امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:
Resident Evil 3 Remake

داستان:7.5
صدا:8
گرافیک:8.5
گیم پلی:9

نکات مثبت:گرافیک - گیم پلی
نکات منفی:نداشتن معماهای چالش برانگیز برخلاف RE2 Remake ---آنلاین افتضاح...

بعد از تجربه RE2 Remake که فوق العاده بود RE3 Remake هم خوب بود و راضی بودم ازش ولی نه به اندازه RE2 Remake

امتیاز کلی بخش کمپین: 8.3/10

امتیاز بخش چندنفره :3/10


اگر بخش چند نفره با کمپین رو باهم بخوام امتیاز بدم در مجموع : 7.2/10
 
آخرین ویرایش:
Resident Evil 3 ( Campaign Only ) ------------------------- 8

+ داستان و شخصیت پردازی خیلی خوب ( بنظرمن در مجموع بهتر از RE2R )
+ گرافیک عالی بصری با 60 فریم
+ Nemisis با طراحی فوق العاده که میشه گفت یکی از بهترین Creature ها و Boss ها بین همه ی بازیها بشمار میره
+ Jill Valentine
+ شخصیت Carlos نسبت به نسخه ی اصلی بهتر طراحی شده


- حذف تقریبا همه ی معماهای ورژن اصلی !
- کوتاه بودن زمان بازی و ارزش تکرار کمتر نسبت به RE2R
- کمتر ترسناک بودن بازی نسبت به RE2R
 
Call of duty infinity warfare
اگه از داستانهای فضایی و تخیلی خوشتون میاد و دوست دارید تنوع توی بازیتون ایجاد کنید بدون در نظر گرفتن نام کالاف دیوتی حتما بازی رو تجربه کنید از نقاط قوت بازی داستان طولانی و خوب بازیه گیم پلی بازی و گرافیک بازی تقریبا مثل نسخه های قبل هستش آنلاین بازی هم زیاد شبیه به کالاف دیوتی نیست و با در نظر گرفتن طراحی اسلحه ها شباهتی به کالاف دیوتی نداره قسمت زامبی بازی هم بد نیست و خوبه امتیاز من به بازی 8هستش و بازی رو پیشنهاد میدم
 
  • Like
Reactions: IMANOKA and kamyy
Death Stranding

واقعا بازی عجیبی بود، من حتی سر خرید و تجربه کردنش هم کلی با خودم کلنجار رفتم. از یک طرف نه از تریلرهای بازی چیزی میفهمیدم، و نه ذره‌ای ازشون خوشم میومد. از طرف دیگه امتیازات و تعداد گوتی‌های بازی چندان باهم همخوانی نداشتن، اون گوشه هم خب اسم کوجیما-سان داشت چشمک میزد:دی در نهایت تصمیم گرفتم یه مدت بگذره و بعدِ پایین‌تر اومدن قیمت بازی تجربش کنم، و واقعا خوشحالم که این تصمیم رو گرفتم:دی بنظرم تا کسی خود بازی رو تجربه نکنه نمیتونه بگه واقعا ازش خوشش میاد یا نه، چون بازی اصلا بر پایه اکشن و صحنه‌های هیجان‌انگیز ساخته نشده که بخواد با تریلر جذبت کنه، باید چند ساعتی بازی کنی تا بفهمی چی هست و بهت میخوره یا نه.

من با این ذهنیت رفتم سمتش که قراره یه Walking simulator بازی کنم که همیشه حس تنهایی بهت میده و آهنگای آرامش‌بخش برات پخش میکنه و تو هم لش میکنی راه میری آهنگ گوش میدی:دی ولی اصلا اینطوری نبود. شالوده اصلی گیم‌پلی دث‌استرندینگ این هست که شما باید از نقطه‌ A یه محموله ببری به نقطه B، حالا تو این مسیر یه سری چالش وجود داره و بسته به انتخاب خودت، تاکتیکی که میچینی، ابزاری که قبل رفتن برا خودت آماده میکنی و تصمیماتی که میگیری اونا رو پشت سر میذاری. ممکنه این چالش کوه و صخره‌ و محیط طبیعی مسیر باشه، آب و هوا باشه، وزن زیاد باری باشه که برداشتی و در نتیجه راه رفتن و برقراری تعادل رو برات سخت‌تر کرده، اینکه ترجیح میدی پیاده بری هر مسیری که میخوای یا یه ماشین/موتور برداری و از مسیرهای هموارتر اما سریع تر بری؟ یا یکی از چالش‌های بازی ممکنه دشمناش باشن. اکشن و مبارزه بر خلاف بازیای دیگه اینجا اصل نیست، تصمیم خودته مسیر کوتاه رو بری و مثلا با BTها مبارزه کنی، یا بخوای دورشون بزنی ولی یه راه دورتر و شاید سخت تر بری. این بازی برنامه‌ریزی میخواد، تاکتیک چیدن میخواد، و از همه مهم‌تر اینکه حوصله میخواد:دی اینکه یه کوه جلوته و چطوری ردش کنی، شاید دیدنش تو تریلر جذاب نباشه ولی برنامه‌ای که براش میریزی و طبق استایل خودت پشت سر گذاشتنش واقعا جذاب هست!
بعد 51 ساعت بازی کردن، هیچوقت حس نکردم خسته شدم یا حوصلم سر رفته.

چنتا مشکل که با بازی داشتم یکی آسون بودن بیش از حدش رو درجه سختی نرمال بود، یکی دیگه همون اکشن بازی و مخصوصا مبارزه با دشمنای انسان که بنظرم میتونست خیلی بهتر و جذاب تر در بیاد، خوب که زیاد نبود تو بازی:دی و اینکه با کات‌سین های زیاد و طولانی رابطه خوبی ندارم، ولی خب انتظار دیگه‌ای از یه بازی ساخته کوجیما نداشتم:دی

نیم نمره هم اضاف میکنم به بازی، فقط بخاطر متفاوت و یونیک بودنش، اینکه نخواسته مثل هرچیز دیگه‌ای تو بازار باشه و یه تجربه جدید ارائه بده برام خیلی ارزش داشت.

8.5/10
 
dishonored 2=9.5/10

نسبت به شماره یک در کل بهتر شده. محیط ها وسیع تره. بازی طولانیتره. گرافیک خیلی بهتره. تعداد سربازها در محیط بیشتر و قابلیت دارک ویژن ضعیفتر شده تا مخفیانه رفتن راحت نباشه. امکان شمشیر کشیدن و رفتن وسط معرکه و قتل عام سربازها هم نسبت به شماره قبل سختتر شده! پشه های موجود هم قویتر از موش های شماره قبل هستن! کلا بازی بخوبی بالانس شده. البته این حس کاملا وجود داره که اولویت اینه که با امیلی بازی رو برید تا تجربه جدیدتری نسبت به شماره قبل داشته باشید ولی من اولین بار با کوروو رفتم.

سیستم اخلاقیات بازی هنوز هم بحث برانگیزه! سربازهای کوک شده قویتر از تال بوی های شماره قبل هستن ولی امکان دور زدنشون راحتتره. کلا این بازی رو به افرادی که با بازی هایی مثل بایوشاک و دایوس اکس حال کردن شدیدا توصیه میکنم.

امتیاز کامل ندادم چون بعضا افت فریم داره و لودینگهاش خیلی طولانیه مخصوصا برای من که تاکید داشتم مراحل رو مخفیانه برم و لود زیاد انجام دادم.
 
NIOH 2
141375

درود:دی
زمانی که نسخه اول یک فرنچایز عنوان صرفا خوبی باشه سازندگان تلاش می‌کنن که نسخه دوم رو بسیار بهتر و با مشکلات کمتر بسازن اما این مهم در بیشتر اوقات عملی نمیشه و نسخه دوم یا به خوبی نسخه قبل نیست یا نهایتا در حد و اندازه‌های نسخه اول میشه اما گاهی هم نسخه‌های بعد نه تنها در حد و اندازه‌های نسخه اولن که بسیار هم بهتر ظاهر میشن
نسخه ی دوم Nioh شاید شاهکار نباشه اما انقدری با کیفیته که میشه تا مدت ها بعد از انتشارش همچنان ازش لذت کافی رو برد

Nioh بازهم نشان داد که الهام گرفتن درست از بازی‌های دیگر و بکار گیری آن‌ها و بوجود آوردن یک فرمول درست، تا چه اندازه می‌تواند نتایج مثبت داشته و به یک اثر موفق تبدیل شود!
همونطور که میدونید مهم‌ترین ویژگی تو این سبک ، گیم پلی اونه چون تنها بخشیه که مخاطب ساعت‌ها با اون دست و پنجه نرم می‌کنه، مبارزات، بروزرسانی شخصیت و گشت و گذار در محیط و یافتن آیتم‌های مختلف که اگر این موارد در کنار طراحی‌های صورت گرفته نتواند به خوبی نقش خود را ایفا کند، بازی مورد نظر شکستی بیش نیست

+خب اینبار شخصیت پردازیِ NPCها به خوبی انجام شده و هر کدام داستان مخصوص خودشون رو دارن که در اکثر مواقع بعد از شکست دادنشون و توسط روح محافظ اونها به وسیله ی کاتسینی گذشته اشون به تصویر کشیده میشه
+طراحی مراحل اصلی رو خیلی دوست داشتم، متفاوت و با تفکر ساخته شده و ارزش تکرار بالایی دارن، چیزی که در ساید کویست ها ابدا دیده نمیشه!
-متاسفانه باز هم روند نسخه ی اول در طراحی اینگونه مراحل (فرعی) و با همون کیفیت معمولی و گاها ضعیف و حتی تکراری ادامه داره و طبیعتا بر خلاف مراحل اصلی شما را خسته می‌کنه?
+نکته ی مثبت بعدی اینکه اینبار با چند سلاح جدید رو به رو خواهید شد!
از جمله Switchglaives ، Odachi، Tonfa و... که بعضی از این سلاح ها به شدت کاربردی هستن و در حالت های مختلف گارد،کارکردهای مفیدی رو نشان میدن>:)

141378

+مورد بعد اضافه شدن شمشیرهایی به رنگ آبی بر روی زمین هست که برخلاف رنگ قرمز عمل کرده و اینبار با خرج ظروف کودمو به تعدادی های مختلف این ارواح به کمک شما میان
-نکته ی منفی قابل ذکر، هوش مصنوعی همین نوع از npc ها است که به معنای واقعی اونا رو تبدیل به یک یار کمکی به درد نخور کرده?
+تو بخش طرحی کرکترمون هم منوی شخصی‌سازی بسیار گسترده تر و پر از جزئیاته و این پوئن زمانی زیبایی خودش رو نشون میده که زمان co-op با کرکترهای جذاب دیگه رو به رو می شیم
+اما مهم ترین تغییر بدون شک درخت اسکیل هاس که بسیار گسترده و حرفه ایی ساخته شده
اینبار نه تنها با خرج اسکیل پوینت ها قابلیت ارتقا و نحوه ی مبارزات با سلاح های مختلف را به دست میارید ، بلکه چندین شاخه ی پرکاربرد از جمله ارتقاع قابلیت های سامورایی و حتی یوکای را دارین
و به این ترتیب با اپگرید شاخه های مختلف قادر به استفاده از کمبوها و اسکیل و قدرت های جادویی پرکاربردی خواهید شد:Victory:

141381

از تغییرات مهم و مورد نیاز همچین ip هایی ، خلق موجودات جدید و نحوه ی مبارزات و اتک های جدید و ایجاد رعب و وحشت در دل گیمرهاس که فکر میکنم بازی تو این مورد نه عالی اما موفق عمل کرده
+یه مورد مثبت دیگه اینکه تو مراحل مختلف بازی یه مکان های نفرین شده ایی قرار دادن که با ورود بهشون جانتون بیشتر از حالت نرمال در خطره، اولین دلیلش دیر پر شدن نوار ki یا استامیناعه که از مهم ترین ارکان بقا تو بازیه و این مکان ها از چالش برانگیزترین نقاط بازین که اتفاقا انمی های خطرناک زیادی هم در اونجا منتظرتونهx_x
+و اما از دیگر تغییرات مثبت و پرکاربرد این نسخه وجود دو (و در ادامه سه) اسلات برای قرار دادن روح باس ها و بعضی از انمی ها بر روی گاردین اسپریت شماس که شما طبق سلیقه و کاربردشون می تونید اونارو مورد استفاده قرار بدید و از پاورشون در جهت پیشرفت در بازی بهره لازم رو ببرید:-bd
+مورد بعد و تفاوت بزرگ دیگه نسبت به نسخه ی اول، وجود سه دسته یوکای با نام های Brute، Phantom و Feral عه که هریک سبک مبارزات و ضدحملاتِ خاص خودشون رو دارن!

141368


در نهایت باید بگم که Nioh از نظر جلوه های بصری یکی از بازی های خوش گرافیک و فانتزی این نسله که با فراهم اوردن سلاح ها و المان های مختلف برای استفاده در مبارزات در دنیای پر از دیوها و موجودات مخوف و مرگبار که در انتظار کشتن شمان سعی کرده تا یه دنیای جدیدی رو به ارمغان بیاره و فکر میکنم بازی موفقی از آب در اومده!
شخصا تجربه‌ی این اثر رو برای علاقه‌مندان این سبک واجب میدانم
باشد که رستگار شوید:D
88/100
 
آخرین ویرایش:
این چند وقت خیلی بازی های متفاوتی انجام دادم گفتم بیام یه نقد و امتیاز مختصری بذارم ( البته نقد که نه فقط یه گفته شخصی :D )


Horizon : New Dawn

انتظار خاصی از این بازی نداشتم برای من GG بعد از KZ:ShF تقریبا مرد سر همین هم این بازی برام مهم نبود پیگیرش هم نبودم
خیلی شانسی و از اسمون افتاده تونستم بازی کنم و باید بگم خیلی سورپرایز شدم ، خود بازی چیز خاصی نداره باز هم همون خط فکری لعنتی FarCry که حتی KZ رو هم به گند کشوند این جا واضحه از اون سمت هم کمی چاشنی Mass Effect ولی گیم پلی بازی خیلی ناب بود
شکار داینوماشین ها (!!!) اصلی ترین و جالب ترین خصیصه بازیه و شاید کشش بازی سر همینه البته نکته زائد هم توی بازی هست از جمله انتخاب دیالوگ و این جور چیزها
گرافیک و گیم پلی و طراحی داینوماشین های بسیار عالی و خوش ساخت بود و همین یه نکته برای من نوعی جذابیت خاص داشت، داستان خاصی نبود ولی روایت خوبی داشت ولی خود کاراکتر eloy درست ساخته و پرداخته شده بود و نخواسته بودن با جذابیت های ظاهری بال و پر بهش بدن که انتخاب و کار درستی بود

نمره 8.75 از 10


Control

باز هم از اون بازی های عجیب غریبی که ادم نمی دونه چی بگه،
بسیار خوش ساخت، گرافیک و فیزیک در حد اعلا، داستان عجیب و غریبی که اصلا چیز خاصی نداره و میشه از همون اولش حدس زد چه خبره ولی روایت و پرداخت دیوانه وار و مالیخولیایی و عجیب اش همه چی رو بهم میریزه
هر چند نقشه فوق نا کارآمد که حتی برخی جاها باعث میشه اشتباه برید ، یه سری مراحل و گیرهای الکی و چک پوینت های بد نقاط ضعف بازی اند
نمیدونم که باید طراحی متناسب دهه 50 و 60 بازی رو خوب بدونم یا بد ولی عملاً به سبک فیلم ها و طراحی ساختمان های اون موقع همه چیز بتنی و به شدت بی روحه و این کاملا باز جو بازی همخونی داره اهنگ و صداگذاری هم خوبه

ولی یه چیزی رو باید جداگونه بگم اون هم اینه دست کم من از این فضای مرده و مریض بازی تاثیر بدی روی من گذاشت یعنی قرمز بد جور خونی و نورپردازی های مریض و یه سری نجواها و زمزمه های مریض که همیشه از دوردست نزدیک شنیده میشه اعصاب تون رو بهم میریزه

نکته خاص : یکی دوتا اهنگ های بازی فوق العاده اند

8 از 10


Wolfensteine 1

هر چی انتظار از این بازی داشتم به کل بر باد رفت
خیلی Meh مانند بود یه سری جاها میخواست حتماً یه چیزی رو به شما بقبولونه و گند میزد، شاهکارش هم اون پرتاب چاقو بود که انگار با دسته و کتف بسته میخواست چاقو بندازه ! یا اصلا طراحی نمی کردن یا درست میذاشتن تو بازی ، مراحل و داستان و گیم پلی هم به نظر من خیلی معمولی بود و حتی یه سری چیزهاش مسخره

5 از 10


DOOM 2016

هر چی از ولف ناامید شدم این یکی فوق العاده بود! انتظار بالایی ازش داشتم و انتظارات ام رو برآورده کرد گیم پلی پخته سرعت مناسب اسلحه های متفاوت و متمایز
ولی خب این جریان طراحی عملا ناپیوسته یه مقداری تو ذوق میزنه که من به id حق میدم که برای این مدل بازی ها این جزئی از وجودشونه

8.5 از 10


Shadow of the Tomb Raider

اول که این بازی رو شروع کردم و یه ذره جلو رفتم گفتم در قیاس با Uncharted خصوصا نسخه 4 خیلی به این نسخه جفا شده و این خیلی بهتره و از یه سری مکانیزم ها بیشتر استفاده شده ولی هر چی جلوتر رفتم به عمق فاجعه پی بردم که Uncharted چه جواهر گرانبهایی است و قدرش ندانستیم

اگر بخوام این نسخه از لارا کرافت رو کوتاه تعریف کنم می گم : تومب ریدری که میخواست بتمنی باشد در دنیای uncharted و ست پیس هایش !
هر چی جلوتر می رفت فاجعه تر میشد !

گان پلی فاجعه! گیم پلی داغون! طراخی یه ذره خوب! کارگردانی فله ای ( به این نکته اشاره می کنم که بومیان چندهزار سال جدای از دنیای پرو به صورت سلیس انگلیسی بلغور می کنن ) یعنی هر قسمتی که میخواستن درست کنن یه نیم نگاه قسمت های بتمن انداخته بودن
این جریان شکار و نیمچه open world بودن هم اشغالی بیش نبود ! کافی بود یه جا پنج دقیق بایستید تا 400 تا خرگوش بگیرید :|

تنها جایی از بازی که یه مقدار خوب میشد همون پالایشگاه وسط جنگل ( :| ) بود
واقعا به مایکی تبریک میگم با این انچارتد کش پیدا کردنش :-j

5 از 10


monster hunter : world

همیشه دوست داشتم ببینم این چه مدل بازی ایه که خصوصا این جاپونی ها براش سر و دست می شکنن!
شانس ما گیرمون اومد و تست کردیم و فقط وقت کردم یه بار نیمچه داستان مانند بازی رو از اول تا اخر برم ولی اصل این بازی اینه تازه بعدش شروع کنی به شکار هر چیز دیده و ندیده ای تا بتونی باهاش ست ارمور و اسلحه و ... درست کنی باز هم ادامه بدی ولی من که فقط خرت و پرت های ملت رو دیدم و حسرت خوردم :| :D
کلا خوب بود ولی بهترین قسمت بازی برای من اون درست کردن غذاهاش و اشپزی و خود غذاش بود :D خیلی خوب بودن :|:D

8 از 10


dangerous golf

بسوز پدر بی بازی بودن که ادم رو مجبور می کنه تا اون یکی دانلود شه یه چیز کوچیک رو تست کنه
بازی بدی نبود در حد همون استودیوی 10-13 نفره خودشون بود و حداقل تا جایی که تونسته بودن تلاش شون رو کرده بودن و ناراضی نیستم فقط یه سری جاها الکی رو مخ می رفت ولی با مزه بود

7 از 10

و اما
Marvel's SPIDER-MAN

گل سرسبد شوکه کننده ترین بازی این چند وقته هم ایشون می باشند!
من زیاد پیگیر خبر و تریلر و ... این بازی نبودم و باز هم از اسمون افتاد تونستم تجربه اش کنم ! نکته اصلی هم این بود که فقط به این خاطر دانلود و بازیش کردم چون نخواستم حروم بشه !
ولی کاملاً جا خوردم! هر کاری که بتمن و راکستدی نتونست با سه گانه ارکهام تموم بکنه این جا اسپایدی و اینسومنیاک حجت رو تموم کرده بودن!
هر چند این سبک و مدل به اسم بتمن و راکستدی خورده ولی خوب قدیم تر ها اسپایدرمن هم دست کم مبارزات اش همین جوری بوده ولی خوب بلوغ و سر و سامان دادن به این حس و حال بازی مسلما به اسم راکستدی خورده و درش شکی نیست

هر چی بتمن با ارکهام نایت نتونست به سرانجام برسونه اینجا انجام شد!
در یک کلام فوق العاده و همه چیز کاملا به جا! مبارزات عالی و تعریف شده ( همیشه با اون پرش های از پیش تعریف شده و 62 متری بتمن برای ادامه کمبو و تموم کردنش مشکل داشتم) اما اینجا فاصله زیاد میشد یا باید تار پرت می کردی یا پرشی درکار نبود
حتی کالکتیبل های بازی هم حساب شده بود راستش اون اول گفتم ایول همه کوله پشتی ها و انتن های معلوم کننده نقشه رو گرفتم دیگه بدون دغدغه کالکتیبل میرم سراغ بازی ولی دیدم بازی خیلی بیشتر از این حرف ها برای من کنار گذاشته و در طول بازی چندین مدل کارهای حتی عجیب و غریب به عنوان ماموریت یا کالکتیبل گنجونده شده بود
هر چند طریقه استفاده از گجت های بازی خیلی بد بود یعنی صرف انتخاب از یه گردونه اون هم وسط بازی و درگیری چندان جذاب نبود و ای کاش از چهار جهت سمت چپ به صورت پیش فرض انتخابی می شد استفاده کرد و اون اعمال چهار جهت رو یه جور دیگه تعریف می کردن
باس فایت ها خیلی خوش ساخت و یه مقدار ساده ، طراحی نیویورک و منهتن عالی ! ( همینجوری بدون گرین کارت و ویزا یه دور کامل توی منهتن زدیم :D:D:D ) اهنگ داستان صداگذاری و هر چی که هست و نیست سطح بسیار عالی و خوبی بود

9.25 از 10 :D




امیدوارم از این پست بلند و طولانی لذت برده باشید:D
 
Call of duty 2019
خیلی کوتاهه ولی از نظر داستان و گیم پلی نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته.
۸/۱۰
Devil my cry5
تا الان هیچوقت موفق به بازی کردن هیچ شماره ای از این عنوان نشده بودم ولی با اینکه از بازیهایی تا این حد تخیلی خوشم نمیاد ولی کم و بیش بازیش به دلم نشست و تونستم تمومش کنم.
۷.۵/۱۰
Need for speed:heat
کلا یه ساعت بازیش کردم و با یه بازی گنگ و بی محتوا تو قسمت داستانیش روبرو شدم.در مقابل ریسینگی مثه فورزا هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
۵/۱۰
 
نقد بازی pubg
بازی از اونایی هستش که ارزش تجربه رو داره با اینکه محیط بازی بزرگه ولی حوصله سربر نیست با اینکه گرافیک فوق العاده ای نداره ولی قابل قبوله گیم پلی خوب و درگیر شدن تو بازی و به موقع تموم شدنش از ویژگیهای خوب بازیه سرورای بازی هم خوبه البته باید از قند شکن استفاده کنید امتیازم به بازی 8 و بازی رو پیشنهاد میدم

Division2
بازی تکرار مکرراته و همون شماره قبل هستش و فقط محیط تغییر کرده با اینکه از بازی تعریفهای زیادی شنیدم ولی چیز خاصی نداشت بازی رو با قند شکن باید تجربه کرد و با بازی نکردنش چیز خاصی رو از دست ندادید امتیازم به بازی 6 هستش
 
resident evil 3 remake
به عنوان يه رزيدنت اويل جديد بازي خوبيه، گرافيكش عاليه و اكشن بودنش هم مثل اويل ٦ بد نيست، ولي به عنوان يه ريميك واقعا خراب كرده، هويت اويل ٣ رو كلا تغيير داده، نمسيس اصلا قابل مقايسه با قديم نيست، معما و اينك ريبن هم كلا تعطيل شده، زمان بازي هم نسبتا كوتاهه،
در كل به عنوان بازيه جديد خيلي خوبه و امتيازش از نظر من ٨.٥
ولي به عنوان يه ريميك و مقايسه با اويل ٢ ريميك امتيازش بيشتر از ٦ نيست
 
Streets of Rage 4
لعنتی تمام خاطرات خوب دوران سگا جنسیس و خردسالی رو اورد جلو چشمام:D از آرت استایل گرفته تا گیم‌پلی و موسیقی، همگی به نسخه‌های کلاسیک وفادار هستن و در عین حال به بهترین شکل برا این نسل آپدیت شدن که این لذت‌بخش ترین نکته برا یه طرفدار قدیمی شورش در شهر هست. عجب چیز اعتیاد آوری هم هست اول کار شروع کردم با خودم گفتم دو دور میرم دیگه کافیه، ولی تا لحظه آخر که تمام شخصیتا رو آنلاک نکرده بودم و رو درجه سختیای مختلف رنک‌های قهوه‌ای مثل C رو به چیز بهتری تبدیل نکرده بودم:D ادامه دادم. در کل فکر کنم یه 10-15 باری سینگل پلیرش رو رفتم:D اگه یکم طولانی‌تر میبود شاید بهتر میشد. ولی در کل عالی.
8.5/10

Resident Evil 3
خدا لعنت کنه کپکام رو:| آخه اویل 2 که هم از نظر امتیاز موفق بود، هم گوتی و جوایز، هم فروش. دیگه دردت چی بود اومدی تم دلهره‌‌آور و کریپی نسخه دوم رو ریختی تو سطل آشغال دوباره یه چیز اکشن تحویل دادی؟:| البته شاید اگه مثل اویل 2 ادامه میداد هم حس تکراری بودن اذیت میکرد. در کل بنظرم این سری نیاز به یه استراحت حداقل 3-4 ساله داره، بکش بیرون دیگه چپ و راست رزیدنت اویل جدید، بذار یکم دلمون تنگ بشه براش لاقل:D
بزرگترین نکته منفی بازی که نمسیس رو اعصاب بودش. بسیااار هم کوتاه در حد کمپین کال‌آو با این تفاوت که صرفا یه مولتی آشغال بعدش انتظارت رو میکشه که اصلا ارزش وقت گذاشتن رو نداره:D اصلا ارزش پولی که دادم رو نداشت. ولی گرافیکش خیلی خوشگل بود مخصوصا عزیز دل بانو جیل ولنتاین:D
6.5/10

Doom Eternal
پشمام:| دووم 2016 بازی خوبی بود که بنظرم از یه جایی به بعد خیلی تکراری میشد همش دشمن بکش بورو جلو و اون حس خفن بودن رو از دست میداد. ولی ایترنال یکی از بهترین شوترهای تاریخ و عمرم بود بدون شک:| بخوام از بازی ایراد بگیرم یکیش داستانشه که زیاد درگیر نشدم ولی بیاید واقع‌بین باشیم، موقع دووم بازی کردن داستان اولویت چندمه اصلا؟:D یکیش هم اینکه پلتفرمینگ بازی بعضی جاها یکم میتونه اذیت کنه، خیلی کم. اینا جلو نکات مثبت بازی (همه چی:D) اصلا به چشم نمیان.
موسیقی روانی، واقعا اگه میتونستم دست میک گوردون رو میبوسیدم، آخه چطور یه ترک میتونه به اندازه‌ی The Only Thing They Fear is You خفن باشه واقعا؟:|
و گیم‌پلی که کلا لولش از هر بازی‌‌ای که تو عمرم تجربه کردم احتمالا بالاتر بوده. دیدین تو بقیه بازیا برا تنوع دادن و خلاصه جذاب موندن گیم‌پلی هی قابلیت جدید معرفی میشه که شاید اکثرشون هم به درد نخور باشن و اصلا یادتون بره که وجود دارن؟:D خب ایترنال به هزارجور مختلف از انواع و اقسام سلاح بگیر تا دو نوع گرینید و آتش‌زا و فلان تو گیم‌پلیش تنوع لازم رو ایجاد کرده، ولی عمرا یکی از این قابلیت‌ها نیستن که به شما این حس رو بدن که به درد نمیخورن:D هر چیزی که تو بازی هست به درد بخوره، همشو باید استفاده کنی و بازی مجبورت میکنه که استفاده کنی و در واقع مَسترشون کنی. درجه سختی فوق‌العادش هم از اینجا میاد:D شما نمیتونی همینطوری الکی بری جلو و بازی رو پیش ببری، باید همون چیزایی که بهت گفته رو یاد بگیری، استفاده کنی، بعد کم کم دستت راه میوفته و توش حرفه‌ای میشی، اون موقع دیگه هیچی جلودارت نیست. واقعا سختی بازی اگه نبود عمرا انقد بهم نمیچسبید، چون همین سختیش باعث شد یاد بگیرم که هر لحظه در حال حرکت باشم، از تمام قابلیت‌هام استفاده کنم، از تمام اسلحه‌هام استفاده کنم، نقاط ضعف هر موجودی رو بشناسم و... خلاصه که از نظر گیم‌پلی بی‌نقص ترین و صد البته لذت‌بخش ترین چیزی هست که تو عمرم تجربه کردم.
امتیاز قلبی 10/10:D
9.5/10

God of War
دیگه گفتم قبل عرضه نسخه دوم بهترین انحصاری تاریخ سونی (نظر شخصی)، بشینم یه دور دیگه بهترین انحصاری این نسل سونی (باز هم شخصی طبیعتا:D) رو تجربه کنم. با پلات کردن بازی فاصله چندانی ندارم و انشالا اگر همه چیز خوب پیش بره تا آخر این هفته پلاته و بعدش تا عرضه‌ی TLOU Part 2 بیکارم:|
دیگه نیازی نیست چیزی بگم همه تجربه کردین این شاهکار رو. فقط جا داره اشاره کنم که چقدر من کریتوس این نسخه‌ رو بیشتر از اون آدم تک بعدی عصبی به دنبال انتقام نسخه‌های قبلی دوست دارم:D جملات زیبا و قصار زیادی هم میگه، قشنگ اینن حس رو یهت میده که تو سه‌گانه‌ی قبلی پوستش کنده شده و الان با یه آدم (یا گاد:D) باتجربه و پخته در هر زمینه‌ای طرفیم. کریتوس قبلی خیلی داغ بود:D این یکی منطقی و عاقل و خشنه، عالی.
10/10
 
آخرین ویرایش:
DOOM Eternal

من اصلا اهل بازی‌های اول شخص نیستم و واقعا نمی‌دونم اینا از چه جادویی استفاده کردن که از نظر گیم‌پلی، این بازی برام تبدیل شد به یکی از بهترین تجربیات این نسل. اگه Cyberpunk 2077 و TLoU Part II امسال نمی‌اومدن احتمالا برای من بهترین بازی امسال می‌شد.


Metro Exodus

اینو امروز تموم کردم و راستش دلیل اینکه اومدم اینجا پست بدم همین بازی بود، نه Eternal.
Exodus بازی‌ای هست که خیلی راحت می‌شه ازش ایراد گرفت، چون گنده شدنش باعث شده زیبایی‌هاش گاها گم و گور بشن. Metro برای اون محیطای باز زیادی کند و بدقلقه. تنها نکته‌ی مثبت باز شدن محیطاش همون استفاده نکرده از مینی‌مپ بود که حس کشف بازی رو بیشتر می‌کرد. هوش مصنوعی جالب نیست، گان پلی عالی نیست، لال بودن آرتیوم هم گاهی اوقات خنده دار می‌شه، ولی از اول تا آخر بازی با عشق و علاقه‌ی سازنده‌هاش ساخته شده و اینو می‌تونید به وضوح حس کنید. همچین محصولی لای این همه عناوین تکراری که صرفا برای دوشیدن مردم ساخته می‌شن برای من قابل احترامه.

Eternal رو بازی کنید و توی گیم‌پلی فوق‌العاده‌ش غرق بشید، Exodus رو بازی کنید تا توی لجن و راهروهای تنگ برای زنده موندن و نفس کشیدن بجنگید و وقتی برگشتید توی قطار به زندگی‌ای که بین افراد کمپ جریان داره نگاه کنید و ته قطار وقتی از توی واگن‌ها صدای گیتار زدن و خوندن و خندیدن و درد و دل‌هاشون میاد، یه نخ سیگار بکشید و خودتون رو آماده کنید تا دوباره مثل قبل برای نفس کشیدن بجنگید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or