اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
GTX 1070- 1440P 25~35 FPS



GTX 1070 - 1080P~OVER 30FPS

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
این ویدیو ها از تکنیک seus ptgi استفاده شده که یه تکنیک ری تریسینگ نرم افزاری هست که حتی از هسته های RT هم استفاده نمیکنه و متفاوت هست با Minecraft DXR path .tracing که روی RTX2080ti توسط انویدیا دمو شده که توی رزولوشن ۱۰۸۰ ۶۰ فریم میده که طبق ا‌ونچیزی که من دیدم حتی ۶۰ فریم استیبل هم نیست
 
با این حساب باید گفت خاک بر سر ماکرو با این نمایش ضعیفش :(

یعنی به کل قطع امید کردم ازت، اون بالا گفتم چیه و توضیح دادم و لایک کردی (یعنی دیدی که چی نوشتم) بعد تو کمتر از چند دقیقه یه حرف 180 درجه مخالف اون رو دیدی سریع باور میکنی :دی

یعنی قشنگ یادم آوردی که چرا دیگه مثل آدم بحث نکردم توی BC :دی حیف وقت و انرژی که...
 
ینچمارک دموی ماینکرافت پت تریسنگ رو با کارت ۱۰۷۰ تو یوتیوب سرچ کن تا بفهمی از خودم چیزی در نیاوردم
تو خودت داری دموی کوئک را با دموی ماینکرافت مقایسه میکنی اینا الان چه ربطی به هم داشتن
داداش توی خود ویدیو داره نشون میده 1070 داره 7 فریم میده و 1060 5 فریم توی ثانیه 2:57 بعد داری یه چیز دیگه توی یوتیوب سرچ میزنی؟؟؟؟لطفا با دقت ویدیو رو ببین توضیحات دوستمون
LiFE iS 5TrAnG3

کاملا درسته. یه توضیح دیگه در مورد اینکه دوستان شاکی بودن چرا از مینکرافت واسه نشون دادن دمو استفاده کردن میتونه این باشه که یکی از معدود بازیایی هستش که Path Tracing توش کاملا بکار رفته و اینا واسه مقایسه با کارتای موجود این کار رو کردن
 
آخرین ویرایش:
داداش توی خود ویدیو داره نشون میده 1070 داره 7 فریم میده و 1060 5 فریم توی ثانیه 2:57 بعد داری یه چیز دیگه توی یوتیوب سرچ میزنی؟؟؟؟لطفا با دقت ویدیو رو ببین توضیحات دوستمون
LiFE iS 5TrAnG3

کاملا درسته. یه توضیح دیگه در مورد اینکه دوستان شاکی بودن چرا از مینکرافت واسه نشون دادن دمو استفاده کردن میتونه این باشه که یکی از معدود بازیایی هستش که Path Tracing توش کاملا بکار رفته و اینا واسه مقایسه با کارتای موجود این کار رو کردن
داداش اون که ۶ فریم بود Quake بود نه ماینکرافت ..
بگذریم دوست بالا هم گفت توی دموی پث تریسنگ ماینکرافت از تکتیکی استفاده میشه که از آر تی کورها استفاده نمیشه یا بهتره بگم نیازی نیست وگرنه نتیجه خیلی بهتره
حالا من تمام حرفم اینه اگر اکس توی دموی ماینکرافت از آر تی کور استفاده نکرده بازم به قول دوست بالاتر فریم ۳۰ و خورده ای براش کمه
باید قبول کنیم اطلاعات در مورد سخت افزار ری تریس اکس هنوز خیلی کمه و اصلا معلوم هم نیست طرز کارش چطوره

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: yaser_9000
داداش اون که ۶ فریم بود Quake بود نه ماینکرافت ..
بگذریم دوست بالا هم گفت توی دموی پث تریسنگ ماینکرافت از تکتیکی استفاده میشه که از آر تی کورها استفاده نمیشه یا بهتره بگم نیازی نیست وگرنه نتیجه خیلی بهتره
حالا من تمام حرفم اینه اگر اکس توی دموی ماینکرافت از آر تی کور استفاده نکرده بازم به قول دوست بالاتر فریم ۳۰ و خورده ای براش کمه
باید قبول کنیم اطلاعات در مورد سخت افزار ری تریس اکس هنوز خیلی کمه و اصلا معلوم هم نیست طرز کارش چطوره

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
دقیقا ...به نظر میرسه تا مشخص شدن کامل و اجراش به صورت کامل روی بازیها یکم فاصله داریم....نظر من به تک دموهای NVIDIA نزدیکتره8->
 
داداش اون که ۶ فریم بود Quake بود نه ماینکرافت ..
بگذریم دوست بالا هم گفت توی دموی پث تریسنگ ماینکرافت از تکتیکی استفاده میشه که از آر تی کورها استفاده نمیشه یا بهتره بگم نیازی نیست وگرنه نتیجه خیلی بهتره
حالا من تمام حرفم اینه اگر اکس توی دموی ماینکرافت از آر تی کور استفاده نکرده بازم به قول دوست بالاتر فریم ۳۰ و خورده ای براش کمه
باید قبول کنیم اطلاعات در مورد سخت افزار ری تریس اکس هنوز خیلی کمه و اصلا معلوم هم نیست طرز کارش چطوره

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
اون ماد SEUS با Path Tracing فرق می کنه. SEUS می شه همون کاری که الان بقیه بازی ها می کنن، اون قدر سنگین نیست. حتی از RT Core های سری 2000 انویدیا هم استفاده نمی کنه و 30 فریم می ده! این ماینکرفت رو پارسال گیمزکام انویدیا معرفی کرد و روی Bedrock Edition انجامش داد. دقیقا می شه اون چیزی که گفتم 4-5 صفحه قبل، کلا هیچ Rasterizationـی انجام نمی شه، حتی از Quake هم سنگین تره و توی دمویی که داشتن 2080TI هم بعضی وقتا افت فریم داشت. این مقاله از یوروگیمر رو ببینید، ویدیوش هم نگاه کنید که ببینید چه افکت های نوری خفنی توش انجام می دن.
 
اون ماد SEUS با Path Tracing فرق می کنه. SEUS می شه همون کاری که الان بقیه بازی ها می کنن، اون قدر سنگین نیست. حتی از RT Core های سری 2000 انویدیا هم استفاده نمی کنه و 30 فریم می ده! این ماینکرفت رو پارسال گیمزکام انویدیا معرفی کرد و روی Bedrock Edition انجامش داد. دقیقا می شه اون چیزی که گفتم 4-5 صفحه قبل، کلا هیچ Rasterizationـی انجام نمی شه، حتی از Quake هم سنگین تره و توی دمویی که داشتن 2080TI هم بعضی وقتا افت فریم داشت. این مقاله از یوروگیمر رو ببینید، ویدیوش هم نگاه کنید که ببینید چه افکت های نوری خفنی توش انجام می دن.
الان من یـ سوال دارم تو تاپیک PC هورایزن من یـ بحث راه انداختم که نسل بعدی با شروعش کارت گرافیاکی قدیمی تمام از رده خارج میشن مثلا 1080ti که همین الانش برا خودش غول محسوب میشه نهایتش تا دو سال دیگه جواب گو باشه بعد اون از رده خارج میشه چرا ؟ به خاطر Ray Tracing اجباری حالا سوالی که من دارم از اونجایی که Path Tracing به شدت سنگینه سازنده ها باید همچنان بیان از روش های قدیمی نور پردازی استفاده کننن ؟؟ بعد با استفاده از تکنیک ها مختلف بهبود ببخشنش ؟ کاری به رفلک و بقیه افکت ها ندارم چون اونا رو میشه راحت خاموش و روشن کرد ولی کل استفاده این قضیه میتونه به راحت تر کردن کار سازنده ها تو ضمینه نور پردازی ختم بشه میخواستم ببینم نظرت چیه ؟ الان این تکنیک به صورت خام خیلی سنگینه واسه همین برام سوال پیش اومد اگه اینجوری باشه پس نمیشه گفت Ray Tracing اجباری میشه نسل بعدی و باید همچنان اپشن خاموش و روشن کردنش رو داشته باشیم چون همچنان سازنده هام مجبورن از روش های سنتی نور پردازی استفاده کنن که خوب در این صورت به کل میشه رو PC براش اپشن خاموش و روشن گذاشت (مثل همین الان)
 
  • Like
Reactions: g4mer
یعنی به کل قطع امید کردم ازت، اون بالا گفتم چیه و توضیح دادم و لایک کردی (یعنی دیدی که چی نوشتم) بعد تو کمتر از چند دقیقه یه حرف 180 درجه مخالف اون رو دیدی سریع باور میکنی :D

یعنی قشنگ یادم آوردی که چرا دیگه مثل آدم بحث نکردم توی BC :D حیف وقت و انرژی که...
تغییر ۱۸۰ درجه ای چیه عزیزم
من از این شاکیم که چرا ی بازی خوب واس نمایش ray trace و path trace استفاده نکرده
ری تریس که خدا بخاد بخوبی با سخت افزار نسل بعد قرار هندل بشه چرا نباید باhorizion 4 نه نسخه نسل بعدی!!!!
یه نمایش فک بر انداز داشته باش که درک عمومی بهتری هم به نسبت قدرت کنسول بوجود بیاد نه فقط نمایش کاملا تکنیکی بدون جذابیت خاصی ک امروز سونی نمایش داره با نمایش و پرزنت قوی سخت افزار قوی تر رقیب رو با بازی و جلوه های گرافیکی قوی کمرنگ جلوه بده؟
تنمیدونم چرا هیچ وقت ماکرو همچی تکمیل و پرفکت عمل نکرده
همیشه باید یه ضعف تو هر نمایشش داشته باش
اینهمه استدیو فرست پارتی خفن نه اینکه همرو فله ای بیاره تو همچین نمایش یهویی بریزه اما ی تک دمو قوی و جذاب از ی استدیو پرچم دار که همه این مسایل فنی عالی در کنار ویژوال عالی زیبا به چشم بیاد
 
تغییر ۱۸۰ درجه ای چیه عزیزم
من از این شاکیم که چرا ی بازی خوب واس نمایش ray trace و path trace استفاده نکرده
ری تریس که خدا بخاد بخوبی با سخت افزار نسل بعد قرار هندل بشه چرا نباید باhorizion 4 نه نسخه نسل بعدی!!!!
یه نمایش فک بر انداز داشته باش که درک عمومی بهتری هم به نسبت قدرت کنسول بوجود بیاد نه فقط نمایش کاملا تکنیکی بدون جذابیت خاصی ک امروز سونی نمایش داره با نمایش و پرزنت قوی سخت افزار قوی تر رقیب رو با بازی و جلوه های گرافیکی قوی کمرنگ جلوه بده؟
تنمیدونم چرا هیچ وقت ماکرو همچی تکمیل و پرفکت عمل نکرده
همیشه باید یه ضعف تو هر نمایشش داشته باش
اینهمه استدیو فرست پارتی خفن نه اینکه همرو فله ای بیاره تو همچین نمایش یهویی بریزه اما ی تک دمو قوی و جذاب از ی استدیو پرچم دار که همه این مسایل فنی عالی در کنار ویژوال عالی زیبا به چشم بیاد
داداش ماکرو هم امروز برنامه داره شاید میخواد همین چیزایی که میگی رو نشون بده...
 
الان من یـ سوال دارم تو تاپیک PC هورایزن من یـ بحث راه انداختم که نسل بعدی با شروعش کارت گرافیاکی قدیمی تمام از رده خارج میشن مثلا 1080ti که همین الانش برا خودش غول محسوب میشه نهایتش تا دو سال دیگه جواب گو باشه بعد اون از رده خارج میشه چرا ؟ به خاطر Ray Tracing اجباری حالا سوالی که من دارم از اونجایی که Path Tracing به شدت سنگینه سازنده ها باید همچنان بیان از روش های قدیمی نور پردازی استفاده کننن ؟؟ بعد با استفاده از تکنیک ها مختلف بهبود ببخشنش ؟ کاری به رفلک و بقیه افکت ها ندارم چون اونا رو میشه راحت خاموش و روشن کرد ولی کل استفاده این قضیه میتونه به راحت تر کردن کار سازنده ها تو ضمینه نور پردازی ختم بشه میخواستم ببینم نظرت چیه ؟ الان این تکنیک به صورت خام خیلی سنگینه واسه همین برام سوال پیش اومد اگه اینجوری باشه پس نمیشه گفت Ray Tracing اجباری میشه نسل بعدی و باید همچنان اپشن خاموش و روشن کردنش رو داشته باشیم چون همچنان سازنده هام مجبورن از روش های سنتی نور پردازی استفاده کنن که خوب در این صورت به کل میشه رو PC براش اپشن خاموش و روشن گذاشت (مثل همین الان)
این Path Tracingـی که توی کوئیک2 و ماینکرفت پیاده سازی شده غیر ممکنه واسه نسل بعد استاندارد بشه. زیادی سنگینه. پس نه، از این بابت مشکلی نیست. مشکل دیگه ای که امکانش هست اتفاق بیفته اینه که شاید مثلا یه سری سازنده ها کلا بیخیال AO و سایه و GI به روش های قدیمی شدن و فقط روش Ray Tracing رو پیاده سازی کردن و شاید نشه خاموششون کرد. که خوب حداقل توی 3-4 سال اول نسل (و شاید تا آخرش!) و همینطور برای بازی هایی که مثلا با آنریل انجین و کلا انجین هایی که از قبل وجود دارن و کاملا جدید نیستن ساخته شدن فکر نکنم همچین اتفاقی بیفته.

اما نگرانی اصلی ما این وسط باید این SSD ها باشن. اینکه با SSD بازی رو دیزاین کنی اونقدری تغییر توی بازی بوجود میاره که دیگه بازی ها رو نمی شه روی هارد معمولی اجرا کرد. یکی از بزرگ ترین محدودیت های فعلی استریم کردن Asset ها بود که الان تقریبا حل شده مشکلشون. نمی دونم دقت کردید یا نه، ولی مثلا توی GTA V همه چی خیلی یواش تر از چیزیه که باید باشه. مثلا جت Hydra بیشترین سرعتش فقط حدود 225 کیلومتر بر ساعته. چرا؟ چون کل مپ که توی RAM نیست، وقتی از اینور مپ می خوای بری اونور مپ باید قسمتی که رد کردی رو از RAM خارج کنی، بعدیش رو بیاری توی RAM. از یه سرعتی (سرعت اون هواپیما مثلا) بیشتر بشه، HDD کم میاره و نمی تونه رم رو تغذیه کنه. یا مثلا توی این بازی هایی که میگن لودینگ ندارن (GOW، بتمن و ...) اگه دقت کنید یه سری راهرو ها هستن که هیچی توشون نیست، فقط 10-20 ثانیه وقتت رو می گیرن. خوب این دقیقا همون لودینگ اسکرینه:D حالا وقتی SSD در دسترس باشه دیگه لازم نیست از این کارا کنن، و اگه از این کارا نکنن دیگه با HDD نمی شه بازی کرد عملا.

پ.ن: نسل هشت خیلی خوب بود واسه من، با یه 770 شروع کردم تا آخرش دووم اورد:)) نسل بعدی هم که هیچی، باید از گیم خدافظی کنم با دلار 15 تومن:))
 
آخرین ویرایش:
این Path Tracingـی که توی کوئیک2 و ماینکرفت پیاده سازی شده غیر ممکنه واسه نسل بعد استاندارد بشه. زیادی سنگینه. پس نه، از این بابت مشکلی نیست. مشکل دیگه ای که امکانش هست اتفاق بیفته اینه که شاید مثلا یه سری سازنده ها کلا بیخیال AO و سایه و GI به روش های قدیمی شدن و فقط روش Ray Tracing رو پیاده سازی کردن و شاید نشه خاموششون کرد. که خوب حداقل توی 3-4 سال اول نسل (و شاید تا آخرش!) و همینطور برای بازی هایی که مثلا با آنریل انجین و کلا انجین هایی که از قبل وجود دارن و کاملا جدید نیستن فکر نکنم همچین اتفاقی بیفته.

اما نگرانی اصلی ما این وسط باید این SSD ها باشن. اینکه با SSD بازی رو دیزاین کنی اونقدری تغییر توی بازی بوجود میاره که دیگه بازی ها رو نمی شه روی هارد معمولی اجرا کرد. یکی از بزرگ ترین محدودیت های فعلی استریم کردن Asset ها بود که الان تقریبا حل شده مشکلشون. نمی دونم دقت کردید یا نه، ولی مثلا توی GTA V همه چی خیلی یواش تر از چیزیه که باید باشه. مثلا جت Hydra بیشترین سرعتش فقط حدود 225 کیلومتر بر ساعته. چرا؟ چون کل مپ که توی RAM نیست، وقتی از اینور مپ می خوای بری اونور مپ باید قسمتی که رد کردی رو از RAM خارج کنی، بعدیش رو بیاری توی RAM. از یه سرعتی (سرعت اون هواپیما مثلا) بیشتر بشه، HDD کم میاره و نمی تونه رم رو تغذیه کنه. یا مثلا توی این بازی هایی که میگن لودینگ ندارن (GOW، بتمن و ...) اگه دقت کنید یه سری راهرو ها هستن که هیچی توشون نیست، فقط 10-20 ثانیه وقتت رو می گیرن. خوب این دقیقا همون لودینگ اسکرینه:D حالا وقتی SSD در دسترس باشه دیگه لازم نیست از این کارا کنن، و اگه از این کارا نکنن دیگه با HDD نمی شه بازی کرد عملا.

پ.ن: نسل هشت خیلی خوب بود واسه من، با یه 770 شروع کردم تا آخرش دووم اورد:)) نسل بعدی هم که هیچی، باید از گیم خدافظی کنم با دلار 15 تومن:))

دقیقا، ری تریسینگ بیشتر یه آپشن هست که خب آپشن مهمی هم به حساب میاد ولی SSD خانمان برنداز میشه برای PC Gaming و خیلی از کانفیگ‌های موجود :دی حتی برای رسیدن به بیشترین راندمان SSD روی PC هم به یه CPU هیولا نیاز هست با توجه به صحبت‌های مایکروسافت :دی شما حداقل یه CPU معادل با 13 هسته ZEN 2.0 سری X نیاز داری که بتونی نتیجه مشابهی از بازی و سرعت لودینگ SSD بگیری :دی اگر که البته بار اضافه سر و کله زدن با سیستم عامل ویندوز رو در نظر نگیریم :دی
 
دقیقا، ری تریسینگ بیشتر یه آپشن هست که خب آپشن مهمی هم به حساب میاد ولی SSD خانمان برنداز میشه برای PC Gaming و خیلی از کانفیگ‌های موجود :D حتی برای رسیدن به بیشترین راندمان SSD روی PC هم به یه CPU هیولا نیاز هست با توجه به صحبت‌های مایکروسافت :D شما حداقل یه CPU معادل با 13 هسته ZEN 2.0 سری X نیاز داری که بتونی نتیجه مشابهی از بازی و سرعت لودینگ SSD بگیری :D اگر که البته بار اضافه سر و کله زدن با سیستم عامل ویندوز رو در نظر نگیریم :D
واسه این لودینگ های In-Game و استریم کردن البته از کل CPU استفاده نمی کنن، بالاخره بقیه چیزا هم CPU می خوان:D معمولا 1-2 تا از هسته ها رو مشغول این کارا می کنن، فکر نکنم خیلی گلوگاه بشه. اون سیستم کمپرشن و ... هم باید ببینیم PS5 چطوریه، اگه نداشته باشه قاعدتا خیلی اذیت نمی کنه ما رو:D جذاب ترین قسمت این سیستم I/O جدید واسه من این DirectStorageـه. حیف GDC کنسل شد، احتمالا کلی در موردش صحبت می کردن اونجا.
 
واسه این لودینگ های In-Game و استریم کردن البته از کل CPU استفاده نمی کنن، بالاخره بقیه چیزا هم CPU می خوان:D معمولا 1-2 تا از هسته ها رو مشغول این کارا می کنن، فکر نکنم خیلی گلوگاه بشه. اون سیستم کمپرشن و ... هم باید ببینیم PS5 چطوریه، اگه نداشته باشه قاعدتا خیلی اذیت نمی کنه ما رو:D جذاب ترین قسمت این سیستم I/O جدید واسه من این DirectStorageـه. حیف GDC کنسل شد، احتمالا کلی در موردش صحبت می کردن اونجا.

آره دیگه 13 هسته که کلش برای این کار نیست در واقع 7 هسته برای پردازش باقی فرآیندهای مرتبط با بازی هست و 5 هسته هم برای کامپرس/دی‌کامپرس کردن که خب توی سری X از سخت افزار اختصاصی خودش استفاده میشه :D برای کنسول گلوگاه نمیشه چون طراحی شده برای این کار ولی برای PC چون خود CPU عملا باید این کار رو انجام بده میتونه گلوگاه بشه و احتمالا همه هسته‌ها رو درگیر می‌کنه :D آره این DirectStorage هم چیز خری است :D بعد یه جای دیگه هم گفتن داخل GPU (کامند پراسسور) باز بهبودی دادن که کار مربوط به CPU برای توزیع کردن کارها و ... رو کلاً صفر کنه :D

امروز شاید باز بیشتر در مورد این چیزها صحبت کنن :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or