Mafia 1 remake:
اولین تجربم از بازی نسخه ی دارینوس چندین سال پیش بود. هیچ وقت حس و حال اون بازی برام تکرار نشد. منظورم شزایط سنی اون زمان نیست. بلکه جو و محیط بازی منظورمه. ریمیک بازی از نظر من هیچوقت نتونست اون حس و حال قدیمی رو زنده کنه . مافیا ریمیک یه جورایی تبدیل به یه بازی مدرن شده. در حدی که از نظرم جز گرافیک هیچ چیز خاصی نداره و هر چیز مثبتی که داره از همون نسخه ی اول هست.
این بازی صرفا تبدیل شده به یه بازی اکشن مدرن. شخصیت پردازی و طراحی شخصیت ها اصلا و ابدا مناسب نیست علی الخصوص شخصیت دون سالیری.
هنگر ۱۳ تا تونسته کنترل بازی رو علی الخصوص در قسمت اتوموبیل سواری خراب کرده و سیستم ترمز دستی ماشین ها رسما یه جوک بی معنیه که کلیه ی قوانین فیزیک رو به هم میریزه
لودینگ های بازی فاجعس. شما تصور کن مرحله اتوموبیل رانی رو باید ۱۰۰ بار بری تا شاید شانسی برنده شدی ولی هر بار که ری استارت می کنی باید کلی زمان وایسی
هوش مصنوعی بازی و سیستم شوتینگ بازی چیزی فراتر از فاجعس. هیچ استراتژی خاصی ندارن دشمنا و هدف گیری بازی هم اصلا دقیق نیس و چنگی به دل نمیزنه.
در کل منی که طرفدار دو اتیشه ی مافیا بودم, حس شرمندگی کردم با بازی کردن این فاجعه. صد در صد هنوز هم نسخه ی قدیمی رو ترجیح میدم به این نسخه. قطعا هیچ حسی از مافیا در این بازی به من منتقل نشد.
امتیاز من: ۵ از ۱۰
Ghost of Tsushima :
از زمان نشون دادن اولین تریلرش برای بازی هایپ بودم. با سکوت خبری بازی کمی نگران بازی شدم و با توجه به اسم شرکت سازندش, کمی نگران تر شدم.
چیزی که قطعا چشم هر بازیکنی رو در لحظه ی اول می گیره, گرافیک هنری بازی هست. جنگل و دشت های سر سبز و زیبا با جزئیات عالی و draw distance مثال زدنی. دومین شاخصه ی خوب بازی , سیستم مبارزات بازی هست که جای هیچ انتقادی رو باقی نذاشته و قطعا یکی از شاخص ترین سیستم های مبارزاتی رو داره.
اما متاسفانه اشکالات بازی هم کم نبود. هنوز نتونستم برای خودم نبود سیستم لاک آن تارگت (قفل روی هدف) رو هضم کنم. دوربین بازی در مبارزات گاهی از مرز فاجعه هم رد میشه. اکثر اوقات دوربین میره توی چمن و درخت و تو رسما دشمن رو گم می کنی. قابلیت stand off همیشه خوب عمل نمیکنه و گاهی هنگام چرخش دوربین با حالت اسلو موشن, دشمن رو گم می کمه و یهو دشمن بهت ضربه می زنه که این مشکل از دوربین بازی هست.
جدای از این مشکلات, بافت ها و گرافیک فنی بازی اصلا خوب نیس. کیفیت آب و بافت سنگ و اجسام جامد شوخی ای بیش نیست. انگار هیچ کاری روی اونا صورت نگرفته و به جاش برای پوشوندن اونا, تا تونستن از رنگ ها و دشت و گل و گیاه رنگی استفاده کردن تا زیبا کنن بازی رو.
اما مشکل اصلی من با بازی, سبک کاملا کپی برداری شده از اساسینس کرید هست. فرق چندانی جز در لوکیشن بازی و سیستم مبارزات با اساسینس کرید اودیسه حس نکردم. حتی خیلی از perk ها هم همون بود
تنوع دشمنا و حیوانات هم اصلا مناسب نبود. نبود تنوع در اسلحه و لباس هم نکته ی منفی بازیه.
وحشتناک ترین مشکل بازی هم در کنار هوش مصنوعی ضعیفش, ماموریت های فرعی ملال آور و تهوع آور بازی هست. به طور کلی میتونم ماموریت های فرعی رو اینطوری خلاصه کنم:
follow somebody
go with somebody
investigate something
kill mongols
تعداد بسیار زیادی ماموریت صرفا با این ۴ جمله ساخته شدن که دقیقا همشون هم به یک نتیجه ی تکراری ختم میشن و شما می تونید حدس بزنین قضیه چیه.
کالکتیبل های بازی هم ملال اور ترین کالکتیبل های قرن بود. تعداد بسیار زیادی inari shrine وجود داره که شما با honor کردن همشون, هیچ چیز عجیب و خاصی گیرتون نمیاد و بنابراین هیچ دلیلی برای این وجود نداشت تا این تعداد کالکتیبل در بازی قرار داده بشه. میتونم بگم نصف چیزا های موجود در بازی , گرفتن و جمع کردنشون هیچ سودی برای بازیکن نداره و اضافس.
در کل بازی فقط در قسمت ماموریت اصلی خوب کار شده حدودا و سیستم مبارزش هم تحسین شدس. جز این موارد, کاملا یه بازی معمولی هست
امتیاز: ۶.۵
Desperados3 :
اخرین بازی که از mimimi بازی کردم, shadow tactics بود که الحق جزو زیباترین بازیهای زندگیم بود.
دسپرادو ۳ ساخته ی این شرکت, یک بازی استراتژیک تاکتیکی بر پایه ی مخفی کاری در سبک shadow tactics هست. بازی از نظر گیم پلی و شخصیت پردازی بی نظیر کار شده. گیم پلی و هوش مصنوعی دشمنا و لول دیزاین با شما کاری می کنه که علاوه بر اینکه برا خلاص شدن از یه محیط ساعت ها فکر کنین, بلکه از اینکه ساعت ها پشت تلویزیون نشستید هم خسته نشید.
محیط غرب وحشی, شخصیت های متعدد و بی نقص با اسکیل های جذاب, موسیقی رویایی, لول دیزاین مثال زدنی و محیط های متنوع و جذاب از جمله ویژگی های این اثر کم سر و صدا ولی بی نظیره.
توی این بازی قطعا تاکتیک حرف اول رو میزنه. قطعا با رد کردن هر مرحله حس بی نظیری به شما دست میده چون واقعا برای تک تک لوکیشن ها, فکر کردید.
گرافیک فنی و هنری بازی هم کاملا خوب و قابل قبول هست و درخور یه عنوان استراتژیک هست.
امیتاز : ۱۰ از ۱۰