امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم های Xbox

'USG Ishimura'

CEC Engineer Isaac Clarke
کاربر سایت
xbg.jpg

خب نسل نهم کنسولها هم با عرضه 2 کنسول مایکروسافت یعنی Xbox Series X و Xbox Series S شروع شد.
همه ما دیر یا زود کنسولهای نسل جدید رو میخریم و بازیهای جدید رو بازی میکنیم.
به رسم هر نسل، تاپیکی زده میشه تا اعضا نظرات و نمراتشون رو مورد بازیهای این 2 کنسول اعلام کنن.
فقط توجه داشته باشید که صحبت در مورد بازیها رو به تاپیک خودش محدود کنید تا اینجا رو موضوع اصلیش متمرکز بمونه.​
 
آخرین ویرایش:
9/10
Forza Horizon 5

جهان بازی یکی از نقاط قوت اصلی بازی است.😍 این جهان با تنوع جغرافیایی و آب و هوایی فراوان، بسیار زیبا و جذاب است می‌توانیم در بیابان‌های خشک، جنگل‌های سرسبز، شهرهای تاریخی و سواحل زیبا رانندگی کند.😮😍

یکی دیگه از نقاط قوت اصلی بازی تنوع مسابقات عست که هر مسابقه چالش خاص خودش رو دارهه این تنوع باعث جذابیت بیشتر شده 🙂
گرافیگ بازی یکی دیگه از نقاط قوت اصلی بازی است که گرافیک خیره کننده واقع گرایانه دارد دیگه جزئیات هم بمونه که بشدت عالی هستند
ماشین‌ها، محیط بازی و آب و هوا به‌خوبی طراحی شده‌اند.
در پایان
گرافیک خیره‌کننده،
گیم‌پلی جذاب
و تنوع مسابقات
نکات قوت اصلی بازی هستند....
 
Senua's Saga: Hellblade II

+گرافیک بی نظیر، انیمیشن های خارق العاده، بهترین ویژوآل خلق شده تا الان
+صداگذاری عالی سه بعدی
+موسیقی زیبا به خصوص در قسمت های انتهایی بازی
+سیستم مبارزات ساده ولی در عین حال لذت بخش (به لطف موش کپچرینگ دقیق)
+جنبه های روان شناختی داستان بسیار زیباس

-به صورت کلی بازی گیم پلی درگیرکننده ای ندارد
-پازل ها نسبت به بازی قبل بسیار کمتر و ساده تر شدند
-لول دیزاین بازی میتونست خیلی بهتر باشد
-تایم بازی به شدت کوتاه است
-اسکوپ خیلی محدود بازی

خب بالاخره اولین بازی که برای نسل 9 معرفی شد هم از راه رسید و من خیلی سریع تمومش کردم، چونکه بازی به شدت کوتاه بود (
7 ساعت و 20 دقیقه برا من
) .

نسخه اول را من اون زمان موقع عرضه که بازی کردم، برام یک تجربه نسبتا خوب بود که با توجه به اینکه یک بازی ایندی حساب میشد به نظر من تونسته بود یک تجربه نسبتا خوب جمع و جور را ارائه کنه. نسخه دوم در بعضی زمینه ها مثل گرافیک و صداگذاری پیشرفت بسیار زیادی کرده، در برخی زمینه ها یک آپگرید خوب داشته مثل مبارزات، ولی به صورت کلی برای من حداقل یک تجربه بی نقص نبود. بازی یک داستان با دو جنبه مختلف مثل دو روی یک سکه را روایت میکنه، یک جنبه همون بحث های روان شناختی و مبارزه سنوئا با مشکلات روحی و روانی خودش هست که در واقع جنبه عمیق تر داستان هست و یک جنبه روایی دیگه در ظاهر، که به آزاد کردن اسلیو ها و از بین بردن جاینت ها اختصاص داده میشه و البته جفت اینها در انتهای بازی به زیبایی با هم تلفیق میشن و یک پیام واحد زیبا را ارائه میکنن. بخش داستانی بازی خیلی مینمال هست و خیلی شاخ و برگ پیدا نمیکنه و برا همین خیلی شخصیت های زیادی در بازی معرفی نمیشه و متاسفانه اونهایی هم که معرفی میشه خیلی بهشون پرداخته نمیشه. البته مشخصه سازنده اصلا قصد پرداخت به این شخصیت ها را نداره و بیشتر از اونها مثل خط و خطوط محو در بر روی یک نقاشی استفاده میکنه برای تصویر کشیدن یک تصویر بزرگ تر. ولی خب قطعا اگر این شخصیت ها پرداخت و عمق بهتری داشتن تاثیرگذاری پیام داستانی بازی بهتر و بیشتر میشد.

سیستم مبارزات بازی نسبتا ساده است ولی چون تعدادش در طول بازی کم هست و صدالبته به شدت عالی حرکات و ضربات موشن کپچر شدن لذت بخش هست و یکنواخت نمیشه. در واقع مبارزات ساده هستن ولی چون با کیفیت هستش و کم اتفاق می افتن در طول بازی خیلی تکراری نمیشن. این بازی یک بازی با محوریت داستان هست و روی مبارزات خیلی تاکید نشده ولی من به شخصه دوست داشتم مبارزات به مراتب عمق بیشتری داشت.

اما بزرگترین مشکل بازی به نظر من این هست که گیم پلی هلبلید 2 به غیر از اون مبارزات خوب که تعدادشون متاسفانه کم هست چیز دیگه ای ارائه نمیده و عمدتا در حال پیاده روی هستی. اون پازل های نسخه اول هم که چالش برانگیز بودن نسبتا و به بازی تنوع داده بودن اینجا عملا تعدادشون به شدت کم هست و اونهایی هم که هست خیلی ساده و سطحی هستند.

بازی در بخش صداگذاری به نظرم حرف نداره و به به کمک صداگذاری سه بعدی و نریشن عالی در طول بازی با اینکه خیلی جاها سه تا شخص همزمان در حال صحبت هستن دیتسرکت آدم نمیشه. صداگذاری های محیطی هم حرف نداره و به شدت در ایمرشن عالی بازی تاثیرگذار هستند. در زمینه موسیقی هم بازی فوق العاده عمل کرده و کم و کاستی وجود نداره. هر صحنه حماسی رخ میده موسیقی همراهیش میکنه به خوبی.

دوتا نکته دیگه تحسین برانگیز بازی که باید بهش اشاره کنم، یکیش دوربین وان شات بازی هست که واقعا به نظرم به شدت فوق العاده در اومده تو بازی و کاملا حس میشه در بازی. من خیلی طرفدار دوربین وان شات نبودم قبلا (یعنی ضروریتش را حس نمیکردم) ولی اینجا هنرمندانه درآوردن و اون سوییچ بین سکشن های مختلف بازی با دوربین شناور و وان شات عالی دراومده .

نکته دوم هم توتوریال لس و بدون هینت بودن بازی هست که به نظرم عالی تو این مورد هم عمل کردن و خیلی جزیی توی ویسپرها و طراحی محیطی راهنمایی های سطحی قرار دادن.. البته گیم پلی بازی تو این مورد دستشون را باز گذاشته ولی خیلی خوب درآوردن در مجموع.

به نظرم به صورت کلی بازی به شدت از بخش کوتاه بودن و اسکوپ کوچیک ضربه خورده و حیف شده بازی با این گرافیک و صداگذاری و پرزنتیشن خیلی کوتاه هست و در خیلی جهات سطحی و کم عمق به نظر میاد. به خصوص که سرمایه گذاری ماکرو را هم داشتن و البته تجربه نسخه اول. من به شخصه از تجربه کوتاهم از HB2 لذت بردم ولی خب همونطور که گفتم انتظارم بیشتر از این بود. نقد خیلی مفصل تر و موشکافانه تر میتونستم بنویسم ولی حسش زیاد نیست، و از من همین قدر

امتیاز : 8/10
 
آخرین ویرایش:
HB ll.jpg

شروع بازی تا اواخر نیمه اول، بازی خیلی زد توی ذوقم که اون هم بخاطر پیسینگ بود چه در زمینه داستانی و چه روند گیم‌پلی. اما نیمه دوم بازی شرایط بهتری پیدا می‌کنه. هم پیسینگ بهتر میشه (بخش‌های مبارزات، معما و ست-پیسی به شکل بهتری کنار هم‌دیگه قرار میگیرن) و هم داستان شکل شخصی‌تر و به طبع اون درگیر کننده‌تری رو به خودش می‌گیره.
ولی همچنان از نظر من به عنوان یه سیکوئل بازی تو یه سری از زمینه‌ها به شدت ناامید کننده ظاهر شد.

نکات مثبت بازی هم که خب تا حد زیادی مشخص هست که چه چیزهایی هستن و دوستان هم قبل از من بهش اشاره کردند. مسائل تکنیکی، کارگردانی سینماتیک و پرزنتیش که میشه گفت قشنگ توانایی رقابت با بهترین‌های صنعت رو داره و در بالاترین حد خودشون قرار دارن.
دوربین وان-شات بازی هم به شدت استادانه طراحی شده و Transitionهایی که انجام میشه واقعاً عالی انجام میشن که کمک زیادی به روایت بازی کرده.

ولی من به شخصه توقع داشتم استودیو با توجه به منابع بیشتری که به نسبت نسخه قبل در اختیار داشت، مواردی که توی یک کمتر روش تمرکز داشت رو اینجا جبران کنن. ولی نه تنها اینجور نشد، بلکه شاهد عقب گرد هم بودیم!
پازل‌ها ساده‌تر، کمتر و ضعیف‌تر شدن!
مبارزات با وجود اینکه حس بهتری میدن نسبت به قبل و انیمیشن‌هاش بی‌نظیرند ولی به دلیل کمتر شدن تنوع دشمن‌ها و نبود باس فایت، اون حس چالش و درگیر کننده کافی رو نداشت برای من.
و اینکه داستان نسخه قبل تاثیر بیشتری رو من گذاشت تا این نسخه.

من این فرنچایز رو واقعاً دوست دارم، از زمان عرضه Enslaved از این استودیو و کارهاش خوشم اومد، ولی دوست ندارم این استودیو فقط و فقط درگیر همچین پروژه‌هایی که حس تک دمو و صرفاً یه عنوان Experimental بودن رو بده، باشه.
امیدوارم استویدو اگه در حال حاضر به خاطر کمبود نفرات نمی‌تونه دست به ساخت عناوینی بزنه، خودش رو گسترش بده تا در کنار همچین اثراتی، شاهد بازی‌هایی باشیم که عمق گیم‌پلی و گیم دیزاین بیشتری رو دارن.
حتی همین هل‌بلید هم فرنچایزی هست که پتانسیل اینو داشته باشه که تبدیل به چنین چیزی شه.

با وجود تمام موارد من از ماجراجویی جدید و خیلی کوتاه سنوئا لذت بردم (مشخصاً نه به اندازه قبلی) و بعد از تموم کردنش افسوس خوردم که ای کاش بازی توی بحث دیزاین و گیم‌پلی اینقدر سطحی و ساده نبود.

7 از 10
 
1716716337121.jpeg

Senua's Saga: Hellblade II

نكات مثبت:

گرافيك خيره كننده
موسيقى زيبا
صداگذارى فوق العاده
داستان خوب

نكات منفى:

گيم پلى عقيم!
كوتاهى بيش از
روايت ناقص
پيسينگ ضعيف
پايان بازى خيلى بد بود
شخصيت هاى جانبى خوب بودن ولى خيلى نصفه نيمه رها شدن.

به غلط يا درست يه انتظارات ديگه ايي ازين بازى ايجاد شده بود بين يه عده كه خب اصلا اونارو نتونست جواب بده.
كوتاهى بازى هم بيش از حد بود.
يعنى صاف جايي كه بازى اومد اوج بگيره خودشو نشون بده با يه نتيجه گيرى تقريبا صدا و سيمايي به شكل نيمه باز تموم شد.

8/10
 
View attachment 338642

Senua's Saga: Hellblade II

نكات مثبت:

گرافيك خيره كننده
موسيقى زيبا
صداگذارى فوق العاده
داستان خوب

نكات منفى:

گيم پلى عقيم!
كوتاهى بيش از
روايت ناقص
پيسينگ ضعيف
پايان بازى خيلى بد بود
شخصيت هاى جانبى خوب بودن ولى خيلى نصفه نيمه رها شدن.

به غلط يا درست يه انتظارات ديگه ايي ازين بازى ايجاد شده بود بين يه عده كه خب اصلا اونارو نتونست جواب بده.
كوتاهى بازى هم بيش از حد بود.
يعنى صاف جايي كه بازى اومد اوج بگيره خودشو نشون بده با يه نتيجه گيرى تقريبا صدا و سيمايي به شكل نيمه باز تموم شد.

8/10
این ضعفایی که نوشتی من فک کردم الان دیگه ته تهش ۶ میدی :دی

نکته جالب هل بلید همینه به نظرم. گیمر در عین حالی که میدونه بازی نسبت به مدیوم کلی ویدیو گیم کم و کاستی هایی داره ولی به عنوان یه پکیج کلی رضایت بخش بوده برای عده‌ی کثیری.
 
این ضعفایی که نوشتی من فک کردم الان دیگه ته تهش ۶ میدی :D

نکته جالب هل بلید همینه به نظرم. گیمر در عین حالی که میدونه بازی نسبت به مدیوم کلی ویدیو گیم کم و کاستی هایی داره ولی به عنوان یه پکیج کلی رضایت بخش بوده برای عده‌ی کثیری.

ميخواستم ٧ بدم ولى حوصله بحث احتمالى رو نداشتم :D
 
5d240a0f-12db-4cdb-a54d-245508139172_copy_1280x720.png
Sunset Overdrive
نکات مثبت
گیم پلی فان و روان
طراحی محیط شهر و لول دیزاین یک پارچه بدون هیچ گونه لودینگ
پلتفرمینگ و تعامل بسیار عالی با تمام اجزای محیط شهر
گرافیک خیلی خوشگل و از نظر تکنیکی بسیار قوی
نکات منفی
داستان معمولی
تعداد باس فایت ها کمه و آسان
۹/۱۰
 
Hellblade 2

نسخه اولش رو خیلی دوست داشتم واقعا کار ارزشمندی انجام داده بود NT که با 20 نفر همچین بازی ساخته بود. سر نسخه دومش واقعا هایپ بودم مخصوصا بعد اینکه
نمرات بازی اومد و بالا 80 شد. ولی بعد بازی کردنش واقعا ناامید شدم . باورم نمیشه بازی بعد این همه سال کلی بودجه و تعداد افرادی که روش کار کردن بازی نتونست در حد
نسخه اولش ظاهر شه. یه نکته اینکه من سری اس دارم و رو این کنسول بازیش کردم که از نظر ویژوالی مشکلاتی داره. شدیدا بازی تاره. من یادم نمیاد تو 2 نسل اخیر بازی
به این تاری و سطح iq دیده باشم قشنگ چشام درد گرفت. مشکلات کیفیت تکسچر ها پایین و رفلکشن بد هم بهش اضافه کنید. قشنگ مشخصه بازی شدیدا دانگرید شده
رو این کنسول. از نظر طراحی پازل ( اگه بشه اسمشون رو پازل گذاشت) واقعا بده . احساس میکنم سازنده یه سری ایده هایی داشته که نشد پیاده سازی کنه و ماس مالیش
کردن تا کار راه بی افته فقط. صدا هایی که سنوآ سر مشکلات روانیش میشنوه تو سرش برخلاف نسخه اول شدیدا کرینج و رو اعصاب هستن که هیچ چیزی به داستان و بازی
اضافه نمیکنن. در مورد کامبت هم بگم که فرق خیلی زیادی با نسخه اول نداره و بیشتر سینمایی شده همچنان میشه با یک نفر فقط مبارزه کرد که نسبت به سبک بازی
ایرادی توش نیست درکل کامبت رو دوست داشتم. بازی شدیدا کوتاهه تا گرم بگیری میبینی تمام شد. بازی رو 100درصد کردم 5 ساعت و 20 دقیقه طول کشید.

کلام اخر اینکه از NT واقعا انتظار بیشتری داشتم به عنوان یه فن استودیو و بازی ناامید شدم.

6/10
 
IMG_2769.jpeg
بخوام بصورت مختصر راجع به Jedi Survivor بگم اینه که این بازی آینه ی تمام عیار همه ی المان های خوب نسل هفت و هشت بازی هاست که تونسته به بهترین نحو ممکن تمام این خصوصیات که ازش وام گرفته رو پیاده سازی کنه. در نتیجه شاید بعد از اتمام بازی شما با یک بازی شاهکار و بدیع طرف نباشید اما از بازی کردن این عنوان لذت کامل خواهی برد. الان که به بازی فکر میکنم، بیشتر بنظرم میاد یک نامه ی عاشقانه باشه برای طرفدارهای بازی های ویدیوی! چون بازی اومده هم از سبک بازی های پرطرفدار نسل هفت که ست پیس های خفن ، داستان و مراحل خطی و با کیفیت بود وام برداشته و هم اومده از سبک پلتفرمینگ که یادش گرامی باد ( الان چقدر کم شدن ) استفاده کرده با تلفیقی از بازی های میازاکی که خب موج جدیدی توی نسل هشت به پا کرد و کمی رگه هایی از rpg-جهان باز که اینهام هم توی نسل هشت خیلی پرطرفدار شدن و سرانجام یک معجونی ساخته شده که بسیار لذت بخشه. معمولا یک بازی بخواد و سعی کنه از تمام موفقیت های بازی های گذشته توی بازی های خودش استفاده کنه یا یک کلون خوب از بازی های قبلی میشه یا یک کپی بی روح و نچسب. سخت میشه که یک بازی همچنان که داره از بازی های گذشته الگو برداری میکنه بتونه هویت خودش رو هم حفظ کنه. Jedi Survivor اما تونسته.
٩ از ١٠
 
Hellblade 2
متاسفانه بازی برای من یک اثر بسیار کسالت اور و خسته کننده بود. دلیل اصلیش هم اینه که بازی از لحاظ ویژگی های یک ویدیوگیم بسیار فقیره! یعنی شما عملا درگیر هیچ نوع چالشی نیستید، نه از لحاظ گیم پلی ، نه کامبت ، نه معما و نه حتی در انتخاب روایت. موضوع وقتی خسته کننده تر میشه که شما بیشتر مسیر رو فقط راه میرید و هیچگونه لول دیزاین خاصی در طول بازی وجود نداره! ( بجز مرحله توی غار که دیزاین مرحله در اختیار روایت بود و از لحاظ کارگردانی خوب درش اورده بودن ) از طرفی شخصیت پردازی بازی بجز سنوا بقیه انچنان ادم رو درگیر خودشون نمیکنن. جذابیت خود سنوا هم بیشتر بخاطر نوع کارکتری هست که داره و صدالبته صداگذاری خیلی خوب بازی باعث شده ادم باهاش همراه باشه. با اینحال بازی نکات مثبتی هم داره. گرافیک بازی واقعا عالیه و همینطور که گفتم صداگذاری خیلی خوبه.داستان بازی هم میتونه خوب تلقی بشه. در کل بازی برای من متاسفانه یک اثر بسیار ضعیف و ناامیدکننده بود.
۴ از ١٠
 
طى اين يه سالى كه ايكس باكس گرفتم خيلى بازى از گيم پس دانلود كردم ديگه ليست وار نمره ميدم:

Ori هر دو نسخه ٩/١٠
9/10 Halo master cheif collection
Gears1,2,3: 10/10
Gears4: 8/10
Gears 5: 7/10
Halo infinite: 8/10
Monkey island: 9/10
Halo 5: 8/10
Starfield: 7/10
Pentiment: 9/10
Fable: 9/10
Fable 2: 8/10
Star wars jedi: 8/10
Like a dragon ishin: 7/10
black 2005: 9/10
Plaque: 9/10
Wolfenstein: 9/10
Wolfenstein2: 9/10
Doom 64,doom: 8/10
Doom 3: 9/10
Doom 2016: 7.5/10
Doom eternal: 9/10
Forza motorsports:8/10
Forza horizon: 9/10
Another crabs treasure: 8/10
Fallout4: 8/10
Dead island 2: 7/10
Grim fandango: 10/10
Control: 8/10
Cocoon: 8/10
Brutal legend: 9/10
Hi fi rush: 9/10
Dead 2:8/10
Dead space 3: 8/10
 
طى اين يه سالى كه ايكس باكس گرفتم خيلى بازى از گيم پس دانلود كردم ديگه ليست وار نمره ميدم:

Ori هر دو نسخه ٩/١٠
9/10 Halo master cheif collection
Gears1,2,3: 10/10
Gears4: 8/10
Gears 5: 7/10
Halo infinite: 8/10
Monkey island: 9/10
Halo 5: 8/10
Starfield: 7/10
Pentiment: 9/10
Fable: 9/10
Fable 2: 8/10
Star wars jedi: 8/10
Like a dragon ishin: 7/10
black 2005: 9/10
Plaque: 9/10
Wolfenstein: 9/10
Wolfenstein2: 9/10
Doom 64,doom: 8/10
Doom 3: 9/10
Doom 2016: 7.5/10
Doom eternal: 9/10
Forza motorsports:8/10
Forza horizon: 9/10
Another crabs treasure: 8/10
Fallout4: 8/10
Dead island 2: 7/10
Grim fandango: 10/10
Control: 8/10
Cocoon: 8/10
Brutal legend: 9/10
Hi fi rush: 9/10
Dead 2:8/10
Dead space 3: 8/10
واقعاً تو یه سال اینهمه بازی فقط رو اکس باکس بازی کردی؟ ماشالا:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or