اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
فضاى اينجا منو ياد اين گروهاى تلگرامى ميندازه كه اعضاش معتقدن ايران قدرت اول منطقه س :D
همونقد اعتقاد ب شخص خاص،همونقد تفسير به راى مسائل،همونقد تحريف اخبار و تاكيد روى تيتراى زرد :D

خداروشکر دموکراسی هست و شما هم حق انتخاب دارید. توصیم اینه که این فضای تلگرامی و پر از تحریف رو ترک کنید و به فضای الیت، علمی، منطقی و تحریف نشده که برپایه تاکید بر تیتراژای قهوه ای بیش از 90 صفحه پیش رفته برگردید. :D
دوستانتون اونجا بی صبرانه منتظر تحلیل های درجه یکتون هستند. بیش از این منتظرشون نزارید:D

آدرس فضای تحریف نشده:
بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد
 

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,411
نام
aliakbar
NateTheHate که شایعات هفته پیش رو استارت زد و بعد گردن نگرفت فرمودن:

Fable واسه ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده.
Contraband واسه امسال تاریخ میخوره.
بازی جدید id software از یه ip بزرگه.
Banjo-kazooie رو به قدری بهبود دادن که انگار از اول ساخته شده.

نمیدونم اینارو از کجا فهمیده ولی درست به نظر میان.
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,804
نام
شیخ صدرا
خداروشکر دموکراسی هست و شما هم حق انتخاب دارید. توصیم اینه که این فضای تلگرامی و پر از تحریف رو ترک کنید و به فضای الیت، علمی، منطقی و تحریف نشده که برپایه تاکید بر تیتراژای قهوه ای بیش از 90 صفحه پیش رفته برگردید. :D
دوستانتون اونجا بی صبرانه منتظر تحلیل های درجه یکتون هستند. بیش از این منتظرشون نزارید:D

آدرس فضای تحریف نشده:
بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

خدايي خيلى روتون زياده ولى در كنارش حالا بنا به ضروريات و مصلحت ساده دل هستيد :Dواقعا ميگم :D
بعد هميشه هم شاكى هستيد چرا ما رو مسخره ميكنن :-j
 

™MaMaD

کاربر سایت
Aug 7, 2007
545
نام
MaMaD
فکت اینکه بازیهای داستان محور اصلا فروش خوبی رو استیم نمیره.
کاری به این بحث و جدل ندارم.. ولی اما این حرفی که جدیدا هم زیاد زده میشه در مورد عملکرد ضعیف بازی های داستان محور رو استیم اصلا درست نیست. شما طبق آمار صحبت میکنی منم آمار ارائه میدم.
اینم آماری از بازی های داستان محور خوبی که امسال یا سال گذشته عرضه شد.

Screenshot 2024-02-17 150738.png

یا سری بازی هایی مثل Persona که به اعتقاد خیلی ها تو دسته niche قرار میگیره و به اون صورت Mainstream نیست و تا همین 2 سال پیش اصلا رنگ پیسی رو ندیده بود. با این وجود میبینیم ارقام قابل قبولی رو ارائه داده.

Screenshot 2024-02-17 160627.png

تنها دلیل نمیشه گفت اما مهم ترین دلیل موفق نشدن سینگل پلیرهای سونی رو استیم، اختلاف چندساله انتشار بازی هاست. تقریبا 80درصد از دوستان استیم خود من نسل قبل یا PS4 داشتن و یا به نوعی عناوین تاپ سونی رو تجربه کردن. و با توجه به ماهیت سینگل پلیر بودن این بازی ها آنچنان ارزش تکرار یا replayability بالایی ندارن. منی که God of War , Horizon , Uncharted 4 رو پلات کردم چرا باید دوباره 60 دلار پای این عناوین رو استیم بدم؟ از اون طرف برای عنوانی مثل بلادبورن حاضرم 120 دلار هم بدم.

زمانی که یه بازی بار اول عرضه میشه هایپ و مارکتینگ تو بالاترین حد خودشه. شما میری توییتر گیف و توییت از بازی میبینی، میری تویچ 400 500 هزار آمار بازدید کننده هست، استریمر های محبوبت درحال بازی کردن اون عنوان هستن. و به اصطلاح بازی ترندینگه.
عنوان Palword کارش رو با 370 هزار نفر شروع کرد و 10 روز طول کشید تا به پیک خودش رسید. Helldivers 2 هم کارش با 65 هزار نفر شروع شد و الان بعد از یک هفته به 270 هزار نفر رسیده. بواسطه همون شبکه ها و رسانه های اجتماعی. کاملا مشخصه 4 5 سال بعد از عرضه اونم یه بازی سینگل پلیر آنچنان موفقیت آماری کسب نمیکنه و معمولا نمودار تخت یا نزولی رو تجربه میکنه. طرف یا تجربش کرده یا کل بازی رو دیده. این وسط یه درصدی هم هستن که بازی رو میخرن و تجربه میکنن. که همین درصد برای سونی سود آوره در حال حاضر. هزینه پورت اسپایدرمن طبق لیک های اینسومنیاک حدود 3 میلیون دلار بود، طبق آمار خود سونی بازی تا آگوست 2022 درآمد 53 میلیون دلاری و فروش 1.5 میلیون نسخه ای داشته، با توجه به گذشت بیشتر از یک سال از تاریخ ارائه این آمار راحت میشه گفت بالای 70 80 میلیون دلار سونی از این پورت سودآوری داشته.

Helldivers 2 موفق شد به همون دلیلی که Palworld , The Finals موفق شدن. چون همگی بازی های خوبی هستن نه به خاطر اینکه سرویس محورن. و همزمان عرضه شدن این بازی. شاید بشه گفت تاثیر این فاکتور روی این بازی کمتر هست اما بی تاثیر نیست.
تا دلت بخواد سالانه Gaas رو استیم میاد و با کله میخورن زمین. از Redfall بگیر تا Overwatch 2

سونی میاد SOP برگذار میکنه و هیچی نمیگه از اونور یک هفته بعد میاد با یه توییت ساده از پورت جدیدش رونمایی میکنه. تعارف داره با فن هاش؟ فکر میکنم خود فن های سونی هم با این قضیه عرضه بازی ها رو پیسی کنار اومدن دیگه.

بنظر من خود من اختلاف 1 و نهایتن دوسال برای عرضه بازی ها رو پیسی خیلی مناسبت تر از اون گپ 4 5 سال هست.
البته دلیل این گپ زیاد احتمالا تعداد زیاد بازی ها بوده و کم کم با ریلیز شدن تمام بازی ها رو پیسی سونی میتونه به یه روند ثابت و مشخصی تو پورت ها برسه. هورایزن بعد از 2 سال داره عرضه میشه اما دقیقا 1 روز قبل از Dragon's Dogma 2 :)) والا تحلیل این استراتژی فروش از توان من یکی خارجه:-??
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
Helldivers 2 موفق شد به همون دلیلی که Palworld , The Finals موفق شدن. چون همگی بازی های خوبی هستن نه به خاطر اینکه سرویس محورن. و همزمان عرضه شدن این بازی. شاید بشه گفت تاثیر این فاکتور روی این بازی کمتر هست اما بی تاثیر نیست.
تا دلت بخواد سالانه Gaas رو استیم میاد و با کله میخورن زمین. از Redfall بگیر تا Overwatch 2
ردفال گس نیست چون نه فروشگاه داره و نه آیتم برا فروش، یه سینگل پلیره که کوآپم داره و تولید محتوای دائم فروش نداره
در مورد اورواچ 2 چه کسی گفته شکست خورده
225 میلیون دلار درآمد داشته و بیش از 50 میلیون پلیر فعال داشته. اگه سر امتیاز منفی کاربرای استیم میگی.
Overwatch 2 Reportedly Has Over 50 Million Active Users
130 درصد بیش از پیش بینی

2024-02-17_21-43-02.jpg

تو همین 100 هزار تا نظر منفی اولیه، 2/3 نظرات با زبان چینی بود که بخاطر مشکلات عدم عرضه بازی تو چین بود و با تنسنت به هم زده بودن و ماکرو بلافاصله بعد خرید این برنامه رو شروع کردن
این طرف cary chen هست تو گذشته وظیفه عرضه بازیهای ایکس باکسو تو چین برعهده داشته

2024-02-17_22-02-21.jpg

وقتی خرید اکتی تکمیل میشه، میشه مدیر محتوای ماکروسافت گیمینگ تو آسیا، که در واقع اومده این موضوعاتو حل کنه و وظیفه قبلیش عرضه بازیای ایکس باکس بوده.
دلیل دوم این نظرات منفی، نبود pve هست و اخیرا هم یکسری محتوا زده که بهتره خودت بری بفهمی. اما

2024-02-17_21-48-22.jpg 2024-02-17_21-48-40.jpg

finals که میگی موفقه بعد 2 ماه از 242 هزار رسیده به پیک 31 هزارتایی
عنوان اورواچ که تو بتل نت هم هست و دیرتر رو استیم اومده از 75 هزار پیک اول به 41 هزار بعد 6 ماه رسیده.
وقتی گسی موفق تره که تونسته باشه پلیرشو حفظ کنه، یا مثل کانتر بعد n سال رکورد بازم بزنه.
اون بمباران نقد منفی که قسمت عمده اش مال چینیاست و به درستی بابت حذف pve و سایر مسائل



یه مثال از اون سایر، 130 ساعت بازی کرده، این نظرو داده بعد بازم نشسته 40 ساعت دیگه تو این 17 روز بازی کرده.


چرا هر جا میریم سونی فنا هستن. هر تاپیکی که وا میکنی هستن اینا. آقا شما کار و زندگی ندارین؟! اصلا این وقتی که همه جا هستین وقت میکنین کنسولتون رو روشن کنین؟! :D
صله رحم رو بجا میارن
 

Attachments

  • 2024-02-17_22-30-27.jpg
    2024-02-17_22-30-27.jpg
    134.2 KB · مشاهده: 8
آخرین ویرایش:

™MaMaD

کاربر سایت
Aug 7, 2007
545
نام
MaMaD
ردفال گس نیست چون نه فروشگاه داره و نه آیتم برا فروش، یه سینگل پلیره که کوآپم داره و تولید محتوای دائم فروش نداره
در مورد اورواچ 2 چه کسی گفته شکست خورده
225 میلیون دلار درآمد داشته و بیش از 50 میلیون پلیر فعال داشته. اگه سر امتیاز منفی کاربرای استیم میگی.
Overwatch 2 Reportedly Has Over 50 Million Active Users
130 درصد بیش از پیش بینی

View attachment 328850

تو همین 100 هزار تا نظر منفی اولیه، 2/3 نظرات با زبان چینی بود که بخاطر مشکلات عدم عرضه بازی تو چین بود و با تنسنت به هم زده بودن و ماکرو بلافاصله بعد خرید این برنامه رو شروع کردن
این طرف cary chen هست تو گذشته وظیفه عرضه بازیهای ایکس باکسو تو چین برعهده داشته

View attachment 328852

وقتی خرید اکتی تکمیل میشه، میشه مدیر محتوای ماکروسافت گیمینگ تو آسیا، که در واقع اومده این موضوعاتو حل کنه و وظیفه قبلیش عرضه بازیای ایکس باکس بوده.
دلیل دوم این نظرات منفی، نبود pve هست و اخیرا هم یکسری محتوا زده که بهتره خودت بری بفهمی. اما

View attachment 328854View attachment 328855

finals که میگی موفقه بعد 2 ماه از 242 هزار رسیده به پیک 31 هزارتایی
عنوان اورواچ که تو بتل نت هم هست و دیرتر رو استیم اومده از 75 هزار پیک اول به 41 هزار بعد 6 ماه رسیده.
وقتی گسی موفق تره که تونسته باشه پلیرشو حفظ کنه، یا مثل کانتر بعد n سال رکورد بازم بزنه.
اون بمباران نقد منفی که قسمت عمده اش مال چینیاست و به درستی بابت حذف pve و سایر مسائل

View attachment 328857

یه مثال از اون سایر، 130 ساعت بازی کرده، این نظرو داده بعد بازم نشسته 40 ساعت دیگه تو این 17 روز بازی کرده.

صله رحم رو بجا میارن
صحبت اصلی من چیز دیگه ای بود و اگه اون عناوین مثال درستی نبود شما ببخشید.
شما فکر کن Bleading Edge یا Foamstars یا مولتی پلیر کنسل شده TLOU :D
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
مدیریت اکسباکس خیلی واضح اعلام کرده دیگه هدف سخت افزاری نداره. حتی اگر کنسول دیگری هم بسازن که تا الان تایید کردند میسازند اون هم برای اهداف نرم افزاری و سرویس بیرون میاد.

هدف ایکس‌باکس اینه لوگوی XGS هرچه بیش‌تر روی صفحه های نمایش دیده بشه.

سونی اوضاعش متفاوته سونی هنوز بر روی پایه نصب اتکا داره. بر روی فروش محصولات سخت افزاری اتکا داره حتی بخش سخت افزار هر کوارتر رکورد درآمد بیشتری را داره میزنه.
اگر سخت افزار اولویت سونی نبود ،هیچ منطقی برای ساخت PSVR2 و PS5 Pro و فلان هدست و کنترلر نبود.
توتوکی دو روز پیش گفت تجارتی رو انتخاب نخواهیم کرد که به فروش سخت افزارمون لطمه بزنه. حتی سیاست عرضه رو PC رو با احتیاط جلو میبرن.مطمئنا حالاحالاها عناوین بزرگ و سینگل پلیر را دی وان برای PC نمیدن چون کاملا با اهداف فروش سخت افزارشون تضاد داره‌ و هرگز کاری نمیکنن این سخت افزارها بلا استفاده تو مغازه ها بمونه دقیقا مثل همون بلایی که سر فروش سخت افزاری اکسباکس اومده.
اصلا چرا راه دور بریم سونی حتی عناوین انحصاری که حتی IP خودش هم نیست رو نمیذاره دی وان رو پی سی بیاد. فاینال ۱۶ یا فاینال ۷ ریبرث نمونه شه.
ولی خب این سیاست تا چندساله دیگه ادامه داشته باشه کسی نمیدونه. بستگی داره تا کجا این سیاست سونی توسط کاربرانش ساپورت بشه و بازدهی هم داشته باشه. ولی فعلا همون رویه قبل رو میخوان ادامه بدن.
ولی اکسباکس دیگه کاملا تغییر رویه داده و هرچه بیشتر محصولاتش را در اختیار همه خواهد گذاشت. بخصوص که هزينه این همه استودیو که خریدند قرار نیست با اشتراک گیمپس در بیاد.
در تکمیل حرف شما، عملا ماکرو میخواد همون روندی رو بره که یه روز با ویندوز طی کرد و شد پرکاربردترین سیستم عامل دنیا. هرچند ممکنه xbox با این استراتژی و این شرایط نتونه به اون نقطه برسه.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
صحبت اصلی من چیز دیگه ای بود و اگه اون عناوین مثال درستی نبود شما ببخشید.
شما فکر کن Bleading Edge یا Foamstars یا مولتی پلیر کنسل شده TLOU :D
مثل anthem یا بتلفیلد 2042
چون اونا هم یا گس نیستن یا عرضه نشدن یا هنوز عدم موفقیتشون اثبات نشده.
_________
اما در مورد بحث اصلیت، چون اینقدر حرف بی منطقی بود ما صرفا به فتوشاپ شدن عکسش اشاره کردیم و گر نه عناوین سینگل موفق تو استیم بحدی هست که اصلا غیر قابل تصوره
این صفحه درآمد و بهترینهای 2023 استیمه، همین صفحه برای جواب اون پست کافیه

2024-02-18_0-20-01.jpg

سایبرپانک، هاگوارتز،استارفیلد، بالدور گیت و sons of forest اصلا گس نیستن، از 60 درصدشون بگی sons of forest کیه، توجه فقط بهت میکنن.
Steam Charts
بقیه لیستم میتونی ببینی،خود سایبر ریلیز 2020 بوده که برا dlc اش و آپدیت 2.0 اومده تو لیست
_________
فردا، تکمیلی
 

Milad.Samavati

کاربر سایت
Jul 23, 2023
198
چون دیگه الان باهم داداشی هستیم 😊
4 تا بازی قراره با لوگوی XGS بیاد روی پلی استیشن، بعدشم که بقیه بازی ها میاد.

از الان باید توی این تاپیک خودمون جا بندازیم، اخبار و شایعات رو دنبال کنیم، ایکس باکس دایرکت ها و شوکیس ها رو تماشا کنیم. بلاخره پای پلتفرم ما هم وسطه. دو دوتا چارتا کنیم ببنیم کدوم عناوین میشه خرید و...

خلاصه بگم، باید به این شرایط عادت کنید دوستان 😘
ایشون راست میگه.توجه کنید به تحلیل هاش.نمونه اش هم این زیره که درست گفت👇
مشخصه که بازی های اکتیویژن بلیزارد قرار نیست به کاتالوگ گیم پس اضافه بشن
😂
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
از این بعد هر پست vs و ترولی اینجا ارسال بشه، اخطار دریافت خواهید کرد
فرقی هم نمیکنه آبی یا سبز
رعایت کنید.

پ.ن: اخطار این چند نفری که تو این تاپیک بهشون داده شده رو پاک میکنم. از این به بعد اما رعایت کنید.
مرسی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر