اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
نمیدونم چرا هر وقت میخوام بگم اینا فعلا شایعه هستن این تصویر میاد جلوی چشمم :D

View attachment 327414


به هر حال تا هفته دیگه باید صبر کنیم ببینیم به کجا میرسه این داستان :D
هر چی هست تهش باخته :D خارج از شوخی این قضیه مولتی پلتفرم اگر درست نبود قطعا تکذیب می کردن، حالا شاید اولش بگن چند تا عنوان محدود برای بقیه پلتفرم ها میاد ولی با شروع این کار، قطعا کم کم همه بازی ها رو میارن. اگر هم شایعات گیم پس درست باشه که میخ آخر تابوت Xbox هست :دی حالا این نسل که اواسطش هستیم هم با همین فرمول تا آخر بریم واقعا برای نسل بعد چه دلیلی برای خرید Xbox می مونه؟ الان هم که یه سری شایعات میگن مایکروسافت ممکنه پروژه کنسول نسل بعدش رو معرفی کنه که احتمالا واسه دمیج کنترل قضیه هست ولی کور خوندن! :دی
 
دیابلو 4 رو بدن رو گیم پس، بعدش هر کاری میخوان بکنن😁

من بودم واسه اخرین شانس از یسری کال اف های قدیمی رو گیم پس شروع میکردم و منتظر بازخورد میموندم.
حتی شده به باندل با تبیلغ کال اف میزدم.

ولی اگه واقعا مولتی شدن کل بازیا و تغییر تو روند فعلی گیم پس ایجاد بشه رسمن کار کنسول های ماکرو تو نسل 9 تموم میشه.
 
آخرین ویرایش:
اولا این آینده ها لزوما قرار نیس همش اتفاق بیفته و همشو سونی یا مایکرو یا .... درست تشخیص بده. همونطور که می بینیم با این چرخش مایکرو آینده ای که میگفتن فعلا رو هواست، گیم پس و جزییاتش رو هواست و ..... .
دوما در حال حاضر سود حضور در بازار xb برای سونی خیلی کمتر از ضررشه(ضرری که برند متحمل میشه هم هست). در نتیجه فعلا وارد این بازار نخواهد شد مخصوصا تو بازیهای سینگل و داستانیش ( 2 سال دیگه شاید )

در کل قرار نیس با هر استراتژی یه شرکت شرکتای دیگه هم حتما و سریعا اون استرتژی رو پیاده سازی کنن. اونم مایکرویی که بخش بازیش هنوز از استراتژی های اولیش نتیجه مطلوبی نگرفته و هی داره استراتژی عوض میکنه به لطف پول بی پایان.
خلاصه که باید منتظر موند و دید چی میشه ولی حداقل در کوتاه یا میان مدت برندی مثه سونی بازیهای اصلیش رو روی پلتفرم xb منتشر نخواهد کرد.

.
آینده قابل پیش بینی نیست ولی این مسائل که دنیا به سمت دیجیتالی شدن داره میره، غیر قابل انکاره، پس امکان همه گیری کلود هست.
در مورد برند سونی، من نگفتم امروز وارد میشه، گفتم اون وارد میشه، سونی میسنجه بعد.
ماکرو سال 2010 کم کم به pc برگشت با فیبل و 2016 دی وان کرد
سونی تو 2015 با hell divers اومد تو 2020 هورایزن داد و تو 2024 دی وان گس داد.منم نگفتم سریعا، گفتم بهش وارد میشه اگه ماکرو انجامش بده و اگه نکنه ضرر میکنه
یه نکته هم در مورد استراتژی ماکرو، میگن hi-fi rush ریلیزش نزدیکه
بیش از 6 ماهه ریلیز یه پورت طول میکشه (اینکه سوییچم هست و اپتیمایزش داستانه)،تصمیم گیری هم برا ریلیز هم زمان میخواد، یعنی یه همچین طرحی باید تو نیمه اول سال 2023، حتی قبل از قطعی شدن خبر خرید اکتی گرفته شده باشه.
بنظرم حتی تو زمان عقد قرارداد سونی و ماکرو، در این موردها صحبت هم شده و در دست توسعه بودن بعضیا، اگه هیلو و گیرز یا فیبل و فورزا جزء اونا باشن به نظرم گسترش دادن
ولی اگه اونا نباشن، استراتژی اولیه اونها همین بوده، فقط از ترس رفداراش نیومدن همون اول بگن و case by cae اسپنسر همین بوده.
چون اگه با کاری که میخواستن بکنن همسو نبود، 3 میلیارد میدادن جریمه و اکتی رو کنسل میکردن.نه اینکه از چاله بیوفتن تو چاه و 17 هزار نفر دیگه هم اضافه کنن.
 
View attachment 327424

شایعه: کنسول های بعدی ایکس باکس سال2026 عرضه میشن و دوتا هستند، یکی کنسول قدرتمند که انتظار داریم یکی هم کنسول ضعیفتر به سبک و سیاق سوییچ با داک...
مگه قراره ماکرو بازم کنسول بسازه ؟
 
  • Smile
Reactions: fire emblem
هر چی هست تهش باخته :D خارج از شوخی این قضیه مولتی پلتفرم اگر درست نبود قطعا تکذیب می کردن، حالا شاید اولش بگن چند تا عنوان محدود برای بقیه پلتفرم ها میاد ولی با شروع این کار، قطعا کم کم همه بازی ها رو میارن. اگر هم شایعات گیم پس درست باشه که میخ آخر تابوت Xbox هست :D حالا این نسل که اواسطش هستیم هم با همین فرمول تا آخر بریم واقعا برای نسل بعد چه دلیلی برای خرید Xbox می مونه؟ الان هم که یه سری شایعات میگن مایکروسافت ممکنه پروژه کنسول نسل بعدش رو معرفی کنه که احتمالا واسه دمیج کنترل قضیه هست ولی کور خوندن! :D
اگه مولتی شدن بازیا باعث بهتر شدن گیم پس بشه واسه همه برد حساب میشه.

تنها شایعات درست درمون مربوط به مولتی شدن چنتا بازیه.شایعات در مورد گیم پس هیچکدوم منبع درست درمون ندارن.
 
هر چی هست تهش باخته :D خارج از شوخی این قضیه مولتی پلتفرم اگر درست نبود قطعا تکذیب می کردن، حالا شاید اولش بگن چند تا عنوان محدود برای بقیه پلتفرم ها میاد ولی با شروع این کار، قطعا کم کم همه بازی ها رو میارن. اگر هم شایعات گیم پس درست باشه که میخ آخر تابوت Xbox هست :D حالا این نسل که اواسطش هستیم هم با همین فرمول تا آخر بریم واقعا برای نسل بعد چه دلیلی برای خرید Xbox می مونه؟ الان هم که یه سری شایعات میگن مایکروسافت ممکنه پروژه کنسول نسل بعدش رو معرفی کنه که احتمالا واسه دمیج کنترل قضیه هست ولی کور خوندن! :D
اگه حداقل با اینکار دست از سر انحصار زمانی دو طرف بردارن، اولا کلی پول صرفه جویی میکنن دو طرف و ثانیا سر عناوین تردپارتی، هیچکدوم از طرفین مجبور نمیشن یکسال صبر کنن برا فلان بازی.
از این منظر، نکته مثبتیه
 
آینده قابل پیش بینی نیست ولی این مسائل که دنیا به سمت دیجیتالی شدن داره میره، غیر قابل انکاره، پس امکان همه گیری کلود هست.
در مورد برند سونی، من نگفتم امروز وارد میشه، گفتم اون وارد میشه، سونی میسنجه بعد.
قبلا هم گفتم و الانم میگم اینهمه نباید به آینده چسبید.
چون مایکروسافت تو کلاود قویه لزوما به این معنی نیس که تو صنعت بازی بر بستر کلاود هم بیاد بهترین میشه که اگر اینطور بود با 70..80 میلیارد دلار هزینه هایی که کرده باید کل گیمرهای دنیا صبح تا شب جلوی xb بودن نه الان که به این وضع افتاده.

دو نسل هست که مایکرو برای طرفداراش ترسیم آینده میکنه و به عشق و امید آینده نگهشون داشته. اواخر نسل 7 با کینکت آینده رو میخواست وارد صنعت بازی کنه و اونطوری شد / از اوایل نسل 8 قرار بود با کلاود (نمونش کرکداون) و حافظه جانبی مخفی ESRAM آینده رو رقم بزنن که نتیجه شد اونطوری / از اواسط نسل قبل هم با گیم پس و اکوسیستم قرار بود صنعت بازی رو عوض کنن که نتیجه اونم شد اونطوری / دو سالم با خرید بتسدا اکتی ملت رو معطل کرد که بازم شد نتیجش این.

آینده رو ول کنن مایکرو و طرفداراش و یه لحظه در حال برین جلو ببینیم چه خبره واقعا و چی داریم. یکم از قبضه آینده دست بردارن و ببینن الان چی دارن برای ارائه

.​
 
آخرین ویرایش:
View attachment 327450

طبق گفته Colt Eastwood از کسی که کاملا بهش اعتماد داره، پیام دریافت کرده که "هفته بعد خیلی اوضاع بهتر میشه" و"هرچیزی رو که میخونی، باور نکن. "
:-?
با توجه به سابقه ایشون داستان تاخیر 18 یا 24 ماهه کنسله ، قراره gears بعدی انحصاری ps5 باشه :D

------------------------------------------------------
خارج از شوخی من فکر میکنم به مرگ گرفتن که فنها به تب راضی بشن هر چند شاید هم اینطور نباشه :D
 
این رو تاپیک بغلی گذاشتم خوبه اینجا هم باشه ...

این توییت رو مسئول استودیو های xbox لایک کرده :

این وضعیت xbox تنها تقصیر خود فن های xbox ه . وقتی جشن میگیرید برای گیم پس ۱ دلاری و D1 و مفت بودن بازیا و فکر نمیکنید هزینه ساخت بازی پس باید از کجا دراد نتیجش این میشه . وقتی هر بازی ای که ناکامل و پر از مشکل روی گیم پس عرضه میشه جای اعتراض به ماکروسافت ماله هارو در میارین عاقبنتش اینه .
الان ماکروسافت با ۲۵ میلیون کاربر گیم پس مونده که شرطی شدن که نباید پول بدن برای بازی و شعارشون مفت باشه کوفت باشه است ! الان تنها راهی که برای ماکروسافت مونده هزینه های وحشتناک زیاد ساخت بازی AAA رو دراره عرضه بازی روی کنسول رقیبه . ( به لیک اینسامنیک نگاه کنید چقدر هزینه ساخت بازی AAA زیاد شده و تصاعدی داره میره بالا .)
 
بله گفته بود مورد به مورد بررسی میشه ولی نه اینکه دیگه شایعه هیلو بعدی و کالکشن گیرز و یا بازی ایندیاناجونز و ... مطرح بشه.
در مورد ضرر ده یا سودده بودن گیم پس هم خود مایکرو وقتی امار دقیق نمیده طبیعتا شایعات به جاش صحبت خواهند کرد و طبق همین شایعات سود دهی مطلوبی نداره - حالا اینکه کدوم واقعا راسته بزودی و در ماههای آینده متوجه خواهیم شد.

در مورد پروژه شکست خورده هم ربطی به سود نداره(شاید سود شرکت کلا از بخشای دیگه ای باشه) و درسته کلی پروژه در مراحل اولیه و توسعه شکست میخورن ولی نه مثل مثالهایی که من زدم در همچین مراحلی که در بازار هستن . همین هولولنز رو پنتاگون کلی سفارش داده بود و قرار بود استفاده کنن که اونم معلوم نشد چی شد.
در مورد اینکه این قضایا هم توسط مایکرو برنامه ریزی شده هست اگر حرف شما درست باشه هم باز نشون از عدم صداقت و عدم اعتنا به برند رو نشون میده. نشونشم خشم بزرگی هست که از سمت طرفداران xb تو کل نت پخش شده که تقریبا همیشه و در هرحالتی شاد و قانع بودن.

خلاصه چه این قضایا برنامه ریزی شده باشه و چه از سر اجبار برای برند مایکرو و فن هاش خوب نیس و اینکه مایکرو چقدر با اینکار سود میکنه صورت مساله رو پاک نمیکنه

.
من مطمعن هستم که تمام بازیهای ایکس باکس برای پلتفرم رقیب عرضه نمیشه. جدا از اینکه این حرکت هیچگونه توجیه و منطقی نداره، اینو میشه از تمام گفته های اسپنسر هم متوجه شد. ولی خب وقتی بازار شایعه داغ بشه و مایکروسافت واکنشی نشون نده، هرکسی میتونه با اخبار فیک کلیکش رو بگیره. یه تگ شایعه میچسبونن روی خبر و هرچیزی که تو فانتزی هاشون هست رو منتشر میکنن. توی پادکست و توییتر و... هم به شکل دیگه ولی همین اتفاق میوفته. خیلی هم بخای پیگیر بشی که منبع شایعه ات کجاست. نهایتن با تراست می برو مواجه میشی :D

جزییات سود و ضرر ایکس باکس و سرویس هاش خیلی ساله که منتشر نمیشه. کلن سیاست مایکروسافت همین بوده. ولی اگر بنا بود ضررده باشه یا سود کافی نداشته باشه، هیچوقت نمیومدن سرمایه کذاری بیش 70 میلیاردی بکنن.
این ابرکمپانی ها هم به شکل رفاقتی و حالا ببینیم چی میشه و ایشالا که خیره اداره نمیشن. منظور اینکه تعارف ندارن. اگر بخشی ضررده باشه یا سودش کم باشه تعطیلش میکنن بره. اگر سیاستی به جز این میداشتن، مایکروسافت هیچوقت در top3 بزرگترین کمپانی های جهان قرار نمیگرفت.

در مورد طبق برنامه پیش رفتن مایکروسافت هم شواهد و دلایل منطقی زیادی وجود داره. صرفن تایملاین مصاحبه ها و تصمیمات مایکروسافت رو بررسی کنید، کاملن واضحه که همه چیز از قبل مشخص بوده.
عدم صداقت و اهمیت دادن به فنها هم من کمی با شما زاویه دارم. در نگاه اول این اتفاق افتاده ولی خب طی چند سال گذشته مایکروسافت به طرق مختلف علاقش رو به انتشار حد اکثری در پلتفرم های مختلف نشون داده. من به شخصه تو تاپیک های مختلف هم گفتم که با این خط مشی سعی داشته روحیات فن هارو از کنسول واریوری خارج کنه و بهشون دید وسیعتری نسبت به صنعت و نحوه پیشرفتش نشون بده.
تا حد زیادی هم تو این کار موفق بوده. نمونش خود من که واقعن برام فرقی نمیکنه بازیهای ایکس باکس کجا و چطوری منتشر میکنن:D

در عین حال ما کماکان شاهد جنگ کنسولی بین یه سری از کمپانی فنها هستیم. که البته تعدادشون نسبت به گیمرهای واقعی چه در این فروم و چه در دیگر رسانه های جمعی به شدت پایینه.
منظور از گیمر واقعی کسیه که به جای کل کل و ترول و ساخت میم و اینجور حرکات چیپ و کودکانه، میرن پلتفرمی که به نیازهاشون پاسخگو هست رو تهیه میکنن و سرویس/بازی مورد علاقشون رو میخرن و ازش لذت میبرن.
اینها مخاطبهای اصلی سونی و مایکروسافت هستن نه یه مشت ترول.
به قول اسپنسر دوره این کنسول وارها و انحصارطلبی ها و... دیگه تموم شده. نسل جدید گیمرها دنبال این راجیف راه نمیوفتن. حتی سونی هم تا حد زیادی متوجه این موضوع شده که دیگه نمیتونه با انحصار طلبی و کنسول وار و... تو این بازار جلو بره. برای همین هم پشت دست مایکروسافت، بازیهاشو دونه دونه داره برای پلتفرم های دیگه منتشر میکنه و حتی همین چند روز پیش هم اعلام کردن میخان سرویس مشابه ایکس کلاود راه بندازن.
یه آدم بیطرف و منطقی به راحتی متوجه میشه که اگر شرایط اونقدری که کمپانی فن ها میگفتن خوب بود، طبیعتن سونی هم دلیلی نداشت سیاست هاشو عوض کنه.
خلاصه که فرمت رقابت در صنعت به لطف مایکروسافت عوض شده و ما داریم وارد دوره ای جدیدی از ویدیو گیم میشیم.
کاربرها هم حق انتخاب دارن که کدوم پلتفرم براشون بهتره و اجباری در انتخاب نیست. ولی کاربرها توانایی تغییر سیاست های کلی صنعت رو ندارن. قوانین رو شخصی وضع میکنه که قدرت داشته باشه. قدرت هم در جهان امروز با پول و لابی تعریف میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or