اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
یکی از سوالات این نسل برام این بوده چرا مایکروسافت با وجود اینکه کرای انجین 3 و با تمام ابزار هاش برای اکس باکس وان لایسنس شده بود بعد رایز استفاده ای ازش نکرد ... ( البته میدونم کار با کرای انجین در مقابل دیگر انجین ها دشوار تر هستش) وولی رایز واقعا نشون داد گرافیک نسل بعدی یعنی چی و همین الآن هم با انصاف میشه یکی از تاپ های نسل دونستش ...
 
یکی از سوالات این نسل برام این بوده چرا مایکروسافت با وجود اینکه کرای انجین 3 و با تمام ابزار هاش برای اکس باکس وان لایسنس شده بود بعد رایز استفاده ای ازش نکرد ... ( البته میدونم کار با کرای انجین در مقابل دیگر انجین ها دشوار تر هستش) وولی رایز واقعا نشون داد گرافیک نسل بعدی یعنی چی و همین الآن هم با انصاف میشه یکی از تاپ های نسل دونستش ...
امیدوارم CRYTEK تو لیست خرید ماکرو بره
واقعا با پتانسیلی که داره حیف جذب نیرو نکنه و به اوج برنگرده
بزرگترین مزیت این استدیو انجین خفنشونه که اگا فرست پارتی بشه همین HALO و GEARS دنیاشون فوق العاده سینمایی تر و طبیعی تر میشه
 
داداش اون که ۶ فریم بود Quake بود نه ماینکرافت ..
بگذریم دوست بالا هم گفت توی دموی پث تریسنگ ماینکرافت از تکتیکی استفاده میشه که از آر تی کورها استفاده نمیشه یا بهتره بگم نیازی نیست وگرنه نتیجه خیلی بهتره
حالا من تمام حرفم اینه اگر اکس توی دموی ماینکرافت از آر تی کور استفاده نکرده بازم به قول دوست بالاتر فریم ۳۰ و خورده ای براش کمه
باید قبول کنیم اطلاعات در مورد سخت افزار ری تریس اکس هنوز خیلی کمه و اصلا معلوم هم نیست طرز کارش چطوره

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
مهم اينه كه از پلي فايو بهتره
و اينكه نسبت به يه پيسي هاي اند ضعيف تر باشه با نصف قيمت عجيب نيست
 
یکی از سوالات این نسل برام این بوده چرا مایکروسافت با وجود اینکه کرای انجین 3 و با تمام ابزار هاش برای اکس باکس وان لایسنس شده بود بعد رایز استفاده ای ازش نکرد ... ( البته میدونم کار با کرای انجین در مقابل دیگر انجین ها دشوار تر هستش) وولی رایز واقعا نشون داد گرافیک نسل بعدی یعنی چی و همین الآن هم با انصاف میشه یکی از تاپ های نسل دونستش ...
فروش ضعيف نسبت به هزينه اوليه
خود ea هم كرايسيس رو منهدم كرد
هزينه ساخت بازي با cryengine بالاست و يه فروش خفن در حد كالافها ميخواد تا جبران كنه هزينه رو

ماكروسافت وقتي انريل رو داره نياز به هزينه روي cry نداره
انريل رو تو گيرز ٣ ببين در حد بازيهاي وسطهاي اين نسل داره خروجي ميده.

كراي بي نظيره ها اما براي شركتها بصرفه نيست
 
امیدوارم CRYTEK تو لیست خرید ماکرو بره
واقعا با پتانسیلی که داره حیف جذب نیرو نکنه و به اوج برنگرده
بزرگترین مزیت این استدیو انجین خفنشونه که اگا فرست پارتی بشه همین HALO و GEARS دنیاشون فوق العاده سینمایی تر و طبیعی تر میشه
مشکل اینجاست که کرایتک پتانسیل نداره در حالت فعلی. این چند ساله بقیه استودیو ها نیرو های خوبشون رو هم دزدیدن، الان فقط برادران یرلی موندن:))
 
صحبت از Path Tracing شد گفتم شاید یه SS از عملکردش بزارم ...
تو این پرینت اگه به زیر ماشین دقت کنید می بینید که تاریک تر هستش ... این بخاطر Screen Space Global illumination هست که تو دموی گیرز 5 هم دیده شد ...
اگه دقت کنید یه بازتاب قرمز رنگ اطراف ماشین می بینید ... این بخاطر اینه که اون نقاط رو Light Source( عنصر اصلی نورپردازی تو انمیشن های 2.5 بعدی دیزنی همین تکنیک Path Tracing هستش) تشخیص میده ( بهش میگن indirect illumination)

132521


132518
132523
 

Attachments

  • From-left-to-right-reference-solution-computed-with-ray-tracing-indirect-illumination.png
    From-left-to-right-reference-solution-computed-with-ray-tracing-indirect-illumination.png
    66.8 KB · مشاهده: 3
  • From-left-to-right-reference-solution-computed-with-ray-tracing-indirect-illumination.png
    From-left-to-right-reference-solution-computed-with-ray-tracing-indirect-illumination.png
    66.8 KB · مشاهده: 3
مشکل اینجاست که کرایتک پتانسیل نداره در حالت فعلی. این چند ساله بقیه استودیو ها نیرو های خوبشون رو هم دزدیدن، الان فقط برادران یرلی موندن:))

من به کل ازشون قطع امید کرده بودم ولی انگار بازی جدیدشون خوب از آب در اومده هر چند فکر نمیکنم استودیو منظم و درست و حسابی باشن الان ولی اگر میشد درست و حساب شده برن جلو یه Power House میشدن برای XGS :دی صرفا انجین و توان مهندسیشون نیاز نیست باید تیم خوبی باشن تا مایکرو دست بذاره روشون :دی
 
مشکل اینجاست که کرایتک پتانسیل نداره در حالت فعلی. این چند ساله بقیه استودیو ها نیرو های خوبشون رو هم دزدیدن، الان فقط برادران یرلی موندن:))
مگه از Rare چی مونده بود که برگشتن؟
بنظرم اتفاقا اگه افت ارزش سهام داشتن وقته خریده
در ضمن warface که سود اوری خوبی براشون داشته و تا جایی ک میدونم
 
مشکل اینجاست که کرایتک پتانسیل نداره در حالت فعلی. این چند ساله بقیه استودیو ها نیرو های خوبشون رو هم دزدیدن، الان فقط برادران یرلی موندن:))
خرید خود کرایتک برام مهم نیست بلکه انجین و بازی هاشون رو میگم ... من ترکیب The intiative و کرای انجین رو دوست دارم ...
 
  • Like
Reactions: g4mer
خرید خود کرایتک برام مهم نیست بلکه انجین و بازی هاشون رو میگم ... من ترکیب The intiative و کرای انجین رو دوست دارم ...

کرای انجین یوزر فرندلی نیست و کامیونیتی بزرگی هم نداره و بازیسازهای زیادی هم ازش ساپورت نمیکنن ولی اگر مایکرو بره یونیتی رو بخره هم خر و برده هم خرما رو :دی هم انجین خوب، بروز و قویی هست و هم کامیونیتی خیلی بزرگی داره و هم روی موبایل و کنسول و PC میتونه کاربرد داشته باشه :دی فقط باید یه ساپورت مشتی بندازن تنگش در کنار استودیوهایی که دارن تا زودتر به پختگی و بهینگی UE4 برسه و بتونه جایگاه خودش رو تو بخش بازار AAA ها هم بدست بیاره :دی احتمال داره هیچ وقت این اتفاق نیافته ولی به نظرم برای مایکروسافتی که میخواد تو بخش گیمینگ سرویس ارائه بده و کانتنت هم براش خیلی مهمه گزینه عالی هست :دی
 
  • Like
Reactions: pbgame
با شروع هیاهوی نسل جدید، نشستم و داشتم یه سری از تریلر های سال 2013 رو دوباره می‌دیدم که به این کلیپ رسیدم.


واقعا بعد از این همه سال هنوزم یکی از خلاقانه ترین و دلنشین ترین تبلیغ هایی هست که تا حالا دیدم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or