شایعه اطلاعات جدیدی از بازی The Last Of US Part 3 منتشر شد

Los Galacticos

💥Hala Madrid💥
Gold User
last-of-us-part-3-e1688365759710.jpg

یک افشا کننده ی مشهور در دنیای بازی که ViewerAnon نام دارد اعلام کرد که پروژه ی بعدی استدیو Naughty Dog در حال ساخت بوده و این پروژه قسمت سوم بازی The Last Of US میباشد.

این شخص طی سالهای گذشته بارها موضوعات و شایعات جنجالی زیادی را مطرح کرده بود و در آخرین اظهار نظر خود در توییتر شخصی خود عنوان کرد که با توجه به موفقیت بالای سریال این فرچاینز استدیو Naughty Dog به صورت مداوم در حال کار بر روی نسخه ی سوم این بازی میباشد. همچنین این شخص در ادامه اعلام کرد که داستان بازی مشخص نیست و تمامی صحبت ها در مورد داستان نسخه ی سوم فقط در حد شایعه هستند اما گفته میشود که در بازی گروهی به نام Scavengrs حضور دارند که در یکی از شهرهای بازی برای بقا تلاش میکنند. همچنین در نسخه ی سوم شخصیتی به نام لوکاس حضور دارد که بسیار متواضع و مهربان است اما درون خود شخصیتی تاریک را می پروراند. همچنین شخصیت مونث دیگری به نام Val در بازی حضور دارد که لیدر گروه بوده و Ezra نیز دستیار Val در بازی میباشد. در ادامه ی داستان بازی این دو شخصیت با یکدیگر دچار اختلاف میشوند و شخصیت سومی به نام میسون که یک سرباز کهنه کار است میبایست از بین وفاداری به Ezra یا Val یکی را انتخاب کند. همچنین طبق شایعات منتشر شده تعداد شخصیت های این گروه 5 نفر میباشد و اینکه چطور داستان این 5 شخصیت با الی مرتبط میشود هنوز فاش نشده است.

در ادامه ViewerAnon اعلام کرد که فیلمبرداری لوکیشن های این نسخه آغاز شده و با توجه به مقیاس های بزرگ لوکیشن های فیلمبرداری ممکن است انتشار این عنوان به چند سال آینده موکول شود و شخصیت اصلی بازی همانند نسخه ی دوم الی خواهد بود و این کارکتر نقش مهمی را در بازی ایفا خواهد کرد.
سال گذشته بود که استدیو Naughty Dog اعلام کرد که کار بر روی عنوان بعدی این استدیو به رهبری نیل دراکمن آغاز شده است و یکی از مقامات سونی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که اگر عنوان The Last Of US پتانسیل ادامه دادن را داشته باشد بدون شک سونی به آن باز خواهد گشت.

البته به صورت همزمان پروژه ی تک نفره ی دیگری تحت هدایت استدیو Naughty Dog در حال ساخت میباشد که طبق شایعات منتشر شده قسمت بعدی عنوان Uncharted میباشد.

Source
 
آخرین ویرایش:
ولی قضیه وقتی عجیب می‌شه که بگیم کلیشه‌ای بوده! :D به نظر من که بازی از نظر نوع روایت داستان، یکی از ضدکلیشه‌ترین و ساختارشکنانه‌ترین آثار تاریخ سرگرمی بود و مشابهش رو خیلی کم داریم
من کاری به حرفهای اون بزرگوار ندارم ولی در مورد کلیشه ای بودن یه موردی هست که نمی تونم نگم)
ببینید ما یه کلیشه داریم و از اونطرف یه فرمول ضد کلیشه ای داریم که انقدر جاهای مختلف تکرار شده که خودش تبدیل شده به کلیشه))
چطور بگم. یعنی نویسنده میخاد از کلیشه ها فرار کنه و به قول شما ساختار شکنانه داستان رو پیش ببره و تموم کنه، ولی از اونجایی که (با کمال احترام) در کارش مهارت کافی رو نداره، میره به سمت ساده ترین فرمول. خلاصه اون فرمول ساده هم اینه که "ببین مخاطب چی میخاد، تو برعکسشو انجام بده". و با این فرمول مسخره و اعصاب خورد کن فکر میکنه چه شاهکاری کرده و چقدر در اذهان مخاطبین میمونه.
ولی در واقعیت و به دور از تعصب اینکار در سینما و تلویزیون انقدر تکرار شده که خودش تبدیل به کلیشه شده. و البته شاید هم در ذهن من و خیلی های دیگه این پایان بندی تا مدت ها باقی بمونه ولی خب به نیکی ازش یاد نمیکنیم))

تعریف "ساختارشکنانه" از دیدگاه من این نیست که دقیقاً برعکس حدسیات و توقعات مخاطب، کارگردانی/نویسندگی کنی. ساختار شکنانه زمانیه که طوری داستان رو پیش ببری و به پایان برسونی که مخاطب حالت wow بهش دست بده. نه اینکه با مشت بره تو مانیتور/تلویزیون.

اینم بگم که در دنیای سرگرمی نویسنده/کارگردان ساختار شکن به معنای واقعی کلمه شاید به اندازه تعداد انگشتان دست هم نداشته باشیم. متاسفانه.

در نهایت هم داستان کاملن یه موضوع سلیقه ای هستش و نمیشه کسی رو مجبور کرد که از یه داستان خوشش بیاد یا بدش بیاد.
بیاید سخت نگیریم)
 
آخرین ویرایش:
الی اون همه آدم که کاره‌ای نبودن کشت ولی وقتی رسید اصل کاری رأفت و عطوفت شامل حال ابی شد! بقیه آدما آدم نبودن؟! اونا کس و کاری نداشتن بیاد انتقام بگیره؟
هرچقدر بقیه قسمت‌های بازی عالی بود داستان بازی مشکل داشت به نظرم
تو جنگ از طرف مقابلت شجرنامه نمیپرسی و میکشی تا کشته نشی.ولی اتفاقات بین الی و ابی عقبه داشت و بحث سر مرگ و زندگی و بقا نبود و نمیشه احساسات رو نادیده گرفت
 
در مورد داستان هم اتفاقا داستان بازی فوق العاده بود و البته جدید. اینا اگر داستان پارت 2 رو شبیه داستان پارت 1 می کردن شاید نتیجه عامه پسند تر میشد ولی یه داستان safe و بدون ریسک تحویل مخاطب میدادن و موندگاریه الان رو نداشت.
آیا میشد از این هم کم ایرادتر و بی نقص تر از آب در بیاد داستان؟ آره میشد ولی چون یه داستان جدید با یه زاویه دید جدید تو صنعت بازی بود و یجورایی جزو اولین های صنعت بود، همیشه نو بودن و اولین بودن تبعات خودشو داره و موردی توش نیست

برای من به شخصه داستان جدید نبود. این داستان انتقام رو بارها تو سینما و بازیها تو اسکیل های متفاوت دیدیم.

و اینکه اصلا انتقام خوبه یا بد!؟

تو Tlou 2 تیم نویسنده میخواد بگه انتقام بده و شما تو این راه امکان داره خیلی های دیگه/چیز های دیگه رو از دست بدین و بالاخره باید این چرخه انتقام یکجایی پاره بشه.

ولی تو یه فیلمی مثل Kill Bill تارانتینو به ما میگه "انتقام باید گرفته بشه" و حتی یه جمله مشهوری این فیلم داره "“Revenge is a dish best served cold.” از کتاب Mathilde.

"انتقام غذایی هستش باید سرد سرو شود" ولی در پارت 2 ما با یه دختری همسفر میشیم که از لحاظ ذهنی برای انتقام آمادگی نداره و حتی دلیل انتقام خودش رو هم نمیدونه! (یه جورایی انتقام برای Ellie مثل یه غذای داغ هستش که Ellie طعمش رو نمیدونه، چون داغ سرو کرده) یعنی دقیقا نقطه مقابل یه فیلمی مثل Kill Bill. دومین ایرادی که شخصا داشتم هم شخصیت Ellie بود، چرا باید من گیمر یه شخصیت فوق احمق مثل Ellie رو کنترل کنم؟
این طرف Abby و شخصیت پردازی که داشت خیلی منطقی تر بود کاملا میشد تصمیمات یا دیالوگ هایی که میگفت رو درک کرد، برعکس Ellie.

امیدوارم تو بازی بعد Naughty Dog مجبور نشیم شاهد اشتباهات و تباه شدن یه شخصیت بیخودی مثل Ellie باشیم. ساخت Protagonist باهوش و غیرقابل پیش بینی کار آسونی نیست که بنظرم تو پارت 2 زیاد موفق نبودن.

------------------------------------------------------------------------------------



این رو هم بگم، ایراد گرفتن به این معنی نیست که پارت 2 بازی ضعیفی هست. آشغال خطاب کردن یه سری آثار مثل توهین به شعور خود شخص میمونه، ولی هیچ اثری هم بی ایراد نیست.
در ادامه به نظرم صنعت سینما فرسخ ها از ویدیو گیم جلوتر هستش. چون رسما به غیر از Rockstar و Naughty Dog استودیویی پیدا نمیشه داستان و شخصیت هایی خلق کنه که ارزش بحث کردن داشته باشن. همین Ragnarok با متای 94 داستان و پایان بندی ضعیفی داره که برای خیلی ها واقعا نا امید کننده بود.
 
الی اون همه آدم که کاره‌ای نبودن کشت ولی وقتی رسید اصل کاری رأفت و عطوفت شامل حال ابی شد! بقیه آدما آدم نبودن؟! اونا کس و کاری نداشتن بیاد انتقام بگیره؟
هرچقدر بقیه قسمت‌های بازی عالی بود داستان بازی مشکل داشت به نظرم
مقابله الی با ابی فرق داره با مقابله الی به یه ناشناس .
الی وقتی به ابی میرسه دلیل انتقام ابی رو میدونه/ یک بار ابی اون رو بخشیده و نکشته (این خیلی مهمه*)/ ابی رو تحت شکنجه و آزار می بینه/ لو رو کنار دستش میبینه که ابی ازش حمایت میکنه/ اون درگیری پایانی باعث میشه یاد جویل بیفته(چون اون شرایط رو با شرایط خودش و جویل مقایسه میکنه) و کلی دلیل دیگه.

"انتقام غذایی هستش باید سرد سرو شود" ولی در پارت 2 ما با یه دختری همسفر میشیم که از لحاظ ذهنی برای انتقام آمادگی نداره و حتی دلیل انتقام خودش رو هم نمیدونه! (یه جورایی انتقام برای Ellie مثل یه غذای داغ هستش که Ellie طعمش رو نمیدونه، چون داغ سرو کرده) یعنی دقیقا نقطه مقابل یه فیلمی مثل Kill Bill. دومین ایرادی که شخصا داشتم هم شخصیت Ellie بود، چرا باید من گیمر یه شخصیت فوق احمق مثل Ellie رو کنترل کنم؟
این طرف Abby و شخصیت پردازی که داشت خیلی منطقی تر بود کاملا میشد تصمیمات یا دیالوگ هایی که میگفت رو درک کرد، برعکس Ellie.

امیدوارم تو بازی بعد Naughty Dog مجبور نشیم شاهد اشتباهات و تباه شدن یه شخصیت بیخودی مثل Ellie باشیم. ساخت Protagonist باهوش و غیرقابل پیش بینی کار آسونی نیست که بنظرم تو پارت 2 زیاد موفق نبودن.

.
تو صنعت بازی چندان ندیدیم - تو صنعت سینما آره به نسبت بیشتر بوده ولی بازم نه با این نوع روایت چون سینما محدوده تو این نوع روایت بازی گونه

تیم نویسندگی سعی کردن الی رو یه کرکتر سردرگم و شوکه شده نشون بدن(از هر طرف داغون شده هم از طرف خود جویل با دروغش و هم از طرف بازم جویل به خاطر کشته شدنش)
و در مقابل ابی رو یه شخصیتی که رو هدفش که انتقامه متمرکزه
در نتیجه من این رو ایراد نمی بینم اونم در مقایسه با Kill Bill - این که میخواد شخصیت اصلی داستان همچین ویژگی داشته باشه ضعف یا ایراد نیس تفاوته که طبیعتا خیلی ها شاید دوس داشته باشن خیلی ها هم خوششون نیاد و یه شخصیت Hero مانند مثه جویل براشون دلپذیرتر باشه (مخصوصا تو مدیوم بازی)

یکی هم اینکه tlou2 ریسک کرد و به داستانی روایت کرد که باعث میشه خودت در موردش صحبت کنی و با نحوه روایت انتقام با اثر بزرگ سینمایی مثه Kill Bill مقایسش کنی(چند تا داستان تو صنعت بازی به این حد میرسن؟) . و این یعنی تیم سازنده به هدفش رسیده و کارشونو کامل انجام دادن ( ولی طبیعتا چون مثالش تو صنعت بازی نبوده یا خیلی نادر بوده جای بهبود همیشه هست)
.
 
آخرین ویرایش:
اینکه نویسنده چه داستانی رو میخواد بگه برمیگرده به ذهنیت خودش! برای ما میتونه کلیشه باشه، تکراری باشه، آبکی باشه یا حتی مسخره باشه! اگه خود من یا شما بخوایم داستانی بنویسیم، چیزی که تو ذهنمون میسازیم رو بیان میکنیم.
اینجا ما میتونیم روش بیان اون ذهنیت رو نقد کنیم! مثلا بگیم بد اجرا شده، اگه اینجوری اجرا میشد بهتر بود و هزارتا "یا" دیگه...

این چیزی نیست که بخوایم بگیم نویسنده کارش خوبه یا بد چرا که اون فقط چیزی که دوست داشته نوشته و اجرا کرده
 
برای من به شخصه داستان جدید نبود. این داستان انتقام رو بارها تو سینما و بازیها تو اسکیل های متفاوت دیدیم.

و اینکه اصلا انتقام خوبه یا بد!؟

تو Tlou 2 تیم نویسنده میخواد بگه انتقام بده و شما تو این راه امکان داره خیلی های دیگه/چیز های دیگه رو از دست بدین و بالاخره باید این چرخه انتقام یکجایی پاره بشه.

ولی تو یه فیلمی مثل Kill Bill تارانتینو به ما میگه "انتقام باید گرفته بشه" و حتی یه جمله مشهوری این فیلم داره "“Revenge is a dish best served cold.” از کتاب Mathilde.

"انتقام غذایی هستش باید سرد سرو شود" ولی در پارت 2 ما با یه دختری همسفر میشیم که از لحاظ ذهنی برای انتقام آمادگی نداره و حتی دلیل انتقام خودش رو هم نمیدونه! (یه جورایی انتقام برای Ellie مثل یه غذای داغ هستش که Ellie طعمش رو نمیدونه، چون داغ سرو کرده) یعنی دقیقا نقطه مقابل یه فیلمی مثل Kill Bill. دومین ایرادی که شخصا داشتم هم شخصیت Ellie بود، چرا باید من گیمر یه شخصیت فوق احمق مثل Ellie رو کنترل کنم؟
این طرف Abby و شخصیت پردازی که داشت خیلی منطقی تر بود کاملا میشد تصمیمات یا دیالوگ هایی که میگفت رو درک کرد، برعکس Ellie.

امیدوارم تو بازی بعد Naughty Dog مجبور نشیم شاهد اشتباهات و تباه شدن یه شخصیت بیخودی مثل Ellie باشیم. ساخت Protagonist باهوش و غیرقابل پیش بینی کار آسونی نیست که بنظرم تو پارت 2 زیاد موفق نبودن.

------------------------------------------------------------------------------------



این رو هم بگم، ایراد گرفتن به این معنی نیست که پارت 2 بازی ضعیفی هست. آشغال خطاب کردن یه سری آثار مثل توهین به شعور خود شخص میمونه، ولی هیچ اثری هم بی ایراد نیست.
در ادامه به نظرم صنعت سینما فرسخ ها از ویدیو گیم جلوتر هستش. چون رسما به غیر از Rockstar و Naughty Dog استودیویی پیدا نمیشه داستان و شخصیت هایی خلق کنه که ارزش بحث کردن داشته باشن. همین Ragnarok با متای 94 داستان و پایان بندی ضعیفی داره که برای خیلی ها واقعا نا امید کننده بود.
اگه به دقت اکت الی از اول بازی تا سکانس اخر رو دنبال کنید الی بیشتر به دنبال عقده ها و سردرگمی خودش به سیاتل میره نه نفرت از ابی

یه نکته ای که کسی بهش اشاره نمیکنه ابی زمان کشتن جوئل به شدت مردده ولی اطرافیانش تحریک و تشویقش میکنن که جوئل رو بکشه....
تو صحنه انفی تئاتر با اینکه ابی خشم و نفرت بیشتری داره لو با تاثیر گذاری اخلاقی و فکری که چند روز گذشته روی ابی داشته میتونه ابی رو اروم کنه...ما داریم از دنیایی حرف میزنیم که همین ابی و لو تو شرایط متفاوتی با هم روبرو میشدن قطعا همدیگه رو میکشتن 😂😂
بعد ملت میشینن با منطق خودشون تصمیمات کارکترا تو همچین دنیایی رو نقد میکنن 😒
 
در مورد داستان TLoU2، طبیعیه که مخالف و موافق زیاد داشته باشه و دو دستگی پیش بیاد. هر داستانی می‌تونه این‌طوری باشه، دیگه چه برسه به TLoU2 که چیز خاصی بود (به نظر من که شاهکار بود، ولی اینجا منظورم از خاص ربطی به خوب و بد بودنش نداره) و عجیب نیست که تعداد مخالف‌ها هم زیاد باشه و اینکه یه عده می‌گن آشغاله و حالمون به هم خورد و اینا هم باز عجیب نیست، چون سلیقه‌ها با هم فرق می‌کنه.
ولی قضیه وقتی عجیب می‌شه که بگیم کلیشه‌ای بوده! :D به نظر من که بازی از نظر نوع روایت داستان، یکی از ضدکلیشه‌ترین و ساختارشکنانه‌ترین آثار تاریخ سرگرمی بود و مشابهش رو خیلی کم داریم که یه بخش پررنگی از ماجرا هم به فرمت اثر برمی‌گرده، یعنی یه بازی ویدیویی که خیلی فرق داره با فیلم و سریال و کتاب و... برای همین بعید می‌دونم هرچقدر هم تلاش کنن، توی سریال بتونن به دستاوردهای بازی از نظر نوع روایت برسن.
اتفاقاً بخش عمده اعتراضات به بازی، به خاطر همین غیرکلیشه‌ای بودن و ترکوندن انتظارات مخاطب‌ها بود! وگرنه اگه مثلاً:

TLoU2 یه داستانی رو روایت می‌کرد که جول توش می‌مرد ولی به شکلی متفاوت، اعتراض‌ها هم خیلی کمتر می‌شد. مثلاً یه صحنه‌ای پیش می‌اومد که الی در معرض خطره و جول می‌پره جلو و گلوله‌ها به اون می‌خوره و در حالت صحنه آهسته، یه آهنگ سوزناکی هم پخش می‌شه و بعدش در حال وصیت کردن، می‌میره. بعد هم الی می‌افته دنبال انتقام و... اون طوری امکان نداشت این میزان اعتراض پیش بیاد.
ولی الآن خیلی‌ها می‌گن قهرمان محبوب ما چرا این طوری مُرد و به ما توهین شده و عصبانی هستیم و فلان و چنان! :D یا چرا الی آخرش از قاتل قهرمان محبوب ما انتقام نگرفت و کاش حداقل حق انتخاب داشتیم که دل و روده ابی رو می‌ریختیم بیرون و... یعنی دقیقاً مشکل خیلی‌ها (نه همه) با بازی، به خاطر اینه که کلیشه‌ها رو منهدم کرد و از نوع مرگ قهرمان تا بخشش قاتل، با ذهنیت رایج خیلی‌ها فرق داشت. یا این موضوع که جول هرچقدر برای الی نقش پدر مهربون رو داشته، به همون میزان برای ابی نقش یه قاتل بی‌رحم رو داشته که اومده پدرش رو کشته و خیلی‌ها نمی‌تونستن این قضیه رو تحمل کنن و شاکی می‌شدن و احساس توهین به شخصیت محبوب‌شون پیدا می‌کردن. کلیشه‌ای؟ انصافاً؟! :D
همین ماجراها هم باعث شده بود یه عده نتونن با مرگ جول کنار بیان و هی دنبال سوراخ سنبه بگردن و به این نتیجه برسن که مرگ جول تقصیر کیفیت پایین داستان بوده! lol
معروف‌ترین مورد در این زمینه هم اینه که تا باهاشون بحث می‌کنی، می‌گن چرا جول یه دفعه احمق شد و اسمش رو به ابی لو داد یا چرا رفت توی محل اقامت ابی که اسیر بشه! همین پرسش‌ها هم نشون می‌ده یا بازی رو انجام ندادن، یا داستان رو با دقت دنبال نکردن وگرنه همچین پرسش‌هایی براشون پیش نمی‌اومد.
ضدکلیشه‌ترین ؟ ساختارشکنانه‌ترین ؟
دراکمن کلیشه ترین ترفند داستان گویی تاریخ سرگرمی کپی پیست کرده
این کلیشه n هزار بار در فیلم / سریال / انیمیشن/ بازی استفاده شده :-?? در حدی که 25 سال پیش feminist ها برای مقابله با این ترفند سایت راه انداختن



Women in Refrigerators (or WiR) is a website created in 1999 by a group of feminist comic-book fans that lists examples of Women in Refrigerators Syndrome, a literary trope in which female characters are injured, raped, killed, or depowered (an event colloquially known as fridging), sometimes to stimulate "protective" traits, and often as a plot device intended to move a male character's story arc forward, and seeks to analyze why these plot devices are used disproportionately on female characters
نکته انقلابی داستان بازی چی بود ؟
gender swap
کلمه و ترفندی که بین دراکمن و همفکران اش ( کل صنعت سرگرمی تصرف کردن ) خیلی محبوب
امکان نداره فیلم / سریال / بازی مدرنی پیدا کنید که gender swap و race swap نداشته باشه

دراکمن رسما کلیت داستان نسخه اول در نسخه دوم کپی پیست کرده
نکته انقلابی کپی پیست داستان نسخه اول چی بود ؟
gender swap

--------------
روایت پارت 2 داخل سریال خیلی ساده تر و منطقی تر
در سریال یه دختر 40 تا 50 کیلویی 10 تا 20 نفر ( به جای صدها نفر عضو گروه شبه نظامی اموزش دیده و کالت مذهبی با توان بدنی چند برابری ) به روش های معمولی ( نه سلاخی / قطع عضو / منفجر کردن اعضای بدن و ... ) می کشه


پلات هولی در اون مورد بوجود نیومده. پلات هولش کجاست؟
اگر جویل اونطوری یهو و تو اون شرایط اون بلا سرش نمیومد هم شدت خشم مخاطب کاهش پیدا میکرد(نویسنده میخواسته شما همون اوایل بازی میخکوب شی و پر از خشم بشی) و هم اینکه اگر اونطوری که شما میگی میشد شاید اصن جویل رو می بخشید و میرفتن پی کارش و اینطوری بازی کلا همون اوایلش تموم میشد:Dپس این از این

در مورد بخش دوم هم اصن نشون دادن اون فلش بک و حرفایی که واضح بینشون رد و بدل میشه نشون میده که الی با کاری که جویل کرده کنار اومده و داره می بخشتش، ولی اون اتفاقی که فرداش رخ میده نمیذاره الی با جویل دوباره خوش باشه و برای همین میخواد ابی رو بکشه.
ولی وقتی خود الی برای انتقام همه رو از دم تیغ میگذرونه ( حتی مل که باردار بوده ) و آخر بازی هم میرسه سروقت ابی و لو که براش تداعی کننده خودش و جویل هست نمیخواد دیگه اشتباه جویل رو تکرار کنه و ابی رو ول میکنه و میره. خیلی واضح بود پایانش و به نظرم تفسیر و بحث های متفاوت لازم نداره (مخصوصا وقتی اون فلش بک رو نشون میده)

من بازم میگم شما میتونی اصن از بازی نفرت داشته باشی ولی حداقل باید منظور بازی رو متوجه بشیم بعد قضاوتش کنیم.

.
هم میرسه سروقت ابی و لو که براش تداعی کننده خودش و جویل هست ؟

بله این سکانس دقیقا کپی 1 به 1 پایان نسخه اول
اینجا هیچ فلش بکی نیست
فلش بک پایانی هیچ منطقی نداره ( الخصوص بعد از اون صحنه مسخره تهدید و نبرد اجباری )

--------------------------
هیچ کس اینجا Xenoblade Chronicles بازی نکرده ؟
1688451803902.png
 
آخرین ویرایش:
ضدکلیشه‌ترین ؟ ساختارشکنانه‌ترین ؟
دراکمن کلیشه ترین ترفند داستان گویی تاریخ سرگرمی کپی پیست کرده
این کلیشه n هزار بار در فیلم / سریال / انیمیشن/ بازی استفاده شده :-?? در حدی که 25 سال پیش feminist ها برای مقابله با این ترفند سایت راه انداختن



Women in Refrigerators (or WiR) is a website created in 1999 by a group of feminist comic-book fans that lists examples of Women in Refrigerators Syndrome, a literary trope in which female characters are injured, raped, killed, or depowered (an event colloquially known as fridging), sometimes to stimulate "protective" traits, and often as a plot device intended to move a male character's story arc forward, and seeks to analyze why these plot devices are used disproportionately on female characters
نکته انقلابی داستان بازی چی بود ؟
gender swap
کلمه و ترفندی که بین دراکمن و همفکران اش ( کل صنعت سرگرمی تصرف کردن ) خیلی محبوب
امکان نداره فیلم / سریال / بازی مدرنی پیدا کنید که gender swap و race swap نداشته باشه

دراکمن رسما کلیت داستان نسخه اول در نسخه دوم کپی پیست کرده
نکته انقلابی کپی پیست داستان نسخه اول چی بود ؟
gender swap

--------------
روایت پارت 2 داخل سریال خیلی ساده تر و منطقی تر
در سریال یه دختر 40 تا 50 کیلویی 10 تا 20 نفر ( به جای صدها نفر عضو گروه شبه نظامی اموزش دیده و کالت مذهبی با توان بدنی چند برابری ) به روش های معمولی ( نه سلاخی / قطع عضو / منفجر کردن اعضای بدن و ... ) می کشه



هم میرسه سروقت ابی و لو که براش تداعی کننده خودش و جویل هست ؟

بله این سکانس دقیقا کپی 1 به 1 پایان نسخه اول
اینجا هیچ فلش بکی نیست
فلش بک پایانی هیچ منطقی نداره ( الخصوص بعد از اون صحنه مسخره تهدید و نبرد اجباری )

--------------------------
هیچ کس اینجا Xenoblade Chronicles بازی نکرده ؟
View attachment 299727
الان سوال مهم برام اينه هيتت از اكس باكس بيشتره يا نيل دراكمن

و اصلا به چيزي علاقه هم داري يا كلا دوست داري مخالف همه باشي؟
 
ضدکلیشه‌ترین ؟ ساختارشکنانه‌ترین ؟
دراکمن کلیشه ترین ترفند داستان گویی تاریخ سرگرمی کپی پیست کرده
این کلیشه n هزار بار در فیلم / سریال / انیمیشن/ بازی استفاده شده :-?? در حدی که 25 سال پیش feminist ها برای مقابله با این ترفند سایت راه انداختن



Women in Refrigerators (or WiR) is a website created in 1999 by a group of feminist comic-book fans that lists examples of Women in Refrigerators Syndrome, a literary trope in which female characters are injured, raped, killed, or depowered (an event colloquially known as fridging), sometimes to stimulate "protective" traits, and often as a plot device intended to move a male character's story arc forward, and seeks to analyze why these plot devices are used disproportionately on female characters
نکته انقلابی داستان بازی چی بود ؟
gender swap
کلمه و ترفندی که بین دراکمن و همفکران اش ( کل صنعت سرگرمی تصرف کردن ) خیلی محبوب
امکان نداره فیلم / سریال / بازی مدرنی پیدا کنید که gender swap و race swap نداشته باشه

دراکمن رسما کلیت داستان نسخه اول در نسخه دوم کپی پیست کرده
نکته انقلابی کپی پیست داستان نسخه اول چی بود ؟
gender swap

--------------
روایت پارت 2 داخل سریال خیلی ساده تر و منطقی تر
در سریال یه دختر 40 تا 50 کیلویی 10 تا 20 نفر ( به جای صدها نفر عضو گروه شبه نظامی اموزش دیده و کالت مذهبی با توان بدنی چند برابری ) به روش های معمولی ( نه سلاخی / قطع عضو / منفجر کردن اعضای بدن و ... ) می کشه



هم میرسه سروقت ابی و لو که براش تداعی کننده خودش و جویل هست ؟

بله این سکانس دقیقا کپی 1 به 1 پایان نسخه اول
اینجا هیچ فلش بکی نیست
فلش بک پایانی هیچ منطقی نداره ( الخصوص بعد از اون صحنه مسخره تهدید و نبرد اجباری )

--------------------------
هیچ کس اینجا Xenoblade Chronicles بازی نکرده ؟
View attachment 299727
View attachment sh.mp4
 
با این منطق که چون فلان ایده در پلات اصلی و روایت در n اثر پیش از خودش تکرار شده پس کلیشه خواهد بود و کلیشه هم یک نکته ی منفی هست
پس باید درِ کل سینما تئاتر رمان موسیقی و ویدئو گیم را تعطیل کرد چون تک تک اثاری که عرضه میشوند کلیشه هستند و ارزش وقت گذاشتن را نخواهد داشت
 
من شخصا با اینکه هنوزم Part I رو ترجیح میدم، اما تو هیچ بازی‌‌ای اندازه Part II احساسات مختلف مثل خشم، اندوه و غم رو به این اندازه تجربه نکرده بودم.

حتی یادمه دور دوم که واسه کامل کردن کالکتبل ها شروع کردم خیلی از کاتسین ها رو رد میکردم چون اعصابم رو به می‌ریخت.

شخصیت پردازی تک تک کارکترها فوق العاده بود و از بین رفتن هر کدوم آدمو منهدم میکرد.
 
موضوع انتقام و عشق و امثالهم مواردی هستند که انسان تا ابد درگیر اونا هست و قطعا سال 2400 هم بازی‌ها و فیلم‌هایی در مورد این مورد ساخته خواهد شد. چیزی نیست که بخواین بهش گیر بدین و به وسیله باهاش بخواین یک اثر رو زیر سوال ببرین. عین اینه که بگین فلان فیلم 2022 فیلم بدیه چون ما سال 1958 هم فلان فیلم رو راجب مبحث انتقام داشتیم. بیشتر ساختارشکنی و ضدکلیشه بودن تلو 2 هم توی مسئله روایت اون هست. این گیرهای الکی رو میشه به پلات تلو یک هم داد که همراه شدن یک دختر و مرد و برقرار شدن رابطه پدر دختری تا حالا بارها تو سینما و بازیا بوده پس کلیشه‌ای عه و اثر به درد نمیخوره. یکم به گیرایی که میدین فکر کنین لطفا.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or