اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
پشبینی خیلی سخته
از طرفی این سکوت معنا دار سونی هم شاید این معنی رو بده که نمیخوان ps5 با سری اکس مقایسه بشه
من به نظر اگر ps5 از سری اکس قوی تر بود تا الان سونی مثل 2013 چند باری قدرت بالاترش رو بولد میکرد و تبلیغات سنگینی شروع میکرد

این 7 سال اخیر 1 بار سونی این بازی رو انجام داده یک بار مایکروسافت :D سونی 2013 بواسطه شایعاتی که منتشر شده بود و دیدن اینکه مشخصاتی که برای PS4 منتشر شده درست هست و مشخصات وان هم یه سر و تهی داشت اینطور برداشت کردن که پس مشخصات وان هم درست هست و دست بالاتر رو دارن واقعا در اون شرایط :D بار دوم هم موقع رونمایی مایکرو از اسکورپیو تو E3 2016 بود :D مایکروسافت وقتی مطمعن شد سونی کنسول دیگه‌ای در دست ساخت داره و برای عرضش در همون سال برنامه‌ریزی می‌کنه و با توجه به اینکه مشخصات اون کنسول هم کم و بیش لیک شده بود تصمیم گرفت بیاد و تو همون E3 2016 اسکورپیو رو معرفی کنه که 2017 به اسم وان X عرضه شد :D

ولی قضیه قدرت PS5 به نظر من برمیگرده به حرف مارک سرنی زمانی که مایکروسافت اعلام کرد وان X میتونه بازی‌ها رو 4K اجرا کنه و سرنی برگشت گفت به 8TF نیاز هست برای این کار :D از همون موقع من ذهنم رفت سمت اینکه کنسول سونی حدود 8 ترا قدرت داشته باشه که با توجه به قیمت 500 دلاری و مشخصات بالای وان ایکس تو سال 2017 چندان هم بیراه نبود :D یکی از مدیرای بالا رتبه PS گفته بود که تیمشون زمانی که مایکرو قیمت وان رو 500 دلار اعلام کرد تو E3 2013 خوشحالی بی حد و حصری داشتن و احساس پیروزی کردن از همون لحظه :D برای همین هم از همون 2016-2017 خیلی بعید بود به نظرم که سونی بخواد PS5 رو با قیمتی +400 دلاری بده دست مردم :D بخصوص که سونی برای PS4 Pro هم به شدت محدود به قیمت عمل کرد و کنسول میان نسلیش عملا نارسایی داشت تو خیلی از قسمت‌ها (بخصوص پهنای باند و مقدار رم) و اینطوری یه کنسول 400 دلاری داد بیرون.

الان هم یکسری از صحبت‌هایی که میشه و اطلاعاتی که بیرون اومده یه جورایی نشون میده که سونی کنسول PS5 رو داره با یه تأخیر 1 ساله نسبت به برنامه اولیش میده بیرون. شایعه اوایل 2019 که مشخصات سری X رو با دقت خیلی زیاد پیشبینی کرده بود ( اشاره به اسم رمز آناکوندا و لاکهارت، اشاره به 12TF قدرت پردازشی آناکوندا، اشاره به هارد SSD جدید در کنسول مایکرو و در نهایت تأیید شدن اطلاعات مربوط به ایکس باکس این شایعه توسط یکی از اینسایدرهای تأیید شده مایکرو در ریست ارا) گفته PS5 که قرار بوده 2019 عرضه بشه تأخیر خورده ولی طرف گفته بوده که اطلاع نداشته تاریخ عرضه جدید کی خواهد بود و گفته شاید اوایل 2020 هدفشون بوده که این هم خب رد شد توسط سونی :D شایعه بعدی که در واقع شایعه نیست مربوط میشه به اطلاعات لیک شده از داخل AMD که روی گیت هاب قرار گرفته و اونجا گفته شده که PS5 الان 9.2 ترافلاپس قدرت پردازشی داره و با فرکانس 2 گیگاهرتزی (که بشدت بالاست) کار میکنه که شاید بشه گفت ورژن اورکلاک شده همون گرافیک 8+ ترافلاپسی هست که تو شایعه اوایل 2019 بهش اشاره شده بود :D

نکته دیگه هم قیمت BOMـه 450 دلاری PS5 هست که بلومبرگ گزارش کرده بود که بخاطر افزایش قیمت یسری قطعات (RAM و NAND) و قیمت بالاتر سیستم خنک‌سازی که گرونتر از حالت عادی کنسول‌ها هست که باز شاید انعکاس دهنده همون اورکلاک کردن چیپ باشه که بالاتر صحبتش بود :D اما با این حال دنیل احمد که تحلیلگر بازار بازی‌ها هست و یسری اطلاعات نهانی هم داره قیمت BOM سری X‌ رو بین 460 تا 520 دلار اعلام کرده (چون مایکروسافت هم تحت تأثیر گرون شدن همون قطعات قرار میگیره در نهایت) که به خودی خود نشون میده مایکروسافت برای سری X از همون ابتدا استانداردهای بالاتری رو رعایت کرده و هدف بالاتری رو در نظر داشته :D

نکته بعدی هم باز اینه که مایکروسافت به گفته اسپنسر سیاست بالاترین قدرت و بهترین قیمت رو پیش گرفته که با توجه به وجود لاکهارت و آناکوندا که توسط منابع مختلف تأیید شدن (برد سمز، تام وارن و شایعه اوایل 2019 و ...) مایکروسافت با این علم رفته سمت 12TF و مشخصات هیولا که میدونسته آپشن ارزونتر رو هم داره برای ادامه راه پس منطقا سونی نباید مسیر یکسانی رو با مایکروسافت پیش رفته باشه :D گزینه ارزونتر مایکروسافت هم که لاکهارت هست که خب برای 1080p یا 1440p مناسب میتونه باشه با بقیه آیتم‌های نسل بعدی :D

در کل به خاطر دلایلی که بالا گفتم یسری شایعاتی که میگن PS5 حدود 12TF قدرت داره به نظرم نمیتونن واقعی باشن :D ولی خب خونه آخرش هم واقعی بود باز اتفاقی نیافتاده چون مایکروسافت از سری X کم نذاشته و در نهایت لاکهارت هنوز هم با قیمت کمتر میتونه کمک کنه سهم بیشتری از بازار رو بگیرن :D البته اگر که همه چیز طبق اطلاعات در دست پیش بره :D

پ.ن: یادش بخیر قدیما اینطوری پست میدادم میگفتن Wall of Text میفرستی :D
 
آخرین ویرایش:
این 7 سال اخیر 1 بار سونی این بازی رو انجام داده یک بار مایکروسافت :D سونی 2013 بواسطه شایعاتی که منتشر شده بود و دیدن اینکه مشخصاتی که برای PS4 منتشر شده درست هست و مشخصات وان هم یه سر و تهی داشت اینطور برداشت کردن که پس مشخصات وان هم درست هست و دست بالاتر رو دارن واقعا در اون شرایط :D بار دوم هم موقع رونمایی مایکرو از اسکورپیو تو E3 2016 بود :D مایکروسافت وقتی مطمعن شد سونی کنسول دیگه‌ای در دست ساخت داره و برای عرضش در همون سال برنامه‌ریزی می‌کنه و با توجه به اینکه مشخصات اون کنسول هم کم و بیش لیک شده بود تصمیم گرفت بیاد و تو همون E3 2016 اسکورپیو رو معرفی کنه که 2017 به اسم وان X عرضه شد :D

ولی قضیه قدرت PS5 به نظر من برمیگرده به حرف مارک سرنی زمانی که مایکروسافت اعلام کرد وان X میتونه بازی‌ها رو 4K اجرا کنه و سرنی برگشت گفت به 8TF نیاز هست برای این کار :D از همون موقع من ذهنم رفت سمت اینکه کنسول سونی حدود 8 ترا قدرت هست داشته باشه که با توجه به قیمت 500 دلاری و مشخصات بالای وان ایکس تو سال 2017 چندان هم بیراه نبود :D یکی از مدیرای بالا رتبه PS گفته بود که تیمشون زمانی که مایکرو قیمت وان رو 500 دلار اعلام کرد تو E3 2013 خوشحالی بی حد و حصری داشتن و احساس پیروزی کردن از همون لحظه :D برای همین هم از همون 2016-2017 خیلی بعید بود به نظرم که سونی بخواد PS5 رو با قیمتی +400 دلاری بده دست مردم :D بخصوص که سونی برای PS4 Pro هم به شدت محدود به قیمت عمل کرد و کنسول میان نسلیش عملا نارسایی داشت تو خیلی از قسمت‌ها (بخصوص پهنای باند و مقدار رم) و اینطوری یه کنسول 400 دلاری داد بیرون.

