امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
Baldur's Gate 3
1712723475997.png

حدود 3 ماه درگیرش بودم و یواش میرفتم رسما یه بخشی از زندگیم شده بود، غرق دنیاش شده بودم و با تک تک شخصیتا ارتباط برقرار کرده بودم، بازی اینقد نکات مثبت داره که نمیدونم از کجا میشه شروع کرد!

تجربه Baldur's Gate 3 بنظرم به گیم محدود نمیشه چون یه جورایی ترکیب چندین مدیای مختلف هست.
راوی داشتن و نحوه روایت داستان مثل این میمونه به یک رمان صوتی فانتزی سطح بالا داری گوش میدی (بعضی مواقع چشامو میبستمو بدون نگاه کردن به تصویر صحنه هایی که راوی توضیح میداد رو تصور میکردم)
تعداد کاتسین های زیاد و پرفورمنس قوی بازیگرا حس یک سریال با کیفیت رو میداد.
گیمپلی گسترده و آزادی عملش یک تجربه گیمینگ کامل رو بهت میداد که اجازه انجام هرکاری رو بهت میداد.

هنوز نمیدونم چطوری تونستن اینارو با هم ترکیب کنن اونم با این گستردگی و همچین پکیج تقریبا بی نقصی ارائه بدن.
----

نکات مثبت:
اولین بازی CRPG هست که بازی میکنم و همین Turn-based بودنش باعث شد دیر بیام سمتش، اولش کمی گیج کننده بود برام اما مکانیکای گیم که دستم اومد کم کم کامبت بازی جذاب شد و از اواسط بازی به اینور اینقد خوب شده بود که دیگه از خودم میپرسیدم کی میخواد برگرده به Real-time :D از بس کامبت جذاب و گسترده ای داره و دست پلیر رو تو همه مدل پلی استایل باز میزاره.

داستان اصلی که عالیه، کوئست دیزاین بی نظیر که به قدری با داستان اصلی قاطی میشه که اصلا متوجه نمیشی داری مراحل اصلی رو میری یا فرعی، اکثرشون هم تاثیر مستقیم روی داستان اصلی دارن.
اونش به کنار، سطح داستان بعضی از کوئست لاین ها به راحتی از داستان اصلی خیلی از بازیای خطی هم بهتره.

سطح نویسندگی به شکل عجیبی بالاست، کرکترهای پرعمق که دوس داری بک استوری همشون رو بدونی، شخصیتشون هم در طول بازی بر اساس انتخاب هات درحال تغییر هستند، یعنی نه تنها خودت این حق انتخاب رو داری که Hero یا Villain داستان باشی، انتخابات روی سرنوشت کرکترها و خوب و بد شدنشون تاثیر مستقیم داره، همه اینا دست به دست هم میده تا هر کسی تجربش از بازی با اون یکی دیگه متفاوت بشه و دفعه بعدی که بازی رو شروع میکنه با یه چیز جدید روبرو بشه.

نمونش شخصیت Karlach (همینی که رو امضام هست) رسما میتونه یه کتاب آموزشی باشه واسه بقیه دولوپر ها تو ساخت Strong Female Character (حالا چه بازی چه فیلم و سریال) بر خلاف بقیه که میان یک شخصیت زن کلیشه ای مقوا میسازن که همه رو میترکونه و اخلاق مردونه داره اما تو جلد زن، اینجا قضیه برعکسه، با اینکه ظاهر قویی داره اما از درون شخصیت بشدت دوس داشتنیی داره که بخاطر گذشتش و اتفاقاتی که واسش افتاده میشه خیلی راحت باهاش ارتباط برقرار کرد، مخصوصا دیالوگایی که واسش نوشتن بشدت تاثیر گذار هست همراه با پرفورمنس بازیگرش که حرف نداشت.

از اکسپلوریشن هم همینقد بگم که خیلی کژوال داری تو محیط دور میزنی ببینی گوشه مپ چه خبره یه دفعه بعد یک ساعت به خودت میای میبینی کلی از مسیرت دور شدی افتادی وسط یک موقعیت بشدت حساس با کلی انتخاب مهم که ممکنه به مرگ دائمی یکی از شخصیتای اصلی ختم بشه مثلا!
هر گوشه از مپ یه NPC جالب، یه مینی استوری جذاب و ... وجود داره که اکسپلوریشن رو خیلی ارزشمند میکنه، برعکس اکثر بازیای اپن ورد دیگه که با یه سری اکتیویتی تکراری پر شده تا فقط پلی تایم رو ببره بالا.

Voice Acting ـش شاید قوی ترین چیزی باشه که تو یک بازی دیدم، پرفورمنسی که من از این بازیگرا دیدم بدون اغراق در حد اسکار هست، لعنتی حتی یه سری NPC که جز شخصیتای اصلی هم نیستن میبینی یک پرفورمنس احساسی قوی ارائه میدن که فک میکنی طرف پای جونش وسط بوده اینقد احساسات گذاشته پای این کرکتر :D واقعا تو یک لول دیگه ای هست، هر چی جایزه تو این کتگوری بردن حقشونه.

گرافیک فنی شاید بهترین نباشه اما تو بخش هنری جبران میکنه، در مورد موسیقی هم نگم که چقد بیرون از بازی آهنگاشو تو اسپاتیفای گوش دادم حتی قبل اینکه بیام سمت بازی، حرف نداره موزیکش.

نکات منفی:
نمیتونم ایراد خاصی ازش بگیرم اما اگه مجبور باشم خیلی سخت گیری کنم میشه به باگاش اشاره کرد، همینطور هوش مصنوعی کامپنین ها یه سری باگ داره (مثلا میخوای از یه جایی بپری میبینی نمیپرن باید خودت دستی کنترلشون کنی)
همینطور لودینگ تایمش به نسبت طولانی بود با اینکه روی SSD خوبی نصبش کردم.

نمره: 10/10
(اولین بازی هست که 10 میدم:D)
 
آخرین ویرایش:
373178d3-ae11-492a-b550-73e49b487103.jpeg
uncharted legacy of thieves collection
88/100
از اخرین باری که من نسخه 4 این بازی رو انجام دادم نزدیک 8 سال میگذشت تا اینکه دو باره با pc شروع کردم بازی کنم اینبار با تجربه متفاوت و صد البته بهتر
.
گرافیک هنری بازی عالی بود گرافیک فنی بازی هم به لطف pc و تنظیمات max به مراتب بهتر شده بود
و در کل یکی از زیبا ترین گرافیک هایی بود که واقعا حس واقع گرایانه ای به پلیر القا می کنه
.
یکی از بازی های بود که جذاب ترین و نفس گیر ترین اکشن رو داشت و فوق العاده لذت بخش بود
.
بهینه سازی بازی ایرادات جزئی ای داشت و بخوبی هم پولیش نشده بود که گاها باعث باگ هایی میشد و از طرفی بازی بخوبی واسه موس و کیبورد بهینه نشده بود
که این موارد به لطف استودیو iron galaxy کاملا طبیعی بود .
من با تنظیمات گرافیکی max و با فریم ریت که رو 75 قفل بود بازی رو انجام دادم که 99 درصد مواقع فریم ریت پایدار بود و شاید چند بار افت فریم لحظه ای اتفاق افتاده که قابل چشم پوشیه چون اصلا حس نمیشد
بقیه موارد بازی مثل گیم پلی ، صدا گذاری ، طراحی مراحل ، داستان ، موسیقی و... عالی بودن
.
اما در مورد DLC ه the lost legacy که اولین بار بود رو pc داشتم تجربش میکردم و اوایل شروع بازی زیاد جذبش نشده بودم اما با گذشت زمان دیدم تجربه متفاوتی در مقایسه با نسخه 4 داره و واقع لذت بخش و منحصر به فرده و میشه با در نظر گرفتنش به عنوان یه بازی کامل امتیاز خوبی بهش داد
..
امتیازی که به بازی دادم با در نظر گرفتن مشکلات فنی که داشت بود و بادرنظر نگرفتن اونا 6 یا 7 نمره بیشتر میدادم .
 
