شاهکار بودنش برای افراد متعصب اره اما حقیقت چیز دیگه ای هست البته من بحثم با داستانشه نه گیم پلی
این بازی کلا زیاد شخصیت جذاب و دوست داشتنی یا عمیق نداشت پس اصلا کار درستی نبود
ضمنا بازی داستانش چی بود؟ اول بازی جوئل می میره و الی می ره تا انتقامش رو بگیره فکر نمی کنید زیاد بیش از حد کلیشه ایه این داستان؟
جزئیات داستان هم برای اینکه حس عدالت بعضی ها رو بیدار کنه و البته بازم سیستم کلیشه ای همیشگی استفاده از تم لزبین توی بازی بود حداقل نمی کنن محض تنوع هم که شده توی این موارد گی هم اضافه کنن که البته گی مشابه لز خیلی بم افکن نیست برای همینم استفاده نمی شه
اینکه با شخصیت بد بازی هم از زاویه ی اون بازی ادامه پیدا کنه نه چیز جدیدی بود نه چیز خاصی به بار داستان اضافه کرد این حرکتم صرفا برای طولانی کردن گیم پلی بازی و البته اب بستن توش هم استفاده شده بود
یا اون حرکت چیپ اینکه فلانی بچه تو شیکمشه ببین منم انسانم اینا که حالم بهم زد
اخر بازیم که باز فاجعه بار تموم شد این همه جر داد خودش بعد داستان عین کارتون ها من بخشش رو انتخاب می کنم
این چرندیات ماله فیلم های 2 3 دهه ی پیشه با کارتون ها بخشش این شکلی کجاش لذت بخشه فقط یک احمق توی همچین شرایطی بخشش رو انتخاب می کنه اصلا با دنیای خشن و بی رحم بازی هم هیچ سازگاری نداشت
یا باز حالت فوق کلیشه ای بازی ها که شخصیت بد بازی تا اخرین لحظه فرار می کنه و تا اخر بازی باید بیافتی دنبالش
اصلا نسخه ی یک با نسخه ی دو بازی قابل مقایسه نیست نسخه ی یک همه چیزش شاهکار بود اما نسخه ی دو یک اشتباه بزرگ بود یوزر اسکور 5.8 این بازی در مقابل 9.2 نسخه ی یک هم گویای این مسئله هست
یوزر اسکور بازی هم 160000 هزار نفر توش شرکت کردن اصلا جای بحث یا دسیسه خوندن نداره کسیم بابت این چیزا پول نمی ده پس بهتره حقیقت بپذیرید
اگر اینطوری که هست میگی پس تمام زلدا ها کلیشه ای هستند پس ...
اصلا نکته ی اصلی که داستان بازی را جذاب میکند نه ایده اصلی داستان که اینجا بحث انتقام بوده بلکه نحوه ی پیاده سازی و روایت ان هست
در عمل الان کسی که عاشق یک داستان میشه به کاری به ایده ی اصلی داستان ندارد (البته سر این هم بحث خواهیم کرد)
به جزییات ان هست که بها میداد مانند پرداخت شخصیت ها و روایت داستان و فضاسازی که انجام میشود
این بازی با هر معیاری که قرار است مقایسه شود در هر سه تا پخش بینظیر در صنعت گیم بوده و در یک کلمه بنجمارک پرداخت شخصیت و روایت و فضاسازی در این صعنت هست به نظر من بخش الی به خوبی بپرداخته شد
مشکل اصلی داستان ادعاهای شما نیست صرفا کم/بد پرداختن به ابی بوده چون در انتها افراد کمی بودن که با ابی احساس همذات پنداری کردن که این تنها ضعف بود که البته با وجود اینکه تا همینجا این اثر رقیبی ندارد به نظرم این ایراد قابل چشم پوشی هست و در داستان نمره ی کامل را خواهد گرفت
قیاس صحیح این بازی با فیلم واگینگ دد نیست با اتک ان تایتان هست
در انجا هم چنین رویکردی بوده که انتقام را بی معنی کنند در سه فصل نخست هدف بازی شیطان جلوه دادن تایتان ها و .... بوده اما در انتهای فضل سوم کاری کرد که ما انان را هم قربانی بدانیم و با ایشان احساس همذات پنداری کنیم و بهترین شکل پیاده شد البته باز قیاس سریال و فیلم با ویدئوگیم منصفانه نیست ولی این را گفتم که بگوییم در چه فضایی باید مقایسه شود
و همنیکه این بازی کاری کرده ما این اثر را با سینما و سریال مقایسه کنیم یعنی در هدفش موفق بوده و جای تحسین دارد
اما نکته ی بعدی که به نظرم کم از پرداخت به این جزییات در این اثر ندارد این شجاعت استدیو برای تغییر در مسیر داستان بوده اینم شاهد
قبلا فکر میکردم The Last of Us یعنی رابطهی بین الی و جول
ولی نسخهی دوم و مخصوصا سریال بهم نشون داد که کلا ذهنیت اشتباهی داشتم و اصلا اینطور نیست.
The Last of Us یعنی یه دنیای خشن و بیرحم. سرگذشت هرکدوم از شخصیتایی که این دنیا رو تشکیل میدن و تونستن زنده بمونن، میتونه یه داستان عمیق و تاثیرگذار رو از دید جدیدی که تا حالا به این دنیا اصلا نگاه نکردیم بازگو کنه.
از حضور شخصیتای جدید اصلا سورپرایز نشدم
اگر قسمت دوم یک ماجراجویی هیجان انگیز از الی و جویل بود به نظرم کسی انقدر معترض نمیشود اما عیار کار دراکمن و رفقا هم مشخص نمیرفت این نکته ی اساسی که چگونه انتقام را در ویدئو گیم پیاده سازی کنیم به خودی خود کار چالش برانگیزی هست
شما به چالش داستان توجه کنید چند تا بازی خوب میتوانید معرفی کنید که در کلیشه ی انتقام یک بازی قابل قبول ارائه بدهند؟
مگر غیر از این هست اگر هر بازی ای از بعد از لست دو بیاید که موضوع اش انتقام باشد ناخوداگاه با لست دو مقایسه میشود
حتی اگر این بازی به هر دلیلی فیل میشد بازهم این ریسک ارزش تحسین را دارد چطور به سمت این موضوع رفتند
اینجاست که این تغییر در داستان پتانسیل صنعت گیم را یک بار دیگر در چشم هیترهای این مدیوم دوست داشتنی کرد
نظر شخصی من در مورد انتظارات از لست سه، با لست دو چیزی که دیدیم که عیار کار این استدیو در داستان چیزی فرای حدانتظار هست پس این روند را هم باید ادامه یابد حالا ذیل هر چالشی که میخواهند انتخاب کنند من برایم مهم نیست که این چالش چه کلیشه ای می تواند باشد
توقعم در جزییاتش اینه که اشتباهی که سر ابی را دوباره تکرار نکنند اگر قرار است با یک شخصیت همذات پنداری کنیم باید دلایل و زمان بیشتری داشته باشیم این را حتما امیدوارم لحاظ کنند
از فرهنگ کاری ناتی داگ هم میشود پیش بینی کرد یا بیخیال لست خواهند شد یا بیخیال الی، چون اینا اهل شیردوشی از شخصیت ها نیستن اینا تا دلیل قانع کننده ای نداشته باشن تا ایده ای بکر نداشته باشن سراغ الی نخواهن رفت شاید یک قسمت بهش استراحت بدن، بعد به عنوان سوپرایرز رونمایی اش کنند