اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,743
نام
علی
عزیز وقتی مارکت لیدر میگه باید تو مالتی پلتفرم اگرسیوتر عمل کنیم چه انتظاری از ایکس باکس داری که فن‌بیسش نصف پلی استیشنه؟ کریستوفر درینگ به نکته خوبی اشاره کرد، بازار کنسول کلا اشباع شده از زمان PS2تا الان مجموع فروش XBOX و PS رو هم 170-180 میل بوده هنوز هم همونه ولی صنعت بازی از اون موقع خیلی بزرگتر شده و هزینه برتر.
به سمت مالتی پلتفرم رفتن دیگه غیر قابل اجتنابه، حالا سونی چون مارکت لیدره دستش باز تر هست تا ایکس باکس. حقیقتا بازی هایی مثل Hi fi rush و Pentiment ارزش انحصاری خاصی ندارن و اتفاقا برعکس خیلی خوب هست که به تعداد بیشتری گیمر رسونده بشه، خودم چند وقت پیش پنتیمنت بازی میکردم، با خودم میگفتم روی سوییچ چقدر جوابه این بازی.
من بشخصه انتظار دارم از الان به بعد بازی های لایو سرویس و بازی های سینگل کوچک مثل همین hi fi و Pentiment مالتی پلتفرم بشوند( روز اول یا تاخیر یکی دو ساله) از اون طرف بلاک باستر ها و بودجه بالاها انحصاری میمونند( حتا انتظار دارم بخش انلاین بازی هایی مثل هیلو و گیرز هم مالتی شوند)

مالتی شدن بازی ها مهم نیست، مادامیکه بازی هایی مثل استارفیلد و هیلو و گیرز و ایندیانا مالتی نشوند من خیالم راحت هست که ایکس باکس به عنوان پلتفرم، جایگاهش تهدید نخواهد شد( ایکس باکس اون زمان که کلا 3-4تا استودیو داشت 50 میلیون کنسول فروخت حالا که هیچی)
طبق اخباری که قبل از پادکست کمدی دیشب به بیرون درز پیدا کرد استدیوهای مایکرو دوکیت PS5 گرفتن ، حالا واقعا شما فکر میکنی بخاطر بازی هایی مثل پنتیمنت و hi fi (که قبلا بتزدا دوکیت داشت) همچین اتفاقی افتاده ؟ واقعا فکر میکنی پادکست دیشب برا چی بود ؟ 4تا بازی به قول شماها AA و کم اهمیت مثل هایفای(!!) پادکست میخواست یا با دوخط توییت و بلاگ هم میشد تایید کنن ؟ اصلا اسم پادکست دیشب متوجه شدی چی بود ؟ ویژن جدید بیزینس xbox
حالا اگر شماها فکر میکنید این ویژن جدید بیزینسی و این همه سروصدا و پادکست فقط برا این 4تا بازی بود و بعدش میگن خداحافظ پورت بازی ها دیگه تمام شد که خیلی خوش خیال هستید و بعدا دوباره تو پرتون میخوره .
به مرور و بعد از عادت کردن فنا تمام بازی ها برا کنسول های دیگه میان
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,513
نام
عرفان
طبق اخباری که قبل از پادکست کمدی دیشب به بیرون درز پیدا کرد استدیوهای مایکرو دوکیت PS5 گرفتن ، حالا واقعا شما فکر میکنی بخاطر بازی هایی مثل پنتیمنت و hi fi (که قبلا بتزدا دوکیت داشت) همچین اتفاقی افتاده ؟ واقعا فکر میکنی پادکست دیشب برا چی بود ؟ 4تا بازی به قول شماها AA و کم اهمیت مثل هایفای(!!) پادکست میخواست یا با دوخط توییت و بلاگ هم میشد تایید کنن ؟ اصلا اسم پادکست دیشب متوجه شدی چی بود ؟ ویژن جدید بیزینس xbox
حالا اگر شماها فکر میکنید این ویژن جدید بیزینسی و این همه سروصدا و پادکست فقط برا این 4تا بازی بود و بعدش میگن خداحافظ پورت بازی ها دیگه تمام شد که خیلی خوش خیال هستید و بعدا دوباره تو پرتون میخوره .
به مرور و بعد از عادت کردن فنا تمام بازی ها برا کنسول های دیگه میان
اصلا خوندی من چی نوشتم؟ یکم هیجانتون رو کنترل کنید عزیزان :D :>
 

S0lid Snake

کاربر سایت
Sep 26, 2012
2,137
نام
آرمان
مایکروسافت حدود ۲۰-۳۰ میلیون xbox series تا الان فروخته و به گفته خودشون ۳۰ میلیون هم مشترک گیم پس دارن که خیلی ها هم اشتراک سالیانه خریدن و یجورایی به همه اینا یه تعهد ارائه محتوا داره و یه شبه نمیتونن و قرار هم نبوده بزنن زیر همه چی. با توجه به حرف های دوپهلویی که دیشب زدن و لیک هایی که تاالان همگی درست بودن، قطعا تا آخر این نسل به اون مرحله میرسیم که تمام بازی های مایکرو day 1 روی همه پلتفرم ها میاد و استارتش از همین الان زده شده با دو تا بازی داستانی تک نفره که درسته بزرگ نیستن، ولی از لحاظ متا و نمره بهترین های این نسل مایکروسافت بودن. به نظرمم نرمالایز کردن مولتی پلتفرم بودن دی وان با Flight Simulator 2024 شروع میشه و نرمالایز کردن مولتی شدن آی پی ها هم با کالکشن هیلو و گیرز. این لا به لا هم با فاصله معقول، تغییراتی مثل افزایش قیمت یا اضافه شدن تبلیغات به گیم پس یا حتی تغییر اسم و تغییر تیم مدیریتی انجام میدن که برند صدمه آنچنانی نبینه و اونی هم که دیگه نمیخواد تو این اکوسیستم باشه، جمع کنه بره :D
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,519
مالتی شدن بازی ها مهم نیست، مادامیکه بازی هایی مثل استارفیلد و هیلو و گیرز و ایندیانا مالتی نشوند من خیالم راحت هست که ایکس باکس به عنوان پلتفرم، جایگاهش تهدید نخواهد شد( ایکس باکس اون زمان که کلا 3-4تا استودیو داشت 50 میلیون کنسول فروخت حالا که هیچی)
خب اشتباه شما اینه فکر میکنید اکسباکس هدف اصلیش دیگه فروش سخت افزار کنسولی خودشه.
نگاهی به صحبت سارا باند بنداز. اکسباکس روی هر صفحه نمایشی.
از نظر تیم مدیریتی دیگه اکسباکس صرفا یه ماهیت کنسولی نداره.

صحبت دیشب اسپنسر:

"This is not for me, like, some kind of bartering system," Microsoft gaming chief Phil Spencer told me in our chat ahead of the podcast. "We're doing it for the better of Xbox's business."
اکسباکس از الان یک بیزینسه نه صرفا یک کنسول.

سوال اینه یعنی الان خط قرمز شما فقط نیومدن ایندیانا جونز ،هیلو یا استارفیلده؟ اتفاقا دلیل اصلی تغییر سیاست مایکروسافت همین بازیهای پر خرجه.
وقتی این بازیها رو کنسول اکسباکس فروش نمیرن مدیریت باید چکار کنه که این بازیها به بازدهی برسند؟
خود اسپنسر مولتی شدن این عناوین را رد نمیکنه.
اگر روزی اسپنسر اومد و کتبا نیومدن عناوین بزرگتر رو تایید کرد اونوقت شما درست میگی ولی واقعیت واقعا چیز دیگه ایه. کافیه تمام حرفهایی که دیشب زدند و تمام مصاحبه هاشون به علاوه حرفهای قبلی رو بذارید کنار خیلی روشنه داستان چیه.


همین دیشب اسپنسر در مصاحبه با Financial Times گفت که تنها تمرکز بر روی مخاطبان فعلی خود برای فروش عناوین، بازدهی کاهشی را به دنبال داره.

یافتن بازیکنان بیشتر در مکان های بیشتر یعنی بازیکنانی که کنسول های دیگر دارند چیز خوبی برای رشد ما محسوب میشوند.


گسترش نرم‌افزار، سرویس ها و بازی ها به نقاط بیشتر، سودآوری کلی بخش ایکس باکس را بهبود میبخشد.

این یک چیز خوب برای سلامتی بیزینس است زیرا سخت افزاری که ما میفروشیم عامل سودآوری برای ما در کمپانی نیست.

این هم لینک مصاحبه اش:

Microsoft looks beyond Xbox hardware for gaming growth
 
آخرین ویرایش:

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
مایکروسافت تو ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ از لحاظ بازی شرایط خیلی خوبی داره که خیلیاشون هم میتونن سیستم سلر باشن
ایدیانا جونز، فیبل، FH6 ، Gears 6 ، بازی جدید id ، عرضه cod روی گیم پس و…

اگر تو این دو سال تونستن وضعیت فروش کنسول رو بهتر کنن روند انتشار بازی هاشون رو پلتفرم های دیگه با همین سرعت کند و با همین بازی های کوچیک برای یه مدت ادامه پیدا میکنه

اگر وضعیت به همین منوال باقی موند مولتی پلتفرم شدن بازیا با سرعت بیشتر و احتمالا بازی های بزرگتر ادامه پیدا میکنه

ولی بالا برید پایین بیاید با این اعداد و ارقامی که این روزا از صنعت گیم اعلام میشه ته تهش هم مایکروسافت و هم سونی فرست پارتی ها رو واسه کنسول هم دیگه منتشر میکنن.
حالا سونی با توجه به اینکه دست بالاتر رو داره و بیزنس پلن کلی ای که تو این سالها تو صنعت گیم داشته احتمالا دیرتر از مایکروسافت تن به این کار بده ولی رخ دادنش اجتناب ناپذیره

مگه اینکه یه معجزه ای تو صنعت بازی و بازار کنسول ها رخ بده که این اتفاق نیوفته :D
 
آخرین ویرایش:

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
889
مایکروسافت تو ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ از لحاظ بازی شرایط خیلی خوبی داره که خیلیاشون هم میتونن سیستم سلر باشن
ایدیانا جونز، فیبل، FH6 ، Gears 6 ، بازی جدید id ، عرضه cod روی گیم پس و…

اگر تو این دو سال تونستن وضعیت فروش کنسول رو بهتر کنن روند انتشار بازی هاشون رو پلتفرم های دیگه با همین سرعت کند و با همین بازی های کوچیک برای یه مدت ادامه پیدا میکنه

اگر وضعیت به همین منوال باقی موند مولتی پلتفرم شدن بازیا با سرعت بیشتر و احتمالا بازی های بزرگتر ادامه پیدا میکنه

ولی بالا برید پایین بیاید با این اعداد و ارقامی که این روزا از صنعت گیم اعلام میشه تهش هم مایکروسافت و هم سونی فرست پارتی ها رو واسه کنسول هم دیگه منتشر میکنن.
مگه اینکه یه معجزه ای تو صنعت بازی و بازار کنسول ها رخ بده که این اتفاق نیوفته :D
خود مایکروسافت ایکس باکس گردن نمیگیره و بازیا روش فروش نمیرن بعد سونی بازیش بده روش که فروش بره ! فورزا گیرز هیلو دیگه خریدار ندارن رو ایکس باکس مگه رو گیم پس باشن بعد مثلا سونی میاد لست میده رو ایکس باکس که به فروش برسه ؟
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,513
نام
عرفان
خب اشتباه شما اینه فکر میکنید اکسباکس هدف اصلیش دیگه فروش سخت افزار کنسولی خودشه.
نگاهی به صحبت سارا باند بنداز. اکسباکس روی هر صفحه نمایشی.
از نظر تیم مدیریتی دیگه اکسباکس صرفا یه ماهیت کنسولی نداره.

صحبت دیشب اسپنسر:

"This is not for me, like, some kind of bartering system," Microsoft gaming chief Phil Spencer told me in our chat ahead of the podcast. "We're doing it for the better of Xbox's business."
اکسباکس از الان یک بیزینسه نه صرفا یک کنسول.

سوال اینه یعنی الان خط قرمز شما فقط نیومدن ایندیانا جونز ،هیلو یا استارفیلده؟ اتفاقا دلیل اصلی تغییر سیاست مایکروسافت همین بازیهای پر خرجه.
وقتی این بازیها رو کنسول اکسباکس فروش نمیرن مدیریت باید چکار کنه که این بازیها به بازدهی برسند؟

خود اسپنسر مولتی شدن این عناوین را رد نمیکنه.


همین دیشب اسپنسر در مصاحبه با Financial Times گفت که فقط تمرکز داشتن بر روی فروش عناوین بیشتر به مخاطبان فعلی خود، بازدهی کاهشی داره.

یافتن بازیکنان بیشتر در مکان های بیشتر یعنی بازیکنانی که کنسول های دیگر دارند چیز خوبی برای رشد ما محسوب میشوند.

