اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
هر وقت دو کنسول عرضه شدن و دیجیتال فاندری بازیهای Third party رو با هم مقایسه کرد، اون موقع بهتر میشه نظر داد.
دقيقا نكته درستيه تمام اين مشخصات چه براي سوني و ماكرو يكسري امار و ارقامه تا اينكه تحليل دي اف روي چند تا بازي نياد نميشه كامل فهميد عملكرد چجوريه
مثله ناشين ميمونه كه بايد بره تو پيست و تست بشه ...
 
  • Like
Reactions: DFSHINNOK7
اول نظرم را OVERALL بگم که عجب چیزی ساختن :| فوق العاده اس این کنسول. اما نکاتی که توی ویدیوها میگه و بهتره اینجا اضافه بشه برا درک بهتر قضیه.

دمویی که از SOD اجرا شده کاملا نسخه این نسلیه و هیچ پورت و بهینه سازی صورت نگرفته. یعنی حتما اگر پورت صورت بگیره زمان لود از اینم کمتر میشه. اتفاقا نکته جالب اینه که یک بازی BC اینجوری لودینگش کاهش پیدا کرده. در ضمن در نظر بگیرید که 50 ثانیه شده 8 (باید نسبی در نظر بگیرید).

نکته بعدی اینکه کنسول به صورت اتوماتیک بر روی هر بازی میتونه HDR را بدون بار اضافی بر روی سخت افزار پیدا کنه. نشون میده که حتی بازی های نسل اول ایکس باکس هم HDR روش پیاده شده. میگه برامون جالبه که خود سازنده چی فکر کنه وقتی ببینه بازی 15-16 سال پیش 4K/HDR داره اجرا میشه.

همچنین کنسول میتونه بازی های نسل های قبل را بدون هیچ گونه دردسری برای سازنده به رزولوشن 4K برسونه.

قدرت خام کنسول 12.125 ترافلاپسه (بیشتر از 12)

هیچگونه فضای اضافی در داخل کنسول با توجه به فیلمی که منتشر شده وجود نداره. کاملا کنسول Compact و فشرده هست. سیستم خنک کاریش هم Vapor Chamber هست که روی ONEX هم استفاده شده. با این حال هیچ فضای اضافی وجود نداره و بازم کنسول نسبتا بزرگه. کلا df میگه دیزاین فکتور کنسول منحصر به فرده و قبلا مشابهش وجود نداشته.

رم 16 gddr استفاده شده ترکیبی از ماژول های 2 و 1 گیگابایتی که از این مقدار 13 تاش میتونه برا گیم استفاده بشه. 10 تاش روی فرکانس بالاتر هستن که برای gpu استفاده خواهد شد.

با دو هفته کار GEARS5 را توی تنظیمات اولترای PC با فریم شصت اجرا کرده (در حد 2080)

کلی تکنولوژی روز را ماکروسافت روی کنسول پیدا کرده. یعنی سخت افزار به کنار تکنولوژی های نرم افزاری هم یک طرف.

نظر من اینه که کنسول واقعا دیزاین بی نقصی داره و سونی خیلی باید شاهکار مهندسی پیاده کرده باشه که از این کنسول بهتری بسازه.
 
آخرین ویرایش:
دو تا انتقاد بکنم :D
یکی ماکروسافت میتونست براحتی رم کنسول رو بکنه 20 گیگابایت،هر ده تا چیپ رم رو لامصب 2 گیگ در نظر میگرفتی خوب!:D
دوم بجای اون هیت سینک خرکی میتونست یه واتر کولر ناز بزاره.:D
ولی مشخصات کنسول اینقدر عالی هست که قابل چشم پوشی هست.
البته gpu کنسول در اصل 60 تا cu داشته و ماکروسافت 4 تا رو غیر فعال کرده،اگر اون 4 تا دیگه فعال بودن احتمالا قدرت میرفت حدود 14 ترا فلاپ.
 
دو تا انتقاد بکنم :D
یکی ماکروسافت میتونست براحتی رم کنسول رو بکنه 20 گیگابایت،هر ده تا چیپ رم رو لامصب 2 گیگ در نظر میگرفتی خوب!:D
دوم بجای اون هیت سینک خرکی میتونست یه واتر کولر ناز بزاره.:D
ولی مشخصات کنسول اینقدر عالی هست که قابل چشم پوشی هست.
البته gpu کنسول در اصل 60 تا cu داشته و ماکروسافت 4 تا رو غیر فعال کرده،اگر اون 4 تا دیگه فعال بودن احتمالا قدرت میرفت حدود 14 ترا فلاپ.
واتر كواينگ يا بصورت كلي ليكوييد كولينگ هزينه بالايي داره و خوب كنسول پارامتر قيمتش جلو خيلي از فيچرهاي خوب رو ميگيره
در كل خود كنسول با فرض ٥٠٠ دلار واقعا بهينه مهندسي شده
فقط كنترلر رو اعصابه كاش غير از اليت يه مدل هم بين قيمت استاندارد و اليت ميذاشتن كه با مثلا ٨٠ دلار شارژي بود
 
دو تا انتقاد بکنم :D
یکی ماکروسافت میتونست براحتی رم کنسول رو بکنه 20 گیگابایت،هر ده تا چیپ رم رو لامصب 2 گیگ در نظر میگرفتی خوب!:D
دوم بجای اون هیت سینک خرکی میتونست یه واتر کولر ناز بزاره.:D
ولی مشخصات کنسول اینقدر عالی هست که قابل چشم پوشی هست.
البته gpu کنسول در اصل 60 تا cu داشته و ماکروسافت 4 تا رو غیر فعال کرده،اگر اون 4 تا دیگه فعال بودن احتمالا قدرت میرفت حدود 14 ترا فلاپ.
در اون صورت خرید کنسول تبدیل به یک آرزو میشد با بالا رفتن قیمتش ... :D:D:D
 
قد و بالای تو رعنارو بنازم شما که زحمت میکشی حدالقل خلاصه ترجمه بذار دوستانی که مشکل دارن تو ترجمه هم بتونن از مطالب استفاده کنن و لذت ببرن
مرسی

همون تکنولوژی اختصاصی صوتی مایکروسافت برا Xbox Series X که قبلاً شایعش درآمده بود که در اصل همون 3D audio هست اسمشم
Project Acoustics
 
نکته‌ای که ندیدم کسی بهش اشاره کنه اینه که برای سری X بهینه سازی مربوط به ماشین لرنینگ هم انجام شده :D از طرف دیگه تیم BC هم گفته که بجز روش ابداعی برای افزایش رزلوشن روش‌ها و پلن‌های دیگه هم دارن که هنوز راجبش صحبت نکردن که احتمالا مبتنی بر یادگیری ماشینی هست :D
 
واتر كواينگ يا بصورت كلي ليكوييد كولينگ هزينه بالايي داره و خوب كنسول پارامتر قيمتش جلو خيلي از فيچرهاي خوب رو ميگيره
در كل خود كنسول با فرض ٥٠٠ دلار واقعا بهينه مهندسي شده
فقط كنترلر رو اعصابه كاش غير از اليت يه مدل هم بين قيمت استاندارد و اليت ميذاشتن كه با مثلا ٨٠ دلار شارژي بود
تایید کردن کنترل هنوزم شارژی نیست؟
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or