اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
یعنی ممکنه T10 در حال کار روی یه IP جدید باشه؟ FM8 که تایید شده هست ولی این چیزی که تو مراسم TGA نشون دادن تمش به FM نمیخوره :دی بیشتر شبیه FH هست ولی خیلی بعیده بازی به این زودی نمایش داده بشه. ضمن اینکه بعید هست اون چیزهایی که تو تریلر رونمایی XSX نشون دادن، به نوعی سرکاری باشن! :دی

lrt4_22.jpg
 
شایعه هیجان انگیز جدید از ردیت:D

Microsoft attends AMD Financial Day (RDNA2)

They show off their raytracing solution, built together with AMD for native DXR hardware support. 30 to 50 % more efficient (depending on workload/use case) than RTX implementation of DXR. RDNA2 was created exclusively for Microsoft and high power Radeon GPUs, includes deep learning AI for upscaling, animation interpolation (adding 60 fps support to 30 fps games) and highly varied NPC intelligence. Turn 10 is the powerhouse for it, they've been working exclusively on this tech for one and a half years and are showing off an unnamed racing game in the rain. Raytraced reflections everywhere, using a combination of ray traced light probes in low frequency parts of the image for global illumination and actual raytracing close to the near view frustrum. SSR is used wherever possible, with rayracing adding on top of that to get rid of SSR artifacts (show example of a slow camera pan over the Nurburgring, the switch between SSR and DXR is not noticeable until they show multi-colored dev mode which part is rendering what and how).

Next up: VRS. Playground added it to Forza Horizon 4, first iteration when they received devkits in December already increased frame rate by 32 %, no optimizations, just using VRS in parts with motion blur. Talk about how until now motion blur was a post process effect, VRS changes the way they design games (VRS as motion blur replacement). Lead engineer says they can reach 4K/120 today on XSX thanks to RDNA2 architecture and the combined effort of AMD and Microsoft.

Lisa Su and Phil Spencer talk about what's next for the industry. Deep dive into xCloud, something about special cloud features built into XSX and supported by RDNA2 GPUs. Then Azure raytracing. Powered by RDNA2, able to run full scene raytracing on any device as long as it is online and connected to Azure. Playground again. "This is what our second team has been working on over the past two years". Live demonstration using realtime connection to Azure. It's a forest. It's the most mind blowingly realistic forest you have ever seen. Just a camera pan through it, switching between local raytracing and Azure raytracing. The difference is staggering. Different seasons. Snow is forming, the deep sun is shining through every single snowflake on screen, casting diffuse shadows. Snow melts, forming puddles and streams, all lighted with a precision that was impossible until now. Just a glimpse into the future, not actually planned for their next game, local raytracing only for now.

Those are the relevant parts of the event. Before and after is Lisa Su talking about the potential of RDNA2, three new RDNA2 GPUs, highest end is 18.x TF for $999. Talks about TSMC and how amazing the partnership has been, 7nm+ faster than ever and 5nm tracking even faster. Stresses the partnership with Microsoft and the importance of their cloud business for the future. Expects 40 % growth YOY just from cloud.

Don't hate, you'll see for yourself in three days.

احتمال اینکه فیک باشه هم هست ولی چون اطلاعاتش بنظر واقعی میرسه گفتم بزارم اینجا:D
با توجه به این اطلاعات چندتا سناریو وجود داره الان
اولا که بشدت فضایه اما منطقی و ممکن!!
اتفاقا چن وقت پیش همینجا گفتم که ماکروسافت کنسول ضعیف تر رو با کمک تکنولوژی azure به خروجی seri X نزدیک میکنه و احتمالا
کنسول سری S 350 دلار باش با این تفاوت که تو us و uk ماهیانه با هزینه 5 دلار به اختیار مشتری محاسبات ابری دخیل بشه و خروجی واقعا نسل بعدی بده یا همون مثلا 1440 استاندارد اجرا بشه
و سری X هم که کار خودشو میکنه البته به لطف azure حتما پیشرفت ها و اتفاقات داینامیک بیشتری رو حالا از هوش مصنوعی گرفته تا محاسبات مورد نیازی که cpu از پسش برنیاد
اگر توصیفاتی که در مورد تاثیراتی horizon 4 گرفته تو متن رو در نظر بگیریم
بعید نیست سونی این تاثیری که تو خروجی گرفته رو به سونی هم پیشنهاد داده و با استقبال مواجه شده وگرنه خود سونی با سرورای اختصاصیش چیزی تو ساپورت زیر ساختی خودش مشکل نداشت شاید ی اتفاق خاص یا خروجی اختصاصی azure باعث این اتفاق شده که اگه واقعی باش نسل بعد جهش خیلی بیشتر از اونی که انتظار داشتیم رو ارایه میده
 
  • Like
Reactions: pbgame
یعنی ممکنه T10 در حال کار روی یه IP جدید باشه؟ FM8 که تایید شده هست ولی این چیزی که تو مراسم TGA نشون دادن تمش به FM نمیخوره :D بیشتر شبیه FH هست ولی خیلی بعیده بازی به این زودی نمایش داده بشه. ضمن اینکه بعید هست اون چیزهایی که تو تریلر رونمایی XSX نشون دادن، به نوعی سرکاری باشن! :D

lrt4_22.jpg
حالا چیزی که ذهن منو مشغول کرده اون قسمت فوتباله بود.
یه کم چیپه اگه بخواد از فیفا استفاده کنه تو رونمایی از کنسول جدید. و ۲ تا بازی دیگه اش هم بازی های خودش بودن.
حالا علی یه سری شایعه راجب بازی فوتبال پلی‌گراند گفت چند وقت‌ پیش.
هم خیلی عجیب و غیرمحتمله و هم اینکه این تیکه تو ویدیوی رونمایی رو نمیتونم کنار بزارم
 
حالا چیزی که ذهن منو مشغول کرده اون قسمت فوتباله بود.
یه کم چیپه اگه بخواد از فیفا استفاده کنه تو رونمایی از کنسول جدید. و ۲ تا بازی دیگه اش هم بازی های خودش بودن.
حالا علی یه سری شایعه راجب بازی فوتبال پلی‌گراند گفت چند وقت‌ پیش.
هم خیلی عجیب و غیرمحتمله و هم اینکه این تیکه تو ویدیوی رونمایی رو نمیتونم کنار بزارم
همین ی تیکه به اندازه کافی بنظرم فان هست :D
کلا نیازی به اضافه شدن به رقیب وجود نداره اونم با هزینه های سرسام اور اونم نو پا که قرار نیست فروش عجیب و غریبی بکنه اونم انحصاری!!
در مورد اون جمله ای هم که گفتی چیپ رو نمایی فیفا جدید اتفاقا با جهش خفنی که داره میوفته همه چیز زنده و نو بنظر میرسه(رجوع بشه به تک دمویی که ea فقط از تحول ساختار مو نسل فعلی با نسل بعد:D)
یادمه 2006 وقتی فیفا worldcup رو رو 360 دیدم یخ زدم محصور گرافیک و دنیای نو بازی شدم و منی که علاقه ای به فوتبال نداشتم 360 رو با فیفا 2006 خریدم =)):D:p
فقط کافیه gears 5 با اون گرافیک خفن رو سری X ببینیم تا برق از چشمامون بپره
 
  • Like
Reactions: 3DO and richard92
همین ی تیکه به اندازه کافی بنظرم فان هست :D
کلا نیازی به اضافه شدن به رقیب وجود نداره اونم با هزینه های سرسام اور اونم نو پا که قرار نیست فروش عجیب و غریبی بکنه اونم انحصاری!!
در مورد اون جمله ای هم که گفتی چیپ رو نمایی فیفا جدید اتفاقا با جهش خفنی که داره میوفته همه چیز زنده و نو بنظر میرسه(رجوع بشه به تک دمویی که ea فقط از تحول ساختار مو نسل فعلی با نسل بعد:D)
یادمه 2006 وقتی فیفا worldcup رو رو 360 دیدم یخ زدم محصور گرافیک و دنیای نو بازی شدم و منی که علاقه ای به فوتبال نداشتم 360 رو با فیفا 2006 خریدم =)):D:p
فقط کافیه gears 5 با اون گرافیک خفن رو سری X ببینیم تا برق از چشمامون بپره
منم علاقه ای ندارم و غیرمحتمل میدونم ولی خب همزمان تیزر سری منفوری مثل فیفا رو world premiere کنسول نسل بعد هم مسخره است.


پ.ن: آقا این گیرز۵ رو بزارید تو همین نسل ۸ دفن کنیم. :D
فراموش شه بره پی کارش. حیفه شوکیس گرافیکی سری اکس بخواد چنین نقطه سیاهی باشه
 
Xbox Series S / Lockhart Details To Be Revealed Soon; Console Will Be Priced At Around $300 – Rumor

$-):x

Xbox Series S / Lockhart Details To Be Revealed Soon; Console Will Be Priced At Around $300 - Rumor
نوشته با دو ترافلاپس کمتر بهتر از X1x خواهد بود.
یعنی قراره بازیارو مثل وان اکس 4K@30fps یا 1080 شصت فریم اجرا کنه؟
اگر به هر دلیل اگر لیک کنسول ضعیف و رقیب سری اس سونی بیاد و با ۹.۲ یا ۸ ترافلاپس قدرت عرضه بشه بازم مایکروسافت ضرر می‌کنه.
درباره قیمت هم ۳۰۰ دلار. من نظرم درباره لاکهارت بیشتر روی ۲۵۰ دلار بود. که دیگه خیلی ارزون بیفته.
 
  • Like
Reactions: pbgame
الان اگه لاکهارت باشه 299 دلار
از اون طرف اخره امسال قیمت وان احتمالا میاد تا 199 دلار
بعد الان تکلیف قیمت وان اکس چی میشه؟
اگر از لاکهارت که کنسول نسل بعد هست گران تر باشه که جور در نمیاد هم قیمت با وان هم که باز اصلا جور در نمیاد مگه اینکه وان رو بیارن پایین تر
 
نوشته با دو ترافلاپس کمتر بهتر از X1x خواهد بود.
یعنی قراره بازیارو مثل وان اکس 4K@30fps یا 1080 شصت فریم اجرا کنه؟
اگر به هر دلیل اگر لیک کنسول ضعیف و رقیب سری اس سونی بیاد و با ۹.۲ یا ۸ ترافلاپس قدرت عرضه بشه بازم مایکروسافت ضرر می‌کنه.
درباره قیمت هم ۳۰۰ دلار. من نظرم درباره لاکهارت بیشتر روی ۲۵۰ دلار بود. که دیگه خیلی ارزون بیفته.
سونی اگرم کنسول دومی داشته باشه و بخواد قدرتش 8 تا 9 ترافلاپس باشه قیمتش قطعا 100 دلار از لاکهارت بیشتره
یعنی اگر لاکهارت با 4 ترا باشه 299 دلار
ps5 پایه با 8 ترا میشه 399 دلار
و ps5 پرو و سری اکس هم میشن 499 دلار
 
سونی اگرم کنسول دومی داشته باشه و بخواد قدرتش 8 تا 9 ترافلاپس باشه قیمتش قطعا 100 دلار از لاکهارت بیشتره
یعنی اگر لاکهارت با 4 ترا باشه 299 دلار
ps5 پایه با 8 ترا میشه 399 دلار
و ps5 پرو و سری اکس هم میشن 499 دلار
خب شما صد دلار میدی ولی قدرت دو برابر میگیری بعلاوه بازی بیشتر. انحصاری تر.
سیصد دلار بنظرم باید خیلی ارزون تر بفروشه
 
خب شما صد دلار میدی ولی قدرت دو برابر میگیری بعلاوه بازی بیشتر. انحصاری تر.
سیصد دلار بنظرم باید خیلی ارزون تر بفروشه
من کلا بعید میدونم مایکرو لاکهارت با 4 ترا بده 299 دلار
یا قدرتش بیشتر از این حرف هاست یا قیمتش کمتره
 
من کلا بعید میدونم مایکرو لاکهارت با 4 ترا بده 299 دلار
یا قدرتش بیشتر از این حرف هاست یا قیمتش کمتره
شما فقط او عدد 4 رو توماشین حسابت نگذار یه ssdو یه سی پی یو قدرتمند +پشتیبانی سخت افزاری از rt هم هست، ضمنا ممکنه(یعنی حتما) با اومدن لاکهارت عرضه وان اکس رو متوقف کنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or