمی‌کنه و در حدی هم خوب نیست که جزو بهترین‌های این ژانر در نظر گرفته بشه،ولی‌ با توجه به گیمپلی کوتاهش و داستان خوبش و گیمپلی خلاقانه‌ ارزش چند بار تموم کردن رو داره.


7.5
/10
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین

The Elder Scrolls V: Skyrim




10/10

+ گیم پلی
+ داستان حماسی خفن
+ پایان گوگولی مگولی
+ ماموریت های جانبی از خود بازی خفن تر
+ ماد پذیری خعلی خوب
- نداشتن Hot Bar(اینایی که 10-9 تا چیز تو یه لیست میزاری با شماره انتخابشون میکنی:D)
- Fos ro Dah به این قشنگی رو کردن Fus.... roDah:| البته من ماد ریختم درستش کردم:D
- سیستم Shout بازی خیلی عجیبه، دلیل نکته بالا هم همینه، اگه 3 تا Voice جدا واسه 3 نوع مختلف هر Shout درست میکردن خیلی بهتر بود، به جای اینکه 4 تا صدا درست کنن:
Code:
[B]1.[/B] The 1st word ("Fus!") 
[B]2.[/B] The 1st word leading into the 2nd/3rd word ("fuuus...") 
[B]3.[/B] The 2nd word ("Ro!") 
[B]4.[/B] The 2nd AND 3rd word combined ("RoDah!")

اگه اینطوری نبود، کل Shout های بازی مثل Fus ro Dah خفن تریلر میشدن:D

ویرایش: WTF؟ انگار Hotkey داره بازی:|
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2229667

 

mohammadl021

کاربر سایت
May 26, 2011
2,763
نام
محمد امین
south park : stick of truth

گرافیک : 10 از 10
داستان : 10 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 10 از 10
گیم پلی : 10 از 10

بازی عالی یعنی به مدت 10 ساعت پشت سر هم فقط میخندی خداییش با این که بازی ساده ای بود ولی قشنگ بود . صد در صد پیشنهاد میشه

نمره کل : 10 از 10
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
South Park : Stick Of Truth

Obsidian
Ubisoft


+
طراحی کارتونی فوق العاده خوشگل!
شخصیت پردازی عالی
سیستم اپگرید کارآمد
بزرگی شهر و کلی مغازه!
ایتم ها و سلاح های متنوع به همراه آپگرید
سیستم کوئست خیلی روون و کارآمد
شوخی های عالی
صداگذاری و دیالوگ های شگفت انگیز(بهترین بخش بازی)
موسیقی های خوب
مبارزات جالب و خنده دار و کمی سخت
گیم پلی مناسب بالای 10 ساعت
کاملا متناسب با جو سریال
روایت داستان زیبا
داستان خوب
-
باگ
عدم عمق کامل در المان های RPG

امتیاز کل : 9/10

واقعا عالی بود! خیلی نفسگیر نشستم تمومش کردم! حتی بیشتر از اونی که امتیاز گرفت حقشه! اینقدر خوب و فان طراحی شده که اصلا احساس خستگی نمیکردم! حس یه RPG بچه گونه رو به آدم القا میکنه! یه جورایی برای وارد شدن به دنیای RPG باید از این بازی شروع کرد:d همه نکاتی که گفتم واقعا تو بازی هستند و بشخصه انتظار جنین بازی رو نداشتم! حجم بازی هم خیلی کم و مناسبه و وقتتون رو زیاد نمیگیره اما مهمترین نکته همون دیالگو های فوق العاده بی تربیتی بازی با انواع و اقسام فحش های روز با رنگ و کیفیت متنوع:d از اون گذشته با زدن کلیک راست میتونید باد معده در کنید:| اونم با خندیدن دوستاتون تو بازی همراهه! مثل با گفتن کلمه ای مثل Oh Nice:d=)) یا مثل گفتن کلمه A*s*s Ho*le به دفعات زیاد در جملات متنوع. که باعث میشه کاربردش تو گرامر و جمله و اسپیکیننگ رو کاملا درک کنید!:d تیکه و اصطلاحات خفن ولی خیلی بامزه هم که بماند!البته کلا برخلاف جو کلی بازی قشنگ +18 هست بازی و اصلا جلوی بجه نباید بازی کرد ناسلامتی میتونه 100 تا Witcher رو بذاره جیب پشتش:dدرکل بجز اینا گیم پلی بازی برای بازی RPG در کنتار گرافیک نقاشی مانند خیلی حس خوب و شادی رو منتقل میکنه! در کل امسال کنکور دارم این 10 ساعتی که نشستم پاش بدون استرس ترین 10 ساعتم امسالم بود:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر