اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
ببینید، هیلو قرار نیست شوکیس گرافیکی باشه. بازی 4k/60ـه (یا 4k dynamic/60). نسبت به یک بازی 30 فریمی دست سازنده خیلی بستست. گرافیکش قطعا خیلی بهتر از اون نمایش میشه، ولی شوکیس؟ نه:D مثال واضح، هیلو 4 سی فریمی روی 360، هیلو 5 شصت فریمی روی One. کدوم شوکیس بود؟ هیلو 4.

برای شوکیس یا بهترین گرافیک سال و این حرفا، منتظر بازیهای 30 فریم باشید. مثلا Hellblade و Gears و اینا.
بزرگوار هیلو قرار نیست شوکیس گرافیکی باشه پس کدوم بازی قراره باشه ؟! Ori ؟!

343i تر زده ، امیدوارم بیشتر تر نزنه.
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,279
نام
علیرضا
اگه طبق همين ليست باشه دوتا چيز واسه من جالبه اولي هيلو كه ببينم چقدر نفاوت كرده
دومي هم پروژه تيم منتخب جهان (TI) كه تيزرش چيه و چي ميخوان بسازن
نیلو تو عرض دو سه ماه چه تفسیری میخواد بکنه؟ مگه اینکه اینا بیان رو همون فوتیج که نشون دادند تو گیم شوکیس بیان تغییرات مورد نظرشون رو اعمال کنند و اون رو برای نمونه نشون بدن.
که در این حالت آره میشه.
----------
پ.ن:دوستان سوال مهمی دارم ازتون. بنظر شما هم نمایش هیلو تو شوکیس از قصد اینقدر بد بود؟
آخه اینا رفتن قشنگ جاهایی رو هم نشون دادند که داغون بود!
رفتن دوربین رو گرفتن رو به آسمون که قشنگ نشون بدن چقدر افتضاحه نورپردازی!
رفتن قشنگ موقع حرکت سفینه از تو درخت از همون اول اومدن سفینه تا آخر دوربین رو بردن روش تا قشنگ توجه کاربر به رد شدنش از درخت باشه!
رفتن قشنگ موقع بالارفتن از آسانسور کوهها رو نشون دادند و اون صحنه نمایش پاپ آپ ابر ها خب تو که میدونستی بازی ایناش خرابه راحت موقع کپچر کردن گیم پلی اینا رو نمیگرفتی یا تو ادیت یه جورایی حذفش میکردی چه می‌دونم سوار آسانسور دوربین رو به اونور می‌گرفتی که اصلا کوهها نشون داده نشن!
من که میگم اینا از قصد اینکار رو کردن. چون اون موقع اول های کرونا خود فیل اسپنسر بارها گفت ممکنه نتونیم بازی رو به لانچ برسونیم ولی حتما کنسول به موقع میاد.
بنظرم اینا دنبال تاخیر زدن بازی بودن ولی یه دلیلی میخواستند که هم طرفدار ها دادشون درنیاد مثل الان که خیلی بازی ها تاخیر میخورن و طرفدار ها هی نق میزنند و میگن ای بابا و به برنامه ریزی اون شرکت فحش میدن. هم یه جوری میخواستند خودشون رو قهرمان جلوه بدن اول میان یه نمایش بد نشون میدن بعد یه نمایش عالی اینجور هوادار ها میگن وای مایکروسافت چه کرده وای عالی وای نگاش کن به حذف طرفدار رها گوش کرد. در حالیکه قضیه همون قضیه ارزون شدن جنس ها تو مملکت ماست: یه مدیری میاد تو دورانش کالا از ۲۰ تونن میشه ۸۰ تومن بعد مدیر بعدی میاد کالا میشه ۴۰ اومد مثلا همه میگن وای چه مدیریتی احسنت در حالی که واقعا جنس ارزون نشده.
اینم یه جورایی مثل همونه و از قبل برنامه ریزی شده.

البته حالت دومی هم هست اینکه واقعا بازی و به خصوص مدتور بازی سازی عامل مشکل که باید بهشون گفت بچه ها دمتون گرم شما اسلیپ اسپیس ساختید به بهانه اینکه ریچ انجین قدیمیه و کار باهاش سخت و فلان ... اینکه بدتر شد? برگردید همون ریچ انجین یا اصلا یا ایدتک۷ بسازید گیم رو.
اصلا نسخه بعدی رو بدید ماشین گیمز یا اید سافتور بسازه
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,923
نام
محمد حسین
نمایش میگن 80-100 دقیقه هست و احتمال بیشتر بودن نمایش ها هست و حتی ممکنه اون وسط بازیای بتسدا در آد.
چند وقت اخیر شایعه اپتیمایز چند تا بازیشون مطرح شد. بعد اولا قرار نیست هیلو فک برانداز باشه گرافیکش.
یه بازی اپن ورلد و 4k 60 . با ری تریسینگ قطعا شوکیس نخواهد شد و اینکه تکرار میکنید چه تغییری میتونه تو شش ماه بکنه. نشون میده از اخبار عقبید. همون زمان تریلر e3 رو گذاشتیم و نشون داد چند تا از تکنیکهای گرافیکی خاموش بوده و تریلر e3 خوب بود.
انتظار یه تحول عظیم رو تو بحث بصری نداشته باشید.تکسچرهای بازی درست میشه،تکنیکهای مختلف از ao گرفته تا ... اضافه میشه و یه ری تریسینگ میاد روش.
که یه گرافیک جذاب میشه ماحصلش.شوکیسی رو احتمالا نخواهید دید.این بازی از تکنیکهایی مثل vrs استفاده کرده تا بتونه 4k بده و اونا باعث میشه که پردازش دور یکم پیکسلی بشه.در نتیجه تهش هم ممکنه این چیزا رو ببینید.که درختها تو فاصله دور و زوم بالا مشکل دار به نظر بیان.شوکیس گرافیکی میخواید باید منتظر هل بلید باشید.
 
آخرین ویرایش:

Khashayarthegrea

کاربر سایت
Jan 11, 2020
686
نام
كيارش
نیلو تو عرض دو سه ماه چه تفسیری میخواد بکنه؟ مگه اینکه اینا بیان رو همون فوتیج که نشون دادند تو گیم شوکیس بیان تغییرات مورد نظرشون رو اعمال کنند و اون رو برای نمونه نشون بدن.
که در این حالت آره میشه.
----------
پ.ن:دوستان سوال مهمی دارم ازتون. بنظر شما هم نمایش هیلو تو شوکیس از قصد اینقدر بد بود؟
آخه اینا رفتن قشنگ جاهایی رو هم نشون دادند که داغون بود!
رفتن دوربین رو گرفتن رو به آسمون که قشنگ نشون بدن چقدر افتضاحه نورپردازی!
رفتن قشنگ موقع حرکت سفینه از تو درخت از همون اول اومدن سفینه تا آخر دوربین رو بردن روش تا قشنگ توجه کاربر به رد شدنش از درخت باشه!
رفتن قشنگ موقع بالارفتن از آسانسور کوهها رو نشون دادند و اون صحنه نمایش پاپ آپ ابر ها خب تو که میدونستی بازی ایناش خرابه راحت موقع کپچر کردن گیم پلی اینا رو نمیگرفتی یا تو ادیت یه جورایی حذفش میکردی چه می‌دونم سوار آسانسور دوربین رو به اونور می‌گرفتی که اصلا کوهها نشون داده نشن!
من که میگم اینا از قصد اینکار رو کردن. چون اون موقع اول های کرونا خود فیل اسپنسر بارها گفت ممکنه نتونیم بازی رو به لانچ برسونیم ولی حتما کنسول به موقع میاد.
بنظرم اینا دنبال تاخیر زدن بازی بودن ولی یه دلیلی میخواستند که هم طرفدار ها دادشون درنیاد مثل الان که خیلی بازی ها تاخیر میخورن و طرفدار ها هی نق میزنند و میگن ای بابا و به برنامه ریزی اون شرکت فحش میدن. هم یه جوری میخواستند خودشون رو قهرمان جلوه بدن اول میان یه نمایش بد نشون میدن بعد یه نمایش عالی اینجور هوادار ها میگن وای مایکروسافت چه کرده وای عالی وای نگاش کن به حذف طرفدار رها گوش کرد. در حالیکه قضیه همون قضیه ارزون شدن جنس ها تو مملکت ماست: یه مدیری میاد تو دورانش کالا از ۲۰ تونن میشه ۸۰ تومن بعد مدیر بعدی میاد کالا میشه ۴۰ اومد مثلا همه میگن وای چه مدیریتی احسنت در حالی که واقعا جنس ارزون نشده.
اینم یه جورایی مثل همونه و از قبل برنامه ریزی شده.

البته حالت دومی هم هست اینکه واقعا بازی و به خصوص مدتور بازی سازی عامل مشکل که باید بهشون گفت بچه ها دمتون گرم شما اسلیپ اسپیس ساختید به بهانه اینکه ریچ انجین قدیمیه و کار باهاش سخت و فلان ... اینکه بدتر شد? برگردید همون ریچ انجین یا اصلا یا ایدتک۷ بسازید گیم رو.
اصلا نسخه بعدی رو بدید ماشین گیمز یا اید سافتور بسازه
من بيشتر بنظرم امادگي نشون دادن گيم پلي رو مداشتن و از روي اجبار نشون دادن الانم ميبيني باز تنها گيم پلي ماله هيلوئه مثله فورزا يه cg كلا نشون دا يا هل بليد نبود و نيست
 

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
Gears 5 قطعا بنچمارک نسل هشتم Xbox بود ولی حتی نسخه ریمستر شده نسل نهمش هم عالی به نظر میاد
View attachment 173855
گیرز ۵ واقعا هنوز هضم نشده گرافیکش تو نسل هشت
خصوصا اینکه 4k60 اجرا میشد رو وان ایکس جزو معجزات بود
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen


Dirt 5 بدبخت رو کلی ابکشش کردید DF به شدت ازش تعریف کرده :D میگه Dirt 5 رو همون سازنده های Onrush (اعضای سابق Evolution Studios خدا بیامرز) دارن میسازن انجینی هم که استفاده کرده انجین همون بازی که در کنار گرافیک خوبی که که داشت 60 فریم برا کنسول های نسل حاضر اجرا میشد و تا 24 ماشین ساپورت میکرد که واسه یـ بازی با گیم پلی سریع و دیوانه وار واقعا عالی محسوب میشد در ضمن اشاره میکنه که از تکنولوژی اسکن ابجکت تو Onrush استفاده کردن سر Dirt 5 خیلی بهترش رو دارن استفاده میکنن (برا مقایسه تازه T10 میخواد واسه بازی بعدیش از این تکنیک استفاده کنه) از قابلیت Sacle پذیری عالی انجینشون به شدت تعریف میکنه و میگه انجینی که اینا استفاده کردن یکی از بهترین انجین ها توی این زمینه هستش در ضمن میگه بازی از سیستم کامل تغییر آب و هوا پشتیبانی میکنه که تو این سبک عالی محسوب میشه خلاصه همه جوره DF تو بحث فیزیک پارتیکل افکت نورپردازی از بازی تعریف کرده :-"

خودم گرافیک کلی بازی رو بخوام نظر بدم باید بگم که کامل در حد FH4 هستش و یـ سر و گردن از FM7 بالاتر ـه که واسه یـ استدیو ترد پارتی به نظرم دست اورد خیلی خوبی محسوب میشه بعدم یادمون نره بازی کراس جن هستش و نمیشه ازش انتظار یـ گرافیک تمام نسل 9 ـیی داشت نهایت یـ FH4 هستش که داره زور اضافه سیستم رو میزاره پای فریم ریت و رزولویشن

منظور از تکنیک اسکن آبجکت چیه؟ چون هم فورتزا 7 هم فورتزا هورایزون 4 (حتی شاید 3) از فوتوگرامتری و لیزر اسکن استفاده کردن و میکنن :D
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
شاهکار مهندسی مایکروسافت ?
ای کاش Klob بیاد واسه این تاپیک هم گرافیک دیزاین انجام بده ، مثل این که واقعا کسی نیست اینجا این کار باشه :D

173898

منظور از تکنیک اسکن آبجکت چیه؟ چون هم فورتزا 7 هم فورتزا هورایزون 4 (حتی شاید 3) از فوتوگرامتری و لیزر اسکن استفاده کردن و میکنن :D
منم گفتم از LIDAR و فتو اسکن استفاده کردن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر