اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
در مورد انحصاری عناوین بتزدا نظر مایکروسافت واضح بود. تو E3 سال ۲۰۲۱ به شکل واضحی اعلام کردن که Redfall و Starfield انحصاری هستند. شما کنفرانس رو دوباره چک کن، اول تو تریلر استارفیلد نوشت انحصاری، بعد سارا باند اونم گفت بازی انحصاریه، آخر کنفرانس هم فیل اسپنسر اومد گفت این دو تا بازی انحصاری هستن. دیگه من نمی دونم از این قاطع تر چی می تونست باشه :D در مورد اکتیویژن هم چند بار گفتم، هدفشون انحصاری کردن CoD سه سال بعد از اتمام قرارداد سونی بوده یعنی حدودا اواخر این نسل یا شروع نسل بعد. حالا چطور میشه یهو‌ بعد از خرید اکتیویژن همه اینا رو بخواد بزارن کنار؟ یعنی ۳ ماه پیش فروش Xbox و بازی هاش خوب بود و یهو افت کرد؟ حتی تو همین دادگاه یکی از ایرادات FTC انحصاری بودن Indiana Jones بود که اینا هم واضح گفتن بازی انحصاری هست، همین چند ماه قبل :D حالا به نظرت واقعا به جز خرید اکتیویژن چه دلیل دیگه ای واسه این اتفاقات میشه متصور بود؟
تمام بازیهاش رو که هیچوقت نگفته که انحصاری میشن.(case by case) حتی تو یه مصاحبه از اسپنسر راجع به عرضه یه سری از بازیهای ایکس باکس که روی نینتندو هم طرفدار داره ازش میپرسن و اسپنسر میگه باید ببینیم چی میشه. (به طور خلاصه گفتم)
در ثانی هنوز هیچ بازی 100 درصد تایید نشده که قراره روی ps منتشر بشه. اگر شده که من اطلاعی ندارم. یه لینک بدید لطفن.
به نظر من بهتره بزاریم لیست بازیهایی که قراره روی ps بیاد به طور رسمی منتشر شه بعد بشینیم راجع بهش بحث کنیم :D

در مورد فروش 3 ماه پیش هم واقعن شما مایکروسافت رو چی فرض کردید؟:D اصلن من تو کتم نمیره که اینا یهویی متوجه شدن خرج و برجشون بهم نمیخوره.
بزرگوار ما داریم درباره لیترالی بزرگترین کمپانی دنیا صحبت میکنیم. سایپا که نیست یهویی تصمیمات هیجانی بگیرن. حتی تو سایپا هم اینجوری تصمیم نمیگیرن!!:D
بعد مبلغ قرارداد و هزینه هاش که میگن حدود 75 میلیارد دلاره رو شما فکر میکنی بدون تحلیل و آنالیز رفتن جلو؟ اگر بنا بود که مایکروسافت همینجوری خیاری تصمیم بگیره که نمی تونست سالها در top3 دنیا باقی بمونه.:D
اینم در نظر بگیریم که هنوز cod ها وارد گیم پس نشدن و در نتیجه از سمت ما هر تحلیلی راجع به تاثیر خرید abk روی سرویس گیم پس، صرفن میتونه حدسیات و تعوری های شخصی خودمون باشه. نه بیشتر.
یعنی به خاطر عدم دسترسی به دیتا، حتی نمیشه یه تحلیل دست و پا شکسته هم انجام داد.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
تمام بازیهاش رو که هیچوقت نگفته که انحصاری میشن.(case by case) حتی تو یه مصاحبه از اسپنسر راجع به عرضه یه سری از بازیهای ایکس باکس که روی نینتندو هم طرفدار داره ازش میپرسن و اسپنسر میگه باید ببینیم چی میشه. (به طور خلاصه گفتم)
در ثانی هنوز هیچ بازی 100 درصد تایید نشده که قراره روی ps منتشر بشه. اگر شده که من اطلاعی ندارم. یه لینک بدید لطفن.
به نظر من بهتره بزاریم لیست بازیهایی که قراره روی ps بیاد به طور رسمی منتشر شه بعد بشینیم راجع بهش بحث کنیم :D

در مورد فروش 3 ماه پیش هم واقعن شما مایکروسافت رو چی فرض کردید؟:D اصلن من تو کتم نمیره که اینا یهویی متوجه شدن خرج و برجشون بهم نمیخوره.
بزرگوار ما داریم درباره لیترالی بزرگترین کمپانی دنیا صحبت میکنیم. سایپا که نیست یهویی تصمیمات هیجانی بگیرن. حتی تو سایپا هم اینجوری تصمیم نمیگیرن!!:D
بعد مبلغ قرارداد و هزینه هاش که میگن حدود 75 میلیارد دلاره رو شما فکر میکنی بدون تحلیل و آنالیز رفتن جلو؟ اگر بنا بود که مایکروسافت همینجوری خیاری تصمیم بگیره که نمی تونست سالها در top3 دنیا باقی بمونه.:D
اینم در نظر بگیریم که هنوز cod ها وارد گیم پس نشدن و در نتیجه از سمت ما هر تحلیلی راجع به تاثیر خرید abk روی سرویس گیم پس، صرفن میتونه حدسیات و تعوری های شخصی خودمون باشه. نه بیشتر.
یعنی به خاطر عدم دسترسی به دیتا، حتی نمیشه یه تحلیل دست و پا شکسته هم انجام داد.
تمام بازی هاش رو نگفت ولی در عمل تمام بازی هاش انحصاری شدن. به حرف که نیست :D اگر چیزی ۱۰۰ درصد تایید بشه که اون وقت جای بحثی نیست، فقط فحش هست که نصیب مایکروسافت میشه :D :D ببین داریم در مورد شایعات در صورت درست بودن صحبت می کنیم، وقتی این همه آدم همزمان در موردش صحبت می کنن قطعا یه خبری هست، وقتی فیل اسپنسر بدون رد کردن شایعات میگه هفته دیگه قرار هست یه آپدیت در مورد مدل تجاری مون بدیم یعنی داره کلیت شایعات رو غیر مستقیم تایید می کنه. حالا جزییات چی هست هفته دیگه مشخص میشه. اصلا ممکنه هفته دیگه کلا تکذیب کنن همه چیز رو ولی وقتی فعلا چیزی نمیگن ما هم تایید شده فرض می کنیم :D حالا طبق این شایعات مایکروسافت ۳ ماه قبل تاکید داشت رو انحصاری، طی این ۳ ماه خرید اکتیویژن تایید شد و بلافاصله مایکروسافت تصمیم به عرضه مولتی پلتفرم بازی ها گرفته. واقعا دیگه چه دلیلی به جز خرید اکتیویژن می تونه این وسط وجود داشته باشه؟ یه معادله دو دو تا چهار تای ساده هست و هیچ تحلیلی هم نیاز نداره :D
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
در مورد انحصاری عناوین بتزدا نظر مایکروسافت واضح بود. تو E3 سال ۲۰۲۱ به شکل واضحی اعلام کردن که Redfall و Starfield انحصاری هستند. شما کنفرانس رو دوباره چک کن، اول تو تریلر استارفیلد نوشت انحصاری، بعد سارا باند اونم گفت بازی انحصاریه، آخر کنفرانس هم فیل اسپنسر اومد گفت این دو تا بازی انحصاری هستن. دیگه من نمی دونم از این قاطع تر چی می تونست باشه :D در مورد اکتیویژن هم چند بار گفتم، هدفشون انحصاری کردن CoD سه سال بعد از اتمام قرارداد سونی بوده یعنی حدودا اواخر این نسل یا شروع نسل بعد. حالا چطور میشه یهو‌ بعد از خرید اکتیویژن همه اینا رو بخواد بزارن کنار؟ یعنی ۳ ماه پیش فروش Xbox و بازی هاش خوب بود و یهو افت کرد؟ حتی تو همین دادگاه یکی از ایرادات FTC انحصاری بودن Indiana Jones بود که اینا هم واضح گفتن بازی انحصاری هست، همین چند ماه قبل :D حالا به نظرت واقعا به جز خرید اکتیویژن چه دلیل دیگه ای واسه این اتفاقات میشه متصور بود؟
به نظرم باید به دو سه نکته توجه کرد:
اولا اگه ریلیز عناوین نزدیک باشن یعنی حداقل 6-7 ماهه که دارن پورت میشن و تایمی که مدیرا برا ریختن استراتژی جدید با هم بحث کردن رو هم بهش اضاف کنیم، میشه نیمه اول سال 2023، یعنی قبل اتمام خرید اکتی و حتی قبل ftc ، پس اینکه با دیدن هزینه کرد اکتی به این نتیجه رسیدن اشتباهه
ثانیا تمام شایعات با اخراج کارمندا اومد بیرون و یه معنی میده، این منابعی که دارن خبر میزنن، مثل سایر ماجراها مثل خرید اکتی، هیچی نمیدونن و صرفا دارن هر چی میدونن لیست میکنن تا دو سه تاش بگیره و بشن اینسایدر، اگه اطلاعات درست و حسابی داشتن، ماهها قبل میدادن
نکته سومم، تو همین ایونت اخیر، تمام عناوین بصورت انحصار معرفی شدن، پس باید منتظر هفته بعد موند و دید آیا مفهوم جدیدی از انحصار میخواد تعریف کنه و اینکه به شکلی و تو چه ابعادی و چه عناوینی خارج میشن.
____________
در مورد کالاف ماکرو دنبال انحصار نبود، ته زورش چهار تا ایتم انحصار میکرد یا operator
بیشتر از این نمیکرد، حتی اگه ftc و cma هم راه میومدن.
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
من نظر خودم را بدم. البته ممکنه یک عده مخالف باشن ولی NOPb.

فروش ایکس باکس سری اس و ایکس به اون اهداف نرسید. چه خوشمون بیاد چه نیاد. از طرفی بازار کنسول هم در مجموع محدود هست و یوزرهای پلتفرم های مختلف به نوعی Lock شده با توجه به ماهیت Digital موجود. یعنی الان به شدت سخت تر از نسل 6-7 هست که بخای یوزر PS را ازش جدا کنی. رشد Game Pass هم به نوعی حداقل روی کنسول استال شده (اینو خودشون گفتن). با توجه به افزایش هزینه های ساخت بازی شاید این مدل کاری اونجوری که باید جواب نده.

از طرفی ماکرو هم نزدیک 100 میلیارد دلار هزینه کرده و باید برگشت سرمایه داشته باشن. این حجم از سرمایه گذاری در تاریخ ویدیوگیم بی سابقه اس و احتمالا با XBOX+PC برنمیگرده (حداقل در شرایط حاضر)

حالا اگه دوتا آپشن زیر وجود داشته باشه

1- بازی های XBOX +ACTI+Bethesda به صورت Day One روی گیم پس + عرضه روی PS, Switch و Steam به صورت 70 دلاری
2- بازی های XBOX انحصاری، و عرضه روی گیم پس مثلا 1-2 سال بعد عرضه (مثل سیستم Plus)

من آپشن اولی را ترجیح میدم. برای من مصرف کننده اینکه بتونم با هزینه کمتر به تعداد بازی های بیشتری دسترسی داشته باشم مهم تره تا اینکه روی فلان پلتفرم نشه فلان بازی را انجام داد. حالا شاید بگید حالت اول فروش ایکس باکس را کم میکنه ولی خب Already الانم فروش آن چنانی نداره و هرکی خریده به خاطر همون گیم پس بوده تا اینجای نسل.

حتی معتقدم اگه میخان بازی ها روی PS+Switch عرضه کنن بهتره همون Day One عرضه کنن که اونجا هم یک فروش خوبی داشته باشه. 2 سال بعد از عرضه به درد نمیخوره و تا اون موقع هرکی میخاسته بازی کنه روی PC+XBOX زده و بعیده خوب فروش کنه روی پلتفرم های دیگه.

یعنی درآمد ناشی از عرضه روی PS را روی آوردن بازی های بهتر و بیشتر روی گیم پس هزینه کنن برای من مصرف کننده بهتره تا اینکه فلان بازی انحصاری باشه. به صورت کلی هم آینده رفته رفته داره به سمت انحصار کمتر سوق پیدا میکنه. همین سونی هم یک زمانی هیچ بازی روی پی سی نداشت الان داره عرضه میکنه و حتی Day One میده بعضی هاشون را.

یک چیز هم اضافه کنم. تمام بازی های ماکرو مولتی خواهد شد (دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره)
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
به نظرم باید به دو سه نکته توجه کرد:
اولا اگه ریلیز عناوین نزدیک باشن یعنی حداقل 6-7 ماهه که دارن پورت میشن و تایمی که مدیرا برا ریختن استراتژی جدید با هم بحث کردن رو هم بهش اضاف کنیم، میشه نیمه اول سال 2023، یعنی قبل اتمام خرید اکتی و حتی قبل ftc ، پس اینکه با دیدن هزینه کرد اکتی به این نتیجه رسیدن اشتباهه
ثانیا تمام شایعات با اخراج کارمندا اومد بیرون و یه معنی میده، این منابعی که دارن خبر میزنن، مثل سایر ماجراها مثل خرید اکتی، هیچی نمیدونن و صرفا دارن هر چی میدونن لیست میکنن تا دو سه تاش بگیره و بشن اینسایدر، اگه اطلاعات درست و حسابی داشتن، ماهها قبل میدادن
نکته سومم، تو همین ایونت اخیر، تمام عناوین بصورت انحصار معرفی شدن، پس باید منتظر هفته بعد موند و دید آیا مفهوم جدیدی از انحصار میخواد تعریف کنه و اینکه به شکلی و تو چه ابعادی و چه عناوینی خارج میشن.
____________
در مورد کالاف ماکرو دنبال انحصار نبود، ته زورش چهار تا ایتم انحصار میکرد یا operator
بیشتر از این نمیکرد، حتی اگه ftc و cma هم راه میومدن.
دقیقا مشکل همین سردرگمی هست چون همون طور که گفتی شرایط تا چند هفته قبل بر مبنای انحصاری بودن بازی ها بود. البته خرید اکتیویژن هم تو همین ۳ ماه صرفا تایید شده و از مدت ها قبل در جریان بوده و ممکنه در همین حین به این نتیجه رسیدن که بازی ها برن سمت مولتی پلتفرم شدن. البته باز این قضیه با تاکید روی انحصاری بودن عناوین Bethesda توی دادگاه نمی خونه خصوصا اینکه این موضوع در عمل به ضرر مایکروسافت بود ولی باز بهش تاکید کردن. اون قضیه عرضه سه ساله CoD روی پلی استیشن هم که هدف اولیه مایکروسافت بود، چطور میگی همچین چیزی نبوده :D
https://www.thegamer.com/microsoft-call-of-duty-playstation-three-years-beyond-current-agreement/

اگر هدف عرضه دائمی داشتن اصلا چرا گفتن ۳ سال تا سونی هم مخالفت کنه و قضیه اینقدر کش پیدا کنه؟
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
من مطمعن هستم که تمام بازیهای ایکس باکس برای پلتفرم رقیب عرضه نمیشه. جدا از اینکه این حرکت هیچگونه توجیه و منطقی نداره، اینو میشه از تمام گفته های اسپنسر هم متوجه شد. ولی خب وقتی بازار شایعه داغ بشه و مایکروسافت واکنشی نشون نده، هرکسی میتونه با اخبار فیک کلیکش رو بگیره. یه تگ شایعه میچسبونن روی خبر و هرچیزی که تو فانتزی هاشون هست رو منتشر میکنن. توی پادکست و توییتر و... هم به شکل دیگه ولی همین اتفاق میوفته. خیلی هم بخای پیگیر بشی که منبع شایعه ات کجاست. نهایتن با تراست می برو مواجه میشی :D

جزییات سود و ضرر ایکس باکس و سرویس هاش خیلی ساله که منتشر نمیشه. کلن سیاست مایکروسافت همین بوده. ولی اگر بنا بود ضررده باشه یا سود کافی نداشته باشه، هیچوقت نمیومدن سرمایه کذاری بیش 70 میلیاردی بکنن.
این ابرکمپانی ها هم به شکل رفاقتی و حالا ببینیم چی میشه و ایشالا که خیره اداره نمیشن. منظور اینکه تعارف ندارن. اگر بخشی ضررده باشه یا سودش کم باشه تعطیلش میکنن بره. اگر سیاستی به جز این میداشتن، مایکروسافت هیچوقت در top3 بزرگترین کمپانی های جهان قرار نمیگرفت.

در مورد طبق برنامه پیش رفتن مایکروسافت هم شواهد و دلایل منطقی زیادی وجود داره. صرفن تایملاین مصاحبه ها و تصمیمات مایکروسافت رو بررسی کنید، کاملن واضحه که همه چیز از قبل مشخص بوده.
عدم صداقت و اهمیت دادن به فنها هم من کمی با شما زاویه دارم. در نگاه اول این اتفاق افتاده ولی خب طی چند سال گذشته مایکروسافت به طرق مختلف علاقش رو به انتشار حد اکثری در پلتفرم های مختلف نشون داده. من به شخصه تو تاپیک های مختلف هم گفتم که با این خط مشی سعی داشته روحیات فن هارو از کنسول واریوری خارج کنه و بهشون دید وسیعتری نسبت به صنعت و نحوه پیشرفتش نشون بده.
تا حد زیادی هم تو این کار موفق بوده. نمونش خود من که واقعن برام فرقی نمیکنه بازیهای ایکس باکس کجا و چطوری منتشر میکنن:D

در عین حال ما کماکان شاهد جنگ کنسولی بین یه سری از کمپانی فنها هستیم. که البته تعدادشون نسبت به گیمرهای واقعی چه در این فروم و چه در دیگر رسانه های جمعی به شدت پایینه.
منظور از گیمر واقعی کسیه که به جای کل کل و ترول و ساخت میم و اینجور حرکات چیپ و کودکانه، میرن پلتفرمی که به نیازهاشون پاسخگو هست رو تهیه میکنن و سرویس/بازی مورد علاقشون رو میخرن و ازش لذت میبرن.
اینها مخاطبهای اصلی سونی و مایکروسافت هستن نه یه مشت ترول.
به قول اسپنسر دوره این کنسول وارها و انحصارطلبی ها و... دیگه تموم شده. نسل جدید گیمرها دنبال این راجیف راه نمیوفتن. حتی سونی هم تا حد زیادی متوجه این موضوع شده که دیگه نمیتونه با انحصار طلبی و کنسول وار و... تو این بازار جلو بره. برای همین هم پشت دست مایکروسافت، بازیهاشو دونه دونه داره برای پلتفرم های دیگه منتشر میکنه و حتی همین چند روز پیش هم اعلام کردن میخان سرویس مشابه ایکس کلاود راه بندازن.
یه آدم بیطرف و منطقی به راحتی متوجه میشه که اگر شرایط اونقدری که کمپانی فن ها میگفتن خوب بود، طبیعتن سونی هم دلیلی نداشت سیاست هاشو عوض کنه.
خلاصه که فرمت رقابت در صنعت به لطف مایکروسافت عوض شده و ما داریم وارد دوره ای جدیدی از ویدیو گیم میشیم.
کاربرها هم حق انتخاب دارن که کدوم پلتفرم براشون بهتره و اجباری در انتخاب نیست. ولی کاربرها توانایی تغییر سیاست های کلی صنعت رو ندارن. قوانین رو شخصی وضع میکنه که قدرت داشته باشه. قدرت هم در جهان امروز با پول و لابی تعریف میشه.
تفاوت زاویه دیدمون اینه که شما و سایر دوستانی که الان به نوعی دفاع میکنید از اینکار مایکرو یا آینده رو از ان فلان تکنولوژی و .... میدونید، پیشفرضتون اینه که این شرکتهای میلیارد دلاری اشتباه نمیکنن و از حالا فکر ۱۰ سال بعدشونو کردن.
در صورتی که اصلا اینطوری نیس و خود مایکرو و سونی و نینتندو و اپل و بقیه کلی اشتباهات میلیارد دلاری داشتن تاحالا که این تغییر مسیر امروز xb در مقابل سایر اشتباهاتشون خیلی هم گنده نیس
در نتیجه وقتی مایکروسافت رو از مقام یه معصوم که اصلا خطای راهبردی نمیکنه پایینتر ببینید اونوقت از زاویه دیگه ای هم می تونید به قضیه نگاه کنید.

وقتی اینا خودشونو سر انحصار جونز و cod تو دادگاه جر دادن ولی الان یهو خبرهای صددرصد مخالف اون اخبار میاد نشون میده که اینا تغییر مسیر دارن میدن(یا از یه مدت پیش تصمیم گرفتن و الان داره علنی میشه)
بنظرم دارید پیچیده سازی میکنید مسایل و آینده و نبرد پلتفرمها و .... رو.
قضیه همیشه ساده تر از این حرفا بوده
.
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,570
اگه فکر می‌کنید شرکت های تریلیون دلاری همیشه روی خر مراد سوارند یه نگاهی به نوکیا و یاهو بندازید. یه زمانی بمب هم اینا رو تکون نمیداد.
ماکرو هم کم سوتی نداده. از ویندوز فون و لومیا و زونه و بقیه دست پخت ماکروسافت با برنامه‌های بلند مدت بود
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
تفاوت زاویه دیدمون اینه که شما و سایر دوستانی که الان به نوعی دفاع میکنید از اینکار مایکرو یا آینده رو از ان فلان تکنولوژی و .... میدونید، پیشفرضتون اینه که این شرکتهای میلیارد دلاری اشتباه نمیکنن و از حالا فکر ۱۰ سال بعدشونو کردن.
در صورتی که اصلا اینطوری نیس و خود مایکرو و سونی و نینتندو و اپل و بقیه کلی اشتباهات میلیارد دلاری داشتن تاحالا که این تغییر مسیر امروز xb در مقابل سایر اشتباهاتشون خیلی هم گنده نیس
در نتیجه وقتی مایکروسافت رو از مقام یه معصوم که اصلا خطای راهبردی نمیکنه پایینتر ببینید اونوقت از زاویه دیگه ای هم می تونید به قضیه نگاه کنید.

وقتی اینا خودشونو سر انحصار جونز و cod تو دادگاه جر دادن ولی الان یهو خبرهای صددرصد مخالف اون اخبار میاد نشون میده که اینا تغییر مسیر دارن میدن(یا از یه مدت پیش تصمیم گرفتن و الان داره علنی میشه)
بنظرم دارید پیچیده سازی میکنید مسایل و آینده و نبرد پلتفرمها و .... رو.
قضیه همیشه ساده تر از این حرفا بوده
.
پیشفرض من این نیست که مایکروسافت اشتباه نکرده. پیشفرض من اینه که مایکروسافت اگر تا الان اشتباه بزرگی مرتکب میشد، جایگاهی که الان داره رو نداشت. به نظر خودم که خیلی منطقی میاد.:D
اینطوری بگم که قطعن مایکروسافت با توجه به اسکیلش یکی از کم اشتباه ترین کمپانی ها بوده و هست. و همین امر هم منجر شده که به ارزشمندترین برند جهان تبدیل بشه.
خرید abk با مبلغ 75 میلیارد (تو ویکیپدیا الان دیدم :D) به چشم بعضی ها نمیاد. علتش روهم نمیدونم. شاید باید از این مثالهایی که بعد از اختلاص میزنن استفاده کنیم که بیشتر قابل لمس باشه. مثلن بگیم با این مبلغ میشد 50 تا برج خلیفه ساخت:D
قاعدتن منطق میگه اگر بخایم آینده یک کمپانی رو بررسی کنیم، از سابقه و گذشتش باید استفاده کنیم. در گذشته مایکروسافت خریدهایی کرده که به اون نتیجه ای که میخاسته نرسیده. ولی خب رقم ها بسیار کمتر از هزینه های خرید abk بوده و خب تاثیر زیادی هم روی مایکروسافت نزاشته.
اما اگر به هردلیلی بخایم فرض کنیم که خرید abk اشتباه بوده، بنابراین باید این روهم بپذیریم که مایکروسافت قراره به ته دره سقوط کنه. 75 میلیارد انقدر زیاد هست که بتونه غول بزرگی مثل مایکروسافت روهم دچار بحران کنه.
ولی اگر بخایم واقع بین باشیم، باید بگیم که مایکروسافت و ایکس باکس نه تنها قرار نیست جایی برن بلکه با سرمایه گذاری که در صنعت انجام دادن، قوانین نبرد پلتفرم ها رو عوض کردن.
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
جناب ساس بدجوری سنگر مقاومت رو چسبیده و ول کن نیست. کلفت ترین فن های مایکروسافت هم شروع کردن به جر دادن اسپنسر ولی ایشون بیخیال نمیشه! مایکروسافت یک شرکت 3 تریلیونی که اصلا نمیدونم چندتا صفر داره! ولی در بخش ایکس باکس از سوم چهارم شده! دیگه چه فرقی میکنه وکلای گردن کلفتش پرونده رو از دست FTC و CMA درآوردن یا نیاوردن؟ یا پلن هایی دارن برای کلود که قوانین نبرد پلتفرم ها رو عوض میکنه؟ یا اینا با این عظمت کلی برنامه دارن و از الان میدونن 10 سال دیگه چیکار قرار بکنن؟؟؟ هر کمپانی یه دویژن داره و هر دویژن یه CEO که به رده بالا ها جواب میده. بخش هوش مصنوعی و سرور و کلود و آژور و AI و ... عالیه، بخش ویندوز شاید بد باشه یا سرفیس و ... داغون باشن (مثلا) و دویژن ایکس باکس هم فاجعه س! (واقعا).

این کمپانی بازی هاش قراره برای کنسول پلی استیشن منتشر بشه، وسلام. آی نمیدونم "من فکر میکنم به شرط اومدن گیم پس اینارو میدن روی پلی استیشن" و "بازی ها دی وان رو گیم پس هستن اونطرف 70 دلار" و "معتقدم اینقدر خر نیستن که هیلو و گیرز رو برای پلی استیشن پورت کنن" اینا همه کشکه. مشخصه که بازی های اکتیویژن بلیزارد قرار نیست به کاتالوگ گیم پس اضافه بشن و کالاف برای هر دو کنسول 70 دلاری عرضه میشه! بازی های بتسدا هم یک سال بعد از عرضه انحصاری برای پلی استیشن منتشر میشه و های فای راش چون جزو گیم های اول هست زمانش زیاد شده ولی بقیه عناوین نهایتا 6 ماه بعد روی پلی استیشن میان و این شامل تک تک عناوین XGS میشه و هر چقدر فیل اسپنسر هفته دیگه دمیج کنترل کنه هم باز این اتفاق میوفته چون پلنی هست که توسط رده بالاها تصمیم گیری شده و سود رو در این کار دیدن.
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
آی نمیدونم "من فکر میکنم به شرط اومدن گیم پس اینارو میدن روی پلی استیشن" و "بازی ها دی وان رو گیم پس هستن اونطرف 70 دلار" و "معتقدم اینقدر خر نیستن که هیلو و گیرز رو برای پلی استیشن پورت کنن" اینا همه کشکه. مشخصه که بازی های اکتیویژن بلیزارد قرار نیست به کاتالوگ گیم پس اضافه بشن و کالاف برای هر دو کنسول 70 دلاری عرضه میشه! بازی های بتسدا هم یک سال بعد از عرضه انحصاری برای پلی استیشن منتشر میشه
جدی میفرمایین؟
پس ما اینا رو از کجا در میاریم؟
:))
Xbox Head Phil Spencer Says Bethesda Games Will Go Wherever There Is Game Pass
Game Pass not coming to PlayStation or Switch, says Phil Spencer
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر