اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,749
سلطان القلوب (!)، رالف فولتون :D صرفا کارگردان سری FH نبوده، اصلا قبل از اینکه کار روی ریسینگ رو‌ شروع کنه به مدت ۱۰ سال با سمت‌های آید دیزاینر یا دستیار کارگردان، روی بازی‌های غیر ریسینگ کار می‌کرده.
یعنی تایید شده که ایشون کارگردان اصلی پروژه هستند؟
یه سوال آف تاپیک هم داشتم:D
تو سلسله مراتب استودیو ها Production Director سمت بالاتری محسوب میشه یا Creative Director ؟
البته منظورم سمت های بعد از رییس استودیو هست
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
فرانچایز Fable برای من بهترین سری بازی در تمام عمرم بوده. و الانم برای نسخه جدید خیلی هایپ هستم.
ولی از طرفی کسی که Fable رو تبدیل به یک بازی فنومنال کرد، الان دیگه در مایکروسافت حضور نداره.
استاد پیترمولنیو در بازیهاش از روح و جان خودش استفاده میکرد. کاری که این مرد بزرگ در ساخت بازی انجام میداد در صنعت بی بدیل خاهد ماند.
متاسفانه در اون دوران مایکروسافت قدر ایشون رو ندونست و به خصوص در طول ساخت fable 3 به شدت تحت فشارش گذاشت.
هرچند که بعده ها خودش با بزرگواری گفت که مقصر تمام مشکلات خودش بوده و مسولیتش رو بر عهده میگیره. ولی کیه که ندونه مقصر اصلی چه کسی بود؟
مطمعنم Fable بعدی عنوان موفق و قابل احترامی خاهد شد ولی متاسفانه دیگه dna مولنیو رو نخاهد داشت.
درسته که خالق اصلی بازی خیلی مهمه ولی مثلا گاد آو وار که یه بازی شاهکاری بود رو david jaffe ساخت اما با وجود موفقیت 2 نسخه‌ی اول، بهترین نسخش مال barlog ئه :D مهم اینه که اون گروهی که قراره کار رو ادامه بدن چقد تو کارشون حرفه این و بین استودیوهای مایکروسافت بهتر از playground پیدا نمیشه
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,469
نام
محمد
یعنی تایید شده که ایشون کارگردان اصلی پروژه هستند؟
یه سوال آف تاپیک هم داشتم:D
تو سلسله مراتب استودیو ها Production Director سمت بالاتری محسوب میشه یا Creative Director ؟
البته منظورم سمت های بعد از رییس استودیو هست
فکر کنم حداقل تو ابتدای پروژه کارگردانی رو بر عهده داشته، چون تا پارسال دقیقا تو LinkedIn زده بود کارگردان بازی جدید. ولی الان چیزی ننوشته :D به هر حال چیزی که مشخص هست، کار ساخت بازی به وسیله یه تیم اولیه کوچک (شامل نویسنده‌های راکستدی و یه تعداد دولوپر که از راکستار و بایوور و ... اومدن)، شروع شده و Forza Team هم بهشون کمک می‌کرده. به مرور هم اعضای جدید با اعضای Forza Team جایگزین می‌شدن.

چیزی که پرسیدی به نظرم بستگی به ساختار استودیو داره. ممکنه Production Director سمت بالاتری داشته باشه، ولی تو روند ساخت بازی صرفا نقش نظارتی بر عهده بگیره و همه کاره بازی Creative Director باشه.
 

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
فرانچایز Fable برای من بهترین سری بازی در تمام عمرم بوده. و الانم برای نسخه جدید خیلی هایپ هستم.
ولی از طرفی کسی که Fable رو تبدیل به یک بازی فنومنال کرد، الان دیگه در مایکروسافت حضور نداره.
استاد پیترمولنیو در بازیهاش از روح و جان خودش استفاده میکرد. کاری که این مرد بزرگ در ساخت بازی انجام میداد در صنعت بی بدیل خاهد ماند.
متاسفانه در اون دوران مایکروسافت قدر ایشون رو ندونست و به خصوص در طول ساخت fable 3 به شدت تحت فشارش گذاشت.
هرچند که بعده ها خودش با بزرگواری گفت که مقصر تمام مشکلات خودش بوده و مسولیتش رو بر عهده میگیره. ولی کیه که ندونه مقصر اصلی چه کسی بود؟
مطمعنم Fable بعدی عنوان موفق و قابل احترامی خاهد شد ولی متاسفانه دیگه dna مولنیو رو نخاهد داشت.
اون که دروغگویی بیش نبود
 

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
درسته که خالق اصلی بازی خیلی مهمه ولی مثلا گاد آو وار که یه بازی شاهکاری بود رو david jaffe ساخت اما با وجود موفقیت 2 نسخه‌ی اول، بهترین نسخش مال barlog ئه :D مهم اینه که اون گروهی که قراره کار رو ادامه بدن چقد تو کارشون حرفه این و بین استودیوهای مایکروسافت بهتر از playground پیدا نمیشه
نسخه ی دومش رو هم بارلوگ ساخته که تو سه گانه اولی دوش از همه بهتره
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
درمورد فیبل، مثل اینکه جدی جدی دارن با فورزا تک میسازن. که من %100 مطمئنم توی لیستهای شغلی UE4 رو 20 بار دیدم. سوئیچ کردن روی انجین جدید میتونه گرون تموم بشه مثل بوردرلندز 3 یا اوضاع بیخ پیدا کنه مثل هیلو اینفینیت.
 

Khashayarthegrea

کاربر سایت
Jan 11, 2020
686
نام
كيارش
درمورد فیبل، مثل اینکه جدی جدی دارن با فورزا تک میسازن. که من %100 مطمئنم توی لیستهای شغلی UE4 رو 20 بار دیدم. سوئیچ کردن روی انجین جدید میتونه گرون تموم بشه مثل بوردرلندز 3 یا اوضاع بیخ پیدا کنه مثل هیلو اینفینیت.
Pg انجينش فورزاتك هست
٣٤٣ و ترن ١٠ و pg از اول انححين اختصاصي داشتن ولي بقيه با UE كار ميكردن
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
لنگه كفشيه در بيابان بهرحال :D

بخاطر كرونا اصلا انگار نه انگار نسل داره عوض ميشه همچي سرد و بي روح
line up جفتشون هم تعریفی نداره واقعا D: اونم از وضعیت cyberpunk لول - برا همین احساس نمیشه - ولی به نفعه Ubisoft شد این قضیه فعلا :)‌ کم و بیش دارم میبینم تو گروه هایه استرالیا اکثرا دنباله خرید Legion و Valhalla هستن رو Xbox Series X/S

من که قصد دارم day 1 بشینم همون gears of war judgement رو بازی کنم چون هیچوقت فرصت نشد LOL
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر