اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
شما ببین روی همین کنسول یک و خورده ای ترافلاپسی اخر نسل چیا داره اجرا میشه
میخوام بگم زیاد توی این مشخصات سخت افزاری خودتو رها نکن
قدرت بهینه سازی نرم افزاری با آپگرید شدن آروم آروم انجین ها خودشو به مرور نشون میده و اگر بحثای کرانچ و اینا بذاره نسل بعد استودیوهایی که خیلی به جزئیات اهمیت میدن بی شک چیزای رویایی خواهند ساخت
نه اتفاقا من یکی اصلا گیر اعداد نیستم وگرنه XONE رو انتخاب نمی کردم ... اتفاقا وقتی گزارش منتشر شد فلوتینگ پوینت کنسول اهمیتی برام نداشت .. بجاش هماهنگی فوق العاده نرم افزار و سخت افزار کنسول برام شگفت انگیز بود ... مخصوص در مورد AI که میتونست بازی های نسل قبلی رو خودکار HDR کنه ... اون SSGI هم عجب شبیه SEUS PTGI بود ... ( امیدوارم شیدر نهایی رو Global نوشته باشن نه Screen Space)
 
چیز ی که تو مقاله اومده یکی از سناریو های ممکن میتونه باشه ... دیشب به همین Yield فکر کردم در اون صورت عملا دست مایکرو تو افزایش فرکانس بسته هستش ... در کل باید منتظر موند ...

پ.ن: جای کاربر DieDie (مهدی) خالیه واقعا ... این مواقع نیاز به پست ها و مقالات فنی هستش ...
کجاس این die die لعنتی
تو این روزا با این سخت افزار خفن واقعا جاش خالیه
 
کجاس این die die لعنتی
تو این روزا با این سخت افزار خفن واقعا جاش خالیه

از خودم بپرس عزیزم سوالاتت رو :D

------

DF دموی ریتریسینگ ماینکرفت رو بررسی کرده و گفته یکی از سنگین‌ترین دموهایی بوده که می‌شده ببینن و انتظارش رو نداشتن :دی گفتن سری X تونسته 1080 و با فریم بین 30 تا 60 اجرا کنه اون رو که البته فقط حاصل تلاش یه برنامه نویس در طول یک ماه بوده و احتمالا میشه انتظار بهبود پرفورمنس رو هم داشت در آینده :D

همینطور گفتن که به زودی در مورد توان سری X در پردازش ریتریسینگ صحبت میکنن :دی حالا این دمو رو که دیروز تمسخر میکردن با این شرایط اجرا شده (Path Tracing یا کامل ترین نوع ری تریسینگ) و همین کنسول گیرز 5 رو 4k و 100+ فریم الترا ستینگ هم یه چیز بیشتر اجرا کرده اونم فقط با یه تلاش 2 هفته‌ای و بدون استفاده از هیچکدوم از ویژگی‌های سخت افزار جدید :دی
 
از خودم بپرس عزیزم سوالاتت رو :D

------

DF دموی ریتریسینگ ماینکرفت رو بررسی کرده و گفته یکی از سنگین‌ترین دموهایی بوده که می‌شده ببینن و انتظارش رو نداشتن :D گفتن سری X تونسته 1080 و با فریم بین 30 تا 60 اجرا کنه اون رو که البته فقط حاصل تلاش یه برنامه نویس در طول یک ماه بوده و احتمالا میشه انتظار بهبود پرفورمنس رو هم داشت در آینده :D

همینطور گفتن که به زودی در مورد توان سری X در پردازش ریتریسینگ صحبت میکنن :D حالا این دمو رو که دیروز تمسخر میکردن با این شرایط اجرا شده (Path Tracing یا کامل ترین نوع ری تریسینگ) و همین کنسول گیرز 5 رو 4k و 100+ فریم الترا ستینگ هم یه چیز بیشتر اجرا کرده اونم فقط با یه تلاش 2 هفته‌ای و بدون استفاده از هیچکدوم از ویژگی‌های سخت افزار جدید :D
اتفاقا همون موقع هم حس میکردم اکانت دیگه مهدی :D=))
من امشب دوسش داشتم:(=))=))
راستی درک درستی از 320mb bus رم نشدم
چه تاثیری میتونه داشته باش دقیقا
و در مورد مموری بندویچ که نوشته 10gb / 556 gb per/s و 6gb فلان مقدار موضوع چیه
و IO که صحبت از ۲.۴ gb بنظر کم یا ضعف نیست و مقدار بیشتری هم میتونست باش
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
اتفاقا همون موقع هم حس میکردم اکانت دیگه مهدی :D=))
من امشب دوسش داشتم:(=))=))
راستی درک درستی از 320mb bus رم نشدم
چه تاثیری میتونه داشته باش دقیقا
و در مورد مموری بندویچ که نوشته 10gb / 556 gb per/s و 6gb فلان مقدار موضوع چیه
و IO که صحبت از ۲.۴ gb بنظر کم یا ضعف نیست و مقدار بیشتری هم میتونست باش