الان هم یکسری از صحبت‌هایی که میشه و اطلاعاتی که بیرون اومده یه جورایی نشون میده که سونی کنسول PS5 رو داره با یه تأخیر 1 ساله نسبت به برنامه اولیش میده بیرون. شایعه اوایل 2019 که مشخصات سری X رو با دقت خیلی زیاد پیشبینی کرده بود ( اشاره به اسم رمز آناکوندا و لاکهارت، اشاره به 12TF قدرت پردازشی آناکوندا، اشاره به هارد SSD جدید در کنسول مایکرو و در نهایت تأیید شدن اطلاعات مربوط به ایکس باکس این شایعه توسط یکی از اینسایدرهای تأیید شده مایکرو در ریست ارا) گفته PS5 که قرار بوده 2019 عرضه بشه تأخیر خورده ولی طرف گفته بوده که اطلاع نداشته تاریخ عرضه جدید کی خواهد بود و گفته شاید اوایل 2020 هدفشون بوده که این هم خب رد شد توسط سونی :D شایعه بعدی که در واقع شایعه نیست مربوط میشه به اطلاعات لیک شده از داخل AMD که روی گیت هاب قرار گرفته و اونجا گفته شده که PS5 الان 9.2 ترافلاپس قدرت پردازشی داره و با فرکانس 2 گیگاهرتزی (که بشدت بالاست) کار میکنه که شاید بشه گفت ورژن اورکلاک شده همون گرافیک 8+ ترافلاپسی هست که تو شایعه اوایل 2019 بهش اشاره شده بود :D

نکته دیگه هم قیمت BOMـه 450 دلاری PS5 هست که بلومبرگ گزارش کرده بود که بخاطر افزایش قیمت یسری قطعات (RAM و NAND) و قیمت بالاتر سیستم خنک‌سازی که گرونتر از حالت عادی کنسول‌ها هست که باز شاید انعکاس دهنده همون اورکلاک کردن چیپ باشه که بالاتر صحبتش بود :D اما با این حال دنیل احمد که تحلیلگر بازار بازی‌ها هست و یسری اطلاعات نهانی هم داره قیمت BOM سری X‌ رو بین 460 تا 520 دلار اعلام کرده (چون مایکروسافت هم تحت تأثیر گرون شدن همون قطعات قرار میگیره در نهایت) که به خودی خود نشون میده مایکروسافت برای سری X از همون ابتدا استانداردهای بالاتری رو رعایت کرده و هدف بالاتری رو در نظر داشته :D

نکته بعدی هم باز اینه که مایکروسافت به گفته اسپنسر سیاست بالاترین قدرت و بهترین قیمت رو پیش گرفته (به گفته اسپنسر) که با توجه به وجود لاکهارت و آناکوندا که توسط منابع مختلف تأیید شدن (برد سمز، تام وارن و شایعه اوایل 2019 و ...) مایکروسافت با این علم رفته سمت 12TF و مشخصات هیولا که میدونسته آپشن ارزونتر رو هم داره برای ادامه راه پس منطقا سونی نباید مسیر یکسانی رو با مایکروسافت پیش رفته باشه :D گزینه ارزونتر مایکروسافت هم که لاکهارت هست که خب برای 1080p یا 1440p مناسب میتونه باشه با بقیه آیتم‌های نسل بعدی :D

در کل به خاطر دلایلی که بالا گفتم یسری شایعاتی که میگن PS5 حدود 12TF قدرت داره به نظرم نمیتونن واقعی باشن :D ولی خب خونه آخرش هم واقعی بود باز اتفاقی نیافتاده چون مایکروسافت از سری X کم نذاشته و در نهایت لاکهارت هنوز هم با قیمت کمتر میتونه کمک کنه سهم بیشتری از بازار رو بگیرن :D البته اگر که همه چیز طبق اطلاعات در دست پیش بره :D

پ.ن: یادش بخیر قدیما اینطوری پست میدادم میگفتن Wall of Text میفرستی :D
اینا باز یه تحلیل شخصی هستن و قابل دنبال کردن.

یه بنده خدایی هست تو تاپیک های همسایه،
اونم wall of text میفرسته ولی از اول تا اخر یه مشت لینک و لیک و نقل قول بی اساس و بی سر و ته و نامربوط به بحث هستش. اخر سرم کسی نمیفهمه چی داره میگه و چی رو به چی ربط میده . باز دو خط جواب میدی بهش و همون آش و همون کاسه. :D
 
این 7 سال اخیر 1 بار سونی این بازی رو انجام داده یک بار مایکروسافت :D سونی 2013 بواسطه شایعاتی که منتشر شده بود و دیدن اینکه مشخصاتی که برای PS4 منتشر شده درست هست و مشخصات وان هم یه سر و تهی داشت اینطور برداشت کردن که پس مشخصات وان هم درست هست و دست بالاتر رو دارن واقعا در اون شرایط :D بار دوم هم موقع رونمایی مایکرو از اسکورپیو تو E3 2016 بود :D مایکروسافت وقتی مطمعن شد سونی کنسول دیگه‌ای در دست ساخت داره و برای عرضش در همون سال برنامه‌ریزی می‌کنه و با توجه به اینکه مشخصات اون کنسول هم کم و بیش لیک شده بود تصمیم گرفت بیاد و تو همون E3 2016 اسکورپیو رو معرفی کنه که 2017 به اسم وان X عرضه شد :D

ولی قضیه قدرت PS5 به نظر من برمیگرده به حرف مارک سرنی زمانی که مایکروسافت اعلام کرد وان X میتونه بازی‌ها رو 4K اجرا کنه و سرنی برگشت گفت به 8TF نیاز هست برای این کار :D از همون موقع من ذهنم رفت سمت اینکه کنسول سونی حدود 8 ترا قدرت هست داشته باشه که با توجه به قیمت 500 دلاری و مشخصات بالای وان ایکس تو سال 2017 چندان هم بیراه نبود :D یکی از مدیرای بالا رتبه PS گفته بود که تیمشون زمانی که مایکرو قیمت وان رو 500 دلار اعلام کرد تو E3 2013 خوشحالی بی حد و حصری داشتن و احساس پیروزی کردن از همون لحظه :D برای همین هم از همون 2016-2017 خیلی بعید بود به نظرم که سونی بخواد PS5 رو با قیمتی +400 دلاری بده دست مردم :D بخصوص که سونی برای PS4 Pro هم به شدت محدود به قیمت عمل کرد و کنسول میان نسلیش عملا نارسایی داشت تو خیلی از قسمت‌ها (بخصوص پهنای باند و مقدار رم) و اینطوری یه کنسول 400 دلاری داد بیرون.

الان هم یکسری از صحبت‌هایی که میشه و اطلاعاتی که بیرون اومده یه جورایی نشون میده که سونی کنسول PS5 رو داره با یه تأخیر 1 ساله نسبت به برنامه اولیش میده بیرون. شایعه اوایل 2019 که مشخصات سری X رو با دقت خیلی زیاد پیشبینی کرده بود ( اشاره به اسم رمز آناکوندا و لاکهارت، اشاره به 12TF قدرت پردازشی آناکوندا، اشاره به هارد SSD جدید در کنسول مایکرو و در نهایت تأیید شدن اطلاعات مربوط به ایکس باکس این شایعه توسط یکی از اینسایدرهای تأیید شده مایکرو در ریست ارا) گفته PS5 که قرار بوده 2019 عرضه بشه تأخیر خورده ولی طرف گفته بوده که اطلاع نداشته تاریخ عرضه جدید کی خواهد بود و گفته شاید اوایل 2020 هدفشون بوده که این هم خب رد شد توسط سونی :D شایعه بعدی که در واقع شایعه نیست مربوط میشه به اطلاعات لیک شده از داخل AMD که روی گیت هاب قرار گرفته و اونجا گفته شده که PS5 الان 9.2 ترافلاپس قدرت پردازشی داره و با فرکانس 2 گیگاهرتزی (که بشدت بالاست) کار میکنه که شاید بشه گفت ورژن اورکلاک شده همون گرافیک 8+ ترافلاپسی هست که تو شایعه اوایل 2019 بهش اشاره شده بود :D

نکته دیگه هم قیمت BOMـه 450 دلاری PS5 هست که بلومبرگ گزارش کرده بود که بخاطر افزایش قیمت یسری قطعات (RAM و NAND) و قیمت بالاتر سیستم خنک‌سازی که گرونتر از حالت عادی کنسول‌ها هست که باز شاید انعکاس دهنده همون اورکلاک کردن چیپ باشه که بالاتر صحبتش بود :D اما با این حال دنیل احمد که تحلیلگر بازار بازی‌ها هست و یسری اطلاعات نهانی هم داره قیمت BOM سری X‌ رو بین 460 تا 520 دلار اعلام کرده (چون مایکروسافت هم تحت تأثیر گرون شدن همون قطعات قرار میگیره در نهایت) که به خودی خود نشون میده مایکروسافت برای سری X از همون ابتدا استانداردهای بالاتری رو رعایت کرده و هدف بالاتری رو در نظر داشته :D

نکته بعدی هم باز اینه که مایکروسافت به گفته اسپنسر سیاست بالاترین قدرت و بهترین قیمت رو پیش گرفته (به گفته اسپنسر) که با توجه به وجود لاکهارت و آناکوندا که توسط منابع مختلف تأیید شدن (برد سمز، تام وارن و شایعه اوایل 2019 و ...) مایکروسافت با این علم رفته سمت 12TF و مشخصات هیولا که میدونسته آپشن ارزونتر رو هم داره برای ادامه راه پس منطقا سونی نباید مسیر یکسانی رو با مایکروسافت پیش رفته باشه :D گزینه ارزونتر مایکروسافت هم که لاکهارت هست که خب برای 1080p یا 1440p مناسب میتونه باشه با بقیه آیتم‌های نسل بعدی :D

در کل به خاطر دلایلی که بالا گفتم یسری شایعاتی که میگن PS5 حدود 12TF قدرت داره به نظرم نمیتونن واقعی باشن :D ولی خب خونه آخرش هم واقعی بود باز اتفاقی نیافتاده چون مایکروسافت از سری X کم نذاشته و در نهایت لاکهارت هنوز هم با قیمت کمتر میتونه کمک کنه سهم بیشتری از بازار رو بگیرن :D البته اگر که همه چیز طبق اطلاعات در دست پیش بره :D

پ.ن: یادش بخیر قدیما اینطوری پست میدادم میگفتن Wall of Text میفرستی :D
علاوه تمام موارد بالا
اگر قرار باشه ps5 به لحاظ GPU و رم از XSX قوی تر باشه از طرفی توی هارد SSD هم برتری داشته باشه با علم به اینکه ما میدونیم قطعا کنترلر PS5 یکسری اپشن ها داره که کنترلر XSX نخوهد داشت
ایجا خود به خود قیمت تمام شده PS5 باید به شدت از XSX بیشتر باشه
اما
من میگم سونی به جای هزینه تمام روی قدرت سخت افزاری روی سایر موارد وقت گذاشته از این جهت من میگم اپشن هایی که کنترلر PS5 احتمالا داشته باشه مثل شارژ بی سیم مثل هپتیک و ..... که خود به خود هزینه میتراشه
یا سرعت SSD که مطمئنن با کاستومایز سونی سرعت بالاتری از SSD توی XSX داره
ولی قدرت خام و کلاک هسته های CPU از XSX ضعیف تر خواهد بود
(حدس من 10/5 تا 11 ترا برای GPU هست)
 
این 7 سال اخیر 1 بار سونی این بازی رو انجام داده یک بار مایکروسافت :D سونی 2013 بواسطه شایعاتی که منتشر شده بود و دیدن اینکه مشخصاتی که برای PS4 منتشر شده درست هست و مشخصات وان هم یه سر و تهی داشت اینطور برداشت کردن که پس مشخصات وان هم درست هست و دست بالاتر رو دارن واقعا در اون شرایط :D بار دوم هم موقع رونمایی مایکرو از اسکورپیو تو E3 2016 بود :D مایکروسافت وقتی مطمعن شد سونی کنسول دیگه‌ای در دست ساخت داره و برای عرضش در همون سال برنامه‌ریزی می‌کنه و با توجه به اینکه مشخصات اون کنسول هم کم و بیش لیک شده بود تصمیم گرفت بیاد و تو همون E3 2016 اسکورپیو رو معرفی کنه که 2017 به اسم وان X عرضه شد :D

ولی قضیه قدرت PS5 به نظر من برمیگرده به حرف مارک سرنی زمانی که مایکروسافت اعلام کرد وان X میتونه بازی‌ها رو 4K اجرا کنه و سرنی برگشت گفت به 8TF نیاز هست برای این کار :D از همون موقع من ذهنم رفت سمت اینکه کنسول سونی حدود 8 ترا قدرت داشته باشه که با توجه به قیمت 500 دلاری و مشخصات بالای وان ایکس تو سال 2017 چندان هم بیراه نبود :D یکی از مدیرای بالا رتبه PS گفته بود که تیمشون زمانی که مایکرو قیمت وان رو 500 دلار اعلام کرد تو E3 2013 خوشحالی بی حد و حصری داشتن و احساس پیروزی کردن از همون لحظه :D برای همین هم از همون 2016-2017 خیلی بعید بود به نظرم که سونی بخواد PS5 رو با قیمتی +400 دلاری بده دست مردم :D بخصوص که سونی برای PS4 Pro هم به شدت محدود به قیمت عمل کرد و کنسول میان نسلیش عملا نارسایی داشت تو خیلی از قسمت‌ها (بخصوص پهنای باند و مقدار رم) و اینطوری یه کنسول 400 دلاری داد بیرون.

الان هم یکسری از صحبت‌هایی که میشه و اطلاعاتی که بیرون اومده یه جورایی نشون میده که سونی کنسول PS5 رو داره با یه تأخیر 1 ساله نسبت به برنامه اولیش میده بیرون. شایعه اوایل 2019 که مشخصات سری X رو با دقت خیلی زیاد پیشبینی کرده بود ( اشاره به اسم رمز آناکوندا و لاکهارت، اشاره به 12TF قدرت پردازشی آناکوندا، اشاره به هارد SSD جدید در کنسول مایکرو و در نهایت تأیید شدن اطلاعات مربوط به ایکس باکس این شایعه توسط یکی از اینسایدرهای تأیید شده مایکرو در ریست ارا) گفته PS5 که قرار بوده 2019 عرضه بشه تأخیر خورده ولی طرف گفته بوده که اطلاع نداشته تاریخ عرضه جدید کی خواهد بود و گفته شاید اوایل 2020 هدفشون بوده که این هم خب رد شد توسط سونی :D شایعه بعدی که در واقع شایعه نیست مربوط میشه به اطلاعات لیک شده از داخل AMD که روی گیت هاب قرار گرفته و اونجا گفته شده که PS5 الان 9.2 ترافلاپس قدرت پردازشی داره و با فرکانس 2 گیگاهرتزی (که بشدت بالاست) کار میکنه که شاید بشه گفت ورژن اورکلاک شده همون گرافیک 8+ ترافلاپسی هست که تو شایعه اوایل 2019 بهش اشاره شده بود :D

نکته دیگه هم قیمت BOMـه 450 دلاری PS5 هست که بلومبرگ گزارش کرده بود که بخاطر افزایش قیمت یسری قطعات (RAM و NAND) و قیمت بالاتر سیستم خنک‌سازی که گرونتر از حالت عادی کنسول‌ها هست که باز شاید انعکاس دهنده همون اورکلاک کردن چیپ باشه که بالاتر صحبتش بود :D اما با این حال دنیل احمد که تحلیلگر بازار بازی‌ها هست و یسری اطلاعات نهانی هم داره قیمت BOM سری X‌ رو بین 460 تا 520 دلار اعلام کرده (چون مایکروسافت هم تحت تأثیر گرون شدن همون قطعات قرار میگیره در نهایت) که به خودی خود نشون میده مایکروسافت برای سری X از همون ابتدا استانداردهای بالاتری رو رعایت کرده و هدف بالاتری رو در نظر داشته :D

نکته بعدی هم باز اینه که مایکروسافت به گفته اسپنسر سیاست بالاترین قدرت و بهترین قیمت رو پیش گرفته که با توجه به وجود لاکهارت و آناکوندا که توسط منابع مختلف تأیید شدن (برد سمز، تام وارن و شایعه اوایل 2019 و ...) مایکروسافت با این علم رفته سمت 12TF و مشخصات هیولا که میدونسته آپشن ارزونتر رو هم داره برای ادامه راه پس منطقا سونی نباید مسیر یکسانی رو با مایکروسافت پیش رفته باشه :D گزینه ارزونتر مایکروسافت هم که لاکهارت هست که خب برای 1080p یا 1440p مناسب میتونه باشه با بقیه آیتم‌های نسل بعدی :D

در کل به خاطر دلایلی که بالا گفتم یسری شایعاتی که میگن PS5 حدود 12TF قدرت داره به نظرم نمیتونن واقعی باشن :D ولی خب خونه آخرش هم واقعی بود باز اتفاقی نیافتاده چون مایکروسافت از سری X کم نذاشته و در نهایت لاکهارت هنوز هم با قیمت کمتر میتونه کمک کنه سهم بیشتری از بازار رو بگیرن :D البته اگر که همه چیز طبق اطلاعات در دست پیش بره :D

پ.ن: یادش بخیر قدیما اینطوری پست میدادم میگفتن Wall of Text میفرستی :D
سال 2016 بر اساس چند تا لیک گفت most powerful console ever ؟
خب چرا این بار این تکرار نکرد ؟ این بار هم چند تا لیک وجود داره ؟

---------------
ps4 pro و one x در یک سال عرضه شدن ؟
زمانی که ps4 pro در حال توسعه بود قوی ترین کارت دنیا GTX TITAN X بود با 6.6 ترافلاپ
زمانی که one x در حال توسعه بود قوی ترین کارت دنیا TITAN X Pascal بود با حدود 11 ترافلاپ بود
هدف دو کنسول متفاوت بود
سرنی سال 2016 درباره بازی های نسل 8 گفت به 8 ترافلاپ نیاز

-------------------
130578

سونی یکی از تولیدکنندگان و صاحبان امتیاز بلوری 4 تا 5 دلار برای ps5 ارزان تر
سونی از مواد و قطعات ارزان تری نسبت به مایکروسافت استفاده میکنه و هزینه تولیدش هم پایین تره
هزینه ساخت 30 تا 40 دلار ارزان تر مایکروسافت
خنک کننده نسبت به PS4 گران وگرنه در مقابل به خنک کننده Xsex قطعا ارزان تر

علاوه تمام موارد بالا
اگر قرار باشه ps5 به لحاظ GPU و رم از XSX قوی تر باشه از طرفی توی هارد SSD هم برتری داشته باشه با علم به اینکه ما میدونیم قطعا کنترلر PS5 یکسری اپشن ها داره که کنترلر XSX نخوهد داشت
ایجا خود به خود قیمت تمام شده PS5 باید به شدت از XSX بیشتر باشه
اما
من میگم سونی به جای هزینه تمام روی قدرت سخت افزاری روی سایر موارد وقت گذاشته از این جهت من میگم اپشن هایی که کنترلر PS5 احتمالا داشته باشه مثل شارژ بی سیم مثل هپتیک و ..... که خود به خود هزینه میتراشه
یا سرعت SSD که مطمئنن با کاستومایز سونی سرعت بالاتری از SSD توی XSX داره
ولی قدرت خام و کلاک هسته های CPU از XSX ضعیف تر خواهد بود
(حدس من 10/5 تا 11 ترا برای GPU هست)
اختلاف dualshock 4 با دسته one فقط سه دلاره
در حالی که دسته one امکانات که هیچ حتی باتری هم نداره
 
  • Like
Reactions: lomis and M..AR..A
با تشکر از مدیریت و ناظمین گل
تاپیک به دست فرد لایقی افتاد
بریم که شاهد تاپیک بهترین کنسول ادوار باشیم
مگه تاحالا دست نالایق بود؟
سخت نگیرین به هم
مهم تبادل اطلاعات و تبادل نظره حالا چه فرقی میکنه کی پست اولو بروز کنه
در هر صورت موفق باشین
 
شایعه هیجان انگیز جدید از ردیت:D

Microsoft attends AMD Financial Day (RDNA2)

They show off their raytracing solution, built together with AMD for native DXR hardware support. 30 to 50 % more efficient (depending on workload/use case) than RTX implementation of DXR. RDNA2 was created exclusively for Microsoft and high power Radeon GPUs, includes deep learning AI for upscaling, animation interpolation (adding 60 fps support to 30 fps games) and highly varied NPC intelligence. Turn 10 is the powerhouse for it, they've been working exclusively on this tech for one and a half years and are showing off an unnamed racing game in the rain. Raytraced reflections everywhere, using a combination of ray traced light probes in low frequency parts of the image for global illumination and actual raytracing close to the near view frustrum. SSR is used wherever possible, with rayracing adding on top of that to get rid of SSR artifacts (show example of a slow camera pan over the Nurburgring, the switch between SSR and DXR is not noticeable until they show multi-colored dev mode which part is rendering what and how).

Next up: VRS. Playground added it to Forza Horizon 4, first iteration when they received devkits in December already increased frame rate by 32 %, no optimizations, just using VRS in parts with motion blur. Talk about how until now motion blur was a post process effect, VRS changes the way they design games (VRS as motion blur replacement). Lead engineer says they can reach 4K/120 today on XSX thanks to RDNA2 architecture and the combined effort of AMD and Microsoft.

Lisa Su and Phil Spencer talk about what's next for the industry. Deep dive into xCloud, something about special cloud features built into XSX and supported by RDNA2 GPUs. Then Azure raytracing. Powered by RDNA2, able to run full scene raytracing on any device as long as it is online and connected to Azure. Playground again. "This is what our second team has been working on over the past two years". Live demonstration using realtime connection to Azure. It's a forest. It's the most mind blowingly realistic forest you have ever seen. Just a camera pan through it, switching between local raytracing and Azure raytracing. The difference is staggering. Different seasons. Snow is forming, the deep sun is shining through every single snowflake on screen, casting diffuse shadows. Snow melts, forming puddles and streams, all lighted with a precision that was impossible until now. Just a glimpse into the future, not actually planned for their next game, local raytracing only for now.

Those are the relevant parts of the event. Before and after is Lisa Su talking about the potential of RDNA2, three new RDNA2 GPUs, highest end is 18.x TF for $999. Talks about TSMC and how amazing the partnership has been, 7nm+ faster than ever and 5nm tracking even faster. Stresses the partnership with Microsoft and the importance of their cloud business for the future. Expects 40 % growth YOY just from cloud.

Don't hate, you'll see for yourself in three days.

احتمال اینکه فیک باشه هم هست ولی چون اطلاعاتش بنظر واقعی میرسه گفتم بزارم اینجا:D
 
این خبر صرفا جنبه اطلاع رسانی داره، توی هر دو تاپیک نسل بعد هم قرار میدم چون به سونی و مایکروسافت مربوط میشه.

Uighurs in 'forced labour for Western brands'
خیلی جالب هست که برندهای مشهوری مثل اپل، سامسونگ، مایکروسافت و سونی دارن از این برده‌ها سوء استفاده میکنند و متاسفانه ما هم با خرید محصولاتشون به این برده داری کمک میکنیم.
پ.ن: همیشه از سیستم‌های کمونیستی و مخصوصا چین حالم بهم میخورده و امیدوارم روزی برسه که این نوع سیستم‌ها کاملا نابود بشن (و میدونم هیچ وقت اون روز نمیرسه :( )
 
شایعه هیجان انگیز جدید از ردیت:D

Microsoft attends AMD Financial Day (RDNA2)

They show off their raytracing solution, built together with AMD for native DXR hardware support. 30 to 50 % more efficient (depending on workload/use case) than RTX implementation of DXR. RDNA2 was created exclusively for Microsoft and high power Radeon GPUs, includes deep learning AI for upscaling, animation interpolation (adding 60 fps support to 30 fps games) and highly varied NPC intelligence. Turn 10 is the powerhouse for it, they've been working exclusively on this tech for one and a half years and are showing off an unnamed racing game in the rain. Raytraced reflections everywhere, using a combination of ray traced light probes in low frequency parts of the image for global illumination and actual raytracing close to the near view frustrum. SSR is used wherever possible, with rayracing adding on top of that to get rid of SSR artifacts (show example of a slow camera pan over the Nurburgring, the switch between SSR and DXR is not noticeable until they show multi-colored dev mode which part is rendering what and how).

Next up: VRS. Playground added it to Forza Horizon 4, first iteration when they received devkits in December already increased frame rate by 32 %, no optimizations, just using VRS in parts with motion blur. Talk about how until now motion blur was a post process effect, VRS changes the way they design games (VRS as motion blur replacement). Lead engineer says they can reach 4K/120 today on XSX thanks to RDNA2 architecture and the combined effort of AMD and Microsoft.

Lisa Su and Phil Spencer talk about what's next for the industry. Deep dive into xCloud, something about special cloud features built into XSX and supported by RDNA2 GPUs. Then Azure raytracing. Powered by RDNA2, able to run full scene raytracing on any device as long as it is online and connected to Azure. Playground again. "This is what our second team has been working on over the past two years". Live demonstration using realtime connection to Azure. It's a forest. It's the most mind blowingly realistic forest you have ever seen. Just a camera pan through it, switching between local raytracing and Azure raytracing. The difference is staggering. Different seasons. Snow is forming, the deep sun is shining through every single snowflake on screen, casting diffuse shadows. Snow melts, forming puddles and streams, all lighted with a precision that was impossible until now. Just a glimpse into the future, not actually planned for their next game, local raytracing only for now.

Those are the relevant parts of the event. Before and after is Lisa Su talking about the potential of RDNA2, three new RDNA2 GPUs, highest end is 18.x TF for $999. Talks about TSMC and how amazing the partnership has been, 7nm+ faster than ever and 5nm tracking even faster. Stresses the partnership with Microsoft and the importance of their cloud business for the future. Expects 40 % growth YOY just from cloud.

Don't hate, you'll see for yourself in three days.

احتمال اینکه فیک باشه هم هست ولی چون اطلاعاتش بنظر واقعی میرسه گفتم بزارم اینجا:D

زیادی دیگه رویایی میشه همچین چیزی :دی ولی بفرض AMD بیاد کارت گرافیک 18TF رو معرفی کنه سری X میره قاطی باقالیها :دی بقیه که دیگه هیچی :دی
 
  • Like
Reactions: g4mer and Code:888
زیادی دیگه رویایی میشه همچین چیزی :D ولی بفرض AMD بیاد کارت گرافیک 18TF رو معرفی کنه سری X میره قاطی باقالیها :D بقیه که دیگه هیچی :D
اره مخصوصا اون قسمت انحصاری بودن RDNA2 که زیادی غیر واقعی بنظر میرسه :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or