اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
این چند وقت دارم Ryse رو بازی می‌کنم .
به نسبت اینکه ۷ سال از انتشارش می‌زنه ولی در کل ارزش ۱ بار بازی کردن رو داره ، عجیبه بازی حس و حال خاص خودش رو داره واقعا .

کامبت سیستم ساده ای داره ولی جالبه در نوع خودش ، داستان که خب ضعیفه و اون بحثش جداست ، اما گرافیک که الان هم حتی واقعا به جاهایی فوق العاده است .

امیدوارم مایکرو و کرایتک برگردن سر این ip و شماره دوم رو بسازن . ارزش یه فرصت دیگه بهش دادن رو داره .
 
اگه نزدیک ۸ باشه واقعا عالیه. من انتظار ۴ یا ۵ داشتم.
کلا یه چیز ۳۵۰ دلاری هم اگه بتونن بدن فوق العادست...
من زیاد از سخت افزار سر در نمیارم ولی این چیزی که اینجا نوشته اصلا بنظر نمیرسه کنسول ضعیفی باشه! یه مشکلی که خودم نگرانش بودم این بود که لاکهارت اینقدر ضعیف باشه که باعث شه بازی هایی ساخته میشن تحت تاثیر این کنسول نتونن از تمام پتانسیل نسل جدید استفاده کنن ولی با این اوصاف اگه مشخصاتش این باشه واقعا هیچ کمو کاستی نداره.
 
تو همین نسل هم دوال شوک ۴ کلی ویژگی های جدید جورواجور معرفی کرد که تهش به هیچ دردی ممیخوردن و کیفیت ساخت پایین دسته اش بود که درنهایت به چشم اومد.

من تغییر خاصی نمیخواستم
دسته وان پرفکت بود به پعنای واقعی کلمه.
یه دسته با کیفیت ساخت عالی و بسیار خوشدست رو برا چی بیان الکی تغییر بدن؟
البته بهرحال اپشن هاي اسپيكر و تاچ پد و حتي نور دسته واسه خيلي ها جذاب بوده حداقل تا ٣ سال پيش
و اينكه مثلا خود من كيفيت و ارگونومي دسته خيلي برام مهمتره اما خيليها رو ديدم كه حتي متوجه اين قضيه هم نميشن

در كل يه سري مسائل هست كه جنبه تبليغاتي داره صرفا و سوني هم خوب روش مانور ميده فارق از اينكه بدرد بخور باشه يا نه...

اما اما يه مساله هست كه قبلا هم گفتم خيلي مهمه اونم باتري قلميه كه حتي تو نسل ٨هم تو ذوق من خورد چه برسه به الان.
 
  • Like
Reactions: mobin.hb96
این توییت های مهندس XSX هم جالبه خواستید برید بخونید چند موردش رو اینجا میذارم :D این بابا برنامه نویس هست و داره طراحی میکنه این قابلیت رو خودش :D شومن نیست بره بگه کار ما علمی-تخیلی هست :D

اینها در مورد SFS هست:

Sorry. We're not ready to share more publicly, but we have revealed more to Xbox licensees. I am actively improving the Xbox Texture Compressor (XBTC) and will be sharing frequent updates with the Xbox community as they come.

One of the most overlooked elements is our new sampler feedback streaming. It allows us to elegantly stream individual texture pages (rather than whole mips) based on GPU texture fetches. Special filtering hardware allows graceful fallback to the resident mip levels.

This fundamentally amplifies our memory size because we don't have to hold texture pages in memory that aren't needed. It also reduces our streaming bandwidth demands by only streaming what we need.

I wish I could, but I need to be careful not to share too much! Just know that SFS is a killer new feature, and we have already announced Sampler Feedback as a one of the pillars of DirectX 12 Ultimate. So your future Windows games can take advantage too.


ازش این سوال رو پرسیدن:

Potentially dumb question: Is the sampler feedback streaming tech something that can help the SSD on XSX get more bang for its buck in terms of its i/o capabilities? As in, less wasted i/o...?

و این جواب رو داده :D:

That's exactly right. If you only need 25% of a texture, you stream 75% less data and use 75% less memory for that texture. It's just way more efficient.

یه رشته توییت هم رفته:

Textures come in multiple resolutions called "mip levels". So far away textures are blurry and don't look all "pixely" (aliased), but close-up textures look sharp and clear. /1

As you get closer to a surface, you need to start reading the higher resolution texture. To save on memory, you might not store those high resolution textures and instead stream them off disk (streaming out textures that are now farther away from you.) /2

The highest resolution of a texture can be several megabytes. But it's possible that you don't need the whole texture if some of the texture is close to you, while most of it is still far away. Think about a texture that paints the ground, like the size of a football field. /3

If you only need high resolution on the corner of the texture closest to you, you should only have to
stream in that portion of the texture. This portion of the texture might only be a quarter megabyte. /4

So not only do you only need to make space for a quarter megabyte in memory (as opposed to the multi-megabyte mip level), you only need to stream a quarter megabyte from disk. /5

The final piece of the puzzle is how do you know which part of the texture you need to stream. Sampler Feedback gives you that information. Basically, you sample the texture, and the feedback unit tells you if you tried to read the higher resolution texture region. /6

With this feedback, you initiate a streaming request, and when that completes, you notify the GPU it's okay to read that high resolution texture. But this can happen for each of the individual regions of the texture. /7

When you can't read the detailed texture region, the GPU automatically falls back to reading the less detailed region, even carefully blending around the edges so it's not obvious. But streaming speeds are such that it should only take a frame or two to up-res. /end


در مورد DirectML که در کنار سخت افزار بهینه شده برای یادگیری ماشینی میتونه خیلی به XSX و XSS کمک کنه:

DirectML allows you to mix inference (applying a machine learned process) into your GPU workload along with graphics. Possible use cases are performing an ML upscale, antialiasing, or denoising a raytraced image.

https://twitter.com/JamesStanard/with_replies
 
آخرین ویرایش:
فقط برام عجیبه چرا با وجود VRS و SFS سراغ VR نرفتن این نسل. مشکل Foveated Rendering رو اگه حل می کردن یه چیزی تو مایه های این تخیلاتی که نسل بعد سر SSD و این نسل سر DX12 و ESRAM می زدن می شد، با سخت افزار ضعیف تر خیلی راحت 2 برابر فریم می داد:)) با ولو هم که رابطشون خوب شده، OpenVR رو پورت می کردن به XSX که بازی های VR هم راحت پورت بشن.
 
فقط برام عجیبه چرا با وجود VRS و SFS سراغ VR نرفتن این نسل. مشکل Foveated Rendering رو اگه حل می کردن یه چیزی تو مایه های این تخیلاتی که نسل بعد سر SSD و این نسل سر DX12 و ESRAM می زدن می شد، با سخت افزار ضعیف تر خیلی راحت 2 برابر فریم می داد:)) با ولو هم که رابطشون خوب شده، OpenVR رو پورت می کردن به XSX که بازی های VR هم راحت پورت بشن.

فیل اسپنسر یه بار می گفت شرایط vr رو دنبال می کنیم، ولی به نظرمون فعلا interest کافی از سوی گیمر ها وجود نداره. Psvr به نسبت قیمت نسبتا خوب و آسونی ستاپش در حدود ۶ ۷٪ playerbase ps4 فروش رفت.
 
چند درصد امکانش هست کرایتک یه کرایسیس انحصاری واسمون بسازه؟:D
من احتمال ميدم يه استار وارز يا يه اي پي مثله تايتان فال رو انحصاري زماني داشته باشيم
رابطه ea و ماكرو عاليه و روي اكس كلاود هم چند تا بازي EA هست .
 
چند درصد امکانش هست کرایتک یه کرایسیس انحصاری واسمون بسازه؟:D
مگه نسل هشت کرایسیس رو انحصاری ساخت؟
خداروچه دیدی یهو دیدی لایسنس Ryse رو با انجینش برای نسخه جدید خرید داد استدیو nordic یه ryse باحال و خفن تحویلمون داد :D
 
  • Like
Reactions: Love Console
من این وجود درایو درک نمیکنم واقعا یک چیز منسوخ شدست الان منی که ایرانم و سرعت نت داغونی دارم 2 سال هیچ دیسکی وارد درایوم نشده و همه بازی ها رو دانلود میکنم تازه دیسک هم که ماشالله تو این نسلم جواب نمیداد و بعد از نصب باید 50 گیگ هم آپدیت میکردی کلا این درایو حذف کنن 50 دلار از کنسول بندازن ما خیلی راضی تریم

بعد یک چیزی که ذهنم مشغول کرده با توجه به شباهات بسیار گیمپد هر دو نسل آیا امکان داره این قابلیت بگزارن که از گیمپد XO هم بشه استفاده کرد؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or