گسترش نرم‌افزار، سرویس ها و بازی ها به نقاط بیشتر، سودآوری کلی بخش ایکس باکس را بهبود میبخشد.

این یک چیز خوب برای سلامتی بیزینس است زیرا سخت افزاری که ما میفروشیم عامل سودآوری برای ما در کمپانی نیست.

این هم لینک مصاحبه اش:

Microsoft looks beyond Xbox hardware for gaming growth
کل پادکستشون تکرار جفنگیات 10 سال اخیرشون بود، اصلا من تعجب کردم چرا باید برای تکرار مکررات همچین پادکستی بسازن در کل شایعات انقدر مسخره بود که به این رسید اسم ایکس باکس عوض میشه و کنسول بعدی هم ضعیف و بر اساس کلوده :)).

پلی استیشن و ایکس باکس هردو بیزینس هستن و هردو هم قصد گسترش دارن، اگر هیلو و ایندیانا خط قرمزه، چون اون بازی ها باعث میشن پلتفرم باقی بمونه، سیاست مایکروسافت تغییر خاصی نکرده، اگر اون پورت استارفیلد و ایندیانا و گیرز و این ها درست بود میشد، گفت که دیگه ایکس باکسی وجود نخواهد داشت، ولی چیزی که مشخص شد تمرکز اصلی مایکروسافت همون چیزی که قبلا هم میگفتن، "گسترش پلتفرم". گیم پس هم که همونه. کلا چیز زیادی عوض نشده ولی صنعت خودش یک چیز راکد و ایستا نیست و دائم در حال تغییره، اگر یکی 7 سال پیش میگفت سونی بازی هاشو برای PC عرصه میکنه و حتا عرضه روز اولی هم داره، فقط بهت میخندید، 7سال دیگه هم ممکنه خیلی تغییرات رخ بده، ولی فعلا من نشونه ای نمیبینم که بخواد مایکروسافت سگا بشه، اون ها شایعات بود که هیچوقت هم تایید نشد( البته که تام وارن الان میره از گو‌*زیدن کارمندای ایکس باکس هم مطلب کار میکنه)
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,519
خود مایکروسافت ایکس باکس گردن نمیگیره و بازیا روش فروش نمیرن بعد سونی بازیش بده روش که فروش بره ! فورزا گیرز هیلو دیگه خریدار ندارن رو ایکس باکس مگه رو گیم پس باشن بعد مثلا سونی میاد لست میده رو ایکس باکس که به فروش برسه ؟
مدیریت اکسباکس خیلی واضح اعلام کرده دیگه هدف سخت افزاری نداره. حتی اگر کنسول دیگری هم بسازن که تا الان تایید کردند میسازند اون هم برای اهداف نرم افزاری و سرویس بیرون میاد.

هدف ایکس‌باکس اینه لوگوی XGS هرچه بیش‌تر روی صفحه های نمایش دیده بشه.

سونی اوضاعش متفاوته سونی هنوز بر روی پایه نصب اتکا داره. بر روی فروش محصولات سخت افزاری اتکا داره حتی بخش سخت افزار هر کوارتر رکورد درآمد بیشتری را داره میزنه.
اگر سخت افزار اولویت سونی نبود ،هیچ منطقی برای ساخت PSVR2 و PS5 Pro و فلان هدست و کنترلر نبود.
توتوکی دو روز پیش گفت تجارتی رو انتخاب نخواهیم کرد که به فروش سخت افزارمون لطمه بزنه. حتی سیاست عرضه رو PC رو با احتیاط جلو میبرن.مطمئنا حالاحالاها عناوین بزرگ و سینگل پلیر را دی وان برای PC نمیدن چون کاملا با اهداف فروش سخت افزارشون تضاد داره‌ و هرگز کاری نمیکنن این سخت افزارها بلا استفاده تو مغازه ها بمونه دقیقا مثل همون بلایی که سر فروش سخت افزاری اکسباکس اومده.
اصلا چرا راه دور بریم سونی حتی عناوین انحصاری که حتی IP خودش هم نیست رو نمیذاره دی وان رو پی سی بیاد. فاینال ۱۶ یا فاینال ۷ ریبرث نمونه شه.
ولی خب این سیاست تا چندساله دیگه ادامه داشته باشه کسی نمیدونه. بستگی داره تا کجا این سیاست سونی توسط کاربرانش ساپورت بشه و بازدهی هم داشته باشه. ولی فعلا همون رویه قبل رو میخوان ادامه بدن.
ولی اکسباکس دیگه کاملا تغییر رویه داده و هرچه بیشتر محصولاتش را در اختیار همه خواهد گذاشت. بخصوص که هزينه این همه استودیو که خریدند قرار نیست با اشتراک گیمپس در بیاد.
 
آخرین ویرایش:

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
889
مدیریت اکسباکس خیلی واضح اعلام کرده دیگه هدف سخت افزاری نداره. حتی اگر کنسول دیگری هم بسازن که تا الان تایید کردند میسازند اون هم برای اهداف نرم افزاری و سرویس بیرون میاد.

هدف ایکس‌باکس اینه لوگوی XGS هرچه بیش‌تر روی صفحه های نمایش دیده بشه.

سونی اوضاعش متفاوته سونی هنوز بر روی پایه نصب اتکا داره. بر روی فروش محصولات سخت افزاری اتکا داره حتی بخش سخت افزار هر کوارتر رکورد درآمد بیشتری را داره میزنه. توتوکی دو روز پیش گفت تجارتی رو انتخاب نخواهیم کرد که به فروش سخت افزارمون لطمه بزنه. حتی سیاست عرضه رو PC رو با احتیاط جلو میبرن.مطمئنا حالاحالاها عناوین بزرگ و سینگل پلیر را دی وان برای PC نمیدن چون کاملا با اهداف فروش سخت افزارشون تضاد داره‌.
چرا راه دور بریم سونی حتی عناوین انحصاری که حتی IP خودش هم نیست رو نمیذاره دی وان رو پی سی بیاد. فاینال ۱۶ یا فاینال ۷ ریبرث نمونه شه.
ولی خب این سیاست تا چندساله دیگه ادامه داشته باشه کسی نمیدونه. بستگی داره تا کجا این سیاست سونی توسط کاربرانش ساپورت بشه و بازدهی هم داشته باشه. ولی فعلا همون رویه قبل رو میخوان ادامه بدن.
ولی اکسباکس دیگه کاملا تغییر رویه داده و هرچه بیشتر محصولاتش را در اختیار همه خواهد گذاشت. بخصوص که هزينه این همه استودیو که خریدند قرار نیست با اشتراک گیمپس در بیاد.
دقیقا همینه الان بری از مدیرا رده بالا خود مایکرو بپرسی xbox براشون به عنوان یک کنسول هیچ جایگاه مهم و خاصی نداره هدف همونه که بشن بزرگ ترین ناشر تولید گیم با بیشترین درآمد تو 12 تا 24 ماه آینده که خبر رسمی پورت بازیا بزرگ ایکس باکس بیاد این بحثا هم به تاریخ میپیونده
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
ولی بالا برید پایین بیاید با این اعداد و ارقامی که این روزا از صنعت گیم اعلام میشه تهش هم مایکروسافت و هم سونی فرست پارتی ها رو واسه کنسول هم دیگه منتشر میکنن.
حالا سونی با توجه به اینکه دست بالاتر رو داره و بیزنس پلن کلی ای که تو این سالها تو صنعت گیم داشته احتمالا دیرتر از مایکروسافت تن به این کار بده ولی رخ دادنش اجتناب ناپذیره

مگه اینکه یه معجزه ای تو صنعت بازی و بازار کنسول ها رخ بده که این اتفاق نیوفته :D
نه دیگه اونا نیاز به تفسیر داره. جملات اسپنسر خیلی واضح گفته شده ولی جملات رئیس سونی:
if we have strong first-party content — not only with our console but also other platforms like computers — and first-party can be grown with multi-platforms, that could help operating profit to improve. So that’s another one that we want to proactively work on.
واضح نیست و باید کتاب تفسیر آیات رو باز کنیم بفهمیم چی گفته...:D
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,519
نه دیگه اونا نیاز به تفسیر داره. جملات اسپنسر خیلی واضح گفته شده ولی جملات رئیس سونی:

واضح نیست و باید کتاب تفسیر آیات رو باز کنیم بفهمیم چی گفته...:D
اسلاید رسمی پلی استیشن از گزارش مالی اخیرشون در مورد Other Platforms بجز کنسول که توتوکی گفته:

IMG_20240216_154710_110.jpg

حالا شما دوست داری تصور دیگه ای داشته باشی هو گود لاک (:
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,672
نام
mohammad
اینو چند روز پیش تو اون یکی تاپیک گفتم که از نظرم احتمال رخ دادنش خیلی می تونه درست تر باشه
چند نکته که نظر شخصیمه...

1-اگر بازی های غیر پرچم دار مایکی و xbox بر روی نینتندو و ps عرضه بشن و خروجی مالی خوب باشه! قطعا مدیران ارشد و بالارده طرح مولتی پلتفرم شدن عناوین مهم رو هم به تایید نهایی می رسونن

2-اگه عرضه عناوین غیر پرچم دار و غیر موفق (در بحث تجاری) روی پلتفرم های دیگه نتیجه خوبی نده، باز قطعا برای سود بیشتر روند عرضه عناوین شناخته شده سرعت می گیره

یعنی ته این بازی هر چند بخوان دو یا سه سال این کارو به عقب بندازن همین ناشر شدن هست!

3-اکثر پورت های بازی ها روی پلتفرم های دیگه، خبرشون چند هفته یا چند ماه قبل عرضه منتشر میشه، پس هیچوقت برای همه عنوان ها قرار نیست مایکی بیاد خیلی زود یا حتی چند سال زودتر پورت یک پلتفرم دیگه رو اعلام کنه(اگه واقعا براشون رقابت مهمه و قصد نداشته باشن صرفا یک ناشر باشن و بخوان کنار ناشر بودن هنوز پلتفرم خودشون رو داشته باشند)

4-قطعا مایکی جز ps به نینتندو و کنسولاش هم علاقه منده!و خب خودمون رو فریب ندیم از لحاظ فضای روانی در جامعه مخاطبین xbox اگه بازی ها کنار ps روی نینتندو هم عرضه بشن! قطعا کمک می کنه خیلی زودتر با این اتفاق کنار بیان، تا اینکه بحث اصلی PS باشه!!!! پس به نظر من تا زمانی که سوییچ یا کنسول بعدی نینتندو معرفی نشده، مایکی صرفا پورت عناوینی رو اعلام می کنه که سوییچ فعلی هم توان اجراشون رو داره و تا زمان کنسول بعدی نینتندو و افزایش قدرت پردازشی اون کنسول، خبری از بازیایی که قدرت پردازشی زیادی رو طلب می کنند... نمیشه!
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,435
نام
aliakbar
نه دیگه اونا نیاز به تفسیر داره. جملات اسپنسر خیلی واضح گفته شده ولی جملات رئیس سونی:

واضح نیست و باید کتاب تفسیر آیات رو باز کنیم بفهمیم چی گفته...:D
این آیه شان نزول داره و باید با توجه به آیات قبل و بعدش تفسیر شه‌.
اصلا مگه تو ژاپنی بلدی که از آیات ژاپنی ترجمه شده ایراد میگیری؟
 

Remastered

کاربر سایت
May 9, 2014
431
نام
سياوش
نه دیگه اونا نیاز به تفسیر داره. جملات اسپنسر خیلی واضح گفته شده ولی جملات رئیس سونی:

واضح نیست و باید کتاب تفسیر آیات رو باز کنیم بفهمیم چی گفته...:D
مشکل اینجاست که بازی های ps اگه برای همه پلتفرم ها ی دیگه هم بیاد به صورت انحصاری برای xbox نمیاد 8->
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
اسلاید رسمی پلی استیشن از گزارش مالی اخیرشون در مورد Other Platforms بجز کنسول که توتوکی گفته:

View attachment 328724

حالا شما دوست داری تصور دیگه ای داشته باشی هو گود لاک (:
از این تفاسیر شما قبلا زیاد دیدیم و همشون هم بلا استثنا رفته تو دیوار:D
مثلا همین دو سال پیش یه حرفایی میزدی که واقعا موند به یادگار:

Screenshot_20240216_073402_Samsung Internet.jpg

ولی الان اصلا به روی خودت نمیاری و سیاست سونی راجع به PC رو خیلی طبیعی جلوه میدی. نتیجتا بقیه حرفات هم میذاریم یه گوشه تا برن به یادگار...:D

الانم پیشنهاد میکنم تو همون تاپیک که ۸۰ صفحه هنرهای نمایشی (:D) داشتید با دوستانتون ادامه بدید. ایشالا به صفحه ۸۰۰ که رسیدید، اسپنسر یه بازی بزرگ میده دستتون:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر