شایعه اطلاعات جدیدی از بازی The Last Of US Part 3 منتشر شد

Los Galacticos

💥Hala Madrid💥
Gold User
last-of-us-part-3-e1688365759710.jpg

یک افشا کننده ی مشهور در دنیای بازی که ViewerAnon نام دارد اعلام کرد که پروژه ی بعدی استدیو Naughty Dog در حال ساخت بوده و این پروژه قسمت سوم بازی The Last Of US میباشد.

این شخص طی سالهای گذشته بارها موضوعات و شایعات جنجالی زیادی را مطرح کرده بود و در آخرین اظهار نظر خود در توییتر شخصی خود عنوان کرد که با توجه به موفقیت بالای سریال این فرچاینز استدیو Naughty Dog به صورت مداوم در حال کار بر روی نسخه ی سوم این بازی میباشد. همچنین این شخص در ادامه اعلام کرد که داستان بازی مشخص نیست و تمامی صحبت ها در مورد داستان نسخه ی سوم فقط در حد شایعه هستند اما گفته میشود که در بازی گروهی به نام Scavengrs حضور دارند که در یکی از شهرهای بازی برای بقا تلاش میکنند. همچنین در نسخه ی سوم شخصیتی به نام لوکاس حضور دارد که بسیار متواضع و مهربان است اما درون خود شخصیتی تاریک را می پروراند. همچنین شخصیت مونث دیگری به نام Val در بازی حضور دارد که لیدر گروه بوده و Ezra نیز دستیار Val در بازی میباشد. در ادامه ی داستان بازی این دو شخصیت با یکدیگر دچار اختلاف میشوند و شخصیت سومی به نام میسون که یک سرباز کهنه کار است میبایست از بین وفاداری به Ezra یا Val یکی را انتخاب کند. همچنین طبق شایعات منتشر شده تعداد شخصیت های این گروه 5 نفر میباشد و اینکه چطور داستان این 5 شخصیت با الی مرتبط میشود هنوز فاش نشده است.

در ادامه ViewerAnon اعلام کرد که فیلمبرداری لوکیشن های این نسخه آغاز شده و با توجه به مقیاس های بزرگ لوکیشن های فیلمبرداری ممکن است انتشار این عنوان به چند سال آینده موکول شود و شخصیت اصلی بازی همانند نسخه ی دوم الی خواهد بود و این کارکتر نقش مهمی را در بازی ایفا خواهد کرد.
سال گذشته بود که استدیو Naughty Dog اعلام کرد که کار بر روی عنوان بعدی این استدیو به رهبری نیل دراکمن آغاز شده است و یکی از مقامات سونی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که اگر عنوان The Last Of US پتانسیل ادامه دادن را داشته باشد بدون شک سونی به آن باز خواهد گشت.

البته به صورت همزمان پروژه ی تک نفره ی دیگری تحت هدایت استدیو Naughty Dog در حال ساخت میباشد که طبق شایعات منتشر شده قسمت بعدی عنوان Uncharted میباشد.

Source
 
آخرین ویرایش:
شاهکار بودنش برای افراد کم سن و سال یا متعصب اره اما حقیقت چیز دیگه ای هست البته من بحثم با داستانشه نه گیم پلی
این بازی کلا زیاد شخصیت جذاب و دوست داشتنی یا عمیق نداشت پس اصلا کار درستی نبود

ضمنا بازی داستانش چی بود؟ اول بازی جوئل می میره و الی می ره تا انتقامش رو بگیره فکر نمی کنید زیاد بیش از حد کلیشه ایه این داستان؟
جزئیات داستان هم برای اینکه حس عدالت بعضی ها رو بیدار کنه و البته بازم سیستم کلیشه ای همیشگی استفاده از تم لزبین توی بازی بود حداقل نمی کنن محض تنوع هم که شده توی این موارد گی هم اضافه کنن که البته گی مشابه لز خیلی بم افکن نیست برای همینم استفاده نمی شه
اینکه با شخصیت بد بازی هم از زاویه ی اون بازی ادامه پیدا کنه نه چیز جدیدی بود نه چیز خاصی به بار داستان اضافه کرد این حرکتم صرفا برای طولانی کردن گیم پلی بازی و البته اب بستن توش هم استفاده شده بود
یا اون حرکت چیپ اینکه فلانی بچه تو شیکمشه ببین منم انسانم اینا که حالم بهم زد
اخر بازیم که باز فاجعه بار تموم شد این همه جر داد خودش بعد داستان عین کارتون ها من بخشش رو انتخاب می کنم
این چرندیات ماله فیلم های 2 3 دهه ی پیشه با کارتون ها بخشش این شکلی کجاش لذت بخشه فقط یک احمق توی همچین شرایطی بخشش رو انتخاب می کنه اصلا با دنیای خشن و بی رحم بازی هم هیچ سازگاری نداشت
یا باز حالت فوق کلیشه ای بازی ها که شخصیت بد بازی تا اخرین لحظه فرار می کنه و تا اخر بازی باید بیافتی دنبالش :D
اصلا نسخه ی یک با نسخه ی دو بازی قابل مقایسه نیست نسخه ی یک همه چیزش شاهکار بود اما نسخه ی دو یک اشتباه بزرگ بود یوزر اسکور 5.8 این بازی در مقابل 9.2 نسخه ی یک هم گویای این مسئله هست

یوزر اسکور بازی هم 160000 هزار نفر توش شرکت کردن اصلا جای بحث یا دسیسه خوندن نداره کسیم بابت این چیزا پول نمی ده پس بهتره حقیقت بپذیرید
فردا که از خواب بیدار شدی اول از همه شام بخور، ساعت 4 بعدظهر صبحونه و آخر شب هم ناهار! چقدر باید کلیشه ای باشه زندگی؟ یه کار جدید انجام بده :))
 
من اومدم جواب بنويسم ديدم وقت خودمو تلف ميكنم
بازي با ١٢١ نقد متا ٩٣

يعني بالاي ٩٠ درصد نقدها بالاتر از ٩ بوده

مثله اينكه اينجا بخوام بگم زلدا چرا خوبه
يا ثابت كنم الدن رينگ
يا رزيدنت ٢ بازياي عالي هستن

كسي از اين بازي خوشش نيومد واقعا بايد ويديو گيمو بذاره كنار يا يه تحديد نظر اساسي رو معياراش بكنه
 
دقت کنید من نگفتم خود بازی گفتم داستانش و از داستانش ابدا خوشم نیومد اما اگر می خواید عین بچه دبیرستانی ها مسخره بازی دربیارید بحثی نداریم

اگر شماره ی 2 مشابه یک داستان خوبی می داشت با توجه به پیشرفت گیم پلیش باید 97 می شد متاش نه 93
قطعا یوزر اسکورشم عین شماره ی اول بالای 90 می شد نه 58
 
دوست عزيز مسيرت اشتباهه

شما به عنوان يه شخص ميتوني بياي بگي من از بازي خوشم نيومده خالا به هر دليلي

عيبي هم نداره قرار هم نيست از يه بازي همه خوششون بياد

منتهي وقتي يوزر اسكور رو هم مياري وسط داري فكت سازي ميكني
كه ايناها اينهمه ادم هم راضي نبودن

يوزر اسكور متا اصلا معيار مناسبي نيست وقتي هركسي بدون تجربه بازي ميتونه نمره بده

اونور نظر سايتهاي معتبر تو نقدها رو ول كنيم بيايم نظر يسري no name رو ملاك قرار بديم؟
و بدتر از همه بخث سن هست كه بازي با درجه سني M رو بگي بچه ها خوششون اومده

منم نميخوام نظر شخصيمو ديكته كنم يه معيارهايي هست مثله متا مثله تحليل ديجيتال فاندري مثله فروش كه همشون براي اين بازي تو بالاترين سطحه
 
اگر شماره ی 2 مشابه یک داستان خوبی می داشت با توجه به پیشرفت گیم پلیش باید 97 می شد متاش نه 93
در جریان هستید انشالله که اون عدد درصد هست؟! مثلا پارت 1 میشد 99 و پارت دو گیم پلی رو ارتقا میدادن و داستان هم خوب بود متاش باید حتما میشد 100 مثلا ؟ یا 101؟!:D
بعد مگه کیفیت داستان لول بندی نداره؟ فقط خوب و بد میشه مگه. فرض کن اولی 95 بوده دومی 93. میشه داستانی که خوب نبوده؟
 
  • Like
Reactions: Wolff
در جریان هستید انشالله که اون عدد درصد هست؟! مثلا پارت 1 میشد 99 و پارت دو گیم پلی رو ارتقا میدادن و داستان هم خوب بود متاش باید حتما میشد 100 مثلا ؟ یا 101؟!:D
بعد مگه کیفیت داستان لول بندی نداره؟ فقط خوب و بد میشه مگه. فرض کن اولی 95 بوده دومی 93. میشه داستانی که خوب نبوده؟

وقتي سريال ساخته شده از روي بازي imdb 8.8 ميگيره قطعا داستان قويه
سريال كه ديگه بحث گيم پلي مطرح نيست و مخاطباش خيليا گيمر نيستن

و اصلا گيمي كه داستان خوبي نداره چطور متاي بالاي نود مياره؟
داستان ضعيف لول ديزاين بازي رو بي معني ميكنه و عملا هر چي مكانيزم گيم پلي هست تكراري و بي هدف ميشه
يكي از ستونهاي اصلي لذت بردن از گيم اونم اكشن ادونچر قطعا داستانه
 
در جریان هستید انشالله که اون عدد درصد هست؟! مثلا پارت 1 میشد 99 و پارت دو گیم پلی رو ارتقا میدادن و داستان هم خوب بود متاش باید حتما میشد 100 مثلا ؟ یا 101؟!:D
بعد مگه کیفیت داستان لول بندی نداره؟ فقط خوب و بد میشه مگه. فرض کن اولی 95 بوده دومی 93. میشه داستانی که خوب نبوده؟
چی شد نفهمیدم من می گم با توجه به پیشرفت گیم پلی چرا متاش پس کمتر شد؟
وقتي سريال ساخته شده از روي بازي imdb 8.8 ميگيره قطعا داستان قويه
سريال كه ديگه بحث گيم پلي مطرح نيست و مخاطباش خيليا گيمر نيستن

و اصلا گيمي كه داستان خوبي نداره چطور متاي بالاي نود مياره؟
داستان ضعيف لول ديزاين بازي رو بي معني ميكنه و عملا هر چي مكانيزم گيم پلي هست تكراري و بي هدف ميشه
يكي از ستونهاي اصلي لذت بردن از گيم اونم اكشن ادونچر قطعا داستانه
شما چیزی مصرف می کنید؟ من می گم داستان یک خیلی خوب بود 2 خوب نبود سریال هم داستان یکش بود
اجازه بدید 2 ش بیاد می گم اونم چی می شه
 
شاهکار بودنش برای افراد متعصب اره اما حقیقت چیز دیگه ای هست البته من بحثم با داستانشه نه گیم پلی
این بازی کلا زیاد شخصیت جذاب و دوست داشتنی یا عمیق نداشت پس اصلا کار درستی نبود

ضمنا بازی داستانش چی بود؟ اول بازی جوئل می میره و الی می ره تا انتقامش رو بگیره فکر نمی کنید زیاد بیش از حد کلیشه ایه این داستان؟
جزئیات داستان هم برای اینکه حس عدالت بعضی ها رو بیدار کنه و البته بازم سیستم کلیشه ای همیشگی استفاده از تم لزبین توی بازی بود حداقل نمی کنن محض تنوع هم که شده توی این موارد گی هم اضافه کنن که البته گی مشابه لز خیلی بم افکن نیست برای همینم استفاده نمی شه
اینکه با شخصیت بد بازی هم از زاویه ی اون بازی ادامه پیدا کنه نه چیز جدیدی بود نه چیز خاصی به بار داستان اضافه کرد این حرکتم صرفا برای طولانی کردن گیم پلی بازی و البته اب بستن توش هم استفاده شده بود
یا اون حرکت چیپ اینکه فلانی بچه تو شیکمشه ببین منم انسانم اینا که حالم بهم زد
اخر بازیم که باز فاجعه بار تموم شد این همه جر داد خودش بعد داستان عین کارتون ها من بخشش رو انتخاب می کنم
این چرندیات ماله فیلم های 2 3 دهه ی پیشه با کارتون ها بخشش این شکلی کجاش لذت بخشه فقط یک احمق توی همچین شرایطی بخشش رو انتخاب می کنه اصلا با دنیای خشن و بی رحم بازی هم هیچ سازگاری نداشت
یا باز حالت فوق کلیشه ای بازی ها که شخصیت بد بازی تا اخرین لحظه فرار می کنه و تا اخر بازی باید بیافتی دنبالش :D
اصلا نسخه ی یک با نسخه ی دو بازی قابل مقایسه نیست نسخه ی یک همه چیزش شاهکار بود اما نسخه ی دو یک اشتباه بزرگ بود یوزر اسکور 5.8 این بازی در مقابل 9.2 نسخه ی یک هم گویای این مسئله هست

یوزر اسکور بازی هم 160000 هزار نفر توش شرکت کردن اصلا جای بحث یا دسیسه خوندن نداره کسیم بابت این چیزا پول نمی ده پس بهتره حقیقت بپذیرید
اگر اینطوری که هست میگی پس تمام زلدا ها کلیشه ای هستند پس ...