ای بابا حالا بیا و خوبی کن :D

باس سری X که 320 بیت هست (اطلاح کردم) که بین دو تا رم 10 گیگ و 6 گیگ تقسیم شده. رم 10 گیگ برای گرافیک بهینه شده و سریعتر هم هست و بازی‌ها استفاده میکنن ازش، رم 6 گیگ هم 2.5 گیگش برای سیستم اختصاص دادن و 3.5 گیگ دیگه هم برای سایر کارهای لازم برای بازی‌ها میشه استفاده کرد مثل پردازش‌های صدا و CPU و حتی باز خود GPU :D

اگر درست از این 2 تا کنار هم استفاده کنن (که کار چندان سختی هم نباید باشه) پهنای باند موثر سیستم هم میشه گفت مجموع پهنای باند این 2 تا رم میشه که یعنی حدود 900 گیگابایت بر ثانیه یا 3 برابر وان ایکس حدودا :D

یه سیستم دیگه هم البته مایکروسافت معرفی کرده که عملا با یه مکانیزم هوشمند باعث میشه 2 تا 3 برابر بهینه‌تر از میزان رم در اختیار بازی‌ها استفاده بشه که یعنی عدد 13.5 گیگ برای نسل بعد جهش بزرگی نباشه اما با این روش جدید یا Sampler Feedback Streaming (SFS) میشه گفت شبیه به یه رم 25 یا 30 گیگی میتونه عمل کنه :D

سرعت SSD هم به صورت فیزیکی 2.4 گیگ هست و با سیستم فشرده سازی کنسول که ترکیب نرم افزاری و یک پردازنده سخت افزاری (که کار 5 تا هسته ZEN 2.0 رو انجام میده) هست تونستن اون 2.4 گیگ بر ثانیه رو برسونن به 4.8 گیگ بر ثانیه که خب فکر نمی‌کنم کم باشه :D
 
آخرین ویرایش:
دموی ری تریسنگ ماینکرافت رو DF بررسی کرد دیدید؟
بنچمارک گرفت ۳۰ فریم اونم در 1080P
با توجه به Path Tracing بودن اصلا جالب نیست
حتی از gtx1070 هم ضعیفتر..
خدا بخیر کنه معلوم نیست AMD چه گلی زده


 
  • Like
Reactions: g4mer
ای بابا حالا بیا و خوبی کن :D

باس سری X که 320 بیت هست (اطلاح کردم) که بین دو تا رم 10 گیگ و 6 گیگ تقسیم شده. رم 10 گیگ برای گرافیک بهینه شده و سریعتر هم هست و بازی‌ها استفاده میکنن ازش، رم 6 گیگ هم 2.5 گیگش برای سیستم اختصاص دادن و 3.5 گیگ دیگه هم برای سایر کارهای لازم برای بازی‌ها میشه استفاده کرد مثل پردازش‌های صدا و CPU و حتی باز خود GPU :D

اگر درست از این 2 تا کنار هم استفاده کنن (که کار چندان سختی هم نباید باشه) پهنای باند موثر سیستم هم میشه گفت مجموع پهنای باند این 2 تا رم میشه که یعنی حدود 900 گیگابایت بر ثانیه یا 3 برابر وان ایکس حدودا :D

یه سیستم دیگه هم البته مایکروسافت معرفی کرده که عملا با یه مکانیزم هوشمند باعث میشه 2 تا 3 برابر بهینه‌تر از میزان رم در اختیار بازی‌ها استفاده بشه که یعنی عدد 13.5 گیگ برای نسل بعد جهش بزرگی نباشه اما با این روش جدید یا Sampler Feedback Streaming (SFS) میشه گفت شبیه به یه رم 25 یا 30 گیگی میتونه عمل کنه :D

سرعت SSD هم به صورت فیزیکی 2.4 گیگ هست و با سیستم فشرده سازی کنسول که ترکیب نرم افزاری و یک پردازنده سخت افزاری (که کار 5 تا هسته ZEN 2.0 رو انجام میده) هست تونستن اون 2.4 گیگ بر ثانیه رو برسونن به 4.8 گیگ بر ثانیه که خب فکر نمی‌کنم کم باشه :D
اره عزیزم یکم بحث فنی و حرفه ای بکنیم ادای سونی فنارو در بیاریم شاید مام یکم حرفه ای بشیم اخرش =))=)):D
کوروش اسوده بخاب که داریم کم کم ازت یاد میگیریم
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
دموی ری تریسنگ ماینکرافت رو DF بررسی کرد دیدید؟
بنچمارک گرفت ۳۰ فریم اونم در 1080P
با توجه به Path Tracing بودن اصلا جالب نیست
حتی از gtx1070 هم ضعیفتر..
خدا بخیر کنه معلوم نیست AMD چه گلی زده


راستش وقتی گفتن در حد 2080ti کاملا هنگ کردم اخه مگه میشه همچین قدرتی رو تو کنسول اونم سری استاندارد ببینیم
خیلی هیولا میشه همچین قدرتی تو کنسول
 
دموی ری تریسنگ ماینکرافت رو DF بررسی کرد دیدید؟
بنچمارک گرفت ۳۰ فریم اونم در 1080P
با توجه به Path Tracing بودن اصلا جالب نیست
حتی از gtx1070 هم ضعیفتر..
خدا بخیر کنه معلوم نیست AMD چه گلی زده


چند نکته در مورد این تکنیکال دمو
Path Tracing سنگین ترین نوع ری تریسینگ به حساب میاد چون بصورت Full Scene ray tracing هست و نسبت به هیبرید ری تریسینگ که داره تو بازیای فعلی استفاده میشه متفاوت هست.
نکته بعدی اینکه این دمو توسط یه نفر توی ۴ هفته آماده شده و قطعا از لحاظ اپتیمایز بودن نمیشه رو این دمو حساب کرد
نکته اخر و عجیب اینه که این دمو وقتی ریترسینگ غیر فعال میشه فقط ۶۰ فریم میده با رزولوشن ۱۰۸۰ و در صورت فعال شدن فریم بین ۳۰ تا ۶۰ متغییر میشه. گیرز ۵ با اون عظمت بیشتر از ۱۰۰ فریم 4k با تنظیمات ultra اونوقت این دمو از ماینکرفت با این گرافیک بدون ری تریسینگ فقط ۶۰ فریم ۱۰۸۰؟؟
 
چند نکته در مورد این تکنیکال دمو
Path Tracing سنگین ترین نوع ری تریسینگ به حساب میاد چون بصورت Full Scene ray tracing هست و نسبت به هیبرید ری تریسینگ که داره تو بازیای فعلی استفاده میشه متفاوت هست.
نکته بعدی اینکه این دمو توسط یه نفر توی ۴ هفته آماده شده و قطعا از لحاظ اپتیمایز بودن نمیشه رو این دمو حساب کرد
نکته اخر و عجیب اینه که این دمو وقتی ریترسینگ غیر فعال میشه فقط ۶۰ فریم میده با رزولوشن ۱۰۸۰ و در صورت فعال شدن فریم بین ۳۰ تا ۶۰ متغییر میشه. گیرز ۵ با اون عظمت بیشتر از ۱۰۰ فریم 4k با تنظیمات ultra اونوقت این دمو از ماینکرفت با این گرافیک بدون ری تریسینگ فقط ۶۰ فریم ۱۰۸۰؟؟
با این حساب باید گفت خاک بر سر ماکرو با این نمایش ضعیفش :(
 
  • Like
Reactions: mostafawarcraf
دموی ری تریسنگ ماینکرافت رو DF بررسی کرد دیدید؟
بنچمارک گرفت ۳۰ فریم اونم در 1080P
با توجه به Path Tracing بودن اصلا جالب نیست
حتی از gtx1070 هم ضعیفتر..
خدا بخیر کنه معلوم نیست AMD چه گلی زده


چرا شما از خودت حرف در میاری ؟ هیچکدوم از این چیزای که گفتی تو بررسی وجود خارجی نداره دموی رو 1080 و 30 فریم کپچر کردن دادن DF بنچمارک کجا بود ؟! خودشون میگن موقع بازدید تو استدیو ماکرو بین 30 و 60 فریم متغیر بوده و با چشم کاملا قابل مشاهده بوده بعدم اشاره میکنن Path Tracing واقعی تو هیچکدوم از بازی هایی که با اسم Ray Traysing منتشر شدن وجود نداره مثلا تو BFV و کنترل هیبریدیه خلاصه میگن Path Tracing واقعی به شدت سنگینه جوری که 1070 تو دموی Quake II داره 6 فریم میده الان اینا تو ماینکرفت دارن بین 30 الی 60 فریم با ری تریسنیگ سخت افزاری میگیرن یعنی 5 الی 10 برابر اونم رو یـ تک دمو که ظرف چند هفته توسط یک نفر با یـ تکنیک به شدت خام و بهینه نشده مثل Path Tracing ساخت شده !
 
آخرین ویرایش:
ینی AMD کارت گرافیک جدیدش انقدر خفن خروجی کار داده ؟!
عجیب و فوق العادس
بنظرم با اعلام رونمایی سونی دقیقا به فاصله کوتاه چند روزه بعد معرفی سری X با دست پر داره پا پیش میذاره و با نمایش خفن در خدمتمونه اما در نهایت که جزییات سخت افزاری رو بشه در صورتی که ضعیف تره باش حداکثر ۲۰ درصد اختلاف داره که کم نیست!!! اما خیلی چشمگیر نیست و با فرست پارتیا جمش میکنه
 
چرا شما از خودت حرف در میاری ؟ هیچکدوم از این چیزای که گفتی تو بررسی وجود خارجی نداره دموی رو 1080 و 30 فریم کپچر کردن دادن DF بنچمارک کجا بود ؟! خودشون میگن موقع بازدید تو استدیو ماکرو بین 30 و 60 فریم متغیر بوده و با چشم کاملا قابل مشاهده بوده بعدم اشاره میکنن Path Tracing واقعی تو هیچکدوم از بازی هایی که با اسم Ray Traysing منتشر شدن وجود نداره مثلا تو BFV و کنترل هیبریدیه خلاصه میگن Path Tracing واقعی به شدت سنگینه جوری که 1070 تو دموی Quake II داره 6 فریم میده الان اینا تو ماینکرفت دارن بین 30 الی 60 فریم با ری تریسنیگ سخت افزاری میگیرن یعنی 5 الی 10 برابر اونم رو یـ تک دمو که ظرف چند هفته توسط یک نفر با یـ تکنیک به شدت خام و بهینه نشده مثل Path Tracing ساخت شده !

ینچمارک دموی ماینکرافت پت تریسنگ رو با کارت ۱۰۷۰ تو یوتیوب سرچ کن تا بفهمی از خودم چیزی در نیاوردم
تو خودت داری دموی کوئک را با دموی ماینکرافت مقایسه میکنی اینا الان چه ربطی به هم داشتن
 
ینچمارک دموی ماینکرافت پت تریسنگ رو با کارت ۱۰۷۰ تو یوتیوب سرچ کن تا بفهمی از خودم چیزی در نیاوردم
تو خودت داری دموی کوئک را با دموی ماینکرافت مقایسه میکنی اینا الان چه ربطی به هم داشتن
GTX 1070- 1440P 25~35 FPS



GTX 1070 - 1080P~OVER 30FPS

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
 
ینچمارک دموی ماینکرافت پت تریسنگ رو با کارت ۱۰۷۰ تو یوتیوب سرچ کن تا بفهمی از خودم چیزی در نیاوردم
تو خود داری دموی کوئک را با دموی ماینکرافت مقایسه میکنی اینا الان چه ربطی به هم داشتن

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
من کاری به بنچمارک ماینکرفت تو یوتیوب ندارم شما گفتی بنچمارک گرفته DF حالا کدوم بنچمارک ؟ در مورد بحث Path Tracing هدف نشون دادن تکنیکش رو بازی های قدیمی ـه دیگه چه فرقی داره روی کجا اجرا میشه ؟ خود DF داره میگه این تکنیک به شدت سنگینه و حتی دست و پا شکسته داره رو بازی های فعلی اجرا میشه کار اینا تا حالا دو بار هم روی کانالشون ماینکرفت رو با Ray Tracing نشون دادن اگه چیزی بود خودشون باید قاعدتا اشاره میکردن ولی همش تعریف کردن و گفتن کلی هیجان زده هستن واسه این تکنیک رو کنسولا بالاخره یـ چیزی میودنن این وسط
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or