اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
اطلاعات جدید کنترلر ایکس‌باکس سری‌ایکس:

دی‌پد جدید
قابلیت استفاده روی دستگاه‌های دیگر
قابلیت بلوتوثی جدید BTLE برای اتصال راحت‌تر
سیستم DLI برای کاهش «تاخیر ورودی»
بهبود کیفیت بافت‌ سطح کنترلر
کلید جدید Share
مهمترین قابلیتش میتونست همون فست شارژ و باتری داخلی باشه که متاسفانه ماکروسافت ردش کرد!
_________________
مگه قرار نبود لودینگ حذف شه؟ پس این ۸ ثانیه که صحبتش هست چیه؟
 
آخرین ویرایش:
سلام دوستان
یک خبر خیلی مهم
مایکروسافت به طور کامل از مشخضات series x رو نمایی کرد.
  • پردازنده مرکزی (CPU): پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس 3.8 GHz
  • پردازنده گرافیکی (GPU): پردازنده گرافیکی شخصی‌سازی‌شده RDNA 2 با قدرت ۱۲ ترافلاپس و ۵۲ واحد محاسباتی (CU) با فرکانس 1.825 GHz
  • اندازه تراشه: ۳۶۰.۴۵ میلی‌متر مربع
  • پروسه ساخت: ۷ نانومتری بهبود‌یافته
  • حافظه: ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 با باس 320mb
  • پهنای حافظه: ۱۰ گیگابایت با پهنای ۵۶۰ GB/s و ۱۰ گیگابایت با پهنای ۳۳۶ GB/s
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی: ۱ ترایابت اس‌اس‌دی NVME شخصی‌سازی شده
  • فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا: اکسپشن کارت ۱ ترابایتی
  • پشتیباتی از هارد اکسترنال USB 3.2
  • درایو نوری: درایور بلوری 4K UHD
منبع از سایت ز وم ج ی می باشد.
داداش یه 2 ساعتی عقبی :D
 
مگه قرار نبود لودینگ حذف شه؟ پس این ۸ ثانیه که صحبتش هست چیه؟
اون 8 ثانیه لود اولیه بازی هست که قرار نیست حذف بشه و برای بازیهای نسل آینده احتمالا بیشتر از 8 ثانیه هست. منظور از حذف لودینگ، لودینگ درون بازیهاست، حالا چه لودینگ قابل دیدن باشه، چه لودینگ آسانسوری!
 
اون 8 ثانیه لود اولیه بازی هست که قرار نیست حذف بشه و برای بازیهای نسل آینده احتمالا بیشتر از 8 ثانیه هست. منظور از حذف لودینگ، لودینگ درون بازیهاست، حالا چه لودینگ قابل دیدن باشه، چه لودینگ آسانسوری!
همون طور که دوستان صفحات قبل‌تر هم گفتن سونی بازی اسپایدرمن رو با لودینگ 0.8 ثانیه ران کرد. نتیجه گیری خودم مطابق شایعات اینکه SSD سونی سرعت بیشتری داره! البته نه به این اختلاف!
 
تو حالت معمول اگه بخوایم Asset های بازی هارو با پردازنده Zen 2 دی کامپرس کنیم تقریبا 5 تا از هسته های سی پی یو رو مشغول خودش می کرد ولی به لطف پردازنده ی شخصی سازی شده SX ، تنها با یک دهم حجم تنها یک هسته پردازنده این عملیات انجام میشه ... در واقعا معنی
کاستومایز یعنی این ...
132220
 
آخرین ویرایش:
همون طور که دوستان صفحات قبل‌تر هم گفتن سونی بازی اسپایدرمن رو با لودینگ 0.8 ثانیه ران کرد. نتیجه گیری خودم مطابق شایعات اینکه SSD سونی سرعت بیشتری داره! البته نه به این اختلاف!
این قیاس لودینگ برای بازی های همین نسل بود. ینی نسخه بازی های همین نسل.
بازی هایی که برای نسل بعد باشن یا برای اون نسل بهینه بشن قطعا کمتر از این حرفان.
اون ۰.۸ ثانیه هم فک میکنم احتمالا نسخه اش رو یه جورایی نسل ۹ ای کرده بودن برا قیاسشون.
گرچه شایعات زیادی بود که لودینگ بازی های ps5 کمتره
 
On the PS4 Pro, Sony revealed that Spider-Man PS4 takes 8.10 seconds to load up, whereas on the PS5, that loading time is reduced to 0.8 seconds.
قیاس جالبی نیست ... اسپایدرمن حتی روی پرو هم لودینگ بهتری نسبت به SOD داره .. کاملا موضوع معلوم میشه که بهینه سازی خوبی روی لودینگ بازی صورت گرفته ، حتی تو همین نسل
 
On the PS4 Pro, Sony revealed that Spider-Man PS4 takes 8.10 seconds to load up, whereas on the PS5, that loading time is reduced to 0.8 seconds.
هر وقت دو کنسول عرضه شدن و دیجیتال فاندری بازیهای Third party رو با هم مقایسه کرد، اون موقع بهتر میشه نظر داد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or