اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
قبلا هم گفتم و الانم میگم اینهمه نباید به آینده چسبید.
چون مایکروسافت تو کلاود قویه لزوما به این معنی نیس که تو صنعت بازی بر بستر کلاود هم بیاد بهترین میشه که اگر اینطور بود با 70..80 میلیارد دلار هزینه هایی که کرده باید کل گیمرهای دنیا صبح تا شب جلوی xb بودن نه الان که به این وضع افتاده.

دو نسل هست که مایکرو برای طرفداراش ترسیم آینده میکنه و به عشق و امید آینده نگهشون داشته. اواخر نسل 7 با کینکت آینده رو میخواست وارد صنعت بازی کنه و اونطوری شد / از اوایل نسل 8 قرار بود با کلاود (نمونش کرکداون) و حافظه جانبی مخفی ESRAM آینده رو رقم بزنن که نتیجه شد اونطوری / از اواسط نسل قبل هم با گیم پس و اکوسیستم قرار بود صنعت بازی رو عوض کنن که نتیجه اونم شد اونطوری / دو سالم با خرید بتسدا اکتی ملت رو معطل کرد که بازم شد نتیجش این.

آینده رو ول کنن مایکرو و طرفداراش و یه لحظه در حال برین جلو ببینیم چه خبره واقعا و چی داریم. یکم از قبضه آینده دست بردارن و ببینن الان چی دارن برای ارائه

.​
همین کلاود ماکروسافت از سال 2010 و به عنوان فاز اولیه ai استارت خورد و چند باری گفتن شکست میخوره که حتی اپل سراغش نیومد ولی نادلا پاش وایساد و تهش آزور و ai به اینجا رسید.
پس چیز عجیبی نیست که پروژه 2015 نتونه جواب بده و الان آمازون و انویدیا و حتی خود سونی هم سرمایه گزاری میکنه و حتی برا کلودش سراغ ماکرو اومد و همین الان خودرویی که میخواست طراحی کنه سر ai اون سراغ همین ماکرو اومد. پس این از آینده، 14 سال پیشم کسی فکر نمیکرد که ai برسه به اینجا.
Sony and Microsoft to explore strategic partnership - Stories
پس این اشتباهم، سونی داره انجام میده+ انویدیا و ...
که انویدیا با همین ai و کلود و ... ارزشش تو کمتر از یکسال بیش از 3 برابر شده
__________
در مورد سایر مسائلم بنظرم ایکس باکسیا باید نظر بدن که از این ماکرو راضین یا نه و آینده هم نامشخصه، حداقل برای یه هفته دیگه و اینکه اونموقع نظرشون چیه.
در مورد چی داشتن هم باید ماکرو نظر بده که دیتایی نداریم، ببینیم چی دارن و چی ندارن و اگه چیزی نداشت، یه همچین شرکتی بعیده بیاد 70 میلیارد هزینه کنه. پس اینم نمیشه جواب داد ولی اگه ماکرو ناراضی بود 70 میلیارد قبل از پیاده سازی این استراتژی خرج نمیکرد.
 
آخرین ویرایش:
این رو تاپیک بغلی گذاشتم خوبه اینجا هم باشه ...
یعنی چی تقصیر فن‌ های مایکروسافت هست؟ اصلا این قضیه هیچ ارتباطی با گیم پس نداره که اگر داشت چپ و راست بازی Day 1 برای گیم پس معرفی نمی کرد. حالا از این بگذریم، دقیقا فن های مایکروسافت باید چیکار می کردن؟ گیم پس رو تحریم می کردن؟ انصافا خنده دار نیست این حرف؟ :D والا مفت هم نیست، التیمیت الان سالی ۱۸۰ دلار هست، فکر نکنم خیلی هم مفت باشه. اگر مایکروسافت از گیم پس سود نداشت که یه استودیو مثل PG از ۱۱۰ نفر نمی رسید به ۴۵۰ نفر. مشکل گیم پس نیست، مشکل اصلی خرید اکتیویژن هست که اونقدر هزینه براشون داشته که به این نتیجه رسیدن با شرایط فعلی براشون سوددهی نداره و میخوان با مولتی پلتفرم کردن بازی ها یا تغییر شرایط گیم پس (یا هر دو) به سود بیشتری برسن. این مقاله برای همین هفته قبل
2024's Games Lineup Is Going to Be Incredible for Xbox Players – Here’s Why - Xbox Wire


برای شونصد (!) تا بازی نوشته will be available with Game Pass on day one. نه تنها بازی های خود مایکروسافت بلکه یک سری بازی دیگه رو تاکید کردن روز اول رو گیم پس میاد.

تو همین دادگاه خرید اکتیویژن برای اولین بار گفتن Indiana Jones انحصاری هست یعنی اصلا قبل از این خرید هیچ بحثی در مورد مولتی پلتفرم شدن وجود نداشته. هر چی هست مشخصه که بعد از خرید اکتیویژن فهمیدن چه غلطی کردن :دی تازه بگذریم هدف اولشون این بود که Call of Duty رو هم انحصاری کنن. بعد از خرید گویا لیست هزینه ها رو دیدن و فهمیدن خیلی اوضاع خیطه! :دی
 
اقا منو یه نصحیت کنین، کنسول رو بفروشم یا یه هفته صبر کنم؟
از فروختن کنسول شدیداً خوداری کنید.
هفته دیگه اسپنسر تمام شایعات رو رد می‌کنه.
نه یه هفته دیگه چندین سال دیگه باید منتظر موند تا خرید بتسدا و اکتی جوابگوی فن ها باشه. و با عرضه بازیهایی دی وان رو گیم پس لذت ببرید .
اندکی صبر سحر نزدیک است.
 
یعنی چی تقصیر فن‌ های مایکروسافت هست؟ اصلا این قضیه هیچ ارتباطی با گیم پس نداره که اگر داشت چپ و راست بازی Day 1 برای گیم پس معرفی نمی کرد. حالا از این بگذریم، دقیقا فن های مایکروسافت باید چیکار می کردن؟ گیم پس رو تحریم می کردن؟ انصافا خنده دار نیست این حرف؟ :D والا مفت هم نیست، التیمیت الان سالی ۱۸۰ دلار هست، فکر نکنم خیلی هم مفت باشه. اگر مایکروسافت از گیم پس سود نداشت که یه استودیو مثل PG از ۱۱۰ نفر نمی رسید به ۴۵۰ نفر. مشکل گیم پس نیست، مشکل اصلی خرید اکتیویژن هست که اونقدر هزینه براشون داشته که به این نتیجه رسیدن با شرایط فعلی براشون سوددهی نداره و میخوان با مولتی پلتفرم کردن بازی ها یا تغییر شرایط گیم پس (یا هر دو) به سود بیشتری برسن. این مقاله برای همین هفته قبل
2024's Games Lineup Is Going to Be Incredible for Xbox Players – Here’s Why - Xbox Wire


برای شونصد (!) تا بازی نوشته will be available with Game Pass on day one. نه تنها بازی های خود مایکروسافت بلکه یک سری بازی دیگه رو تاکید کردن روز اول رو گیم پس میاد.

تو همین دادگاه خرید اکتیویژن برای اولین بار گفتن Indiana Jones انحصاری هست یعنی اصلا قبل از این خرید هیچ بحثی در مورد مولتی پلتفرم شدن وجود نداشته. هر چی هست مشخصه که بعد از خرید اکتیویژن فهمیدن چه غلطی کردن :D تازه بگذریم هدف اولشون این بود که Call of Duty رو هم انحصاری کنن. بعد از خرید گویا لیست هزینه ها رو دیدن و فهمیدن خیلی اوضاع خیطه! :D
https://twitter.com/cowhand_fudca/likes
یه همچین لایکی نبود تو صفحه اش و این senior manager زنیمکسه از همین یه ماه پیش. قبلا وظیفش مدیر ارشد ادغام های استودیوهای ایکس باکس بوده نه رییس استودیو
https://www.linkedin.com/in/dhruvgupta5/
 
https://twitter.com/cowhand_fudca/likes
یه همچین لایکی نبود تو صفحه اش و این senior manager زنیمکسه از همین یه ماه پیش. قبلا وظیفش مدیر ارشد ادغام های استودیوهای ایکس باکس بوده نه رییس استودیو
https://www.linkedin.com/in/dhruvgupta5/
بوده پاکش کرده.
That rumor and speculation about some Xbox game being published elsewhere

--------

وضعیت گیم پس و صنعت گیم مشخصه حالا شما هرچقدر دوست دارید مقاومت کنید :D
 
بوده پاکش کرده.
That rumor and speculation about some Xbox game being published elsewhere

--------

وضعیت گیم پس و صنعت گیم مشخصه حالا شما هرچقدر دوست دارید مقاومت کنید :D
عجب مدرکی آوردی، منکه دستا بالا تسلیم شدم، شکم برطرف شد این فتوشاپ نیست با این منبعت
فقط نمیدونم چرا اینو idle slth و گراب اینو ادد د ارن، ازش چیزی نزدن و یکم وقتتونو آزاد کنین وقت کنین برین لینکدین، شغل طرفو حداقل درست بزنید.
بخدا درست نیست، همش در حال حسابرسی و رسیدگی به تراز نامه های مالی هستید
 
تو همین دادگاه خرید اکتیویژن برای اولین بار گفتن Indiana Jones انحصاری هست یعنی اصلا قبل از این خرید هیچ بحثی در مورد مولتی پلتفرم شدن وجود نداشته. هر چی هست مشخصه که بعد از خرید اکتیویژن فهمیدن چه غلطی کردن :D تازه بگذریم هدف اولشون این بود که Call of Duty رو هم انحصاری کنن. بعد از خرید گویا لیست هزینه ها رو دیدن و فهمیدن خیلی اوضاع خیطه! :D
به نظر من این درست نیست :D
شما به نحوی دارید قضیه خرید abk رو توصیف میکنید که انگار مایکروسافت وارد مغازه لباس فروشی شده، فروشنده هم چندتا لباس براش باز کرده و مایکروسافت تو رودروایستی خرید کرده:D
این مبلغ هنگفت رو که عملن بزرگترین خرید صنعت بوده، هست و خاهد بود رو قاعدتن مدتها بوده که داشتن بررسی میکردن، نمیشه بگیم که بعد از خرید یهو بلند شدن و یهویی متوجه لیست هزینه ها شده باشن. فیلم هندیه مگه:D
شما مصاحبه های فیل اسپنر رو بعد از خرید بتسدا رو ببینی متوجه میشی که هیچوقت نگفته که قراره بازیهاش انحصاری باشن. بلکه تو همون مصاحبه ها سونی رو هم برای انحصارطلبیش نقد میکنه! توییت های نادلا و بازیهایی مثل ماینکرفت هم همگی نشان از این دارن که از مدتها پیش برنامه ریزی کرده بودن برای هممچین روزی.
.......
پیش بینی من اینه که ابتدا بازیهای سرویس محور و آنلاین برای ps منتشر میشه و در ادامه یکسری از بازیهای سینگل پلیر. بازیهای جدید هم با یه فاصله معنا دار برای ps پورت میشن. یک سری از بازیها هم هیچوقت روی ps منتشر نخاهند شد.
این چیزیه که به نظر من اتفاق خاهد افتاد.
یه احتمال هم میدم که بعضی از عناوین abk هم همزمان با شفافسازی فیل اسپنسر روی گیم پس دراپ میشن:D
 
وسط این هرج و مرجی که به پاشده، دیشب مایکروسافت جلوی خرید گیم پس از طریق آرژانتین رو گرفته. :D
واقعن معلوم نیست چه اتفاقی داره میوفته...
کسایی که الان میخان گیم پس بخرن باید حداقل 30 درصد گرونتر و از طریق ترکیه تهیه کنن.
 
  • Smile
Reactions: S0lid Snake
به نظر من این درست نیست :D
شما به نحوی دارید قضیه خرید abk رو توصیف میکنید که انگار مایکروسافت وارد مغازه لباس فروشی شده، فروشنده هم چندتا لباس براش باز کرده و مایکروسافت تو رودروایستی خرید کرده:D
این مبلغ هنگفت رو که عملن بزرگترین خرید صنعت بوده، هست و خاهد بود رو قاعدتن مدتها بوده که داشتن بررسی میکردن، نمیشه بگیم که بعد از خرید یهو بلند شدن و یهویی متوجه لیست هزینه ها شده باشن. فیلم هندیه مگه:D
شما مصاحبه های فیل اسپنر رو بعد از خرید بتسدا رو ببینی متوجه میشی که هیچوقت نگفته که قراره بازیهاش انحصاری باشن. بلکه تو همون مصاحبه ها سونی رو هم برای انحصارطلبیش نقد میکنه! توییت های نادلا و بازیهایی مثل ماینکرفت هم همگی نشان از این دارن که از مدتها پیش برنامه ریزی کرده بودن برای هممچین روزی.
.......
پیش بینی من اینه که ابتدا بازیهای سرویس محور و آنلاین برای ps منتشر میشه و در ادامه یکسری از بازیهای سینگل پلیر. بازیهای جدید هم با یه فاصله معنا دار برای ps پورت میشن. یک سری از بازیها هم هیچوقت روی ps منتشر نخاهند شد.
این چیزیه که به نظر من اتفاق خاهد افتاد.
یه احتمال هم میدم که بعضی از عناوین abk هم همزمان با شفافسازی فیل اسپنسر روی گیم پس دراپ میشن:D
در مورد انحصاری عناوین بتزدا نظر مایکروسافت واضح بود. تو E3 سال ۲۰۲۱ به شکل واضحی اعلام کردن که Redfall و Starfield انحصاری هستند. شما کنفرانس رو دوباره چک کن، اول تو تریلر استارفیلد نوشت انحصاری، بعد سارا باند اونم گفت بازی انحصاریه، آخر کنفرانس هم فیل اسپنسر اومد گفت این دو تا بازی انحصاری هستن. دیگه من نمی دونم از این قاطع تر چی می تونست باشه :D در مورد اکتیویژن هم چند بار گفتم، هدفشون انحصاری کردن CoD سه سال بعد از اتمام قرارداد سونی بوده یعنی حدودا اواخر این نسل یا شروع نسل بعد. حالا چطور میشه یهو‌ بعد از خرید اکتیویژن همه اینا رو بخواد بزارن کنار؟ یعنی ۳ ماه پیش فروش Xbox و بازی هاش خوب بود و یهو افت کرد؟ حتی تو همین دادگاه یکی از ایرادات FTC انحصاری بودن Indiana Jones بود که اینا هم واضح گفتن بازی انحصاری هست، همین چند ماه قبل :D حالا به نظرت واقعا به جز خرید اکتیویژن چه دلیل دیگه ای واسه این اتفاقات میشه متصور بود؟
 
در مورد انحصاری عناوین بتزدا نظر مایکروسافت واضح بود. تو E3 سال ۲۰۲۱ به شکل واضحی اعلام کردن که Redfall و Starfield انحصاری هستند. شما کنفرانس رو دوباره چک کن، اول تو تریلر استارفیلد نوشت انحصاری، بعد سارا باند اونم گفت بازی انحصاریه، آخر کنفرانس هم فیل اسپنسر اومد گفت این دو تا بازی انحصاری هستن. دیگه من نمی دونم از این قاطع تر چی می تونست باشه :D در مورد اکتیویژن هم چند بار گفتم، هدفشون انحصاری کردن CoD سه سال بعد از اتمام قرارداد سونی بوده یعنی حدودا اواخر این نسل یا شروع نسل بعد. حالا چطور میشه یهو‌ بعد از خرید اکتیویژن همه اینا رو بخواد بزارن کنار؟ یعنی ۳ ماه پیش فروش Xbox و بازی هاش خوب بود و یهو افت کرد؟ حتی تو همین دادگاه یکی از ایرادات FTC انحصاری بودن Indiana Jones بود که اینا هم واضح گفتن بازی انحصاری هست، همین چند ماه قبل :D حالا به نظرت واقعا به جز خرید اکتیویژن چه دلیل دیگه ای واسه این اتفاقات میشه متصور بود؟
تمام بازیهاش رو که هیچوقت نگفته که انحصاری میشن.(case by case) حتی تو یه مصاحبه از اسپنسر راجع به عرضه یه سری از بازیهای ایکس باکس که روی نینتندو هم طرفدار داره ازش میپرسن و اسپنسر میگه باید ببینیم چی میشه. (به طور خلاصه گفتم)
در ثانی هنوز هیچ بازی 100 درصد تایید نشده که قراره روی ps منتشر بشه. اگر شده که من اطلاعی ندارم. یه لینک بدید لطفن.
به نظر من بهتره بزاریم لیست بازیهایی که قراره روی ps بیاد به طور رسمی منتشر شه بعد بشینیم راجع بهش بحث کنیم :D

در مورد فروش 3 ماه پیش هم واقعن شما مایکروسافت رو چی فرض کردید؟:D اصلن من تو کتم نمیره که اینا یهویی متوجه شدن خرج و برجشون بهم نمیخوره.
بزرگوار ما داریم درباره لیترالی بزرگترین کمپانی دنیا صحبت میکنیم. سایپا که نیست یهویی تصمیمات هیجانی بگیرن. حتی تو سایپا هم اینجوری تصمیم نمیگیرن!!:D
بعد مبلغ قرارداد و هزینه هاش که میگن حدود 75 میلیارد دلاره رو شما فکر میکنی بدون تحلیل و آنالیز رفتن جلو؟ اگر بنا بود که مایکروسافت همینجوری خیاری تصمیم بگیره که نمی تونست سالها در top3 دنیا باقی بمونه.:D
اینم در نظر بگیریم که هنوز cod ها وارد گیم پس نشدن و در نتیجه از سمت ما هر تحلیلی راجع به تاثیر خرید abk روی سرویس گیم پس، صرفن میتونه حدسیات و تعوری های شخصی خودمون باشه. نه بیشتر.
یعنی به خاطر عدم دسترسی به دیتا، حتی نمیشه یه تحلیل دست و پا شکسته هم انجام داد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or