آخرین ویرایش:
The Last of Us™ Part I

در مورد بازی واقعا چی بگم؟ همین که بعد از N بار بازی کردنش میشنیم تک تک دیالوگ رو با دقت بسیار فراوان گوش میدم و لذت میبرم از این شخصت پردازی خودش خیلی حرفه
هنوز که هنوزه یک ساعت اول بازی اشک رو داخل چشم های ادم در میاره
هنوز که هنوزه وقتی که وارد منوی بازی میشم این موسیقی سهمگینش لرزه به اندام ادم میندازه
از شخصیت پردازی تس بگم یا جوعل یا تامی یا سارا؟ یا الی؟ که هر کدوم دنیای هستن برای خودشون
گیم پلی بازی ، انیمیشن ها، نورپردازی ها، بافت ها که همگی با لست پارت 2 ست شدن
گرافیک بازی هم یک جاهایی ماورای کیفیت میشه
تقریبا میشه گفت با نسخه پلی 3 و ریمیستر نسخه 4 و ریمیکش رو کامپیوتر تقریبا 13 باری بازی رو تموم کردم که برای یک بازی داستانی 10 ساعته بی سابقه بوده تو زندگیم
موقعه بازی کردن بازی واقعا حس نوستالوژی شدیدی برام پیش میومد وخصوصا وقتی که صحنه های بازی منو میبردن به دوارنی که پلی 3 داشتم و پلی 4 داشتم اصلا حس عجیبی برام داره بازی
این بازی یکی از اون بازی هایی هست که قبل از مرگ باید تجربه کنید
10/10
______
در مورد کیفیت فنی بازی هم چند روز پیش اپدیت 1/1/3 منتشر شد و حقیقتا هیچ پیشرفتی بازم ندیدم هنوز مصرف ویرم و رم بازی بالاست هیچ مصرف پردازنده از 50 درصد شده 80 درصد بدتر خراب کردن و هنوز کرش کردن بازی از اواسط بازی به بعد هست.

_____


 
U7upXr8sWnG4v9MevLXGcBeI.jpg

خیلی خودمونی بگم:‌ به شخصه برای من دنیای گیمینگ با فرانچایز هایی نظیر کالاف، بتلفیلد و ان اف اس و اساسین ها و ... تعریف می شد.
سری کالاف هم همیشه با کمپین بی نظیرش محبوب بود ولی از بعد از Advanced Warfare دیگه زد جاده خاکی و فاجعه بود. البته استارتش با Ghosts زده شد ولی Ghosts و AW عناوین بدی نبودند البته هیچوقت فن های MW و BO های اول رو به طور کامل راضی نمی کرد.

از بلک آپس ۳ به بعد هیچ کدوم از کالاف هارو بازی نکردم. این بازی رو هم صرفا راجع بهش شنیده بودم که تونسته رضایت منتقدان و کاربران رو جذب کنه.

البته بگم Cod MW 2019 رو دوست داشتم تجربه کنم که کرک نشده ولی قصد دارم اشتراکی تجربه کنم. داشتم برای همین منظور میگشتم که متوجه شدم BO Cold War بخش کمپینش کرک شده.

روایت بازی و اتفاقات داستان بارها من رو یاد BO های اول بخصوص نسخه ۱ انداخت. بازی بیشتر از قبل تم جاسوسی و یکم مخفی کاری به خودش گرفته بود که همین امر تونسته بود تجربه ی متفاوت تری ارائه بده و بنظرم موفق هم بوده است.
گرافیک بازی قابل قبول بود. گیم پلی که همیشه نقطه قوت سری کالاف هست و تنوع اسلحه هاشم دوست داشتم. تقریبا همه ی سلاح هاشو تست کردم و پیشبرد بازی با هرکدومشون جذاب بود.
در کل یه گیم پلی روون و جذاب با طراحی خوب مراحل رو به خوبی پیاده سازی کرده بودند.



متوجه شدم که سه تا پایان متفاوت داره بازی و خب من حقیقت رو گفتم. یکم برام گنگ شد که پرسیوس چی شد کی بود و چه کرد :D بعد چرا تهش باز اون یارو ادلر میخواست مارو بکشه یعنی کی بهش دستور داده که مارو بکشه؟
احتمالا برای اینه که بتونند ادامه اش رو بسازند درسته(؟)