اصلا نکته ی اصلی که داستان بازی را جذاب میکند نه ایده اصلی داستان که اینجا بحث انتقام بوده بلکه نحوه ی پیاده سازی و روایت ان هست
در عمل الان کسی که عاشق یک داستان میشه به کاری به ایده ی اصلی داستان ندارد (البته سر این هم بحث خواهیم کرد)
به جزییات ان هست که بها میداد مانند پرداخت شخصیت ها و روایت داستان و فضاسازی که انجام میشود

این بازی با هر معیاری که قرار است مقایسه شود در هر سه تا پخش بینظیر در صنعت گیم بوده و در یک کلمه بنجمارک پرداخت شخصیت و روایت و فضاسازی در این صعنت هست به نظر من بخش الی به خوبی بپرداخته شد
مشکل اصلی داستان ادعاهای شما نیست صرفا کم/بد پرداختن به ابی بوده چون در انتها افراد کمی بودن که با ابی احساس همذات پنداری کردن که این تنها ضعف بود که البته با وجود اینکه تا همینجا این اثر رقیبی ندارد به نظرم این ایراد قابل چشم پوشی هست و در داستان نمره ی کامل را خواهد گرفت
قیاس صحیح این بازی با فیلم واگینگ دد نیست با اتک ان تایتان هست
در انجا هم چنین رویکردی بوده که انتقام را بی معنی کنند در سه فصل نخست هدف بازی شیطان جلوه دادن تایتان ها و .... بوده اما در انتهای فضل سوم کاری کرد که ما انان را هم قربانی بدانیم و با ایشان احساس همذات پنداری کنیم و بهترین شکل پیاده شد البته باز قیاس سریال و فیلم با ویدئوگیم منصفانه نیست ولی این را گفتم که بگوییم در چه فضایی باید مقایسه شود

و همنیکه این بازی کاری کرده ما این اثر را با سینما و سریال مقایسه کنیم یعنی در هدفش موفق بوده و جای تحسین دارد
اما نکته ی بعدی که به نظرم کم از پرداخت به این جزییات در این اثر ندارد این شجاعت استدیو برای تغییر در مسیر داستان بوده اینم شاهد
قبلا فکر میکردم The Last of Us یعنی رابطه‌ی بین الی و جول
ولی نسخه‌ی دوم و مخصوصا سریال بهم نشون داد که کلا ذهنیت اشتباهی داشتم و اصلا اینطور نیست.

The Last of Us یعنی یه دنیای خشن و بی‌رحم. سرگذشت هرکدوم از شخصیتایی که این دنیا رو تشکیل میدن و تونستن زنده بمونن، میتونه یه داستان عمیق و تاثیرگذار رو از دید جدیدی که تا حالا به این دنیا اصلا نگاه نکردیم بازگو کنه.

از حضور شخصیتای جدید اصلا سورپرایز نشدم:D
اگر قسمت دوم یک ماجراجویی هیجان انگیز از الی و جویل بود به نظرم کسی انقدر معترض نمیشود اما عیار کار دراکمن و رفقا هم مشخص نمیرفت این نکته ی اساسی که چگونه انتقام را در ویدئو گیم پیاده سازی کنیم به خودی خود کار چالش برانگیزی هست
شما به چالش داستان توجه کنید چند تا بازی خوب میتوانید معرفی کنید که در کلیشه ی انتقام یک بازی قابل قبول ارائه بدهند؟
مگر غیر از این هست اگر هر بازی ای از بعد از لست دو بیاید که موضوع اش انتقام باشد ناخوداگاه با لست دو مقایسه میشود
حتی اگر این بازی به هر دلیلی فیل میشد بازهم این ریسک ارزش تحسین را دارد چطور به سمت این موضوع رفتند

اینجاست که این تغییر در داستان پتانسیل صنعت گیم را یک بار دیگر در چشم هیترهای این مدیوم دوست داشتنی کرد


نظر شخصی من در مورد انتظارات از لست سه، با لست دو چیزی که دیدیم که عیار کار این استدیو در داستان چیزی فرای حدانتظار هست پس این روند را هم باید ادامه یابد حالا ذیل هر چالشی که میخواهند انتخاب کنند من برایم مهم نیست که این چالش چه کلیشه ای می تواند باشد
توقعم در جزییاتش اینه که اشتباهی که سر ابی را دوباره تکرار نکنند اگر قرار است با یک شخصیت همذات پنداری کنیم باید دلایل و زمان بیشتری داشته باشیم این را حتما امیدوارم لحاظ کنند

از فرهنگ کاری ناتی داگ هم میشود پیش بینی کرد یا بیخیال لست خواهند شد یا بیخیال الی، چون اینا اهل شیردوشی از شخصیت ها نیستن اینا تا دلیل قانع کننده ای نداشته باشن تا ایده ای بکر نداشته باشن سراغ الی نخواهن رفت شاید یک قسمت بهش استراحت بدن، بعد به عنوان سوپرایرز رونمایی اش کنند
 
امیدوارم یه IP جدید منتشر کنن و بعد برن سراغ tlou3
حیفه اسیتودیویی مثه ناتی پشت سر هم از یه بازی بسازه(اینکه خود tlou3 هم به چند سال استراحت نیاز داره یه علت دیگس)

+

در مورد داستان هم اتفاقا داستان بازی فوق العاده بود و البته جدید. اینا اگر داستان پارت 2 رو شبیه داستان پارت 1 می کردن شاید نتیجه عامه پسند تر میشد ولی یه داستان safe و بدون ریسک تحویل مخاطب میدادن و موندگاریه الان رو نداشت.
آیا میشد از این هم کم ایرادتر و بی نقص تر از آب در بیاد داستان؟ آره میشد ولی چون یه داستان جدید با یه زاویه دید جدید تو صنعت بازی بود و یجورایی جزو اولین های صنعت بود، همیشه نو بودن و اولین بودن تبعات خودشو داره و موردی توش نیست

.
 
آخرین ویرایش:
بنظرم داستان الی یا ابی تموم شده و بعد از پارت ۲ بازی به اون ابعاد حسابی بهشون پرداخته شد و برای پارت ۳ باید برن سراغ شخصیت ها و داستان جدید
 
گیمپلی اش که بهترین توی این ژانر محسوب میشه و فقط ریمیک ایول ۴ میتونه باهاش رقابت کنه تو بحث فنی هم اصلا حرفی نداریم اتمسفر و فضاسازیش هم معرکه است و ایده کلی داستانی هم خوب بود خیلی از شخصیت های جدید هم بد نبودن و میشد باهاشون ارتباط برقرار کرد فقط از لحاظ داستانی یه ایراد داره شخصیت پردازی و اصلا فلسفه وجودی جناب اقا/سرکار خانم ابی که نچسب ترین شخصیت خلق شده تو مدیوم بازیهای ویدئویی هست.یعنی به قدری نچسبه میخواستم بازی به این درجه یکی رو به خاطرش ول کنم.بحث هم اصلا مربوط به سفارشی ساختن شدن شخصیتش نیس چون دینا هم این طوری بود ولی شخصیت کیوت و قابل باوری داشت ولی کلا اون یارو از ناخن انگشت پاش تا موهای سرش نچسب بودن میبارید از باور ها و خط فکریش و طرز تفکر و عقاید درونیش تا ظاهرش و بیرونیاتش کلا نچسب بود و قضیه زمانی بدتر میشه تو فلش بک هاش به گذشته و دوران نوجوانی هم با چن تا سکانس به زور میخوان به مخاطب القا کنن نه ببین این آدم مثلا بدی نیس و فلان ولی بیشتر این کار رو خراب کرد و تناقص ایجاد کرد
امیدوارم تو نسخه سوم این یارو کلا وجود خارجی نداشته باشه(چه برسه به اینکه بخواییم کنترلش کنیم) یعنی حاضرم حتی الی عزیز تو نسخه سوم نباشه به شرطی که این یارو وجود خارجی نداشته باشه😅
موسیقی هم خیلی خوب بود ولی موسیقی های نسخه اول رو خیلی بیشتر دوس داشتم
 
در مورد داستان TLoU2، طبیعیه که مخالف و موافق زیاد داشته باشه و دو دستگی پیش بیاد. هر داستانی می‌تونه این‌طوری باشه، دیگه چه برسه به TLoU2 که چیز خاصی بود (به نظر من که شاهکار بود، ولی اینجا منظورم از خاص ربطی به خوب و بد بودنش نداره) و عجیب نیست که تعداد مخالف‌ها هم زیاد باشه و اینکه یه عده می‌گن آشغاله و حالمون به هم خورد و اینا هم باز عجیب نیست، چون سلیقه‌ها با هم فرق می‌کنه.
ولی قضیه وقتی عجیب می‌شه که بگیم کلیشه‌ای بوده! :D به نظر من که بازی از نظر نوع روایت داستان، یکی از ضدکلیشه‌ترین و ساختارشکنانه‌ترین آثار تاریخ سرگرمی بود و مشابهش رو خیلی کم داریم که یه بخش پررنگی از ماجرا هم به فرمت اثر برمی‌گرده، یعنی یه بازی ویدیویی که خیلی فرق داره با فیلم و سریال و کتاب و... برای همین بعید می‌دونم هرچقدر هم تلاش کنن، توی سریال بتونن به دستاوردهای بازی از نظر نوع روایت برسن.
اتفاقاً بخش عمده اعتراضات به بازی، به خاطر همین غیرکلیشه‌ای بودن و ترکوندن انتظارات مخاطب‌ها بود! وگرنه اگه مثلاً:

TLoU2 یه داستانی رو روایت می‌کرد که جول توش می‌مرد ولی به شکلی متفاوت، اعتراض‌ها هم خیلی کمتر می‌شد. مثلاً یه صحنه‌ای پیش می‌اومد که الی در معرض خطره و جول می‌پره جلو و گلوله‌ها به اون می‌خوره و در حالت صحنه آهسته، یه آهنگ سوزناکی هم پخش می‌شه و بعدش در حال وصیت کردن، می‌میره. بعد هم الی می‌افته دنبال انتقام و... اون طوری امکان نداشت این میزان اعتراض پیش بیاد.
ولی الآن خیلی‌ها می‌گن قهرمان محبوب ما چرا این طوری مُرد و به ما توهین شده و عصبانی هستیم و فلان و چنان! :D یا چرا الی آخرش از قاتل قهرمان محبوب ما انتقام نگرفت و کاش حداقل حق انتخاب داشتیم که دل و روده ابی رو می‌ریختیم بیرون و... یعنی دقیقاً مشکل خیلی‌ها (نه همه) با بازی، به خاطر اینه که کلیشه‌ها رو منهدم کرد و از نوع مرگ قهرمان تا بخشش قاتل، با ذهنیت رایج خیلی‌ها فرق داشت. یا این موضوع که جول هرچقدر برای الی نقش پدر مهربون رو داشته، به همون میزان برای ابی نقش یه قاتل بی‌رحم رو داشته که اومده پدرش رو کشته و خیلی‌ها نمی‌تونستن این قضیه رو تحمل کنن و شاکی می‌شدن و احساس توهین به شخصیت محبوب‌شون پیدا می‌کردن. کلیشه‌ای؟ انصافاً؟! :D
همین ماجراها هم باعث شده بود یه عده نتونن با مرگ جول کنار بیان و هی دنبال سوراخ سنبه بگردن و به این نتیجه برسن که مرگ جول تقصیر کیفیت پایین داستان بوده! lol
معروف‌ترین مورد در این زمینه هم اینه که تا باهاشون بحث می‌کنی، می‌گن چرا جول یه دفعه احمق شد و اسمش رو به ابی لو داد یا چرا رفت توی محل اقامت ابی که اسیر بشه! همین پرسش‌ها هم نشون می‌ده یا بازی رو انجام ندادن، یا داستان رو با دقت دنبال نکردن وگرنه همچین پرسش‌هایی براشون پیش نمی‌اومد.
 
آخرین ویرایش:
در مورد داستان TLoU2، طبیعیه که مخالف و موافق زیاد داشته باشه و دو دستگی پیش بیاد. هر داستانی می‌تونه این‌طوری باشه، دیگه چه برسه به TLoU2 که چیز خاصی بود (به نظر من که شاهکار بود، ولی اینجا منظورم از خاص ربطی به خوب و بد بودنش نداره) و عجیب نیست که تعداد مخالف‌ها هم زیاد باشه و اینکه یه عده می‌گن آشغاله و حالمون به هم خورد و اینا هم باز عجیب نیست، چون سلیقه‌ها با هم فرق می‌کنه.
ولی قضیه وقتی عجیب می‌شه که بگیم کلیشه‌ای بوده! :D به نظر من که بازی از نظر نوع روایت داستان، یکی از ضدکلیشه‌ترین و ساختارشکنانه‌ترین آثار تاریخ سرگرمی بود و مشابهش رو خیلی کم داریم که یه بخش پررنگی از ماجرا هم به فرمت اثر برمی‌گرده، یعنی یه بازی ویدیویی که خیلی فرق داره با فیلم و سریال و کتاب و... برای همین بعید می‌دونم هرچقدر هم تلاش کنن، توی سریال بتونن به دستاوردهای بازی از نظر نوع روایت برسن.
اتفاقاً بخش عمده اعتراضات به بازی، به خاطر همین غیرکلیشه‌ای بودن و ترکوندن انتظارات مخاطب‌ها بود! وگرنه اگه مثلاً:

TLoU2 یه داستانی رو روایت می‌کرد که جول توش می‌مرد ولی به شکلی متفاوت، اعتراض‌ها هم خیلی کمتر می‌شد. مثلاً یه صحنه‌ای پیش می‌اومد که الی در معرض خطره و جول می‌پره جلو و گلوله‌ها به اون می‌خوره و در حالت صحنه آهسته، یه آهنگ سوزناکی هم پخش می‌شه و بعدش در حال وصیت کردن، می‌میره. بعد هم الی می‌افته دنبال انتقام و... اون طوری امکان نداشت این میزان اعتراض پیش بیاد.
ولی الآن خیلی‌ها می‌گن قهرمان محبوب ما چرا این طوری مُرد و به ما توهین شده و عصبانی هستیم و فلان و چنان! :D یا چرا الی آخرش از قاتل قهرمان محبوب ما انتقام نگرفت و کاش حداقل حق انتخاب داشتیم که دل و روده ابی رو می‌ریختیم بیرون و... یعنی دقیقاً مشکل خیلی‌ها (نه همه) با بازی، به خاطر اینه که کلیشه‌ها رو منهدم کرد و از نوع مرگ قهرمان تا بخشش قاتل، با ذهنیت رایج خیلی‌ها فرق داشت. یا این موضوع که جول هرچقدر برای الی نقش پدر مهربون رو داشته، به همون میزان برای ابی نقش یه قاتل بی‌رحم رو داشته که اومده پدرش رو کشته و خیلی‌ها نمی‌تونستن این قضیه رو تحمل کنن و شاکی می‌شدن و احساس توهین به شخصیت محبوب‌شون پیدا می‌کردن. کلیشه‌ای؟ انصافاً؟! :D
همین ماجراها هم باعث شده بود یه عده نتونن با مرگ جول کنار بیان و هی دنبال سوراخ سنبه بگردن و به این نتیجه برسن که مرگ جول تقصیر کیفیت پایین داستان بوده! lol
معروف‌ترین مورد در این زمینه هم اینه که تا باهاشون بحث می‌کنی، می‌گن چرا جول یه دفعه احمق شد و اسمش رو به ابی لو داد یا چرا رفت توی محل اقامت ابی که اسیر بشه! همین پرسش‌ها هم نشون می‌ده یا بازی رو انجام ندادن، یا داستان رو با دقت دنبال نکردن وگرنه همچین پرسش‌هایی براشون پیش نمی‌اومد.
کاری به کلیشه ای بودن و نبودن ندارم جناب ولی در مورد داستان:
"معروف‌ترین مورد در این زمینه هم اینه که تا باهاشون بحث می‌کنی، می‌گن چرا جول یه دفعه احمق شد و اسمش رو به ابی لو داد یا چرا رفت توی محل اقامت ابی که اسیر بشه! همین پرسش‌ها هم نشون می‌ده یا بازی رو انجام ندادن، یا داستان رو با دقت دنبال نکردن وگرنه همچین پرسش‌هایی براشون پیش نمی‌اومد."
بحث اصلی هم همین جا هست وقتی در مورد سفارشی بودن،وجود حفره های داستانی و عجول بودن و سرهم بندی کردن داستان حرف میزنیم یعنی همین چیزی که بهش اشاره کردی.ابی کسی که بهش کمک کرده زنده بمونه و جونشون رو مدیونشه حتی بهش فرصت نمیده با خط فکری و شخصیتیش آشنا بشه و دلیل اصلی مرگ پدرش رو بدونه بعد تصمیم بگیره.حتی تردید هم نمیکنه موقع به قتل رسوندش که یکم از حفره های داستانی کم بشه و منطقی تر جلوه کنه و احساس تعلیق و دوگانگی بوجود بیاره:)) بعضی ها میگن انتقام و منطق؟!اینو باید از جناب دراکمن آخر بازی پرسید که خودش خودش رو زیر سوال میبره. الی یهویی و بدون منطق داستانی صاعقه بهش میخوره و تو عرض چند ثانیه ۱۸۰ درجه تغییر عقیده و شخصیت میده و متحول میشه تا کاراکتر محبوب جناب دراکمن زنده بمونه:))حتی مثلا قدرت اختیار هم نمیده کدوم کاراکتر زنده بمونه و کدوم بمیره!
اونم وقتی از نظر باور و عقاید مذهبی و خط فکری الی و ابی رو مقایسه کنیم باید کاملا برعکس باشه ولی دراکمن دهن سرویس خودش رو هم زیر سوال میبره!
وقتی از سفارشی بودن کاراکتر بدون منطق داستانی و پلات هول حرف میزنیم یعنی همین
(البته بالاتر هم گفتم سایر شخصیتهایی که تو نسخه دوم خلق شدن بد نبودن و حداقل منطق داستانی داشتن گرچه شخصیت پردازی نسخه اول تو لول دیگه بود)
 
آخرین ویرایش:
"معروف‌ترین مورد در این زمینه هم اینه که تا باهاشون بحث می‌کنی، می‌گن چرا جول یه دفعه احمق شد و اسمش رو به ابی لو داد یا چرا رفت توی محل اقامت ابی که اسیر بشه! همین پرسش‌ها هم نشون می‌ده یا بازی رو انجام ندادن، یا داستان رو با دقت دنبال نکردن وگرنه همچین پرسش‌هایی براشون پیش نمی‌اومد."
بحث اصلی هم همین جا هست وقتی در مورد سفارشی بودن،وجود حفره های داستانی و عجول بودن و سرهم بندی کردن داستان حرف میزنیم یعنی همین چیزی که بهش اشاره کردی.ابی کسی که بهش کمک کرده زنده بمونه و جونشون رو مدیونشه حتی بهش فرصت نمیده با خط فکری و شخصیتیش آشنا بشه و دلیل اصلی مرگ پدرش رو بدونه بعد تصمیم بگیره.حتی تردید هم نمیکنه موقع به قتل رسوندش که یکم از حفره های داستانی کم بشه و منطقی تر جلوه کنه و احساس تعلیق و دوگانگی بوجود بیاره:)) بعضی ها میگن انتقام و منطق؟!اینو باید از جناب دراکمن آخر بازی پرسید که خودش خودش رو زیر سوال میبره. الی یهویی و بدون منطق داستانی صاعقه بهش میخوره و تو عرض چند ثانیه ۱۸۰ درجه تغییر عقیده و شخصیت میده و متحول میشه تا کاراکتر محبوب جناب دراکمن زنده بمونه:))حتی مثلا قدرت اختیار هم نمیده کدوم کاراکتر زنده بمونه و کدوم بمیره!
اونم وقتی از نظر باور و عقاید مذهبی و خط فکری الی و ابی رو مقایسه کنیم باید کاملا برعکس باشه ولی دراکمن دهن سرویس خودش رو هم زیر سوال میبره!
وقتی از سفارشی بودن کاراکتر بدون منطق داستانی و پلات هول حرف میزنیم یعنی همین
(البته بالاتر هم گفتم سایر شخصیتهایی که تو نسخه دوم خلق شدن بد نبودن و حداقل منطق داستانی داشتن گرچه شخصیت پردازی نسخه اول تو لول دیگه بود)
اولا شما رو نمیدونم ولی اگر کسی پدر من رو بکشه و من هم سالها دنبال انتقام گرفتن ازش باشم به محض اینکه ببینمش فرصت رو از دست نمیدم و میزنم از وسط نصفش می کنم نه اینکه بشینم فعلا باهاش گپ بزنم ببینم به قول شما خط فکریش چیه:D و در مورد زندگی چی فکر میکنه و این حرفا.
شما وقتی خودت تو نقش جویل اون همه آدم رو شماره 1 کشتی منتظر شدی وایسی ببینی خط فکریشون چیه ؟؟؟ مثه بلدوزر و بدون فکر هر آدم گناهکار و بی گناهی دم دستش می رسید رو می کشت جویل، بعد وقتی قرار یکی خود جویل رو بکشه باید اول ازش اجاره بگیرن:D

دوما در مورد پایان بازی هم الی جویل رو می بخشه(به خاطر اینکه نذاشت پایان شماره 1 الی رو برای واکسن قربانی کنن) نه ابی رو .....
وقتی اون فلش بک اخر بازی رو نشون میده منظور اینه که الی متوجه میشه که آدم بخاطر عزیزانش میتونه دست به چه کارهایی وحشتناکی بزنه(چون خودش هم همین مسیر رو میره تو شماره 2) و برای همین نمیخواد مثه جویل بشه و ابی رو ول میکنه
اصن ربطی به بخشیدن ابی نداره

شما کلا در مورد داستان فکر نکردی و صرفا بازیش کردی(نمیگم داستان حتما باید برات خوب یا بی نقص بوده باشه ولی منظور داستان رو متوجه نشدی)​

.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or