Returnal
10
محشر،محشر.......
همیشه معتقد بودم به این قضیه که لحظات ناب و درگیر کننده ای که گیم میتونه خلق کنه خیلی عمیقتر از دیگر نوع سرگرمی های دیگه است، مثال های زیادی هم طی این سالها شاهد بودیم که مطمئنم خیلی هاتون اونا رو تا آخر عمر بخاطر دارین(gow-rdr-tlou-ff-uncharted)
یکی از این بازیهایی که برای من چندباره ثابت کرد یه سری لحظه ها هستن که رقم خوردنشون و اون لمسی که روح گیمر رو هدف قرار میده فقط داخل ویدئو گیم هست بازی نبود جز returnal
بازی شروع میشه همه چی خوب میره جلو از مرموز بودن داستان بگیر تا نوع طراحی اتمسفر و شوتینگ خفن بازی و تنوع سلاحها
، یه بازی خوب که ارزش وقت گذاشتن داره و 500 هزارتومان پولی که دادم.
تا میرسیم به پایان بایوم 3 و شروع بایوم 4
دقیقا از اینجا به بعد بود که بازی واسه من تبدیل شد به یه شاهکار که به نظر من تا چندسال شبیه اون نمیاد،از برگشت به محیط بایوم یک با شکلو شمایل جدید بگیر تا رفتن به اون خونه و اینکه میبینی کنترل ps5 دستته و داری صحنه رو کنترل میکنی و اون موزیک که هرچی به اون tower نزدیک میشی صداش بلند تر میشه تا اون لحظه که باس رو ملاقات میکنی و الله اکبر،
بی شک برای شخص من بهترین باس ویدئو گیم هست.
مبارزه با باس و اون آهنگ به قدری اپیک و در عین حال خفنه که قشنگ چشمام داشت سفیدی میرفت از شدت ذوق ساعت 3 نصف شب از چیزی که اینا خلق کردن (لعنت بهش وقتی وسط مبارزه دوباره میره سراغ نواختن آهنگ رسما wtf بود بی فانوس)
بعد از شکست باس و بایوم های بعدی که هرکدوم از اون بایوم ها جذابیت خودشون رو دارن بازی تموم میشه.
نکته ای که هست اینه که پایان بازی نیاز داره بعدش مستقیم آدم بره یوتیوب و ببینه قضیه چیه چون. نوع روایتش نا مستقیمه، من خودم طرفدار روایت نامستقیم نیستم ولی این بازی یه جوری بود که بعد از تموم کردنش انگار تشنه میزاشتت که بری تحقیق کنی که چی شد، میشه گفت یه جوری نکته مثبته برای بازی که اینقدر گیمر رو تشنه نگه میداره.
وقتی خوب پایان بازی رو فهمیدم با تشکر از مجتبی که تو این تاپیک هم توضیح داد،دقیقا حس کردم یه چشم بصیرتی پیدا کردم که نهان های دنیا ریترنال رو ببینم
و واقعا میگم دوستان که فوق العاده بود، قشنگ پرفکت، ماما میاااا.
ریترنال از اون بازی هاست که تو تریلر برا شخص من جذاب نبود ولی وقتی بازیش کردم تجربه ای شد شگرف و تکرار نشدنی
(داستان selen خیلی داستان زیبایی بود)