الان داشتم توی PSN یه نگاهی به لیست بازیهایی که توی 2019 تونستم بازی کنم میانداختم...بد نیست همینطوری یه امتیازی هم بهشون بدم و یه توصیف مختصر!
A Way Out
بدون شک یکی از بهترین بازیهای نسل بوده برام و بشدت هم بنظرم آندرریته و از اون بازیهایی هست که بدون ادعا، بشدت خلاقانه و سوپرایزکننده عمل میکنه...حتما اگه بازی کردید با یه نفر دیگه از نزدیک تجربهاش کنید...من با یکی از اعضای خانواده بازی کردم و هنوزم سر اندینگش با هم جر و بحث داریم
9.5/10
Far Cry: New Dawn
همهی نسخههای فارکرای رو تا حالا 100 درصد کردم و همیشه گیمپلی بازی انقدری برام فان بوده که اصلا با تکرار فرمولش مشکلی نداشتم و یه جورایی فن پر و پا قرص سری بودم...ولی این نسخه با اضافه کردن عناصر RPG داغون قشنگ زد لذت این سری رو برام با خاک یکسان کرد...تا حدی که به زور تمومش کردم...اوایل بازی یکمی میومدی گشت و گذار کنی، یهو یه خرس لول 40 میافتاد دنبالت و هیچ غلطی نمیتونستی بکنی...این از نظر توسعهدهندهها عناصر RPG حساب میشده حتما! داستانم بشدت سطحی و بدترین شخصیتپردازی توی کل سری...باس فایت آخرشم که رسما یه توهینه. کلا سمتش نرید...به جاش FC5 رو دوباره بازی کنید
5/10
Sekiro: Shadows Die Twice
سکیرو خیلی خیلی کیف داد پارسال ولی تا یه حدی از بازی...اواخر بازی یکمی ناامیدم کرد و بنظرم خیلی از باسها و دشمنان تکراری داخلش استفاده شده بود و دیگه اون سبک مبارزه و استفاده از قلاب تازگی اوایل بازی رو نداشت و دو تا باس مونده بود تموم بشه کلا ولش کردم! شاید بعدا برگردم تمومش کنم!
8.5/10
Wolfenstein: YoungBlood
به نظرم بدترین ولفنشتاین تاریخه! از نظر داستانی که بشدت ناامیدکنندهست و خیلی سطحیه نسبت به شاهکار داستانی سه نسخه قبل ماشینگیمز. مثل Far Cry New Dawn اینجا هم عناصر RPG داغون خیلی به تجربه ضربه زده (توجه داشته باشید من عاشق عناصر RPG هستم ولی اعمال کردن این موارد اصول داره که خیلیا نمیتونن پیادهسازیش کنن)...صرفا اگه دلتون واسه اون گان پلی خفن سری تنگ شده بازیش کنید وگرنه سمتش نرید.
6/10
Dragon Quest Builders 2
دقیقا مشکلات نسخه قبل رو به بهترین شکل ممکن برطرف کرده بودن و خیلی بازی جذابتر شده بود...من اصولا فن ماینکرفت نیستم ولی وقتی داستان و کوئست و RPG به اون فرمول ماینکرفت اضافه میشه، واقعا مجذوبکننده میشه تجربه. ولی بدبختانه سیستم مبارزات بازی تقریبا اصلا پیشرفت نکرده بود و انقدر سادهست که باعث میشه بشدت بازی خستهکننده بشه بعد از مدتی.
8/10
Detroit Become Human
احتمالا بدترین بازی هستش که اخیرا بازی کردم...با اینکه معمولا بازیهای بد زیاد بازی میکنم!
در این مورد توی تاپیکش کامل توضیح دادم:
منم چند روز پیش بالاخره بازی رو تموم کردم و اومدم هیتم رو نسبت بهش بروز بدم!
قشنگ انگار یه ایدهی بشدت خفن و جاهطلبانه رو داشته باشی ولی به بدترین شکل ممکن ارائهاش کنی...اوایل بازی خیلی جذاب شروع میشه ولی بازی اصلا حد و مرز خودش رو نمیدونه و روایتش دقیقا مثل بیاند بشدت آشفتست...بیاند هم ایدهی بشدت خوبی داشت ولی نتونست خوب اجراش کنه. یه تیکههایی از بازی خیلی جالب بود ولی اگه تصویر کلی رو ببینی و بخوای ازش نتیجهگیری کنی همه چی بیمعنی و بیهدف به نظر میرسه. با هیچکدوم از شخصیتها هم نتونستم ارتباط برقرار کنم و هیچکدوم از لحظههای دراماتیک تاثیرگذار نبودن.
از نظر گیم پلی هم دقیقا همون حسی رو دارم که قبل از عرضه با بازی کردن دمو داشتم و اینجا هم در موردش گفتم! دوربین و کنترل بازی گند زده توی تجربه...اینهمه محیط جذاب و منحصربفرد طراحی شده ولی بازی اجازه نمیده مثل آدم دوربین رو کنترل کنی و داخل محیطها گشت و گذار کنی. بعد از به پایان رسوندن بازی داشتم کانسپت آرتهای خفن بازی رو میدیدم و افسوس میخوردم که اینهمه استعداد و بودجه خرج یه نویسندگی و کارگردانی سطح پایین شده و به اندازهی زیادی هدر رفته. کاری هم ندارم که تقصیر کیج هست یا نه ولی کلا انتظار داشتم QD بعد از قضیه بیاند همون اشتباه رو تکرار نکنه و نشون بده که میتونه یه داستان خفن هم در قالب همچین گیمپلیای ارائه بده و بنظرم پسرفت بود و در کل بنظرم ضعیفترین و در عین حال مشخصا پرخرجترین بازی استدیو بود.
4/10
Resident Evil 2
یکی از بازیهایی که اگه به عنوان یه ریمیک و به عنوان بازی که قراره همون حس و حال نسخه کلاسیک رو بهت منتقل کنه بهش نگاه کنی، ناامیدکنندست اما اگه به عنوان یه تجربهی مستقل که صرفا از نسخه کلاسیک الهام گرفته بهش نگاه کنی، فوقالعادست.
بزرگترین مشکلم باهاش این بود که بازی خیلی سعی کرده بود دشمنا و باسها رو به جای ترسناک بودن، حال به هم زن نشون بده و اون قابلیتهای خفن RE Engine رو به رخ بکشه. ولی به هر حال بشدت تجربهاش کیف داد و 4 بار با سناریوها و درجههای سختی مختلف بازی رو تموم کردم.
8/10
Shadow of the Colossus
اینم توی 2019 تجربه کردم و به نظرم نمونه بارز یه ریمیک وفاداره و قشنگ نشون میده که مکانیکهای اون موقع با اینکه با استاندارهای الان فرق داره ولی هنوزم اگه بتونی باهاش سازگار بشی، میتونه بشدت لذت بخش باشه.
9/10
Concrete Genie
مظلومترین بازی سال! جاهطلبانه نیست و حد و حدود خودش رو میدونه و یه داستان جم و جور با یه گیمپلی خلاقانه ارائه میده که هیچی شبیهاش توی بازار وجود نداره.
8/10
Crash Team Racing Nitro-Fueled
اکثرا آشنایی دارید دیگه...یه کارتینگ بشدت فان که اگه ریز بشید روی مکانیکاش، خیلی میتونه هاردکور باشه...اونقدری که میخواستم وقت نکردم این رو بازی کنم ولی حداقل بخش داستانی و یه سری از چلنجهارو تموم کردم و ساپورت اکتیویژن هم از بازی بشدت قوی بوده. کلا نمیتونستم ریمیک بهتری براش تصور کنم.
9.5/10
Control
بهترین بازی تاریخ رمدی و یه جورایی ترکیبی از بهترین عناصر از تمام بازیهای خفنی هستش که رمدی تا حالا ساخته. دنیایی که بازی در اون جریان داره، بشدت عمیق و مجذوبکنندهاست...شخصیتها همه خفن و پرداخته شده و بازی دقیقا تونسته به هدفش که عجیب غریب بودن بوده برسه...بدون اینکه الکی زور بزنه تا عجیب باشه. گیمپلی هم به طرز سوپرایزکنندهای فان طراحی شده و اصلا انتظارش رو نداشتم و از اول هم بیشتر از گیمپلی، به دنیای بازی علاقهمند بودم.
تنها مشکلی که اذیت کرد، مشکلات تکنیکی روی PS4 بود که با آپدیت یکمی برطرف شد ولی بازم یه مقداری افت فریم اینا توی بازی دیده میشه.
9.5/10
مهمها رو گفتم...یه سری دیگه هم هست ولی خسته شدم فعلا...شاید بعدا ادامه دادم