Call of Duty: Black Ops Cold War (2020) - Campaign Only : 9 /10​
 
متوجه شدم که سه تا پایان متفاوت داره بازی و خب من حقیقت رو گفتم. یکم برام گنگ شد که پرسیوس چی شد کی بود و چه کرد :D بعد چرا تهش باز اون یارو ادلر میخواست مارو بکشه یعنی کی بهش دستور داده که مارو بکشه؟
احتمالا برای اینه که بتونند ادامه اش رو بسازند درسته(؟)
بخاطر اینکه ما جاسوس شوروی بودیم در اصل و شست و شوی مغزی شدیم و دیگه بعد برطرف کردن تهدید پرسیوس بدردشون نمیخوریم و به هرحال غیر قابل اعتماد هستیم تو دنیای جاسوسها هم کسی دلش به حال کسی نسوخته. پرسیوس جاسوس شوروی که انقدر ناشناس که حتی خود روسها هم نمیدونن کجاست دقیقا deep undercover ـه. بعد پرسیوس متوجه شده که آمریکاییها بدون اینکه به متحدهاشون بگن مخفیانه تو تموم شهرهای اروپای غربی بمب اتم مخفی کردن تا اگر جنگ جهانی سوم شد و شوروی تونست اروپای غربی رو بگیره بمبها رو بترکونن. پرسیوس متوجه شده و میخواد این بمبها رو همین الان فعال کنه تا اروپای غربی از بین بره و تموم متحدهای آمریکا دشمنش بشن. دروغ هم که بگی کلا یه ماموریت دیگه رو میری و با پرسیوس ارتباط برقرار میکنی و اون با نیروهاش تله میزاره همه آمریکاییها رو میکشه از جمله Adler. بعدشم با هم میرید بمبها رو میترکونید شما هم زنده میمونی. :D
 
بخاطر اینکه ما جاسوس شوروی بودیم در اصل و شست و شوی مغزی شدیم و دیگه بعد برطرف کردن تهدید پرسیوس بدردشون نمیخوریم و به هرحال غیر قابل اعتماد هستیم تو دنیای جاسوسها هم کسی دلش به حال کسی نسوخته. پرسیوس جاسوس شوروی که انقدر ناشناس که حتی خود روسها هم نمیدونن کجاست دقیقا deep undercover ـه. بعد پرسیوس متوجه شده که آمریکاییها بدون اینکه به متحدهاشون بگن مخفیانه تو تموم شهرهای اروپای غربی بمب اتم مخفی کردن تا اگر جنگ جهانی سوم شد و شوروی تونست اروپای غربی رو بگیره بمبها رو بترکونن. پرسیوس متوجه شده و میخواد این بمبها رو همین الان فعال کنه تا اروپای غربی از بین بره و تموم متحدهای آمریکا دشمنش بشن. دروغ هم که بگی کلا یه ماموریت دیگه رو میری و با پرسیوس ارتباط برقرار میکنی و اون با نیروهاش تله میزاره همه آمریکاییها رو میکشه از جمله Adler. بعدشم با هم میرید بمبها رو میترکونید شما هم زنده میمونی. :D
دمت گرم.
چه خفن، احتمالا در آینده بازم سراغش میام یبار کم بود.
 
acm-page-meta-960x540.jpg

به لطف رایگان کردن دو هفته ای بازی و پچ دوستان عزیز :D تونستم این بازی رو تجربه کنم.

مثل خیلی های دیگه، سه نسخه ی آخر سری یعنی origins و odyssey و valhala رو تجربه نکردم.
بیشترین چیزی که بازی های یوبیسافت در یک دهه گذشته باهاش درگیر هست، تکراری شدن بازی و عدم کشش مناسب برای پیشبرد داستان بوده بنظرم.
AC Mirage که ظاهرا قرار بوده دی ال داستانی برای Valhala باشه، اما یوبی تصمیم میگیره که بصورت یک بازی مستقل اونو عرضه کنه.
همین امر باعث شده که شما بازی رو بین تقریبا ۱۰ الی ۱۲ ساعت می تونید مراحل اصلی داستانیش رو به اتمام برسونید. ( تایم پلی من تقریبا ۱۵ ساعت شد )
بنظرم شروع داستان بازی خوب بود و تونست منو جذب کنه. در ادامه یه مقداری این روند فدای آشنایی با مکانیزم های بازی و توانایی های بسیم (باسم) میشه ولی دوباره به اواسط بازی که میرسیم
نمیتونید بازی رو به راحتی کنار بذارید و از ادامه ی داستان کنار بکشید.
بازی من رو خیلی یاد نسخه ی اول سری انداخت. توی اونم باید یه تعدادی گردن کلفت رو ناک اوت میکردیم و میرفتیم جلو و در این بین هم جزییات روایی و داستانی برای از بین بردن هر کدومشون جالبه و میشه گفت
گیمر رو خسته نمیکنه و تنوع خوبی داره. ضمن اینکه شما با راه های مختلفی میتونید این مراحل رو پیش ببرید.
ترکیب مخفی کاری با توانایی های بسیم هم لذت بخشه. من سعی کردم ۹۰٪‌ بازی رو با مخفی کاری برم و خیلی شر و شور بازی در نیاوردم.
طراحی محیط بازی برام خوشایند بود. گرافیک هنری بازی خوب بود اما در بعضی مباحث مثل طراحی چهره ها، برخی پوشش های گیاهی و همچنین شاید فیزیک بازی می تونست بهتر باشه.

بازی پرفورمنس خوبی هم داشت. باگ عجیب غریبی شخصا برنخوردم،‌ ولی یکی از چیزهایی که کمی آزارم داد، پارکور کاری بازی اون روونیه یونیتی و حتی سیندیکیت رو نداشت. (درست مثل نسخه اول سری :D که هر چی جلوتر اومدیم بهتر شد)
و گهگاهی نمیتونستم کارکتر رو اونجایی که میخوام هدایت کنم :D
دومین چیزی که تو ذوقم خورد، صداگذاری شخصیت ها و برخی ترجمه های مسخره داخل بازیشون بود :)) یعنی همون اول کار به این فکر افتادم که کاش دوبله عربی رو انتخاب میکردم تجربه بهتر میشد ولی وقتی تو تاپیک های بغلی خوندم که اونم چنگی به دل نمیزنه، منم به مرور اوکی شدم با این مساله
ولی آخه مرد مومن یکی نیست بهشون بگه لا اله الا الله رو برای چی ترجمه میکنید :))

و البته وجود برخی المان های ایرانی از صحبت کردن بگیر تا شخصیت ها و اطلاعات داستانی خیلی برام جالب بود.
(مطمئنم طی سالهای آینده این اتفاق بیشتر برای ما می افته و توجه بیشتری به ایران خواهند کرد😉❤ )
یه چیز دیگه که قابل ذکره، موسیقی متن بازی هم به عنوان یک نکته ی مثبت قابل اشاره است.

در کل،‌ AC Mirage بازی قابل قبولی هست به شرطی که شما هم با دید مثبت و با ذهنیت تجربه ای کمی نوستالژیک طور به سراغش برید، انتظارات عجیب غریب نداشته باشید.


Assassin's Creed Mirage (2023) : 8.5 /10



 
1.jpg
منو برد به اوایل دوران نوجوونیم (سیزده چهارده سالگی) که ساعت‌ها پای بازی‌هایی مثل Stronghold و Rise of Nations، بدون این که گذر زمان رو بفهمم، میشستم. ولی آسون‌تر از چیزی بود که فکر میکردم؛ هر سناریو که بازی کردم رو، در اولین تلاش، با وضعیت مطلوب، به پایان رسوندم. فقط کاشکی کمی داستان‌محورتر بود؛ بازی The Pale Beyond رو با این که بیشتر یه رمان بصری بود و گیم‌پلی و مکانیزم‌های مدیریت منابع توش نسبت به این بازی خیلی کمرنگ‌تر و سبک‌وزن‌تر بود، شاید کمی از این بازی بیشتر دوست داشته باشم.​
 
آخرین ویرایش:

Uncharted Lost Legacy

گرافیک عالی
کامبت و لول دیزاین انکاونتر ها عالی
موسیقی بسیار خوب
بخش های صخره نوردی ک یخورده حوصله سر بر میشد تو U4 اینجا کم شده و
بجاش استفاده از گرپل هوک و تنوع پلتفرمینگ بیشتر شده
ست پیس های فوق العاده اواخر بازی
همچنین استفاده از دوال سنس عالی و کامل بود

تنها ایراد بنظرم داستان تکراری بود
همون جریان همیشگی رقابت مزدور های قدرت طلب و کاشف های مشتاق و با روحیه برای بدست اوردن یه شی باستانی
فک کنم بار ها نمونش رو تو ایندیانا جونز و آنچارتد و توم ریدر دیده باشیم
داستان صرفا قابل قبول هست و چیز جدیدی برا ارائه نداره
در عوض شخصیت ها خوب هستن که ویژگی همیشگی کار های ناتی داگه

9.5/10

داشت یادم میرفت، کوتاه بودن هم برا این سبک بازی ها نقطه قوته
بجا اینکه مث یوبیسافت صد ساعت محتوای تکراری بسازی هفت هشت ساعت محتوای با کیفیت و تو اوج میدی
اینه استایل یه بازی سینگل پلیر خوب
 
indika-ask-and-you-shall-be-deceived-game-keyart-scaled.jpg
INDIKA​

درود.
سالیانه کلی بازی منتشر میشن و نمره های خوب یا متوسطی میگیرن و بعد یه مدت فراموش میشن. ایندیکا هم شاید نمره های خیلی بالایی نگرفته باشه (متای ۷۹) ولی مطمئنم بعد از تجربه کردنش تا مدت ها فراموشش نخواهید کرد.

در نگاه اول شما قطعا محو گرافیک فوق العاده زیبای بازی خواهید شد. انیمیشن چهره شخصیت اصلی که یک راهبه هست و فیزیک پارچه لباسش بی نظیره. در اوایل شاید ریتم بازی و ماموریتی که بهتون میده متعجبتون کنه ولی رفته رفته بازی جون میگیره چه از لحاظ داستانی چه از لحاظ مواجه شدن با پازل هایی که درجه سختی قابل قبولی دارن نسبتا.

تمرکز اصلی بازی روی داستان هست و شما با یک اثر داستان محور نسبتا قوی روبرو هستید. دیالوگ های بازی قطعا شما رو به فکر فرو خواهد برد. تجربه ایندیکا قطعا شبیه به دیدن یک فیلم سینمایی خوب از سینمای شرق اروپا با موضوع تقابل خیر و شر هست.

امتیاز: ۸
 
آخرین ویرایش:
Capture_2024_04_29_00_06_38_475.png

Phantom Fury 2024

نکات مثبت: بازآفرینی موفق از شوترهای دهه 2000؛ سیستم شوتینگ جذاب؛ غرق در حمام خون؛ سلاح‌های متنوع و با کارایی‌های مختلف؛ طراحی هنری جذاب
نکات منفی: حذف سیو دستی کارآمد؛ باگ‌های متعدد؛ افت فریم شدید در برخی از مناطق؛ نیمه اول افتضاح؛ نبود تنوع گسترده در طراحی دشمنان برخلاف Ion Fury

Score: 7

شروع بازی: 8 اردیبهشت 1403
پایان بازی: 22 اردیبهشت 1403​
 
من معمولا نهایت هر 3 تا بازی که تموم کردم میومدم یه پست اینجا میزدم این سری اینکار نکردم 6-7 ماهه و بازیها زیاد شدن حالا 3 تا 3 تا آروم میزنیم تا برسیم به زمان حال. :D
-----------------------
4.jpg
Warhammer 40K Boltgun
یه بازی رترو شوتر با الهام از دوومهای قدیمی که گیمپلی جذابی رو ارائه میده به همراه صداگذاری و استایل بصری جذاب. اما بازی لول دیزاینش به شدت گیج کننده هست و من بارها وارد یه سری لوپ میشدم و جاهایی میرفتم که قبلا بودم و این برام گاهی اعصاب خوردکن میشد به علاوه اینکه بعضی Arena های بازی چند موج جداگانه دشمن سمت شما میفرستن و اینطوریه که یه عده رو میزنی بعد میبینی تعدادشون بیشتر شد و دوباره میزنی و میبینی دوباره دارن زیاد میشن و این اصلا جذابیت نداشت برام، به جزها اینها بازی کلا کشش این زمان گیمپلی رو نداشت و باید کوتاه تر میبود.
امتیاز: 6/10
-----------------------
2.jpg
Banishers Ghosts of New Eden
این بازی یه اثر AA از استودیو سازنده Life is Strange و Vampyr هست که به شدت تبلیغات بدی داشت و یه جوری اومد هیچکس نفهمید این بازی اومده یا چی هست. :D داستان بازی در مورد 2 شکارچی ارواح هست که بخاطر یه نفرین به یکی از مستعرات آمریکایی بریتانیا به اسم New Eden میرن اما اتفاقا و سطح تهدیدی که باهاش مردم این منطقه روبرو هستن بالاتر از چیزی هست که اکثر شکارچیان ارواح باهاش روبرو شدن.
بازی ترکیبی واضح از چند بازی مختلف مختلف هست. خود Banisher ها در اصل چیزی مشابه ویچرها هستن از نظر سیستم کاریشون، طرز صحبت کردن NCP ها و ماموریتها بخصوص جانبی به شدت شبیه ویچر هست، گیمپلی و لول دیزاین هم گاد آف وار طوری که آدم فکر میکنه زنگ زدن اینها سانتامونیکا گفتن قربون دستتون اون انیمیشنها و سیستمهای گیمپلی که واسه گاد آف وار زدین فایلش رو برامون بفرستین. :D ولی خب نتیجه کار تمیز در اومده مخصوصا لول دیزاین که شاهکاره ولی متاسفانه تنوع دشمنها و شیوه مبارزه باهاشون تکراری میشه اما باز هم بازی فان میمونه. باسهای بازی هم عموما معمولی هستن به جز 2 تاشون که به شدت عالی بودن بنظرم.
بازی از نظر گرافیک واسه یه اثر AA هم عالیه و صداگذاری چه محیط و چه کاراکترها همگی با کیفیت انجام شده.
گل سر سبد بازی هم داستان فوق العاده بازی هست که از دل بعضی از تاریکترین بخشهای تاریخ از جمله متهم کردن مردم عادی به جادوگری و جنایات فجیعی که پیرامون این اتهامات انجام میدادن.
امتیاز: 9/10
-----------------------
The-Expanse-Box-Art-Standard-1920-x-1080-Side-Logo_-1536x864.jpg
Telltale's The Expanse
خیلی وقت بود بازی رو تو یک روز تموم نکرده بودم (در حد چند سال) اما به لطف جمع و جور بودن این طرفها 7 شب نشستم پاش و یه ضرب رفتم تا تموم شد. بازی ضعیف ترین اثر Telltale تا الان هست بنظرم. برای کسایی که سریال رو دیدن یا با کتابها آشنایی دارن جذابه، اما بازی به صورت کلی از نظر داستان ضعیف عمل میکنه. خیلی چیزها توضیح داده نمیشه، اپیزودها کوتاهه و با اینکه کاراکترها جالبن بازی زمان کافی برای اینکه باهاشون ارتباط واقعی برقرار کنی رو نداره اما به عنوان کسی که از سریال لذت برده و طرفدار آثار Sci-Fi هست برای یک بار بازی کردن با توجه به کوتاه بودنش تجربه نسبتا قابل قبولی بود.
امتیاز: 6.5/10
 
آخرین ویرایش:
wanted: Weapons of Fate
1716046644736.png
4/10
بازی قدیمیه برای همین نمیشه یارادی از گرافیک گرفت ولی از نظر کنترل و داستان و مراحل کاملا داغونه
کلا فکر کنم 3 ساعت طول کشید تموم بشه.
کنترل بازی فاجعه هست و اگه بخوای 360 درجه بچرخی مچ دستت درد میگیره.
توی کل بازی کلا یه کلت میده میگه برو جلو و مراحل هیچ چالشی نداره
تا میخوای بازی کنی فورا کات سین نشون میده (یاد مرحوم the order 1886 افتادم)
درکل اصلا تجربه خوبی نبود و فورا شیفت + دیلت زدم رفت پی کارش​
 
Ghost Of Tsushima + DLC

1.jpg

داستان : بر اساس داستان واقعی حمله مغول ها به رهبری خوتون خان (از خاندان چنگیز) به جزیره سوشیما و ایکیشیما درکشور ژاپن هست.



این بازی ساخته استدیو ساکر پانچ درباره مردی به نام جین ساکای هست که از پسری بزدل به رهبر و سامورایی مقتدر تبدیل می شود و به نماد مقاومت مردم جزیره سوشیما بدل می گردد . سفری حماسی با پیچش های داستانی عالی و تقابل او با عمو خود لرد شیمورا .

گرافیک هنری و طراحی محیطی بازی شاهکاره . صحنه صحنه مناظر بازی همانند یک تابلو نقاشی هست که با عشق کشیده شده . به واقع بنده بعد از تجربه بازی رد دد 2 و هورایزن 2 کمتر محیط طبیعی به زیبایی این بازی مشاهده کرده ام . قشنگ حس فاصله در دور دست در بازی منتقل می شود . محیط به واقع طبیعی طراحی شده و حال و هوای ژاپن قدمی را تداعی می کند .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک اشیا شاهکار نیست ولی عالیه . بازی به هر حال نسل 8 هست و بعد از 4 سال برای کامپیوتر پورت شده .

صدا گذاری و موسیقی ورای شاهکاره . موسیقی حماسی در نبردها و دوئل ها و موسیقی احساسی تلفیق بی نظیری در بازی پدید آورده اند .

کات سین ها و صحنه های سینمایی به واقع زیبا و گرافیک خیلی خوبی دارند . چهره ها در کات سین ها خیلی خوب هست .

روایت بازی توام با ماموریت های اصلی میخکوب کننده و ماموریت های فرعی بسیار با کیفیت و معبدها و مینی گیم ها و mythic tales فوق العاده هست. سراسر نقشه بازی کلی فعالیت و کارهای فوق العاده انتظار بازیباز رو می کشد و فقط برای بالا بردن تایم بازی گنجانده نشده اند .

وقتی بسته الحاقی شروع می شود زیبایی بازی دو چندان می گردد و واقعا در جزیره ایکیشیما سنگ تمام گذاشتند . شروع بسته الحاقی منو یاد تومب رایدر 2013 انداخت . طوفان دریایی و سپس حضور در ساحل یک جزیره مرموز .

گیم پلی و سیستم مبارزات بسیار غنی و واقعا شمشیر زدن و نبرد به سبک سامورایی خیلی طبیعی پیاده سازی شده و کمبوها نرم و متنوعی را پیاده سازی کرده اند . درخت مهارت بسیار عالی و کاربردیه . هم می توانید به صورت جنگجو به دل دشمنان بزنید هم به صورت شبح و مخفی کاری تک تک مغول ها رو شکار کنید.

بهینه سازی و اجرای بازی که دست پخت Nixxes هست فوق العاده روان بدون کوچک ترین باگ و مشکلیه.

نورپردازی و طراحی سایه ها در روز و شب فوق العاده هستند . نور ماه جلوه جادویی بی نظیری به پوشش های گیاهی و آب می دهد . واقعا سطح جدیدی از نورپردازی را شاهد هستیم .

رنگ ها بندی محیط ها خیلی متنوع و زنده هست و بیننده از جلوه گری این همه رنگ متعجب می گردد .

طراحی مراحل فوق العاده عالی هستند و اصلا احساس خستگی بوجود نمی آورند . شخصیت های فرعی داستان های میخکوب کننده و زیبایی دارند که تنوع بیشتری به روند پیشرفت بازی داده .

شخصیت پردازی ها خیلی پخته هست و دیالوگ ها عالیه (کیفیت داستان بازی از مدیوم صنعت گیم بالاتر هست) . واقعا در کمتر بازی این چنین شخصیت پردازی و دیالوگ ها مشاهده می شود . داستان بازی خیلی عالیه . در عین سادگی زیباست و بازیباز باهاش ارتباط عمیقی می گیرد.

مدت زمان گیم پلی با بسته الحاقی و ماموریت های فرعی و پیدا کردن گنج ها حدود 40 ساعت برای من به طول انجامید . وقتی بازی تمام کردم اصلا ارضا نشده بودم و انگار هیچی نرفتم . آنقدر باکیفیت بود که خسته که نشدم هیچ بلکه مشتاق بودم بازم محتوای جدیدی را شامل می شد.

در کل بازی هست که در تاریخ گیم جاودان می گردد . شاهکار هنری پویا و خوش ساختی هست که هر کسی را با هر سلیقه ای ارضا می کند . یک تجربه تاریخی اکشن ماجراجویی خالص



هوش مصنوعی دشمنان : 8 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 10 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 10 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 10 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 100 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 9 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 9 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 10 از 10


نمره کل : 9.5 از 10



 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or