اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
دیگه یه یکی دو روزی خوش گذشت تو تاپیک VS .
:-"
ولی خب بسه دیگه. :D
امیدوارم مایکروسافت خیلی زود بره سراغ بازی ها. حداقل یه معرفی ساده هم بکنه از بازی هاش اتفاق خوبیه...
ینی ترجیح میدم یه معرفی خوب از بازی ها داشته باشه و بعد بره سراغ لاکهارت
فک میکنی تازه شروع قصشونه :D
ب رو این جماعت بخندی میگن ۱۰ از ۱۲ بیشتر چون ssd داره
دیگه نمیگن دلخوش one X pro شدن:D=))
 
Xbox Series X Will Be Able To Run All Xbox One Games At Launch

In addition to all Xbox and Xbox 360 games that are currently backward compatible

تایید شد همزمان با لانچ Xbox series x کل بازیهای Xbox one بروی کنسول قابل اجرا هست و همچنین همه بازی‌ها Xbox و Xbox 360 که تا بحال از طریق backward compatible قابل اجرا بودن


Xbox Series X Will Be Able To Run All Xbox One Games At Launch
احیانا این بازیای وان ایکس باید قبلا خریداری کرده باشی تا اجرا بشه ?
یا اینکه بازم مثل گیم پس اشتراک بخری بتونی اجرا کنی ?امیدوارم این باشه !
 
کی می خوان درست حسابی معرفیش کنن؟ دیروز توی استیم DX12 Ultimate خبری ازش نبود :-?
کل اطلاعاتی که دادن همین و مقاله دی اف :
DirectStorage – DirectStorage is an all new I/O system designed specifically for gaming to unleash the full performance of the SSD and hardware decompression. It is one of the components that comprise the Xbox Velocity Architecture. Modern games perform asset streaming in the background to continuously load the next parts of the world while you play, and DirectStorage can reduce the CPU overhead for these I/O operations from multiple cores to taking just a small fraction of a single core; thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better physics or more NPCs in a scene. This newest member of the DirectX family is being introduced with Xbox Series X and we plan to bring it to Windows as well.

Sampler Feedback Streaming (SFS) – A component of the Xbox Velocity Architecture, SFS is a feature of the Xbox Series X hardware that allows games to load into memory, with fine granularity, only the portions of textures that the GPU needs for a scene, as it needs it. This enables far better memory utilization for textures, which is important given that every 4K texture consumes 8MB of memory. Because it avoids the wastage of loading into memory the portions of textures that are never needed, it is an effective 2x or 3x (or higher) multiplier on both amount of physical memory and SSD performance.

Xbox Velocity Architecture – The Xbox Velocity Architecture is the new architecture we’ve created for the Xbox Series X to unlock new capabilities never-before seen in console development. It consists of four components: our custom NVMe SSD, a dedicated hardware decompression block, the all new DirectStorage API, and Sampler Feedback Streaming (SFS). This combination of custom hardware and deep software integration allows developers to radically improve asset streaming and effectively multiply available memory. It will enable richer and more dynamic living worlds unlike anything ever seen before. It also effectively eliminates loading times, and makes fast travel systems just that: fast.

 
کل اطلاعاتی که دادن همین و مقاله دی اف :
DirectStorage – DirectStorage is an all new I/O system designed specifically for gaming to unleash the full performance of the SSD and hardware decompression. It is one of the components that comprise the Xbox Velocity Architecture. Modern games perform asset streaming in the background to continuously load the next parts of the world while you play, and DirectStorage can reduce the CPU overhead for these I/O operations from multiple cores to taking just a small fraction of a single core; thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better physics or more NPCs in a scene. This newest member of the DirectX family is being introduced with Xbox Series X and we plan to bring it to Windows as well.

Sampler Feedback Streaming (SFS) – A component of the Xbox Velocity Architecture, SFS is a feature of the Xbox Series X hardware that allows games to load into memory, with fine granularity, only the portions of textures that the GPU needs for a scene, as it needs it. This enables far better memory utilization for textures, which is important given that every 4K texture consumes 8MB of memory. Because it avoids the wastage of loading into memory the portions of textures that are never needed, it is an effective 2x or 3x (or higher) multiplier on both amount of physical memory and SSD performance.

Xbox Velocity Architecture – The Xbox Velocity Architecture is the new architecture we’ve created for the Xbox Series X to unlock new capabilities never-before seen in console development. It consists of four components: our custom NVMe SSD, a dedicated hardware decompression block, the all new DirectStorage API, and Sampler Feedback Streaming (SFS). This combination of custom hardware and deep software integration allows developers to radically improve asset streaming and effectively multiply available memory. It will enable richer and more dynamic living worlds unlike anything ever seen before. It also effectively eliminates loading times, and makes fast travel systems just that: fast.


یکی متنو ترجمه کنه لطفا
 
یکی متنو ترجمه کنه لطفا
مارکتینگه واقعا همش. به درد بخورش اینه که یه API جدید واسه انتقال داده درست کردن (که هنوز هیچ اطلاعاتی ازش ندادن:|) که ادعا کردن بهتر از اون قدیمیاس (امیدوارم بعد از 20 سال پیشرفت تکنولوژی همینطور باشه:دی)، دومی از قابلیت های جدید DX12ـه که کامل هم معرفی شده اتفاقا، می گه که اون قسمت هایی از تکسچر رو که واسه یه صحنه لازم هستن رو فقط وارد مموری می کنیم که باعث کاهش استفاده از RAM می شه، سومی هم ترکیب دوتای قبلی با SSD و سیستم دکمپرشن سخت افزاریه که روش اسم گذاشتن.
 
یک سری چیزها برام عجیبه سال 2013 چه سیاست های مسخره و چه ایده های عجیب غریبی داشتن مثلا قرار بود بازی دسته دوم کار نکنه سخت افزار ضعیف بود میخواستن قدرتش با کلود ببرن بالا کینکت اجباری بود قیمت بالا بود عرضه افتضاح بود استودیو بازی ساز کم بود بعد یک هو انگار سرشون خورده سنگ
خدا رو شکر امیدوارم همینجوری بمونن
 
یک سری چیزها برام عجیبه سال 2013 چه سیاست های مسخره و چه ایده های عجیب غریبی داشتن مثلا قرار بود بازی دسته دوم کار نکنه سخت افزار ضعیف بود میخواستن قدرتش با کلود ببرن بالا کینکت اجباری بود قیمت بالا بود عرضه افتضاح بود استودیو بازی ساز کم بود بعد یک هو انگار سرشون خورده سنگ
خدا رو شکر امیدوارم همینجوری بمونن
اگر الان اون کنفرانس رو دوباره ببینی، متوجه میشی فقط فیل اسپنسر از بینشون مونده، بقیشون به طور کامل از تیم اکس‌باکس رفتند. تیمی که الان هست به طور کامل با اون تیم فرق می‌کند.
 
جدیدترین لیکی که از xbox series s یا lockhart به بیرون درز کرده از این قراره

Leaker _rogame spotted what could be Lockhart's accelerated processing unit, or APU. Consisting of a 4.0-GHz octa-core processor with 16GB of GDDRX memory (12GB RAM, 4GB of VRAM) and an unknown GPU, the APU delivers between 7.0 and 7.9 teraflops based on leaked benchmark results, German tech site WinFuturespeculates. That's much higher than the 4-teraflops other outlets have reported, so take this with a grain of salt.

Digging deeper into the benchmarks, this unknown APU scored 7,100 points on the 3DMark Time Spy test, which puts it in line with a Ryzen 9 3900X CPU paired with an Nvidia GeForce GTX 1660 SUPER GPU, as Notebookcheck points out. We know Microsoft will employ AMD GPUs in its next-gen consoles; This score sits right around what the Radeon RX 5600 XT achieved.

Xbox Lockhart leak: Benchmarks hint at performance of 'Xbox Series S'

اینو اگه بخوان ٣٠٠ دلار بدن حتما one x رو ١٠٠ میدن، one معمولی رو 50 و one sad رو مجانی پخش میکنن :D
 
جدیدترین لیکی که از xbox series s یا lockhart به بیرون درز کرده از این قراره



Xbox Lockhart leak: Benchmarks hint at performance of 'Xbox Series S'

اینو اگه بخوان ٣٠٠ دلار بدن حتما one x رو ١٠٠ میدن، one معمولی رو 50 و one sad رو مجانی پخش میکنن :D
خیلی نزدیک به پیش بینیم شد :D
8 traflap سری S قدرت داره که 299 $ رلیز میشه که اگه همچین اتفاقی بیوفته اونم چه سری X و چه سری S با یک ماه game pass ultimate عرضه بشه فک نمیکنم ماهی زیر 6 تا 10 میلیون واحد بفروشه:D
اما یه حس خاصی بهم میگه ps5 ی سس مخفی واقعی داره که اونم همون هپتیک فیدبکشه اگه لذت گیم پلی خاص ایجاد کنه واقعا میتونه برگه برنده بشه در مقابل سری X که گیم پدش هیچ تغییری بنسبت وان نداشته
 
خیلی نزدیک به پیش بینیم شد :D
8 traflap سری S قدرت داره که 299 $ رلیز میشه که اگه همچین اتفاقی بیوفته اونم چه سری X و چه سری S با یک ماه game pass ultimate عرضه بشه فک نمیکنم ماهی زیر 6 تا 10 میلیون واحد بفروشه:D
اما یه حس خاصی بهم میگه ps5 ی سس مخفی واقعی داره که اونم همون هپتیک فیدبکشه اگه لذت گیم پلی خاص ایجاد کنه واقعا میتونه برگه برنده بشه در مقابل سری X که گیم پدش هیچ تغییری بنسبت وان نداشته
تو همین نسل هم دوال شوک ۴ کلی ویژگی های جدید جورواجور معرفی کرد که تهش به هیچ دردی ممیخوردن و کیفیت ساخت پایین دسته اش بود که درنهایت به چشم اومد.

من تغییر خاصی نمیخواستم
دسته وان پرفکت بود به پعنای واقعی کلمه.
یه دسته با کیفیت ساخت عالی و بسیار خوشدست رو برا چی بیان الکی تغییر بدن؟
 
جدیدترین لیکی که از xbox series s یا lockhart به بیرون درز کرده از این قراره



Xbox Lockhart leak: Benchmarks hint at performance of 'Xbox Series S'

اینو اگه بخوان ٣٠٠ دلار بدن حتما one x رو ١٠٠ میدن، one معمولی رو 50 و one sad رو مجانی پخش میکنن :D
اگه نزدیک ۸ باشه واقعا عالیه. من انتظار ۴ یا ۵ داشتم.
کلا یه چیز ۳۵۰ دلاری هم اگه بتونن بدن فوق العادست...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or