اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
من مورد استفاده ی این قابلیت سویچ کردن بین بازی های ران شده رو نمیفهمم :D. چرا باید یکی همزمان مشغول دو تا بازی باشه اصلا مگه امکان داره من هم بشینم کالاف دیوتی بازی کنم هم مثلا فرزا؟! ادم در ان واحد یک بازی انجام میده. بخواد هم بره سمت یه بازی دیگه اون بازی رو میبنده میره یه بازی دیگه لانچ میکنه. چه کاریه. :D
 
دو تا مساله مهم داره
اول تهويه و مكش كنسول از كفه و خدا كنه پايه مثله وان اس داشته باشه تا بشه رو زمين قرارش داد وگرنه همين جوري روي زير تلويزيون يا زمين عموزي بذاري كفش ميچسبه به زمين و وحشتناك داغ ميكنه

دوم قضيه باتري اگه باشه و قلمي باشه اكانت اكس باكسو بلاك ميكنم...
 
اینا که نمایش e3 ندارن کاش سر عقل بیان
مشخصاتم که ریختن بیرون کامل الان فقط موند قیمت که تابلوعه 500 دلاریه یه میمونه کنسول سری S و بازی های نسل بعدی که اگه دو هفته ی بار xbox inside داشته باشن و با هایپ سازی و نمایش حساب شده سراغ یه استدیو و یه بازی برن هم میتونن اعتماد بنفس گذشته خودشونو بدست بیارن و هم به فناشون اعتماد رو برگردونن و از همون روز شروع به جذب مشتری کنن
اینطوری هم جذب طولانی مدت دارن و هم وقتی سونی رونمایی کرد همه با خیال راحت سر جاشون بشینن
راستی دوستان دقت کردین این دیتیل رو پارسال با قدرت گرافیکی حوالی 10 teraflap رو رویایی میدونستیم و الا با کانفیگ به مراتب بالاتر در خدمتشون هستیم:D
بنظرم همون کاری که کنسول 399 دلاری سونی با وان کرد سری اکس امروز با مشخصاتی که داد با مدیرای سونی کرد
هرچند برای قضاوت مطمعن هنوز زوده اما سکوت تا حدود زیادی خیلی چیزارو تایید میکنه:D
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman
من مورد استفاده ی این قابلیت سویچ کردن بین بازی های ران شده رو نمیفهمم :D. چرا باید یکی همزمان مشغول دو تا بازی باشه اصلا مگه امکان داره من هم بشینم کالاف دیوتی بازی کنم هم مثلا فرزا؟! ادم در ان واحد یک بازی انجام میده. بخواد هم بره سمت یه بازی دیگه اون بازی رو میبنده میره یه بازی دیگه لانچ میکنه. چه کاریه. :D
براي بازيهاي انلاين خيلي كاربرد داره مثلا هنوز رفيقات جمع نشدن تو اپكس و تو بازي رو quit نميكني و تو اين فاصله ميري فورتزا ميزني يا گيرز و بعدش وسط يه مرحله هستي و از بازي نمياي بيرون ميري انلاينتو ميزني بر ميگردي
من رو پي سي زياد اينكارو ميكردم كه دوسه تا بازي همزمان ران بود

بودنش اونقدر مهم نيست اما واسم عجيب بود كنسول نداره اينو
 
من مورد استفاده ی این قابلیت سویچ کردن بین بازی های ران شده رو نمیفهمم :D. چرا باید یکی همزمان مشغول دو تا بازی باشه اصلا مگه امکان داره من هم بشینم کالاف دیوتی بازی کنم هم مثلا فرزا؟! ادم در ان واحد یک بازی انجام میده. بخواد هم بره سمت یه بازی دیگه اون بازی رو میبنده میره یه بازی دیگه لانچ میکنه. چه کاریه. :D
برا من که کاربرد داره.

فرض کن داری یه بازی ای رو انجام میدی و یه جاش گیر میکنی یا اون لحظه دیگه حس بازی کردنش رو نداری ، خیلی راحت pause می‌کنی و می ری سراغ یه بازی دیگه که اون موقع حوصله اش رو داری .

برا من این مثالی که زدم پیش اومده ولی خب چون چنین قابلیتی نداریم رو وان ، به اجبار همون بازی رو ادامه دادم و یا بعضا ازش بیرون اومدن و رفتم سراغ بازی دیگه.
 
یعنی دهنشون سرویس ایندفعه هم با همکاری یوروگیمر مشخصات نهایی رو منتشر کردن ... ولی همین قضیه باعث شده یه شوک داده بشه و همه خبر گزاری های مربوط آنی سر تیتر سایتشون بشه خبر ...
درباره مشخصات کنسول هم مثل اینکه رسما با یه هیولا طرفیم ... استودیو Ape Tribe Games هم گفته GPU سری اکس بزرگترین پیشرفت این نسل هستش یعنی در حال حاظر SX کنسول قوی ترست ...
 
باتریش هنوز قلمیه :D و مثل دسته وانه کاملا!

من طراحی کنترلر ONE رو خیلی خیلی بیشتر دوست داشتم. اون انحنا های جلوش خیلی خوب بود :D خیلی زاقارت شده الان :D type c هم میخوره. قضیه باتری فقط رو مخه :D

خود کنسولم خوب هیولاییه! ولی راستش با توجه به بیلد پارسال ps5 و تبدیل لود 8 و خورده ای ثانیه spiderman به 0.8 ثانیه، انتظار حتی بهتر داشتم که اوکیه...

فقط این تک دمو رسمی مقایسه زمان لودینگ، بیشتر از اینکه قدرت XsX رو نشون بده، افتضاح بودن لود تایم SoD2 رو نشون داد! اخه رو اون هیولا (وان ایکس) 50 ثانیه چیکار میکنی :D بعد تازه روی نسل بعد با ssd و سیپیو خفنتر هنوز 8 ثانیه میخای برای لود؟ :D یه بازی بهتر با مدت کمتر لود رو نشون میدادن بخدا بهتر بود (کار سونی با اسپایدر من که زمانشو بالا گفتم)

ویرایش: راستی ray tracing و مخصوصا تبدیل خود کار به HDR واقعا خفن بود! :دی ولی باز هم از بازیای خوبی استفاده نکردن :دی اخه برای نشون دادن قدرت RAY TRACING از ماینکرفت استفاده میکنین؟ :دی
 
باتریش هنوز قلمیه :D و مثل دسته وانه کاملا!

من طراحی کنترلر ONE رو خیلی خیلی بیشتر دوست داشتم. اون انحنا های جلوش خیلی خوب بود :D خیلی زاقارت شده الان :D type c هم میخوره. قضیه باتری فقط رو مخه :D

خود کنسولم خوب هیولاییه! ولی راستش با توجه به بیلد پارسال ps5 و تبدیل لود 8 و خورده ای ثانیه spiderman به 0.8 ثانیه، انتظار حتی بهتر داشتم که اوکیه...

فقط این تک دمو رسمی مقایسه زمان لودینگ، بیشتر از اینکه قدرت XsX رو نشون بده، افتضاح بودن لود تایم SoD2 رو نشون داد! اخه رو اون هیولا (وان ایکس) 50 ثانیه چیکار میکنی :D بعد تازه روی نسل بعد با ssd و سیپیو خفنتر هنوز 8 ثانیه میخای برای لود؟ :D
البته فكر كن يه همچين كانفيگي ٨ ثانيه لودينگ داشته باشه و سوني بايد دقيقا چه كانفيگي بده كه زير دو ثانيه لود كنه :D

الان تنها چيزي كه زير دو ثانيه لود ميشه لوگوي پلي فايوه اونم نه با نت ايران :D
 
نکته ی دیگه اینکه به لطف SSD شخصی سازی شده ... اگه بازی تو زمینه RAM تو تنگا قرار گرفته بازی میتونه از SSD کنسول برای Page کردن استفاده کنه ...
این واقعا به قدر "RAM بیشتر" کارایی نداره. سرعت پیج کردن خیلی میره بالا ولی برای نوشتن به مشکل میخوره. و اگه اشتباه نکنم فقط 10 گیگ حافظه رم در اختیار بازی ها قرار میگیره...
یه حسی میگه تا اخر نسل بعد که ایشالا 7-8 سال دیگست به کمبود میخوره :دی
 
  • Like
Reactions: g4mer

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or